abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91375466
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het trekken aan de portemonnee van de modaal+ huurder gaat beginnen.

Wethouder wil flexibele huren
020 :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91375516
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:36 schreef xenobinol het volgende:
020 :')
Schaap -> dam -> vrije sector. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:37:32 #128
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_91375527
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het trekken aan de portemonnee van de modaal+ huurder gaat beginnen.

Wethouder wil flexibele huren
op zich niet verkeerd in samenhang met afschaffing van de HRA
Degenen die te duur wonen zullen gaan indikken ( thuis wonen of delen)
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_91375583
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Schaap -> dam -> vrije sector. :+
020 schapen komen meestal niet verder als de dam :)
I'll sing you a lullaby.
pi_91375760
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:37 schreef michaelmoore het volgende:
op zich niet verkeerd in samenhang met afschaffing van de HRA
Heeft niets met de HRA te maken.
pi_91376012
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Heeft niets met de HRA te maken.
Als je de woningmarkt wilt liberaliseren wel :)
I'll sing you a lullaby.
pi_91376216
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:47 schreef xenobinol het volgende:
Als je de woningmarkt wilt liberaliseren wel :)
Laten we dan de HRA houden en de overdrachtsbelasting afschaffen. Wordt het ook een heel stuk liberaler van.
pi_91376426
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Laten we dan de HRA houden en de overdrachtsbelasting afschaffen. Wordt het ook een heel stuk liberaler van.
Mee oneens.... dat zou alleen een bailout zijn voor huiseigenaren als ik een woning 'von' koop heb ik daar niets aan. Afschaffing van de HRA zou in alle gevallen gunstig uitpakken voor starters.
I'll sing you a lullaby.
pi_91376589
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:56 schreef xenobinol het volgende:
Mee oneens.... dat zou alleen een bailout zijn voor huiseigenaren als ik een woning 'von' koop heb ik daar niets aan. Afschaffing van de HRA zou in alle gevallen gunstig uitpakken voor starters.
Waar komt dat fabeltje toch vandaan dat als de HRA verdwijnt dat voordeliger is voor starters? Het leeuwendeel van de starters die nu nog net een woning zouden kunnen kopen (als ze dat zouden willen) zijn na afschaffing van de HRA gedoemd (of is het verdoemd :+ ) om de rest van hun leven te blijven huren. :Y
pi_91377181
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waar komt dat fabeltje toch vandaan dat als de HRA verdwijnt dat voordeliger is voor starters? Het leeuwendeel van de starters die nu nog net een woning zouden kunnen kopen (als ze dat zouden willen) zijn na afschaffing van de HRA gedoemd (of is het verdoemd :+ ) om de rest van hun leven te blijven huren. :Y
Jij verwacht dus dat de woningprijzen niet gaan dalen na de afschaf van de HRA? Dat is natuurlijke complete fantasie _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_91377508
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jij verwacht dus dat de woningprijzen niet gaan dalen na de afschaf van de HRA? Dat is natuurlijke complete fantasie _O-
Die zullen dan vast wel dalen. Twijfel ik niet aan. Maar niet zo'n teringeind dat het wegvallen van de HRA daardoor voor starters gecompenseerd wordt. Dat kun je gewoon vergeten. :W
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:42:56 #138
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91378265
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:18 schreef pberends het volgende:
'HRA sneuvelt binnen vier jaar'

RIP HRA ;(.
Ach, laten we niet vergeten dan Buiter uit een PVDA nest komt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_91378312
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die zullen dan vast wel dalen. Twijfel ik niet aan. Maar niet zo'n teringeind dat het wegvallen van de HRA daardoor voor starters gecompenseerd wordt. Dat kun je gewoon vergeten. :W
Uiteraard word het wel gecompenseerd.... de markt beweegt gewoon naar het betaalbaarheidsniveau. Uiteraard zullen survivor investers hopen en gaan ontkennen dat het allemaal wel los zal geen lopen :D
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:44:07 #140
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91378314
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:14 schreef xenobinol het volgende:
Dat is niet wat hij zei. Hij zei dat hij niet verwacht dat het afschaffen van de HRA veel voordelen heeft voor starters. Als de HRA weg valt, dan daalt de huizenprijs vast wel. Maar tevens daalt de hoogte van de maximale hypotheek voor starters (zonder HRA meer lasten, dus lagere hypotheek). Dus per saldo schieten die er geen reet mee op.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_91378372
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:42 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Ach, laten we niet vergeten dan Buiter uit een PVDA nest komt.
Als hij uit een VVD nest was gekomen dan was hij waarschijnlijk geen top econoom bij Citibank geweest zijn ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_91378455
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:44 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat is niet wat hij zei. Hij zei dat hij niet verwacht dat het afschaffen van de HRA veel voordelen heeft voor starters. Als de HRA weg valt, dan daalt de huizenprijs vast wel. Maar tevens daalt de hoogte van de maximale hypotheek voor starters (zonder HRA meer lasten, dus lagere hypotheek). Dus per saldo schieten die er geen reet mee op.
Jawel.... je hebt namelijk een lagere schuldenlast, ik noem dat een heel groot voordeel. Misschien is het voor de huidige generatie geindoctrineerd HRA dogma leentokkies, hogere wiskunde maar uiteindelijk zitten er alleen maar voordelen aan :D
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:52:24 #143
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91378650
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jawel.... je hebt namelijk een lagere schuldenlast, ik noem dat een heel groot voordeel. Misschien is het voor de huidige generatie geindoctrineerd HRA dogma leentokkies, hogere wiskunde maar uiteindelijk zitten er alleen maar voordelen aan :D
Dit inderdaad.

Ik was daarnet precies hetzelfde aan het typen, totdat ik me bedacht dat men het hier waarschijnlijk toch nooit gaat begrijpen. :')

Het is zinloos xeno. Het is nu eenmaal tussen de oren geramd dat hoe meer men kan lenen, hoe beter het is. Een hypotheek is voor sommigen een heuglijke mijlpaal, waarvoor men de bank zeer dankbaar is. En die hypotheek kan dan ook niet hoog genoeg zijn.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:55:05 #144
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91378779
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als hij uit een VVD nest was gekomen dan was hij waarschijnlijk geen top econoom bij Citibank geweest zijn ;)
Wellicht had Twan Huys beter wat over het functioneren van banken kunnen vragen en hoe hoog dit jaar zijn bonus was bij een bank die alleen maar grote verliezen de afgelopen jaren heeft geleden. :) Goldman Sachs werkte hij daarvoor oa :')
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_91378808
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Uiteraard word het wel gecompenseerd.... de markt beweegt gewoon naar het betaalbaarheidsniveau. Uiteraard zullen survivor investers hopen en gaan ontkennen dat het allemaal wel los zal geen lopen :D
En daar wringt nu juist de schoen. De markt KAN niet naar dat niveau. Dat zou inhouden dat velen hun huis ver onder de openstaande hypotheek zouden moeten gaan verkopen. Die blijven dan dus mooi zitten waar ze zitten.

Bovendien ga je niet een huis verkopen met maandlasten van 600,-, dan 50K schuld overhouden en dan iets anders terughuren voor 500,- of zelfs 700,-

Dream on.
pi_91378945
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:52 schreef WillemBier het volgende:
Een hypotheek is voor sommigen een heuglijke mijlpaal, waarvoor men de bank zeer dankbaar is. En die hypotheek kan dan ook niet hoog genoeg zijn.
Volslagen onzin weer natuurlijk. Het is voor iedereen een aparte kosten/baten analyse.

Ik zag er niets in om duur te huren. Dat menigeen hier vrolijk wordt van huurverhogingen en niet verder kan rekenen dan 5 jaar kan ik ook niets aan doen.
pi_91378981
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Alle belastingen en subsidies voor wonen afschaffen. Overdrachtsbelasting, HRA, huurwaardeforfait, huursubsidie...

Alleen nog betalen voor de nutsvoorzieningen en de toegangswegen, verder niets.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_91378993
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

En daar wringt nu juist de schoen. De markt KAN niet naar dat niveau. Dat zou inhouden dat velen hun huis ver onder de openstaande hypotheek zouden moeten gaan verkopen. Die blijven dan dus mooi zitten waar ze zitten.

Bovendien ga je niet een huis verkopen met maandlasten van 600,-, dan 50K schuld overhouden en dan iets anders terughuren voor 500,- of zelfs 700,-

Dream on.
De markt kan niet anders, dat deel van de markt dat werkelijk 'niet kan' is gewoon geen onderdeel van de markt meer :)
Die mensen die niet kunnen verkopen door een pricing gap vanwege een restschuld moeten eerst gaan aflossen, pas dan kunnen ze eventueel weer gaan deelnemen aan de markt. De markt bestaat namelijk alleen maar uit de huizen die daadwerkelijk verkocht worden.
I'll sing you a lullaby.
pi_91379022
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:52 schreef WillemBier het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Ik was daarnet precies hetzelfde aan het typen, totdat ik me bedacht dat men het hier waarschijnlijk toch nooit gaat begrijpen. :')

Het is zinloos xeno. Het is nu eenmaal tussen de oren geramd dat hoe meer men kan lenen, hoe beter het is. Een hypotheek is voor sommigen een heuglijke mijlpaal, waarvoor men de bank zeer dankbaar is. En die hypotheek kan dan ook niet hoog genoeg zijn.
Gelukkig zijn jij en ik er om de wereld te verlichten w/
I'll sing you a lullaby.
pi_91379096
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:55 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Wellicht had Twan Huys beter wat over het functioneren van banken kunnen vragen en hoe hoog dit jaar zijn bonus was bij een bank die alleen maar grote verliezen de afgelopen jaren heeft geleden. :) Goldman Sachs werkte hij daarvoor oa :')
Ik had al eerder aangegeven dat ik bankster niet vertrouw en op zijn minst veracht. Maar goed... wat deze man zei klonk niet helemaal als 'baloney'
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')