abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90799273
We gaan weer verder met nummer 92. Wat gaat 2011 ons brengen? Aan het einde van 2010 leven we in ieder geval in paradoxale tijden, waarin de economie herstelt... maar de woningmarkt blijft inzakken en de vermogensposities van huishoudens blijven kelderen. Is de oplossing van dit raadsel wellicht dat het verminderen van de diverse zeepbellen reden is voor een heropleving van de economie? Of zit het allemaal anders in elkaar? Discussieer mee in deze nieuwe episode!

De geschiedenis:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiëren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
Huizenmarkt # 52: Waar de politieke strijd losbarst?
Huizenmarkt #53: Het word in ieder geval een mooie zomer
huizenmarkt #54: Groene blaadjes aan de bomen
Huizenmarkt deel 55: EU wil de sociale huursector beperken
Huizenmarkt #56: Rabo ziet ´t helemaal zitten.
Huizenmarkt #57: waar de prijs harder daalt dan de euro
Huizenmarkt #58: Duizenden gaan in de problemen komen
Huizenmarkt #59: De huizenprijzen blijven nog jaren dalen
Huizenmarkt #60: Waar de bouwproductie is gehalveerd.
Huizenmarkt #61: Troll country
Huizenmarkt #62: nieuw kabinet ver weg, onzekerheid troef.
Huizenmarkt #63: Het word een hete zomer, koop een caravan!
Huizenmarkt #64: Hoe stevig is de fundering?
Huizenmarkt #65 Waar de Griekse zon in Nederland opkomt
Huizenmarkt #66: waar we zakken als een veertje
Huizenmarkt #67: rechts kabinet? Renteaftrek veilig.
Huizenmarkt #68: Alles over rechts?
Huizenmarkt #69: Waar de 'communisten' de macht grijpen.
Huizenmarkt #70: Waar alleen de crisis staat als een huis
Huizenmarkt #71: Geen 2e huis meer in Amsterdam
Huizenmarkt #73: Waar koper en verkoper elkaar niet vinden
Huizenmarkt #74: NHG, HRA, BTW allemaal kansloze acroniemen
Huizenmarkt #75: komt de dubbel dip nog voor deeltje 100?
Huizenmarkt #76: nu toch weer richting rechts?
Huizenmarkt #77: Hoe harder je werkt , hoe hoger de huur
Huizenmarkt # 88 Hoe hoger je inkomen, hoe meer je HRA
Huizenmarkt # 89: Waar nu ook de RABO bank angstig wordt
Huizenmarkt #90: waar half Nederland failliet gaat!
Huizenmarkt #80: Waar de markt verder stagneert
Huizenmarkt #82: Waar krakers blijven plakken
Huizenmarkt #83: Waar huurders tot bezinning komen.
Huizenmarkt #84: Waar de huurmarkt aantrekt
Huizenmarkt #85: Huurkneuzen vs. leenkneuzen
Huizenmarkt #86: Waar kopers moeten aflossen
Huizenmarkt #87: Waar kopers nog steeds tevreden zijn.
Huizenmarkt #88: "appeltaart met een toefje slagroom a.u.b. "
Huizenmarkt #89 Waar kerst vroeg valt dit jaar
Huizenmarkt #90 Nog snel even een hypotheek afsluiten, nu het nog kan.
Huizenmarkt #91: Sukkelende Woningmarkt bij Herstellende Economie!
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90799815
Het jaar van de huurder die zich gaat inschrijven en niet meer voor een sociale huurwoning in aanmerking gaat komen of op een wachtlijst van >8 jaar terecht gaat komen. _O-
pi_90799967
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:55 schreef Basp1 het volgende:
Het jaar van de huurder die zich gaat inschrijven en niet meer voor een sociale huurwoning in aanmerking gaat komen of op een wachtlijst van >8 jaar terecht gaat komen. _O-
Welnee.... volgens mij worden de banken de nieuwe woningcorporaties :)
I'll sing you a lullaby.
pi_90800028
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:40 schreef xenobinol het volgende:
De grap is dat ik geen huursubsidie krijg en ook nooit gehad heb, ik betaal gewoon het volle pond. Ondanks dat blaten de kopers hier dat de sociale sector zwaar gesubsidieerd is, ondertussen vergeten ze dat er slechts een handje vol mensen huursubsidie krijgen tegenover vrijwel alle kopers die gesubsidieerd geleend hebben. Hoezo..... vrije markt :')
Maar goed.... veeg vooral je eigen straatje schoon :)
Over straatje schoonvegen gesproken....

Xeno.... Je hoeft geen huursubsidie te krijgen om gesubsidieerd te wonen. De woningen van de WBV zijn namelijk gesubsidieerd en dus kunnen de huren KUNSTMATIG laag gehouden worden.

Jij betaalt dus niet het volle pond, en dat heb je ook nog nooit gedaan.

Vandaar dat de EU ingrijpt en stelt dat als je boven de 33.000 verdient het niet nodig is om in een gesubsidieerde huurwoning te wonen. Dat heeft niets met de huursubsidietoeslag te maken.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 3 januari 2011 @ 17:02:43 #5
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_90800134
Het jaar van de huurder die alleen nog op de dure vrije sector of particuliere markt terecht kan. Zit je wel nog in een sociale huurwoning voor een lage huur kan je de dagen aftellen dat je tuig naast, onder of boven je krijgt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_90800431
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:02 schreef Bayswater het volgende:
Het jaar van de huurder die alleen nog op de dure vrije sector of particuliere markt terecht kan. Zit je wel nog in een sociale huurwoning voor een lage huur kan je de dagen aftellen dat je tuig naast, onder of boven je krijgt.
Nee hoor, de nette buren die ik nu heb blijven gewoon zitten. Minder kans op tuig dus! *O*
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_90800437
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Over straatje schoonvegen gesproken....

Xeno.... Je hoeft geen huursubsidie te krijgen om gesubsidieerd te wonen. De woningen van de WBV zijn namelijk gesubsidieerd en dus kunnen de huren KUNSTMATIG laag gehouden worden.

Jij betaalt dus niet het volle pond, en dat heb je ook nog nooit gedaan.

Vandaar dat de EU ingrijpt en stelt dat als je boven de 33.000 verdient het niet nodig is om in een gesubsidieerde huurwoning te wonen. Dat heeft niets met de huursubsidietoeslag te maken.
Corporaties worden niet meer gesubsidieerd, al jaren niet meer. Hoe kan het dan dat mijn corporatie gewoon 30 miljoen kan investeren? Gewoon omdat ze betaalbaar kunnen bouwen omdat ze niet de mega winsten hoeven te maken die de vastgoedmaffia wel wenst op te strijken. Dit prijsvoordeel geven ze gewoon door aan de huurder. Jullie klagen toch ook niet als de mediamarkt je een goedkoop TV toestel verkoopt? Koop je dan een gesubsidieerd toestel? Het wil er maar bij kopers niet in dat ze gewoon te veel geld betaald hebben, dat ze zich hebben laten naaien door de banken en de vastgoedmaffia. Jullie met je gesubsidieerde leningen willen gewoon je geweten sussen :')
"Ja maar..... jullie zijn net zo goed gesubsidieerd hoor :{ " _O- _O- _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_90800492
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:02 schreef Bayswater het volgende:
Die verpaupering is 15 jaar geleden al begonnen, toen verliet iedereen zijn sociale huurwoning om in een geldautomaat te gaan wonen. Veel 'erger' als dat het nu is kan het eigenlijk niet meer worden ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_90800514
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:10 schreef xenobinol het volgende:
Jullie met je gesubsidieerde leningen willen gewoon je geweten sussen :')
Mijn geweten sussen? :D

Ik heb geen geweten. Als ik morgen 5000 euro kan verdienen met iets wat de maatschappij 100.000.000 euro kost aarzel ik geen nanoseconde. :X
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_90800553
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:09 schreef Prutzenberg het volgende:

Nee hoor, de nette buren die ik nu heb blijven gewoon zitten. Minder kans op tuig dus! *O*
Ik ben de enige die werkt in mijn straat, behalve de kopers van de overkant dan, die moeten hard werken voor hun gesubsidieerde lening :P
Mijn uitkeringsgerechtigde buren letten de hele dag goed op mijn spulletjes, dus het valt best mee met de criminaliteit in de buurt :)
I'll sing you a lullaby.
pi_90800571
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mijn geweten sussen? :D

Ik heb geen geweten. Als ik morgen 5000 euro kan verdienen met iets wat de maatschappij 100.000.000 euro kost aarzel ik geen nanoseconde. :X
Ik geloof je direct :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_90803087
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Die verpaupering is 15 jaar geleden al begonnen, toen verliet iedereen zijn sociale huurwoning om in een geldautomaat te gaan wonen. Veel 'erger' als dat het nu is kan het eigenlijk niet meer worden ;)
Wacht maar tot de aftakeling van de vinex wijken begint. :+
pi_90806027
quote:

[..]

Corporaties worden niet meer gesubsidieerd, al jaren niet meer. Hoe kan het dan dat mijn corporatie gewoon 30 miljoen kan investeren? Gewoon omdat ze betaalbaar kunnen bouwen omdat ze niet de mega winsten hoeven te maken die de vastgoedmaffia wel wenst op te strijken. Dit prijsvoordeel geven ze gewoon door aan de huurder. Jullie klagen toch ook niet als de mediamarkt je een goedkoop TV toestel verkoopt? Koop je dan een gesubsidieerd toestel? Het wil er maar bij kopers niet in dat ze gewoon te veel geld betaald hebben, dat ze zich hebben laten naaien door de banken en de vastgoedmaffia. Jullie met je gesubsidieerde leningen willen gewoon je geweten sussen :')
Dat ze niet meer gesubsidieerd worden klopt. De woningen die ze bezit zijn in het verleden wel gefinancieerd of mede-gefinancieerd door de overheid. Sinds de overheid overigens geen subsidie meer verstrekt zijn veel corporaties overgegaan op het slopen van de goedkopere woningen en het plaatsen van nieuwe duurdere woningen.
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2004-2005/sloop-2.html
  maandag 3 januari 2011 @ 19:48:54 #14
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_90807019
Daarbij zijn de grondprijzen waarvoor de gemeente de grond verkocht heeft aan corporaties ivm sociale woningbouw altijd erg laag geweest (tot gratis toe). Ook een vorm van subsidie.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_90807160
quote:

[..]

Volgens mij zijn de woningbouwverenigingen aardig geholpen in het verleden. Daarbij hadden de verschillende woningbouwverenigingen peperdure projecten die mislukten (die boot in rotterdam ofzo) en bestuurders/managers die lekker uit de kas grepen. Nu moeten ze verplicht iets aan de achterstandsbuurten doen en nu beginnen ze te piepen dat ze geen geld hebben. De huurwereld is geen haar beter dan de koop.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:32:40 #16
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_90809522
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:26 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat ze niet meer gesubsidieerd worden klopt. De woningen die ze bezit zijn in het verleden wel gefinancieerd of mede-gefinancieerd door de overheid. Sinds de overheid overigens geen subsidie meer verstrekt zijn veel corporaties overgegaan op het slopen van de goedkopere woningen en het plaatsen van nieuwe duurdere woningen.
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2004-2005/sloop-2.html
Ja, die discussie laait weer op: http://www.omroepgelderla(...)oop-huurwoningen.htm
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:51:55 #17
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_90810632
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:48 schreef Bayswater het volgende:
Daarbij zijn de grondprijzen waarvoor de gemeente de grond verkocht heeft aan corporaties ivm sociale woningbouw altijd erg laag geweest (tot gratis toe). Ook een vorm van subsidie.
Misschien rekent het gemeentelijk grondkartel (VNG) wel teveel geld voor bouwkavels. Weer zo'n stukje zeepbel dat ooit gaat leeglopen, want vroeg of laat hebben gemeenten geld nodig en dan zakken ze met hun kavelprijzen.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_90811316
FF een vraagje vraagje tussendoor.
Nu kost de HRA 1 miljard per maand. We moeten ongeveer 18 miljard gaan bezuinigen. Als de rente nou van (ongeveer) 5% naar 7.5% gaat stijgen moeten we dan weer 0.5 x 12 = 6 miljard gaan bezuinigen?
  maandag 3 januari 2011 @ 21:14:12 #19
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_90811816
quote:
Jullie met je gesubsidieerde leningen willen gewoon je geweten sussen :')
Muhahaha, mijn geweten sussen? Je begrijpt er écht geen hout van he :D
Het doet mijn geweten echt niets (NIETS!) dat jouw woning niet gesubsidieerd is en de mijne (als je dat zo wilt noemen, HRA) wel. Sterker nog... ik vindt het wel mooi ;)
Jij kiest er helemaal zelf voor om elke maand je geld weg te gooien, niets op te bouwen en niet te willen kopen. Dat ik een andere keus maak hoef ik me niet schuldig over te voelen. Medelijden met jou, dat wel een beetje ja. Maar dat staat helemaal los van mijn geweten :')
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_90812687
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:14 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Muhahaha, mijn geweten sussen? Je begrijpt er écht geen hout van he :D
Het doet mijn geweten echt niets (NIETS!) dat jouw woning niet gesubsidieerd is en de mijne (als je dat zo wilt noemen, HRA) wel. Sterker nog... ik vindt het wel mooi ;)
Jij kiest er helemaal zelf voor om elke maand je geld weg te gooien, niets op te bouwen en niet te willen kopen. Dat ik een andere keus maak hoef ik me niet schuldig over te voelen. Medelijden met jou, dat wel een beetje ja. Maar dat staat helemaal los van mijn geweten :')
En je geweten dat je woning in prijs daalt?
  maandag 3 januari 2011 @ 21:31:28 #21
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_90812811
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:29 schreef Bumbu het volgende:
En je geweten dat je woning in prijs daalt?
Leg mij eens uit hoe ik daar last van zou hebben? Mijn auto is ook in waarde gedaald sinds ik hem kocht ging leasen. Het broodje dat ik vanmorgen kocht (2,75!!) is nu helemaal niets meer waard. Lig ik ook niet wakker van.
pi_90813178
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:31 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Leg mij eens uit hoe ik daar last van zou hebben? Mijn auto is ook in waarde gedaald sinds ik hem kocht ging leasen. Het broodje dat ik vanmorgen kocht (2,75!!) is nu helemaal niets meer waard. Lig ik ook niet wakker van.
Dat zeg ik omdat jij dit zegt:

"Jij kiest er helemaal zelf voor om elke maand je geld weg te gooien, niets op te bouwen en niet te willen kopen. "

er klopt dus iets niet.... valt het kwartje al?

Wat voor broodje was het trouwens?
pi_90813339
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:51 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Misschien rekent het gemeentelijk grondkartel (VNG) wel teveel geld voor bouwkavels. Weer zo'n stukje zeepbel dat ooit gaat leeglopen, want vroeg of laat hebben gemeenten geld nodig en dan zakken ze met hun kavelprijzen.
Ze moeten toch ergens de verbouwing van het gemeentehuis en de lokale schouwburg van betalen :7

De overheid moet gewoon zorgen voor betaalbare huisvesting voor alle burgers. Wonen is een eerste levensbehoefte, feitelijk zou de staat aangeklaagd moeten worden omdat ze verzuimd voor hoor burgers te zorgen.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 3 januari 2011 @ 21:45:03 #24
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_90813524
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:38 schreef Bumbu het volgende:

Dat zeg ik omdat jij dit zegt:

"Jij kiest er helemaal zelf voor om elke maand je geld weg te gooien, niets op te bouwen en niet te willen kopen. "

er klopt dus iets niet.... valt het kwartje al?
Uh nee. Misschien eind van de maand als de HRA binnen is. Dan heb ik weer kwartjes genoeg. Nou ja, 20+5 cents dan. Misschien zelfs één met Xeno's hoofd er op :P

quote:
Wat voor broodje was het trouwens?
Aap. Gekocht van Zeepbel, uit de webshop op zijn site. ;)
pi_90813618
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:51 schreef Freak188 het volgende:

Volgens mij zijn de woningbouwverenigingen aardig geholpen in het verleden. Daarbij hadden de verschillende woningbouwverenigingen peperdure projecten die mislukten (die boot in rotterdam ofzo) en bestuurders/managers die lekker uit de kas grepen. Nu moeten ze verplicht iets aan de achterstandsbuurten doen en nu beginnen ze te piepen dat ze geen geld hebben. De huurwereld is geen haar beter dan de koop.
So what.... ken je de premie koopwoningen nog? Mijn God wat is er toen met geld gesmeten naar de BB'ers en ander tuig dat nu zijn afgeleefde troep voor megalomane prijzen aan de jeugd probeert te slijten. Hoezo...... "wij hebben het land opgebouwd", ze hebben op de pof geleefd en nu proberen ze de jongeren ook nog eens finaal uit te wringen :r
Echt te ziek voor woorden dat gesubsidieerde leenslaven een beetje lopen te zeiken over kleine beetjes subsidie terwijl het subsidie-vreetfestijn van deze mensen tot op de dag van vandaag gewoon doorgaat w/
Hoe hypocriet kunnen mensen eigenlijk zijn?
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')