Dat is zinloos, je hebt 'resident evil' toch wel gezien neem ik aan?quote:Op woensdag 28 april 2010 09:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga denk ik maar land en wapens kopen en een fort bouwen
Alsof jij met 1 pistool en een blik doperwten in je hand, stand gaat houden tegen een horde hongerige medeburgersquote:
Ja dat kanquote:Op woensdag 28 april 2010 11:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Alsof jij met 1 pistool en een blik doperwten in je hand, stand gaat houden tegen een horde hongerige medeburgers
DAMboquote:
Wees welkom in deze mooie topic reeksquote:Op woensdag 28 april 2010 16:06 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Kan ik ergens een uitleg vinden wat het probleem zou zijn lagere huisprijzen? Ik zie eigenlijk alleen 1,2,3 nadelen voor de banken (nou boohoo) en voor mensen die al een huis gekocht hebben, terwijl ze hun vorige nog niet verkocht hebben (dat soort figuren mogen van mij sowieso op de blaren zitten door roekeloos financieel gedrag).
Ik denk dat er gemiddeld genomen zo'n 8% af is. Dat is wel heel weinig in een markt die zo snel gestegen is. Vandaar dat er nog ruimte is voor een verdere daling. Alhoewel ik niks schokkends verwacht hoor, voor dit jaar. Zo'n 5%.quote:Op woensdag 28 april 2010 03:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
da's het punt, we zien nauwelijks lagere prijzen. Hoeveel is er nou helemaal af? Wat ik probeer te laten zien is dat er in de bijzondere panden zelf toenemende handel is met erg goede prijsniveaus.
Voor wat betreft schuldenlast en rente enzo, water stroomt altijd naar het laagste punt. Ik denk dat jullie allemaal onderschatten hoe beinvloedbaar dat is, dat jullie dat tot nu onderschat hebben, en ook voor de toekomst onderschatten.. Probeer eens een scenario toe te laten dat het misschien gewoon niet gebeurt. En dan?
En onderbouw je die 5% ook of is dat een nat vingertje in de lucht steken?quote:Op woensdag 28 april 2010 16:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat er gemiddeld genomen zo'n 8% af is. Dat is wel heel weinig in een markt die zo snel gestegen is. Vandaar dat er nog ruimte is voor een verdere daling. Alhoewel ik niks schokkends verwacht hoor, voor dit jaar. Zo'n 5%.
Dan komt een langere periode van een oplopende rente, gemorrel aan de HRA en uiteindelijk vergrijzing. Al met al een redelijk bearish scenario waarin de prijzen niet voor de inflatie corrigeren of zelfs absoluut nog wat verder dalen. Zegge 5 jaar, zegge -10% absoluut.
Ik denk dat de politiek absoluut een crash a la begin jaren '80 willen voorkomen, zoiets zou desastreuze (politieke) gevolgen hebben. Logisch gevolg is een lange langzaam dalende trend. Stel dat de prijzen 4 jaar lang -5% doen, dat is dus 0,95^4 = 0,81. Dat is een totale daling van 19%. Corrigeer voor inflatie en je zit al boven de 20% daling. Het eerste jaar (2009) zitten we al op iets van 8%. Nu ook al op een paar procent.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En onderbouw je die 5% ook of is dat een nat vingertje in de lucht steken?
Maak je geen zorgen over 5%, plak er nog maar een nul achteraanquote:Op woensdag 28 april 2010 17:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En onderbouw je die 5% ook of is dat een nat vingertje in de lucht steken?
Nou an sich niks, tenzij je net een huis gekocht hebt die dan dus ineens minder waard wordt. Je hypotheek wordt niet verlaagd, dus je hebt een hoge schuld open staan en daar tegenover kun je bij verkoop deze dus niet zomaar aflossen.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:06 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Kan ik ergens een uitleg vinden wat het probleem zou zijn lagere huisprijzen? Ik zie eigenlijk alleen 1,2,3 nadelen voor de banken (nou boohoo) en voor mensen die al een huis gekocht hebben, terwijl ze hun vorige nog niet verkocht hebben (dat soort figuren mogen van mij sowieso op de blaren zitten door roekeloos financieel gedrag).
Je 2e huis is ook goedkoperquote:Op woensdag 28 april 2010 17:37 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Nou an sich niks, tenzij je net een huis gekocht hebt die dan dus ineens minder waard wordt. Je hypotheek wordt niet verlaagd, dus je hebt een hoge schuld open staan en daar tegenover kun je bij verkoop deze dus niet zomaar aflossen.
Dat is niet fijn voor de huizenbezitter. Ik heb ook sinds een half jaar een appartement, dus voor mij zou het echt kut zijn.
Ben niet van plan om heel m'n leven in mijn eerste huis te blijven wonen.
Tja.... dat heb je met kopen op de top van de markt. Niet zo slim lijkt mij als je als vooruitzicht hebt binnen een paar jaar te gaan verhuizen.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:37 schreef VitaminWater het volgende:
Nou an sich niks, tenzij je net een huis gekocht hebt die dan dus ineens minder waard wordt. Je hypotheek wordt niet verlaagd, dus je hebt een hoge schuld open staan en daar tegenover kun je bij verkoop deze dus niet zomaar aflossen.
Dat is niet fijn voor de huizenbezitter. Ik heb ook sinds een half jaar een appartement, dus voor mij zou het echt kut zijn.
Restschuld? Vette pech.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je 2e huis is ook goedkoper
Nee, die kan je weer herfinancierenquote:
Het is kut als de waarde van je huis minder waard wordt, maar dat is het risico van een huis kopen. Als de waarde omhoog gaat, dan zit het mee en roept iedereen halleluja. Gaat de waarde omlaag dan zit het tegen. Maar die hypotheek blijft gewoon hetzelfde (mits voor een lange periode afgesloten) en er is niks aan de hand zolang je in dat huis blijft wonen, een baan hebt, en gewoon iedere maand aflost.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:37 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Neeeeheee, voor minder dan 50% daling en half Nederland failliet doen we het niet. Anders is Xeno zijn baan bij de inpakafdeling van Klenex kwijt, en dan hebben we er weer een werkloze bij, en kan hij fulltime in AEX, pardon ONZ posten....quote:Op woensdag 28 april 2010 16:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat er gemiddeld genomen zo'n 8% af is. Dat is wel heel weinig in een markt die zo snel gestegen is. Vandaar dat er nog ruimte is voor een verdere daling. Alhoewel ik niks schokkends verwacht hoor, voor dit jaar. Zo'n 5%.
Dan komt een langere periode van een oplopende rente, gemorrel aan de HRA en uiteindelijk vergrijzing. Al met al een redelijk bearish scenario waarin de prijzen niet voor de inflatie corrigeren of zelfs absoluut nog wat verder dalen. Zegge 5 jaar, zegge -10% absoluut.
Het is extreem moeilijk om een reele prijs voor een huis te geven, afgezien van de marktprijs. Die is nog steeds hoog natuurlijk. Maar er zijn zóveel factoren van invloed.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Neeeeheee, voor minder dan 50% daling en half Nederland failliet doen we het niet. Anders is Xeno zijn baan bij de inpakafdeling van Klenex kwijt, en dan hebben we er weer een werkloze bij, en kan hij fulltime in AEX, pardon ONZ posten....
Hoeveel moet een pand volgens jou nog waard zijn ten opzichte van 2006? (2006 = index 100 )
quote:Op woensdag 28 april 2010 19:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
nee, da's niet de vraag, de vraag is wat ik er op dit moment voor zou beuren.
85% van de waarde per 2006?
Tegen een hogere rentequote:Op woensdag 28 april 2010 17:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, die kan je weer herfinancieren
Ik wil best fulltime gaan posten op kosten van de belastingbetaler, misschien ga ik wel solliciteren naar de functie van bouwambtenaarquote:Op woensdag 28 april 2010 18:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Neeeeheee, voor minder dan 50% daling en half Nederland failliet doen we het niet. Anders is Xeno zijn baan bij de inpakafdeling van Klenex kwijt, en dan hebben we er weer een werkloze bij, en kan hij fulltime in AEX, pardon ONZ posten....
Hoeveel moet een pand volgens jou nog waard zijn ten opzichte van 2006? (2006 = index 100 )
Of tegen een lagere rente, weet jij veelquote:
Als hij het voor de derde keer vraagt is het dan 3 keer is scheepsrecht?quote:Op woensdag 28 april 2010 19:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is geen commodity, dus dat valt extreem moeilijk te zeggen. Als de top op 2008 op 100 is dan zou ik nu zeggen 90%. Maar afhankelijk van locatie, type, prijsklasse etc.
Gezien vanuit 2006 zal het alweer bijna 100% zijn denk ik.
als ik het nog een keer vraag zal het 120% zijn.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als hij het voor de derde keer vraagt is het dan 3 keer is scheepsrecht?
Heb je het nu echt over mij?quote:Op woensdag 28 april 2010 20:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik snap niet dat hij niet iemand in zijn omgeving heeft die zegt
'Ik weet dat je niet al te snugger bent maar als je respect hebt voor de medemens, probeer dan voor de verandering gewoon een vraag te beantwoorden in plaats van tot 3 keer met totaal niet relavante onzin te komen'
Jaquote:
DAM, jij geeft me wel zoveel ingangen om je helemaal af te branden, in ieder post opnieuw, met je 'respect voor de medemens'quote:
Fatsoen heb je ook al niet, praat er nog wel iemand met je of ben je totaal afhankelijk van Fok voor je sociale contacten?quote:Op woensdag 28 april 2010 20:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
DAM, jij geeft me wel zoveel ingangen om je helemaal af te branden, in ieder post opnieuw, met je 'respect voor de medemens'of 'ik weet dat je niet al te snugger bent'
, maar ik had me eigenlijk voorgenomen je volledig te negeren.
Je bent echt de allergrootste autistische randdebiel die zich in dit sub-forum laat zien. Met voorsprong. Bemoei je alsjeblieft niet met discussies die ik met een andere user voer, zeker niet wanneer je het vanwege je semi-dyslexie maar half kunt volgen. Dan kun jij hier fijn kreten van ongenoegen uiten naar mensen die nog zo naïef zijn om op je te reageren en kan ik lekker en op niveau discussieren met users die wel iets zinnigs te zeggen hebben. Bulls of bears, dat maakt me niet uit.
Ik praat de hele dag met mensen. Maar dat terzijde.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Fatsoen heb je ook al niet, praat er nog wel iemand met je of ben je totaal afhankelijk van Fok voor je sociale contacten?
Denk aan je ouders/verzorgers/oma/opleidincoach/gevangenbewaarder die gefaald heeft in je fatsoensnormen te lerenquote:Op woensdag 28 april 2010 20:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik praat de hele dag met mensen. Maar dat terzijde.
Er is van alle users op dit forum er maar ééntje waar ik zo tegen praat, DAM. En dat ben jij. Net zoals veel anderen. Aan wie ligt het dan, denk je?
Zullen we het zo doen, DAM: voor ieder conflict met een user van mij op FOK! dat je vinden kunt, post ik er 20 van een conflict tussen jou en een user. Dan zul je zien wie hier het meeste scheldt en ruzie maakt.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Denk aan je ouders/verzorgers/oma/opleidincoach/gevangenbewaarder die gefaald heeft in je fatsoensnormen te leren
Ik heb geen interesse om een weddenschap aan te gaan met een idiootquote:Op woensdag 28 april 2010 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zullen we het zo doen, DAM: voor ieder conflict met een user van mij op FOK! dat je vinden kunt, post ik er 20 van een conflict tussen jou en een user. Dan zul je zien wie hier het meeste scheldt en ruzie maakt.
Bovendien heb ik nooit gescholden, want je bent nu eenmaal écht een autistische randdebiel. Dat je dat zelf niet doorhebt komt omdat je... juist.
Ik heb ook nergens gezegd dat je scheldt, maar ik begrijp best dat het moeilijk is voor je om te begrijpenquote:Op woensdag 28 april 2010 20:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik heb geen interesse om een weddenschap aan te gaan met een idioot
Nou, stop dan ook aub met insinueren dat ik me niet gedraag op dit forum. Hoeveel ban's heb jij al gehad? Ik denk zeker een stuk of 8. Ik nog nooit een.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik heb geen interesse om een weddenschap aan te gaan met een idioot
Ik maak zelf uit op wie ik reageer en op wie nietquote:Op woensdag 28 april 2010 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, stop dan ook aub met insinueren dat ik me niet gedraag op dit forum. Hoeveel ban's heb jij al gehad? Ik denk zeker een stuk of 8. Ik nog nooit een.
Als je geen interesse hebt om met me te wedden en tevens niet in staat bent om enigzins een normale discussie op niveau te voeren, reageer dan maar helemaal niet op mij. Dan negeer ik jou en dan is het wat mij betreft prima.
Ik vind het een leuke weddenschap, ook al is die niet aan mij gericht, maar over welke huizen heb je het?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik vond de post van LXIV juist eng genuanceerd en afgewogen. Iets wat de afgelopen 12 delen van deze reeks ver te zoeken was. En dat ligt niet alleen aan de Hand van God.
Ik wil trouwens wel met LXIV wedden dat het in de range 110 of hoger ligt![]()
Om een biertje
En als ik win krijgt ie ook een biertje
Hoe kun je dat nou weerstaan
Misschien moet je een huis gaan kopen.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:27 schreef xenobinol het volgende:
Ik doe niet mee aan de weddenschap, veels te groot risico dat ik iets ga winnen![]()
Ik win nooit iets, maar dat terzijde![]()
Die andere 2 koop je voor 250 ongeveer en hoef je er weinig aan te doen, die goedkope kost uiteindelijk ongeveerquote:Op woensdag 28 april 2010 21:16 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik vind het een leuke weddenschap, ook al is die niet aan mij gericht, maar over welke huizen heb je het?
De huizen die gewild zijn en daarom momenteel verkocht worden of de huizen die al langer dan een jaar te koop staan omdat de verkoper te veel vraagt voor zijn krot?
De huizenprijs waar wij het over hebben is gebaseerd op verkopen maar er is nog steeds genoeg keus, wat overigens niet slecht hoeft te zijn.
Een mooi voorbeeld is een rijtje huizen aan de rand van mijn dorp: twee huizen staan ruim een jaar te koop voor 270k. Ze zien er (op funda) onderhouden uit. Daar tussenin staat een huis waar aan geklust moet worden en die stond twee maanden geleden te koop voor 199K en was binnen zes weken weg.
Is de vraagprijs van de twee andere prijzen te hoog? Was de middelste een koopje? Of wilde de nieuwe eigenaar een klushuis hebben?
Allemaal factoren die meetellen maar uiteindelijk is daardoor geen goede indicatie van 'de huizenprijzen' te geven. In die zin hebben jij en LXIV beide gelijk, dus wordt het gewoon gezellig een avondje bieren samen.
Waarom is dat dan nog niet gebeurd? Daar ben ik benieuwd naar.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die andere 2 koop je voor 250 ongeveer en hoef je er weinig aan te doen, die goedkope kost uiteindelijk ongeveer
Dan moet je aanbellen en het vragenquote:Op woensdag 28 april 2010 22:25 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Waarom is dat dan nog niet gebeurd? Daar ben ik benieuwd naar.
Je kan beter even wachten tot de volgende 'open dag', met een beetje geluk krijg je koffie met appeltaart en slagroom erbijquote:Op woensdag 28 april 2010 22:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan moet je aanbellen en het vragen
Ik laat geen troll verhongeren, dat is gewoon onmenselijkquote:Op donderdag 29 april 2010 09:27 schreef Istrilyin het volgende:
Ongeveer een kwart van alle berichten hier is getroll van DAM, en nog eens een kwart is mensen die erop blijven reageren. Er zit nimmer nuttige informatie tussen, het is gewoon allemaal ruis ruis ruis. Eigenlijk zou dit forum enorm geholpen zijn met een standaard filter dat de betere helft overlaat. Een moderne zegswijze luidt:
Don't feed the troll
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |