abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89076045
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 16:09 schreef xenobinol het volgende:
Het afgelopen topic zijn de voorstanders van kopen een tikkeltje oververtegenwoordigd geweest. Hebben ze het zonlicht niet gezien? Of komen de argumenten in het voordeel van kopen in dit deeltje nu wel boven tafel?

De geschiedenis:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiėren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
Huizenmarkt # 52: Waar de politieke strijd losbarst?
Huizenmarkt #53: Het word in ieder geval een mooie zomer
huizenmarkt #54: Groene blaadjes aan de bomen
Huizenmarkt deel 55: EU wil de sociale huursector beperken
Huizenmarkt #56: Rabo ziet ´t helemaal zitten.
Huizenmarkt #57: waar de prijs harder daalt dan de euro
Huizenmarkt #58: Duizenden gaan in de problemen komen
Huizenmarkt #59: De huizenprijzen blijven nog jaren dalen
Huizenmarkt #60: Waar de bouwproductie is gehalveerd.
Huizenmarkt #61: Troll country
Huizenmarkt #62: nieuw kabinet ver weg, onzekerheid troef.
Huizenmarkt #63: Het word een hete zomer, koop een caravan!
Huizenmarkt #64: Hoe stevig is de fundering?
Huizenmarkt #65 Waar de Griekse zon in Nederland opkomt
Huizenmarkt #66: waar we zakken als een veertje
Huizenmarkt #67: rechts kabinet? Renteaftrek veilig.
Huizenmarkt #68: Alles over rechts?
Huizenmarkt #69: Waar de 'communisten' de macht grijpen.
Huizenmarkt #70: Waar alleen de crisis staat als een huis
Huizenmarkt #71: Geen 2e huis meer in Amsterdam
Huizenmarkt #73: Waar koper en verkoper elkaar niet vinden
Huizenmarkt #74: NHG, HRA, BTW allemaal kansloze acroniemen
Huizenmarkt #75: komt de dubbel dip nog voor deeltje 100?
Huizenmarkt #76: nu toch weer richting rechts?
Huizenmarkt #77: Hoe harder je werkt , hoe hoger de huur
Huizenmarkt # 88 Hoe hoger je inkomen, hoe meer je HRA
Huizenmarkt # 89: Waar nu ook de RABO bank angstig wordt
Huizenmarkt #90: waar half Nederland failliet gaat!
Huizenmarkt #80: Waar de markt verder stagneert
Huizenmarkt #82: Waar krakers blijven plakken
Huizenmarkt #83: Waar huurders tot bezinning komen.
Huizenmarkt #84: Waar de huurmarkt aantrekt

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2010 23:24:19 ]
pi_89076086
Ok, je schuift de problemen dus voor je uit. Ook dat is een kenmerk van een leenkneus.

Het leed is al geleden en het reeds geleden leed gaat nog een boel ellende opleveren. Dat het gaat veranderen geloof ik wel en dat moet ook wel, maar er is al heel wat rommel verstrekt. Rommel, waar je weinig meer aan kunt doen.

Dan moet men het wel rechttrekken en heb niet de indruk dat veel mensen daar aanstalten toe maken of daartoe in staat zijn. Het is eerder overleven dan rechttrekken.
pi_89076136
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De vraag heb je op gereageerd. Dat klopt. Maar hij is niet beantwoord :) Daar zit een groot verschil in. Maar hey, succes ermee, ik leg me erbij neer dat je niet beter kan uitleggen dan wat je nu roept.

[..]

Ja hoor, want iedere persoon die het oneens is met je spoort niet. Tijd voor een bannetje weer?
Duidelijk kan het niet uitgelegd worden. Begrijp je het nog niet, dan zegt dat vooral wat over jou. Ik vind het oprecht vervelend om dat te moeten zeggen, maar iets anders is er niet van te maken.

Je komt er niet uit en begint te hengelen naar een ban. Dat is zielig gedrag. Hypocriet ook als je zelf degene bent die allerlei rare dingen roept.
pi_89076144
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

De vraag is al diverse keren beantwoord. Jij wilt het niet lezen. Dat kan, maar dat is wel iets anders dan dat de vraag niet zou zijn beantwoord.
De vraag heb je op gereageerd. Dat klopt. Maar hij is niet beantwoord :) Daar zit een groot verschil in. Maar hey, succes ermee, ik leg me erbij neer dat je niet beter kan uitleggen dan wat je nu roept.

quote:
Jij spoort in elk geval niet. Dat is wel duidelijk.
Ja hoor, want iedere persoon die het oneens is met je spoort niet. Tijd voor een bannetje weer?
pi_89076227
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Duidelijk kan het niet uitgelegd worden. Begrijp je het nog niet, dan zegt dat vooral wat over jou. Ik vind het oprecht vervelend om dat te moeten zeggen, maar iets anders is er niet van te maken.
Ik begrijp je antwoord wel, ik vind het alleen onzin, iets wat ik in het vorige topic al meerdere malen heb aangegeven en waar je zelfs op in bent gegaan.

quote:
Je komt er niet uit en begint te hengelen naar een ban. Dat is zielig gedrag.
De 1 hengelt naar een ban, de ander roept dat bepaalde lieden gestoord zijn. Zie je die spiegel al?
pi_89076245
En dan nog een goede uit het vorige topic: van paycheck tot paycheck leven, onderhoud er bij in laten schieten... Da's niet goed voor de waarde van je huis over pakweg 25 jaar en tegen het einde van de looptijd van je hypothecaire lening. Dan moet je ook nog eens gaan verkopen en dan breekt het gebrek aan onderhoud en woningverbetering wel op. Auw...
pi_89076320
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:10 schreef Halcon het volgende:
Ok, je schuift de problemen dus voor je uit. Ook dat is een kenmerk van een leenkneus.

Het leed is al geleden en het reeds geleden leed gaat nog een boel ellende opleveren. Dat het gaat veranderen geloof ik wel en dat moet ook wel, maar er is al heel wat rommel verstrekt. Rommel, waar je weinig meer aan kunt doen.

Dan moet men het wel rechttrekken en heb niet de indruk dat veel mensen daar aanstalten toe maken of daartoe in staat zijn. Het is eerder overleven dan rechttrekken.
Nogal gebaseerd op onderbuikgevoelens. Ik vermoed dat de huursubsidie en de HRA op termijn zullen verdwijnen en de overheid de huizenmarkt zal gaan gijzelen teneinde iets te kunnen doen aan de problemen die er zijn. Hoe het landschap er op hypotheekgebied dan zal uitzien moet de toekomst maar uitwijzen. Ik hoop dat hypotheekverstrekkers iig wat meer aan banden worden gelegd als het gaat om de regelgeving bij het verstrekken van een hypotheek.
pi_89076325
Ik had de lapo en mijn OP is een stuk briljanter :(
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_89076333
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik begrijp je antwoord wel, ik vind het alleen onzin, iets wat ik in het vorige topic al meerdere malen heb aangegeven en waar je zelfs op in bent gegaan.

[..]

De 1 hengelt naar een ban, de ander roept dat bepaalde lieden gestoord zijn. Zie je die spiegel al?
Je blijft maar roepen, dat is je probleem. Je onderbouwt niets, maar denkt je gelijk te halen door maar vaak genoeg te roepen dat iets onzin is. Dat is zielig gedrag, net zoals het zeuren om een ban.

Uit het vorige topic is wel gebleken dat je moeite hebt met begrijpend lezen en je met jouw beperkte verstandelijke vermogens moeite hebt om aan te haken in de discussie.
pi_89076335
De vergrijzing gaat in de toekomst meer gevolgen hebben dan waar we nu bij stilstaan.
1 daarvan is simpelweg een overschot aan huizen.
pi_89076389
Een jaar of 5 geleden had ik het er eens met m'n pa over. Ik vond het apart om te zien dat (ceteris paribus) het verschil tussen huur en koop zo'n enorm verschil in welvaart geeft.

Met dank aan al die stimulerende maatregelen. De ironie is echter dat die nu dus uitgewerkt zijn aangezien de prijzen toch echt wel een plafond hebben bereikt. Iedereen die de afgelopen 15 jaar een huis heeft gekocht is zwaar gesteund door de overheid.
pi_89076396
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:13 schreef Halcon het volgende:
En dan nog een goede uit het vorige topic: van paycheck tot paycheck leven, onderhoud er bij in laten schieten...
Waar baseer je dat precies op? Bedoel je nu de schrijnende gevallen en generaliseer je dat vervolgens op alle huizenbezitters? Of beperk je je tot de gevallen die net-aan hun hypotheek kan betalen?
pi_89076405
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nogal gebaseerd op onderbuikgevoelens. Ik vermoed dat de huursubsidie en de HRA op termijn zullen verdwijnen en de overheid de huizenmarkt zal gaan gijzelen teneinde iets te kunnen doen aan de problemen die er zijn. Hoe het landschap er op hypotheekgebied dan zal uitzien moet de toekomst maar uitwijzen. Ik hoop dat hypotheekverstrekkers iig wat meer aan banden worden gelegd als het gaat om de regelgeving bij het verstrekken van een hypotheek.
Gebaseerd op feiten, helaas. Als de HRA verdwijnt, dan komen er sowieso een hoop mensen in de problemen. Ik vind dat de HRA moet verdwijnen, maar de HRA is wel het beademingsapparaat dat veel mensen nog net in leven weet te houden.

Wat wil je aan banden gaan leggen? Is het niet apart dat je verstrekkers aan banden legt, maar als overheid zelf wel vanalles doet om het aangaan en intact houden van schulden te stimuleren?
pi_89076423
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
De vergrijzing gaat in de toekomst meer gevolgen hebben dan waar we nu bij stilstaan.
1 daarvan is simpelweg een overschot aan huizen.
Nee hoor, die worden gewoon gesloopt. Leegstand=ruim aanbod=kapitaalsvernietiging volgens de politiek.
pi_89076478
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar baseer je dat precies op? Bedoel je nu de schrijnende gevallen en generaliseer je dat vervolgens op alle huizenbezitters? Of beperk je je tot de gevallen die net-aan hun hypotheek kan betalen?
De schrijnende gevallen zijn de gevallen die nu omvallen. Daar achter zit nog een hele groep die net rond kan komen. Dat lukt ze dankzij de HRA en omdat ze 'n volle werkweek draaien. Die laatste groep doet weinig tot niets aan schuldafbouw en nog minder aan onderhoud en woningverbetering.
pi_89076498
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je blijft maar roepen, dat is je probleem. Je onderbouwt niets, maar denkt je gelijk te halen door maar vaak genoeg te roepen dat iets onzin is. Dat is zielig gedrag, net zoals het zeuren om een ban.
Ik zie jou anders je stellingen ook niet onderbouwen, dus een gevalletje pot ketel mijn beste.
Daarnaast ga ik vaak zat op je punten in, sterker nog, ik doe nu niets anders :')

quote:
Uit het vorige topic is wel gebleken dat je moeite hebt met begrijpend lezen en je met jouw beperkte verstandelijke vermogens moeite hebt om aan te haken in de discussie.
Als ik zelfs xenobinol`s gedachtegang kan volgen zou je zeggen dat iemand zoals jij ook makkelijk te volgen moet zijn. Maar ja, zender <> ontvanger he. Dat heb ik al eerder aangehaald, waar je vervolgens niet op inging. Ik zie een patroon, zie jij het ook?
pi_89076547
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:16 schreef tjoptjop het volgende:
Iedereen die de afgelopen 15 jaar een huis heeft gekocht is zwaar gesteund door de overheid.
Het zijn meer de banken geweest met allerlei hypotheek constructies om maximaal HRA te verkrijgen en een overheid die dat maar heeft laten gaan. ;)
pi_89076583
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:16 schreef tjoptjop het volgende:
Een jaar of 5 geleden had ik het er eens met m'n pa over. Ik vond het apart om te zien dat (ceteris paribus) het verschil tussen huur en koop zo'n enorm verschil in welvaart geeft.

Met dank aan al die stimulerende maatregelen. De ironie is echter dat die nu dus uitgewerkt zijn aangezien de prijzen toch echt wel een plafond hebben bereikt. Iedereen die de afgelopen 15 jaar een huis heeft gekocht is zwaar gesteund door de overheid.
Huur wordt net zo gestimuleerd, dus die vlieger gaat niet op.. Als echt alle steunmaatregelen overal afgaan, dan wordt huren nog veel onbetaalbaarder dan het nu al is en staat half NL op straat. Kopers en huurders.
pi_89076586
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zie jou anders je stellingen ook niet onderbouwen, dus een gevalletje pot ketel mijn beste.
Daarnaast ga ik vaak zat op je punten in, sterker nog, ik doe nu niets anders :')

[..]

Als ik zelfs xenobinol`s gedachtegang kan volgen zou je zeggen dat iemand zoals jij ook makkelijk te volgen moet zijn. Maar ja, zender <> ontvanger he. Dat heb ik al eerder aangehaald, waar je vervolgens niet op inging. Ik zie een patroon, zie jij het ook?
Alles is vaak keurig onderbouwd hoor. Xeno kan het allemaal prima volgen. Jij bent de enige die het niet echt kan volgen. Misschien dat andere figuur (bijvlagenzinvol) ook nog, maar die doet z'n naam wel eer aan. Helaas zijn de vlagen van zinvolheid vrij beperkt.

Ik zie een patroon en dat patroon is dat jij er alles aan doet om de discussie om zeep te helpen.
pi_89076620
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gebaseerd op feiten, helaas. Als de HRA verdwijnt, dan komen er sowieso een hoop mensen in de problemen. Ik vind dat de HRA moet verdwijnen, maar de HRA is wel het beademingsapparaat dat veel mensen nog net in leven weet te houden.
Niet alleen de HRA, ook de huursubsidie moet eruit. We moeten naar een flattax achtig systeem als het aan mij ligt, maar dat is offtopic.

quote:
Wat wil je aan banden gaan leggen?
Het feit dat men kijkt naar je maandinkomen om te toetsen of je wel in staat bent je maandelijkse inleg te voldoen, is toch krankzinnig? Het zegt helemaal niks over je kredietwaardigheid. Dat is krom.

quote:
Is het niet apart dat je verstrekkers aan banden legt, maar als overheid zelf wel vanalles doet om het aangaan en intact houden van schulden te stimuleren?
Ik heb dan ook niet het idee dat de overheid zelf verantwoording zal nemen in dit geval :')
pi_89076622
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_89076630
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:19 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het zijn meer de banken geweest met allerlei hypotheek constructies om maximaal HRA te verkrijgen en een overheid die dat maar heeft laten gaan. ;)
Dat zeg ik toch: zwaar gesteund door de overheid.
pi_89076686
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:20 schreef xenobinol het volgende:
Hier graag verder

Huizenmarkt #85: huurkneuzen vs. leenkneuzen
Deze is al verder.

Hevel de OP maar over wat mij betreft.
pi_89076698
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:17 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nee hoor, die worden gewoon gesloopt. Leegstand=ruim aanbod=kapitaalsvernietiging volgens de politiek.
Daar gaat je spaarpot voor de oude dag tegen de vlakte, alleen voor de grond krijg je nog wat terug. ;)
pi_89076775
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Alles is vaak keurig onderbouwd hoor. Xeno kan het allemaal prima volgen. Jij bent de enige die het niet echt kan volgen. Misschien dat andere figuur (bijvlagenzinvol) ook nog, maar die doet z'n naam wel eer aan. Helaas zijn de vlagen van zinvolheid vrij beperkt.
Ja hoor, leenkneusjes, leentokkies, huurtokkies, randdebielen en dat soort zaken zijn altijd keurig onderbouwd. O, en dat ik het niet eens ben met je stellingen wil niet zeggen dat ik het niet kan volgen. Het feit dat ik vind dat ik geen antwoord krijg op mijn vraag ook niet trouwens. Maar jij weet ook stiekem wel het verschil tussen die twee dingen.

quote:
Ik zie een patroon en dat patroon is dat jij er alles aan doet om de discussie om zeep te helpen.
Ik zie het patroon toch echt anders, aangezien ik volgens mij op *elke* post van jou ben ingegaan. Wat is jouw definitie van een discussie?

Ik zie eerder het patroon dat jij continu je posts aan het uitleggen, verbeteren of verduidelijken bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')