Ja... huren stijgt in populariteitquote:
Lui lekkerland voor jou dus?quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja... huren stijgt in populariteit![]()
Er komen steeds meer gescheiden milfs in mijn buurt wonen, allemaal afkomstig uit koopwoningen. Jeweetz.... van die zure veeleisende vrouwen die nu toch maar met minder genoegen moeten nemen. Mannen verkassen meestal na de naastgelegen camping om daar te overleven in een stacaravan.... past meer bij de mannelijke aard
quote:
Daar moet jij straks naartoe....quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Niet bepaald... ik zou liever zien dat die mensen in hun vinex wijken zouden blijven
Nee, daar zou hij dan naartoe willen.quote:
Whisful thinking?quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, daar zou hij dan naartoe willen.
Maar aangezien dan de HRA afgeschaft is, de rente sky-high is en de NHG vervallen rest hem niets anders dan vrije sector huren.![]()
Voor mij niet. Zijn jouw voorspellingen, niet de mijne.quote:
Eerste post in deze topicreeks die ook nog eens controleerbaar is. Uiteindelijk is het iets van 6 % geworden.quote:Op donderdag 27 november 2008 09:32 schreef hplaserjet het volgende:
'Huizenprijzen dalen twintig procent'
AMSTERDAM - Bert Heemskerk, bestuursvoorzitter van de Rabobank, vreest binnen nu en twee jaar een daling van de Nederlandse huizenprijzen van tien tot twintig procent.
Dat meldt het Financieele Dagblad donderdag. Heemskerk zei dit woensdag na een hoorzitting in de Tweede Kamer.
Volgens de bestuursvoorzitter kan de prijsdaling worden gereduceerd tot vijf procent door een verplichte verzekering, waardoor banken hun hypotheken beter kunnen doorplaatsen bij verzekeraars en pensioenfondsen. Hierdoor hebben de banken weer ruimte om nieuwe hypotheken te verstrekken.
Hypotheekproductie
Rabobank heeft een marktaandeel van bijna dertig procent en is hiermee veruit de grootste hypotheekbank van Nederland. De hypotheekproductie van de Rabobank is al met dertig procent teruggevallen en huizen staan langer te koop.
De Rabobank ontkent dat Heemskerk de "door het FD gesuggereerde uitspraken" heeft gedaan.
Zou fijn zijn, dan kunnen ook de minder rijken weer een huis kopen
De overheid heeft ingegrepen door de termijn van de HRA voor een tweede huis te verlengen. De banken zijn superlief voor wanbetalers etc.... Gewoon nog even wat geduld hebben, volgens sommigen zou de crisis al lang achter de rug moeten zijn en is het nu weer business as usual.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:06 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Eerste post in deze topicreeks die ook nog eens controleerbaar is. Uiteindelijk is het iets van 6 % geworden.
Risico's lopen of niet lopen gaat veel verder dan alleen verzekeren. Jij gaf aan risico's te willen vermijden, dat sluit ook wel aan bij je huren. Je verlegt hiermee immers de risico's van kosten aan de woning en speculaties op de vastgoedmarkt bij de andere partij. Feitelijk betaal je er een risicopremie voor, maar dat is wat lastig te zien op een gesubsidieerde markt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:04 schreef xenobinol het volgende:
De meeste risico's in het leven zijn niet te verzekeren, alhoewel de verzekeraars je dit wel willen doen geloven.
Door onderhoud houd je de reeele waarde redelijk constant. Door inflatie vind ik het niet zo vreemd een hogere waarde te verwachten. Daarnaast steken veel mensen veel tijd in het opknappen van woningen. Dit is feitelijk onbetaald arbeid waarmee je best hogere huizenprijzen kunt bewerkstelligen. Deze hogere prijs is eigenlijk de betaling van het arbeid (en het risico dat de klusser had om onverwachte kosten te maken).quote:Natuurlijk is het wel een papieren verlies. Vallen er soms bakstenen van je woning af als de HRA verdwijnt? Dat de waarde van het pand daalt is toch ook logisch... het pand word ouder en er dient dus op afgeschreven te worden. Dat mensen geloven in het fabeltje dat de waarde gelijk moet blijven of zelfs moet stijgen is de wereld in geholpen door de vastgoedmaffia...
Het argument wat ik aandraag is dat ik vind dat een huiseigenaar beter voor de buurt zorgt. Die heeft daar ook belang bij, want een verpauperde buurt zorgt dat de prijs van zijn woning daalt. Een huurder heeft geen belang bij het onderhoud van woning of leefruimte. Dan zou hij investeren in waarde voor een anderquote:Waarom zou je woningbezit moeten stimuleren? Als overheid zou je moeten streven naar het aanbieden van betaalbare woonruimte, of dat nu prive bezit is of niet is volgens mij niet relevant. Juist het argument dat je een woning moet bezitten om 'vermogen' op te bouwen is een raar argument. Je koopt toch ook geen auto om vermogen op te bouwen? Wonen is net zo goed een consumptieartikel.
Als je iedereen een woning zou geven, dan zou juist het motief om te zorgen voor de buurt vervallen.quote:Als je woningbezit wil stimuleren.... waarom geven we niet gewoon iedereen en woning? Dan heb je als overheid je doel bereikt en kan je ook nog eens bepalen waar mensen in moeten wonen
De rest komt nog. Een rijwoning kost binnen 4 jaar in heel Nederland minder dan 180000 euro.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:06 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Eerste post in deze topicreeks die ook nog eens controleerbaar is. Uiteindelijk is het iets van 6 % geworden.
Uiteindelijk is een huurder weer een slaaf van een leenslaaf in dat geval.quote:Op zaterdag 20 november 2010 08:42 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
De rest komt nog. Een rijwoning kost binnen 4 jaar in heel Nederland minder dan 180000 euro.
Je mag lachen om deze uitspraak, ik lach ook vaak als ik de "vertrouwen-herstellende" praatjes van de leenslaven hier lees.
Jaja, en dan nog 4 jaar je website in de lucht houden. Je bent echt zo kansloos. Dat zelf als het aantoonbaar is je nog kanslozer wordt als reactie.quote:Op zaterdag 20 november 2010 08:42 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
De rest komt nog. Een rijwoning kost binnen 4 jaar in heel Nederland minder dan 180000 euro.
Je mag lachen om deze uitspraak, ik lach ook vaak als ik de "vertrouwen-herstellende" praatjes van de leenslaven hier lees.
Gelukkig denkt de Nederlander wel na over zijn vakantiebestemming.
Dit vind ik zo typisch Rabobank. Als het gaat om kopers over de streep te trekken dan wordt beweerd dat nú het juiste moment van kopen is en dat de prijzen enkel nog zullen stijgen tot in het oneindige. Als er om steunmaatregelen gevraagd wordt dan kan er wél opeens 20% af.quote:Huizenprijzen dalen twintig procent'
AMSTERDAM - Bert Heemskerk, bestuursvoorzitter van de Rabobank, vreest binnen nu en twee jaar een daling van de Nederlandse huizenprijzen van tien tot twintig procent.
Dat meldt het Financieele Dagblad donderdag. Heemskerk zei dit woensdag na een hoorzitting in de Tweede Kamer.
Volgens de bestuursvoorzitter kan de prijsdaling worden gereduceerd tot vijf procent door een verplichte verzekering, waardoor banken hun hypotheken beter kunnen doorplaatsen bij verzekeraars en pensioenfondsen. Hierdoor hebben de banken weer ruimte om nieuwe hypotheken te verstrekken.
Hypotheekproductie
Rabobank heeft een marktaandeel van bijna dertig procent en is hiermee veruit de grootste hypotheekbank van Nederland. De hypotheekproductie van de Rabobank is al met dertig procent teruggevallen en huizen staan langer te koop.
De Rabobank ontkent dat Heemskerk de "door het FD gesuggereerde uitspraken" heeft gedaan.
multitaskingquote:Op vrijdag 19 november 2010 23:36 schreef dasorakel het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag Xeno... waar haal je in godsnaam de tijd vandaan om dit topic vol te plempen.
Ja...... maar..... dan neemt het belastingsvoordeel over de looptijd afquote:OT: De aflossingsvormen Lineair en Annuiteit zijn de goedkoopste leenvormen. In het hoogste belastingtarief betaal je tenslotte altijd nog van elke euro rente, 48 cent zelf.
Beleggingshypotheek en rendementquote:Alosvormen als beleggingshypotheek en spaarhypotheek zijn qua maandlast goedkoper (met name in de eerste jaren bij lineair) omdat je over je aflossing nog een stukje rendement krijgt.
Dus huurders vinden het prima om in een bouwval in een verpauperde buurt te wonen?quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:29 schreef snabbi het volgende:
Een huurder heeft geen belang bij het onderhoud van woning of leefruimte. Dan zou hij investeren in waarde voor een ander
Wat ook zo typisch is dat de banken nu de risico's willen herverzekeren, hoe kan je iets herverzekeren tegen een lage premie als het risico ENORM is? Nee... dit is typisch een constructie om iedereen en alles nog afhankelijker van elkaar te maken, zodat niemand meer voor de nucleaire optie wil kiezen zonder zelfmoord te plegen. Doet dat jullie dan echte helemaal niets?quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:52 schreef LXIV het volgende:
Dit vind ik zo typisch Rabobank. Als het gaat om kopers over de streep te trekken dan wordt beweerd dat nú het juiste moment van kopen is en dat de prijzen enkel nog zullen stijgen tot in het oneindige. Als er om steunmaatregelen gevraagd wordt dan kan er wél opeens 20% af.
Nota bene, met 20% daling zitten we op de zo veelgenoemde 30%!
Het nieuwsbericht waar je op reageert is van 27 november 2008.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:52 schreef LXIV het volgende:
Dit vind ik zo typisch Rabobank. Als het gaat om kopers over de streep te trekken dan wordt beweerd dat nú het juiste moment van kopen is en dat de prijzen enkel nog zullen stijgen tot in het oneindige. Als er om steunmaatregelen gevraagd wordt dan kan er wél opeens 20% af.
Nota bene, met 20% daling zitten we op de zo veelgenoemde 30%!
Nee die lopen te schelden dat ze in een slechte buurt wonen, maar doen de deur dicht wanneer ze aangesproken worden om bijvoorbeeld een schoonmaak actie te starten of het trappenhuis eens te witten.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:29 schreef xenobinol het volgende:
Dus huurders vinden het prima om in een bouwval in een verpauperde buurt te wonen?
Niet waar ik woon, hier zijn de mensen nog sociaal en bewogen en houden ze gezamenlijk de buurt netjes. In de winter maken we om de beurt de stoep sneeuwvrije etc... gewoon van dat soort kleine dingetjes. Zijn gewoon huurders en kopers door elkaar. Als mensen hun tuin verwaarlozen dan helpen de buren een handje en alleen bij kansloze gevallen komt de corporatie in actie... die stuurt als het moet een hovenier en een rekening naar de bewoners.quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:04 schreef snabbi het volgende:
Nee die lopen te schelden dat ze in een slechte buurt wonen, maar doen de deur dicht wanneer ze aangesproken worden om bijvoorbeeld een schoonmaak actie te starten of het trappenhuis eens te witten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |