Waarop ik reageerde met:quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:48 schreef Garagedeur het volgende:
Voor onderhoud (inclusief noodzakelijke "woningverbeteringen") moet je als koper toch minimaal zo'n 3K per jaar reserveren.
En Garagedeur weer reageerde met:quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik doe mijn best hoor, echt waar. Maar ik zou niet weten waar ik de komende jaren elke 10 jaar 30.000 euro aan kwijt zou moeten zijn.
En ik weer met:quote:
Ik hoop dat Garagedeur alsnog de moeite wil nemen zijn eigen cijfers te onderbouwen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ah. Jij weet dus het ook niet?
Hulde. Sublieme onderbouwing van je eigen bewering weer.![]()
Ik weet wel wat het kost om een gebouw duurzaam te onderhouden en aan de steeds veranderende eisen van de moderne tijd te laten voldoen. Ik ben namelijk een tijdje VvE-beheerder geweest. Jij zult er ook vanzelf achterkomen naarmate de jaren vorderen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik had nog een vraag openstaan aan 'Garagedeur'.
Die stelde dit:
[..]
Waarop ik reageerde met:
[..]
En Garagedeur weer reageerde met:
[..]
En ik weer met:
[..]
Ik hoop dat Garagedeur alsnog de moeite wil nemen zijn eigen cijfers te onderbouwen.
Maar die nieuwe keuken betaal je toch echt zelf.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:08 schreef snabbi het volgende:
Vooral opvallend dat er een getal genoemd wordt en geen percentage. De kosten voor een villa lijken mij toch heel anders dan die van een apartement.
Is de 3k een gemiddelde of van een gemiddelde woning?
Zelf ben ik rond de 110 euro kwijt per maand. Hier zit dan echter ook servicekosten in en wordt de gemeenschappelijke tuin onderhouden.
Evengoed ga je er geld op verliezen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:11 schreef Perrin het volgende:
In before Xeno
En over 2 weekjes eindelijk met mijn vriendin onze nieuwe koopwoning betrekkenop 1 salaris met NHG, dus probeer de leenkneuzerij te beperken tot het minimum.
Verwacht idd niet dat de prijs de komende jaren zal stijgen, maar 't is de bedoeling er minstens 7 jaar te blijven wonen, evt. langer.. dus wat de huizenprijs doet in de tussentijd, dat zal me in theorie aan mijn reet roesten.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:12 schreef Garagedeur het volgende:
[..]
Evengoed ga je er geld op verliezen.
Maakt helemaal niks uit natuurlijk. Zolang je maar lekker woont.
Mijn zus ook. (Geen geintje!)quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:11 schreef Garagedeur het volgende:
Ik weet wel wat het kost om een gebouw duurzaam te onderhouden en aan de steeds veranderende eisen van de moderne tijd te laten voldoen. Ik ben namelijk een tijdje VvE-beheerder geweest. Jij zult er ook vanzelf achterkomen naarmate de jaren vorderen.
Buiten wat minimaal schilderwerk om de zoveel jaar (wat ik zelf doe) en hooguit een CV pomp die na 15 jaar de geest geeft verwacht ik eigenlijk geen kosten. (Wellicht over 50 jaar een nieuw pannendak?)quote:Overigens, dan heb ik het alleen nog maar over de buitenkant. En nog niet eens over zaken als nieuwe keukens, badkamertjes en andere prullaria waar dames dol op zijn.
Ik hoop voor je dat het vrouwtje er ook zo over denkt. En bereid is om die extra mile te gaan om de relatie gezond te houden.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verwacht idd niet dat de prijs de komende jaren zal stijgen, maar 't is de bedoeling er minstens 7 jaar te blijven wonen, evt. langer.. dus wat de huizenprijs doet in de tussentijd, zal me dat in theorie aan mijn reet roesten.
Dan gaat de goudprijs nogal door het dak binnen nu en 10 jaar.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:17 schreef michaelmoore het volgende:
Over tien jaar is een gemiddeld Nederlandse huis een ounce gold waard
Laten we het hopen. Dan koop ik er 30.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:17 schreef michaelmoore het volgende:
Over tien jaar is een gemiddeld Nederlandse huis een ounce gold waard
quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan gaat de goudprijs nogal door het dak binnen nu en 10 jaar.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:16 schreef Garagedeur het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat het vrouwtje er ook zo over denkt. En bereid is om die extra mile te gaan om de relatie gezond te houden.
Zou je dat nou wel doen?quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:17 schreef Garagedeur het volgende:
Laten we het hopen. Dan koop ik er 30.
LOLquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zou je dat nou wel doen?
Volgens je eigen cijfers koste je dat 90K per jaar om te onderhouden.
Als ik zie wat voor een woningen hier voor 2 ton te koop staan en wat de gemiddelde huurder huurt dan lijken deze absoluut niet op elkaar. "het gros' is dus een schromelijke overdrijving imo.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:39 schreef LXIV het volgende:
Het gros van de huurders in Nederland woont in een eengezinswoning van ca. 200.000 euro marktwaarde voor zo'n 400-500 euro per maand.
Ik was de straat sneeuwvrij aan het maken, gezellig aan het kletsen met mijn medehuurders. De kopers van de overkant kwamen er ook even gezellig bij staan, plannen maken voor oud en nieuw enzo.... beetje vuurkorfje neerzetten, oliebollen bakken.... kortom..... gezellig gemengd buurtje hierzoquote:
Nu zit ik er niet echt in, maar 1 a 1,5 procent per jaar voor onderhoud (uitgaande van gemidels rijtjeshuis) is toch niet zo heel schokkend?quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik had nog een vraag openstaan aan 'Garagedeur'.
Die stelde dit:
[..]
Waarop ik reageerde met:
[..]
En Garagedeur weer reageerde met:
[..]
En ik weer met:
[..]
Ik hoop dat Garagedeur alsnog de moeite wil nemen zijn eigen cijfers te onderbouwen.
Ik heb anders nog steeds niet vernomen waar ik elke 10 jaar zo'n 30.000 euro in zou moeten steken.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:27 schreef tjoptjop het volgende:
Nu zit ik er niet echt in, maar 1 a 1,5 procent per jaar voor onderhoud (uitgaande van gemidels rijtjeshuis) is toch niet zo heel schokkend?
70k voor een rijtjescontainer klopt wel, vrijstaand + garage kost het dubbelequote:Op zaterdag 4 december 2010 17:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb anders nog steeds niet vernomen waar ik elke 10 jaar zo'n 30.000 euro in zou moeten steken.
Sterker nog, het bouwen van een complete eengezinswoning kost volgens de believers hier maar 70.000 euro
Ik ook niet, maar 1 a 2 procent voor onderhoud is dus veel te veel?quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb anders nog steeds niet vernomen waar ik elke 10 jaar zo'n 30.000 euro in zou moeten steken.
Sterker nog, het bouwen van een complete eengezinswoning kost volgens de believers hier maar 70.000 euro
Gezien het feit dat de huizenprijs ook de grondprijs en locatie bevat is dat dus inderdaad teveel.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:41 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar 1 a 2 procent voor onderhoud is dus veel te veel?
1 a 2 procent van de opstal dan (ik denk dat je puur qua bouwkosten met E70k wel aardig zit)?quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de huizenprijs ook de grondprijs en locatie bevat is dat dus inderdaad teveel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |