Mensen die al reeds een huis gekocht hebben zijn niet interessant voor de markt, who cares dat de waarde daalt, zolang ze hun hypotheek maar betalen is er niets aan de hand. Momenteel kopen zij geen woningen, de aanwas moet dus van de starters komen en die weigeren terecht om te kopen. Huizen zijn onbetaalbaar geworden.quote:Op donderdag 2 september 2010 20:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Bedoel je dat door goedkopere grond ter beschikking te stellen er goedkopere huizen gebouwd kunnen worden?
Zo ja, hoe moet dat dan de markt uit het slop trekken? Dan daalt de rest dus stort de markt alleen maar verder in. Toch?
Jij wilt uiteraard liever dat de gemeente de bouwgrond prijs verlaagt. Zodat jouw woning goedkoper wordt. Zodat de mensen die wel de door de gemeente opgelegde prijs hebben moeten betalen worden benadeeld.quote:
Nou dan moet je vanaf nu ook maar niet meer klagen over de vraagprijzen. Die zijn immers niet interessant. Toch?quote:Mensen die al reeds een huis gekocht hebben zijn niet interessant voor de markt
Hoezo benadeeld? Zolang je je hypotheek kan betalen is er toch niks aan het handje toch.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij wilt uiteraard liever dat de gemeente de bouwgrond prijs verlaagt. Zodat jouw woning goedkoper wordt. Zodat de mensen die wel de door de gemeente opgelegde prijs hebben moeten betalen worden benadeeld.
Hoezo benadeeld? Ze zijn toch blij met de woning die ze gekocht hebben? Hebben ze die gekocht onder bedreiging van een vuurwapen? Dus.... de prijzen mogen nooit dalen want dan voel je je benadeeldquote:Op donderdag 2 september 2010 22:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Jij wilt uiteraard liever dat de gemeente de bouwgrond prijs verlaagt. Zodat jouw woning goedkoper wordt. Zodat de mensen die wel de door de gemeente opgelegde prijs hebben moeten betalen worden benadeeld.
Vertel je dit ook tegen een winkelier als hij zijn waar in de aanbieding gooit?quote:Op donderdag 2 september 2010 22:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, en dat geldt ook voor je 2 medestanders: Dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoezo benadeeld? Ze zijn toch blij met de woning die ze gekocht hebben? Hebben ze die gekocht onder bedreiging van een vuurwapen? Dus.... de prijzen mogen nooit dalen want dan voel je je benadeeld
Ik ben jarenlang 'winkelier' geweest. Dat waar je vanaf moet omdat er eigenlijk weinig behoefte meer aan is, DAT gooi je in de aanbieding. Natuurlijk niet een beproefd model wat al jarenlang mee gaat. Als je dat gaat doen kun je je toko wel sluiten.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:51 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Vertel je dit ook tegen een winkelier als hij zijn waar in de aanbieding gooit?
Wat heeft dat met egoisme te maken? Dus als jij hoopt dat prijzen gaan dalen ben je een egoist? Nou... dan zijn we allemaal egoistenquote:Op donderdag 2 september 2010 22:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, en dat geldt ook voor je 2 medestanders: Dat zeg ik niet.
Ik zeg alleen dat het niet meer dan normaal is dat die mensen dat verwachten en juist de perso(o)n(en) die het tegendeel HOPEN de egoïsten zijn. Dat was alles hoor.
Nee. Ik hoop ook dat diverse prijzen gaan dalen. Dat is normaal.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat heeft dat met egoisme te maken? Dus als jij hoopt dat prijzen gaan dalen ben je een egoist? Nou... dan zijn we allemaal egoisten
Mensen die aan de bedelstaf raken? Hoezo.... ze kunnen hun maandelijkse lasten toch gewoon betalen? Kom eens met een beter argument.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Nee. Ik hoop ook dat diverse prijzen gaan dalen. Dat is normaal.
Maar om dat nu te hopen terwijl je weet dat een miljoen mensen daarmee aan de bedelstaf geraken is natuurlijk weer een ander verhaal. Al heb ik de indruk jij dat daar prima mee in slaap kan komen. Ik niet. Ook niet als ik zou weten dat een huursverhoging die een miljoen mensen het leven zuur maakt mij een hogere waarde van mijn woning zou opleveren.
Je moet het in een wat groter verband zien... de huidige markt heeft een betaalbare woning voor miljoenen mensen onbereikbaar gemaakt. Dit was uitstekend te voorkomen geweest als de politiek zich niet had laten gijzelen door hebberige burgers en de vastgoedmaffia. Daar hebben wij met zijn allen nu al reeds last van, dus ik wil alleen maar een medicijn toedienen ter bestrijding van deze ernstige aandoening, jij blijft liever ziek... want dan kunnen de pharmaceuten (banken en aanverwante criminele elementen) hun waar blijven slijten.quote:Je moet in een wat groter verband leren denken. Als een miljoen mensen grote problemen krijgen, ongeacht welke groep en om wat voor reden dan ook dan krijgen we daar ALLEMAAL last van. Of je wilt of niet.
Je weet net zo goed als ik (mag ik hopen) dat veel mensen dan hun onderpand voor de hypotheek qua waarde zullen verliezen. Bijstorten van bv 30.000 gaat niet lukken. Dus hoewel ze hun maandelijkse lasten wel kunnen betalen komen ze toch in de problemen.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:16 schreef xenobinol het volgende:
Mensen die aan de bedelstaf raken? Hoezo.... ze kunnen hun maandelijkse lasten toch gewoon betalen? Kom eens met een beter argument.
Onjuist, voor miljoenen mensen was hij tot op heden steeds bereikbaar. Jij wenst een dekking van 100%, dat gaat nooit lukken, nu niet, vroeger niet en in de toekomst niet. Wen er maar aan.quote:Je moet het in een wat groter verband zien... de huidige markt heeft een betaalbare woning voor miljoenen mensen onbereikbaar gemaakt.
Zie boven. Er valt niets te voorkomen. Het is nog net geen natuurwet. Niet iedereen krijgt hetzelfde.quote:Dit was uitstekend te voorkomen geweest als de politiek zich niet had laten gijzelen door hebberige burgers en de vastgoedmaffia. Daar hebben wij met zijn allen nu al reeds last van, dus ik wil alleen maar een medicijn toedienen ter bestrijding van deze ernstige aandoening, jij blijft liever ziek... want dan kunnen de pharmaceuten (banken en aanverwante criminele elementen) hun waar blijven slijten.
Als je 30k bij moet storten, had je gewoon een te hoog (top) hypotheek. Had die zijn huis maar niet 100%(+) moeten financieren. En als je dat niet kan bijstorten had je boven je stand geleefd.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je weet net zo goed als ik (mag ik hopen) dat veel mensen dan hun onderpand voor de hypotheek qua waarde zullen verliezen. Bijstorten van bv 30.000 gaat niet lukken. Dus hoewel ze hun maandelijkse lasten wel kunnen betalen komen ze toch in de problemen.
Tot op heden, dus niet niet meer?quote:Onjuist, voor miljoenen mensen was hij tot op heden steeds bereikbaar. Jij wenst een dekking van 100%, dat gaat nooit lukken, nu niet, vroeger niet en in de toekomst niet. Wen er maar aan.
Iedereen hoeft ook niet hetzelfde te krijgen, maar zorg minstens wel dat het waar voor hun geld is.quote:Zie boven. Er valt niets te voorkomen. Het is nog net geen natuurwet. Niet iedereen krijgt hetzelfde.
Je zult mij niet horen zeggen dat het verstandig was. Dat doet ook helemaal niet terzake. Wat jij ervan vindt doet ook niet terzake. En dat een miljoen mensen in de problemen komen doet ook niet terzake. (OW, wacht ff, misschien dat dan weer wel....)quote:Op donderdag 2 september 2010 23:39 schreef Terrorizer het volgende:
Als je 30k bij moet storten, had je gewoon een te hoog (top) hypotheek. Had die zijn huis maar niet 100%(+) moeten financieren. En als je dat niet kan bijstorten had je boven je stand geleefd.
Waar lees je dat? Ik zeg alleen dat het nooit anders geweest is. Jij denkt dat het anders gaat worden?quote:Tot op heden, dus niet niet meer?
Ik hoor het leeuwendeel van de kopers niet klagen hoor. Die zitten prima.quote:Iedereen hoeft ook niet hetzelfde te krijgen, maar zorg minstens wel dat het waar voor hun geld is.
Die mensen zijn juist de OORZAAK van de enorme prjisstijgingen, allemaal zo veel mogelijk lenen en tegen elkaar opbieden.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Maar om dat nu te hopen terwijl je weet dat een miljoen mensen daarmee aan de bedelstaf geraken is natuurlijk weer een ander verhaal. Al heb ik de indruk jij dat daar prima mee in slaap kan komen. Ik niet. Ook niet als ik zou weten dat een huursverhoging die een miljoen mensen het leven zuur maakt mij een hogere waarde van mijn woning zou opleveren.
JUIST het groter verband mis jij, anders zou je weten dat goedkopere huizen op lange termijn beter zijn, en het huidige systeem alleen maar slechter wordt.quote:Je moet in een wat groter verband leren denken. Als een miljoen mensen grote problemen krijgen, ongeacht welke groep en om wat voor reden dan ook dan krijgen we daar ALLEMAAL last van. Of je wilt of niet.
Je zegt nu dus dat een miljoen mensen die nu o zo blij zijn met hun dure huisje in de problemen komen als IEMAND ANDERS betaalbaar een huis mag bouwen.... M.a.w. het huidige piramidespel moet vooral in stand gehouden worden, want de deelnemers zijn zo zielig dat ze vooral de enige huizenbezitters moeten blijven?quote:Op donderdag 2 september 2010 23:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je zult mij niet horen zeggen dat het verstandig was. Dat doet ook helemaal niet terzake. Wat jij ervan vindt doet ook niet terzake. En dat een miljoen mensen in de problemen komen doet ook niet terzake. (OW, wacht ff, misschien dat dan weer wel....)
Ik heb toch nergens ontkent dat die mensen niet de oorzaak zijn?quote:Op donderdag 2 september 2010 23:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Die mensen zijn juist de OORZAAK van de enorme prjisstijgingen, allemaal zo veel mogelijk lenen en tegen elkaar opbieden.
Daarover verschillen onze meningen blijkbaar. Geeft niets. Maar ik zit niet te wachten op een miljoen mensen extra die een sociale huurwoning en schuldsanering nodig hebben. Wat de belastingbetaler linksom of rechtsom uiteindelijk allemaal gaat betalen. Jij blijkbaar wel. Tja, dan zal ik het grotere verband wel missen. Maakt mij niet uit, je merkt het vanzelf wel aan je loonstrook.quote:JUIST het groter verband mis jij, anders zou je weten dat goedkopere huizen op lange termijn beter zijn, en het huidige systeem alleen maar slechter wordt.
Nee, ik zeg gewoon dat als die mensen ten onder gaan, we met zijn allen mee getrokken worden. Zit ik niet op te wachten. Jij ook niet. (Tenzij je echt niets te verliezen hebt, dan heb je reden tot vreugde)quote:Op vrijdag 3 september 2010 00:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je zegt nu dus dat een miljoen mensen die nu o zo blij zijn met hun dure huisje in de problemen komen als IEMAND ANDERS betaalbaar een huis mag bouwen.... M.a.w. het huidige piramidespel moet vooral in stand gehouden worden, want de deelnemers zijn zo zielig dat ze vooral de enige huizenbezitters moeten blijven?
M.a.w. de overheid mag geen bouwkavels beschikbaar stellen, want als er nieuwe huizen gebouwd worden stort het land in. Logica van likmevestje...quote:Op vrijdag 3 september 2010 00:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, ik zeg gewoon dat als die mensen ten onder gaan, we met zijn allen mee getrokken worden. Zit ik niet op te wachten. Jij ook niet. (Tenzij je echt niets te verliezen hebt, dan heb je reden tot vreugde)
Ja, dat is inderdaad een logica van likmevestje. (Maar die staat dan ook op jouw conto)quote:Op vrijdag 3 september 2010 00:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
M.a.w. de overheid mag geen bouwkavels beschikbaar stellen, want als er nieuwe huizen gebouwd worden stort het land in. Logica van likmevestje...
Tuurlijk doet dat wel terzake, wij draaien allemaal voor op voor hun onverstandige keuzes.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je zult mij niet horen zeggen dat het verstandig was. Dat doet ook helemaal niet terzake. Wat jij ervan vindt doet ook niet terzake. En dat een miljoen mensen in de problemen komen doet ook niet terzake. (OW, wacht ff, misschien dat dan weer wel....)
Het is al anders. Is het je niet opgevallen dat:quote:Waar lees je dat? Ik zeg alleen dat het nooit anders geweest is. Jij denkt dat het anders gaat worden?
Dat is toch mooi.quote:Ik hoor het leeuwendeel van de kopers niet klagen hoor. Die zitten prima.
Dan nog doet wat jij of ik of wie dan ook ervan vindt niet terzake.quote:Op vrijdag 3 september 2010 00:18 schreef Terrorizer het volgende:
Tuurlijk doet dat wel terzake, wij draaien allemaal voor op voor hun onverstandige keuzes.
Ja, en?quote:Het is al anders. Is het je niet opgevallen dat:
- zowat in elk straat wel een huis te koop staat.
Ja, en?quote:- de huizenaanbod alleen maar toeneemt op huizenverkoopsites.
Ja, en?quote:- je niet meer hoeft in te loten voor een nieuwbouwoning.
Dat is een teken aan de wand, er zijn dus genoeg woningen beschikbaar en onder die prijs bouwen lukt blijkbaar niet.quote:- nieuwbouw project stilgelegd worden omdat er ze niet verkocht worden.
Nee, logisch. Als alles alsmaar goedkoper moet, dan wordt er een en ander afgeraffeld...quote:- als je nieuwbouw afgeleverd wordt, je dan vervolgens in een bouwput woont, omdat de rest maar nooit af komt.
Ga door.quote:etc. etc.
Ja, maar ik heb geen reden tot klagen. Ik heb makkelijk praten. Maar dat neemt niet weg dat de medemens ook recht op een bestaan heeft.quote:Dat is toch mooi.
Maar een betaalbaar huis vind je een brug te verquote:Op vrijdag 3 september 2010 00:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Maar dat neemt niet weg dat de medemens ook recht op een bestaan heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |