Ja, daar zal dat huis vast meer waard van worden...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:07 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en weet je wat, als hij een gat wil maken in zijn muur om de muur keihard te verkrachten, dan mag hij dat gewoon doen, zonder bij zijn huisbaas te hoeven janken als je alsjeblieft een gaatje mag maken in je muur om een haakje op te hangen
Blijf huren, blijf huren....quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:16 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Blijf lenen, blijf lenen....
Een huis hoeft niet meer waard te worden. Dat bestaat alleen in jouw hoofd. Een huis moet aangenaam zijn om in te wonen. En als jou dat lukt met een woningbouw keukenblokje moet je gewoon blijven huren. Ik zit er graag comfortabel bij. Mag ik?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:16 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Ja, daar zal dat huis vast meer waard van worden...
Met jou kan ik praten!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een huis hoeft niet meer waard te worden. Dat bestaat alleen in jouw hoofd. Een huis moet aangenaam zijn om in te wonen. En als jou dat lukt met een woningbouw keukenblokje moet je gewoon blijven huren. Ik zit er graag comfortabel bij. Mag ik?
Niet bij vlagen, maar wel deze ene keer zinvol.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een huis hoeft niet meer waard te worden. Dat bestaat alleen in jouw hoofd. Een huis moet aangenaam zijn om in te wonen. En als jou dat lukt met een woningbouw keukenblokje moet je gewoon blijven huren. Ik zit er graag comfortabel bij. Mag ik?
vooral dat woningbouw keukenblokje hahahaquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:40 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Niet bij vlagen, maar wel deze ene keer zinvol.
Grappig voor het effect, maar geen enkele overeenkomst met de realiteit. De keuken die ik huur heeft een kookeiland. Da's nog een overblijfsel van de leentokkie die vóór mij dit pand bewoonde.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:15 schreef HansvD het volgende:
[..]
vooral dat woningbouw keukenblokje hahaha
Dat was nou net het minst relevant...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:15 schreef HansvD het volgende:
[..]
vooral dat woningbouw keukenblokje hahaha
Moest dat niet teruggebracht worden in oude staat? O nee, een kookeiland pikt de verhuurder natuurlijk wel graag in zonder ooit een eurocent te hebben meebetaald. Heerlijk die flexibiliteit van huren.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:25 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Grappig voor het effect, maar geen enkele overeenkomst met de realiteit. De keuken die ik huur heeft een kookeiland. Da's nog een overblijfsel van de leentokkie die vóór mij dit pand bewoonde.
Sorryquote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus? Ik kom niet in elk topic hier, want jullie lullen er elk uur weer een nieuwe vol.
Die leentokkie had dit huis natuurlijk gekocht. De huidige eigenaar heeft het met dikke korting overgekocht. Hij is toevallig ook een vriend van me en ik huur het voor een schappelijke prijs.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:20 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Moest dat niet teruggebracht worden in oude staat? O nee, een kookeiland pikt de verhuurder natuurlijk wel graag in zonder ooit een eurocent te hebben meebetaald. Heerlijk die flexibiliteit van huren.
Nog maar even snel kopen dan. Zonder HRA kun je helemaal geen f*ck meer lenen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:58 schreef michaelmoore het volgende:
net op NOS, van Buiten, Directie Citybank voorspelt dat de HRA in Nederland binnen vier jaar weg is
Ja of twee jaar wachtenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nog maar even snel kopen dan. Zonder HRA kun je helemaal geen f*ck meer lenen.
waar was dat bij?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:58 schreef michaelmoore het volgende:
net op NOS, Directie Citybank voorspelt dat de HRA in Nederland binnen vier jaar weg is
Citybano is zelf een staatsteunbank, wij vannwc eend...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:58 schreef michaelmoore het volgende:
net op NOS, Directie Citybank voorspelt dat de HRA in Nederland binnen vier jaar weg is
Wat intreseerd het? Als ik een van Gogh wil verbranden moet ik dat zelf weten. Het feit blijft dat jij nevernooit meer kan verhuizen naar een andere huurwoning, ik kan mijn huurhuis verkopen en zelfs met verlies overal wonenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:16 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Ja, daar zal dat huis vast meer waard van worden...
Alles maar dan ook alles om leenkneuzen in de watten te leggenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:16 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Blijf lenen, blijf lenen....
Al 3 jaar lang, maar het komt alleen niet binnen handbereik.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 02:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Alles maar dan ook alles om leenkneuzen in de watten te leggen![]()
Het faillissement van het fiat geldsysteem is in zicht
Ach, wat weet deze man nou? Weer zo'n bankier met een air van hier tot Tokyo die het allemaal wel even denkt te weten, maar die toch ook de crisis niet aan heeft zien komen. En die iedereen die het niet met hem eens is "heikneuters" noemt. Laat deze idioot alsjeblieft in de VS blijven, want hier hebben we niks aan hem.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 08:37 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Willem Buiter: Hypotheekrenteaftrek binnen 4 jaar afgebouwd
'Politieke beloftes zijn het papier niet waard waarop ze geschreven worden'
Hoofdeconoom Willem Buiter van Citigroup hoopt en verwacht dat binnen afzienbare tijd schulden van insolvabele Europese banken en overheden geherstructureerd gaan worden. Dat betekent dat beleggers in de desbetreffende obligaties slechts een deel van de uitstaande schuld zullen terugzien.
Deze man... Het is Willem Buiter. Je bent niet echt thuis in het wereldje denk ik..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:02 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Ach, wat weet deze man nou? Weer zo'n bankier met een air van hier tot Tokyo die het allemaal wel even denkt te weten, maar die toch ook de crisis niet aan heeft zien komen. En die iedereen die het niet met hem eens is "heikneuters" noemt. Laat deze idioot alsjeblieft in de VS blijven, want hier hebben we niks aan hem.
Zeepbel, waar heb jij trouwens die filmpjes van de kijker aan Z van gisteren vandaan? Ik kan ze op de site van RTLZ niet vinden en wil graag de hele aflevering zien.
Nee je ziet het verkeerd. Ik ontken helemaal niks. I'm on your side, dat is het probleem niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:13 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Deze man... Het is Willem Buiter. Je bent niet echt thuis in het wereldje denk ik..
Al is ontkennen en negeren wel precies wat je kunt verwachten na dit soort uitspraken..
klinkt goed.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:24 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Nee je ziet het verkeerd. Ik ontken helemaal niks. I'm on your side, dat is het probleem niet.
Maar ik ben totaal niet meer onder de indruk van dergelijke 'grote namen'. We hebben tijdens de crisis gezien hoe ze allemaal één voor één door het ijs zakten. "Top"bankiers zijn gewoon mensen zoals jij en ik, of eigenlijk dat niet eens, aangezien ze zich aan de minst sociale kant van het spectrum bevinden. Asociaal graaituig is het, dat eigenlijk dit soort aandacht niet meer waard is. En dat tuig noemt een groot deel van Nederland dan "heikneuters", omdat ze niet precies hetzelfde vinden als hij.
"Deze man... Het is Willem Buiter." So what? Natuurlijk kan Buiter hier gelijk krijgen, zoals bij elke reële voorspelling. En ik hoop ook dat hij gelijk krijgt, want dat is alleen maar gunstiger voor mij. Maar deze voorspelling had iedereen met enig verstand in Nederland kunnen doen. Het was slimmer geweest als hij (zoals ikzelf wel kon) de crisis aan had zien komen.
Goh, ik hoor heel wat anders: Binnen 4 jaar wordt er heel héééééél langzaam begonnen met het afbouwen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 08:37 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Willem Buiter: Hypotheekrenteaftrek binnen 4 jaar afgebouwd
Inderdaad. Als je zoveel tijd steekt in het her en der linkjes spammen mag men blijkbaar niet verwachten dat je ze ook nog allemaal zelf kijkt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:43 schreef Bayswater het volgende:
Goh, ik hoor heel wat anders: Binnen 4 jaar wordt er heel héééééél langzaam begonnen met het afbouwen.
http://nieuwsuur.nl/video(...)-jaar-afgebouwd.htmlquote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je zoveel tijd steekt in het her en der linkjes spammen mag men blijkbaar niet verwachten dat je ze ook nog allemaal zelf kijkt.
Je kijkt ze zelf niet, dus dan zal ik het maar zeggen: dat is wel een ander linkje maar die gaat naar hetzelfde gesprek als je vorige linkje................quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:23 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
http://nieuwsuur.nl/video(...)-jaar-afgebouwd.html
zieltje
Nou ga jij me dan eens even voorspellen hoe de huizenmarkt zich de komende jaren positief gaat ontwikkelen. Wel met zinnige argumenten graag, het moet wel enigszins geloofwaardig zijn.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:51 schreef Integrity het volgende:
Weet je wat grappig is aan dit topic (overigens ook kenmerkend voor FOK!)? Er mag niet voorspeld worden hoe de huizenmarkt verloopt wanneer het een positieve draai heeft. Maar wanneer er negatieve voorspellingen worden geuit, mag dit ineens wel en kunnen de hardste schreeuwers het beamen. Beetje hypocriet!
Welke versie wil je:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:09 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Nou ga jij me dan eens even voorspellen hoe de huizenmarkt zich de komende jaren positief gaat ontwikkelen. Wel met zinnige argumenten graag, het moet wel enigszins geloofwaardig zijn.
3: Huizenbezitters verlagen niet, en kopers krijgen de financiering niet rond. Er breken gouden tijden aan voor de vrije sector.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:15 schreef Resistor het volgende:
Welke versie wil je:
• 1: Huizen worden betaalbaar voor kopers
• 2: Huizenbezitters gaan geen verlies lijden bij verkoop op hun huis.
voor nieuwbouw en starters, want die kunnen elkaar wel vinden, die vinden elkaar altijdquote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
3: Huizenbezitters verlagen niet, en kopers krijgen de financiering niet rond. Er breken gouden tijden aan voor de vrije sector.
Want dat loopt de laatste jaren ook goed?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
voor nieuwbouw en starters, want die kunnen elkaar wel vinden, die vinden elkaar altijd
De AOW en de HRA dat zijn de grootste kostenposten en daar valt een enorme slag te maken, trouwens ook door de studenten zelf te laten betalenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:43 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Goh, ik hoor heel wat anders: Binnen 4 jaar wordt er heel héééééél langzaam begonnen met het afbouwen.
nee maar die kunnen altijd naar elkaar toe groeien, wederzijds met lagere grondprijs en garantiesquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Want dat loopt de laatste jaren ook goed?
Als de HRA weg zou vallen gaat dat niet meer helpen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:08 schreef michaelmoore het volgende:
nee maar die kunnen altijd naar elkaar toe groeien, wederzijds met lagere grondprijs en garanties
Ja dan zal de aankoop iets lager worden, maar toch kunnen die elkaar wel vinden, dat is namelijk altijd gelukt, gemeentes moeten bouwen, de huidige grondprijs is 95% winst, 20 jaar geleden was het 65% winstquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als de HRA weg zou vallen gaat dat niet meer helpen.
Iets lager? Trek eens 30% van je huidige inkomen af en zoek dan eens op wat je dan nog aan hypotheek zou kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:12 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dan zal de aankoop iets lager worden, maar toch kunnen die elkaar wel vinden, dat is namelijk altijd gelukt, gemeentes moeten bouwen, de huidige grondprijs is 95% winst, 20 jaar geleden was het 65% winst
De ene keer krimpt de bevoking en de andere keer moeten gemeentes bouwen?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dan zal de aankoop iets lager worden, maar toch kunnen die elkaar wel vinden, dat is namelijk altijd gelukt, gemeentes moeten bouwen, de huidige grondprijs is 95% winst, 20 jaar geleden was het 65% winst
als he commercieel haalbaar is en ze zijn te verkopen dan wel.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:15 schreef Sjabba het volgende:
[..]
De ene keer krimpt de bevoking en de andere keer moeten gemeentes bouwen?
nieuwbouw-garanties en lagere grondprijs en je bent er al, er is zoveel te verzinnen door de commercie, samenwerken met een bank enz. enz.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Iets lager? Trek eens 30% van je huidige inkomen af en zoek dan eens op wat je dan nog aan hypotheek zou kunnen krijgen.
Als het niet teveel moeite is dan graag.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:42 schreef WillemBier het volgende:
Zal ik als voorbeeld anders even een voorzetje geven waarom het alleen maar omlaag kan met de huizenprijzen?
Helemaal waar, op wereldniveau zullen huizen alleen maar duurder worden. Maar op lokaal niveau kunnen daar grote verschillen in zitten. Als je iets wilt zeggen over de huizenmarkt op het niveau van Nederland, zullen lokale argumenten op korte tot middellange termijn het zwaarste meetellen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:46 schreef lutser.com het volgende:
Een reden waarom huizen en grond duur zullen blijven:
1) Er komen steeds meer mensen op de wereld, al deze mensen willen ergens wonen. Grond word dus duurder.
2) Veel grondstoffen (vooral olie) worden steeds schaarser, dit in combinatie met meer mensen is duurdere grondstoffen.
Duurdere grond, duurdere grondstoffen is inflatie. Alles word duurder arbeid, materiaal en dus ook huizen.
Is prima, wordt waarschijnlijk wel morgen dan.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als het niet teveel moeite is dan graag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |