Tja, er zijn echt mensen die dat denken. Of het anderen proberen wijs te maken (zei hier iemand "Ger Hukker"?)quote:Op woensdag 29 december 2010 18:56 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
75000eur minder te besteden.... Toch blijven de huizenprijzen stijgen.
Kunst. Na zo'n schaamteloos makelaarspraatje van een vastgoedprofessional kun je op je vingers natellen dat mensen hier door heen prikken, en dit belachelijk gaan maken. Het is ook belachelijk.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:15 schreef Resistor het volgende:
...(weer eerst wat anders) Stukje over hypotheken.
Ik moest meteen aan een bepaald persoon die veel in dit topic zal posten denken, en kan wel raden wat zijn reactie zal zijn
Moeten?quote:Op woensdag 29 december 2010 19:11 schreef droom_econoom8 het volgende:
Op dit ogenblik zijn de kopers namelijk de beperkende factor op de woningmarkt. Hebben zij minder te makken, dan moeten de prijzen wel dalen (wet van vraag en aanbod).
Je prikt nu zeepbel zijn zeepbel door.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:45 schreef Bayswater het volgende:
Graag zou ik nog een rijtje willen zien in de tabel van zeepbel waarbij die 33000 niet gezamenlijk is en wat de gemiddelde huurprijzen zijn voor mensen met een inkomen iets boven 33000 euro na 1 januari van pakweg een woning van 160.000 euro.
Tweeverdieners met een inkomen van 2 x 19.000 = 38.000 euro, kunnen inquote:Op woensdag 29 december 2010 19:48 schreef behoorlijkkansloos het volgende:
[..]
Je prikt nu zeepbel zijn zeepbel door.![]()
Die 33.000 euro gezamelijk is worst case scenario. Bestaan er überhaupt tweeverdieners waarvan de een 18.000 bruto en de andere 15.000 euro verdient?
Ja sorry hoor, maar als je 19.000 BRUTO verdient.... Al ben je met zijn tweeën.... Dat gaat toch NERGENS over?quote:Op woensdag 29 december 2010 20:07 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Tweeverdieners met een inkomen van 2 x 19.000 = 38.000 euro, kunnen in
2011 ruim 42.000 euro minder lenen.
[knip...]
De waarheid is voor vele te hard....... Beetje zielig wel..
Het start salaris van een agent. Sorry....quote:Op woensdag 29 december 2010 20:14 schreef Bayswater het volgende:
19000 euro is minder dan het minimumloon voor 23-65 jaar, een erg realistisch voorbeeld dus.
Ik kan me veel voorstellen... Maar dat er iemand op jouw advies zit te wachten.... Moeilijk.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:14 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Ik wil vele hier het advies geven vast te gaan sparen voor jullie onderwaarde-gat.
Een agent in opleiding bedoel je. Wel de zaken goed brengen zeepje.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:14 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Het start salaris van een agent. Sorry....
Ik krijg werkelijks advies aanvragen, steunbetuigingen en bedankjes. Tientallen jongeren hebben de afgelopen 3 jaar aangeven de aankoop van een huis uitgesteld te hebben, omdat ze bang zijn op de top te kopen.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik kan me veel voorstellen... Maar dat er iemand op jouw advies zit te wachten.... Moeilijk.
Iets met 'greater fools' zullen we maar denken...quote:Op woensdag 29 december 2010 20:47 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Ik krijg werkelijks advies aanvragen, steunbetuigingen en bedankjes. Tientallen jongeren hebben de afgelopen 3 jaar aangeven de aankoop van een huis uitgesteld te hebben, omdat ze bang zijn op de top te kopen.
Ah, een edit....quote:Op woensdag 29 december 2010 20:47 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Succes met preken leenkneusjes ;-)
Het is slim om te sparen al je jonger bent inderdaad. Niet alleen dat, je bent jong, je hebt de vrijheid. Ga wat nieuws ontdekken, job-hop een beetje, doe verschillende ervaringen op, woon in een ander stad of land voor een tijdje. Maar nee, men wil op hun 21e al gaan samenwonen en een zo groot mogelijk hypotheek aannemen (met ouders die garant staan) en alvast beginnen met vastroesten ergens achter een bureau tot hun 65e. Ik vind het een soort jaren '50 mentaliteit. Komt een kenniseconomie niet ten goede.quote:(WTF is dat met die jeugd van tegenwoordig? Net van school, nog geen flikker uitgevoerd en menen recht te hebben op een koopwoning?)
Nou zelfs in de jaren 50 waren ze niet zo verwend hoor.....quote:Op woensdag 29 december 2010 20:59 schreef de_ier het volgende:
[..]
Het is slim om te sparen al je jonger bent inderdaad. Niet alleen dat, je bent jong, je hebt de vrijheid. Ga wat nieuws ontdekken, job-hop een beetje, doe verschillende ervaringen op, woon in een ander stad of land voor een tijdje. Maar nee, men wil op hun 21e al gaan samenwonen en een grote hypotheek aannemen en alvast beginnen met vastroesten ergens achter een bureau tot hun 65e. Ik vind het een soort jaren '50 mentaliteit.
Je bedoelt te zeggen dat 2 mensen met het minimumloon een woning van ~140K kunnen kopen.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:56 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
75000eur minder te besteden.... Toch blijven de huizenprijzen stijgen.
De jeugd van tegenwoordigquote:Op woensdag 29 december 2010 20:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
(WTF is dat met die jeugd van tegenwoordig? Net van school, nog geen flikker uitgevoerd en menen recht te hebben op een koopwoning?)
Je bent niet in staat om mijn reactie aan de (notabene) erboven geplaatste quote van zeeperd te koppelen?quote:Op woensdag 29 december 2010 21:22 schreef xenobinol het volgende:
De jeugd van tegenwoordig![]()
Gesproken als een echte BB'er?
Het vreemde is dat de meeste kopers menen recht te hebben op een koopwoning om deze vervolgens volledig bij elkaar te lenen![]()
Heeft niets te maken jongeren, ik begrijp heel goed dat mensen graag een beetje leuke huisvesting willen hebben, wat is daar abnormaal aan?
Geen dank, graag gedaanquote:Op woensdag 29 december 2010 20:47 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Ik krijg werkelijks advies aanvragen, steunbetuigingen en bedankjes. Tientallen jongeren hebben de afgelopen 3 jaar aangeven de aankoop van een huis uitgesteld te hebben, omdat ze bang zijn op de top te kopen.
- De stijging van de pensioenpremie valt best mee. Zover ik kan vinden zien de meeste pensioenfondsen hier zelfs vanaf.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:07 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Tweeverdieners met een inkomen van 2 x 19.000 = 38.000 euro, kunnen in
2011 ruim 42.000 euro minder lenen.
Een agent verdient dus maandelijks een bedrag tussen de 1.572 euro bruto (start schaal zes) en 2.664 euro bruto
NHG/Nibud geven als reden voor de daling van de woonquotes dat consumenten in
2011 gemiddeld minder te besteden hebben. Hun bestedingscapaciteit daalt door
een stijging van de pensioenpremies en de inkomensafhankelijke premie voor de
zorgverzekering. Ook dalen de algemene heffingskorting en de arbeidskorting en
vallen mensen eerder in de hoogste belastingschijf. Deze veranderingen hebben wat
de leencapaciteit betreft een relatief groot effect bij een laag inkomen en werken in
mindere mate door bij hogere inkomens.
De waarheid is voor vele te hard....... Beetje zielig wel..
Welk probleem wil je nu aankaarten. Dat mensen het niet KUNNEN betalen, of mensen het niet WILLEN betalen. Dat ze een aankoop uitstellen omdat ze geen zin hebben in speculatierisico is iets heel anders dan dat ze de financiering niet rond krijgen.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:47 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Succes met preken leenkneusjes ;-)
quote:
In Zeepbel zijn wereld wordt het niet KUNNEN betalen in het onderbewuste verdrongen door het niet WILLEN betalen.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:18 schreef snabbi het volgende:
Welk probleem wil je nu aankaarten. Dat mensen het niet KUNNEN betalen, of mensen het niet WILLEN betalen. Dat ze een aankoop uitstellen omdat ze geen zin hebben in speculatierisico is iets heel anders dan dat ze de financiering niet rond krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |