abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 september 2010 @ 13:46:33 #251
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85947410

Stopcontacten op baby-kruiphoogte en buk-hoogte voor volwassenen, en de verbouwings-wc staat nog op de foto...
"Onderhoudsvrije tuin" doet me altijd denken aan tegels, alsof mensen een tuin willen om niet te kunnen tuinieren.
censuur :O
  woensdag 1 september 2010 @ 13:59:29 #252
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85947944
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Stopcontacten op baby-kruiphoogte en buk-hoogte voor volwassenen, en de verbouwings-wc staat nog op de foto...
"Onderhoudsvrije tuin" doet me altijd denken aan tegels, alsof mensen een tuin willen om niet te kunnen tuinieren.
Jij bent wel heel negatief he?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  woensdag 1 september 2010 @ 14:03:06 #253
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85948112
Of realistisch. Ik zie diverse dingen in dit o-zo-hip opgeknapte huis die ik zeker niet zou willen.
pi_85948226
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
een tuin is om in te zitten of een (kinder) feestje te geven, planten staan in het plantsoen he

quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Of realistisch. Ik zie diverse dingen in dit o-zo-hip opgeknapte huis die ik zeker niet zou willen.
Ik wel, het is ideaal, veel ruimte en licht en weinig werk
perfect gezinshuis
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:09:12 #255
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85948377
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:05 schreef Foksnor het volgende:

[..]

een tuin is om in te zitten of een (kinder) feestje te geven, planten staan in het plantsoen he
Dat is typisch wat mensen met hele kleine tuintjes doen, of er zoveel mogelijk verschillende planten inzetten.
Bij een tuin denk ik aan zoiets:
Ook prima geschikt voor kinderfeestjes.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:05 schreef Foksnor het volgende:

[..]
Ik wel, het is ideaal, veel ruimte en licht en weinig werk
perfect gezinshuis
Dus je koopt het huis?

[ Bericht 11% gewijzigd door RemcoDelft op 01-09-2010 14:26:29 ]
pi_85948495
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:09 schreef RemcoDelft het volgende:

Dus je koopt het huis?
Te ver fietsen naar mijn werk
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:13:03 #257
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_85948515
geplaatst op 31 augustus 2010 (of hadden we die al?)

verhoging NHG verlengd

Een huis laten verbouwen of herstellen wordt tijdelijk goedkoper. Het kabinet verlaagt het btw-tarief op arbeidsloon van negentien naar zes procent. "Dat betekent dat een nieuwe keuken of badkamer een stuk voordeliger wordt", zegt minister Jan Kees de Jager van Financiën.
De btw-verlaging is een van de maatregelen (pdf) om de ingezakte bouw- en woningmarkt weer op gang te brengen.

Ook besloot het kabinet om de verhoging van de Nationale Hypotheekgarantie (NHG) met een jaar te verlengen. Dat wil zeggen dat ook volgend jaar een hypotheek tot 350.000 euro kan worden afgesloten met NHG.

Verder wordt de periode waarin huizenbezitters recht hebben op hypotheekrenteaftrek van de nog niet verkochte woning én het nieuwe huis, verlengd van twee naar drie jaar
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 1 september 2010 @ 14:27:41 #258
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85949063
@Bayswater: dit stond gisteren ook al in dit topic.
Ik verwacht van die BTW-verandering vooral heel veel fraude rond de invoering: creatief factureren, dus helemaal geen omzet net er voor en net er na, zodat er netto zeker 12 maanden BTW binnen de 9 maanden valt...
  woensdag 1 september 2010 @ 14:29:31 #259
43642 Bayswater
pi_85949119
Ook verruimt hij de termijn voor het afdragen van een beperkte overdrachtsbelasting. Mensen die volgend jaar een huis kopen en het binnen twaalf maanden doorverkopen, hoeven zo alleen belasting af te dragen over de eventuele winst die er met die verkoop wordt gemaakt.

Het wordt de sjoemelaars wel makkelijk gemaakt. :')
Life lies a slow suicide
  woensdag 1 september 2010 @ 14:30:59 #260
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85949181
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/35/0901_1230_Aedes_en_Woonbond_teleurgesteld_in_minister_Van_Middelkoop.xml

Nieuwe vissen in de vijver straks.
Daag scheefhuurders!
and made it rain upward
  woensdag 1 september 2010 @ 14:42:21 #261
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85949553
quote:
De nieuwe afspraken houden in dat corporaties tenminste 90 procent van de huurhuizen goedkoper dan 647 euro per maand verhuren aan mensen met een inkomen van hooguit 33.000 euro. Volgens de Woonbond en Aedes kunnen door de nieuwe regels 650.000 huishoudens geen passende woning meer vinden. Vooral de lagere middeninkomens zouden in de problemen komen. Zij kunnen geen sociale huurwoning meer krijgen, maar zouden niet genoeg geld hebben voor een particuliere huurwoning of een koopwoning.
M.a.w. die EU-regels zijn ongetwijfeld goed voor alle landen, behalve Nederland, waar relatief veel mensen zijn aangewezen op de miljoenen huizen in bezit van woningcorporaties, en huizen over het algemeen zeer duur zijn.
pi_85950080
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:30 schreef Sjabba het volgende:
Nieuwe vissen in de vijver straks.
Daag scheefhuurders!
Wel nee. Woningcorporaties zullen in veel gevallen hun huis gewoon blijven verhuren aan mensen met hogere inkomens. Welk gezin met een inkomen van zeg 30k zit er nu te wachten op een huurprijs van ¤647,- :?
Compleet het contact met de realiteit verloren imho. Scheefhuurders zijn de nieuwe joden volgens de vastgoedmaffia :X
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 1 september 2010 @ 16:05:59 #263
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85952467
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wel nee. Woningcorporaties zullen in veel gevallen hun huis gewoon blijven verhuren aan mensen met hogere inkomens. Welk gezin met een inkomen van zeg 30k zit er nu te wachten op een huurprijs van ¤647,- :?
Compleet het contact met de realiteit verloren imho. Scheefhuurders zijn de nieuwe joden volgens de vastgoedmaffia :X
Scheefhuurders moeten plaatsmaken voor starters, die zijn nu gedwongen te kopen omdat er vaak niets sociaal te huren valt. Goed dus dat daar naar gekeken wordt. Zoals ik ook vind dat de HRA eruit moet is scheefhuren eenzelfde pest.
and made it rain upward
pi_85952924
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Kost me netto 425,- per maand (incl de levensverzekeringen )

Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Als ik nu een huis koop van 200.000 euro kost me dat minimaal 850 euro netto in de maand..
pi_85955192
Er zijn mensen die te duur wonen en er zijn mensen die te goedkoop wonen naar hun inkomen, maar je kunt moeilijk iedereen laten verhuizen bij ontslag of promotie.

En huren naar je inkomen is helemaal tegen het liberale denken in
Dus ik denk dat men de mensen uit moet kopen als je die weg wilt hebben

Ik ben wel voor huren vrijgeven gelijk met de afschaffing van de HRA en de afschaffing van de overdrachtsbelasting.

Daarnaast moet men meer gaan nieuw bouwen en die ouwe zooi slopen, laat die directeur van de woningbouwvereniging er zelf maar gaan wonen
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_85957630
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:05 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Scheefhuurders moeten plaatsmaken voor starters, die zijn nu gedwongen te kopen omdat er vaak niets sociaal te huren valt. Goed dus dat daar naar gekeken wordt. Zoals ik ook vind dat de HRA eruit moet is scheefhuren eenzelfde pest.
Echt... jouw redenaties blijven mij verbazen :|W
Wat dacht je van de optie op gewoon huizen bij te bouwen? Waarom zouden mensen uit hun woning moeten als ze daar fijn wonen? HRA en 'scheefhuren' zijn twee compleet verschillende zaken, het één is een subsidie, het ander is gewoon een verworven recht.
I'll sing you a lullaby.
pi_85957649
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:21 schreef antfukker het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Als ik nu een huis koop van 200.000 euro kost me dat minimaal 850 euro netto in de maand..
Méér verdienen is het antwoord :s) HRA tegen 52%, dat tikt lekker aan.
  woensdag 1 september 2010 @ 19:44:31 #268
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85959761
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:24 schreef Verburg_K het volgende:
Ik ben wel voor huren vrijgeven gelijk met de afschaffing van de HRA en de afschaffing van de overdrachtsbelasting.
Ik zou wel eens willen dat de Rekenkamer dit scenario doorrekent. Dus alle woningsubsidies in 1 keer opdoeken, en daar dan in meenemen dat die 20 miljard niet bij de overheid wordt opgesnoept, maar als algehele belastingverlaging wordt verwerkt.

quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Wat dacht je van de optie op gewoon huizen bij te bouwen?
De enige echte oplossing, die al decennia koste wat kost wordt vermeden...
pi_85960540
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:44 schreef RemcoDelft het volgende:

De enige echte oplossing, die al decennia koste wat kost wordt vermeden...
Zou wel de economie een flinke push geven en het kost niets extra.
Gewoon landbouwgrond in bouwkavels verkopen aan particulieren

De DLG heeft sinds 2006 alle grond opgekocht van failliete boeren, +/ 25.000 HA, maar nu is het geld op en moeten ze weer grond gaan verkopen, voor 2006 zaten Rijkswaterstaat , Provincies en Waterschappen flink tegen elkaar op te bieden, terwijl ze nauwelijks een bestemming voor de grond hadden, maar wel veel te veel geld in kas

[ Bericht 15% gewijzigd door Verburg_K op 01-09-2010 20:07:42 ]
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_85970982
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:21 schreef antfukker het volgende:

[..]

Gekocht eind 2004. Na lang zoeken. Dus a) Relatief goedkoop aangeschaft (165.000) en b) tegen 3,65% rente. ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_85972274
quote:
HRA en 'scheefhuren' zijn twee compleet verschillende zaken, het één is een subsidie, het ander is gewoon een verworven recht.
Accoord. HRA bestaat al honderd jaar, dus dat kun je best een verworven recht noemen. Maar je link tussen scheefhuren en subsidie begrijp ik niet helemaal. :N
pi_85972782
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Gekocht eind 2004. Na lang zoeken. Dus a) Relatief goedkoop aangeschaft (165.000) en b) tegen 3,65% rente. ;)
Goed gedaan! ^O^

startertjes van nu kunnen daar alleen maar van dromen.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_85975229
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Juist, dat zijn de deals.. :D
  donderdag 2 september 2010 @ 08:36:18 #274
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85975787
quote:

[..]

Echt... jouw redenaties blijven mij verbazen :|W
Wat dacht je van de optie op gewoon huizen bij te bouwen? Waarom zouden mensen uit hun woning moeten als ze daar fijn wonen? HRA en 'scheefhuren' zijn twee compleet verschillende zaken, het één is een subsidie, het ander is gewoon een verworven recht.
Knap he?

Waarom bij bouwen als er momenteel 220000 huizen worden aangeboden?
Iemand verplicht te laten verhuizen is ook geen optie, maar je kan wel de huur behoorlijk verhogen, vrijgeven dus. Dan kiest die vanzelf wel om te verhuizen. De sociale woningen die met lage huurprijzen zijn bedoeld voor beginners of minder kapitaalkrachtigen. Daarvan moet je de huur op normaal niveau brengen zodra die zelf een fatsoenlijk inkomen heeft.

Dat het 2 verschillende zaken zijn klopt, maar als je de HRA afschaft (stapgewijs) en je geeft die huren stapgewijs meer vrij dan vangt het 1 het ander op. Snappie?
and made it rain upward
pi_85975841
quote:
Op donderdag 2 september 2010 00:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Accoord. HRA bestaat al honderd jaar, dus dat kun je best een verworven recht noemen. Maar je link tussen scheefhuren en subsidie begrijp ik niet helemaal. :N
Het zogenaamde scheefhuren kun je niet aanpakken, je kunt niet iemand uit zijn huis zetten als ie veel overwerkt of promotie maakt, en dat huis geven aan een uitkeringstrekker, trouwens dat is helemaal tegen het liberale gedachtegoed.

HRA echter is een terugaaf uit de belastingpot, en de OESO wil dat Nederland stopt met deze stimuleringsmaatregel, omdat het ieder doel mist, en Nederland een zeer fors begrotingstekort heeft.
Subsidies aan rijke mensen voor het kopen van een villa passen niet in dat verhaal.

Overigens geldt datzelfde ook voor landbouwsubsidies naar mijn mening, beter is de afdracht aan Brussel te halveren.
pi_85975924
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:36 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Knap he?

Iemand verplicht te laten verhuizen is ook geen optie, maar je kan wel de huur behoorlijk verhogen, vrijgeven dus. Dan kiest die vanzelf wel om te verhuizen. De sociale woningen die met lage huurprijzen zijn bedoeld voor beginners of minder kapitaalkrachtigen. Daarvan moet je de huur op normaal niveau brengen zodra die zelf een fatsoenlijk inkomen heeft.
momenteel blijven afgestudeerden op hun kamer wonen, al dan niet met een vriend/innetje .
Het is zaak dat de overheid jongeren verplicht van de kamer afstuurt en verplicht dat zij een huis van Funda gaan kopen

Als onze ouders vroeger klaar waren met studie kochten ze gelijk een premie A woning en tegenwoordig blijven ze maar op de kamer plakken, bah ondankbaar volk

[ Bericht 8% gewijzigd door Foksnor op 02-09-2010 11:31:07 ]
pi_85975977
Nog een leuke manier waarop gemeentes de prijzen hoog houden; de huisvestigingsvergunning. Als je boven een x bedrag verdient mag je in sommige gemeentes geen huis kopen wat goedkoper is dan ongeveer 165.000 euro. Ze mogen dus en de grond uitgeven, en ook nog eens bepalen wat voor een grote groep mensen de minimale prijs is waarvoor ze er een huis mogen kopen. c_/
  donderdag 2 september 2010 @ 08:52:13 #278
43642 Bayswater
pi_85975990
quote:
Op donderdag 2 september 2010 07:46 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Juist, dat zijn de deals.. :D
Vraag ik mij af, te korte rentevaste periode en waarschijnlijk een woekerconstructie.
Eind 2005 zat ik met 4,2 voor 20 jaar ,toen was de hypotheekrente op zijn laagtepunt. Hypoteekadviseurs gooiden met 7 jaar rentevast om je oren van rond de 3,5 % met hele kleine lettertjes die we ondertussen kennen. Zijn veel mensen ingestonken.
Life lies a slow suicide
  donderdag 2 september 2010 @ 08:53:26 #279
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85976022
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:36 schreef Sjabba het volgende:

[..]
Wat een onzin-argument. Laten we ook stoppen met auto's produceren, en wasmachines, en brood, want er worden er miljoenen aangeboden.
Er zijn enorm veel mensen die een huis willen, huur of koop, maar tegen een minder opgeklopte prijs. En dat bereik je alleen met meer nieuwbouw, zodat "wat iemand kan betalen" niet meer bepalend is.

quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:48 schreef Foksnor het volgende:

[..]

momenteel blijven afgestudeerden op hun kamer wonen, al dan niet met een vriend/innetje .
Het is zaak dat de overheid jongeren verplicht van de kamer afstuurt en verplicht dat zij een huis van Funda gaan kopen
De babyboomers kunnen er ongetwijfeld alleen van dromen, dat jongeren verplicht worden hun veel te dure huis/flat te kopen... :r
  donderdag 2 september 2010 @ 09:13:54 #280
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85976372
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat een onzin-argument. Laten we ook stoppen met auto's produceren, en wasmachines, en brood, want er worden er miljoenen aangeboden.
Er zijn enorm veel mensen die een huis willen, huur of koop, maar tegen een minder opgeklopte prijs. En dat bereik je alleen met meer nieuwbouw, zodat "wat iemand kan betalen" niet meer bepalend is.
[..]
Wat een onzin redenatie. Dus er moet meer geproduceerd worden ondanks dat toch niemand het wil kopen. Lekker logisch ja.... Sterker nog, jij beweert dat een projectontwikkelaar meer moet bouwen zodat alle prijzen omlaag gaan. Alsof Volkswagen een overproductie van Golfjes gaat draaien (het allernieuwste type) terwijl de nog voorraad van de oude bij de dealer staan. Dit zodat de oude betaalbaar worden. Dat zeg je toch?
and made it rain upward
pi_85976465
quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:13 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Wat een onzin redenatie. Dus er moet meer geproduceerd worden ondanks dat toch niemand het wil kopen. Lekker logisch ja.... Sterker nog, jij beweert dat een projectontwikkelaar meer moet bouwen zodat alle prijzen omlaag gaan. Alsof Volkswagen een overproductie van Golfjes gaat draaien (het allernieuwste type) terwijl de nog voorraad van de oude bij de dealer staan. Dit zodat de oude betaalbaar worden. Dat zeg je toch?
voor een normalere prijs zijn er genoeg kopers.
pi_85976527
quote:

[..]

en zie hier de verklaring waarom het zo 'lekker' gaat/ging met bijvoorbeeld GM......
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85976675
quote:

Op de automarkt is concurrentie, dus als Volkswagen zijn auto's niet voor een concurrerende prijs aanbied dan verkopen ze een stuk minder auto's. Uiteraard zal men het personeel naar huis sturen zodra de voorraden een bepaald niveau hebben bereikt. Echter.. omdat er concurrentie is zal Volkswagen nooit in staat zijn de prijs in de markt tot een hoog niveau te brengen en te houden d.m.v. een beperkte productie. Dat maakt het grote verschil tussen een echte vrije markt waar concurrentie is en een gesloten gereguleerde markt als de Nederlandse huizenmarkt. Iedereen met meer dan twee hersencellen kan die redenatie zelf ook bedenken imho.
I'll sing you a lullaby.
pi_85976718
quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:20 schreef simmu het volgende:

[..]

en zie hier de verklaring waarom het zo 'lekker' gaat/ging met bijvoorbeeld GM......
GM maakt gewoon 'troep', als ze het monopoly op de automarkt zouden hebben dan waren ze nog steeds schatrijk. GM is naar de klote omdat mensen voor hetzelfde geld een veel betere auto kunnen kopen.
I'll sing you a lullaby.
pi_85976792
quote:

[..]

Om de huidige situatie in Golfjes-taal uit te drukken: Op het moment is de productie kunstmatig beperkt, worden Golfjes voor 50k ipv 25k euro aangeboden, kopen mensen dan maar uit arren moede 20 jaar oude Golfjes voor 40k, waardoor iedereen met zo'n ouwe bak denkt: "wow, voor dat geld wil ik mijn huis ook wel verkopen". Dus er is veel aanbod, maar veel te duur en in geen verhouding tot de productiekosten.

RemcoDelft wil meer productie, en zonder allerlei prijsverhogende maatregelingen. Dat levert een netto winst op in welvaart. En wat is daarmee mis?
  donderdag 2 september 2010 @ 10:01:34 #286
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85977373
quote:

[..]

Dat is precies wat Volkswagen doet, simpelweg omdat er concurrentie is. Vandaar dat er bij elke Volkswagen dealer meerdere gloednieuwe auto's voor het uitzoeken staan.

In een gezonde markt zou er 5-10% leegstand zijn, zeg maar een half miljoen huizen in Nederland. En wel het half miljoen huizen met de slechtste prijs/kwaliteit-verhouding, oftewel dat leidt tot gezonde concurrentie, net zoals dat bij auto's, TV's en brood het geval is.
Moet je je voorstellen wat er met de prijs zou gebeuren als ELKE auto, TV en elk brood in Nederland een eigenaar zou hebben, en je pas iets zou kunnen kopen als een ander er afstand van doet, OF een van de "gelukkigen" bent die mag meedoen in de LOTING voor een nieuwe auto/TV/brood........

quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:33 schreef Istrilyin het volgende:

[..]
RemcoDelft wil meer productie, en zonder allerlei prijsverhogende maatregelingen. Dat levert een netto winst op in welvaart. En wat is daarmee mis?
^^ Dat dus.
Het enige wat hier mis mee is, is dat gevestigde belangen op korte termijn hun voordeel zien slinken. Op lange termijn is het voor iedereen beter.
pi_85977652
quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:33 schreef Istrilyin het volgende:

De gemiddelde huizenverkoper die teveel vraagt voor zijn woning wil maar 1 ding.... gratis geld... laat een ander maar werken voor de toename van de welvaart. Ik probeer lekker als een parasiet te profiteren van het gevoerde beleid.... gewoon omdat het kan en ik niet gehinderd ben door principes, normen en waarden.
I'll sing you a lullaby.
pi_85977744
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:01 schreef RemcoDelft het volgende:

Dat is precies wat Volkswagen doet, simpelweg omdat er concurrentie is. Vandaar dat er bij elke Volkswagen dealer meerdere gloednieuwe auto's voor het uitzoeken staan.

In een gezonde markt zou er 5-10% leegstand zijn, zeg maar een half miljoen huizen in Nederland. En wel het half miljoen huizen met de slechtste prijs/kwaliteit-verhouding, oftewel dat leidt tot gezonde concurrentie, net zoals dat bij auto's, TV's en brood het geval is.
Moet je je voorstellen wat er met de prijs zou gebeuren als ELKE auto, TV en elk brood in Nederland een eigenaar zou hebben, en je pas iets zou kunnen kopen als een ander er afstand van doet, OF een van de "gelukkigen" bent die mag meedoen in de LOTING voor een nieuwe auto/TV/brood........

Het is zinloos om dat Sjabba uit te leggen, die is al te ver heen om nog van gedachten te kunnen veranderen. Het vermogen om abstract te kunnen denken, die het trekken van zo'n logische conclusie mogelijk maken worden meestal vroeg in het leven ontwikkeld, op latere leeftijd neemt dit vermogen enkel nog maar af ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_85978563
quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

GM maakt gewoon 'troep', als ze het monopoly op de automarkt zouden hebben dan waren ze nog steeds schatrijk. GM is naar de klote omdat mensen voor hetzelfde geld een veel betere auto kunnen kopen.
Nu niet meer ik ga de nieuwe Bifuel Spark kopen MR vrij :9
pi_85978595
De daling gaat daar naar dik 10% op jaarbasis

quote:
do 02 sep 2010, 10:07
Britse huizenprijzen flink gedaald http://www.telegraaf.nl/d(...)flink_gedaald__.html
LONDEN (AFN) - De huizenprijzen in het Verenigd Koninkrijk zijn in augustus met 0,9 procent gedaald ten opzichte van juli. Het is de sterkste afname op maandbasis sinds februari. Dat heeft de Britse hypotheekverstrekker Nationwide donderdag bekendgemaakt.

De daling is veel sterker dan verwacht.
pi_85979742
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:51 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Nu niet meer ik ga de nieuwe Bifuel Spark kopen MR vrij :9
De Spark is geen Amerikaanse auto, in de VS maakt men nog steeds 'meuk'.
I'll sing you a lullaby.
pi_85980296
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De Spark is geen Amerikaanse auto, in de VS maakt men nog steeds 'meuk'.
dat komt omdat de petrol daar veel te goedkoop is, die auto's zijn dus niet te exporteren
  donderdag 2 september 2010 @ 11:59:52 #293
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85980640
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het is zinloos om dat Sjabba uit te leggen, die is al te ver heen om nog van gedachten te kunnen veranderen. Het vermogen om abstract te kunnen denken, die het trekken van zo'n logische conclusie mogelijk maken worden meestal vroeg in het leven ontwikkeld, op latere leeftijd neemt dit vermogen enkel nog maar af ;)
:* Ik moest lachen.

Maar ik snap heus de logica erachter wel, ik zeg alleen dat degene die meer moeten bouwen stuk voor stuk niet zo dom zijn om hun gans met de gouden eieren te slachten.
and made it rain upward
pi_85980751
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:59 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Maar ik snap heus de logica erachter wel, ik zeg alleen dat degene die meer moeten bouwen stuk voor stuk niet zo dom zijn om hun gans met de gouden eieren te slachten.
Ik dacht ik lok hem uit zijn tent... ;)

Mmm... ik snap de vastgoedmaffia ook wel. De klassieke maffia zou ook tegen de legalisering van hun handelswaar zijn. Uiteraard is het moreel verwerpelijk wat er hier gebeurt... alleen Stalin zou trots zijn op ons beleid.
I'll sing you a lullaby.
pi_85980807
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:59 schreef Sjabba het volgende:

[..]

diegenen kunnen beter haast maken, voordat de gans vanzelf dood gaat, er komen meer gemeentes die geld nodig hebben, bij ons worden extra raadsvergaderingen gehouden, ze zijn in dikke paniek voor 2011

[ Bericht 5% gewijzigd door Foksnor op 02-09-2010 13:04:27 ]
pi_85981943
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:05 schreef Foksnor het volgende:

[..]

diegenen kunnen beter haast maken voor dat de gans vanzelf dood gegaan is, er komen meer gemeentes die geld nodig hebben, bij ons worden extra raadsvergaderingen gehouden, ze zijn in dikke paniek voor 2011
Hier in de gemeente praat men over 'verlaging' van de grondprijs, er zijn al voor diverse nieuwbouwprojecten subsidies van het rijk binnengesleept. Echt krankzinnig dat men niet gewoon doet wat noodzakelijk is om de markt uit het slop te trekken nl. goedkope bouwgrond ter beschikking stellen. Overheden proberen overal geld vandaan te trekken, misschien moet men zich eens gaan afvragen of ze misschien wat in de kosten moeten gaan snijden? De afgelopen 10 jaar heeft men echt enorm veel geld verkwanselt aan zaken waar de gemeente in ieder geval niet op zat te wachten. Kennelijk kan je als wethouder of burgemeester met scoringsdrang de gemeente straffeloos opzadelen met idiote plannen en een hoge rekening.
I'll sing you a lullaby.
pi_85983858
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hier in de gemeente praat men over 'verlaging' van de grondprijs, er zijn al voor diverse nieuwbouwprojecten subsidies van het rijk binnengesleept. Echt krankzinnig dat men niet gewoon doet wat noodzakelijk is om de markt uit het slop te trekken nl. goedkope bouwgrond ter beschikking stellen. Overheden proberen overal geld vandaan te trekken, misschien moet men zich eens gaan afvragen of ze misschien wat in de kosten moeten gaan snijden? De afgelopen 10 jaar heeft men echt enorm veel geld verkwanselt aan zaken waar de gemeente in ieder geval niet op zat te wachten. Kennelijk kan je als wethouder of burgemeester met scoringsdrang de gemeente straffeloos opzadelen met idiote plannen en een hoge rekening.
Doe er wat aan Xeno, ga in de politiek! :)
pi_85984962
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Doe er wat aan Xeno, ga in de politiek! :)
Voorlopig even niet... ik wil eerst de huidige elite flink zien falen :)

Pas als het volk het water aan de lippen staat zal ik mij opwerpen als verlicht despoot en orde op zaken stellen O-)
I'll sing you a lullaby.
pi_85997086
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:45 schreef xenobinol het volgende:
Hier in de gemeente praat men over 'verlaging' van de grondprijs, er zijn al voor diverse nieuwbouwprojecten subsidies van het rijk binnengesleept. Echt krankzinnig dat men niet gewoon doet wat noodzakelijk is om de markt uit het slop te trekken nl. goedkope bouwgrond ter beschikking stellen.
Bedoel je dat door goedkopere grond ter beschikking te stellen er goedkopere huizen gebouwd kunnen worden?

Zo ja, hoe moet dat dan de markt uit het slop trekken? Dan daalt de rest dus stort de markt alleen maar verder in. Toch?
pi_85997160
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Bedoel je dat door goedkopere grond ter beschikking te stellen er goedkopere huizen gebouwd kunnen worden?

Zo ja, hoe moet dat dan de markt uit het slop trekken? Dan daalt de rest dus stort de markt alleen maar verder in. Toch?
dat gebeur toch wel, maar met het storten valt het wel mee hoor.

als er nu ineens 20% afgaat dan is de huizenmarkt weer gezond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')