quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:50 schreef xenobinol het volgende:
Nope, wat jij wil, jij bent op je wenken bedient door de 'banksters'.
Wat vind je trouwens van mijn voorstel om je als hypotheeknemer te organiseren om zo een vuist te maken tegen de hoge rentes die je aan de bankiers moet afdragen? Dat moet je toch wel een goed voorstel vinden niet? Kan de HRA eraf en je kan weer meer geld lenen voor nog duurdere huizen, dus de vraagprijs kan weer verder omhoog
quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Morgen om 19.00 op het plein van de 2e kamer?
Wel komen he?
Waarvoor?quote:
Dus omdat jij toevallig een paar duur verkochte pandjes kan aanwijzen is er geen crisis?quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik heb vandaag twee verkoopprijzen opgevraagd van de panden hier in de buurt.
Pand 1: Vraagprijs 789k verkocht 762.5, verkoopdoorlooptijd circa 4 mnd
Pand 2: in november geveild voor 528k, verkocht 820k (!), verkoopdoorlooptijd eveneens circa 4 mnd
Kan me nog iemand uitleggen waar die vurig gehoopte crisis is?
Waarom ga jij er altijd maar van uit dat het hier allemaal beroepsklagers zijn? Als je kritisch bent ben je meteen een klager?quote:Opmerkingen dat ik wel veel geleend zal hebben, of vriendjes van de banken ben kunnen gevoegelijk achterwege blijven, dank u.
Evenals dat ik de rekening mag betalen, want ik ben mans genoeg om te beslissen of ik het vuur uit mijn sloffen wil lopen voor alle beroepsklagers, of dat ik aan de andere kant van de wereld in een hangmatje ga hangen.
Waarschijnlijk krijg je het niet vaak te horen, maar zij jouw nietquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lees de OP
Ik wil je verzonnen vriendjes ook graag ontmoeten
ah, alles wat niet welgevallig is, is natuurlijk toevalligquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus omdat jij toevallig een paar duur verkochte pandjes kan aanwijzen is er geen crisis?
Waarschijnlijk zijn de mensen die in die categorie kunnen kopen nog niet echt onder de indruk, die hebben nog zat vet aan de botten.
dat gekrijs en gedram noem je kritisch zijn? Ahaquote:[..]
Waarom ga jij er altijd maar van uit dat het hier allemaal beroepsklagers zijn? Als je kritisch bent ben je meteen een klager?
Pand twee is opmerkelijk. Daar is iemand heel ongelukkig en iemand anders héél gelukkig van geworden.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ipv gelul in de ruimte, grootspraak, kinderachtige zandbakquotes, nu even de realiteit graag
Ik heb vandaag twee verkoopprijzen opgevraagd van de panden hier in de buurt.
Pand 1: Vraagprijs 789k verkocht 762.5, verkoopdoorlooptijd circa 4 mnd
Pand 2: in november geveild voor 528k, verkocht 820k (!), verkoopdoorlooptijd eveneens circa 4 mnd
Opmerkingen dat ik wel veel geleend zal hebben, of vriendjes van de banken ben kunnen gevoegelijk achterwege blijven, dank u.
Evenals dat ik de rekening mag betalen, want ik ben mans genoeg om te beslissen of ik het vuur uit mijn sloffen wil lopen voor alle beroepsklagers, of dat ik aan de andere kant van de wereld in een hangmatje ga hangen.
Ik zeg niet dat het toeval is, uiteraard worden er ook nog dure huizen verkocht, maar dat wil niet zeggen dat er geen problemen zijn lijkt mij.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ah, alles wat niet welgevallig is, is natuurlijk toevallig
Och er zijn ook mensen die opera als afschuwelijk gekrijs ervaren, dat is gewoon een kwestie van smaakquote:dat gekrijs en gedram noem je kritisch zijn? Aha
je weet die problemen nogal te overdrijven. Misschien weet je die niet voldoende in perspectief te zetten?quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het toeval is, uiteraard worden er ook nog dure huizen verkocht, maar dat wil niet zeggen dat er geen problemen zijn lijkt mij.
dan lust ik jouw blinde kruistocht niet zoquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:50 schreef xenobinol het volgende:
Och er zijn ook mensen die opera als afschuwelijk gekrijs ervaren, dat is gewoon een kwestie van smaak
Kom je nu of ben je alleen een Internet revolutionair?quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarschijnlijk krijg je het niet vaak te horen, maar zij jouw niet
Ik zal ongetwijfeld de plank hier en daar mis slaan, maar daardoor krijg je vaak wel interessante reactiesquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
je weet die problemen nogal te overdrijven. Misschien weet je die niet voldoende in perspectief te zetten?
Ik heb niet het idee dat mijn 'kruistocht' blind is, hooguit eenzijdig belicht.quote:dan lust ik jouw blinde kruistocht niet zo![]()
Ik sta juist open voor allerlei andere zienswijzen, oogkleppen heb je soms nodig om de focus te houden, althans dat werkt goed voor paardenquote:Ik hou sowieso niet van dogmatische oogkleppen.
Ben jij irl ook zo charmant dan?quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kom je nu of ben je alleen een Internet revolutionair?
Nee, charmanterquote:
De crisis zat eerst bij de Amerikaanse huizenbezitter.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maarja... na het 'zure' komt "als het goed is" het 'zoetequote:Op dinsdag 27 april 2010 19:34 schreef dvr het volgende:
[..]
De crisis zat eerst bij de Amerikaanse huizenbezitter.
Toen bij de wereldwijde banken en verzekeraars die in Amerikaanse schuld belegd waren.
Toen bij de overheden en via hen, de obligatiehouders.
Wat meteen had moeten gebeuren toen mensen hun hypotheek niet meer konden betalen, namelijk hogere rente en dalende huizenprijzen, is door overheidsingrijpen uitgesteld. Die hebben het twee jaar uitgehouden (nog een hele prestatie) maar nu de prijs daarvan gepresenteerd wordt in de vorm van hogere rente gaat de crisis alsnog op het bordje van de belastingbetaler en woningbezitter terechtkomen.
Waar zijn de mensen die hun rente vast hebben staan in je verhaal?quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:34 schreef dvr het volgende:
[..]
Toen bij de wereldwijde banken en verzekeraars die in Amerikaanse schuld belegd waren.
Wat meteen had moeten gebeuren toen mensen hun hypotheek niet meer konden betalen, namelijk hogere rente en dalende huizenprijzen, is door overheidsingrijpen uitgesteld. Die hebben het twee jaar uitgehouden (nog een hele prestatie) maar nu de prijs daarvan gepresenteerd wordt in de vorm van hogere rente gaat de crisis alsnog op het bordje van de belastingbetaler en woningbezitter terechtkomen.
Uiteraard zijn er mensen die hun rente langdurig hebben vastgezet, daar zit het probleem hem ook niet. Maar stel nu dat de rente sterk gaat stijgen, dat gaat gevolgen hebben voor de koopsom van woningen. Daarnaast zullen mensen die een variabele rente hebben of opnieuw moeten onderhandelen over de rente wel een probleem. Ook als de HRA in stand blijft gaat een sterk stijgende rente zwaarder drukken op de overheidsbudgetten m.a.w. schulden maken was de motor van de economie maar het dreigt nu te veranderen in een molensteen om de nekquote:Op dinsdag 27 april 2010 19:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waar zijn de mensen die hun rente vast hebben staan in je verhaal?
da's mooi, maar ik hoor al twee jaar elke keer een ander verhaal met dezelfde clou: nu gaat het echt gebeuren. Ik weet dat als je het maar genoeg blijft herhalen je vanzelf een keer gelijk krijgt, maar tot nu toe zie ik een economie en een huizenmarkt die robuuster blijkt dat je had vermoed.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:34 schreef dvr het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er mensen die hun rente langdurig hebben vastgezet, daar zit het probleem hem ook niet. Maar stel nu dat de rente sterk gaat stijgen, dat gaat gevolgen hebben voor de koopsom van woningen. Daarnaast zullen mensen die een variabele rente hebben of opnieuw moeten onderhandelen over de rente wel een probleem. Ook als de HRA in stand blijft gaat een sterk stijgende rente zwaarder drukken op de overheidsbudgetten m.a.w. schulden maken was de motor van de economie maar het dreigt nu te veranderen in een molensteen om de nek
quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
da's mooi, maar ik hoor al twee jaar elke keer een ander verhaal met dezelfde clou: nu gaat het echt gebeuren. Ik weet dat als je het maar genoeg blijft herhalen je vanzelf een keer gelijk krijgt, maar tot nu toe zie ik een economie en een huizenmarkt die robuuster blijkt dat je had vermoed.
als als alsquote:Op dinsdag 27 april 2010 19:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er mensen die hun rente langdurig hebben vastgezet, daar zit het probleem hem ook niet. Maar stel nu dat de rente sterk gaat stijgen, dat gaat gevolgen hebben voor de koopsom van woningen. Daarnaast zullen mensen die een variabele rente hebben of opnieuw moeten onderhandelen over de rente wel een probleem. Ook als de HRA in stand blijft gaat een sterk stijgende rente zwaarder drukken op de overheidsbudgetten m.a.w. schulden maken was de motor van de economie maar het dreigt nu te veranderen in een molensteen om de nek
Dus jij bent van mening dat de schuldenberg maar exponentieel kan blijven groeien zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn?quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
als als als
En als het nou eens gewoon niet gebeurt? Om de kinderlijk simpele reden dat het niet hoeft en een meerderheid er geen behoefte aan heeft? Ik zou serieus niet weten waarom de rente sterk zou stijgen, tenzij de econcomie mee explodeert. Overheidstekorten? De geldpersen draaien op volle toeren.
Je 'quote knop' functioneert prima zo te zienquote:
volgens mij houdt men dat al een jaartje of 65 vol, wat doet je vermoeden dat dit exact morgen ophoudt?quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus jij bent van mening dat de schuldenberg maar exponentieel kan blijven groeien zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn?
Wat een argumentatiequote:Op dinsdag 27 april 2010 20:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus jij bent van mening dat de schuldenberg maar exponentieel kan blijven groeien zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn?
Die zitten hoog en droog en dragen niet aan de prijsvorming bij.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar zijn de mensen die hun rente vast hebben staan in je verhaal?
Ik zal wel gek zijn maar de rente is nu niet bepaald hoogquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:24 schreef dvr het volgende:
[..]
Die zitten hoog en droog en dragen niet aan de prijsvorming bij.
Mochten ze toch verhuizen, dan zullen ze alsnog met hogere rentelasten te maken krijgen en dus minder voor een nieuw huis kunnen betalen.
Wat je hoort is vooral dát het gaat gebeuren. Een fundamentele blik op de economie laat ook nauwelijks ruimte voor andere opties. Dat het langer duurt dan verwacht, is omdat overheden veel grootschaliger ingegrepen hebben dan te verwachten (of verstandig) was.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
da's mooi, maar ik hoor al twee jaar elke keer een ander verhaal met dezelfde clou: nu gaat het echt gebeuren
Er is niets robuust aan de huidige economie. Integendeel, die staat er slechter voor dan twee jaar geleden. Als je blik beperkt is tot de reële economie, zoals voor 99% van de mensheid helaas het geval is, dan is het eenvoudig om te geloven dat alles wel weer op rolletjes loopt. Maar als je naar de financiële economie kijkt, zie je dat die nog steeds -en steeds harder- dreigt te bezwijken onder de schuldenberg en de bubbels.quote:Ik weet dat als je het maar genoeg blijft herhalen je vanzelf een keer gelijk krijgt, maar tot nu toe zie ik een economie en een huizenmarkt die robuuster blijkt dat je had vermoed.
Je geeft het zelf al aan. Overheidstekorten moeten gefinancierd worden en hoe groter die vraag is, hoe hoger de rente. Verkiezen overheden om dan maar zelf geld te drukken, dan gaat de rente ook verder omhoog, om de waardeverdamping te compenseren.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En als het nou eens gewoon niet gebeurt? Om de kinderlijk simpele reden dat het niet hoeft en een meerderheid er geen behoefte aan heeft? Ik zou serieus niet weten waarom de rente sterk zou stijgen, tenzij de econcomie mee explodeert. Overheidstekorten? De geldpersen draaien op volle toeren.
Niet alleen de westerse samenleving gaat zware tijden te gemoed, wat te denken van de naderende energie crisis. Mensen die denken dat het wel los zal lopen zijn werkelijk struisvogels met hun kop in de kleiquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:54 schreef dvr het volgende:
het beangstigt mij dat ik gelijk héb. Want de kans dat westerse samenlevingen hier zonder kleerscheuren uitkomen zijn nihil.
Ik denk dat het wel los zal lopenquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Niet alleen de westerse samenleving gaat zware tijden te gemoed, wat te denken van de naderende energie crisis. Mensen die denken dat het wel los zal lopen zijn werkelijk struisvogels met hun kop in de klei
Helaas velen met jouw, zegt het begrip 'kuddedier' je iets?quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk dat het wel los zal lopen
Nee, maar heb je geen bioloog in je virtuele vriendengroep, die kan je het misschien wel uitleggenquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Helaas velen met jouw, zegt het begrip 'kuddedier' je iets?
Mijn broer is bioloogquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, maar heb je geen bioloog in je virtuele vriendengroep, die kan je het misschien wel uitleggen
Die kan je dat dan vast uitleggen. Als je ook nog een virtuele broer hebt die econoom is kan je hem vragen of hij je de basics van de economie uitlegt want nu snap je er niks vanquote:
Ja.. de energiecrisis zal zich gelukkig nog geleidelijk laten voelen, maar er kan als gevolg van opdrogend krediet ook voedselschaarste optreden, en dan zijn vooral de 2e en 3e wereld echt de sigaar.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:01 schreef xenobinol het volgende:
Niet alleen de westerse samenleving gaat zware tijden te gemoed, wat te denken van de naderende energie crisis. Mensen die denken dat het wel los zal lopen zijn werkelijk struisvogels met hun kop in de klei
Wat is de 2e wereld?quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:33 schreef dvr het volgende:
[..]
Ja.. de energiecrisis zal zich gelukkig nog geleidelijk laten voelen, maar er kan als gevolg van opdrogend krediet ook voedselschaarste optreden, en dan zijn vooral de 2e en 3e wereld echt de sigaar.
Uiteraard zullen de fossiele brandstoffen niet ineens op zijn, maar zelfs kleine tekorten zullen direct grote gevolgen hebben voor de economie. Je ziet het ook in de markt voor grondstoffen, als het productieproces afhankelijk is van een bepaalde hoeveelheid grondstof en energie en deze zijn niet beschikbaar dan heeft dat direct enorme consequenties.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:33 schreef dvr het volgende:
Ja.. de energiecrisis zal zich gelukkig nog geleidelijk laten voelen, maar er kan als gevolg van opdrogend krediet ook voedselschaarste optreden, en dan zijn vooral de 2e en 3e wereld echt de sigaar.
Die komt achter de 1e wereld misschienquote:
quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:39 schreef xenobinol het volgende:
Die komt achter de 1e wereld misschien
Niet meer bestaand, maar bedankt voor de moeite.quote:Op woensdag 28 april 2010 00:12 schreef dvr het volgende:
[..]
LUI (bn, bw) afkerig van inspanning of werk
quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:54 schreef dvr het volgende:Het boeit mij niet wanneer ik gelijk krijg, het beangstigt mij dat ik gelijk héb.
da's het punt, we zien nauwelijks lagere prijzen. Hoeveel is er nou helemaal af? Wat ik probeer te laten zien is dat er in de bijzondere panden zelf toenemende handel is met erg goede prijsniveaus.quote:Op woensdag 28 april 2010 00:14 schreef LXIV het volgende:
Een totale economische meltdown zie ik niet zo snel gebeuren. Zelfs niet na de crisis. Maar je moet niet vergeten dat de huizenprijzen van 2008 gebaseerd waren op een Hosanna-gevoel van "de prijzen gaan eeuwig omhoog, geld is altijd goedkoop, koopkracht gaat altijd voorruit, HRA blijft eeuwig bestaan".
Aangezien die stemming nu toch anders is hoort hier ook een ander prijsniveau bij. (Wat we nu ook zien). Te veel geld bijdrukken om de schuldenlast op te lossen willen de Duitsers (terecht) niet.
Pessimisten als ik hoeven daar niet van overtuigd te worden, want in die manipulatie ligt nou net de oorzaak van de schuldenberg en de luchtbellen. Maar in een wereld met begrensde mogelijkheden houdt dat natuurlijk wel een keer op.quote:Op woensdag 28 april 2010 03:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Voor wat betreft schuldenlast en rente enzo, water stroomt altijd naar het laagste punt. Ik denk dat jullie allemaal onderschatten hoe beinvloedbaar dat is, dat jullie dat tot nu onderschat hebben, en ook voor de toekomst onderschatten..
Daar is geld voor nodig dat er simpelweg niet is, en de grenzen van wat er nog bijgeleend of bijgedrukt kan worden zijn ook zo'n beetje bereikt. Verdere trucs zijn alleen uitstel van executie. Waar je om vraagt is een economisch wonder, iets in de orde van grootte als de uitvinding van electriciteit of internet, iets dat iedereen wil hebben en waar iedereen productiever(*) van wordt. Het zou erg mooi zijn, en dan zijn we door het oog van de naald gekropen, maar de kans daarop is erg klein.quote:Probeer eens een scenario toe te laten dat het misschien gewoon niet gebeurt. En dan?
Gekkie!quote:er is ook een kans dat je niet onfeilbaar bent
Dan krijgen we alsnog de energiecrisis die de wereldbevolking zal decimeren. De economie is dan ook niet mijn grootste zorg, eerder het gebrek aan menselijk handelen om zijn toekomst zekerder te stellen.quote:Op woensdag 28 april 2010 03:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Probeer eens een scenario toe te laten dat het misschien gewoon niet gebeurt. En dan?
Ga denk ik maar land en wapens kopen en een fort bouwenquote:Op woensdag 28 april 2010 08:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dan krijgen we alsnog de energiecrisis die de wereldbevolking zal decimeren. De economie is dan ook niet mijn grootste zorg, eerder het gebrek aan menselijk handelen om zijn toekomst zekerder te stellen.
Dat is zinloos, je hebt 'resident evil' toch wel gezien neem ik aan?quote:Op woensdag 28 april 2010 09:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga denk ik maar land en wapens kopen en een fort bouwen
Alsof jij met 1 pistool en een blik doperwten in je hand, stand gaat houden tegen een horde hongerige medeburgersquote:
Ja dat kanquote:Op woensdag 28 april 2010 11:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Alsof jij met 1 pistool en een blik doperwten in je hand, stand gaat houden tegen een horde hongerige medeburgers
DAMboquote:
Wees welkom in deze mooie topic reeksquote:Op woensdag 28 april 2010 16:06 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Kan ik ergens een uitleg vinden wat het probleem zou zijn lagere huisprijzen? Ik zie eigenlijk alleen 1,2,3 nadelen voor de banken (nou boohoo) en voor mensen die al een huis gekocht hebben, terwijl ze hun vorige nog niet verkocht hebben (dat soort figuren mogen van mij sowieso op de blaren zitten door roekeloos financieel gedrag).
Ik denk dat er gemiddeld genomen zo'n 8% af is. Dat is wel heel weinig in een markt die zo snel gestegen is. Vandaar dat er nog ruimte is voor een verdere daling. Alhoewel ik niks schokkends verwacht hoor, voor dit jaar. Zo'n 5%.quote:Op woensdag 28 april 2010 03:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
da's het punt, we zien nauwelijks lagere prijzen. Hoeveel is er nou helemaal af? Wat ik probeer te laten zien is dat er in de bijzondere panden zelf toenemende handel is met erg goede prijsniveaus.
Voor wat betreft schuldenlast en rente enzo, water stroomt altijd naar het laagste punt. Ik denk dat jullie allemaal onderschatten hoe beinvloedbaar dat is, dat jullie dat tot nu onderschat hebben, en ook voor de toekomst onderschatten.. Probeer eens een scenario toe te laten dat het misschien gewoon niet gebeurt. En dan?
En onderbouw je die 5% ook of is dat een nat vingertje in de lucht steken?quote:Op woensdag 28 april 2010 16:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat er gemiddeld genomen zo'n 8% af is. Dat is wel heel weinig in een markt die zo snel gestegen is. Vandaar dat er nog ruimte is voor een verdere daling. Alhoewel ik niks schokkends verwacht hoor, voor dit jaar. Zo'n 5%.
Dan komt een langere periode van een oplopende rente, gemorrel aan de HRA en uiteindelijk vergrijzing. Al met al een redelijk bearish scenario waarin de prijzen niet voor de inflatie corrigeren of zelfs absoluut nog wat verder dalen. Zegge 5 jaar, zegge -10% absoluut.
Ik denk dat de politiek absoluut een crash a la begin jaren '80 willen voorkomen, zoiets zou desastreuze (politieke) gevolgen hebben. Logisch gevolg is een lange langzaam dalende trend. Stel dat de prijzen 4 jaar lang -5% doen, dat is dus 0,95^4 = 0,81. Dat is een totale daling van 19%. Corrigeer voor inflatie en je zit al boven de 20% daling. Het eerste jaar (2009) zitten we al op iets van 8%. Nu ook al op een paar procent.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En onderbouw je die 5% ook of is dat een nat vingertje in de lucht steken?
Maak je geen zorgen over 5%, plak er nog maar een nul achteraanquote:Op woensdag 28 april 2010 17:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En onderbouw je die 5% ook of is dat een nat vingertje in de lucht steken?
Nou an sich niks, tenzij je net een huis gekocht hebt die dan dus ineens minder waard wordt. Je hypotheek wordt niet verlaagd, dus je hebt een hoge schuld open staan en daar tegenover kun je bij verkoop deze dus niet zomaar aflossen.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:06 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Kan ik ergens een uitleg vinden wat het probleem zou zijn lagere huisprijzen? Ik zie eigenlijk alleen 1,2,3 nadelen voor de banken (nou boohoo) en voor mensen die al een huis gekocht hebben, terwijl ze hun vorige nog niet verkocht hebben (dat soort figuren mogen van mij sowieso op de blaren zitten door roekeloos financieel gedrag).
Je 2e huis is ook goedkoperquote:Op woensdag 28 april 2010 17:37 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Nou an sich niks, tenzij je net een huis gekocht hebt die dan dus ineens minder waard wordt. Je hypotheek wordt niet verlaagd, dus je hebt een hoge schuld open staan en daar tegenover kun je bij verkoop deze dus niet zomaar aflossen.
Dat is niet fijn voor de huizenbezitter. Ik heb ook sinds een half jaar een appartement, dus voor mij zou het echt kut zijn.
Ben niet van plan om heel m'n leven in mijn eerste huis te blijven wonen.
Tja.... dat heb je met kopen op de top van de markt. Niet zo slim lijkt mij als je als vooruitzicht hebt binnen een paar jaar te gaan verhuizen.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:37 schreef VitaminWater het volgende:
Nou an sich niks, tenzij je net een huis gekocht hebt die dan dus ineens minder waard wordt. Je hypotheek wordt niet verlaagd, dus je hebt een hoge schuld open staan en daar tegenover kun je bij verkoop deze dus niet zomaar aflossen.
Dat is niet fijn voor de huizenbezitter. Ik heb ook sinds een half jaar een appartement, dus voor mij zou het echt kut zijn.
Restschuld? Vette pech.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je 2e huis is ook goedkoper
Nee, die kan je weer herfinancierenquote:
Het is kut als de waarde van je huis minder waard wordt, maar dat is het risico van een huis kopen. Als de waarde omhoog gaat, dan zit het mee en roept iedereen halleluja. Gaat de waarde omlaag dan zit het tegen. Maar die hypotheek blijft gewoon hetzelfde (mits voor een lange periode afgesloten) en er is niks aan de hand zolang je in dat huis blijft wonen, een baan hebt, en gewoon iedere maand aflost.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:37 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Neeeeheee, voor minder dan 50% daling en half Nederland failliet doen we het niet. Anders is Xeno zijn baan bij de inpakafdeling van Klenex kwijt, en dan hebben we er weer een werkloze bij, en kan hij fulltime in AEX, pardon ONZ posten....quote:Op woensdag 28 april 2010 16:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat er gemiddeld genomen zo'n 8% af is. Dat is wel heel weinig in een markt die zo snel gestegen is. Vandaar dat er nog ruimte is voor een verdere daling. Alhoewel ik niks schokkends verwacht hoor, voor dit jaar. Zo'n 5%.
Dan komt een langere periode van een oplopende rente, gemorrel aan de HRA en uiteindelijk vergrijzing. Al met al een redelijk bearish scenario waarin de prijzen niet voor de inflatie corrigeren of zelfs absoluut nog wat verder dalen. Zegge 5 jaar, zegge -10% absoluut.
Het is extreem moeilijk om een reele prijs voor een huis te geven, afgezien van de marktprijs. Die is nog steeds hoog natuurlijk. Maar er zijn zóveel factoren van invloed.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Neeeeheee, voor minder dan 50% daling en half Nederland failliet doen we het niet. Anders is Xeno zijn baan bij de inpakafdeling van Klenex kwijt, en dan hebben we er weer een werkloze bij, en kan hij fulltime in AEX, pardon ONZ posten....
Hoeveel moet een pand volgens jou nog waard zijn ten opzichte van 2006? (2006 = index 100 )
quote:Op woensdag 28 april 2010 19:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
nee, da's niet de vraag, de vraag is wat ik er op dit moment voor zou beuren.
85% van de waarde per 2006?
Tegen een hogere rentequote:Op woensdag 28 april 2010 17:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, die kan je weer herfinancieren
Ik wil best fulltime gaan posten op kosten van de belastingbetaler, misschien ga ik wel solliciteren naar de functie van bouwambtenaarquote:Op woensdag 28 april 2010 18:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Neeeeheee, voor minder dan 50% daling en half Nederland failliet doen we het niet. Anders is Xeno zijn baan bij de inpakafdeling van Klenex kwijt, en dan hebben we er weer een werkloze bij, en kan hij fulltime in AEX, pardon ONZ posten....
Hoeveel moet een pand volgens jou nog waard zijn ten opzichte van 2006? (2006 = index 100 )
Of tegen een lagere rente, weet jij veelquote:
Als hij het voor de derde keer vraagt is het dan 3 keer is scheepsrecht?quote:Op woensdag 28 april 2010 19:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is geen commodity, dus dat valt extreem moeilijk te zeggen. Als de top op 2008 op 100 is dan zou ik nu zeggen 90%. Maar afhankelijk van locatie, type, prijsklasse etc.
Gezien vanuit 2006 zal het alweer bijna 100% zijn denk ik.
als ik het nog een keer vraag zal het 120% zijn.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als hij het voor de derde keer vraagt is het dan 3 keer is scheepsrecht?
Heb je het nu echt over mij?quote:Op woensdag 28 april 2010 20:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik snap niet dat hij niet iemand in zijn omgeving heeft die zegt
'Ik weet dat je niet al te snugger bent maar als je respect hebt voor de medemens, probeer dan voor de verandering gewoon een vraag te beantwoorden in plaats van tot 3 keer met totaal niet relavante onzin te komen'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |