Welnee.... volgens mij worden de banken de nieuwe woningcorporatiesquote:Op maandag 3 januari 2011 16:55 schreef Basp1 het volgende:
Het jaar van de huurder die zich gaat inschrijven en niet meer voor een sociale huurwoning in aanmerking gaat komen of op een wachtlijst van >8 jaar terecht gaat komen.
Over straatje schoonvegen gesproken....quote:Op maandag 3 januari 2011 16:40 schreef xenobinol het volgende:
De grap is dat ik geen huursubsidie krijg en ook nooit gehad heb, ik betaal gewoon het volle pond. Ondanks dat blaten de kopers hier dat de sociale sector zwaar gesubsidieerd is, ondertussen vergeten ze dat er slechts een handje vol mensen huursubsidie krijgen tegenover vrijwel alle kopers die gesubsidieerd geleend hebben. Hoezo..... vrije markt![]()
Maar goed.... veeg vooral je eigen straatje schoon
Nee hoor, de nette buren die ik nu heb blijven gewoon zitten. Minder kans op tuig dus!quote:Op maandag 3 januari 2011 17:02 schreef Bayswater het volgende:
Het jaar van de huurder die alleen nog op de dure vrije sector of particuliere markt terecht kan. Zit je wel nog in een sociale huurwoning voor een lage huur kan je de dagen aftellen dat je tuig naast, onder of boven je krijgt.
Corporaties worden niet meer gesubsidieerd, al jaren niet meer. Hoe kan het dan dat mijn corporatie gewoon 30 miljoen kan investeren? Gewoon omdat ze betaalbaar kunnen bouwen omdat ze niet de mega winsten hoeven te maken die de vastgoedmaffia wel wenst op te strijken. Dit prijsvoordeel geven ze gewoon door aan de huurder. Jullie klagen toch ook niet als de mediamarkt je een goedkoop TV toestel verkoopt? Koop je dan een gesubsidieerd toestel? Het wil er maar bij kopers niet in dat ze gewoon te veel geld betaald hebben, dat ze zich hebben laten naaien door de banken en de vastgoedmaffia. Jullie met je gesubsidieerde leningen willen gewoon je geweten sussenquote:Op maandag 3 januari 2011 17:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Over straatje schoonvegen gesproken....
Xeno.... Je hoeft geen huursubsidie te krijgen om gesubsidieerd te wonen. De woningen van de WBV zijn namelijk gesubsidieerd en dus kunnen de huren KUNSTMATIG laag gehouden worden.
Jij betaalt dus niet het volle pond, en dat heb je ook nog nooit gedaan.
Vandaar dat de EU ingrijpt en stelt dat als je boven de 33.000 verdient het niet nodig is om in een gesubsidieerde huurwoning te wonen. Dat heeft niets met de huursubsidietoeslag te maken.
Die verpaupering is 15 jaar geleden al begonnen, toen verliet iedereen zijn sociale huurwoning om in een geldautomaat te gaan wonen. Veel 'erger' als dat het nu is kan het eigenlijk niet meer wordenquote:Op maandag 3 januari 2011 17:02 schreef Bayswater het volgende:
Het jaar van de huurder die alleen nog op de dure vrije sector of particuliere markt terecht kan. Zit je wel nog in een sociale huurwoning voor een lage huur kan je de dagen aftellen dat je tuig naast, onder of boven je krijgt.
Mijn geweten sussen?quote:Op maandag 3 januari 2011 17:10 schreef xenobinol het volgende:
Jullie met je gesubsidieerde leningen willen gewoon je geweten sussen![]()
Ik ben de enige die werkt in mijn straat, behalve de kopers van de overkant dan, die moeten hard werken voor hun gesubsidieerde leningquote:Op maandag 3 januari 2011 17:09 schreef Prutzenberg het volgende:
Nee hoor, de nette buren die ik nu heb blijven gewoon zitten. Minder kans op tuig dus!
Ik geloof je directquote:Op maandag 3 januari 2011 17:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mijn geweten sussen?![]()
Ik heb geen geweten. Als ik morgen 5000 euro kan verdienen met iets wat de maatschappij 100.000.000 euro kost aarzel ik geen nanoseconde.
Wacht maar tot de aftakeling van de vinex wijken begint.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die verpaupering is 15 jaar geleden al begonnen, toen verliet iedereen zijn sociale huurwoning om in een geldautomaat te gaan wonen. Veel 'erger' als dat het nu is kan het eigenlijk niet meer worden
Dat ze niet meer gesubsidieerd worden klopt. De woningen die ze bezit zijn in het verleden wel gefinancieerd of mede-gefinancieerd door de overheid. Sinds de overheid overigens geen subsidie meer verstrekt zijn veel corporaties overgegaan op het slopen van de goedkopere woningen en het plaatsen van nieuwe duurdere woningen.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Corporaties worden niet meer gesubsidieerd, al jaren niet meer. Hoe kan het dan dat mijn corporatie gewoon 30 miljoen kan investeren? Gewoon omdat ze betaalbaar kunnen bouwen omdat ze niet de mega winsten hoeven te maken die de vastgoedmaffia wel wenst op te strijken. Dit prijsvoordeel geven ze gewoon door aan de huurder. Jullie klagen toch ook niet als de mediamarkt je een goedkoop TV toestel verkoopt? Koop je dan een gesubsidieerd toestel? Het wil er maar bij kopers niet in dat ze gewoon te veel geld betaald hebben, dat ze zich hebben laten naaien door de banken en de vastgoedmaffia. Jullie met je gesubsidieerde leningen willen gewoon je geweten sussen![]()
"Ja maar..... jullie zijn net zo goed gesubsidieerd hoor"
![]()
![]()
Volgens mij zijn de woningbouwverenigingen aardig geholpen in het verleden. Daarbij hadden de verschillende woningbouwverenigingen peperdure projecten die mislukten (die boot in rotterdam ofzo) en bestuurders/managers die lekker uit de kas grepen. Nu moeten ze verplicht iets aan de achterstandsbuurten doen en nu beginnen ze te piepen dat ze geen geld hebben. De huurwereld is geen haar beter dan de koop.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Corporaties worden niet meer gesubsidieerd, al jaren niet meer. Hoe kan het dan dat mijn corporatie gewoon 30 miljoen kan investeren? Gewoon omdat ze betaalbaar kunnen bouwen omdat ze niet de mega winsten hoeven te maken die de vastgoedmaffia wel wenst op te strijken. Dit prijsvoordeel geven ze gewoon door aan de huurder. Jullie klagen toch ook niet als de mediamarkt je een goedkoop TV toestel verkoopt? Koop je dan een gesubsidieerd toestel? Het wil er maar bij kopers niet in dat ze gewoon te veel geld betaald hebben, dat ze zich hebben laten naaien door de banken en de vastgoedmaffia. Jullie met je gesubsidieerde leningen willen gewoon je geweten sussen![]()
"Ja maar..... jullie zijn net zo goed gesubsidieerd hoor"
![]()
![]()
Ja, die discussie laait weer op: http://www.omroepgelderla(...)oop-huurwoningen.htmquote:Op maandag 3 januari 2011 19:26 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat ze niet meer gesubsidieerd worden klopt. De woningen die ze bezit zijn in het verleden wel gefinancieerd of mede-gefinancieerd door de overheid. Sinds de overheid overigens geen subsidie meer verstrekt zijn veel corporaties overgegaan op het slopen van de goedkopere woningen en het plaatsen van nieuwe duurdere woningen.
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2004-2005/sloop-2.html
Misschien rekent het gemeentelijk grondkartel (VNG) wel teveel geld voor bouwkavels. Weer zo'n stukje zeepbel dat ooit gaat leeglopen, want vroeg of laat hebben gemeenten geld nodig en dan zakken ze met hun kavelprijzen.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:48 schreef Bayswater het volgende:
Daarbij zijn de grondprijzen waarvoor de gemeente de grond verkocht heeft aan corporaties ivm sociale woningbouw altijd erg laag geweest (tot gratis toe). Ook een vorm van subsidie.
Muhahaha, mijn geweten sussen? Je begrijpt er écht geen hout van hequote:Op maandag 3 januari 2011 17:10 schreef xenobinol het volgende:
Jullie met je gesubsidieerde leningen willen gewoon je geweten sussen![]()
En je geweten dat je woning in prijs daalt?quote:Op maandag 3 januari 2011 21:14 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Muhahaha, mijn geweten sussen? Je begrijpt er écht geen hout van he
Het doet mijn geweten echt niets (NIETS!) dat jouw woning niet gesubsidieerd is en de mijne (als je dat zo wilt noemen, HRA) wel. Sterker nog... ik vindt het wel mooi
Jij kiest er helemaal zelf voor om elke maand je geld weg te gooien, niets op te bouwen en niet te willen kopen. Dat ik een andere keus maak hoef ik me niet schuldig over te voelen. Medelijden met jou, dat wel een beetje ja. Maar dat staat helemaal los van mijn geweten
Leg mij eens uit hoe ik daar last van zou hebben? Mijn auto is ook in waarde gedaald sinds ik hem kocht ging leasen. Het broodje dat ik vanmorgen kocht (2,75!!) is nu helemaal niets meer waard. Lig ik ook niet wakker van.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:29 schreef Bumbu het volgende:
En je geweten dat je woning in prijs daalt?
Dat zeg ik omdat jij dit zegt:quote:Op maandag 3 januari 2011 21:31 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe ik daar last van zou hebben? Mijn auto is ook in waarde gedaald sinds ik hem kocht ging leasen. Het broodje dat ik vanmorgen kocht (2,75!!) is nu helemaal niets meer waard. Lig ik ook niet wakker van.
Ze moeten toch ergens de verbouwing van het gemeentehuis en de lokale schouwburg van betalenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:51 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Misschien rekent het gemeentelijk grondkartel (VNG) wel teveel geld voor bouwkavels. Weer zo'n stukje zeepbel dat ooit gaat leeglopen, want vroeg of laat hebben gemeenten geld nodig en dan zakken ze met hun kavelprijzen.
Uh nee. Misschien eind van de maand als de HRA binnen is. Dan heb ik weer kwartjes genoeg. Nou ja, 20+5 cents dan. Misschien zelfs één met Xeno's hoofd er opquote:Op maandag 3 januari 2011 21:38 schreef Bumbu het volgende:
Dat zeg ik omdat jij dit zegt:
"Jij kiest er helemaal zelf voor om elke maand je geld weg te gooien, niets op te bouwen en niet te willen kopen. "
er klopt dus iets niet.... valt het kwartje al?
Aap. Gekocht van Zeepbel, uit de webshop op zijn site.quote:Wat voor broodje was het trouwens?
So what.... ken je de premie koopwoningen nog? Mijn God wat is er toen met geld gesmeten naar de BB'ers en ander tuig dat nu zijn afgeleefde troep voor megalomane prijzen aan de jeugd probeert te slijten. Hoezo...... "wij hebben het land opgebouwd", ze hebben op de pof geleefd en nu proberen ze de jongeren ook nog eens finaal uit te wringenquote:Op maandag 3 januari 2011 19:51 schreef Freak188 het volgende:
Volgens mij zijn de woningbouwverenigingen aardig geholpen in het verleden. Daarbij hadden de verschillende woningbouwverenigingen peperdure projecten die mislukten (die boot in rotterdam ofzo) en bestuurders/managers die lekker uit de kas grepen. Nu moeten ze verplicht iets aan de achterstandsbuurten doen en nu beginnen ze te piepen dat ze geen geld hebben. De huurwereld is geen haar beter dan de koop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |