Jij bent wel heel negatief he?quote:Op woensdag 1 september 2010 13:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Stopcontacten op baby-kruiphoogte en buk-hoogte voor volwassenen, en de verbouwings-wc staat nog op de foto...
"Onderhoudsvrije tuin" doet me altijd denken aan tegels, alsof mensen een tuin willen om niet te kunnen tuinieren.
een tuin is om in te zitten of een (kinder) feestje te geven, planten staan in het plantsoen hequote:Op woensdag 1 september 2010 13:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Stopcontacten op baby-kruiphoogte en buk-hoogte voor volwassenen, en de verbouwings-wc staat nog op de foto...
"Onderhoudsvrije tuin" doet me altijd denken aan tegels, alsof mensen een tuin willen om niet te kunnen tuinieren.
Ik wel, het is ideaal, veel ruimte en licht en weinig werkquote:Op woensdag 1 september 2010 14:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Of realistisch. Ik zie diverse dingen in dit o-zo-hip opgeknapte huis die ik zeker niet zou willen.
Dat is typisch wat mensen met hele kleine tuintjes doen, of er zoveel mogelijk verschillende planten inzetten.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:05 schreef Foksnor het volgende:
[..]
een tuin is om in te zitten of een (kinder) feestje te geven, planten staan in het plantsoen he
Dus je koopt het huis?quote:Op woensdag 1 september 2010 14:05 schreef Foksnor het volgende:
[..]
Ik wel, het is ideaal, veel ruimte en licht en weinig werk
perfect gezinshuis
Te ver fietsen naar mijn werkquote:
M.a.w. die EU-regels zijn ongetwijfeld goed voor alle landen, behalve Nederland, waar relatief veel mensen zijn aangewezen op de miljoenen huizen in bezit van woningcorporaties, en huizen over het algemeen zeer duur zijn.quote:De nieuwe afspraken houden in dat corporaties tenminste 90 procent van de huurhuizen goedkoper dan 647 euro per maand verhuren aan mensen met een inkomen van hooguit 33.000 euro. Volgens de Woonbond en Aedes kunnen door de nieuwe regels 650.000 huishoudens geen passende woning meer vinden. Vooral de lagere middeninkomens zouden in de problemen komen. Zij kunnen geen sociale huurwoning meer krijgen, maar zouden niet genoeg geld hebben voor een particuliere huurwoning of een koopwoning.
Wel nee. Woningcorporaties zullen in veel gevallen hun huis gewoon blijven verhuren aan mensen met hogere inkomens. Welk gezin met een inkomen van zeg 30k zit er nu te wachten op een huurprijs van ¤647,-quote:Op woensdag 1 september 2010 14:30 schreef Sjabba het volgende:
Nieuwe vissen in de vijver straks.
Daag scheefhuurders!
Scheefhuurders moeten plaatsmaken voor starters, die zijn nu gedwongen te kopen omdat er vaak niets sociaal te huren valt. Goed dus dat daar naar gekeken wordt. Zoals ik ook vind dat de HRA eruit moet is scheefhuren eenzelfde pest.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wel nee. Woningcorporaties zullen in veel gevallen hun huis gewoon blijven verhuren aan mensen met hogere inkomens. Welk gezin met een inkomen van zeg 30k zit er nu te wachten op een huurprijs van ¤647,-![]()
Compleet het contact met de realiteit verloren imho. Scheefhuurders zijn de nieuwe joden volgens de vastgoedmaffia
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Als ik nu een huis koop van 200.000 euro kost me dat minimaal 850 euro netto in de maand..quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Kost me netto 425,- per maand (incl de levensverzekeringen )
Echt... jouw redenaties blijven mij verbazenquote:Op woensdag 1 september 2010 16:05 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Scheefhuurders moeten plaatsmaken voor starters, die zijn nu gedwongen te kopen omdat er vaak niets sociaal te huren valt. Goed dus dat daar naar gekeken wordt. Zoals ik ook vind dat de HRA eruit moet is scheefhuren eenzelfde pest.
Méér verdienen is het antwoordquote:Op woensdag 1 september 2010 16:21 schreef antfukker het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Als ik nu een huis koop van 200.000 euro kost me dat minimaal 850 euro netto in de maand..
Ik zou wel eens willen dat de Rekenkamer dit scenario doorrekent. Dus alle woningsubsidies in 1 keer opdoeken, en daar dan in meenemen dat die 20 miljard niet bij de overheid wordt opgesnoept, maar als algehele belastingverlaging wordt verwerkt.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:24 schreef Verburg_K het volgende:
Ik ben wel voor huren vrijgeven gelijk met de afschaffing van de HRA en de afschaffing van de overdrachtsbelasting.
De enige echte oplossing, die al decennia koste wat kost wordt vermeden...quote:Op woensdag 1 september 2010 18:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat dacht je van de optie op gewoon huizen bij te bouwen?
Zou wel de economie een flinke push geven en het kost niets extra.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:44 schreef RemcoDelft het volgende:
De enige echte oplossing, die al decennia koste wat kost wordt vermeden...
Gekocht eind 2004. Na lang zoeken. Dus a) Relatief goedkoop aangeschaft (165.000) en b) tegen 3,65% rente.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:21 schreef antfukker het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Als ik nu een huis koop van 200.000 euro kost me dat minimaal 850 euro netto in de maand..
Accoord. HRA bestaat al honderd jaar, dus dat kun je best een verworven recht noemen. Maar je link tussen scheefhuren en subsidie begrijp ik niet helemaal.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:52 schreef xenobinol het volgende:
HRA en 'scheefhuren' zijn twee compleet verschillende zaken, het één is een subsidie, het ander is gewoon een verworven recht.
Goed gedaan!quote:Op woensdag 1 september 2010 23:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gekocht eind 2004. Na lang zoeken. Dus a) Relatief goedkoop aangeschaft (165.000) en b) tegen 3,65% rente.
Juist, dat zijn de deals..quote:Op woensdag 1 september 2010 23:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gekocht eind 2004. Na lang zoeken. Dus a) Relatief goedkoop aangeschaft (165.000) en b) tegen 3,65% rente.
Knap he?quote:Op woensdag 1 september 2010 18:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Echt... jouw redenaties blijven mij verbazen![]()
Wat dacht je van de optie op gewoon huizen bij te bouwen? Waarom zouden mensen uit hun woning moeten als ze daar fijn wonen? HRA en 'scheefhuren' zijn twee compleet verschillende zaken, het één is een subsidie, het ander is gewoon een verworven recht.
Het zogenaamde scheefhuren kun je niet aanpakken, je kunt niet iemand uit zijn huis zetten als ie veel overwerkt of promotie maakt, en dat huis geven aan een uitkeringstrekker, trouwens dat is helemaal tegen het liberale gedachtegoed.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Accoord. HRA bestaat al honderd jaar, dus dat kun je best een verworven recht noemen. Maar je link tussen scheefhuren en subsidie begrijp ik niet helemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |