abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78723888
Welkom in deelt 45, we gaan vrolijk door! Hier bespreken we de huizenmarkt en ook het koop- en huurbeleid in Nederland. Eigenlijk alles wat scheef zit aan de woningmarkt. En ook bedenken we zelf oplossingen voor deze problemen.

Hoe is het zover gekomen:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiėren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
pi_78723912
Mijn laatste reactie:

Even een meer gedetailleerde berekening:

De aankoopprijs is 90.000 euro, inclusief ALLE kosten komt dat op net geen 97.000 euro. Aangezien het om een relatief nieuw appartement gaat BJ 2000, zullen de onderhoudskosten de eerste jaren zo goed als niets bedragen, bovendien is er geen lift etc... Ook kunnen redelijk wat onderhoudskosten en een hoop andere risico's (afsluiten brandverzekering enz...) op de huurder geschoven worden. Evenals de gemeenschappelijke kosten die het appartement gebouw heeft (25 euro per maand).

Detail jaar 1:

Huur 5130 euro (5% leegstand)
Belastingsvoordeel 1250 euro
- Lening 5683 euro
- Belasting 913 euro
========================================== - 216 euro

Detail jaar 20, we houden rekening met een gemiddelde inflatie van 2% de komende jaren, wat mij zeer realistisch lijkt, maar in principe hoe meer deze inflatie is hoe beter.

Huur 7473 euro (5% leegstand)
Belastingsvoordeel 857 euro
- Lening 5683 euro
- Belasting -1330 euro ( belastingvoordeel verminder na 10 jaar en daar is dus hier ook rekening mee gehouden)
========================================== + 1317 euro

Daarna verkoop je dit pand, wat als we met inflatie meegaan 133.735 euro waard zal zijn, ik vind dat onrealistisch aangezien de keuken, badkamer daartegen aan vernieuwing toe is enzo... dus ik ga uit van een waarde van 66% daarvan. Dan krijg ik dus op einddatum 88.265 euro, eventuele onwaarschijnlijke waardestijging is dan inderdaad leuk meegenomen, en zal het rendement pas echt de hoogte in doen schieten. Zoals je ziet in bovenstaand voorbeeld zijn de ontvangen inkomsten en uitgaven nagenoeg een 0 operatie. De kosten voor de verkoop (aantal nodige attesten) zullen binnen 20 jaar ongeveer 1.500 euro bedragen.
pi_78723924
TvP
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:46:25 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78724024
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:43 schreef Emu het volgende:
De aankoopprijs is 90.000 euro, inclusief ALLE kosten komt dat op net geen 97.000 euro. Aangezien het om een relatief nieuw appartement gaat BJ 2000,
Welk appartement gaat dit over?
censuur :O
pi_78724104
Het is een 1 slp appartement, in een stadje van 38.000 inwoners in Belgie, goed afgewerkt en als oppervlakte 58m². Dat kost in Nederland schat ik zeker 25% meer
pi_78724192
Ik woon op 45 minuten van de grens en daar kost het zeker 75% meer
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78724278
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:43 schreef Emu het volgende:
Mijn laatste reactie:

Even een meer gedetailleerde berekening:

De aankoopprijs is 90.000 euro, inclusief ALLE kosten komt dat op net geen 97.000 euro. Aangezien het om een relatief nieuw appartement gaat BJ 2000, zullen de onderhoudskosten de eerste jaren zo goed als niets bedragen, bovendien is er geen lift etc... Ook kunnen redelijk wat onderhoudskosten en een hoop andere risico's (afsluiten brandverzekering enz...) op de huurder geschoven worden. Evenals de gemeenschappelijke kosten die het appartement gebouw heeft (25 euro per maand).

Detail jaar 1:

Huur 5130 euro (5% leegstand)
Belastingsvoordeel 1250 euro
- Lening 5683 euro
- Belasting 913 euro
========================================== - 216 euro

Detail jaar 20, we houden rekening met een gemiddelde inflatie van 2% de komende jaren, wat mij zeer realistisch lijkt, maar in principe hoe meer deze inflatie is hoe beter.

Huur 7473 euro (5% leegstand)
Belastingsvoordeel 857 euro
- Lening 5683 euro
- Belasting -1330 euro ( belastingvoordeel verminder na 10 jaar en daar is dus hier ook rekening mee gehouden)
========================================== + 1317 euro

Daarna verkoop je dit pand, wat als we met inflatie meegaan 133.735 euro waard zal zijn, ik vind dat onrealistisch aangezien de keuken, badkamer daartegen aan vernieuwing toe is enzo... dus ik ga uit van een waarde van 66% daarvan. Dan krijg ik dus op einddatum 88.265 euro, eventuele onwaarschijnlijke waardestijging is dan inderdaad leuk meegenomen, en zal het rendement pas echt de hoogte in doen schieten. Zoals je ziet in bovenstaand voorbeeld zijn de ontvangen inkomsten en uitgaven nagenoeg een 0 operatie. De kosten voor de verkoop (aantal nodige attesten) zullen binnen 20 jaar ongeveer 1.500 euro bedragen.
Als je het houdt levert je dat na 20 jaar toch ongeveer netto 4000 euro per jaar op?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78724474
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je het houdt levert je dat na 20 jaar toch ongeveer netto 4000 euro per jaar op?
Dat klopt ja, daartegen ben ik zelf 45 jaar, dus de kans dat ik dat wat langer houd is er zeker. Je moet de verkoopmoment gewoon goed proberen timen, er zullen heus nog wel perioden van onder en overwaarding komen de komende 40 jaar. Mijn oom heeft zo bijvoorbeeld 40% van zijn totale bestand verkocht in periode 2005/2007.
pi_78724941
En we gaan weer volgen
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78725157
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:55 schreef Emu het volgende:

[..]

Dat klopt ja, daartegen ben ik zelf 45 jaar, dus de kans dat ik dat wat langer houd is er zeker. Je moet de verkoopmoment gewoon goed proberen timen, er zullen heus nog wel perioden van onder en overwaarding komen de komende 40 jaar. Mijn oom heeft zo bijvoorbeeld 40% van zijn totale bestand verkocht in periode 2005/2007.
Slimme oom
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:21:44 #11
292331 Henktay
ik hou van tee
pi_78725814
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Slimme oom
Ja, hij wilde zoiezo meer van het leven gaan genieten nu het nog mogelijk was. Hij is ondertussen ook 59 jaar als ik me niet vergis
pi_78726009
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_78731277
tvp
pi_78731433
TVP
  donderdag 4 maart 2010 @ 15:07:35 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_78731967
M'n huis zojuist verkocht
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_78732192
30% onder de vraagprijs?
  donderdag 4 maart 2010 @ 15:16:16 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_78732378
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
30% onder de vraagprijs?
Nee, 4% ofzo. Heeft iets van anderhalf jaar te koop gestaan, maar ineens een stel kijkers de laatste weken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_78732786
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee, 4% ofzo. Heeft iets van anderhalf jaar te koop gestaan, maar ineens een stel kijkers de laatste weken.
Wat raar, als je de experts hier moet geloven moet er minimaal 30% vanaf
pi_78733419
Ligt natuurlijk aan de prijscategorie. Ik merk dat het rond de 2ton, 2.5 ton wel meevalt. Bij huizen boven de 4ton ligt het allemaal wat erger, daar is het percentage natuurlijk ook gelijk wat groter.
pi_78733976
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat zou wel lekker zijn, maar ik reken er zelf niet op helaas. De grap is natuurlijk dat er nooit iets af "moet", grafiekjes over historisch prijsstijgingen en dergelijke kunnen mensen een bepaalde visie geven, maar bewijzen natuurlijk niks.

Hoe dan ook, mooi dat het gelukt is. Ik zal zelf wel laten weten hoeveel ik eraf krijg als ik ga bieden in Amsterdam, kijken hoe dat zich verhoudt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78743828
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee, 4% ofzo. Heeft iets van anderhalf jaar te koop gestaan, maar ineens een stel kijkers greater fools de laatste weken.
In ieder geval gefeliciteerd
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_78743905
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het hoeft niet, maar het zou best wel eens kunnen zijn dat het realiteit gaat worden.
I'll sing you a lullaby.
pi_78744201
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het hoeft niet, maar het zou best wel eens kunnen zijn dat het realiteit gaat worden.
Had ik nu toch maar een huis gekocht, maar ik geloof nog steeds de kenners dat het 50% daalt
pi_78745325
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Had ik nu toch maar een huis gekocht, maar ik geloof nog steeds de kenners dat het 50% daalt
Laat je niet tegenhouden door mij, laat je tegenhouden door de bank
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')