abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90228245
Discussieer hier mee over het wel en wee van de huizenmarkt.

Alle invalshoeken zijn welkom, bevooroordeeld zijn ook. ^O^

De geschiedenis:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiëren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
Huizenmarkt # 52: Waar de politieke strijd losbarst?
Huizenmarkt #53: Het word in ieder geval een mooie zomer
huizenmarkt #54: Groene blaadjes aan de bomen
Huizenmarkt deel 55: EU wil de sociale huursector beperken
Huizenmarkt #56: Rabo ziet ´t helemaal zitten.
Huizenmarkt #57: waar de prijs harder daalt dan de euro
Huizenmarkt #58: Duizenden gaan in de problemen komen
Huizenmarkt #59: De huizenprijzen blijven nog jaren dalen
Huizenmarkt #60: Waar de bouwproductie is gehalveerd.
Huizenmarkt #61: Troll country
Huizenmarkt #62: nieuw kabinet ver weg, onzekerheid troef.
Huizenmarkt #63: Het word een hete zomer, koop een caravan!
Huizenmarkt #64: Hoe stevig is de fundering?
Huizenmarkt #65 Waar de Griekse zon in Nederland opkomt
Huizenmarkt #66: waar we zakken als een veertje
Huizenmarkt #67: rechts kabinet? Renteaftrek veilig.
Huizenmarkt #68: Alles over rechts?
Huizenmarkt #69: Waar de 'communisten' de macht grijpen.
Huizenmarkt #70: Waar alleen de crisis staat als een huis
Huizenmarkt #71: Geen 2e huis meer in Amsterdam
Huizenmarkt #73: Waar koper en verkoper elkaar niet vinden
Huizenmarkt #74: NHG, HRA, BTW allemaal kansloze acroniemen
Huizenmarkt #75: komt de dubbel dip nog voor deeltje 100?
Huizenmarkt #76: nu toch weer richting rechts?
Huizenmarkt #77: Hoe harder je werkt , hoe hoger de huur
Huizenmarkt # 88 Hoe hoger je inkomen, hoe meer je HRA
Huizenmarkt # 89: Waar nu ook de RABO bank angstig wordt
Huizenmarkt #90: waar half Nederland failliet gaat!
Huizenmarkt #80: Waar de markt verder stagneert
Huizenmarkt #82: Waar krakers blijven plakken
Huizenmarkt #83: Waar huurders tot bezinning komen.
Huizenmarkt #84: Waar de huurmarkt aantrekt
Huizenmarkt #85: Huurkneuzen vs. leenkneuzen
Huizenmarkt #86: Waar kopers moeten aflossen
Huizenmarkt #87: Waar kopers nog steeds tevreden zijn.
Huizenmarkt #88: "appeltaart met een toefje slagroom a.u.b. "

[ Bericht 1% gewijzigd door fedsingularity op 21-12-2010 12:48:18 ]
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_90228331
Op naar de -50%
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_90228348
Welkom terug DAM :)
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_90228648
Misschien dat je de OP nog even kan verbeteren. Zoals ondertussen bekend is onze verloren zoon ook weer terug, wees aardig voor hem want we weten dat hij het soms moeilijk heeft met onze tegenstrijdige opvattingen ;)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90228681
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op naar de -50%
Daar drink ik op ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_90229035
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:43 schreef xenobinol het volgende:
Misschien dat je de OP nog even kan verbeteren. Zoals ondertussen bekend is onze verloren zoon ook weer terug, wees aardig voor hem want we weten dat hij het soms moeilijk heeft met onze tegenstrijdige opvattingen ;)
Fixed. Of de huizenprijzen gaan zakken zullen we vanzelf zien maar ik verwacht in elk geval dat het aantal huizenmarkttopics de komende tijd gaat exploderen, voor zolang het duurt natuurlijk ;)
pi_90229292
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:51 schreef fedsingularity het volgende:

Fixed. Of de huizenprijzen gaan zakken zullen we vanzelf zien maar ik verwacht in elk geval dat het aantal huizenmarkttopics de komende tijd gaat exploderen, voor zolang het duurt natuurlijk ;)
We mogen weer helemaal los :D
I'll sing you a lullaby.
pi_90229378
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op naar de -50%
Welkom terug :)
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:00:22 #9
324665 meth77
to do or not to do
pi_90229404
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:51 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

zolang het blijft dalen zullen banken banger worden, dat gaat recht evenredig op

en ook in Spanje zijn we nog lang niet op de bodem
pi_90229588
Fors vermogensverlies huishoudens

DEN HAAG - Nederlandse huishoudens hadden op 1 januari 2010 een vijfde minder vermogen dan begin 2009. Dat komt vooral door de waardedaling van woningen en een toename van de hypotheekschuld. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Begin dit jaar kwam het doorsneevermogen van huishoudens uit op 33.000 euro. Een jaar eerder was dit nog 42.000 euro. Deze daling is vooral toe te schrijven aan de waardevermindering van de eigen woning. Bijna zes op de tien huishoudens hadden een eigen woning.

De gemiddelde waarde hiervan was 237.000 euro. Een jaar eerder was dat nog 254.000 euro. Daar komt bij dat de hypotheekschulden toenamen van gemiddeld 150.000 euro in 2009 naar 155.000 euro dit jaar. Ook de overige schulden stegen, van 31.000 tot 35.000 euro.
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:13:00 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90229909
quote:
Prijzen koopwoningen dalen

(Novum/Dow Jones) - De prijzen van Nederlandse koopwoningen zijn in november 2010 wederom gedaald ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, blijkt dinsdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Kadaster.

Verkochte bestaande koopwoningen waren gemiddeld 1,1% goedkoper dan in november 2009. De prijsdaling was gelijk aan die van oktober. De prijzen zijn al bijna twee jaar lang onafgebroken lager dan een jaar eerder, aldus het CBS.

De prijsindex stond in november 7% lager dan in augustus 2008, toen deze het hoogste niveau ooit bereikte.

Twee-onder-een-kapwoningen daalden in november het meeste in prijs. De verkoopprijzen hiervan lagen volgens het CBS 1,8% lager dan een jaar eerder. Ook appartementen, tussenwoningen en hoekwoningen waren goedkoper. Vrijstaande woningen waren nagenoeg even duur als in november 2009.

Ook ten opzichte van oktober 2010 daalden de verkoopprijzen van bestaande koopwoningen. Met 0,3% was deze daling wel iets kleiner dan die van oktober ten opzichte van september, toen de daling 0,5% bedroeg.

In november wisselden ruim 10.000 bestaande woningen van eigenaar, 1% meer dan in november 2009. In de eerste elf maanden van 2010 werden even veel woningen verkocht als in dezelfde periode in 2009, aldus het CBS.
Ik heb het grafiekje in de OP ook updated maar dat is (iig bij mij) nog niet zichtbaar omdat het oude plaatje met dezelfde naam kennelijk nog in een of andere cache zit. Morgen ofzo zal het nieuwe plaatje wel verschijnen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_90230004
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb het grafiekje in de OP ook updated maar dat is (iig bij mij) nog niet zichtbaar omdat het oude plaatje met dezelfde naam kennelijk nog in een of andere cache zit. Morgen ofzo zal het nieuwe plaatje wel verschijnen.
Heb je hem op photobucket aangepast?
Als je een andere link hebt kan ik die in de OP veranderen.
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:19:04 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90230183
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:15 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Heb je hem op photobucket aangepast?
Als je een andere link hebt kan ik die in de OP veranderen.
Ja gewoon een nieuw plaatje in photobucket met dezelfde naam. Zo pas ik bijna altijd mijn plaatjes aan (ook Shiller P/E e.d.). Zo blijven alle plaatjes in alle topics automatisch up to date. Nadeel is dat het vaak een dagje duurt voordat de verandering zichtbaar is.
Mijn reisverslagen
pi_90230252
Cool. Je onderhoudt je topics ook nog :)
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:30:12 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90230650
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:20 schreef fedsingularity het volgende:
Cool. Je onderhoudt je topics ook nog :)
In elk geval wel de dingen die regelmatig terugkomen zoals plaatjes van huizenmarkt, inflatie, rente, Shiller P/E, etc. Elke keer als ik voor mezelf een update maak van grafiekjes dan ververs ik gelijk ook even het photobucketplaatje. Alle topics die naar die plaatjes linken (ik weet nieteens welke) gaan dan automatisch mee :)
Mijn reisverslagen
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:36:22 #16
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90230942
Zo de tijd is gevolgen zonder DAM ;)

In elk geval weer wat tegengas voor Xeno! Die ontspoorde bijna nl.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_90231623
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:36 schreef Sjabba het volgende:
Zo de tijd is gevolgen zonder DAM ;)

In elk geval weer wat tegengas voor Xeno! Die ontspoorde bijna nl.
Fixed. ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_90232412
quote:
Om de huidige stagnerende woningmarkt een impuls te blijven geven wil de Taskforce Woningbouw de starterslening weer mogelijk maken. De gemeente Amersfoort wil hiervoor ¤ 3,5 miljoen gefaseerd beschikbaar stellen aan het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting (SVn). Het gaat om een bedrag dat de gemeente leent om de regeling voort te zetten. De kosten van de regeling worden verdeeld tussen de gemeente en nader te noemen partijen.

Lees ook: De gemeente Amersfoort moet vanaf 2012 een bezuinigingsoperatie van 20 miljoen euro uitvoeren

Het bedrag van ¤ 3,5 miljoen maakt minimaal 100 startersleningen mogelijk. De startersleningen worden voor de meeste woningen in de prijsklasse voortgezet, namelijk:

de aankoop van bestaande particuliere woningen;
van huur- naar koopwoning van één van de genoemde corporaties;
nieuwbouwwoningen van de deelnemende partijen: op dit moment zijn dat er zeven, maar andere zijn welkom om ook deel te nemen.

De starterslening kan dus niet gebruikt worden voor nieuwbouwwoningen van een niet-deelnemende partij.

In de Taskforce Woningbouw werken de gemeente Amersfoort, de Alliantie, Portaal Eemland, Heilijgers Projectontwikkeling en de Vathorst Beheer Partners: Bouwfonds Ontwikkeling, AM, Dura Vermeer en Heijmans Vastgoed, Rabobank samen met als doel het vertrouwen in de woningmarkt te versterken. Deze samenwerking heeft verschillende maatregelen opgeleverd. Een voorbeeld daarvan is de verruiming van de startersverordening door de gemeenteraad in december 2009. Het aantal aanvragen en toekenningen is daardoor gestegen. De starterslening heeft zich daarmee bewezen als een effectief instrument om beweging te stimuleren in de koopwoningmarkt. Dankzij de starterslening is de drempel voor starters op de koopwoningmarkt lager.

Wethouder Gert Boeve: Het feit dat onze partners bereid zijn om bij te dragen aan de starterslening, getuigt van hun enorme betrokkenheid bij de staat? van de woningmarkt. Het in ere herstellen van de starterslening is niet alleen voordelig voor starters, maar voor iedereen die een woning wil kopen of verkopen. Als een starterswoning wordt verkocht, heeft dat als gevolg dat de verkoper van die woning vervolgens een andere woning (in een hogere prijsklasse) kan kopen, en ga zo maar door. Ik kan al rekenen op de steun van de meerderheid van de raad en dat is goed nieuws. Het besluit is eerder in de gemeenteraad aan de orde geweest, maar is nu aangepast op aangeven van raadslid G.J. van der Werff (VVD) ten aanzien van de risicodekking.

Sinds 2003 verstrekt de gemeente Amersfoort leningen aan startende kopers op de woningmarkt. Deze leningen hebben sindsdien 163 starters in staat gesteld een woning te kopen. Dit betreft kopers die niet voldoende hypotheek kunnen krijgen voor de aankoop van hun eerste huis. De lening was opgebouwd uit een deel dat werd betaald door het ministerie van VROM (50%), een deel door de provincie (25%) en een gemeentelijk deel (25%). De regeling wordt voor de gemeente uitgevoerd door het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting (SVn). Op 25 mei 2010 is per onmiddellijke ingang de bijdrage van het ministerie van VROM aan de startersleningen beëindigd. Daardoor is het startersfonds versneld uitgeput. De marktpartijen nemen nu een groter deel dan de door VROM betaalde 50% voor hun rekening.

Op 11 januari 2011 wordt het voorstel voor het voortzetten van de regeling startersleningen voorgelegd aan de gemeenteraad, en wordt besloten of de gemeente daarvoor maximaal ¤ 3,5 miljoen gefaseerd beschikbaar stelt aan SVn. De beheerkosten van de lening zijn ¤ 289.500,- waarvan De Alliantie, Portaal Eemland, Heilijgers Projectontwikkeling en de Vathorst Beheer Partners: Bouwfonds Ontwikkeling, AM, Dura Vermeer en Heijmans Vastgoed hebben aangeboden tot maximaal ¤ 200.000,- bij te dragen. De gemeente draagt de rest van de kosten tot maximaal ¤ 125.000,-. Dit bedrag kan worden gedekt uit de extra vrijval Besluit Woninggebonden Subsidies (BWS). Ook andere partijen wordt gevraagd zich aan te sluiten bij de genoemde marktpartijen.

Bron: Gemeente Amersfoort
Wat een idioten. Lekker huizenprijzen hoog houden op kosten van de belastingbetaler.
pi_90232454
Ik spoor prima, ik rijdt alleen een andere route :)
I'll sing you a lullaby.
pi_90232916
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:04 schreef xenobinol het volgende:
Ik spoor prima, ik rijdt alleen een andere route :)
En op een niet alledaags vervoersmiddel. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_90233018
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En op een niet alledaags vervoersmiddel. :+
Een NS-trein? :P

Nog een leuk artikel:

http://www.globalproperty(...)rlands/Price-History

[ Bericht 9% gewijzigd door Mastertje op 21-12-2010 14:23:55 ]
pi_90233460
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:14 schreef Mastertje het volgende:

[..]

Trouwens ook wel een leuke site: http://www.te_veel_gespammed.nl/ - alhoewel erg eenzijdig.
Wow, die kenden we hier nog niet!
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_90233470
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:14 schreef Mastertje het volgende:
Trouwens ook wel een leuke site: http://www.huilenmarkt-zeepbel.nl/ - alhoewel erg eenzijdig.
_O-

Die site kent iedereen hier wel. De eigenaar hiervan komt gemiddeld 5 x per topic een reactie posten met een linkje erin.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 21-12-2010 17:46:20 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_90233589
Ok, mijn oprechte excuses :P Er uit geëdit.
  dinsdag 21 december 2010 @ 14:26:50 #25
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_90233735
quote:
Op naar de -50%

de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen

Misschien moet je die onnozele ondertekst ook ff aanpassen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')