abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:02:13 #151
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91379108
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En daar wringt nu juist de schoen. De markt KAN niet naar dat niveau. Dat zou inhouden dat velen hun huis ver onder de openstaande hypotheek zouden moeten gaan verkopen. Die blijven dan dus mooi zitten waar ze zitten.
Velen blijven zitten waar ze zitten, maar sommigen hebben gewoon geen keus. Uiteindelijk moet iedereen z'n huis uit, niemand die daaraan ontkomt.
quote:
Bovendien ga je niet een huis verkopen met maandlasten van 600,-, dan 50K schuld overhouden en dan iets anders terughuren voor 500,- of zelfs 700,-
Als je in de problemen zit of je relatie loopt op de klippen, dan zul je wel moeten.

Ik ken een "stelletje" dat eigenlijk al uit elkaar is, maar dat nog bij elkaar in één huis woont, alléén omdat ze hun huis momenteel niet verkocht krijgen zonder er een grote restschuld aan over te houden. En een lol dat die hebben joh! Maar die gaan nog veel meer pijn krijgen nu de HRA eraan gaat.

Ik sprak hem laatst en hij noemde het kopen van z'n huis de allergrootste fout in z'n hele leven. Maar Nederland zit vol met dit soort idioten.
pi_91379119
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:59 schreef xenobinol het volgende:

De markt bestaat namelijk alleen maar uit de huizen die daadwerkelijk verkocht worden.
En die zullen dus schaars worden. Prijs stijgt dan dus.

Goed dat we het daarover eens zijn. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_91379174
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

En die zullen dus schaars worden. Prijs stijgt dan dus.

Goed dat we het daarover eens zijn. :+
Nieuwbouw? En wat te denken van BB'ers met overwaarde.... die verdampt dan voor een deel en men kan nog steeds met winst of in ieder geval zonder verlies verkopen, woningen die vrijkomen als het gevolg van overlijden, executieverkopen etc... etc.... Ik denk dat het heel erg mee gaat vallen met die schaarste.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91379217
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:02 schreef WillemBier het volgende:
Velen blijven zitten waar ze zitten, maar sommigen hebben gewoon geen keus. Uiteindelijk moet iedereen z'n huis uit, niemand die daaraan ontkomt.

Als je in de problemen zit of je relatie loopt op de klippen, dan zul je wel moeten.
Uitzonderingen heb je altijd. Maar daar gaat het niet over.

quote:
Ik ken een "stelletje" dat eigenlijk al uit elkaar is, maar dat nog bij elkaar in één huis woont, alléén omdat ze hun huis momenteel niet verkocht krijgen zonder er een grote restschuld aan over te houden. En een lol dat die hebben joh! Maar die gaan nog veel meer pijn krijgen nu de HRA eraan gaat.
De HRA gaat er niet in 1 keer aan. Niets aan de hand dus.

quote:
Ik sprak hem laatst en hij noemde het kopen van z'n huis de allergrootste fout in z'n hele leven. Maar Nederland zit vol met dit soort idioten.
Blijkbaar wel want ook jij hebt hem niet gewezen op het feit dat de echte fout natuurlijk het aangaan van die relatie was.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:06:01 #155
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91379237
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Volslagen onzin weer natuurlijk. Het is voor iedereen een aparte kosten/baten analyse.

Ik zag er niets in om duur te huren. Dat menigeen hier vrolijk wordt van huurverhogingen en niet verder kan rekenen dan 5 jaar kan ik ook niets aan doen.
Je zou die jonge MBO-stelletjes eens moeten zien, als ze hun eerste hypotheek krijgen. En blij dat ze zijn, als kleine kinderen! En dankbaar, dat ze nog een extra 10k kregen voor die nieuwe keuken! Oh oh oh wat een feest, zo'n hypotheek. *O*
pi_91379242
quote:

Ik zat vorige week wat na te praten met een vriend over mensen in onze omgeving die in de schulden zitten als gevolg van koopwoningen i.c.m. op de klippen gelopen relaties. Het was shocking om te moeten constateren dat het er heel wat waren :X
I'll sing you a lullaby.
pi_91379319
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:06 schreef WillemBier het volgende:
Je zou die jonge MBO-stelletjes eens moeten zien, als ze hun eerste hypotheek krijgen. En blij dat ze zijn, als kleine kinderen! En dankbaar, dat ze nog een extra 10k kregen voor die nieuwe keuken! Oh oh oh wat een feest, zo'n hypotheek. *O*
Ik vind trouwens sowieso dat je een hypotheek op basis van 1 inkomen moet nemen, maar goed ik zal wel ouderwets zijn.

En lukt dat niet moet je gewoon blijven huren.
pi_91379334
dubbel :P
pi_91379345
drievoud :')
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:10:20 #160
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91379425
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik vind trouwens sowieso dat je een hypotheek op basis van 1 inkomen moet nemen, maar goed ik zal wel ouderwets zijn.

En lukt dat niet moet je gewoon blijven huren.
Ja, daar kom je nu mee... :')
pi_91379526
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:10 schreef WillemBier het volgende:

[..]

Ja, daar kom je nu mee... :')
Zo heb ik het gedaan. En dat is niet van nu hoor, ik woon al een tijdje in een koophuis.......
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:12:57 #162
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91379546
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik zat vorige week wat na te praten met een vriend over mensen in onze omgeving die in de schulden zitten als gevolg van koopwoningen i.c.m. op de klippen gelopen relaties. Het was shocking om te moeten constateren dat het er heel wat waren :X
Oh, zeker, je hoort het steeds vaker. Vroeger losten dit soort gevallen zich vrij makkelijk op, doordat het huis snel en met winst verkocht werd. Men kon dan weer verder met de eigen levens en dat was het dan. Maar nu huizen praktisch gezien onverkoopbaar zijn, slaat de ellende snel om zich heen. Fijn hoor, zo'n bank die dag in dag uit in je nek zit te hijgen, terwijl je ex van jouw geld met haar nieuwe lover op de Bahamas zit!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:15:00 #163
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91379646
Aantal huishoudens neemt tot 2050 toe met 800.000 huishoudens (CBS). Als de HRA langzaam afgebouwd wordt over 4 jaar zijn ze in 2045 klaar met de afbouw. Rond 2060 gaat het interessant voor je worden Xeno. Nog ff wachten maar tis zeker de moeite waard. :Y
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:17:14 #164
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91379767
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zo heb ik het gedaan. En dat is niet van nu hoor, ik woon al een tijdje in een koophuis.......
En zo doen alle intelligente mensen het. Maar helaas wordt dit land voornamelijk bevolkt door mentaal uitgedaagde leentokkies, die er met z'n allen voor hebben gezorgd dat de huizenprijzen geëxplodeerd zijn en nu alleen nog maar omlaag kunnen.

En daarom wacht ik nog even met het kopen van mijn huis: niet omdat ik bang ben later in de problemen te komen door de waardedaling, maar puur omdat ik verwacht binnenkort een veel betere deal te kunnen sluiten, als al die leentokkies in de problemen komen door uitholling van de HRA, stijgende rente en lagere huizenprijzen.
  Eindredactie Games zaterdag 15 januari 2011 @ 20:17:48 #165
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_91379796
quote:
[b]Op zaterdag 15 januari 2011 20:02 schreef WillemBier het volgende:[/
[..]

geen last van dankzij de nhg *O*
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:19:23 #166
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91379850
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:17 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Daar heb jij dan zelf misschien geen last van. Maar de huizenprijs natuurlijk wel.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:20:20 #167
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91379892
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:15 schreef Bayswater het volgende:
Aantal huishoudens neemt tot 2050 toe met 800.000 huishoudens (CBS). Als de HRA langzaam afgebouwd wordt over 4 jaar zijn ze in 2045 klaar met de afbouw. Rond 2060 gaat het interessant voor je worden Xeno. Nog ff wachten maar tis zeker de moeite waard. :Y
_O- oké, da's wel humor.
pi_91379919
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:17 schreef WillemBier het volgende:
En daarom wacht ik nog even met het kopen van mijn huis: niet omdat ik bang ben later in de problemen te komen door de waardedaling, maar puur omdat ik verwacht binnenkort een veel betere deal te kunnen sluiten, als al die leentokkies binnenkort in de problemen komen.
Als de HRA afgeschaft wordt zal dat ongetwijfeld d.m.v. een over een lange periode uitgesmeerde oplossing zijn. Voordat je daar de effecten van gaat merken kun je op Funda beter naar seniorenwoningen gaan zoeken.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:22:16 #169
43642 Bayswater
pi_91379969
quote:

[..]

Mensen die bij elkaar blijven zonder dat ze weten waarom vind ik grotere idioten. En ja, ik ben ook al eens gescheiden, helaas hebben we niet allemaal een glazen bol. Restschuld was zonde van het geld, maar dat ben je na een jaar ook weer vergeten, duurt iets langer dan je ex. :P
Life lies a slow suicide
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:24:02 #170
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91380049
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als de HRA afgeschaft wordt zal dat ongetwijfeld d.m.v. een over een lange periode uitgesmeerde oplossing zijn. Voordat je daar de effecten van gaat merken kun je op Funda beter naar seniorenwoningen gaan zoeken.
Dat zou kunnen, maar dat verwacht ik niet. Dit heeft met psychologie te maken: mensen anticiperen op de nog komende daling van de HRA. Ook al duurt dat nog jáááren: men is gewoon niet meer bereid om de hoge prijzen te betalen omdat men weet dat men daar in de toekomst voor zal moeten boeten.
  Eindredactie Games zaterdag 15 januari 2011 @ 20:24:54 #171
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_91380089
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 20:19 schreef WillemBier het volgende:

[..]

Daar heb jij dan zelf misschien geen last van. Maar de huizenprijs natuurlijk wel.
Nee, want stel dat mijn huis nu minder waard wordt, dan kost mijn volgende woning ook minder. Mijn hypotheek kan ik dus zo meenemen. Een lagere prijs zal dus alleen maar gunstig voor de doorstroming moeten zijn.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:26:39 #172
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91380177
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:24 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Nee, want stel dat mijn huis nu minder waard wordt, dan kost mijn volgende woning ook minder. Mijn hypotheek kan ik dus zo meenemen. Een lagere prijs zal dus alleen maar gunstig voor de doorstroming moeten zijn.
Dat zeg ik: de huizenprijs zal er 'last' van hebben. Want die daalt. :)
pi_91382781
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:24 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Door de waardedaling mag je volgende woning dan wel minder kosten, maar omdat je op je huidige woning een onderwaarde hebt betwijfel ik of je je hypotheek wel zo makkelijk "mee kan nemen". Je wordt helemaal door de molen gehaald.
pi_91383649
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:15 schreef Bayswater het volgende:
Vreemd. Gaan babyboomers niet dood?

Als ik de babyboom heel ruim tot 1965 reken zijn de 'jongsten' in 2050 al 85 jaar oud, en ik kan mij niet voorstellen dat die een huishouden hebben in een gewoon huis. Misschien bejaardenhuis, en anders zou ik echt investeren in bedrijven die aan woningaanpassingen doen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 21:40:18 #175
43642 Bayswater
pi_91384004
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 21:32 schreef Resistor het volgende:

[..]

Vreemd. Gaan babyboomers niet dood?

Als ik de babyboom heel ruim tot 1965 reken zijn de 'jongsten' in 2050 al 85 jaar oud, en ik kan mij niet voorstellen dat die een huishouden hebben in een gewoon huis. Misschien bejaardenhuis, en anders zou ik echt investeren in bedrijven die aan woningaanpassingen doen.
Leeftijdsverwachting stijgt en men gaat veel minder snel naar een verzorgingshuis dan vroeger, Kortom de babyboomer blijft vaak tot een hoge leeftijd in de koop- of huurwoning zitten, ook nog als één van de partners overlijdt of wordt opgenomen.
Life lies a slow suicide
pi_91384151
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 21:40 schreef Bayswater het volgende:
Leeftijdsverwachting stijgt en men gaat veel minder snel naar een verzorgingshuis dan vroeger, Kortom de babyboomer blijft vaak tot een hoge leeftijd in de koop- of huurwoning zitten, ook nog als één van de partners overlijdt of wordt opgenomen.
En niet te vergeten dat als een 'babyboomer' zijn huis zou verkopen om een bejaardenhuis in te gaan deze dan fijn alle kosten van het bejaardentehuis zelf mag betalen. Dus die stelt dat uiteraard zo lang mogelijk uit. (Doe je daarentegen je hele leven werkelijk geen flikker, dan wordt uiteraard alles voor je betaald. _O- )
pi_91385561
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 20:17 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Eeh...dan begrijp jij de NHG niet! De schuld blijft gewoon bestaan.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:19:12 #178
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91385760
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:15 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Eeh...dan begrijp jij de NHG niet! De schuld blijft gewoon bestaan.
Ja, serieus? Dat wist ik niet eens.

En hoe gaat het dan verder? Alsnog betalen tot je dood, alleen dan tegen gunstiger voorwaarden?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:20:52 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91385861
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:19 schreef WillemBier het volgende:

[..]

Ja, serieus? Dat wist ik niet eens.

En hoe gaat het dan verder? Alsnog betalen tot je dood, alleen dan tegen gunstiger voorwaarden?
NHG is er voor de bank. Die krijgt het geleende geld terug. Jouw schuld blijft gewoon bij de stichting staan. Die kan deels kwijtgescholden worden, maar soms ook niet.
Het voordeel is voor de bank (zekerheid) en een klein beetje voor jou (lagere rente vanwege die zekerheid)
The End Times are wild
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:31:27 #180
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_91386500
We hebben de afgelopen 30 jaar een enorme geldluchtbel opgeblazen in:

Derivatenmarkt, kapitaalmarkt, aandelenmarkten, huizen, etc.

Een lening is een belofte om terug te betalen.

Om van de leningen af te komen moeten onze pensioenen, spaargeld en de waarderingen van onze bezittingen omlaag. De 1 z'n lening is de ander z'n bezit. Minder lenen is minder bezitten en minder tegoed hebben. (als totaal van alle mensen)

We hebben drie keuzes als westerse wereld:

1. Deflatie / afboeken, over Ben's dead body.
2. Langdurige hoge inflatie in energie, land en voedsel.
3. Hyperinflatie

In alle gevallen zal de prijs van een huis ten opzichte van wat je te besteden hebt afnemen. Het beschikbare geld is voor andere dingen nodig omdat die zo snel duurder worden.

Echter in geval 2 en 3 verdampt je hypotheek.

Een geldbubble wordt gekenmerkt door de domheid van de leners om hun geld uit te lenen tegen veel te lage (vaste) rentes.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_91400378
Je bent optie 4 vergeten iamcj :

4. Overheden passen de spelregels aan

Je ziet het nu al gebeuren in de US. Banken die hypotheken hebben verpakt, gebundeld, en vele malen hebben doorverkocht, zonder daarvan een goede administratie bij te houden, kunnen bij foreclosures niet aantonen wie de eigenaar van het onroerend goed is.
Geen nood, dan maak je toch nieuwe papieren inclusief vervalste of niet-geauthoriseerde handtekeningen ? Helaas voor de banken wordt daar nu massaal een stokje voor gestoken door rechters.
Omdat banken gigantische bedragen dreigen te moeten afboeken, gaan de eerste geruchten alweer over nieuwe bankbailouts. Of aanpassing van wetgeving, waarbij het mogelijk wordt toch te onteigenen........

http://www.alternet.org/economy/149543/the_stakes_are_huge:_there's_another_bank_crash_looming,_and_we_must_prevent_another_bailout/?page=entire
  zondag 16 januari 2011 @ 08:21:50 #182
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_91400565
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 07:17 schreef Blandigan het volgende:
Je bent optie 4 vergeten iamcj :

4. Overheden passen de spelregels aan

Je ziet het nu al gebeuren in de US. Banken die hypotheken hebben verpakt, gebundeld, en vele malen hebben doorverkocht, zonder daarvan een goede administratie bij te houden, kunnen bij foreclosures niet aantonen wie de eigenaar van het onroerend goed is.
Geen nood, dan maak je toch nieuwe papieren inclusief vervalste of niet-geauthoriseerde handtekeningen ? Helaas voor de banken wordt daar nu massaal een stokje voor gestoken door rechters.
Omdat banken gigantische bedragen dreigen te moeten afboeken, gaan de eerste geruchten alweer over nieuwe bankbailouts. Of aanpassing van wetgeving, waarbij het mogelijk wordt toch te onteigenen........

http://www.alternet.org/economy/149543/the_stakes_are_huge:_there's_another_bank_crash_looming,_and_we_must_prevent_another_bailout/?page=entire
Toch leiden de uitkomsten van een bailout of afboekingen tot 1 van bovenstaande scenario's (langere termijn)

Aangepaste wetgeving lijkt mij alleen te gelden voor nieuwe situaties. Volgens mij is dat 1 van de grondbeginselen van het recht.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  zondag 16 januari 2011 @ 10:15:35 #183
43642 Bayswater
pi_91401470
Ik zie optie 1 t/m 4 de eerstkomende 4 jaar niet gebeuren. Ik verwacht veel geouwehoer overal over alle economisch gerelateerde onderwerpen en een langzaam herstellende economie met af en toe een incidentje. Energieprijzen gaan stabiliseren met de huidige temperaturen/ Verder kabbelen we gewoon voort, zo ook met de huizenmarkt die rond het huidige niveau blijft liggen. Hypotheekrente heel licht stijgend.
Life lies a slow suicide
  zondag 16 januari 2011 @ 11:26:53 #184
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91402891
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:15 schreef Bayswater het volgende:
Ik zie optie 1 t/m 4 de eerstkomende 4 jaar niet gebeuren. Ik verwacht veel geouwehoer overal over alle economisch gerelateerde onderwerpen en een langzaam herstellende economie met af en toe een incidentje. Energieprijzen gaan stabiliseren met de huidige temperaturen/ Verder kabbelen we gewoon voort, zo ook met de huizenmarkt die rond het huidige niveau blijft liggen. Hypotheekrente heel licht stijgend.
De huizenprijs zal met de huidige lage werkloosheid zeker nog wel wat dalen, maar geen 30% meer nee. Misschien nog 10-15%, maar dan is de rek er wel uit. Tenzij de pleuris opnieuw uitbreekt, de werkloosheid snel oploopt en rentestanden exploderen, maar daar is een Black Swan voor nodig en dat valt niet te voorspellen.
pi_91403115
Nog een 'probleem' op de Nederlandse huizenmarkt:

http://beta.uitzendinggem(...)72-asbest-in-de-klas

quote:
Zembla: Asbest vrijgekomen - 15 januari 2011

Mevrouw Sieben hielp haar man 25 jaar geleden bij het zagen van een asbesthoudende golfplaat voor op het schuurdak. Nu heeft ze asbestkanker. De heer Jansman speelde als kind op het met asbest vervuilde erf van zijn ouderlijk huis. Ook hij kreeg asbestkanker. Twee asbestslachtoffers die verder nooit met asbest in aanraking zijn geweest. Uit een rapport van de Gezondheidsraad blijkt dat asbest veel gevaarlijker is dan tot nu toe werd aangenomen. Daarom adviseert de Raad om de normen voor asbest sterk aan te scherpen. Vooral kinderen lopen een verhoogd risico bij blootstelling. Hoe er door onwetendheid en ondeskundigheid nieuwe slachtoffers vallen, is te zien in de ZEMBLA-aflevering ‘Asbest vrijgekomen’, die wordt uitgezonden op zaterdag 15 januari om 22.35 uur bij de VARA op Nederland 2.

In 70% van al onze huizen, scholen en gebouwen zit nog asbest. Verstopt achter plafonds, in jaren zeventig-zeil of in golfplaten daken. Al dat asbest vormt een groot probleem als je het niet zorgvuldig weghaalt. Maar daar zijn wel enorme kosten mee gemoeid. Vooral particulieren die het willen verwijderen uit hun huis, komen gemakkelijk in de verleiding om een goedkopere oplossing te kiezen. Zij nemen hun toevlucht tot illegale asbest-verwijderaars die zich op internet aanbieden. Omdat deze ‘free riders’ het niet zo nauw nemen met de regels, blijven de bewoners achter met een huis vol rondzwevende asbestvezels. Met alle risico’s van dien.

De helft van het aantal asbestslachtoffers overlijdt binnen een jaar nadat de ziekte wordt geconstateerd. Linda Siepen leeft nu al vijf jaar met asbestkanker. Iedere dag staat ze om zes uur op, omdat ze niet meer kan slapen van de pijn. ‘Ik moet sterk zijn’, zegt ze om de ziekte te kunnen bezweren. Ook voor Harrie Jansman geldt dat asbest zijn leven heeft verwoest. ‘In die zin is het een rotgoedje’, zegt hij.

[ Bericht 2% gewijzigd door pberends op 16-01-2011 13:13:17 ]
pi_91403711
quote:
11s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:36 schreef pberends het volgende:
Nog een 'probleem' op de Nederlandse huizenmarkt:

http://beta.uitzendinggem(...)72-asbest-in-de-klas

[..]

Nou.... dan kunnen mensen dus extra gaan afboeken of er moet eerst gesaneerd worden.
I'll sing you a lullaby.
pi_91404241
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nou.... dan kunnen mensen dus extra gaan afboeken of er moet eerst gesaneerd worden.
Dat onderzoek je toch VOOR je je huis koopt?

T'is niet dat asbest pas sinds gisteren een probleem is he... Dat weten we al een tijdje. :Y
  zondag 16 januari 2011 @ 12:27:47 #188
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_91404631
Vandaag door twee nieuwbouwblokjes gelopen.

Blok 1: 24 woningen, opgeleverd in 2009, nog 15 te koop.
Blok 2: 94 woningen, opgeleverd begin 2010, nog 15 te koop. Waaronder 6 van de 8 vrijstaande huizen.

Bijna allemaal > 300.000.
pi_91404889
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 12:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat onderzoek je toch VOOR je je huis koopt?

T'is niet dat asbest pas sinds gisteren een probleem is he... Dat weten we al een tijdje. :Y
Maar hoe kan het dan dat het nog in zoveel huizen aanwezig is?
I'll sing you a lullaby.
pi_91405000
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 12:34 schreef xenobinol het volgende:

Als je dat weet op het moment dat je je huis koopt, hoef je er toch niet ineens 'spontaan' op af te boeken, dan heb je daar toch al rekening mee gehouden.?
pi_91405198
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 12:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je dat weet op het moment dat je je huis koopt, hoef je er toch niet ineens 'spontaan' op af te boeken, dan heb je daar toch al rekening mee gehouden.?
Ik zou als koper eisen dat de huidige eigenaar het op zijn kosten zou laten saneren. Je moet wel krankzinnig zijn om het te laten zitten imo.
I'll sing you a lullaby.
pi_91405496
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 12:42 schreef xenobinol het volgende:
Ik zou als koper eisen dat de huidige eigenaar het op zijn kosten zou laten saneren. Je moet wel krankzinnig zijn om het te laten zitten imo.
Dat ligt eraan waar het zit. Als het bv in je dakisolatie zit wel, maar als het alleen in het randje tussen je kozijnen en de muur zit zal het me worst wezen.

Dat verwijder ik dan zelf wel als de kozijnen er ooit zouden moeten :P
pi_91405552
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 12:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat ligt eraan waar het zit. Als het bv in je dakisolatie zit wel, maar als het alleen in het randje tussen je kozijnen en de muur zit zal het me worst wezen.

Dat verwijder ik dan zelf wel als de kozijnen er ooit zouden moeten :P
Als het nog tussen het kozijn zit dan ik het oude troep die sowieso vervangen moet worden :)
I'll sing you a lullaby.
  zondag 16 januari 2011 @ 12:52:32 #194
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_91405597
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 12:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het was vroeger vooral goedkope dakbedekking, werd veel gebruikt voor schuren en loodsen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_91405671
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 12:51 schreef xenobinol het volgende:
Als het nog tussen het kozijn zit dan ik het oude troep die sowieso vervangen moet worden :)
Het is maar een voorbeeld he. Ik heb geen asbest in huis. ^O^
pi_91406164
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 12:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het was vroeger vooral goedkope dakbedekking, werd veel gebruikt voor schuren en loodsen
Mijn vraag was eerder gericht op de opmerking van BVZ dat je het toch controleert als je een huis gaat kopen. Kennelijk is dat dus niet het geval aangezien het materiaal nog steeds in zoveel huizen aanwezig is. Is er zoiets als een meldingsplicht voor de aanwezigheid van asbest? Want in dat geval kan ik mij voorstellen dat je zoiets alleen kan melden als er een expert is langs geweest voor een rapportage.
I'll sing you a lullaby.
pi_91406225
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 12:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is goed nieuws ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_91406509
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:05 schreef xenobinol het volgende:
Mijn vraag was eerder gericht op de opmerking van BVZ dat je het toch controleert als je een huis gaat kopen. Kennelijk is dat dus niet het geval aangezien het materiaal nog steeds in zoveel huizen aanwezig is. Is er zoiets als een meldingsplicht voor de aanwezigheid van asbest? Want in dat geval kan ik mij voorstellen dat je zoiets alleen kan melden als er een expert is langs geweest voor een rapportage.
Het staat volgens mij sowieso in je koopcontract. (Of dat er geen asbest aanwezig is, of dat aanwezigheid niet kan worden uitgesloten)

Of er ooit daadwerkelijk staat: LET OP: Er bevinden zich grote hoeveelheden daar en daar weet ik niet.
  zondag 16 januari 2011 @ 13:39:26 #199
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91407675
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 12:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker?
pi_91408007
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:39 schreef WillemBier het volgende:
Hoe weet je dat zo zeker?
:')

Bouwjaar maakt het zeer onwaarschijnlijk + iemand grondig naar laten kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')