abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87853673
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 21:55 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Jij had verwacht dat de overheid niets zou doen? Noemt zichzelf een realist.
Dus jij vind het normaal dat de overheid garant moet staan voor de financiele avonturen van zijn burgers? Lekker liberaal w/
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_87853701
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:36 schreef DRidder het volgende:

[..]

In Nederland een vergelijkbare situatie toch?
Hear... hear...
I'll sing you a lullaby.
pi_87855446
http://www.fd.nl/artikel/20558869/rabobank-roept-tot-sloop-woningen-krimpgebieden

Slopen om maar prijzen in stand te houden, ik vraag me echt af hoe diep de Rabobank in shit zit met hypotheken.
pi_87855651
Pure kapitaalvernietiging. straks gaat de rabo anticonceptie verbieden om bevolkingskrimp tegen te gaan.
The ponzi must go on
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_87857127
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 00:23 schreef Terrorizer het volgende:
http://www.fd.nl/artikel/20558869/rabobank-roept-tot-sloop-woningen-krimpgebieden

Slopen om maar prijzen in stand te houden, ik vraag me echt af hoe diep de Rabobank in shit zit met hypotheken.
Diep... ze schijten in hun broek dat de prijzen gaan dalen.
I'll sing you a lullaby.
pi_87859637
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 01:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Diep... ze schijten in hun broek dat de prijzen gaan dalen.
knettergek
quote:
Wie straks voor de sloopkosten moet opdraaien, laat Rabobank in het midden. _O-
Wel meldt het rapport dat 'een sterke regie van de overheid wenselijk is bij het aanpakken van regio's met een krimpende bevolkingsomvang'.

De kosten van sloop zijn volgens Rabobank hoog.
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87859695
quote:

Nee,in plaats van nieuwe industrieën en bedrijven in die gebieden te vestigen zodat mensen daar willen gaan wonen, gaan we woningen slopen. 8)7 Echt slim. Die mensen moeten nu dus allemaal gaan huren in de Randstad of in België of Duitsland. :')
pi_87859823
Feitelijk een roep om overheidssteun. Valt me tegen van de Rabobank.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 08:48:40 #259
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87859867
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 18:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De overheid heeft ingegrepen door het verlenen van subsidies, deeltijd WW verlening HRA voor tweede woning, steun aan de banken, optrekken grens NHG, zonder die maatregelen had de situatie er al een stuk rooskleuriger uitgezien :s)
En niet te vergeten: dit alles heeft bijgedragen aan een enorme stijging van de Staatsschuld. Maar ach, dat betalen de jongeren wel zullen ze denken -O-

quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus jij vind het normaal dat de overheid garant moet staan voor de financiele avonturen van zijn burgers? Lekker liberaal w/
Helaas heeft de overheid er zelf enorm aan bijgedragen dat heel veel mensen verwachten dat de overheid alles wel voor ze opknapt. Eigen verantwoordelijkheid is vrijwel niet meer te vinden.

quote:

Echt getikt zijn ze:
Huizen in deze regio krijgen anders last van een sterke waardedaling.
Dit is trouwens iets wat woningbouwcorporaties al veel langer doen: hele wijken van 40 jaar oud slopen, zodat de mensen die daar al heel lang wonen en door de maximale huurstijging over de jaren heel weinig huur betalen moeten verhuizen, en daarna een "marktconforme" huur moeten gaan betalen. Dit alles om de tekorten aan huizen in stand te houden, en vooral geen huizen elders te hoeven bouwen.

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 00:27 schreef fedsingularity het volgende:
Pure kapitaalvernietiging. straks gaat de rabo anticonceptie verbieden om bevolkingskrimp tegen te gaan.
The ponzi must go on
Ironisch genoeg is "huizen slopen" volgens deze lui juist kapitaalcreatie: huizen bijbouwen is kapitaalvernietiging, omdat dan de totale "waarde" van alle huizen afneemt |:(

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 08:39 schreef Cracka-ass het volgende:
Feitelijk een roep om overheidssteun. Valt me tegen van de Rabobank.
Rabobank is van de categorie "heel hard roepen hoe goed ze zijn".
Verder zijn ze gewoon hetzelfde als elke andere bank.
censuur :O
pi_87860877
Dus je moet extra belasting betalen om huizen te slopen terwijl de HRA in stand blijft ???
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87860931
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 10:42 schreef Verburg_K het volgende:
Dus je moet extra belasting betalen om huizen te slopen terwijl de HRA in stand blijft ???
Dat klinkt fantastisch. ^O^
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:53:22 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87862208
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 10:42 schreef Verburg_K het volgende:
Daar komt het wel op neer. Want de Rabobank kan het niet trekken als de huizenprijzen teveel dalen.

Dan zeg ik: de Rabobank had Henk en Ingrid dan maar geen hypotheek van 3 ton moeten verstrekken voor een afbraakwoning. Eigen risico. Om nu op staatskosten die woning terug te kopen voor 3, 3 ton (KK!) en maar te slopen, zodat het woningtekort gehandhaafd blijft en de prijzen hoog is gewoon te pervers voor woorden.
The End Times are wild
pi_87862272
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 08:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]
Ironisch genoeg is "huizen slopen" volgens deze lui juist kapitaalcreatie: huizen bijbouwen is kapitaalvernietiging, omdat dan de totale "waarde" van alle huizen afneemt |:(
[..]
De zotheid in zijn puurste vorm
pi_87862285
Maar over welke gebieden hebben we het nu eigenlijk, een paar stukjes zuidlimburg en noord groningen?
pi_87862368
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 11:56 schreef Basp1 het volgende:
Maar over welke gebieden hebben we het nu eigenlijk, een paar stukjes zuidlimburg en noord groningen?
Op dit moment nog wel , ze kijken gewoon hoe gek kun je de overheid krijgen, je hoeft maar een paar gekke ambtenaren te hebben en het is ok.

Momenteel bouwen ze toch al niets vanwege de fijnstof en dergelijke

een Ex-collega van me is een mooi huis aan het bouwen in Noord-Limburg, dan moeten ze dat gaan verbieden
pi_87863236
Ik zou zo graag zo'n gesprek tussen ambtenaren en de rabobank meemaken.
pi_87865613
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 11:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer. Want de Rabobank kan het niet trekken als de huizenprijzen teveel dalen.

De Nederlandse huizenmarkt is als laatste in deze crisis aan de beurt, en dus komen de klappen voor de Rabobank ook nu pas. So long, voor al die Rabofielen die hun bank de hemel in prezen toen de crisis uitbrak. :W
pi_87871760
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:17 schreef mymindisglowing het volgende:

[..]

De Nederlandse huizenmarkt is als laatste in deze crisis aan de beurt, en dus komen de klappen voor de Rabobank ook nu pas. So long, voor al die Rabofielen die hun bank de hemel in prezen toen de crisis uitbrak. :W
Mijn bron binnen de rabo vertelde mij twee jaar geleden al reeds dat het aantal wanbetalers aan het exploderen was. Uiteraard zijn dat zaken die je met goede PR mensen en een leuke tune onder de mat kan vegen :')
I'll sing you a lullaby.
pi_87872000
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 17:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mijn bron binnen de rabo vertelde mij twee jaar geleden al reeds dat het aantal wanbetalers aan het exploderen was. Uiteraard zijn dat zaken die je met goede PR mensen en een leuke tune onder de mat kan vegen :')
heb je de verkeerde bron binnen Rabo :-)

Weet je toevallig ook wie binnen Rabo deze hypotheken in de boeken heeft en waarom een locale Rabobank geen jota weet van de hoeveelheid wanbetalers?

Vertel eens waar je *kuch* bron binnen Rabo werkt ;-)

Bertje Bruggink lacht zich de ballen uit zijn broek. Lief dat jullie je zorgen maken over Rabo, maar is niet nodig hoor. Als jullie nog tips hebben om de winst boekhoudkundig te drukken houdt Bert zich aanbevolen :)
pi_87872270
En over dat betaalbaarheid en rente gewauwel....

In Sydney Australia liggen de m2 prijzen ongeveer 50% hoger dan in A'dam, is de rente 7,5% en niet fiscaal aftrekbaar, en worden de prijzen grif betaald. En de salarissen liggen echt niet hoger dan in NL. Fuck, zelfs in Chennai, India liggen in bepaalde wijken de prijzen hoger dan in A'dam, en is de rente zelfs hoger en beperkt fiscaal aftrekbaar.

Met andere woorden: kennelijk heeft het niet depressieve cq. calvinistische deel van wereld een ander concept van betaalbaarheid. :-)

Om maar met Van Gaal te spreken: zijn jullie nou gek, of zijn zij het? :-)
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:15:57 #271
321876 Cherna
Fuck the System
pi_87872767
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

In Sydney Australia liggen de m2 prijzen ongeveer 50% hoger dan in A'dam, is de rente 7,5% en niet fiscaal aftrekbaar, en worden de prijzen grif betaald. En de salarissen liggen echt niet hoger dan in NL. Fuck, zelfs in Chennai, India liggen in bepaalde wijken de prijzen hoger dan in A'dam, en is de rente zelfs hoger en beperkt fiscaal aftrekbaar.

Met andere woorden: kennelijk heeft het niet depressieve cq. calvinistische deel van wereld een ander concept van betaalbaarheid. :-)

Heb je ook al het andere bekeken zoals auto rijden, eten, elec app. ,belastingstelsel over je loon en zorg en ga zo maar door. Trouwens ik heb wel anders gehoord mbt de salarissen in Australie.
En moet je daar ook overdrachtsbelasting betalen zoals in NL. Dan heb je in veel landen de keuze of je pensioen wilt betalen of niet. Hier in NL tenzij je zelfstandige bent ben je het vaak verplicht.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_87874268
quote:

In Sydney Australia liggen de m2 prijzen ongeveer 50% hoger dan in A'dam, is de rente 7,5% en niet fiscaal aftrekbaar, en worden de prijzen grif betaald.
Dus als ik je begrijp dan wil je zeggen dat de HRA zonder problemen afgeschaft kan worden? :{w
pi_87874577
quote:

Hoeveel besteden ze daar van het inkomen aan wonen? Lijkt me dat een beter vergelijk is dan absolute getallen vergelijken.
pi_87874912
quote:

Bubbels zijn er overal, dus in hoeverre die plaatsen die jij noemt vergelijkbaar zijn met Nederland hangt ook af van de fase van stijging. Marc Faber heeft al eens genoemd dat dat stijgingscurve van de prijzen in Australie gevaarlijk is.

We hadden het eigenlijk over de perverse stelling van de rabo om huizen te slopen zodat de schaarste in stand blijft. Hoe kijk jij daar nu als huizenmarktpositivo tegenaan? Het is toch pure kapitaalvernietiging om maar de prijzen in stand te houden?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:19:13 #275
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87876255
Dit plaatje (bron: http://www.globalpropertyguide.com/real-estate-house-prices/A )van Australie ziet er inderdaad niet al te gezond uit!
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')