abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 september 2010 @ 13:46:33 #251
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85947410

Stopcontacten op baby-kruiphoogte en buk-hoogte voor volwassenen, en de verbouwings-wc staat nog op de foto...
"Onderhoudsvrije tuin" doet me altijd denken aan tegels, alsof mensen een tuin willen om niet te kunnen tuinieren.
censuur :O
  woensdag 1 september 2010 @ 13:59:29 #252
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85947944
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Stopcontacten op baby-kruiphoogte en buk-hoogte voor volwassenen, en de verbouwings-wc staat nog op de foto...
"Onderhoudsvrije tuin" doet me altijd denken aan tegels, alsof mensen een tuin willen om niet te kunnen tuinieren.
Jij bent wel heel negatief he?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  woensdag 1 september 2010 @ 14:03:06 #253
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85948112
Of realistisch. Ik zie diverse dingen in dit o-zo-hip opgeknapte huis die ik zeker niet zou willen.
pi_85948226
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
een tuin is om in te zitten of een (kinder) feestje te geven, planten staan in het plantsoen he

quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Of realistisch. Ik zie diverse dingen in dit o-zo-hip opgeknapte huis die ik zeker niet zou willen.
Ik wel, het is ideaal, veel ruimte en licht en weinig werk
perfect gezinshuis
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:09:12 #255
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85948377
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:05 schreef Foksnor het volgende:

[..]

een tuin is om in te zitten of een (kinder) feestje te geven, planten staan in het plantsoen he
Dat is typisch wat mensen met hele kleine tuintjes doen, of er zoveel mogelijk verschillende planten inzetten.
Bij een tuin denk ik aan zoiets:
Ook prima geschikt voor kinderfeestjes.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:05 schreef Foksnor het volgende:

[..]
Ik wel, het is ideaal, veel ruimte en licht en weinig werk
perfect gezinshuis
Dus je koopt het huis?

[ Bericht 11% gewijzigd door RemcoDelft op 01-09-2010 14:26:29 ]
pi_85948495
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:09 schreef RemcoDelft het volgende:

Dus je koopt het huis?
Te ver fietsen naar mijn werk
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:13:03 #257
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_85948515
geplaatst op 31 augustus 2010 (of hadden we die al?)

verhoging NHG verlengd

Een huis laten verbouwen of herstellen wordt tijdelijk goedkoper. Het kabinet verlaagt het btw-tarief op arbeidsloon van negentien naar zes procent. "Dat betekent dat een nieuwe keuken of badkamer een stuk voordeliger wordt", zegt minister Jan Kees de Jager van Financiën.
De btw-verlaging is een van de maatregelen (pdf) om de ingezakte bouw- en woningmarkt weer op gang te brengen.

Ook besloot het kabinet om de verhoging van de Nationale Hypotheekgarantie (NHG) met een jaar te verlengen. Dat wil zeggen dat ook volgend jaar een hypotheek tot 350.000 euro kan worden afgesloten met NHG.

Verder wordt de periode waarin huizenbezitters recht hebben op hypotheekrenteaftrek van de nog niet verkochte woning én het nieuwe huis, verlengd van twee naar drie jaar
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 1 september 2010 @ 14:27:41 #258
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85949063
@Bayswater: dit stond gisteren ook al in dit topic.
Ik verwacht van die BTW-verandering vooral heel veel fraude rond de invoering: creatief factureren, dus helemaal geen omzet net er voor en net er na, zodat er netto zeker 12 maanden BTW binnen de 9 maanden valt...
  woensdag 1 september 2010 @ 14:29:31 #259
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_85949119
Ook verruimt hij de termijn voor het afdragen van een beperkte overdrachtsbelasting. Mensen die volgend jaar een huis kopen en het binnen twaalf maanden doorverkopen, hoeven zo alleen belasting af te dragen over de eventuele winst die er met die verkoop wordt gemaakt.

Het wordt de sjoemelaars wel makkelijk gemaakt. :')
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 1 september 2010 @ 14:30:59 #260
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85949181
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/35/0901_1230_Aedes_en_Woonbond_teleurgesteld_in_minister_Van_Middelkoop.xml

Nieuwe vissen in de vijver straks.
Daag scheefhuurders!
and made it rain upward
  woensdag 1 september 2010 @ 14:42:21 #261
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85949553
quote:
De nieuwe afspraken houden in dat corporaties tenminste 90 procent van de huurhuizen goedkoper dan 647 euro per maand verhuren aan mensen met een inkomen van hooguit 33.000 euro. Volgens de Woonbond en Aedes kunnen door de nieuwe regels 650.000 huishoudens geen passende woning meer vinden. Vooral de lagere middeninkomens zouden in de problemen komen. Zij kunnen geen sociale huurwoning meer krijgen, maar zouden niet genoeg geld hebben voor een particuliere huurwoning of een koopwoning.
M.a.w. die EU-regels zijn ongetwijfeld goed voor alle landen, behalve Nederland, waar relatief veel mensen zijn aangewezen op de miljoenen huizen in bezit van woningcorporaties, en huizen over het algemeen zeer duur zijn.
pi_85950080
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:30 schreef Sjabba het volgende:
Nieuwe vissen in de vijver straks.
Daag scheefhuurders!
Wel nee. Woningcorporaties zullen in veel gevallen hun huis gewoon blijven verhuren aan mensen met hogere inkomens. Welk gezin met een inkomen van zeg 30k zit er nu te wachten op een huurprijs van ¤647,- :?
Compleet het contact met de realiteit verloren imho. Scheefhuurders zijn de nieuwe joden volgens de vastgoedmaffia :X
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 1 september 2010 @ 16:05:59 #263
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85952467
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wel nee. Woningcorporaties zullen in veel gevallen hun huis gewoon blijven verhuren aan mensen met hogere inkomens. Welk gezin met een inkomen van zeg 30k zit er nu te wachten op een huurprijs van ¤647,- :?
Compleet het contact met de realiteit verloren imho. Scheefhuurders zijn de nieuwe joden volgens de vastgoedmaffia :X
Scheefhuurders moeten plaatsmaken voor starters, die zijn nu gedwongen te kopen omdat er vaak niets sociaal te huren valt. Goed dus dat daar naar gekeken wordt. Zoals ik ook vind dat de HRA eruit moet is scheefhuren eenzelfde pest.
and made it rain upward
pi_85952924
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Kost me netto 425,- per maand (incl de levensverzekeringen )

Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Als ik nu een huis koop van 200.000 euro kost me dat minimaal 850 euro netto in de maand..
pi_85955192
Er zijn mensen die te duur wonen en er zijn mensen die te goedkoop wonen naar hun inkomen, maar je kunt moeilijk iedereen laten verhuizen bij ontslag of promotie.

En huren naar je inkomen is helemaal tegen het liberale denken in
Dus ik denk dat men de mensen uit moet kopen als je die weg wilt hebben

Ik ben wel voor huren vrijgeven gelijk met de afschaffing van de HRA en de afschaffing van de overdrachtsbelasting.

Daarnaast moet men meer gaan nieuw bouwen en die ouwe zooi slopen, laat die directeur van de woningbouwvereniging er zelf maar gaan wonen
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_85957630
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:05 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Scheefhuurders moeten plaatsmaken voor starters, die zijn nu gedwongen te kopen omdat er vaak niets sociaal te huren valt. Goed dus dat daar naar gekeken wordt. Zoals ik ook vind dat de HRA eruit moet is scheefhuren eenzelfde pest.
Echt... jouw redenaties blijven mij verbazen :|W
Wat dacht je van de optie op gewoon huizen bij te bouwen? Waarom zouden mensen uit hun woning moeten als ze daar fijn wonen? HRA en 'scheefhuren' zijn twee compleet verschillende zaken, het één is een subsidie, het ander is gewoon een verworven recht.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_85957649
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:21 schreef antfukker het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Als ik nu een huis koop van 200.000 euro kost me dat minimaal 850 euro netto in de maand..
Méér verdienen is het antwoord :s) HRA tegen 52%, dat tikt lekker aan.
  woensdag 1 september 2010 @ 19:44:31 #268
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85959761
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:24 schreef Verburg_K het volgende:
Ik ben wel voor huren vrijgeven gelijk met de afschaffing van de HRA en de afschaffing van de overdrachtsbelasting.
Ik zou wel eens willen dat de Rekenkamer dit scenario doorrekent. Dus alle woningsubsidies in 1 keer opdoeken, en daar dan in meenemen dat die 20 miljard niet bij de overheid wordt opgesnoept, maar als algehele belastingverlaging wordt verwerkt.

quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Wat dacht je van de optie op gewoon huizen bij te bouwen?
De enige echte oplossing, die al decennia koste wat kost wordt vermeden...
pi_85960540
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:44 schreef RemcoDelft het volgende:

De enige echte oplossing, die al decennia koste wat kost wordt vermeden...
Zou wel de economie een flinke push geven en het kost niets extra.
Gewoon landbouwgrond in bouwkavels verkopen aan particulieren

De DLG heeft sinds 2006 alle grond opgekocht van failliete boeren, +/ 25.000 HA, maar nu is het geld op en moeten ze weer grond gaan verkopen, voor 2006 zaten Rijkswaterstaat , Provincies en Waterschappen flink tegen elkaar op te bieden, terwijl ze nauwelijks een bestemming voor de grond hadden, maar wel veel te veel geld in kas

[ Bericht 15% gewijzigd door Verburg_K op 01-09-2010 20:07:42 ]
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_85970982
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:21 schreef antfukker het volgende:

[..]

Gekocht eind 2004. Na lang zoeken. Dus a) Relatief goedkoop aangeschaft (165.000) en b) tegen 3,65% rente. ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_85972274
quote:
HRA en 'scheefhuren' zijn twee compleet verschillende zaken, het één is een subsidie, het ander is gewoon een verworven recht.
Accoord. HRA bestaat al honderd jaar, dus dat kun je best een verworven recht noemen. Maar je link tussen scheefhuren en subsidie begrijp ik niet helemaal. :N
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_85972782
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Gekocht eind 2004. Na lang zoeken. Dus a) Relatief goedkoop aangeschaft (165.000) en b) tegen 3,65% rente. ;)
Goed gedaan! ^O^

startertjes van nu kunnen daar alleen maar van dromen.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_85975229
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Juist, dat zijn de deals.. :D
  donderdag 2 september 2010 @ 08:36:18 #274
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85975787
quote:

[..]

Echt... jouw redenaties blijven mij verbazen :|W
Wat dacht je van de optie op gewoon huizen bij te bouwen? Waarom zouden mensen uit hun woning moeten als ze daar fijn wonen? HRA en 'scheefhuren' zijn twee compleet verschillende zaken, het één is een subsidie, het ander is gewoon een verworven recht.
Knap he?

Waarom bij bouwen als er momenteel 220000 huizen worden aangeboden?
Iemand verplicht te laten verhuizen is ook geen optie, maar je kan wel de huur behoorlijk verhogen, vrijgeven dus. Dan kiest die vanzelf wel om te verhuizen. De sociale woningen die met lage huurprijzen zijn bedoeld voor beginners of minder kapitaalkrachtigen. Daarvan moet je de huur op normaal niveau brengen zodra die zelf een fatsoenlijk inkomen heeft.

Dat het 2 verschillende zaken zijn klopt, maar als je de HRA afschaft (stapgewijs) en je geeft die huren stapgewijs meer vrij dan vangt het 1 het ander op. Snappie?
and made it rain upward
pi_85975841
quote:
Op donderdag 2 september 2010 00:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Accoord. HRA bestaat al honderd jaar, dus dat kun je best een verworven recht noemen. Maar je link tussen scheefhuren en subsidie begrijp ik niet helemaal. :N
Het zogenaamde scheefhuren kun je niet aanpakken, je kunt niet iemand uit zijn huis zetten als ie veel overwerkt of promotie maakt, en dat huis geven aan een uitkeringstrekker, trouwens dat is helemaal tegen het liberale gedachtegoed.

HRA echter is een terugaaf uit de belastingpot, en de OESO wil dat Nederland stopt met deze stimuleringsmaatregel, omdat het ieder doel mist, en Nederland een zeer fors begrotingstekort heeft.
Subsidies aan rijke mensen voor het kopen van een villa passen niet in dat verhaal.

Overigens geldt datzelfde ook voor landbouwsubsidies naar mijn mening, beter is de afdracht aan Brussel te halveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')