ik ben ook althijd heel gastvrij t.o.v. mezelfquote:Op donderdag 9 december 2010 15:54 schreef xenobinol het volgende:
Ik verheug me nu al weer op de open dagen, lekker bij mensen binnen gluren en zelfgemaakte appeltaart eten. Een ding mag gezegd worden, kopers zijn heel gastvrij tegenover potentiele kopers
Je maakt er een troltopic van en dat is jammer.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:54 schreef xenobinol het volgende:
Ik verheug me nu al weer op de open dagen, lekker bij mensen binnen gluren en zelfgemaakte appeltaart eten. Een ding mag gezegd worden, kopers zijn heel gastvrij tegenover potentiele kopers
Jouw gevoel voor humor zakt met de dag verder afquote:Op donderdag 9 december 2010 16:16 schreef Sjabba het volgende:
Je maakt er een troltopic van en dat is jammer.
Wel regelmatig tegen jezelf zeggen dat je zo'n mooooooi huis hebtquote:Op donderdag 9 december 2010 16:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik ben ook althijd heel gastvrij t.o.v. mezelf
heb ik ook, dat hoef ik zelfs niet tegen mezelf te zeggen, nog ff een blokje op de open haard gooien hoorquote:Op donderdag 9 december 2010 16:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wel regelmatig tegen jezelf zeggen dat je zo'n mooooooi huis hebt
Verkopers die niet verkopen zijn geen verkopers toch? Net als dat kopers die niet kopen geen kopers zijn. De meeste 'wannabe' verkopers realiseren zich niet dat hun bezit te hoog geprijsd is om van eigenaar te kunnen wisselen. De huizen die wel verkocht worden gaan gewoon tegen lagere prijzen dan voorheen en het volume is behoorlijk afgenomen. Het is dus niet zozeer dat kopers niet toegeven, de markt heeft zich nog niet niet gecapituleerd, maar don't worry....quote:Op donderdag 9 december 2010 16:30 schreef Bayswater het volgende:
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Al bijna twee jaar geven de verkopers nauwelijks toe. Zullen ze uberhaupt ooit gaan toegeven als ze het al zo lang volhouden?
Jaja sta jij straks op "mijn" erf....quote:Op donderdag 9 december 2010 16:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jouw gevoel voor humor zakt met de dag verder af![]()
Misschien moet je als therapie eens een appeltaart gaan bakken, er gaat niets boven de geur van versgebakken appeltaart
De helft wordt nog steeds verkocht hoor.quote:Op donderdag 9 december 2010 16:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Verkopers die niet verkopen zijn geen verkopers toch? Net als dat kopers die niet kopen geen kopers zijn. De meeste 'wannabe' verkopers realiseren zich niet dat hun bezit te hoog geprijsd is om van eigenaar te kunnen wisselen. De huizen die wel verkocht worden gaan gewoon tegen lagere prijzen dan voorheen en het volume is behoorlijk afgenomen. Het is dus niet zozeer dat kopers niet toegeven, de markt heeft zich nog niet niet gecapituleerd, maar don't worry....
Zou jij 'toegeven' als de overheid eigenaren een bail-out geeft (HRA op tweede huis, kopers aantrekken middels subsidies etc)quote:Op donderdag 9 december 2010 16:30 schreef Bayswater het volgende:
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Al bijna twee jaar geven de verkopers nauwelijks toe. Zullen ze uberhaupt ooit gaan toegeven als ze het al zo lang volhouden?
Daar zit het probleem dan ook, de overheid is zo paniekerig m.b.t. 'waardedaling' dat ze bereid zijn om cadeautjes te blijven geven. Ik snap werkelijk niet waarom de overheid starters niet gewoon 200k in het handje drukt om een huis te gaan kopenquote:Op vrijdag 10 december 2010 00:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zou jij 'toegeven' als de overheid eigenaren een bail-out geeft (HRA op tweede huis, kopers aantrekken middels subsidies etc)
Zo'n bonus is gewoon een korting, feitelijk moeten de koopsommen dus gewoon naar beneden bijgesteld worden, tenslotte 'what's in a name ?'quote:Bonus van 10.000 euro voor jonge starters
De Drutense woningstichting Alphons Ariėns houdt zaterdag een huizenmarkt voor jongeren die voor het eerst op zichzelf gaan wonen. Op deze allereerste Starters Event, zoals Alphons Ariėns de markt gedoopt heeft, zijn zestien woningen te koop tegen gunstige voorwaarden.
Zo neemt de woningstichting de eerste jaren eventueel een deel van de maandelijkse hypotheeklasten voor haar rekening. En wie vóór 31 december een van deze huizen koopt, krijgt ook nog eens 10.000 euro cadeau.
Alphons Ariėns heeft de voorbije week 1.250 jonge inwoners van de gemeenten Druten, Beuningen en West Maas en Waal een kleurige folder met de titel 'Jouw eigen thuis?' toegestuurd.
Verder kregen nog eens 1.250 oudere inwoners van deze drie gemeenten een verzoek hun kinderen of kleinkinderen op de Starters Event in het Gelderse Druten te wijzen. Om de doelgroep van jongeren te bereiken is ook een hyvespagina geopend.
De zestien woningen die in de verkoop gaan, kosten tussen de 160.000 en 170.000 euro, met een enkele uitschieter naar beneden (147.500 euro) en naar boven (229.000 euro).
bron: NVM
quote:Op vrijdag 10 december 2010 07:46 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus we zitten nu in de beartrap!!quote:Op vrijdag 10 december 2010 07:46 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een mogelijkheden vandaag de dag zeg. Ik moest toen ik woningzoekende was snel erbij zijn bij koopwoningen en huren was helemaal geen optie. Momentele is er veel meer te huur (soms wel erg duur helaas) maar zelfs voor koopwoningen wordt je uitgenodigd en krijg je allerlei extra's. Ik zie hier geen slecht nieuws in, maar dat ziet Xeno vast wel.quote:Op vrijdag 10 december 2010 07:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zo'n bonus is gewoon een korting, feitelijk moeten de koopsommen dus gewoon naar beneden bijgesteld worden, tenslotte 'what's in a name ?'
Grappig om te zien dat er nog steeds partijen zijn die bereid zijn om een gedeelte van de lasten over te nemen, als je dan niet op zoek bent naar leentokkies weet ik het ook niet meer.
Maar goed...... ze doen dus ook aan marketing via de sociale media..... dat is 'hip' volgens de BB'ers
Dit gaat helemaal goed komen daar in Druten
Ik doe met je mee, ik kijk over een jaar of 2 wel hoe xeno zijn langspeelplaat nog steeds vasthangt in zijn huurhuisje.quote:Op donderdag 9 december 2010 16:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
heb ik ook, dat hoef ik zelfs niet tegen mezelf te zeggen, nog ff een blokje op de open haard gooien hoor
Bij deze mijn laatste reactie in dit topic/reeks trouwens, voor zover argumenten ertoe doen zijn die allang gewisseld (zoals iemand al -terecht- opmerkte), en Xeno kan zichzelf onderhand best zelf kastijdenGa ik mijn energie liever aan wat positievers wijden
Ik hoor het wel wanneer je hier appeltaart komt snaaien.
Mogelijkheden? Een terugval van de verkoopcijfers met 40% en een dalende marktprijs, dan is er geen sprake van mogelijkheden. Juist in een markt waar je je huis binnen 2 weken kan verkopen tegen een vette prijs, daar heb je juist mogelijkheden. Toen kon iedereen die een kruisje wist te zetten op papier een betaalbare financiering krijgen, juist het gebrek aan deze mogelijkheid heeft gelijk tot de stagnatie. Er zijn mogelijkheden voor de mensen die geld hebben of financieel geen problemen hebben. Deze groepen zijn echter de afgelopen jaren flink uitgedund.quote:Op vrijdag 10 december 2010 08:30 schreef Sjabba het volgende:
Wat een mogelijkheden vandaag de dag zeg. Ik moest toen ik woningzoekende was snel erbij zijn bij koopwoningen en huren was helemaal geen optie. Momentele is er veel meer te huur (soms wel erg duur helaas) maar zelfs voor koopwoningen wordt je uitgenodigd en krijg je allerlei extra's. Ik zie hier geen slecht nieuws in, maar dat ziet Xeno vast wel.
Tot over 2 jaar Scorpie en Dino.... ik zal jullie input missenquote:Op vrijdag 10 december 2010 08:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik doe met je mee, ik kijk over een jaar of 2 wel hoe xeno zijn langspeelplaat nog steeds vasthangt in zijn huurhuisje.
Wil jij nu echt zeggen dat dit een discussie is, dit is gewoon verworden tot een slowchat niet meer of minder dan dat.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tot over 2 jaar Scorpie en Dino.... ik zal jullie input missen![]()
Laat je dus gerust verleiden om zo nu en dan eens de discussie op te pakken
Dat komt omdat mijn discussiepartners gewoon oogkleppen ophebben en de verkeerde argumenten aandragenquote:Op vrijdag 10 december 2010 09:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wil jij nu echt zeggen dat dit een discussie is, dit is gewoon verworden tot een slowchat niet meer of minder dan dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |