abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85392243

De geschiedenis:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiėren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
Huizenmarkt # 52: Waar de politieke strijd losbarst?
Huizenmarkt #53: Het word in ieder geval een mooie zomer
huizenmarkt #54: Groene blaadjes aan de bomen
Huizenmarkt deel 55: EU wil de sociale huursector beperken
Huizenmarkt #56: Rabo ziet ´t helemaal zitten.
Huizenmarkt #57: waar de prijs harder daalt dan de euro
Huizenmarkt #58: Duizenden gaan in de problemen komen
Huizenmarkt #59: De huizenprijzen blijven nog jaren dalen
Huizenmarkt #60: Waar de bouwproductie is gehalveerd.
Huizenmarkt #61: Troll country
Huizenmarkt #62: nieuw kabinet ver weg, onzekerheid troef.
Huizenmarkt #63: Het word een hete zomer, koop een caravan!
Huizenmarkt #64: Hoe stevig is de fundering?
Huizenmarkt #65 Waar de Griekse zon in Nederland opkomt
Huizenmarkt #66: waar we zakken als een veertje
Huizenmarkt #67: rechts kabinet? Renteaftrek veilig.
Huizenmarkt #68: Alles over rechts?
Huizenmarkt #69: Waar de 'communisten' de macht grijpen.
Huizenmarkt #70: Waar alleen de crisis staat als een huis

Laatste post:
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:59 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Hij stijgt ja maar is altijd nog historisch laag. Ik zeg nergens dat het aantal werklozen afneemt, ik verwacht het wel volgend jaar, maar de afgelopen tijd is het hoger geworden echter is het nogal altijd zeer laag historisch gezien. Lezen....

Een verdere daling als hij al zo laag staat in de huidige economie zou ook erg vreemd zijn...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:09:35 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85392616
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:38 schreef eleusis het volgende:
Dat hangt er maar helemaal van af hoe lang je van plan bent op die plek te blijven, hoe je verwachting van het prijzenverloop is, en of er onderhoud bij komt (op ons oude stulpje hadden we gewoon even een strop van 15k+, dat mag je cash betalen). Op de heel lange termijn is kopen altijd beter, net als de aandelenmarkt (die doet het nog beter), maar op korte termijn is het gewoon een risicovolle positie met een enorme transactiekost, en dan kan je je afvragen of je vindt dat de huizenmarkt een goede gok is.
Juist op de hele lange termijn zijn er genoeg omstandigheden denkbaar waarbij je een tijdje de kosten niet kan opbrengen.
censuur :O
pi_85394064
Amsterdam moet de ruimte die ze wilden gebruiken voor koopappartementen gebruiken voor huurwoningen of zo
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_85395087
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, op het communistische af, zo ongeveer.
Idd, lijkt de HRA wel
pi_85395295
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:59 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Hij stijgt ja maar is altijd nog historisch laag. Ik zeg nergens dat het aantal werklozen afneemt, ik verwacht het wel volgend jaar, maar de afgelopen tijd is het hoger geworden echter is het nogal altijd zeer laag historisch gezien. Lezen....
Historisch laag wil ik het niet noemen. Procentueel misschien, maar historisch gezien zijn er nog nooit zo veel inwoners in Nederland geweest. Derhalve is het aantal werklozen nog altijd hoog.
quote:
Een verdere daling als hij al zo laag staat in de huidige economie zou ook erg vreemd zijn...
Een verdere daling van wat? De werkloosheid of huizenprijzen? Het eerste zou inderdaad vreemd zijn, aangezien er nog weinig tot geen verbetering is in de economie. De huizenprijzen kunnen echter nog altijd verder dalen.

De enige positieve economische cijfers komen van de export. De binnenlandse markt (de consument dus) geeft nog immer geen geld uit. Het aantal autoverkopen is weer ingestort, na dat de slooppremie "op" was. Er worden nog steeds heel weinig huizen verkocht. Er worden nog steeds mensen (massaal) ontslagen. Etc, etc, etc.

Ik zie geen enkele reden waarom de huizenprijzen niet nog verder zouden kunnen dalen.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:37:46 #6
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85398859
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:11 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Historisch laag wil ik het niet noemen. Procentueel misschien, maar historisch gezien zijn er nog nooit zo veel inwoners in Nederland geweest. Derhalve is het aantal werklozen nog altijd hoog.
[..]

Een verdere daling van wat? De werkloosheid of huizenprijzen? Het eerste zou inderdaad vreemd zijn, aangezien er nog weinig tot geen verbetering is in de economie. De huizenprijzen kunnen echter nog altijd verder dalen.

De enige positieve economische cijfers komen van de export. De binnenlandse markt (de consument dus) geeft nog immer geen geld uit. Het aantal autoverkopen is weer ingestort, na dat de slooppremie "op" was. Er worden nog steeds heel weinig huizen verkocht. Er worden nog steeds mensen (massaal) ontslagen. Etc, etc, etc.

Ik zie geen enkele reden waarom de huizenprijzen niet nog verder zouden kunnen dalen.
Wat is dat nou voor een geneuzel, ik heb gewoon gelijk. En dan begin je ineens dat het absolute aantal hoog is omdat we veel inwoners hebben, ja duh....
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:31:01 #7
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85401484
quote:
'Tweede huis moet beschikbaar worden gesteld'

AMSTERDAM - Mensen die een klein, tweede huis in Amsterdam hebben, moeten van de gemeente hun appartement beschikbaar stellen voor de sociale huurvoorraad. Dat meldt De Telegraaf.
Wie niet meewerkt, krijgt een dwangsom. Volgens de krant kost een woning in de hoofdstad minstens 200.000 euro.
Dat betekent maandelijkse hypotheeklasten van meer dan 1000 euro per maand. Dat is ver boven de maximale huurprijs van 548 euro die de gemeente vaststelt.
© NU.nl
Precies dit soort dingen is de reden waarom ik liever niet in onroerend goed beleg. Onroerend goed is niet verplaatsbaar als de overheid vervelend gaat doen. Je bent als onroerend goed belegger feitelijk een gijzelaar van de overheid/ de linksen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:51:04 #8
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_85402213
Volgende stap: inkwartiering van armlastige werkenden bij groot-wonende babyboomers.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:16:43 #9
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_85403048
Maar wat ik niet begrijp: waarom sturen ze AOW-wers, WAO-ers en langduring werklozen die een sociale huurwoning bezetten, niet naar Delfzijl? Woonruimte genoeg daar.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:18:05 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85403107
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:16 schreef droom_econoom8 het volgende:
Maar wat ik niet begrijp: waarom sturen ze AOW-wers, WAO-ers en langduring werklozen die een sociale huurwoning bezetten, niet naar Delfzijl? Woonruimte genoeg daar.
Dat is de linksstemmende doelgroep van de gemeente...
pi_85403148
quote:
Of bied ze die woning gratis aan
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_85421848
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:19 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Of bied ze die woning gratis aan
Yep. Een soort van uberhuurtoeslag zeg maar... :X
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_85424201
quote:
Appartement in Florida voor prijs gezinswagen
Dankzij kredietcrisis zijn er in VS enorme koopjes te doen

vrijdag 06 augustus 2010
Auteur: Werner Rommers

Voor de prijs van een gezinswagen koop je in Florida tegenwoordig al een appartement mét zwembad. 'De vastgoedprijzen hier blijven maar zakken', bevestigt Vlaming Koen Roelens, die in Florida een vastgoedkantoor uitbaat.

Amerikaanse media, waaronder CNN, kwamen gisteren met voorbeelden op de proppen van eenkamerappartementen met een gemeenschappelijk zwembad. Vijf jaar geleden voor 87.000 euro verkocht, vandaag te koop voor nog geen 20.000 euro, een prijsdaling van bijna 80 procent. Je vindt gelijkaardig geprijsde appartement trouwens niet alleen in het zonovergoten Florida, maar ook aan de westkust in Californiė.

De vastgoedmakelaars die CNN citeert, beklemtonen dat deze panden niet in verpauperde wijken liggen, maar in aangename buurten. Enig minpunt is dat de meeste van deze flats al een tijdje leeg staan en dus wat opknapwerk kunnen gebruiken. Maar met een vastgoedmarkt die niet anders kan dan ooit weer herleven, lijkt de aankoop van zo'n flat alvast een betere investering dan een nieuwe auto, die alleen maar aan waarde verliest, aldus nog de Amerikaanse nieuwszender.

Prijzen gekelderd
De Amerikaanse vastgoedmarkt doet het sinds de wereldwijde kredietcrisis barslecht, en de heropleving die voor dit jaar was voorspeld, is compleet uitgebleven. Meer nog, de prijzen zijn opnieuw een beetje gezakt. Volgens de National Association of Realtors (NAR) is de gemiddelde prijs van een huis in de VS sinds 2007 met 23 procent gedaald, die van appartementen met een kwart. Gemiddelden zijn dat, want in Sacramento (Californiė) zijn de prijzen van appartementen met zelfs 59 procent gekelderd.

'De oorzaak is tweeledig', zegt vastgoedmakelaar Koen Roelens, die al bijna tien jaar in Florida woont. 'Toen de economie op volle toeren draaide, is er enorm in vastgoed geļnvesteerd, waardoor er in sommige gebieden een groot overaanbod is ontstaan. Met de crisis wil niemand nog dergelijke appartementen, die heel vaak als tweede verblijf dienen. En dus zijn er enorme koopjes te doen.'

Overaanbod
Ook op de huizenmarkt trouwens, al zijn de prijsdalingen daar niet zo extreem. 'Maar voor de prijs van een rijhuis in Belgiė, zo'n 200.000 euro, heb je in Florida al snel een villa die in Brasschaat niet zou misstaan', aldus nog Roelens. 'Ook hier bestaat er een overaanbod, vermits door de kredietcrisis vele Amerikanen hun huizenhoge hypotheken niet meer konden betalen en die woningen weer in handen van de banken vielen. Er staan echt duizenden villa's leeg, waardoor kandidaat-kopers heel laag kunnen bieden.'

Dat bevestigt ook Marc De Vlieger, een andere Vlaming in Florida. 'Voor het geld dat je in Belgiė kwijt bent voor een heel gewoon huis, koop je hier - op dit moment - letterlijk een paleis, met alles erop en eraan.'

En beterschap zit er niet meteen aan te komen. 'Wat Florida betreft, doet de economie het nog steeds barslecht', zeggen beiden.

Veel buitenlanders wagen nu hun kans om in Amerika in vastgoed te investeren 'De laatste twee jaar heb ik toch zeker al zo'n veertig Belgen begeleid die hier voor een prijsje in vastgoed hebben geļnvesteerd.' Of dat volledig risicoloos is? Roelens: 'Mij hoor je niet zeggen dat we nu met bodemprijzen zitten. Anderzijds: veel lager kunnen de prijzen echt niet meer zakken.'
bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=GV42TNAPR
pi_85425213
quote:
Mensen daar heen sturen kan natuurlijk niet, je kunt wel de huur prijzen vrijlaten. Dan kun je kiezen, of met je aow op een flatje in amsterdam-oost of een rijtjeshuis in delfzijl.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 09:12:53 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85425429
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 08:59 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Mensen daar heen sturen kan natuurlijk niet, je kunt wel de huur prijzen vrijlaten. Dan kun je kiezen, of met je aow op een flatje in amsterdam-oost of een rijtjeshuis in delfzijl.
Ergens is het redelijk belachelijk dat een steuntrekker in hartje Amsterdam precies hetzelde aan huur kwijt is (na huurtoeslag) als een steuntrekker in Schubbekutteveen, terwijl de werkende man in Amsterdam vele malen meer huur moet betalen dan de werkende in Schubbekutteveen!
De banen zitten in de Randstad, in combinatie met tekorten aan woningen maakt dat de huizen veel duurder. Tot zover best logisch, mensen willen bij hun baan in de buurt wonen. Het gaat echter mis als mensen die niet willen werken gesubsidieerd dichtbij de banen wonen! Wat dat betreft zou er heel wat voor te zeggen zijn om sociale huurwoningen in de hele Randstad op te doeken, laat de mensen die van de bijstand leven maar een steuntrekkersenclave maken ergens waar toch ook geen werk te vinden is.
pi_85425737
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 09:12 schreef RemcoDelft het volgende:
laat de mensen die van de bijstand leven maar een steuntrekkersenclave maken ergens waar toch ook geen werk te vinden is.
Met als gevolg dat in die gebieden dan niemand nog een cent te makken heeft en de lokale middenstand ook een uitkering aan kan gaan vragen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_85425823
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Precies dit soort dingen is de reden waarom ik liever niet in onroerend goed beleg. Onroerend goed is niet verplaatsbaar als de overheid vervelend gaat doen. Je bent als onroerend goed belegger feitelijk een gijzelaar van de overheid/ de linksen.
lasten van meer dan 1000 euro voor een huis van 2 ton?
pi_85425836
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 09:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Met als gevolg dat in die gebieden dan niemand nog een cent te makken heeft en de lokale middenstand ook een uitkering aan kan gaan vragen.
hebben ze al eens gedaan in drenthe, pakte niet echt goed uit :o
pi_85426442
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 01:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Logica van een baksteen :P

Spoiler: Je hebt gelijk. Mits je inderdaad in 2007 een huis hebt gekocht voor 200.000 en die nu EN moet verkopen EN er ook nog maar 182.000 voor kunt krijgen. Maar ja, het wordt allemaal een beetje erg afhankelijk van toeval zo he....

TIP: Met huren gooi je ELKE maand geld over de balk. Huur anders [quote]Op dinsdag 17 augustus 2010 01:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Logica van een baksteen :P

Spoiler: Je hebt gelijk. Mits je inderdaad in 2007 een huis hebt gekocht voor 200.000 en die nu EN moet verkopen EN er ook nog maar 182.000 voor kunt krijgen. Maar ja, het wordt allemaal een beetje erg afhankelijk van toeval zo he....

TIP: Met huren gooi je ELKE maand geld over de balk. Huur anders je wasmachine, droger, tv, bankstel en auto ook maar ;-)

[/quote] ook maar ;-)

In mijn omgeving is dat toch wel gewoon de realiteit, ik heb 3 jaar geleden de keuze gemaakt om te gaan huren en wil nu ergens anders/groter wonen, wat geen enkel probleem is. Vrienden van mij die 3 jaar geleden gekocht hebben zitten muurvast.

Het enige wat ik aan wil geven is dat het lang niet altijd voordelig is om te kopen. Zekers als starter niet en al helemaal niet op een markt waar de prijzen dalen.

TIP: stop met geld lenen voor wasmachine, droger, tv, bankstel en auto, Geld lenen kost geld!
eten!!!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 10:11:06 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85426742
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 10:01 schreef janatwork het volgende:

[..]
TIP: stop met geld lenen voor wasmachine, droger, tv, bankstel en auto, Geld lenen kost geld!
Is het niet vreemd dat de overheid verplicht om "Geld lenen kost geld" bij advertenties te zetten voor lullige bedragen (100-20000 euro bijvoorbeeld), zelfs als het om een renteloze uitgestelde betaling gaat? Terwijl de serieus grote leningen (hypotheek) deze melding niet krijgen?
pi_85427134
quote:

Ergens is het redelijk belachelijk dat een steuntrekker in hartje Amsterdam precies hetzelde aan huur kwijt is (na huurtoeslag) als een steuntrekker in Schubbekutteveen, terwijl de werkende man in Amsterdam vele malen meer huur moet betalen dan de werkende in Schubbekutteveen!

De banen in de randstad zijn gemiddeld wel beter betaald dan in 'Schubbekutteveen', ik ken genoeg mensen die vanuit Schubbekutteveen naar de randstad toe rijden omdat ze daar voor een zelfde baan minstens 500 euro netto meer ontvangen.

quote:
De banen zitten in de Randstad, in combinatie met tekorten aan woningen maakt dat de huizen veel duurder. Tot zover best logisch, mensen willen bij hun baan in de buurt wonen. Het gaat echter mis als mensen die niet willen werken gesubsidieerd dichtbij de banen wonen! Wat dat betreft zou er heel wat voor te zeggen zijn om sociale huurwoningen in de hele Randstad op te doeken, laat de mensen die van de bijstand leven maar een steuntrekkersenclave maken ergens waar toch ook geen werk te vinden is.
Klinkt leuk... maar mensen die niet werken heb je overal, zowel in de randstad als in Schubbekutteveen. In jouw visie is het dus beter om deze allemaal op transport te zetten naar Schubbekutteveen :?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 18 augustus 2010 @ 10:44:23 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85427569
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 10:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Klinkt leuk... maar mensen die niet werken heb je overal, zowel in de randstad als in Schubbekutteveen. In jouw visie is het dus beter om deze allemaal op transport te zetten naar Schubbekutteveen :?
Laat ik het anders zeggen: zonder sociale huurwoningen (met 10+ jaar wachttijd) zouden ze zeker niet in hartje Amsterdam wonen.
pi_85429180
quote:
Florida: Mooi weer, lekkere wijven en een paleis voor twee ton?

ik ben binnenkort weg hier :W
pi_85429219
quote:

[..]

_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')