klinkt goed.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:24 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Nee je ziet het verkeerd. Ik ontken helemaal niks. I'm on your side, dat is het probleem niet.
Maar ik ben totaal niet meer onder de indruk van dergelijke 'grote namen'. We hebben tijdens de crisis gezien hoe ze allemaal één voor één door het ijs zakten. "Top"bankiers zijn gewoon mensen zoals jij en ik, of eigenlijk dat niet eens, aangezien ze zich aan de minst sociale kant van het spectrum bevinden. Asociaal graaituig is het, dat eigenlijk dit soort aandacht niet meer waard is. En dat tuig noemt een groot deel van Nederland dan "heikneuters", omdat ze niet precies hetzelfde vinden als hij.
"Deze man... Het is Willem Buiter." So what? Natuurlijk kan Buiter hier gelijk krijgen, zoals bij elke reële voorspelling. En ik hoop ook dat hij gelijk krijgt, want dat is alleen maar gunstiger voor mij. Maar deze voorspelling had iedereen met enig verstand in Nederland kunnen doen. Het was slimmer geweest als hij (zoals ikzelf wel kon) de crisis aan had zien komen.
Goh, ik hoor heel wat anders: Binnen 4 jaar wordt er heel héééééél langzaam begonnen met het afbouwen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 08:37 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Willem Buiter: Hypotheekrenteaftrek binnen 4 jaar afgebouwd
Inderdaad. Als je zoveel tijd steekt in het her en der linkjes spammen mag men blijkbaar niet verwachten dat je ze ook nog allemaal zelf kijkt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:43 schreef Bayswater het volgende:
Goh, ik hoor heel wat anders: Binnen 4 jaar wordt er heel héééééél langzaam begonnen met het afbouwen.
http://nieuwsuur.nl/video(...)-jaar-afgebouwd.htmlquote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je zoveel tijd steekt in het her en der linkjes spammen mag men blijkbaar niet verwachten dat je ze ook nog allemaal zelf kijkt.
Je kijkt ze zelf niet, dus dan zal ik het maar zeggen: dat is wel een ander linkje maar die gaat naar hetzelfde gesprek als je vorige linkje................quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:23 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
http://nieuwsuur.nl/video(...)-jaar-afgebouwd.html
zieltje
Nou ga jij me dan eens even voorspellen hoe de huizenmarkt zich de komende jaren positief gaat ontwikkelen. Wel met zinnige argumenten graag, het moet wel enigszins geloofwaardig zijn.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:51 schreef Integrity het volgende:
Weet je wat grappig is aan dit topic (overigens ook kenmerkend voor FOK!)? Er mag niet voorspeld worden hoe de huizenmarkt verloopt wanneer het een positieve draai heeft. Maar wanneer er negatieve voorspellingen worden geuit, mag dit ineens wel en kunnen de hardste schreeuwers het beamen. Beetje hypocriet!
Welke versie wil je:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:09 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Nou ga jij me dan eens even voorspellen hoe de huizenmarkt zich de komende jaren positief gaat ontwikkelen. Wel met zinnige argumenten graag, het moet wel enigszins geloofwaardig zijn.
3: Huizenbezitters verlagen niet, en kopers krijgen de financiering niet rond. Er breken gouden tijden aan voor de vrije sector.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:15 schreef Resistor het volgende:
Welke versie wil je:
• 1: Huizen worden betaalbaar voor kopers
• 2: Huizenbezitters gaan geen verlies lijden bij verkoop op hun huis.
voor nieuwbouw en starters, want die kunnen elkaar wel vinden, die vinden elkaar altijdquote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
3: Huizenbezitters verlagen niet, en kopers krijgen de financiering niet rond. Er breken gouden tijden aan voor de vrije sector.
Want dat loopt de laatste jaren ook goed?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
voor nieuwbouw en starters, want die kunnen elkaar wel vinden, die vinden elkaar altijd
De AOW en de HRA dat zijn de grootste kostenposten en daar valt een enorme slag te maken, trouwens ook door de studenten zelf te laten betalenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:43 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Goh, ik hoor heel wat anders: Binnen 4 jaar wordt er heel héééééél langzaam begonnen met het afbouwen.
nee maar die kunnen altijd naar elkaar toe groeien, wederzijds met lagere grondprijs en garantiesquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Want dat loopt de laatste jaren ook goed?
Als de HRA weg zou vallen gaat dat niet meer helpen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:08 schreef michaelmoore het volgende:
nee maar die kunnen altijd naar elkaar toe groeien, wederzijds met lagere grondprijs en garanties
Ja dan zal de aankoop iets lager worden, maar toch kunnen die elkaar wel vinden, dat is namelijk altijd gelukt, gemeentes moeten bouwen, de huidige grondprijs is 95% winst, 20 jaar geleden was het 65% winstquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als de HRA weg zou vallen gaat dat niet meer helpen.
Iets lager? Trek eens 30% van je huidige inkomen af en zoek dan eens op wat je dan nog aan hypotheek zou kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:12 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dan zal de aankoop iets lager worden, maar toch kunnen die elkaar wel vinden, dat is namelijk altijd gelukt, gemeentes moeten bouwen, de huidige grondprijs is 95% winst, 20 jaar geleden was het 65% winst
De ene keer krimpt de bevoking en de andere keer moeten gemeentes bouwen?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dan zal de aankoop iets lager worden, maar toch kunnen die elkaar wel vinden, dat is namelijk altijd gelukt, gemeentes moeten bouwen, de huidige grondprijs is 95% winst, 20 jaar geleden was het 65% winst
als he commercieel haalbaar is en ze zijn te verkopen dan wel.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:15 schreef Sjabba het volgende:
[..]
De ene keer krimpt de bevoking en de andere keer moeten gemeentes bouwen?
nieuwbouw-garanties en lagere grondprijs en je bent er al, er is zoveel te verzinnen door de commercie, samenwerken met een bank enz. enz.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Iets lager? Trek eens 30% van je huidige inkomen af en zoek dan eens op wat je dan nog aan hypotheek zou kunnen krijgen.
Als het niet teveel moeite is dan graag.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:42 schreef WillemBier het volgende:
Zal ik als voorbeeld anders even een voorzetje geven waarom het alleen maar omlaag kan met de huizenprijzen?
Helemaal waar, op wereldniveau zullen huizen alleen maar duurder worden. Maar op lokaal niveau kunnen daar grote verschillen in zitten. Als je iets wilt zeggen over de huizenmarkt op het niveau van Nederland, zullen lokale argumenten op korte tot middellange termijn het zwaarste meetellen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:46 schreef lutser.com het volgende:
Een reden waarom huizen en grond duur zullen blijven:
1) Er komen steeds meer mensen op de wereld, al deze mensen willen ergens wonen. Grond word dus duurder.
2) Veel grondstoffen (vooral olie) worden steeds schaarser, dit in combinatie met meer mensen is duurdere grondstoffen.
Duurdere grond, duurdere grondstoffen is inflatie. Alles word duurder arbeid, materiaal en dus ook huizen.
Is prima, wordt waarschijnlijk wel morgen dan.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als het niet teveel moeite is dan graag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |