Jij bent wel heel negatief he?quote:Op woensdag 1 september 2010 13:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Stopcontacten op baby-kruiphoogte en buk-hoogte voor volwassenen, en de verbouwings-wc staat nog op de foto...
"Onderhoudsvrije tuin" doet me altijd denken aan tegels, alsof mensen een tuin willen om niet te kunnen tuinieren.
een tuin is om in te zitten of een (kinder) feestje te geven, planten staan in het plantsoen hequote:Op woensdag 1 september 2010 13:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Stopcontacten op baby-kruiphoogte en buk-hoogte voor volwassenen, en de verbouwings-wc staat nog op de foto...
"Onderhoudsvrije tuin" doet me altijd denken aan tegels, alsof mensen een tuin willen om niet te kunnen tuinieren.
Ik wel, het is ideaal, veel ruimte en licht en weinig werkquote:Op woensdag 1 september 2010 14:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Of realistisch. Ik zie diverse dingen in dit o-zo-hip opgeknapte huis die ik zeker niet zou willen.
Dat is typisch wat mensen met hele kleine tuintjes doen, of er zoveel mogelijk verschillende planten inzetten.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:05 schreef Foksnor het volgende:
[..]
een tuin is om in te zitten of een (kinder) feestje te geven, planten staan in het plantsoen he
Dus je koopt het huis?quote:Op woensdag 1 september 2010 14:05 schreef Foksnor het volgende:
[..]
Ik wel, het is ideaal, veel ruimte en licht en weinig werk
perfect gezinshuis
Te ver fietsen naar mijn werkquote:
M.a.w. die EU-regels zijn ongetwijfeld goed voor alle landen, behalve Nederland, waar relatief veel mensen zijn aangewezen op de miljoenen huizen in bezit van woningcorporaties, en huizen over het algemeen zeer duur zijn.quote:De nieuwe afspraken houden in dat corporaties tenminste 90 procent van de huurhuizen goedkoper dan 647 euro per maand verhuren aan mensen met een inkomen van hooguit 33.000 euro. Volgens de Woonbond en Aedes kunnen door de nieuwe regels 650.000 huishoudens geen passende woning meer vinden. Vooral de lagere middeninkomens zouden in de problemen komen. Zij kunnen geen sociale huurwoning meer krijgen, maar zouden niet genoeg geld hebben voor een particuliere huurwoning of een koopwoning.
Wel nee. Woningcorporaties zullen in veel gevallen hun huis gewoon blijven verhuren aan mensen met hogere inkomens. Welk gezin met een inkomen van zeg 30k zit er nu te wachten op een huurprijs van ¤647,-quote:Op woensdag 1 september 2010 14:30 schreef Sjabba het volgende:
Nieuwe vissen in de vijver straks.
Daag scheefhuurders!
Scheefhuurders moeten plaatsmaken voor starters, die zijn nu gedwongen te kopen omdat er vaak niets sociaal te huren valt. Goed dus dat daar naar gekeken wordt. Zoals ik ook vind dat de HRA eruit moet is scheefhuren eenzelfde pest.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wel nee. Woningcorporaties zullen in veel gevallen hun huis gewoon blijven verhuren aan mensen met hogere inkomens. Welk gezin met een inkomen van zeg 30k zit er nu te wachten op een huurprijs van ¤647,-![]()
Compleet het contact met de realiteit verloren imho. Scheefhuurders zijn de nieuwe joden volgens de vastgoedmaffia
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Als ik nu een huis koop van 200.000 euro kost me dat minimaal 850 euro netto in de maand..quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Kost me netto 425,- per maand (incl de levensverzekeringen )
Echt... jouw redenaties blijven mij verbazenquote:Op woensdag 1 september 2010 16:05 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Scheefhuurders moeten plaatsmaken voor starters, die zijn nu gedwongen te kopen omdat er vaak niets sociaal te huren valt. Goed dus dat daar naar gekeken wordt. Zoals ik ook vind dat de HRA eruit moet is scheefhuren eenzelfde pest.
Méér verdienen is het antwoordquote:Op woensdag 1 september 2010 16:21 schreef antfukker het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Als ik nu een huis koop van 200.000 euro kost me dat minimaal 850 euro netto in de maand..
Ik zou wel eens willen dat de Rekenkamer dit scenario doorrekent. Dus alle woningsubsidies in 1 keer opdoeken, en daar dan in meenemen dat die 20 miljard niet bij de overheid wordt opgesnoept, maar als algehele belastingverlaging wordt verwerkt.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:24 schreef Verburg_K het volgende:
Ik ben wel voor huren vrijgeven gelijk met de afschaffing van de HRA en de afschaffing van de overdrachtsbelasting.
De enige echte oplossing, die al decennia koste wat kost wordt vermeden...quote:Op woensdag 1 september 2010 18:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat dacht je van de optie op gewoon huizen bij te bouwen?
Zou wel de economie een flinke push geven en het kost niets extra.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:44 schreef RemcoDelft het volgende:
De enige echte oplossing, die al decennia koste wat kost wordt vermeden...
Gekocht eind 2004. Na lang zoeken. Dus a) Relatief goedkoop aangeschaft (165.000) en b) tegen 3,65% rente.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:21 schreef antfukker het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Als ik nu een huis koop van 200.000 euro kost me dat minimaal 850 euro netto in de maand..
Accoord. HRA bestaat al honderd jaar, dus dat kun je best een verworven recht noemen. Maar je link tussen scheefhuren en subsidie begrijp ik niet helemaal.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:52 schreef xenobinol het volgende:
HRA en 'scheefhuren' zijn twee compleet verschillende zaken, het één is een subsidie, het ander is gewoon een verworven recht.
Goed gedaan!quote:Op woensdag 1 september 2010 23:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gekocht eind 2004. Na lang zoeken. Dus a) Relatief goedkoop aangeschaft (165.000) en b) tegen 3,65% rente.
Juist, dat zijn de deals..quote:Op woensdag 1 september 2010 23:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gekocht eind 2004. Na lang zoeken. Dus a) Relatief goedkoop aangeschaft (165.000) en b) tegen 3,65% rente.
Knap he?quote:Op woensdag 1 september 2010 18:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Echt... jouw redenaties blijven mij verbazen![]()
Wat dacht je van de optie op gewoon huizen bij te bouwen? Waarom zouden mensen uit hun woning moeten als ze daar fijn wonen? HRA en 'scheefhuren' zijn twee compleet verschillende zaken, het één is een subsidie, het ander is gewoon een verworven recht.
Het zogenaamde scheefhuren kun je niet aanpakken, je kunt niet iemand uit zijn huis zetten als ie veel overwerkt of promotie maakt, en dat huis geven aan een uitkeringstrekker, trouwens dat is helemaal tegen het liberale gedachtegoed.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Accoord. HRA bestaat al honderd jaar, dus dat kun je best een verworven recht noemen. Maar je link tussen scheefhuren en subsidie begrijp ik niet helemaal.
momenteel blijven afgestudeerden op hun kamer wonen, al dan niet met een vriend/innetje .quote:Op donderdag 2 september 2010 08:36 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Knap he?
Waarom bij bouwen als er momenteel 220000 huizen worden aangeboden?
Iemand verplicht te laten verhuizen is ook geen optie, maar je kan wel de huur behoorlijk verhogen, vrijgeven dus. Dan kiest die vanzelf wel om te verhuizen. De sociale woningen die met lage huurprijzen zijn bedoeld voor beginners of minder kapitaalkrachtigen. Daarvan moet je de huur op normaal niveau brengen zodra die zelf een fatsoenlijk inkomen heeft.
Vraag ik mij af, te korte rentevaste periode en waarschijnlijk een woekerconstructie.quote:
Wat een onzin-argument. Laten we ook stoppen met auto's produceren, en wasmachines, en brood, want er worden er miljoenen aangeboden.quote:Op donderdag 2 september 2010 08:36 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Waarom bij bouwen als er momenteel 220000 huizen worden aangeboden?
De babyboomers kunnen er ongetwijfeld alleen van dromen, dat jongeren verplicht worden hun veel te dure huis/flat te kopen...quote:Op donderdag 2 september 2010 08:48 schreef Foksnor het volgende:
[..]
momenteel blijven afgestudeerden op hun kamer wonen, al dan niet met een vriend/innetje .
Het is zaak dat de overheid jongeren verplicht van de kamer afstuurt en verplicht dat zij een huis van Funda gaan kopen
Wat een onzin redenatie. Dus er moet meer geproduceerd worden ondanks dat toch niemand het wil kopen. Lekker logisch ja.... Sterker nog, jij beweert dat een projectontwikkelaar meer moet bouwen zodat alle prijzen omlaag gaan. Alsof Volkswagen een overproductie van Golfjes gaat draaien (het allernieuwste type) terwijl de nog voorraad van de oude bij de dealer staan. Dit zodat de oude betaalbaar worden. Dat zeg je toch?quote:Op donderdag 2 september 2010 08:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat een onzin-argument. Laten we ook stoppen met auto's produceren, en wasmachines, en brood, want er worden er miljoenen aangeboden.
Er zijn enorm veel mensen die een huis willen, huur of koop, maar tegen een minder opgeklopte prijs. En dat bereik je alleen met meer nieuwbouw, zodat "wat iemand kan betalen" niet meer bepalend is.
[..]
voor een normalere prijs zijn er genoeg kopers.quote:Op donderdag 2 september 2010 09:13 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wat een onzin redenatie. Dus er moet meer geproduceerd worden ondanks dat toch niemand het wil kopen. Lekker logisch ja.... Sterker nog, jij beweert dat een projectontwikkelaar meer moet bouwen zodat alle prijzen omlaag gaan. Alsof Volkswagen een overproductie van Golfjes gaat draaien (het allernieuwste type) terwijl de nog voorraad van de oude bij de dealer staan. Dit zodat de oude betaalbaar worden. Dat zeg je toch?
en zie hier de verklaring waarom het zo 'lekker' gaat/ging met bijvoorbeeld GM......quote:Op donderdag 2 september 2010 09:13 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wat een onzin redenatie. Dus er moet meer geproduceerd worden ondanks dat toch niemand het wil kopen. Lekker logisch ja.... Sterker nog, jij beweert dat een projectontwikkelaar meer moet bouwen zodat alle prijzen omlaag gaan. Alsof Volkswagen een overproductie van Golfjes gaat draaien (het allernieuwste type) terwijl de nog voorraad van de oude bij de dealer staan. Dit zodat de oude betaalbaar worden. Dat zeg je toch?
Op de automarkt is concurrentie, dus als Volkswagen zijn auto's niet voor een concurrerende prijs aanbied dan verkopen ze een stuk minder auto's. Uiteraard zal men het personeel naar huis sturen zodra de voorraden een bepaald niveau hebben bereikt. Echter.. omdat er concurrentie is zal Volkswagen nooit in staat zijn de prijs in de markt tot een hoog niveau te brengen en te houden d.m.v. een beperkte productie. Dat maakt het grote verschil tussen een echte vrije markt waar concurrentie is en een gesloten gereguleerde markt als de Nederlandse huizenmarkt. Iedereen met meer dan twee hersencellen kan die redenatie zelf ook bedenken imho.quote:Op donderdag 2 september 2010 09:13 schreef Sjabba het volgende:
GM maakt gewoon 'troep', als ze het monopoly op de automarkt zouden hebben dan waren ze nog steeds schatrijk. GM is naar de klote omdat mensen voor hetzelfde geld een veel betere auto kunnen kopen.quote:Op donderdag 2 september 2010 09:20 schreef simmu het volgende:
[..]
en zie hier de verklaring waarom het zo 'lekker' gaat/ging met bijvoorbeeld GM......
Om de huidige situatie in Golfjes-taal uit te drukken: Op het moment is de productie kunstmatig beperkt, worden Golfjes voor 50k ipv 25k euro aangeboden, kopen mensen dan maar uit arren moede 20 jaar oude Golfjes voor 40k, waardoor iedereen met zo'n ouwe bak denkt: "wow, voor dat geld wil ik mijn huis ook wel verkopen". Dus er is veel aanbod, maar veel te duur en in geen verhouding tot de productiekosten.quote:Op donderdag 2 september 2010 09:13 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat is precies wat Volkswagen doet, simpelweg omdat er concurrentie is. Vandaar dat er bij elke Volkswagen dealer meerdere gloednieuwe auto's voor het uitzoeken staan.quote:Op donderdag 2 september 2010 09:13 schreef Sjabba het volgende:
[..]
^^ Dat dus.quote:Op donderdag 2 september 2010 09:33 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
RemcoDelft wil meer productie, en zonder allerlei prijsverhogende maatregelingen. Dat levert een netto winst op in welvaart. En wat is daarmee mis?
De gemiddelde huizenverkoper die teveel vraagt voor zijn woning wil maar 1 ding.... gratis geld... laat een ander maar werken voor de toename van de welvaart. Ik probeer lekker als een parasiet te profiteren van het gevoerde beleid.... gewoon omdat het kan en ik niet gehinderd ben door principes, normen en waarden.quote:Op donderdag 2 september 2010 09:33 schreef Istrilyin het volgende:
RemcoDelft wil meer productie, en zonder allerlei prijsverhogende maatregelingen. Dat levert een netto winst op in welvaart. En wat is daarmee mis?
Het is zinloos om dat Sjabba uit te leggen, die is al te ver heen om nog van gedachten te kunnen veranderen. Het vermogen om abstract te kunnen denken, die het trekken van zo'n logische conclusie mogelijk maken worden meestal vroeg in het leven ontwikkeld, op latere leeftijd neemt dit vermogen enkel nog maar afquote:Op donderdag 2 september 2010 10:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat is precies wat Volkswagen doet, simpelweg omdat er concurrentie is. Vandaar dat er bij elke Volkswagen dealer meerdere gloednieuwe auto's voor het uitzoeken staan.
In een gezonde markt zou er 5-10% leegstand zijn, zeg maar een half miljoen huizen in Nederland. En wel het half miljoen huizen met de slechtste prijs/kwaliteit-verhouding, oftewel dat leidt tot gezonde concurrentie, net zoals dat bij auto's, TV's en brood het geval is.
Moet je je voorstellen wat er met de prijs zou gebeuren als ELKE auto, TV en elk brood in Nederland een eigenaar zou hebben, en je pas iets zou kunnen kopen als een ander er afstand van doet, OF een van de "gelukkigen" bent die mag meedoen in de LOTING voor een nieuwe auto/TV/brood........
Nu niet meer ik ga de nieuwe Bifuel Spark kopen MR vrijquote:Op donderdag 2 september 2010 09:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
GM maakt gewoon 'troep', als ze het monopoly op de automarkt zouden hebben dan waren ze nog steeds schatrijk. GM is naar de klote omdat mensen voor hetzelfde geld een veel betere auto kunnen kopen.
quote:do 02 sep 2010, 10:07
Britse huizenprijzen flink gedaald http://www.telegraaf.nl/d(...)flink_gedaald__.html
LONDEN (AFN) - De huizenprijzen in het Verenigd Koninkrijk zijn in augustus met 0,9 procent gedaald ten opzichte van juli. Het is de sterkste afname op maandbasis sinds februari. Dat heeft de Britse hypotheekverstrekker Nationwide donderdag bekendgemaakt.
De daling is veel sterker dan verwacht.
De Spark is geen Amerikaanse auto, in de VS maakt men nog steeds 'meuk'.quote:Op donderdag 2 september 2010 10:51 schreef Foksnor het volgende:
[..]
Nu niet meer ik ga de nieuwe Bifuel Spark kopen MR vrij
dat komt omdat de petrol daar veel te goedkoop is, die auto's zijn dus niet te exporterenquote:Op donderdag 2 september 2010 11:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De Spark is geen Amerikaanse auto, in de VS maakt men nog steeds 'meuk'.
quote:Op donderdag 2 september 2010 10:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is zinloos om dat Sjabba uit te leggen, die is al te ver heen om nog van gedachten te kunnen veranderen. Het vermogen om abstract te kunnen denken, die het trekken van zo'n logische conclusie mogelijk maken worden meestal vroeg in het leven ontwikkeld, op latere leeftijd neemt dit vermogen enkel nog maar af
Ik dacht ik lok hem uit zijn tent...quote:Op donderdag 2 september 2010 11:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik moest lachen.
Maar ik snap heus de logica erachter wel, ik zeg alleen dat degene die meer moeten bouwen stuk voor stuk niet zo dom zijn om hun gans met de gouden eieren te slachten.
diegenen kunnen beter haast maken, voordat de gans vanzelf dood gaat, er komen meer gemeentes die geld nodig hebben, bij ons worden extra raadsvergaderingen gehouden, ze zijn in dikke paniek voor 2011quote:Op donderdag 2 september 2010 11:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik moest lachen.
Maar ik snap heus de logica erachter wel, ik zeg alleen dat degene die meer moeten bouwen stuk voor stuk niet zo dom zijn om hun gans met de gouden eieren te slachten.
Hier in de gemeente praat men over 'verlaging' van de grondprijs, er zijn al voor diverse nieuwbouwprojecten subsidies van het rijk binnengesleept. Echt krankzinnig dat men niet gewoon doet wat noodzakelijk is om de markt uit het slop te trekken nl. goedkope bouwgrond ter beschikking stellen. Overheden proberen overal geld vandaan te trekken, misschien moet men zich eens gaan afvragen of ze misschien wat in de kosten moeten gaan snijden? De afgelopen 10 jaar heeft men echt enorm veel geld verkwanselt aan zaken waar de gemeente in ieder geval niet op zat te wachten. Kennelijk kan je als wethouder of burgemeester met scoringsdrang de gemeente straffeloos opzadelen met idiote plannen en een hoge rekening.quote:Op donderdag 2 september 2010 12:05 schreef Foksnor het volgende:
[..]
diegenen kunnen beter haast maken voor dat de gans vanzelf dood gegaan is, er komen meer gemeentes die geld nodig hebben, bij ons worden extra raadsvergaderingen gehouden, ze zijn in dikke paniek voor 2011
Doe er wat aan Xeno, ga in de politiek!quote:Op donderdag 2 september 2010 12:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hier in de gemeente praat men over 'verlaging' van de grondprijs, er zijn al voor diverse nieuwbouwprojecten subsidies van het rijk binnengesleept. Echt krankzinnig dat men niet gewoon doet wat noodzakelijk is om de markt uit het slop te trekken nl. goedkope bouwgrond ter beschikking stellen. Overheden proberen overal geld vandaan te trekken, misschien moet men zich eens gaan afvragen of ze misschien wat in de kosten moeten gaan snijden? De afgelopen 10 jaar heeft men echt enorm veel geld verkwanselt aan zaken waar de gemeente in ieder geval niet op zat te wachten. Kennelijk kan je als wethouder of burgemeester met scoringsdrang de gemeente straffeloos opzadelen met idiote plannen en een hoge rekening.
Voorlopig even niet... ik wil eerst de huidige elite flink zien falenquote:Op donderdag 2 september 2010 13:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Doe er wat aan Xeno, ga in de politiek!
Bedoel je dat door goedkopere grond ter beschikking te stellen er goedkopere huizen gebouwd kunnen worden?quote:Op donderdag 2 september 2010 12:45 schreef xenobinol het volgende:
Hier in de gemeente praat men over 'verlaging' van de grondprijs, er zijn al voor diverse nieuwbouwprojecten subsidies van het rijk binnengesleept. Echt krankzinnig dat men niet gewoon doet wat noodzakelijk is om de markt uit het slop te trekken nl. goedkope bouwgrond ter beschikking stellen.
dat gebeur toch wel, maar met het storten valt het wel mee hoor.quote:Op donderdag 2 september 2010 20:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bedoel je dat door goedkopere grond ter beschikking te stellen er goedkopere huizen gebouwd kunnen worden?
Zo ja, hoe moet dat dan de markt uit het slop trekken? Dan daalt de rest dus stort de markt alleen maar verder in. Toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |