quote:Dus jij vind het normaal dat de overheid garant moet staan voor de financiele avonturen van zijn burgers? Lekker liberaalOp vrijdag 22 oktober 2010 21:55 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jij had verwacht dat de overheid niets zou doen? Noemt zichzelf een realist.
quote:Hear... hear...Op vrijdag 22 oktober 2010 23:36 schreef DRidder het volgende:
[..]
In Nederland een vergelijkbare situatie toch?
quote:Diep... ze schijten in hun broek dat de prijzen gaan dalen.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:23 schreef Terrorizer het volgende:
http://www.fd.nl/artikel/20558869/rabobank-roept-tot-sloop-woningen-krimpgebieden
Slopen om maar prijzen in stand te houden, ik vraag me echt af hoe diep de Rabobank in shit zit met hypotheken.
quote:knettergekOp zaterdag 23 oktober 2010 01:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Diep... ze schijten in hun broek dat de prijzen gaan dalen.
quote:Wie straks voor de sloopkosten moet opdraaien, laat Rabobank in het midden.![]()
Wel meldt het rapport dat 'een sterke regie van de overheid wenselijk is bij het aanpakken van regio's met een krimpende bevolkingsomvang'.
De kosten van sloop zijn volgens Rabobank hoog.
quote:Nee,in plaats van nieuwe industrieën en bedrijven in die gebieden te vestigen zodat mensen daar willen gaan wonen, gaan we woningen slopen.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:23 schreef Terrorizer het volgende:
http://www.fd.nl/artikel/20558869/rabobank-roept-tot-sloop-woningen-krimpgebieden
Slopen om maar prijzen in stand te houden, ik vraag me echt af hoe diep de Rabobank in shit zit met hypotheken.
quote:En niet te vergeten: dit alles heeft bijgedragen aan een enorme stijging van de Staatsschuld. Maar ach, dat betalen de jongeren wel zullen ze denkenOp vrijdag 22 oktober 2010 18:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De overheid heeft ingegrepen door het verlenen van subsidies, deeltijd WW verlening HRA voor tweede woning, steun aan de banken, optrekken grens NHG, zonder die maatregelen had de situatie er al een stuk rooskleuriger uitgezien
quote:Helaas heeft de overheid er zelf enorm aan bijgedragen dat heel veel mensen verwachten dat de overheid alles wel voor ze opknapt. Eigen verantwoordelijkheid is vrijwel niet meer te vinden.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus jij vind het normaal dat de overheid garant moet staan voor de financiele avonturen van zijn burgers? Lekker liberaal
quote:Echt getikt zijn ze:Op zaterdag 23 oktober 2010 00:23 schreef Terrorizer het volgende:
quote:Ironisch genoeg is "huizen slopen" volgens deze lui juist kapitaalcreatie: huizen bijbouwen is kapitaalvernietiging, omdat dan de totale "waarde" van alle huizen afneemtOp zaterdag 23 oktober 2010 00:27 schreef fedsingularity het volgende:
Pure kapitaalvernietiging. straks gaat de rabo anticonceptie verbieden om bevolkingskrimp tegen te gaan.
The ponzi must go on
quote:Rabobank is van de categorie "heel hard roepen hoe goed ze zijn".Op zaterdag 23 oktober 2010 08:39 schreef Cracka-ass het volgende:
Feitelijk een roep om overheidssteun. Valt me tegen van de Rabobank.
quote:Dat klinkt fantastisch.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:42 schreef Verburg_K het volgende:
Dus je moet extra belasting betalen om huizen te slopen terwijl de HRA in stand blijft ???
quote:Daar komt het wel op neer. Want de Rabobank kan het niet trekken als de huizenprijzen teveel dalen.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:42 schreef Verburg_K het volgende:
Dus je moet extra belasting betalen om huizen te slopen terwijl de HRA in stand blijft ???
quote:De zotheid in zijn puurste vormOp zaterdag 23 oktober 2010 08:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is "huizen slopen" volgens deze lui juist kapitaalcreatie: huizen bijbouwen is kapitaalvernietiging, omdat dan de totale "waarde" van alle huizen afneemt![]()
[..]
quote:Op dit moment nog wel , ze kijken gewoon hoe gek kun je de overheid krijgen, je hoeft maar een paar gekke ambtenaren te hebben en het is ok.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:56 schreef Basp1 het volgende:
Maar over welke gebieden hebben we het nu eigenlijk, een paar stukjes zuidlimburg en noord groningen?
quote:De Nederlandse huizenmarkt is als laatste in deze crisis aan de beurt, en dus komen de klappen voor de Rabobank ook nu pas. So long, voor al die Rabofielen die hun bank de hemel in prezen toen de crisis uitbrak.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer. Want de Rabobank kan het niet trekken als de huizenprijzen teveel dalen.
quote:Mijn bron binnen de rabo vertelde mij twee jaar geleden al reeds dat het aantal wanbetalers aan het exploderen was. Uiteraard zijn dat zaken die je met goede PR mensen en een leuke tune onder de mat kan vegenOp zaterdag 23 oktober 2010 14:17 schreef mymindisglowing het volgende:
[..]
De Nederlandse huizenmarkt is als laatste in deze crisis aan de beurt, en dus komen de klappen voor de Rabobank ook nu pas. So long, voor al die Rabofielen die hun bank de hemel in prezen toen de crisis uitbrak.
quote:heb je de verkeerde bron binnen Rabo :-)Op zaterdag 23 oktober 2010 17:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mijn bron binnen de rabo vertelde mij twee jaar geleden al reeds dat het aantal wanbetalers aan het exploderen was. Uiteraard zijn dat zaken die je met goede PR mensen en een leuke tune onder de mat kan vegen
quote:Heb je ook al het andere bekeken zoals auto rijden, eten, elec app. ,belastingstelsel over je loon en zorg en ga zo maar door. Trouwens ik heb wel anders gehoord mbt de salarissen in Australie.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En over dat betaalbaarheid en rente gewauwel....
In Sydney Australia liggen de m2 prijzen ongeveer 50% hoger dan in A'dam, is de rente 7,5% en niet fiscaal aftrekbaar, en worden de prijzen grif betaald. En de salarissen liggen echt niet hoger dan in NL. Fuck, zelfs in Chennai, India liggen in bepaalde wijken de prijzen hoger dan in A'dam, en is de rente zelfs hoger en beperkt fiscaal aftrekbaar.
Met andere woorden: kennelijk heeft het niet depressieve cq. calvinistische deel van wereld een ander concept van betaalbaarheid. :-)
Om maar met Van Gaal te spreken: zijn jullie nou gek, of zijn zij het? :-)
quote:Dus als ik je begrijp dan wil je zeggen dat de HRA zonder problemen afgeschaft kan worden?Op zaterdag 23 oktober 2010 17:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
In Sydney Australia liggen de m2 prijzen ongeveer 50% hoger dan in A'dam, is de rente 7,5% en niet fiscaal aftrekbaar, en worden de prijzen grif betaald.
quote:Hoeveel besteden ze daar van het inkomen aan wonen? Lijkt me dat een beter vergelijk is dan absolute getallen vergelijken.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
In Sydney Australia liggen de m2 prijzen ongeveer 50% hoger dan in A'dam, is de rente 7,5% en niet fiscaal aftrekbaar, en worden de prijzen grif betaald. En de salarissen liggen echt niet hoger dan in NL. Fuck, zelfs in Chennai, India liggen in bepaalde wijken de prijzen hoger dan in A'dam, en is de rente zelfs hoger en beperkt fiscaal aftrekbaar.
Met andere woorden: kennelijk heeft het niet depressieve cq. calvinistische deel van wereld een ander concept van betaalbaarheid. :-)
quote:Bubbels zijn er overal, dus in hoeverre die plaatsen die jij noemt vergelijkbaar zijn met Nederland hangt ook af van de fase van stijging. Marc Faber heeft al eens genoemd dat dat stijgingscurve van de prijzen in Australie gevaarlijk is.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
quote:makkelijk he, woorden in andermans mond leggen.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:09 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Dus als ik je begrijp dan wil je zeggen dat de HRA zonder problemen afgeschaft kan worden?
quote:Het gaat erom dat kennelijk mensen accepteren dat ze een groter deel van hun inkomen aan wonen kwijt zijn dan dat jullie voor 'redelijk' houden.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:34 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Bubbels zijn er overal, dus in hoeverre die plaatsen die jij noemt vergelijkbaar zijn met Nederland hangt ook af van de fase van stijging. Marc Faber heeft al eens genoemd dat dat stijgingscurve van de prijzen in Australie gevaarlijk is.
quote:Hier vfind je trouwens het rapport zonder het journalistieke sausje: http://overons.rabobank.c(...)ografische_krimp.jspWe hadden het eigenlijk over de perverse stelling van de rabo om huizen te slopen zodat de schaarste in stand blijft. Hoe kijk jij daar nu als huizenmarktpositivo tegenaan? Het is toch pure kapitaalvernietiging om maar de prijzen in stand te houden?
quote:Ooh noes.... 'the tong' heeft deze topic reeks ontdekt
quote:Dinosaur Sr.Op zondag 24 oktober 2010 02:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ooh noes.... 'the tong' heeft deze topic reeks ontdekt
quote:Wat mij opvalt is dat jij mensen er altijd van beschuldigt 'verwend' te zijn.... misschien zijn de banken wel een beetje te verwend geraakt de afgelopen paar decennia? Ik noem dat de realiteitOp zondag 24 oktober 2010 02:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dit is geen kwaad plan van Rabo. Dit is realiteit, dit is zoals het werkt all over the world.
quote:Je responstijd is bewonderenswaardig
quote:ik beschuldig niemand, ik kijk om me heen en vergelijk, en constateer.Op zondag 24 oktober 2010 02:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat jij mensen er altijd van beschuldigt 'verwend' te zijn.... misschien zijn de banken wel een beetje te verwend geraakt de afgelopen paar decennia? Ik noem dat de realiteit
quote:Je bent weer lekker voor eigen parochie aan het preken heOp zondag 24 oktober 2010 02:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Het gaat erom dat kennelijk mensen accepteren dat ze een groter deel van hun inkomen aan wonen kwijt zijn dan dat jullie voor 'redelijk' houden.
Of een andere gebruikelijke in de rest van de wereld: genoegen nemen met minder ruimte bijvoorbeeld.
quote:Dat heeft meer te maken met de enorme ghettovorming (in combinatie met veel te kleine lelijke flatjes) dan met de locatie in Nederland.Er zullen dus wijken zijn waar niemand WIL wonen
quote:Natuurlijk, het is heel normaal dat een bank de politiek wil beinvloeden met eigen bevolkingsonderzoekenDit is geen kwaad plan van Rabo. Dit is realiteit, dit is zoals het werkt all over the world.
quote:En de projectontwikkelaars ook, niet te vergeten. Oh huil, niet meer kunnen bouwen met 10% prijsdaling, na een verdrievoudiging van de prijs in 15 jaarOp zondag 24 oktober 2010 02:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat jij mensen er altijd van beschuldigt 'verwend' te zijn.... misschien zijn de banken wel een beetje te verwend geraakt de afgelopen paar decennia? Ik noem dat de realiteit
quote:Ik kijk ook om me heen, en vergelijk, en constateer. Maar dan zonder dat ik financiele belangen heb in het in stand houden van de bubbel, je zou je verbazen wat je dan kan zien, i.p.v. een van de grootste bubbels ter wereld (zie IMF) een positieve draai te proberen te geven.Op zondag 24 oktober 2010 03:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik beschuldig niemand, ik kijk om me heen en vergelijk, en constateer.
Je hoeft niet overal een negatieve draai aan te geven, hoor
In wrok kun je trouwens verrotte slecht wonen
quote:neen, dit is toch het huizentopic, ik preek voor andersmans parochie. Anders was ik wel klaargekomen op 0,nogwat procent prijsdaling....Op zondag 24 oktober 2010 08:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je bent weer lekker voor eigen parochie aan het preken he![]()
quote:dikke LOL. Als je het over de VS hebt, heb je het dan over een hutje in North Dakota of New York? Als je het over Duitsland hebt, heb je het dan over Berlijn of een gehucht onder de rook van Bremen? Begrijp je wat voor een onzinnige generalisatie dat is?Als er ergens een land is waar mensen genoegen moeten nemen met minder ruimte, is het Nederland wel! Gigantische prijzen voor hele kleine huizen/flats, waarbij het zand eronder kunstmatig meer kost dan de bouw.
Vergelijk dat met de VS, of Duitsland, of vele andere landen, en we zijn stomweg heel slecht af. Dat je in staat bent om enkele plekjes op aarde te vinden waar mensen meer betalen voor wonen (terwijl, zoals hierboven al door iemand anders genoemd, de rest van de kosten van levensonderhoud door jou totaal genegeerd worden), zegt niet dat we hier maar genoegen moeten nemen met "steeds minder voor steeds meer geld". Hoe graag je dat ook zou willen dat het piramidespel (waarbij jij blijkbaar bovenin zit) blijft bestaan, sinds 2 jaar worden mensen (lees: huizenkopers) wakker![]()
quote:mooie grafiek, kun je nagaan hoezeer de prijzen nog kunnen oplopen, en als je logisch nadenkt zou je je kunnen afvragen waarom in die landen in weerwil van Nederlandse factoren prijzen toch uit de pas zijn gaan lopen?De voorbeelden van landen waar je mee aankomt, staan ook leuk op de lijst van The Economist met een overgewaardeerde huizenmarkt:
[ afbeelding ]
[..]
quote:Nou, ik kom alleen in Dronten om appeltaart bij Xeno te gaan eten, hoor.....Dat heeft meer te maken met de enorme ghettovorming (in combinatie met veel te kleine lelijke flatjes) dan met de locatie in Nederland.
[..]
quote:joh, elk groot bedrijf probeert de toekomst van zijn business te voorspellen, en daarop in te spelen. Is het dan ooit goed? Als banken de oogkleppen opzetten zijn ze domme volgewreten bonusgraaiers, als ze proberen in de toekomst te kijken zijn het manipulanten. Sinds het ontstaan probeert Rabo trends te voorspellen.Natuurlijk, het is heel normaal dat een bank de politiek wil beinvloeden met eigen bevolkingsonderzoeken![]()
[..]
quote:ik kan ook best werken voor 10% minder salaris, maar dat wil toch niet zeggen dat ik dat moet?En de projectontwikkelaars ook, niet te vergeten. Oh huil, niet meer kunnen bouwen met 10% prijsdaling, na een verdrievoudiging van de prijs in 15 jaar![]()
[..]
quote:de grootste bubbel aller tijden is het gebrek aan relativerings- en aanpassingsvermogen van een groot deel van de westerse wereld. Als het elders zoveel beter is: moven! Kom je er snel achter dat het allemaal nog niet zo verrot is in Nederland.Ik kijk ook om me heen, en vergelijk, en constateer. Maar dan zonder dat ik financiele belangen heb in het in stand houden van de bubbel, je zou je verbazen wat je dan kan zien, i.p.v. een van de grootste bubbels ter wereld (zie IMF) een positieve draai te proberen te geven.
In een huis dat niet gebouwd mag worden kan je ook verrot slecht wonen...
quote:50 jaar geleden kon je op 1 salaris een huis kopen en aflossen.Op zondag 24 oktober 2010 08:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ruim vijftig jaar geleden vonden mijn ouders de huur en koopprijzen ook idioot, drie banen nodig om te kunnen wonen.
quote:dat kon je ook 50 jaar geleden bij lange na niet. Ja, als je een waanzinnig goede baan had. Of zoals mijn ouders drie banen, en er een heel hoop dingen voor liet, omdat je wonen belangrijker vond dan je geld wegpissen aan allerlei consumptiezooi waar je vond dat je _ook_ recht op hadOp zondag 24 oktober 2010 09:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
50 jaar geleden kon je op 1 salaris een huis kopen en aflossen.
Zie dit bekende plaatje: [ afbeelding ]
quote:Rabo kan dat wel willen, dan moeten ze hun onverkoopbare huizen zelf laten slopen, dus voor eigen rekening en niet ten laste van de belastingbetalerOp zondag 24 oktober 2010 02:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dit is geen kwaad plan van Rabo. Dit is realiteit, dit is zoals het werkt all over the world.
quote:Leuke lijst. maar daarmee halen jullie al een gedeelte van de discussie dat huizen in duitsland geodkoper zijn omlaag want die huizen markt is -13% onder gewaardeerd, dit in combinatie met de 23% overwaardering in nederland dan hebben we daar de verklaring waardoor de prijsverschillen ontstaan zijn, dat heeft dus dan niet veel meer te maken met de grotere huizen, meer bouwmogelijkheden en andere dingen waarmee jullie komen aanzetten.Op zondag 24 oktober 2010 08:05 schreef RemcoDelft het volgende:
De voorbeelden van landen waar je mee aankomt, staan ook leuk op de lijst van The Economist met een overgewaardeerde huizenmarkt:
[ afbeelding ]
[..]
quote:ik kocht 30 jaar gelden een heel mooie nieuwe ruime tussenwoning met Premie A subsidie van 30% van de aankoopwaarde, contante waarde, op een enkel laag inkomen, en als je inkomen iets te hoog was dan kocht je een kooopsompolis in het voorgaand jaarOp zondag 24 oktober 2010 09:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat kon je ook 50 jaar geleden bij lange na niet. Ja, als je een waanzinnig goede baan had. Of zoals mijn ouders drie banen, en er een heel hoop dingen voor liet, omdat je wonen belangrijker vond dan je geld wegpissen aan allerlei consumptiezooi waar je vond dat je _ook_ recht op had
quote:A. kijken wat de baby boom bashers daarop te melden hebbenOp zondag 24 oktober 2010 10:16 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
ik kocht 30 jaar gelden een heel mooie nieuwe ruime tussenwoning met Premie A subsidie van 30% van de aankoopwaarde, contante waarde, op een enkel laag inkomen, en als je inkomen iets te hoog was dan kocht je een kooopsompolis in het voorgaand jaar![]()
quote:hyp was toen 8,75% - postbankOp zondag 24 oktober 2010 10:27 schreef Basp1 het volgende:
En tegen hoeveel % was toen je fincanciering verberug_k?
quote:kletsOp zondag 24 oktober 2010 10:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
B. De heren en dames willen niet in een premie A subsidie hok wonen, dat is te min
quote:Nu wordt er niets meer gebouwd voor de jongeren en dat vind ik een schandaal, wat toen teveel is gebouwd, is er nu te weinig en ik snap niet dat jongeren dit pikkenC. Mooi dat je op de bodem van de markt met 30% subsidie extra gekocht hebt, maar waarom zou dat een normale situatie moeten zijn?
quote:Wat moeten ze dan bouwen voor die jongeren die eigenlijk op 1000m^2 grond in een vrijstaande ruime villa willen wonen, in de buurt van een grote stad voor de prijs van een auto.Op zondag 24 oktober 2010 10:31 schreef Verburg_K het volgende:
Nu wordt er niets meer gebouwd voor de jongeren en dat vind ik een schandaal, wat toen teveel is gebouwd, is er nu te weinig en ik snap niet dat jongeren dit pikken
quote:Momenteel merk ik dat afgestudeerden op hun kamer blijven wonen, dus kennelijk is er iets mis.Op zondag 24 oktober 2010 10:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan bouwen voor die jongeren die eigenlijk op 1000m^2 grond in een vrijstaande ruime villa willen wonen, in de buurt van een grote stad voor de prijs van een auto.
quote:Onzin, ze kunnen prima kopen. Hier in Amersfoort bijvoorbeeld, leuke appartementjes, 70m2, 120000 euro.. Alleen kut buurt, dat dan weer wel.. O dat is toch te min voor ze blijkbaar. Het appartement waar ze wel heen willen ligt in het centrum, voor 250000 euro. Tja iedereen wil daar wonen, ofwel marktwerking.Op zondag 24 oktober 2010 10:50 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Momenteel merk ik dat afgestudeerden op hun kamer blijven wonen, dus kennelijk is er iets mis.
Het is geen zaak van, ze hebben geen zin om te kopen, ze kunnen niet kopen, dat was vroeger niet zo, iedereen kon kopen, echt iedereen
quote:Ja, alleen tochtige ex-corporatiewoningen vanwege hun terugkoopgarantie, die willen wel een speciaal lijntje met een bank hebben, dus dat is de enige wegOp zondag 24 oktober 2010 10:53 schreef inXs het volgende:
appartementen genoeg voor jongeren, maar blijkbaar willen ze dat niet aangezien er genoeg leegstaanO nee, de buurt, dat is dan weer niets...
quote:Nee je generaliseert te graag en praat te graag met xeno mee. Het zijn geen ex-corporatiewoningen die tochtig zijn. Het zijn altijd al koopappartementen geweest die een goede prijs hebben. Er woont alleen het 'verkeerde' volk in. Oogkleppen af zou ik zeggen.Op zondag 24 oktober 2010 10:55 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Ja, alleen tochtige ex-corporatiewoningen vanwege hun terugkoopgarantie, die willen wel een speciaal lijntje met een bank hebben, dus dat is de enige weg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |