020quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het trekken aan de portemonnee van de modaal+ huurder gaat beginnen.
Wethouder wil flexibele huren
Schaap -> dam -> vrije sector.quote:
op zich niet verkeerd in samenhang met afschaffing van de HRAquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het trekken aan de portemonnee van de modaal+ huurder gaat beginnen.
Wethouder wil flexibele huren
020 schapen komen meestal niet verder als de damquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Schaap -> dam -> vrije sector.
Heeft niets met de HRA te maken.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:37 schreef michaelmoore het volgende:
op zich niet verkeerd in samenhang met afschaffing van de HRA
Als je de woningmarkt wilt liberaliseren welquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Heeft niets met de HRA te maken.
Laten we dan de HRA houden en de overdrachtsbelasting afschaffen. Wordt het ook een heel stuk liberaler van.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:47 schreef xenobinol het volgende:
Als je de woningmarkt wilt liberaliseren wel
Mee oneens.... dat zou alleen een bailout zijn voor huiseigenaren als ik een woning 'von' koop heb ik daar niets aan. Afschaffing van de HRA zou in alle gevallen gunstig uitpakken voor starters.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Laten we dan de HRA houden en de overdrachtsbelasting afschaffen. Wordt het ook een heel stuk liberaler van.
Waar komt dat fabeltje toch vandaan dat als de HRA verdwijnt dat voordeliger is voor starters? Het leeuwendeel van de starters die nu nog net een woning zouden kunnen kopen (als ze dat zouden willen) zijn na afschaffing van de HRA gedoemd (of is het verdoemdquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:56 schreef xenobinol het volgende:
Mee oneens.... dat zou alleen een bailout zijn voor huiseigenaren als ik een woning 'von' koop heb ik daar niets aan. Afschaffing van de HRA zou in alle gevallen gunstig uitpakken voor starters.
Jij verwacht dus dat de woningprijzen niet gaan dalen na de afschaf van de HRA? Dat is natuurlijke complete fantasiequote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waar komt dat fabeltje toch vandaan dat als de HRA verdwijnt dat voordeliger is voor starters? Het leeuwendeel van de starters die nu nog net een woning zouden kunnen kopen (als ze dat zouden willen) zijn na afschaffing van de HRA gedoemd (of is het verdoemd) om de rest van hun leven te blijven huren.
Die zullen dan vast wel dalen. Twijfel ik niet aan. Maar niet zo'n teringeind dat het wegvallen van de HRA daardoor voor starters gecompenseerd wordt. Dat kun je gewoon vergeten.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij verwacht dus dat de woningprijzen niet gaan dalen na de afschaf van de HRA? Dat is natuurlijke complete fantasie
Ach, laten we niet vergeten dan Buiter uit een PVDA nest komt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:18 schreef pberends het volgende:
'HRA sneuvelt binnen vier jaar'
RIP HRA.
Uiteraard word het wel gecompenseerd.... de markt beweegt gewoon naar het betaalbaarheidsniveau. Uiteraard zullen survivor investers hopen en gaan ontkennen dat het allemaal wel los zal geen lopenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die zullen dan vast wel dalen. Twijfel ik niet aan. Maar niet zo'n teringeind dat het wegvallen van de HRA daardoor voor starters gecompenseerd wordt. Dat kun je gewoon vergeten.
Dat is niet wat hij zei. Hij zei dat hij niet verwacht dat het afschaffen van de HRA veel voordelen heeft voor starters. Als de HRA weg valt, dan daalt de huizenprijs vast wel. Maar tevens daalt de hoogte van de maximale hypotheek voor starters (zonder HRA meer lasten, dus lagere hypotheek). Dus per saldo schieten die er geen reet mee op.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:14 schreef xenobinol het volgende:
Jij verwacht dus dat de woningprijzen niet gaan dalen na de afschaf van de HRA? Dat is natuurlijke complete fantasie
Als hij uit een VVD nest was gekomen dan was hij waarschijnlijk geen top econoom bij Citibank geweest zijnquote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:42 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ach, laten we niet vergeten dan Buiter uit een PVDA nest komt.
Jawel.... je hebt namelijk een lagere schuldenlast, ik noem dat een heel groot voordeel. Misschien is het voor de huidige generatie geindoctrineerd HRA dogma leentokkies, hogere wiskunde maar uiteindelijk zitten er alleen maar voordelen aanquote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:44 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat is niet wat hij zei. Hij zei dat hij niet verwacht dat het afschaffen van de HRA veel voordelen heeft voor starters. Als de HRA weg valt, dan daalt de huizenprijs vast wel. Maar tevens daalt de hoogte van de maximale hypotheek voor starters (zonder HRA meer lasten, dus lagere hypotheek). Dus per saldo schieten die er geen reet mee op.
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jawel.... je hebt namelijk een lagere schuldenlast, ik noem dat een heel groot voordeel. Misschien is het voor de huidige generatie geindoctrineerd HRA dogma leentokkies, hogere wiskunde maar uiteindelijk zitten er alleen maar voordelen aan
Wellicht had Twan Huys beter wat over het functioneren van banken kunnen vragen en hoe hoog dit jaar zijn bonus was bij een bank die alleen maar grote verliezen de afgelopen jaren heeft geleden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als hij uit een VVD nest was gekomen dan was hij waarschijnlijk geen top econoom bij Citibank geweest zijn
En daar wringt nu juist de schoen. De markt KAN niet naar dat niveau. Dat zou inhouden dat velen hun huis ver onder de openstaande hypotheek zouden moeten gaan verkopen. Die blijven dan dus mooi zitten waar ze zitten.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteraard word het wel gecompenseerd.... de markt beweegt gewoon naar het betaalbaarheidsniveau. Uiteraard zullen survivor investers hopen en gaan ontkennen dat het allemaal wel los zal geen lopen
Volslagen onzin weer natuurlijk. Het is voor iedereen een aparte kosten/baten analyse.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:52 schreef WillemBier het volgende:
Een hypotheek is voor sommigen een heuglijke mijlpaal, waarvoor men de bank zeer dankbaar is. En die hypotheek kan dan ook niet hoog genoeg zijn.
Alle belastingen en subsidies voor wonen afschaffen. Overdrachtsbelasting, HRA, huurwaardeforfait, huursubsidie...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Laten we dan de HRA houden en de overdrachtsbelasting afschaffen. Wordt het ook een heel stuk liberaler van.
De markt kan niet anders, dat deel van de markt dat werkelijk 'niet kan' is gewoon geen onderdeel van de markt meerquote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En daar wringt nu juist de schoen. De markt KAN niet naar dat niveau. Dat zou inhouden dat velen hun huis ver onder de openstaande hypotheek zouden moeten gaan verkopen. Die blijven dan dus mooi zitten waar ze zitten.
Bovendien ga je niet een huis verkopen met maandlasten van 600,-, dan 50K schuld overhouden en dan iets anders terughuren voor 500,- of zelfs 700,-
Dream on.
Gelukkig zijn jij en ik er om de wereld te verlichtenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:52 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Ik was daarnet precies hetzelfde aan het typen, totdat ik me bedacht dat men het hier waarschijnlijk toch nooit gaat begrijpen.
Het is zinloos xeno. Het is nu eenmaal tussen de oren geramd dat hoe meer men kan lenen, hoe beter het is. Een hypotheek is voor sommigen een heuglijke mijlpaal, waarvoor men de bank zeer dankbaar is. En die hypotheek kan dan ook niet hoog genoeg zijn.
Ik had al eerder aangegeven dat ik bankster niet vertrouw en op zijn minst veracht. Maar goed... wat deze man zei klonk niet helemaal als 'baloney'quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:55 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Wellicht had Twan Huys beter wat over het functioneren van banken kunnen vragen en hoe hoog dit jaar zijn bonus was bij een bank die alleen maar grote verliezen de afgelopen jaren heeft geleden.Goldman Sachs werkte hij daarvoor oa
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |