quote:Het is vaak een kutbuurt, ik denk dat we over de zelfde wijk pratenOp zondag 24 oktober 2010 11:10 schreef inXs het volgende:
Dat jij er toevallig een paar kent, maakt het geen waarheidIk ken er een 'paar' die gewoon in een 'kut' buurt wonen, het appartement is prima.
quote:Marketing is ook een vakOp zondag 24 oktober 2010 11:15 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Het is vaak een kutbuurt, ik denk dat we over de zelfde wijk praten
Maar het ergste is dat die woningen absoluut onverkoopbaar zijn voor de aanschafprijs en KK kosten en renovatiekosten.
Juist door de initiële terugkoopgarantie , die mooi klinkt, maar in de praktijk niets waard is
quote:En dat doen ze goed, moet gezegd.
quote:Ik vind het als jongere ook een schandaal! Maar wat kan je er aan doen? Het land verlaten, en dat is iets wat heel veel jongeren al doen!Op zondag 24 oktober 2010 10:31 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Nu wordt er niets meer gebouwd voor de jongeren en dat vind ik een schandaal, wat toen teveel is gebouwd, is er nu te weinig en ik snap niet dat jongeren dit pikken
quote:Wijs mij een premie A subsidiewoning (de genoemde zeer ruime nieuwe tussenwoning) aan waar ik als starter kan wonen en ik ga er meteen heen!Op zondag 24 oktober 2010 10:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
B. De heren en dames willen niet in een premie A subsidie hok wonen, dat is te min
quote:Waarom wil jij de huidige kromligprijzen zo graag als normaal zien? Behalve dan dat JIJ er belang bij hebt, en vindt dat ANDEREN niet te hoge eisen mogen stellen en tevreden moeten zijn met minder-voor-meer-geld?C. Mooi dat je op de bodem van de markt met 30% subsidie extra gekocht hebt, maar waarom zou dat een normale situatie moeten zijn?
quote:Je hoort mij niet protesteren tegen een hogere AOW hoor, ik wil graag tot mijn 70 werken.Op zondag 24 oktober 2010 11:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]De huidige ouderen demonstreren zeer egoistisch tegen verhoging van de AOW-leeftijd (die pas over 10 jaar begint!), hebben daar de tijd voor, en zijn qua stemrecht aardig in de meerderheid.
[..]
quote:Ha! Nu weet ik waar jouw huis woont.Op zondag 24 oktober 2010 11:49 schreef Dulk het volgende:
nu mijn overburen verhuisd zijn naar hun nieuwe woning hebben ze er maar weer eens 50K van de vraagprijs afgehaald, inmiddels zijn ze 75K gezakt, misschien dat de dubbele lasten toch teveel worden
http://www.funda.nl/koop/(...)esingel-4/kenmerken/
quote:Best een leuk object, 't doet me denken aan mijn jeugdOp zondag 24 oktober 2010 11:49 schreef Dulk het volgende:
nu mijn overburen verhuisd zijn naar hun nieuwe woning hebben ze er maar weer eens 50K van de vraagprijs afgehaald, inmiddels zijn ze 75K gezakt, misschien dat de dubbele lasten toch teveel worden
quote:Dat helpt toch niets voor de betaalbaarheid van de AOW?Op zondag 24 oktober 2010 11:34 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Doorwerken na de 65 jaar met behoud van AOW en Pensioen en Salaris tegen de huidige IB tabellen![]()
quote:Je bedoelt de schijf van pakweg 7 a 8 %? Want de rest van 33,nog wat -/- de belasting zijn premies, die direct gaan naar arbeidsongeschikten, zieken etc. Hoe durven ze!Op zondag 24 oktober 2010 11:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik vind het als jongere ook een schandaal! Maar wat kan je er aan doen? Het land verlaten, en dat is iets wat heel veel jongeren al doen!
Van de 1e belastingschijf gaat grofweg 90% direct naar de huidige ouderen, pas in de 2e belastingschijf begin je te betalen voor voorzieningen die je zelf iets kan gebruiken. De huidige ouderen demonstreren zeer egoistisch tegen verhoging van de AOW-leeftijd (die pas over 10 jaar begint!), hebben daar de tijd voor, en zijn qua stemrecht aardig in de meerderheid.
[..]
quote:http://www.funda.nl/koop/(...)aat-18/omschrijving/Wijs mij een premie A subsidiewoning (de genoemde zeer ruime nieuwe tussenwoning) aan waar ik als starter kan wonen en ik ga er meteen heen!
[..]
quote:Omdat ze normaal zijn, gegeven het huidige welvaartsniveau, rente en aanbod. Veel mensen verdienen nu eenmaal goed geld in Nederland, ook al vinden we het zelf consequent te weinig, en wijzen we het liefst naar de buren. Soms zijn dingen nou eenmaal niet zoals je wil. Leer er mee leven. Met je hoofd tegen de muur rossen krijg je alleen hoofdpijn van.Waarom wil jij de huidige kromligprijzen zo graag als normaal zien? Behalve dan dat JIJ er belang bij hebt, en vindt dat ANDEREN niet te hoge eisen mogen stellen en tevreden moeten zijn met minder-voor-meer-geld?
quote:Voorbeeldhuis dat niet verkoopt in deze tijd. Gedateerd en vrijstaand in een stad waar je niet wilt wonen. Mag nog een tonnetje lager.Op zondag 24 oktober 2010 11:49 schreef Dulk het volgende:
quote:Ik vroeg de genoemde zeer ruime nieuwe tussenwoning, niet 40 jaar oude uitgeleefde hokjes met een prijs die al 4 keer over de kop gegaan is.Op zondag 24 oktober 2010 13:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)aat-18/omschrijving/
http://www.funda.nl/koop/lelystad/huis-47630306-rhonestraat-216/
http://www.funda.nl/koop/(...)raat-9/omschrijving/
Have fun
En dan heb ik nog de eensgezinswoningen voor je uitgezocht, maar hele bevolkingsgroepen starten hun wooncarriere op driehoog achter hoor...
quote:Het hele idee dat het salaris de "waarde" bepaald, is al belachelijk.Omdat ze normaal zijn, gegeven het huidige welvaartsniveau, rente en aanbod. Veel mensen verdienen nu eenmaal goed geld in Nederland
quote:Nee, hij bedoelt dat:Op zondag 24 oktober 2010 13:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Je bedoelt de schijf van pakweg 7 a 8 %? Want de rest van 33,nog wat -/- de belasting zijn premies, die direct gaan naar arbeidsongeschikten, zieken etc. Hoe durven ze!
[...]
quote:B. Ik zou best in een gesubsidieerde nieuwbouwwoning willen zitten hoor.Op zondag 24 oktober 2010 10:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
A. kijken wat de baby boom bashers daarop te melden hebben
B. De heren en dames willen niet in een premie A subsidie hok wonen, dat is te min
C. Mooi dat je op de bodem van de markt met 30% subsidie extra gekocht hebt, maar waarom zou dat een normale situatie moeten zijn?
quote:Want? marktwaarde dus. Een dure auto kan ook alleen maar zo duur zijn omdat de mensen die hem kopen zoveel verdienen... Het salaris van de mensen in NL bepaald bijna alle prijzen, in het buitenland waar men de helft verdiend is het meeste ook stukken goedkoper. Logisch dus. JIj bent juis typisch zo'n verwend persoon dat nu blijkbaar gelijk in een vrijstaand huis wilt wonen voor een kooptje, want dat is jouw 'recht'... Vroeger kocht je ook een brood van een paar cent, nu betaal je er al 2 euro voor. Zo hey, dat is al een paar keer over de kop gegaan, niet meer kopen dus.... O nee wacht, we zijn meer gaan verdienen, inflatie enzo... Jezus belachelijk dat ons salaris bepaald dat een brood ook duurder kan zijn...Op zondag 24 oktober 2010 15:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik vroeg de genoemde zeer ruime nieuwe tussenwoning, niet 40 jaar oude uitgeleefde hokjes met een prijs die al 4 keer over de kop gegaan is.
[..]
Het hele idee dat het salaris de "waarde" bepaald, is al belachelijk.
quote:Eens, het probleem is alleen, wat is het dan wel waard? Dat is uitermate lastig, omdat bij een huis emotie erg bepalend is...Op zondag 24 oktober 2010 16:12 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
B. Ik zou best in een gesubsidieerde nieuwbouwwoning willen zitten hoor.
Wat ik alleen niet wil is voor datzelfde hok, van 30 jaar geleden waar amper onderhoud aan is geweest, de huidge marktprijs betalen.
quote:Er is in sommige plaatsen inderdaad best wat betaalbaars te vinden, echter dezelfde huizen kosten hier nog steeds 2,5X meer als de voorbeelden die je hier geeft.
quote:Ja dat is lastig.Op zondag 24 oktober 2010 16:16 schreef inXs het volgende:
[..]
Eens, het probleem is alleen, wat is het dan wel waard? Dat is uitermate lastig, omdat bij een huis emotie erg bepalend is...
quote:Piet moet dit wel zeggen, anders verkopen zijn concern-boefjes van Bouwfonds geen nieuwe onroerend goed beleggingen meer.Op zondag 24 oktober 2010 17:16 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
We zullen zien Pietje...
quote:Diezelfde foto keer op keer opnieuw gebruiken met een ander hoofd, gaat wel saai worden na 100 keer. Kom eens met iets nieuws.Op zondag 24 oktober 2010 17:16 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
We zullen zien Pietje...
quote:Met 325 tot 375K zit je al ver boven de gemiddelde verkoopprijs van een woning in NL. Als die dan ook nog volgens jouw zeggen 'compleet gerenoveerd moet worden' begrijp ik niet eens waar je je druk om maakt. De vrager is niet gek, de eventuele gever wel...Op zondag 24 oktober 2010 16:52 schreef fedsingularity het volgende:
Ik heb een pand op het oog wat in een fijne buurt ligt met een mooi uitzicht, het moet alleen compleet gerenoveerd worden.
De vraagprijzen liggen tussen 325 en 375K.
Je hebt het dan over een keuken en badkamer uit de seventies, slechte isolatie etc.
Wat is dan reeel/betaalbaar/goedkoop?
quote:Realistisch ben je inderdaad niet. Er zijn genoeg woningen te vinden voor 200K, laat staan 250K, waar je geen reet meer aan hoeft te doen.200-250K vind ik eerlijk gezegd nog steeds aardig aan de prijs voor een premie-a opknapper.
Ik zal wel niet realistisch zijn maar de verkooprijzen zijn dat ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |