Welk appartement gaat dit over?quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:43 schreef Emu het volgende:
De aankoopprijs is 90.000 euro, inclusief ALLE kosten komt dat op net geen 97.000 euro. Aangezien het om een relatief nieuw appartement gaat BJ 2000,
Als je het houdt levert je dat na 20 jaar toch ongeveer netto 4000 euro per jaar op?quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:43 schreef Emu het volgende:
Mijn laatste reactie:
Even een meer gedetailleerde berekening:
De aankoopprijs is 90.000 euro, inclusief ALLE kosten komt dat op net geen 97.000 euro. Aangezien het om een relatief nieuw appartement gaat BJ 2000, zullen de onderhoudskosten de eerste jaren zo goed als niets bedragen, bovendien is er geen lift etc... Ook kunnen redelijk wat onderhoudskosten en een hoop andere risico's (afsluiten brandverzekering enz...) op de huurder geschoven worden. Evenals de gemeenschappelijke kosten die het appartement gebouw heeft (25 euro per maand).
Detail jaar 1:
Huur 5130 euro (5% leegstand)
Belastingsvoordeel 1250 euro
- Lening 5683 euro
- Belasting 913 euro
========================================== - 216 euro
Detail jaar 20, we houden rekening met een gemiddelde inflatie van 2% de komende jaren, wat mij zeer realistisch lijkt, maar in principe hoe meer deze inflatie is hoe beter.
Huur 7473 euro (5% leegstand)
Belastingsvoordeel 857 euro
- Lening 5683 euro
- Belasting -1330 euro ( belastingvoordeel verminder na 10 jaar en daar is dus hier ook rekening mee gehouden)
========================================== + 1317 euro
Daarna verkoop je dit pand, wat als we met inflatie meegaan 133.735 euro waard zal zijn, ik vind dat onrealistisch aangezien de keuken, badkamer daartegen aan vernieuwing toe is enzo... dus ik ga uit van een waarde van 66% daarvan. Dan krijg ik dus op einddatum 88.265 euro, eventuele onwaarschijnlijke waardestijging is dan inderdaad leuk meegenomen, en zal het rendement pas echt de hoogte in doen schieten. Zoals je ziet in bovenstaand voorbeeld zijn de ontvangen inkomsten en uitgaven nagenoeg een 0 operatie. De kosten voor de verkoop (aantal nodige attesten) zullen binnen 20 jaar ongeveer 1.500 euro bedragen.
Dat klopt ja, daartegen ben ik zelf 45 jaar, dus de kans dat ik dat wat langer houd is er zeker. Je moet de verkoopmoment gewoon goed proberen timen, er zullen heus nog wel perioden van onder en overwaarding komen de komende 40 jaar. Mijn oom heeft zo bijvoorbeeld 40% van zijn totale bestand verkocht in periode 2005/2007.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je het houdt levert je dat na 20 jaar toch ongeveer netto 4000 euro per jaar op?
Slimme oomquote:Op donderdag 4 maart 2010 11:55 schreef Emu het volgende:
[..]
Dat klopt ja, daartegen ben ik zelf 45 jaar, dus de kans dat ik dat wat langer houd is er zeker. Je moet de verkoopmoment gewoon goed proberen timen, er zullen heus nog wel perioden van onder en overwaarding komen de komende 40 jaar. Mijn oom heeft zo bijvoorbeeld 40% van zijn totale bestand verkocht in periode 2005/2007.
Ja, hij wilde zoiezo meer van het leven gaan genieten nu het nog mogelijk was. Hij is ondertussen ook 59 jaar als ik me niet vergisquote:
Nee, 4% ofzo. Heeft iets van anderhalf jaar te koop gestaan, maar ineens een stel kijkers de laatste weken.quote:
Wat raar, als je de experts hier moet geloven moet er minimaal 30% vanafquote:Op donderdag 4 maart 2010 15:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, 4% ofzo. Heeft iets van anderhalf jaar te koop gestaan, maar ineens een stel kijkers de laatste weken.
Dat zou wel lekker zijn, maar ik reken er zelf niet op helaas. De grap is natuurlijk dat er nooit iets af "moet", grafiekjes over historisch prijsstijgingen en dergelijke kunnen mensen een bepaalde visie geven, maar bewijzen natuurlijk niks.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat raar, als je de experts hier moet geloven moet er minimaal 30% vanaf
In ieder geval gefeliciteerdquote:Op donderdag 4 maart 2010 15:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, 4% ofzo. Heeft iets van anderhalf jaar te koop gestaan, maar ineens een stel kijkers greater fools de laatste weken.
Het hoeft niet, maar het zou best wel eens kunnen zijn dat het realiteit gaat worden.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat raar, als je de experts hier moet geloven moet er minimaal 30% vanaf
Had ik nu toch maar een huis gekocht, maar ik geloof nog steeds de kenners dat het 50% daaltquote:Op donderdag 4 maart 2010 19:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het hoeft niet, maar het zou best wel eens kunnen zijn dat het realiteit gaat worden.
Laat je niet tegenhouden door mij, laat je tegenhouden door de bankquote:Op donderdag 4 maart 2010 19:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Had ik nu toch maar een huis gekocht, maar ik geloof nog steeds de kenners dat het 50% daalt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |