abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86002498

De geschiedenis:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiëren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
Huizenmarkt # 52: Waar de politieke strijd losbarst?
Huizenmarkt #53: Het word in ieder geval een mooie zomer
huizenmarkt #54: Groene blaadjes aan de bomen
Huizenmarkt deel 55: EU wil de sociale huursector beperken
Huizenmarkt #56: Rabo ziet ´t helemaal zitten.
Huizenmarkt #57: waar de prijs harder daalt dan de euro
Huizenmarkt #58: Duizenden gaan in de problemen komen
Huizenmarkt #59: De huizenprijzen blijven nog jaren dalen
Huizenmarkt #60: Waar de bouwproductie is gehalveerd.
Huizenmarkt #61: Troll country
Huizenmarkt #62: nieuw kabinet ver weg, onzekerheid troef.
Huizenmarkt #63: Het word een hete zomer, koop een caravan!
Huizenmarkt #64: Hoe stevig is de fundering?
Huizenmarkt #65 Waar de Griekse zon in Nederland opkomt
Huizenmarkt #66: waar we zakken als een veertje
Huizenmarkt #67: rechts kabinet? Renteaftrek veilig.
Huizenmarkt #68: Alles over rechts?
Huizenmarkt #69: Waar de 'communisten' de macht grijpen.
Huizenmarkt #70: Waar alleen de crisis staat als een huis
Huizenmarkt #73: Waar koper en verkoper elkaar niet vinden

quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Bedoel je dat door goedkopere grond ter beschikking te stellen er goedkopere huizen gebouwd kunnen worden?

Zo ja, hoe moet dat dan de markt uit het slop trekken? Dan daalt de rest dus stort de markt alleen maar verder in. Toch?
Mensen die al reeds een huis gekocht hebben zijn niet interessant voor de markt, who cares dat de waarde daalt, zolang ze hun hypotheek maar betalen is er niets aan de hand. Momenteel kopen zij geen woningen, de aanwas moet dus van de starters komen en die weigeren terecht om te kopen. Huizen zijn onbetaalbaar geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door xenobinol op 03-09-2010 10:13:02 ]
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_86004228
Ik volg weer even :)
censuur :O
pi_86004362
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Knap egoïstisch...
Jij wilt uiteraard liever dat de gemeente de bouwgrond prijs verlaagt. Zodat jouw woning goedkoper wordt. Zodat de mensen die wel de door de gemeente opgelegde prijs hebben moeten betalen worden benadeeld.

Dat snap ik wel. Heb jij voordeel bij. Over de ruggen van de mensen die van de gemeente afhankelijk waren.

Tot zover is dus alles OK. Maar mij dan egoïstisch noemen is natuurlijk weer het andere uiterste. De enige die recht heeft op die titel ben jij in dat geval. :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86004636
Hoeveel mensen denk je dat er daadwerkelijk de hoofdprijs hebben betaald voor hun stukje bouwgrond? Neem 10-15 jaar maal zeg 75000 huizen per jaar, dat is nog geen 10 % van de Nederlanders. En dat hebben ze geheel vrijwillig gedaan, niemand heeft ze verplicht.
Maar dit kan geen enkele reden zijn om het systeem in stand te houden. Het blijft typisch dat mensen die deelnemen aan het piramidespel letterlijk VERDEDIGEN dat ze TE VEEL betalen voor een TE KLEIN huis... Verslaafden en hun dealer :N
pi_86004659
quote:
Mensen die al reeds een huis gekocht hebben zijn niet interessant voor de markt
Nou dan moet je vanaf nu ook maar niet meer klagen over de vraagprijzen. Die zijn immers niet interessant. Toch?
pi_86004690
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Jij wilt uiteraard liever dat de gemeente de bouwgrond prijs verlaagt. Zodat jouw woning goedkoper wordt. Zodat de mensen die wel de door de gemeente opgelegde prijs hebben moeten betalen worden benadeeld.
Hoezo benadeeld? Zolang je je hypotheek kan betalen is er toch niks aan het handje toch.

Dat beetje 'verlies' dat je leidt heet woongenot. :)
pi_86004827
quote:

Hoezo benadeeld? Ze zijn toch blij met de woning die ze gekocht hebben? Hebben ze die gekocht onder bedreiging van een vuurwapen? Dus.... de prijzen mogen nooit dalen want dan voel je je benadeeld 8)7
I'll sing you a lullaby.
pi_86004872
quote:

[..]

Vertel je dit ook tegen een winkelier als hij zijn waar in de aanbieding gooit?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_86005061
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoezo benadeeld? Ze zijn toch blij met de woning die ze gekocht hebben? Hebben ze die gekocht onder bedreiging van een vuurwapen? Dus.... de prijzen mogen nooit dalen want dan voel je je benadeeld 8)7
Nee, en dat geldt ook voor je 2 medestanders: Dat zeg ik niet.

Ik zeg alleen dat het niet meer dan normaal is dat die mensen dat verwachten en juist de perso(o)n(en) die het tegendeel HOPEN de egoïsten zijn. Dat was alles hoor. :Y
pi_86005166
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:51 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Vertel je dit ook tegen een winkelier als hij zijn waar in de aanbieding gooit?
Ik ben jarenlang 'winkelier' geweest. Dat waar je vanaf moet omdat er eigenlijk weinig behoefte meer aan is, DAT gooi je in de aanbieding. Natuurlijk niet een beproefd model wat al jarenlang mee gaat. Als je dat gaat doen kun je je toko wel sluiten.
pi_86005500
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, en dat geldt ook voor je 2 medestanders: Dat zeg ik niet.

Ik zeg alleen dat het niet meer dan normaal is dat die mensen dat verwachten en juist de perso(o)n(en) die het tegendeel HOPEN de egoïsten zijn. Dat was alles hoor. :Y
Wat heeft dat met egoisme te maken? Dus als jij hoopt dat prijzen gaan dalen ben je een egoist? Nou... dan zijn we allemaal egoisten :)
I'll sing you a lullaby.
pi_86005830
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat heeft dat met egoisme te maken? Dus als jij hoopt dat prijzen gaan dalen ben je een egoist? Nou... dan zijn we allemaal egoisten :)
Nee. Ik hoop ook dat diverse prijzen gaan dalen. Dat is normaal.

Maar om dat nu te hopen terwijl je weet dat een miljoen mensen daarmee aan de bedelstaf geraken is natuurlijk weer een ander verhaal. Al heb ik de indruk jij dat daar prima mee in slaap kan komen. Ik niet. Ook niet als ik zou weten dat een huursverhoging die een miljoen mensen het leven zuur maakt mij een hogere waarde van mijn woning zou opleveren.

Je moet in een wat groter verband leren denken. Als een miljoen mensen grote problemen krijgen, ongeacht welke groep en om wat voor reden dan ook dan krijgen we daar ALLEMAAL last van. Of je wilt of niet.
pi_86006067
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Nee. Ik hoop ook dat diverse prijzen gaan dalen. Dat is normaal.

Maar om dat nu te hopen terwijl je weet dat een miljoen mensen daarmee aan de bedelstaf geraken is natuurlijk weer een ander verhaal. Al heb ik de indruk jij dat daar prima mee in slaap kan komen. Ik niet. Ook niet als ik zou weten dat een huursverhoging die een miljoen mensen het leven zuur maakt mij een hogere waarde van mijn woning zou opleveren.
Mensen die aan de bedelstaf raken? Hoezo.... ze kunnen hun maandelijkse lasten toch gewoon betalen? Kom eens met een beter argument.

quote:
Je moet in een wat groter verband leren denken. Als een miljoen mensen grote problemen krijgen, ongeacht welke groep en om wat voor reden dan ook dan krijgen we daar ALLEMAAL last van. Of je wilt of niet.
Je moet het in een wat groter verband zien... de huidige markt heeft een betaalbare woning voor miljoenen mensen onbereikbaar gemaakt. Dit was uitstekend te voorkomen geweest als de politiek zich niet had laten gijzelen door hebberige burgers en de vastgoedmaffia. Daar hebben wij met zijn allen nu al reeds last van, dus ik wil alleen maar een medicijn toedienen ter bestrijding van deze ernstige aandoening, jij blijft liever ziek... want dan kunnen de pharmaceuten (banken en aanverwante criminele elementen) hun waar blijven slijten.
I'll sing you a lullaby.
pi_86006403
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:16 schreef xenobinol het volgende:
Mensen die aan de bedelstaf raken? Hoezo.... ze kunnen hun maandelijkse lasten toch gewoon betalen? Kom eens met een beter argument.
Je weet net zo goed als ik (mag ik hopen) dat veel mensen dan hun onderpand voor de hypotheek qua waarde zullen verliezen. Bijstorten van bv 30.000 gaat niet lukken. Dus hoewel ze hun maandelijkse lasten wel kunnen betalen komen ze toch in de problemen.

quote:
Je moet het in een wat groter verband zien... de huidige markt heeft een betaalbare woning voor miljoenen mensen onbereikbaar gemaakt.
Onjuist, voor miljoenen mensen was hij tot op heden steeds bereikbaar. Jij wenst een dekking van 100%, dat gaat nooit lukken, nu niet, vroeger niet en in de toekomst niet. Wen er maar aan.

quote:
Dit was uitstekend te voorkomen geweest als de politiek zich niet had laten gijzelen door hebberige burgers en de vastgoedmaffia. Daar hebben wij met zijn allen nu al reeds last van, dus ik wil alleen maar een medicijn toedienen ter bestrijding van deze ernstige aandoening, jij blijft liever ziek... want dan kunnen de pharmaceuten (banken en aanverwante criminele elementen) hun waar blijven slijten.
Zie boven. Er valt niets te voorkomen. Het is nog net geen natuurwet. Niet iedereen krijgt hetzelfde.
pi_86006855
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je weet net zo goed als ik (mag ik hopen) dat veel mensen dan hun onderpand voor de hypotheek qua waarde zullen verliezen. Bijstorten van bv 30.000 gaat niet lukken. Dus hoewel ze hun maandelijkse lasten wel kunnen betalen komen ze toch in de problemen.
Als je 30k bij moet storten, had je gewoon een te hoog (top) hypotheek. Had die zijn huis maar niet 100%(+) moeten financieren. En als je dat niet kan bijstorten had je boven je stand geleefd.

quote:
Onjuist, voor miljoenen mensen was hij tot op heden steeds bereikbaar. Jij wenst een dekking van 100%, dat gaat nooit lukken, nu niet, vroeger niet en in de toekomst niet. Wen er maar aan.
Tot op heden, dus niet niet meer?

quote:
Zie boven. Er valt niets te voorkomen. Het is nog net geen natuurwet. Niet iedereen krijgt hetzelfde.
Iedereen hoeft ook niet hetzelfde te krijgen, maar zorg minstens wel dat het waar voor hun geld is.
pi_86007013
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:39 schreef Terrorizer het volgende:
Als je 30k bij moet storten, had je gewoon een te hoog (top) hypotheek. Had die zijn huis maar niet 100%(+) moeten financieren. En als je dat niet kan bijstorten had je boven je stand geleefd.
Je zult mij niet horen zeggen dat het verstandig was. Dat doet ook helemaal niet terzake. Wat jij ervan vindt doet ook niet terzake. En dat een miljoen mensen in de problemen komen doet ook niet terzake. (OW, wacht ff, misschien dat dan weer wel....)

quote:
Tot op heden, dus niet niet meer?
Waar lees je dat? Ik zeg alleen dat het nooit anders geweest is. Jij denkt dat het anders gaat worden?

quote:
Iedereen hoeft ook niet hetzelfde te krijgen, maar zorg minstens wel dat het waar voor hun geld is.
Ik hoor het leeuwendeel van de kopers niet klagen hoor. Die zitten prima.
pi_86007436
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]
Die mensen zijn juist de OORZAAK van de enorme prjisstijgingen, allemaal zo veel mogelijk lenen en tegen elkaar opbieden.

quote:
JUIST het groter verband mis jij, anders zou je weten dat goedkopere huizen op lange termijn beter zijn, en het huidige systeem alleen maar slechter wordt.
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:00:53 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_86007539
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je zult mij niet horen zeggen dat het verstandig was. Dat doet ook helemaal niet terzake. Wat jij ervan vindt doet ook niet terzake. En dat een miljoen mensen in de problemen komen doet ook niet terzake. (OW, wacht ff, misschien dat dan weer wel....)
Je zegt nu dus dat een miljoen mensen die nu o zo blij zijn met hun dure huisje in de problemen komen als IEMAND ANDERS betaalbaar een huis mag bouwen.... M.a.w. het huidige piramidespel moet vooral in stand gehouden worden, want de deelnemers zijn zo zielig dat ze vooral de enige huizenbezitters moeten blijven?
pi_86007574
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Die mensen zijn juist de OORZAAK van de enorme prjisstijgingen, allemaal zo veel mogelijk lenen en tegen elkaar opbieden.
Ik heb toch nergens ontkent dat die mensen niet de oorzaak zijn?

quote:
JUIST het groter verband mis jij, anders zou je weten dat goedkopere huizen op lange termijn beter zijn, en het huidige systeem alleen maar slechter wordt.
Daarover verschillen onze meningen blijkbaar. Geeft niets. Maar ik zit niet te wachten op een miljoen mensen extra die een sociale huurwoning en schuldsanering nodig hebben. Wat de belastingbetaler linksom of rechtsom uiteindelijk allemaal gaat betalen. Jij blijkbaar wel. Tja, dan zal ik het grotere verband wel missen. Maakt mij niet uit, je merkt het vanzelf wel aan je loonstrook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 03-09-2010 00:07:15 ]
pi_86007632
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je zegt nu dus dat een miljoen mensen die nu o zo blij zijn met hun dure huisje in de problemen komen als IEMAND ANDERS betaalbaar een huis mag bouwen.... M.a.w. het huidige piramidespel moet vooral in stand gehouden worden, want de deelnemers zijn zo zielig dat ze vooral de enige huizenbezitters moeten blijven?
Nee, ik zeg gewoon dat als die mensen ten onder gaan, we met zijn allen mee getrokken worden. Zit ik niet op te wachten. Jij ook niet. (Tenzij je echt niets te verliezen hebt, dan heb je reden tot vreugde)
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:11:21 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_86007878
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, ik zeg gewoon dat als die mensen ten onder gaan, we met zijn allen mee getrokken worden. Zit ik niet op te wachten. Jij ook niet. (Tenzij je echt niets te verliezen hebt, dan heb je reden tot vreugde)
M.a.w. de overheid mag geen bouwkavels beschikbaar stellen, want als er nieuwe huizen gebouwd worden stort het land in. Logica van likmevestje...
pi_86008012
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

M.a.w. de overheid mag geen bouwkavels beschikbaar stellen, want als er nieuwe huizen gebouwd worden stort het land in. Logica van likmevestje...
Ja, dat is inderdaad een logica van likmevestje. (Maar die staat dan ook op jouw conto)

Maar dat zeg ik dan ook niet. Ik zeg alleen dat het aanzienlijk verlagen van de grondprijs HOOGUIT (waarschijnlijk verdwijnt het in de zak van de projectontwikkelaar) tot gevolg heeft dat ALS de woningen daardoor goedkoper zouden worden er zoveel mensen in de problemen gaan komen dat de prijs van de woning je minst belangrijke zorg gaat worden.

Leuker kan ik het maken. Wel overzichtelijker.
pi_86008066
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tuurlijk doet dat wel terzake, wij draaien allemaal voor op voor hun onverstandige keuzes.
quote:
Waar lees je dat? Ik zeg alleen dat het nooit anders geweest is. Jij denkt dat het anders gaat worden?
Het is al anders. Is het je niet opgevallen dat:
- zowat in elk straat wel een huis te koop staat.
- de huizenaanbod alleen maar toeneemt op huizenverkoopsites.
- je niet meer hoeft in te loten voor een nieuwbouwoning.
- nieuwbouw project stilgelegd worden omdat er ze niet verkocht worden.
- als je nieuwbouw afgeleverd wordt, je dan vervolgens in een bouwput woont, omdat de rest maar nooit af komt.
etc. etc.

quote:
Ik hoor het leeuwendeel van de kopers niet klagen hoor. Die zitten prima.
Dat is toch mooi. ^O^
pi_86008285
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:18 schreef Terrorizer het volgende:
Tuurlijk doet dat wel terzake, wij draaien allemaal voor op voor hun onverstandige keuzes.
Dan nog doet wat jij of ik of wie dan ook ervan vindt niet terzake.

quote:
Het is al anders. Is het je niet opgevallen dat:
- zowat in elk straat wel een huis te koop staat.
Ja, en?

quote:
- de huizenaanbod alleen maar toeneemt op huizenverkoopsites.
Ja, en?

quote:
- je niet meer hoeft in te loten voor een nieuwbouwoning.
Ja, en?

quote:
- nieuwbouw project stilgelegd worden omdat er ze niet verkocht worden.
Dat is een teken aan de wand, er zijn dus genoeg woningen beschikbaar en onder die prijs bouwen lukt blijkbaar niet.

quote:
- als je nieuwbouw afgeleverd wordt, je dan vervolgens in een bouwput woont, omdat de rest maar nooit af komt.
Nee, logisch. Als alles alsmaar goedkoper moet, dan wordt er een en ander afgeraffeld...

quote:
etc. etc.
Ga door.

quote:
Dat is toch mooi. ^O^
Ja, maar ik heb geen reden tot klagen. Ik heb makkelijk praten. Maar dat neemt niet weg dat de medemens ook recht op een bestaan heeft.
pi_86008596
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Maar dat neemt niet weg dat de medemens ook recht op een bestaan heeft.
Maar een betaalbaar huis vind je een brug te ver :')
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')