abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:03:36 #1
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_84397146

De geschiedenis:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiëren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
Huizenmarkt # 52: Waar de politieke strijd losbarst?
Huizenmarkt #53: Het word in ieder geval een mooie zomer
huizenmarkt #54: Groene blaadjes aan de bomen
Huizenmarkt deel 55: EU wil de sociale huursector beperken
Huizenmarkt #56: Rabo ziet ´t helemaal zitten.
Huizenmarkt #57: waar de prijs harder daalt dan de euro
Huizenmarkt #58: Duizenden gaan in de problemen komen
Huizenmarkt #59: De huizenprijzen blijven nog jaren dalen
Huizenmarkt #60: Waar de bouwproductie is gehalveerd.
Huizenmarkt #61: Troll country
Huizenmarkt #62: nieuw kabinet ver weg, onzekerheid troef.
Huizenmarkt #63: Het word een hete zomer, koop een caravan!
Huizenmarkt #64: Hoe stevig is de fundering?
Huizenmarkt #65 Waar de Griekse zon in Nederland opkomt
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:05:08 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_84397199
Wat weegt meer? Een kilo lood of een kilo veren?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_84397305
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:05 schreef eleusis het volgende:
Wat weegt meer? Een kilo lood of een kilo veren?
Euh , met het gevaar om hier een filosofie-topic van te maken: het weegt allebei evenveel, maar waarschijnlijk is het lood meer waard.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:13:14 #4
194833 Hanoying
pi_84397526
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:08 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Euh , met het gevaar om hier een filosofie-topic van te maken: het weegt allebei evenveel, maar waarschijnlijk is het lood meer waard.
Niet als het dodoveren zijn
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:20:28 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84397823
Even volgen, in de hoop dat het over huizen gaat i.p.v. veertjes.
censuur :O
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:20:44 #6
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_84397835
of dons... dat houdt je lekker warm in de winter
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:22:41 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_84397935
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Even volgen, in de hoop dat het over huizen gaat i.p.v. veertjes.
Ik vraag me af of er nog wel iets over huizen te zeggen valt, wat hier nog niet gezegd is...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:24:02 #8
194833 Hanoying
pi_84398014
Maar om even on topic te gaan, de kosten van de HRA in huidige vorm rijzen de pan uit en de huidige regelgeving is "niet sustainable"

Mijn advies:

Behoudt de HRA maar:
  • Beperk de hypotheekconstructies tot één vorm: annuitair. Hierdoor heeft een beginnend lener veel voordeel van de HRA maar neemt het HRA voordeel gedurende de looptijd af en wordt eveneens aflossen gestimuleerd. win-win, je stimuleert starters en maakt de regeling toch veel betaalbaarder
  • Om te zorgen dat de markt geen dreun krijgt als gevolg van lagere hypotheekverstrekking (annuitair = iets minder lenen) dient de overdrachtsbelasting te worden afgeschaft
  • Alle overige marktverstorende onzin wordt eveneens afgeschaft, geen startersleningen en dergelijk.

Op deze manier vallen er geen keiharde klappen op de markt (moet je ook helemaal niet willen), wordt het zwaartepunt van de HRA voor de verandering gelegd waar het het meeste nut heeft (begin van de looptijd) en wordt de hele regeling betaalbaarder.

Lofuitingen en instemmende reacties gaarne onder de streep:
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  • Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
    pi_84398180
    Met zakken als een veertje bedoelt TS dat ze niet hard zakken?

Voor de vraagprijzen geldt dat in elk geval, hoe het met de verkoopprijzen zit, geen idee.
    "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
      vrijdag 23 juli 2010 @ 14:28:20 #10
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_84398203
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 14:24 schreef Hanoying het volgende:
    Maar om even on topic te gaan, de kosten van de HRA in huidige vorm rijzen de pan uit en de huidige regelgeving is "niet sustainable"

Mijn advies:

Behoudt de HRA maar:
  • Beperk de hypotheekconstructies tot één vorm: annuitair. Hierdoor heeft een beginnend lener veel voordeel van de HRA maar neemt het HRA voordeel gedurende de looptijd af en wordt eveneens aflossen gestimuleerd. win-win, je stimuleert starters en maakt de regeling toch veel betaalbaarder
  • Om te zorgen dat de markt geen dreun krijgt als gevolg van lagere hypotheekverstrekking (annuitair = iets minder lenen) dient de overdrachtsbelasting te worden afgeschaft
  • Alle overige marktverstorende onzin wordt eveneens afgeschaft, geen startersleningen en dergelijk.

Op deze manier vallen er geen keiharde klappen op de markt (moet je ook helemaal niet willen), wordt het zwaartepunt van de HRA voor de verandering gelegd waar het het meeste nut heeft (begin van de looptijd) en wordt de hele regeling betaalbaarder.

Lofuitingen en instemmende reacties gaarne onder de streep:
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  • Jij wilt de overdrachtsbelasting weghebben en de HRA behouden? Er is niets mis mee als "de markt" een dreun krijgt. En ik mis het belangrijkste in je lijstje: zorg voor bouwkavels voor particulieren.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 14:40:50 #11
    199535 DroogDok
    Sandcastle
    pi_84398757
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 14:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jij wilt de overdrachtsbelasting weghebben en de HRA behouden? Er is niets mis mee als "de markt" een dreun krijgt. En ik mis het belangrijkste in je lijstje: zorg voor bouwkavels voor particulieren.
    Met die bouwkavels kom je natuurlijk aan een wens van veel mensen tegemoed, maar wat los je er concreet mee op? Je kan ook een projectontwikkelaar een nieuwe wijk uit de grond laten stampen.
    "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
      vrijdag 23 juli 2010 @ 14:44:03 #12
    194833 Hanoying
    pi_84398893
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 14:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jij wilt de overdrachtsbelasting weghebben en de HRA behouden? Er is niets mis mee als "de markt" een dreun krijgt. En ik mis het belangrijkste in je lijstje: zorg voor bouwkavels voor particulieren.
    De HRA is een vervelend onding maar hem afschaffen ligt nu eenmaal gevoelig en kan niet in één keer.

Bovendien zou hij helemaal niet zo op de begroting drukken als er geen constructies als spaarhypotheken en aflossingsvrije hypotheken waren. Als alle nieuwe hypotheken simpelweg annuitaire hypotheken betreffen dan wordt het HRA voordeel voor elke koper met de tijd automatisch minder. Het beperken van hypotheekvormen in combinatie met een vermindering van de overdrachtsbelasting is prima verkoopbaar naar de samenleving, het maakt de hele markt een stuk doorzichtiger en dat vinden veel burgers zelfs prettig.

Meer particuliere bouwkavels is iets waar je over kan praten. Zelf ben ik ook geen fan van een overheid die bepaald hoe je al dan niet moet wonen en hoe je huis er uit moet zien. Plaats goede kaders en laat binnen nieuwbouwprojecten de markt en het individu zelf meer vrijheid, lijkt me niets mis mee.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 14:46:51 #13
    194833 Hanoying
    pi_84399030
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 14:22 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er nog wel iets over huizen te zeggen valt, wat hier nog niet gezegd is...
    over politiek, voetbal en de huizenmarkt is altijd wel te neuzelen
    pi_84399591
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 14:44 schreef Hanoying het volgende:

De HRA is een vervelend onding maar hem afschaffen ligt nu eenmaal gevoelig en kan niet in één keer.
    Het niet afschaffen van de HRA ligt bij mij nog veel gevoeliger
    quote:
    Bovendien zou hij helemaal niet zo op de begroting drukken als er geen constructies als spaarhypotheken en aflossingsvrije hypotheken waren. Als alle nieuwe hypotheken simpelweg annuitaire hypotheken betreffen dan wordt het HRA voordeel voor elke koper met de tijd automatisch minder. Het beperken van hypotheekvormen in combinatie met een vermindering van de overdrachtsbelasting is prima verkoopbaar naar de samenleving, het maakt de hele markt een stuk doorzichtiger en dat vinden veel burgers zelfs prettig.
    Dat het minder hard drukt op de begroting is de vraag nog maar, als er enkel nog maar annuitaire hypotheken mogen worden uitgegeven gaat de rente onherroepelijk omhoog. Of dacht jij dat banken genoegen gaan nemen met minder inkomsten? De overdrachtsbelasting afschaffen maar de HRA wel in stand houden is ondenkbaar in een tijd dat er fors bespaard moet worden imho. Weet je wat.... we bestrijden de crisis door gewoon iedereen een ton te geven, geen gezeik iedereen rijk
    quote:
    Meer particuliere bouwkavels is iets waar je over kan praten. Zelf ben ik ook geen fan van een overheid die bepaald hoe je al dan niet moet wonen en hoe je huis er uit moet zien. Plaats goede kaders en laat binnen nieuwbouwprojecten de markt en het individu zelf meer vrijheid, lijkt me niets mis mee.
    Ik ben niet per se een tegenstander van overheidsbemoeienis, ik ben het niet eens met de doelstellingen die de overheid momenteel voor ogen heeft nl. zo veel mogelijk geld binnen harken.
    Calm down, your nervous state
    I'll sing you a lullaby.
    Calm down, cause no mistake
    Should keep you up all night
    pi_84399602
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 14:46 schreef Hanoying het volgende:

[..]

over politiek, voetbal en de huizenmarkt is altijd wel te neuzelen
    QFT
    I'll sing you a lullaby.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 15:00:58 #16
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_84399652
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 14:40 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Met die bouwkavels kom je natuurlijk aan een wens van veel mensen tegemoed, maar wat los je er concreet mee op? Je kan ook een projectontwikkelaar een nieuwe wijk uit de grond laten stampen.
    We hebben de afgelopen decennia wel gezien dat projectontwikkelaars uitsluitend voor zichzelf bezig zijn. Lijkt me een goede reden om die lui buitenspel te zetten.
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 14:44 schreef Hanoying het volgende:

[..]
    Plaats goede kaders en laat binnen nieuwbouwprojecten de markt en het individu zelf meer vrijheid, lijkt me niets mis mee.
    Precies. En het lijkt me nog steeds mogelijk om, tegen fatsoenlijke prijzen, zeer snel enkele honderdduizenden kavels aan de man te brengen. Ik vrees alleen dat de politiek dit nooit zal doen.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 15:20:29 #17
    194833 Hanoying
    pi_84400383
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 14:59 schreef xenobinol het volgende:

Dat het minder hard drukt op de begroting is de vraag nog maar, als er enkel nog maar annuitaire hypotheken mogen worden uitgegeven gaat de rente onherroepelijk omhoog. Of dacht jij dat banken genoegen gaan nemen met minder inkomsten? De overdrachtsbelasting afschaffen maar de HRA wel in stand houden is ondenkbaar in een tijd dat er fors bespaard moet worden imho. Weet je wat.... we bestrijden de crisis door gewoon iedereen een ton te geven, geen gezeik iedereen rijk
    Waarom zou de rente omhoog gaan bij annuitaire hypotheken? Aan een annuitaire hypotheek is prima te verdienen en het risico bij een annuitaire hypotheek is niet groter dan bij een andere vorm, eerder kleiner aangezien de executiewaarde al snel de waarde van de hypotheek overstijgt. Er zullen zat banken zijn die ze tegen een schappelijke rente willen aanbieden, blijken die afwezig dan moeten we even een telefoontje plegen met mevrouw Nelie Smit Kroes.

Hoe bedoel je "we geven iedereen een ton, iedereen rijk". De overdrachtsbelasting wordt verminderd tot een procent of twee maar tegelijkertijd worden HRA zuigende hypotheekconstructies per direct afgeschaft. Op termijn is dit effect positief en bespaart het de overheid gewoon geld. Overigens kan je daarnaast ook nog best opnemen dat de maximale aftrekbaarheid van 52 % naar 32 % wordt gebracht over een periode van 20 jaar te beginnen in 2015, als je het voldoende uitsmeert dan is er vrijwel niemand die er last van heeft en krijg je dit probleemloos door de kamer en langs de kiezer.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 15:23:40 #18
    194833 Hanoying
    pi_84400491
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 15:00 schreef RemcoDelft het volgende:
    Precies. En het lijkt me nog steeds mogelijk om, tegen fatsoenlijke prijzen, zeer snel enkele honderdduizenden kavels aan de man te brengen. Ik vrees alleen dat de politiek dit nooit zal doen.
    Mogelijk misschien wel maar je helpt er de woningmarkt behoorlijk mee om zeep. De vraag is of je dit moet willen.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 15:32:13 #19
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_84400789
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 15:23 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Mogelijk misschien wel maar je helpt er de woningmarkt behoorlijk mee om zeep. De vraag is of je dit moet willen.
    Wat noem je in deze context "de woningmarkt"? Hoge prijzen door tekorten? Die help je inderdaad om zeep.
    De beschikbaarheid van huizen daarentegen wordt veel gunstiger. En dat lijkt me wel degelijk iets wat je moet willen. Tenslotte wordt de markt uiteindelijk pas weer gezond als er geen tekorten meer zijn.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 15:44:23 #20
    194833 Hanoying
    pi_84401264
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 15:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat noem je in deze context "de woningmarkt"? Hoge prijzen door tekorten? Die help je inderdaad om zeep.
    De beschikbaarheid van huizen daarentegen wordt veel gunstiger. En dat lijkt me wel degelijk iets wat je moet willen. Tenslotte wordt de markt uiteindelijk pas weer gezond als er geen tekorten meer zijn.
    De overheid moet de markt niet al te zeer manipuleren. Niet door startersleningen en dergelijk maar ook niet door het plotseling op de markt dumpen van honderdduizenden bouwkavels (of honderdduizenden oude huurwoningen for that matter).

Die "enorme tekorten" vallen immers op zich toch wel mee? Met een modaal inkomen en zonder spaargeld kan je al een prima appartement kopen, met iets meer dan modaal reeds een eenvoudig huis. Vervolgens kan je na een jaar of tien doorschuiven naar een grotere woning en na nog eens tien jaar nogmaals.

Tsja.. Als je minder dan modaal verdient en geen spaargeld hebt dan kun je niet instappen op de kopersmarkt maar moet je uberhaupt willen dat mensen met een salaris van 1200 euro netto en 0,0 spaargeld een eigen huis kopen?
    pi_84401367
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 15:23 schreef Hanoying het volgende:

Ja... dat moet je willen, dat wil men toch eigenlijk met alles? Jaar op jaar hebben politici gepocht met cijfers om de koopkracht te verbeteren. Nou... als je de koopkracht wilt verbeteren moet je huizen goedkoper maken. Ik hoor ook niemand protesteren als auto, televisies en vakantie's goedkoper worden (behalve de verkopers). Het probleem zit hem dan ook aan de kant van de verkopers, het is zelfs bijzonder hypocriet te noemen als je voorstander bent van het goedkoper kunnen kopen van goederen maar dit voor de woningmarkt onwenselijk acht
    I'll sing you a lullaby.
    pi_84401528
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 15:44 schreef Hanoying het volgende:

De overheid moet de markt niet al te zeer manipuleren. Niet door startersleningen en dergelijk maar ook niet door het plotseling op de markt dumpen van honderdduizenden bouwkavels (of honderdduizenden oude huurwoningen for that matter).
    Mmm... heb jij de overheid wel eens een import quota zien invoeren voor auto's en televisies? Een wet aangenomen die bepaald hoe vaak je met vakantie mag? Laat het aan de markt over.... dat is toch wat alle 'liberalen' van de daken schallen?
    quote:
    Die "enorme tekorten" vallen immers op zich toch wel mee? Met een modaal inkomen en zonder spaargeld kan je al een prima appartement kopen, met iets meer dan modaal reeds een eenvoudig huis. Vervolgens kan je na een jaar of tien doorschuiven naar een grotere woning en na nog eens tien jaar nogmaals.
    Dus... je mag je laten afschepen met een appartement en als je wat meer dan gemiddeld verdient.... dan heb je misschien zelfs wel recht op een eenvoudig huisje...
    quote:
    Tsja.. Als je minder dan modaal verdient en geen spaargeld hebt dan kun je niet instappen op de kopersmarkt maar moet je uberhaupt willen dat mensen met een salaris van 1200 euro netto en 0,0 spaargeld een eigen huis kopen?

Waarom niet? Mensen moeten toch onderdak hebben? Als men gewoon een vrije markt had, dan kon je kopen naar je koopkracht. Het wel of niet kunnen kopen staat daar los van, die mensen huren nu een huis bij iemand/een instantie die dat huis ook heeft moeten bekostigen.
    I'll sing you a lullaby.
    pi_84401862
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 15:20 schreef Hanoying het volgende:

Waarom zou de rente omhoog gaan bij annuitaire hypotheken? Aan een annuitaire hypotheek is prima te verdienen en het risico bij een annuitaire hypotheek is niet groter dan bij een andere vorm, eerder kleiner aangezien de executiewaarde al snel de waarde van de hypotheek overstijgt. Er zullen zat banken zijn die ze tegen een schappelijke rente willen aanbieden, blijken die afwezig dan moeten we even een telefoontje plegen met mevrouw Nelie Smit Kroes.
    Als een product minder oplevert voor de bank dan verhogen ze gewoon de marge om een gelijkwaardig inkomen te krijgen. Of denk jij dat ze in kleine kantoorpanden zich gaan huisvesten of het personeelsbestand gaan halveren?
    quote:
    Hoe bedoel je "we geven iedereen een ton, iedereen rijk".
    Jij beweert dat de te snelle afschaffing van de HRA schadelijk is voor de economie, nou dan geef je toch iedereen een ton!
    Je kan natuurlijk aanvoelen dat dit nergens op slaat, maar het lost wel voor een hoop mensen hun financiele problemen op, voorlopig dan

Uiteraard gaat de afschaf pijn doen, maar dat is onontkoombaar imho.
    quote:
    De overdrachtsbelasting wordt verminderd tot een procent of twee maar tegelijkertijd worden HRA zuigende hypotheekconstructies per direct afgeschaft. Op termijn is dit effect positief en bespaart het de overheid gewoon geld. Overigens kan je daarnaast ook nog best opnemen dat de maximale aftrekbaarheid van 52 % naar 32 % wordt gebracht over een periode van 20 jaar te beginnen in 2015, als je het voldoende uitsmeert dan is er vrijwel niemand die er last van heeft en krijg je dit probleemloos door de kamer en langs de kiezer.
    Ik snap best dat je de HRA niet abrupt kan stopzetten voor lopende gevallen, maar waarom schaffen we hem niet direct af voor alle nieuwe gevallen? Jij vind dat onwenselijk... want dan dalen de prijzen... maar leg mij toch eens uit wat daar zo verkeerd aan is?
    I'll sing you a lullaby.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 16:03:08 #24
    298713 SemperSenseo
    Een geniale ramp
    pi_84401959
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 15:44 schreef Hanoying het volgende:

[..]

[...]
    Ik val midden in de discussie dus weet niet wat jouw mening hierover is, maar de HRA is toch juist een überactie van de overheid om de markt te manipuleren? Het heeft in ieder geval de prijzen in de huizenmarkt ernstig verstoord.

Jij schrijft dat de overheid moet de markt niet al te zeer manipuleren. Zeker mee eens, dus de HRA moet dan ook snel afgebouwd worden.
    "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
    "A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
    pi_84402361
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 16:03 schreef SemperSenseo het volgende:

Jij schrijft dat de overheid moet de markt niet al te zeer manipuleren. Zeker mee eens, dus de HRA moet dan ook snel afgebouwd worden.
    Precies... en voor nieuwe hypotheken kan dat ook per direct. Maar dan komt er iets om de hoek kijken waar Hanoying grote moeite mee heeft... nl. dalende prijzen. In feite is Hanoying dus wel voor overheidsbemoeienis indien dit de prijsstelling weet te handhaven. Ik vind dat vrij tegenstrijdig, maar het verbaasd mij niets... ook bij onze 'liberale' partij de VVD genaamd zie je dit tegenstrijdige gedrag.
    I'll sing you a lullaby.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')