abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87889573
Nee, jonge collegaatjes van me hebben zo een ex-corporatiehut gekocht, dus ik zie dat wel

Een externe verwarming die een godsvermogen kost, zgn blokverwarming
Een VVE die veel te duur is omdat er schandalig veel op de renovatielijst staat

Nee en als ze dan de hut willen verkopen kunnen ze de terugkoopgarantie niet doorgeven zodat ze er niet vanaf komen, tja lekker ben je ermee. :7 8-)
Het is een val, een corporatieval.,

Rabobank roept op tot sloop van woningen

De geschiedenis:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiëren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
Huizenmarkt # 52: Waar de politieke strijd losbarst?
Huizenmarkt #53: Het word in ieder geval een mooie zomer
huizenmarkt #54: Groene blaadjes aan de bomen
Huizenmarkt deel 55: EU wil de sociale huursector beperken
Huizenmarkt #56: Rabo ziet ´t helemaal zitten.
Huizenmarkt #57: waar de prijs harder daalt dan de euro
Huizenmarkt #58: Duizenden gaan in de problemen komen
Huizenmarkt #59: De huizenprijzen blijven nog jaren dalen
Huizenmarkt #60: Waar de bouwproductie is gehalveerd.
Huizenmarkt #61: Troll country
Huizenmarkt #62: nieuw kabinet ver weg, onzekerheid troef.
Huizenmarkt #63: Het word een hete zomer, koop een caravan!
Huizenmarkt #64: Hoe stevig is de fundering?
Huizenmarkt #65 Waar de Griekse zon in Nederland opkomt
Huizenmarkt #66: waar we zakken als een veertje
Huizenmarkt #67: rechts kabinet? Renteaftrek veilig.
Huizenmarkt #68: Alles over rechts?
Huizenmarkt #69: Waar de 'communisten' de macht grijpen.
Huizenmarkt #70: Waar alleen de crisis staat als een huis
Huizenmarkt #71: Geen 2e huis meer in Amsterdam
Huizenmarkt #73: Waar koper en verkoper elkaar niet vinden
Huizenmarkt #74: NHG, HRA, BTW allemaal kansloze acroniemen
Huizenmarkt #75: komt de dubbel dip nog voor deeltje 100?
Huizenmarkt #76: nu toch weer richting rechts?
Huizenmarkt #77: Hoe harder je werkt , hoe hoger de huur
Huizenmarkt # 88 Hoe hoger je inkomen, hoe meer je HRA

[ Bericht 1% gewijzigd door Verburg_K op 24-10-2010 11:13:37 ]
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87889681
Dat jij er toevallig een paar kent, maakt het geen waarheid ;) Ik ken er een 'paar' die gewoon in een 'kut' buurt wonen, het appartement is prima.
pi_87889770
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:10 schreef inXs het volgende:
Dat jij er toevallig een paar kent, maakt het geen waarheid ;) Ik ken er een 'paar' die gewoon in een 'kut' buurt wonen, het appartement is prima.
Het is vaak een kutbuurt, ik denk dat we over de zelfde wijk praten
Maar het ergste is dat die woningen absoluut onverkoopbaar zijn voor de aanschafprijs en KK kosten en renovatiekosten.
Juist door de initiële terugkoopgarantie , die mooi klinkt, maar in de praktijk niets waard is
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87890100
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:15 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Het is vaak een kutbuurt, ik denk dat we over de zelfde wijk praten
Maar het ergste is dat die woningen absoluut onverkoopbaar zijn voor de aanschafprijs en KK kosten en renovatiekosten.
Juist door de initiële terugkoopgarantie , die mooi klinkt, maar in de praktijk niets waard is
Marketing is ook een vak ;)
pi_87890121
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:30 schreef inXs het volgende:

[..]

Marketing is ook een vak ;)
En dat doen ze goed, moet gezegd.
Maar als je een 1.000.000 woningen in de ramsj wil doen, dan moet je wel uiteraard
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:31:56 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87890124
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:31 schreef Verburg_K het volgende:

[..]
Nu wordt er niets meer gebouwd voor de jongeren en dat vind ik een schandaal, wat toen teveel is gebouwd, is er nu te weinig en ik snap niet dat jongeren dit pikken
Ik vind het als jongere ook een schandaal! Maar wat kan je er aan doen? Het land verlaten, en dat is iets wat heel veel jongeren al doen!
Van de 1e belastingschijf gaat grofweg 90% direct naar de huidige ouderen, pas in de 2e belastingschijf begin je te betalen voor voorzieningen die je zelf iets kan gebruiken. De huidige ouderen demonstreren zeer egoistisch tegen verhoging van de AOW-leeftijd (die pas over 10 jaar begint!), hebben daar de tijd voor, en zijn qua stemrecht aardig in de meerderheid.

quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]
B. De heren en dames willen niet in een premie A subsidie hok wonen, dat is te min
Wijs mij een premie A subsidiewoning (de genoemde zeer ruime nieuwe tussenwoning) aan waar ik als starter kan wonen en ik ga er meteen heen!
quote:
C. Mooi dat je op de bodem van de markt met 30% subsidie extra gekocht hebt, maar waarom zou dat een normale situatie moeten zijn?
Waarom wil jij de huidige kromligprijzen zo graag als normaal zien? Behalve dan dat JIJ er belang bij hebt, en vindt dat ANDEREN niet te hoge eisen mogen stellen en tevreden moeten zijn met minder-voor-meer-geld?
censuur :O
pi_87890189
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]De huidige ouderen demonstreren zeer egoistisch tegen verhoging van de AOW-leeftijd (die pas over 10 jaar begint!), hebben daar de tijd voor, en zijn qua stemrecht aardig in de meerderheid.
[..]

Je hoort mij niet protesteren tegen een hogere AOW hoor, ik wil graag tot mijn 70 werken.
met de 59+ jaren regeling (mits ik dat aankan)
Maar de grootste schreeuwers hoor je het best :)

Ik heb daar zo mijn ideeën over, namelijk laat het een keus zijn, dus een flexibele AOW en verschuif de voorwaarden naarmate er gebruik van gemaakt wordt
Doorwerken na de 65 jaar met behoud van AOW en Pensioen en Salaris tegen de huidige IB tabellen ^O^
pi_87890636
nu mijn overburen verhuisd zijn naar hun nieuwe woning hebben ze er maar weer eens 50K van de vraagprijs afgehaald, inmiddels zijn ze 75K gezakt, misschien dat de dubbele lasten toch teveel worden :P
http://www.funda.nl/koop/(...)esingel-4/kenmerken/
namaste
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:54:53 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87890777
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:49 schreef Dulk het volgende:
nu mijn overburen verhuisd zijn naar hun nieuwe woning hebben ze er maar weer eens 50K van de vraagprijs afgehaald, inmiddels zijn ze 75K gezakt, misschien dat de dubbele lasten toch teveel worden :P
Ha! Nu weet ik waar jouw huis woont.
The End Times are wild
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:18:00 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87891429
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 11:49 schreef Dulk het volgende:
Best een leuk object, 't doet me denken aan mijn jeugd O+
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:50:39 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87892405
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:34 schreef Verburg_K het volgende:

[..]
Doorwerken na de 65 jaar met behoud van AOW en Pensioen en Salaris tegen de huidige IB tabellen ^O^
Dat helpt toch niets voor de betaalbaarheid van de AOW?
pi_87893141
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 11:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik vind het als jongere ook een schandaal! Maar wat kan je er aan doen? Het land verlaten, en dat is iets wat heel veel jongeren al doen!
Van de 1e belastingschijf gaat grofweg 90% direct naar de huidige ouderen, pas in de 2e belastingschijf begin je te betalen voor voorzieningen die je zelf iets kan gebruiken. De huidige ouderen demonstreren zeer egoistisch tegen verhoging van de AOW-leeftijd (die pas over 10 jaar begint!), hebben daar de tijd voor, en zijn qua stemrecht aardig in de meerderheid.
[..]
Je bedoelt de schijf van pakweg 7 a 8 %? Want de rest van 33,nog wat -/- de belasting zijn premies, die direct gaan naar arbeidsongeschikten, zieken etc. Hoe durven ze!

Maar als het criterium is dat je alleen belasting wil betalen voor wat je zelf kan gebruiken, stel ik voor dat we een nominale vaste contributie gaan betalen. Als ik opportunistisch ben, ben ik helemaal voor.

quote:
Wijs mij een premie A subsidiewoning (de genoemde zeer ruime nieuwe tussenwoning) aan waar ik als starter kan wonen en ik ga er meteen heen!
[..]
http://www.funda.nl/koop/(...)aat-18/omschrijving/
http://www.funda.nl/koop/lelystad/huis-47630306-rhonestraat-216/
http://www.funda.nl/koop/(...)raat-9/omschrijving/
Have fun :)
En dan heb ik nog de eensgezinswoningen voor je uitgezocht, maar hele bevolkingsgroepen starten hun wooncarriere op driehoog achter hoor...

quote:
Waarom wil jij de huidige kromligprijzen zo graag als normaal zien? Behalve dan dat JIJ er belang bij hebt, en vindt dat ANDEREN niet te hoge eisen mogen stellen en tevreden moeten zijn met minder-voor-meer-geld?
Omdat ze normaal zijn, gegeven het huidige welvaartsniveau, rente en aanbod. Veel mensen verdienen nu eenmaal goed geld in Nederland, ook al vinden we het zelf consequent te weinig, en wijzen we het liefst naar de buren. Soms zijn dingen nou eenmaal niet zoals je wil. Leer er mee leven. Met je hoofd tegen de muur rossen krijg je alleen hoofdpijn van.

Ik hebn er overigens geen belang bij, het zal me volkomen worst zijn. Ik neem dingen gewoon zoals ze komen, en zolang het droog, veilig is, en er stromend en drinkbaar water uit kraan komt en gas om de kachel te stoken weet ik dat ik superbevoorrecht ben.
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:36:26 #13
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_87894203
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:49 schreef Dulk het volgende:
Voorbeeldhuis dat niet verkoopt in deze tijd. Gedateerd en vrijstaand in een stad waar je niet wilt wonen. Mag nog een tonnetje lager.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 24 oktober 2010 @ 15:25:42 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87898254
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 13:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

http://www.funda.nl/koop/(...)aat-18/omschrijving/
http://www.funda.nl/koop/lelystad/huis-47630306-rhonestraat-216/
http://www.funda.nl/koop/(...)raat-9/omschrijving/
Have fun :)
En dan heb ik nog de eensgezinswoningen voor je uitgezocht, maar hele bevolkingsgroepen starten hun wooncarriere op driehoog achter hoor...
Ik vroeg de genoemde zeer ruime nieuwe tussenwoning, niet 40 jaar oude uitgeleefde hokjes met een prijs die al 4 keer over de kop gegaan is.

quote:
Omdat ze normaal zijn, gegeven het huidige welvaartsniveau, rente en aanbod. Veel mensen verdienen nu eenmaal goed geld in Nederland
Het hele idee dat het salaris de "waarde" bepaald, is al belachelijk.
pi_87900110
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 13:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Je bedoelt de schijf van pakweg 7 a 8 %? Want de rest van 33,nog wat -/- de belasting zijn premies, die direct gaan naar arbeidsongeschikten, zieken etc. Hoe durven ze!

[...]
Nee, hij bedoelt dat:
- van de 1e schijf van 33.45% er 30.05% (grofweg 90% ervan)
- van de 2e schijf van 41.95% ook (grofweg 70%)
naar de grijze garde gaat

(1 januari 2010)
Schijf 1 t/m ¤ 18.218 33,45%
Schijf 2 ¤ 18.219 t/m ¤ 32.738 41,95%
Schijf 3 ¤ 32.739 t/m 54.367 42.00%
Schijf 4 vanaf ¤ 54.368 52.00%

NB: In de schijven 1 en 2 zijn de percentages voor de volksverzekeringen verwerkt: AOW (17,90%), AWBZ (12,15%) en Anw (1,10%), totaal 31,15%. In schijf 1 bedraagt het belastingtarief 2,30% en in schijf 2: 10,80%
Goud kan je niet bijdrukken
pi_87900194
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

A. kijken wat de baby boom bashers daarop te melden hebben :)
B. De heren en dames willen niet in een premie A subsidie hok wonen, dat is te min
C. Mooi dat je op de bodem van de markt met 30% subsidie extra gekocht hebt, maar waarom zou dat een normale situatie moeten zijn?
B. Ik zou best in een gesubsidieerde nieuwbouwwoning willen zitten hoor.
Wat ik alleen niet wil is voor datzelfde hok, van 30 jaar geleden waar amper onderhoud aan is geweest, de huidge marktprijs betalen.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_87900387
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik vroeg de genoemde zeer ruime nieuwe tussenwoning, niet 40 jaar oude uitgeleefde hokjes met een prijs die al 4 keer over de kop gegaan is.
[..]

Het hele idee dat het salaris de "waarde" bepaald, is al belachelijk.
Want? marktwaarde dus. Een dure auto kan ook alleen maar zo duur zijn omdat de mensen die hem kopen zoveel verdienen... Het salaris van de mensen in NL bepaald bijna alle prijzen, in het buitenland waar men de helft verdiend is het meeste ook stukken goedkoper. Logisch dus. JIj bent juis typisch zo'n verwend persoon dat nu blijkbaar gelijk in een vrijstaand huis wilt wonen voor een kooptje, want dat is jouw 'recht'... Vroeger kocht je ook een brood van een paar cent, nu betaal je er al 2 euro voor. Zo hey, dat is al een paar keer over de kop gegaan, niet meer kopen dus.... O nee wacht, we zijn meer gaan verdienen, inflatie enzo... Jezus belachelijk dat ons salaris bepaald dat een brood ook duurder kan zijn...
pi_87900442
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:12 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

B. Ik zou best in een gesubsidieerde nieuwbouwwoning willen zitten hoor.
Wat ik alleen niet wil is voor datzelfde hok, van 30 jaar geleden waar amper onderhoud aan is geweest, de huidge marktprijs betalen.
Eens, het probleem is alleen, wat is het dan wel waard? Dat is uitermate lastig, omdat bij een huis emotie erg bepalend is...
pi_87901538
quote:
Er is in sommige plaatsen inderdaad best wat betaalbaars te vinden, echter dezelfde huizen kosten hier nog steeds 2,5X meer als de voorbeelden die je hier geeft.
Dat zijn overigens jaren '70 woningen dus nog iets meer gedateerd.

Je hebt gelijk als je het hebt over het hoge welvaartsniveau, we hebben het natuurlijk geweldig goed.
Er komen daarentegen wel iets mindere jaren aan, de bezuinigingen zullen toch betaald moeten worden.
Als je nu een huis koopt tegen de marktprijs, prijs je dus geen risico in en ga je ervan uit dat de economische situatie alleen nog maar verbetert of opzijn minst stabiel blijft.

Misschien heb je gelijk en is het dit keer anders en stijgen de prijzen vanaf nu alleen nog maar. :')

Trichet heeft trouwens al gehint op een renteverhoging, eens kijken wat er gebeurt als de rente een % stijgt. Als mensen met de huidige renteniveaus de stap al niet maken, wat moet ze dan over de streep trekken?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_87902213
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:16 schreef inXs het volgende:

[..]

Eens, het probleem is alleen, wat is het dan wel waard? Dat is uitermate lastig, omdat bij een huis emotie erg bepalend is...
Ja dat is lastig.
Ik heb een pand op het oog wat in een fijne buurt ligt met een mooi uitzicht, het moet alleen compleet gerenoveerd worden.
De vraagprijzen liggen tussen 325 en 375K.

Je hebt het dan over een keuken en badkamer uit de seventies, slechte isolatie etc.
Wat is dan reeel/betaalbaar/goedkoop?
200-250K vind ik eerlijk gezegd nog steeds aardig aan de prijs voor een premie-a opknapper.
Ik zal wel niet realistisch zijn maar de verkooprijzen zijn dat ook niet.
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:16:13 #21
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_87903118

We zullen zien Pietje...
pi_87904311
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:16 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
We zullen zien Pietje...
Piet moet dit wel zeggen, anders verkopen zijn concern-boefjes van Bouwfonds geen nieuwe onroerend goed beleggingen meer.
pi_87904584
Ik denk dat Pietje kijkend naar de landen om hem heen, er zelf niet in geloofd.

Waar ik ook een beetje ziek van wordt zijn die SBS programma,s uit 2006 waar men druk is met het verkopen van Spaanse krotten aan Engelsen voor 320.000 pound

O it 's a bargain dear, this is real cheap. :)
pi_87905075
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:16 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
We zullen zien Pietje...
Diezelfde foto keer op keer opnieuw gebruiken met een ander hoofd, gaat wel saai worden na 100 keer. Kom eens met iets nieuws.
pi_87905648
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:52 schreef fedsingularity het volgende:
Ik heb een pand op het oog wat in een fijne buurt ligt met een mooi uitzicht, het moet alleen compleet gerenoveerd worden.
De vraagprijzen liggen tussen 325 en 375K.

Je hebt het dan over een keuken en badkamer uit de seventies, slechte isolatie etc.
Wat is dan reeel/betaalbaar/goedkoop?
Met 325 tot 375K zit je al ver boven de gemiddelde verkoopprijs van een woning in NL. Als die dan ook nog volgens jouw zeggen 'compleet gerenoveerd moet worden' begrijp ik niet eens waar je je druk om maakt. De vrager is niet gek, de eventuele gever wel...

quote:
200-250K vind ik eerlijk gezegd nog steeds aardig aan de prijs voor een premie-a opknapper.
Ik zal wel niet realistisch zijn maar de verkooprijzen zijn dat ook niet.
Realistisch ben je inderdaad niet. Er zijn genoeg woningen te vinden voor 200K, laat staan 250K, waar je geen reet meer aan hoeft te doen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')