Duidelijk kan het niet uitgelegd worden. Begrijp je het nog niet, dan zegt dat vooral wat over jou. Ik vind het oprecht vervelend om dat te moeten zeggen, maar iets anders is er niet van te maken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De vraag heb je op gereageerd. Dat klopt. Maar hij is niet beantwoordDaar zit een groot verschil in. Maar hey, succes ermee, ik leg me erbij neer dat je niet beter kan uitleggen dan wat je nu roept.
[..]
Ja hoor, want iedere persoon die het oneens is met je spoort niet. Tijd voor een bannetje weer?
De vraag heb je op gereageerd. Dat klopt. Maar hij is niet beantwoordquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
De vraag is al diverse keren beantwoord. Jij wilt het niet lezen. Dat kan, maar dat is wel iets anders dan dat de vraag niet zou zijn beantwoord.
Ja hoor, want iedere persoon die het oneens is met je spoort niet. Tijd voor een bannetje weer?quote:Jij spoort in elk geval niet. Dat is wel duidelijk.
Ik begrijp je antwoord wel, ik vind het alleen onzin, iets wat ik in het vorige topic al meerdere malen heb aangegeven en waar je zelfs op in bent gegaan.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Duidelijk kan het niet uitgelegd worden. Begrijp je het nog niet, dan zegt dat vooral wat over jou. Ik vind het oprecht vervelend om dat te moeten zeggen, maar iets anders is er niet van te maken.
De 1 hengelt naar een ban, de ander roept dat bepaalde lieden gestoord zijn. Zie je die spiegel al?quote:Je komt er niet uit en begint te hengelen naar een ban. Dat is zielig gedrag.
Nogal gebaseerd op onderbuikgevoelens. Ik vermoed dat de huursubsidie en de HRA op termijn zullen verdwijnen en de overheid de huizenmarkt zal gaan gijzelen teneinde iets te kunnen doen aan de problemen die er zijn. Hoe het landschap er op hypotheekgebied dan zal uitzien moet de toekomst maar uitwijzen. Ik hoop dat hypotheekverstrekkers iig wat meer aan banden worden gelegd als het gaat om de regelgeving bij het verstrekken van een hypotheek.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:10 schreef Halcon het volgende:
Ok, je schuift de problemen dus voor je uit. Ook dat is een kenmerk van een leenkneus.
Het leed is al geleden en het reeds geleden leed gaat nog een boel ellende opleveren. Dat het gaat veranderen geloof ik wel en dat moet ook wel, maar er is al heel wat rommel verstrekt. Rommel, waar je weinig meer aan kunt doen.
Dan moet men het wel rechttrekken en heb niet de indruk dat veel mensen daar aanstalten toe maken of daartoe in staat zijn. Het is eerder overleven dan rechttrekken.
Je blijft maar roepen, dat is je probleem. Je onderbouwt niets, maar denkt je gelijk te halen door maar vaak genoeg te roepen dat iets onzin is. Dat is zielig gedrag, net zoals het zeuren om een ban.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik begrijp je antwoord wel, ik vind het alleen onzin, iets wat ik in het vorige topic al meerdere malen heb aangegeven en waar je zelfs op in bent gegaan.
[..]
De 1 hengelt naar een ban, de ander roept dat bepaalde lieden gestoord zijn. Zie je die spiegel al?
Waar baseer je dat precies op? Bedoel je nu de schrijnende gevallen en generaliseer je dat vervolgens op alle huizenbezitters? Of beperk je je tot de gevallen die net-aan hun hypotheek kan betalen?quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:13 schreef Halcon het volgende:
En dan nog een goede uit het vorige topic: van paycheck tot paycheck leven, onderhoud er bij in laten schieten...
Gebaseerd op feiten, helaas. Als de HRA verdwijnt, dan komen er sowieso een hoop mensen in de problemen. Ik vind dat de HRA moet verdwijnen, maar de HRA is wel het beademingsapparaat dat veel mensen nog net in leven weet te houden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogal gebaseerd op onderbuikgevoelens. Ik vermoed dat de huursubsidie en de HRA op termijn zullen verdwijnen en de overheid de huizenmarkt zal gaan gijzelen teneinde iets te kunnen doen aan de problemen die er zijn. Hoe het landschap er op hypotheekgebied dan zal uitzien moet de toekomst maar uitwijzen. Ik hoop dat hypotheekverstrekkers iig wat meer aan banden worden gelegd als het gaat om de regelgeving bij het verstrekken van een hypotheek.
Nee hoor, die worden gewoon gesloopt. Leegstand=ruim aanbod=kapitaalsvernietiging volgens de politiek.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
De vergrijzing gaat in de toekomst meer gevolgen hebben dan waar we nu bij stilstaan.
1 daarvan is simpelweg een overschot aan huizen.
De schrijnende gevallen zijn de gevallen die nu omvallen. Daar achter zit nog een hele groep die net rond kan komen. Dat lukt ze dankzij de HRA en omdat ze 'n volle werkweek draaien. Die laatste groep doet weinig tot niets aan schuldafbouw en nog minder aan onderhoud en woningverbetering.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar baseer je dat precies op? Bedoel je nu de schrijnende gevallen en generaliseer je dat vervolgens op alle huizenbezitters? Of beperk je je tot de gevallen die net-aan hun hypotheek kan betalen?
Ik zie jou anders je stellingen ook niet onderbouwen, dus een gevalletje pot ketel mijn beste.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je blijft maar roepen, dat is je probleem. Je onderbouwt niets, maar denkt je gelijk te halen door maar vaak genoeg te roepen dat iets onzin is. Dat is zielig gedrag, net zoals het zeuren om een ban.
Als ik zelfs xenobinol`s gedachtegang kan volgen zou je zeggen dat iemand zoals jij ook makkelijk te volgen moet zijn. Maar ja, zender <> ontvanger he. Dat heb ik al eerder aangehaald, waar je vervolgens niet op inging. Ik zie een patroon, zie jij het ook?quote:Uit het vorige topic is wel gebleken dat je moeite hebt met begrijpend lezen en je met jouw beperkte verstandelijke vermogens moeite hebt om aan te haken in de discussie.
Het zijn meer de banken geweest met allerlei hypotheek constructies om maximaal HRA te verkrijgen en een overheid die dat maar heeft laten gaan.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:16 schreef tjoptjop het volgende:
Iedereen die de afgelopen 15 jaar een huis heeft gekocht is zwaar gesteund door de overheid.
Huur wordt net zo gestimuleerd, dus die vlieger gaat niet op.. Als echt alle steunmaatregelen overal afgaan, dan wordt huren nog veel onbetaalbaarder dan het nu al is en staat half NL op straat. Kopers en huurders.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:16 schreef tjoptjop het volgende:
Een jaar of 5 geleden had ik het er eens met m'n pa over. Ik vond het apart om te zien dat (ceteris paribus) het verschil tussen huur en koop zo'n enorm verschil in welvaart geeft.
Met dank aan al die stimulerende maatregelen. De ironie is echter dat die nu dus uitgewerkt zijn aangezien de prijzen toch echt wel een plafond hebben bereikt. Iedereen die de afgelopen 15 jaar een huis heeft gekocht is zwaar gesteund door de overheid.
Alles is vaak keurig onderbouwd hoor. Xeno kan het allemaal prima volgen. Jij bent de enige die het niet echt kan volgen. Misschien dat andere figuur (bijvlagenzinvol) ook nog, maar die doet z'n naam wel eer aan. Helaas zijn de vlagen van zinvolheid vrij beperkt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie jou anders je stellingen ook niet onderbouwen, dus een gevalletje pot ketel mijn beste.
Daarnaast ga ik vaak zat op je punten in, sterker nog, ik doe nu niets anders
[..]
Als ik zelfs xenobinol`s gedachtegang kan volgen zou je zeggen dat iemand zoals jij ook makkelijk te volgen moet zijn. Maar ja, zender <> ontvanger he. Dat heb ik al eerder aangehaald, waar je vervolgens niet op inging. Ik zie een patroon, zie jij het ook?
Niet alleen de HRA, ook de huursubsidie moet eruit. We moeten naar een flattax achtig systeem als het aan mij ligt, maar dat is offtopic.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gebaseerd op feiten, helaas. Als de HRA verdwijnt, dan komen er sowieso een hoop mensen in de problemen. Ik vind dat de HRA moet verdwijnen, maar de HRA is wel het beademingsapparaat dat veel mensen nog net in leven weet te houden.
Het feit dat men kijkt naar je maandinkomen om te toetsen of je wel in staat bent je maandelijkse inleg te voldoen, is toch krankzinnig? Het zegt helemaal niks over je kredietwaardigheid. Dat is krom.quote:Wat wil je aan banden gaan leggen?
Ik heb dan ook niet het idee dat de overheid zelf verantwoording zal nemen in dit gevalquote:Is het niet apart dat je verstrekkers aan banden legt, maar als overheid zelf wel vanalles doet om het aangaan en intact houden van schulden te stimuleren?
Dat zeg ik toch: zwaar gesteund door de overheid.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het zijn meer de banken geweest met allerlei hypotheek constructies om maximaal HRA te verkrijgen en een overheid die dat maar heeft laten gaan.
Deze is al verder.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:20 schreef xenobinol het volgende:
Hier graag verder
Huizenmarkt #85: huurkneuzen vs. leenkneuzen
Daar gaat je spaarpot voor de oude dag tegen de vlakte, alleen voor de grond krijg je nog wat terug.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee hoor, die worden gewoon gesloopt. Leegstand=ruim aanbod=kapitaalsvernietiging volgens de politiek.
Ja hoor, leenkneusjes, leentokkies, huurtokkies, randdebielen en dat soort zaken zijn altijd keurig onderbouwd. O, en dat ik het niet eens ben met je stellingen wil niet zeggen dat ik het niet kan volgen. Het feit dat ik vind dat ik geen antwoord krijg op mijn vraag ook niet trouwens. Maar jij weet ook stiekem wel het verschil tussen die twee dingen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alles is vaak keurig onderbouwd hoor. Xeno kan het allemaal prima volgen. Jij bent de enige die het niet echt kan volgen. Misschien dat andere figuur (bijvlagenzinvol) ook nog, maar die doet z'n naam wel eer aan. Helaas zijn de vlagen van zinvolheid vrij beperkt.
Ik zie het patroon toch echt anders, aangezien ik volgens mij op *elke* post van jou ben ingegaan. Wat is jouw definitie van een discussie?quote:Ik zie een patroon en dat patroon is dat jij er alles aan doet om de discussie om zeep te helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |