Dus jij maakt meer rendement dan hypotheekrente?quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm.... nogmaals: als m'n rente 5,0% is en het rendement dat ik maak op m'n spaargeld is 2% (gemiddeld), dan kan ik beter aflossen. Als m'n rendement 8% is, dan niet.
Dat valt dus gewoon niét uit te rekenen. Dat is immers per situatie anders.
Zo lang en zoveel mogelijk HRAquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:07 schreef xenobinol het volgende:
Kritische vraag van DAM![]()
Ik houd het er op dat met normaal sparen je altijd minder rente inkomsten hebt dan datgene wat je moet betalen, zelfs de HRA kan dit verschil niet goed maken. De aflossingsvrije hypotheek is wat mij betreft dan ook het instrument voor mensen die speculeren op waardestijging van hun woning. Graag hoor ik een goede reden waarom je niet zou aflossen als je dit kan betalen.
DAM... het was een oprecht complimentquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
TVP voor het geblaat van Xenonoob
Goed voorbeeld van "wishful thinking"quote:
quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
TVP voor het geblaat van Xenonoob
Jullie kunnen echt niet zonder elkaar, hè?quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
DAM... het was een oprecht compliment
Zo was het ook bedoeldquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
DAM... het was een oprecht compliment
Buiten dat de getallen fictief zijn: is dat zo moeilijk, dan?quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus jij maakt meer rendement dan hypotheekrente?
Kijk dat het een rare reden is maakt niet uit. Het is wel de reden waarom aflossingsvrij echt nut heeft.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Goed voorbeeld van "wishful thinking"
Het heeft zeker nut, met name voor de bankiers. Voor de maatschappij in zijn geheel lijkt het mij een redelijk zinloos systeem.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:26 schreef inXs het volgende:
Kijk dat het een rare reden is maakt niet uit. Het is wel de reden waarom aflossingsvrij echt nut heeft.
Ah: het afschaffen zonder compensatie zorgt wél voor een zinvol systeem?quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het heeft zeker nut, met name voor de bankiers. Voor de maatschappij in zijn geheel lijkt het mij een redelijk zinloos systeem.
Het heeft voor mij als consument ook heel veel nut: Namelijk de volledige bewegingsvrijheid om te bepalen hoe ik wil aflossen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het heeft zeker nut, met name voor de bankiers. Voor de maatschappij in zijn geheel lijkt het mij een redelijk zinloos systeem.
Wat voor een nut?quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:26 schreef inXs het volgende:
[..]
Kijk dat het een rare reden is maakt niet uit. Het is wel de reden waarom aflossingsvrij echt nut heeft.
Ik ben voor een compensatie in de vorm van een algemene belastingverlaging, zo profiteert iedereen en niet allen een groepje beroepslenersquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:57 schreef Five_Horizons het volgende:
Ah: het afschaffen zonder compensatie zorgt wél voor een zinvol systeem?
quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Buiten dat de getallen fictief zijn: is dat zo moeilijk, dan?
Dat laatste komt er natuurlijk nietquote:Op donderdag 6 mei 2010 15:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ben voor een compensatie in de vorm van een algemene belastingverlaging, zo profiteert iedereen en niet allen een groepje beroepsleners
Vrijheid binnen datgene wat je aangeboden word is nog altijd een beperkte vrijheidquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:58 schreef capricia het volgende:
Het heeft voor mij als consument ook heel veel nut: Namelijk de volledige bewegingsvrijheid om te bepalen hoe ik wil aflossen.
Daar ga ik ook niet van uit. Als overheden iets gaan inperken of afschaffen is dat meestal om er zelf beter (of minder slecht) van te worden.quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat laatste komt er natuurlijk niet
Ik heb toch geantwoord?quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar waarom haal je er eerst je eigen situatie bij en wil je nu niet meer antwoorden?
Dus gewoon niet doen, verzin iets betersquote:Op donderdag 6 mei 2010 15:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Daar ga ik ook niet van uit. Als overheden iets gaan inperken of afschaffen is dat meestal om er zelf beter (of minder slecht) van te worden.
Je beweerd dat het fictief is, antwoord is als je met ja of nee komt en vervolgens met je rendement komt over de looptijd van je hypotheekquote:
Mijn voorbeeld is fictief, maar om antwoord te geven op jouw vraag (voor zover dat nog niet duidelijk was, gezien m'n opmerking over het al dan niet gemakkelijk zijn): ja, mijn rendement is hoger.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je beweerdt dat het fictief is, antwoord is als je met ja of nee komt en vervolgens met je rendement komt over de looptijd van je hypotheek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |