quote:
TS heeft een nieuwe baan? Gefeliciteerd dan maarquote:
T is wel een binnenbaan, zal toch geen verkeerde wissel zijn he?quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
TS heeft een nieuwe baan? Gefeliciteerd dan maar
quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij topic 50 bereiken we de 50%
Doe eens een voorspelling..!quote:
Er zijn meerdere redenen, o.a. dat een groot deel van de economische 'groei' gebaseerd was op stijgende huizenprijzen, die mensen in staat stelde om hun overwaarde te verzilveren en dat geld uit te geven (aan verbouwingen, auto's, vakanties, etc), en voor de banken was deze praktijk natuurlijk ook een cash cow. Verder is het vervelend als mensen bij verkoop van hun huis met een restschuld blijven zitten, want dat gaat ten laste van de bestedingen en de bankwinsten.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:00 schreef xenobinol het volgende:
Waarom vinden we het niet erg als consumptiegoederen goedkoper worden en daarmee onze koopkracht toeneemt? Maar als de huizenprijzen deze gunstige ontwikkeling laten zien...
Tsja, korte-termijn-denken van heel veel mensen... Op lange termijn heeft het geleid tot superkleine huisjes/flatjes (dat heet dan nu appartement) voor enorm veel geld. Het is zorgwekkend om te bedenken dat je in principe zeker 2 keer zo groot zou kunnen wonen voor die prijs, bij een fatsoenlijke markt zonder bemoei-overheid.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:00 schreef xenobinol het volgende:
Stukje is al gedateerd maar ik zat eens na te denken over waarom dit zorgwekkend is. Als de prijs van auto's daalt, dan is dat zorgwekkend? Als je voor minder geld een computer of TV kan kopen dat is dat ook erg zorgwekkendWaarom vinden we het niet erg als consumptiegoederen goedkoper worden en daarmee onze koopkracht toeneemt? Maar als de huizenprijzen deze gunstige ontwikkeling laten zien...
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je een huis hebt gekocht, je baan verliest en uit de WW wordt gegooid kom je pas in de bijstand als je spaargeld tot 5000 euro hebt 'opgegeten' ?
Denk dat je huis snel kan verkopen dan als je de pech hebt om in de bijstand te komenquote:
Als je een tophypotheek hebt en weinig finacieele reserves wel, maar dan ben je in mijn ogen ook onverantwoord bezig.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Denk dat je huis snel kan verkopen dan als je de pech hebt om in de bijstand te komen
Klopt. Aan de andere kant straft de overheid hier (alweer!) de zuinige mensen mee, en worden verkwisters beloond.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:13 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom de overheid jou een bijstandsuitkering moet geven als je zelf nog een flinke hoeveelheid geld op de bank hebt staan.
Mmm.... de uitkomst is nogal afhankelijk van welk OS mijn glazen bol draait, onder Windows crashed de markt tussen nu en twee dagen, onder Linux crashed ze nooit, beide uitkomsten zijn niet aannemelijkquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |