Ja. En die is dus niet van het CBS.quote:
http://statline.cbs.nl/St(...)1501&HDR=T&STB=G2,G1quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:02 schreef snabbi het volgende:
Het is een goed artikel, maar bevat eigenlijk maar weinig informatie. Met betrekking tot de spaartegoeden wordt gesteld dat 40% van de groep met een hoog spaartegoed een bepaalde leeftijdscategorie is. Toch is dit lastig te vergelijken welk percentage van het spaartegoed deze 'spaarders' vertegenwoordigd.
Ja, babyboomers zijn schatrijk. En de rest van NL mag voor hun krom liggen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:19 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
http://statline.cbs.nl/St(...)1501&HDR=T&STB=G2,G1
Ik zal het ontbrekende deel van het artikel er ook even bij doen:quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:20 schreef droom_econoom8 het volgende:
Ja, babyboomers zijn schatrijk. En de rest van NL mag voor hun krom liggen.
quote:Zwaarste lasten
Het CBS becijferde dat mensen in de hoogste inkomensgroepen de zwaarste lasten dragen. In 2008 kwam ruim de helft van het totale bedrag aan premies en inkomstenbelasting voor rekening van eenvijfde van de huishoudens met de hoogste inkomens. Hun bruto-inkomen bedroeg gemiddeld bijna 126.000 euro. Deze huishoudens droegen daarvan ongeveer 45 procent af aan premies en belasting.
De lagere inkomens betalen uiteraard veel minder belasting en premies dan de hogere. Dat is ook gevolg van het feit dat de lage inkomensgroepen vaak moeten rondkomen van een uitkering of pensioen. De huishoudens met een uitkering zijn gemiddeld veel minder kwijt aan premie voor inkomensverzekeringen. Gepensioneerden betalen vrijwel geen premie voor inkomensverzekeringen. Hun totale lasten bedroegen hierdoor in 2008 gemiddeld slechts 22 procent van hun bruto-inkomen.
Tja, de wens is de vader van de gedachte zullen we maar denken.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:22 schreef Bayswater het volgende:
Wat een neutrale TT weer, en dat intro.![]()
Nee, dit artikel:quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zal het ontbrekende deel van het artikel er ook even bij doen:
[..]
Dat lijkt me duidelijke taal.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:50 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)shoudens/default.htm
Babyboomers domineren in hoogste inkomensgroep
Van onze redactie 31/05/10, 20:53
Babyboomers zijn relatief rijk. Huishoudens met een kostwinner tussen de 50 en 65 jaar verdienen meer in vergelijking met andere huishoudens en hebben grotere vermogens. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag publiceerde.
Ruim een kwart van alle huishoudens had in 2008 een babyboomer als kostwinner. Aan deze definitie voldoen 308 duizend huishoudens.
In de groep met de 10 procent hoogste inkomens komen ze veel vaker voor: 43 procent van deze huishoudens heeft een babyboomer in de gelederen. Deze huishoudens hadden gemiddeld een besteedbaar inkomen van 88.000 euro.
Ook in de op een na hoogste inkomensgroep domineren mensen die in de geboortegolf na de Tweede Wereldoorlog zijn geboren. Ruim eenderde bestaat uit babyboomers.
Generatie
De generatie die is geboren na de oorlog heeft ook flink gespaard. In de drie groepen met het hoogste vermogen zijn babyboomers oververtegenwoordigd. Bijna 40 procent van deze huishoudens bestaat uit 50- tot 65-jarigen.
Deze groep heeft ook vaker dan gemiddeld een eigen woning. Tweederde van deze generatie heeft een eigen huis verworven. Zon 30 procent heeft naast spaargeld aandelen of obligaties.
De welvarendheid van de 50-plusser is deels te danken aan de levensfase waarin ze zitten. De carrière is op het hoogtepunt, de kinderen zijn het huis uit en de hypotheek is grotendeels afbetaald. Een deel van deze generatie heeft ook geprofiteerd van de stevige economische groei in de jaren 60 en 70. De banen lagen voor het oprapen. Verder zagen de babyboomers de waarde van hun huis de afgelopen decennia gestaag stijgen.
De babyboomers potten niet al hun geld op. In 2008 spendeerden ze zon 34.000 euro. Dat is 9 procent meer dan het gemiddelde huishouden uitgeeft. Woonlasten (8.000 euro) per jaar is de grootste uitgavenpost.
Ja, inderdaad dit artikel....: http://www.volkskrant.nl/(...)-inkomensgroep.dhtmlquote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:24 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Nee, dit artikel:
[..]
Dat lijkt me duidelijke taal.
Mensen halen hun woning van de markt omdat ze het toch niet kwijt raken.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:22 schreef Bayswater het volgende:
Wat een neutrale TT weer, en dat intro.![]()
Laatste 3 weken is het aanbod met 7000 gedaald,
Vraagprijs ik kulprijs.quote:
Uiteraard. Er worden nauwelijks nieuwe hypotheken verkocht.quote:
Touchéquote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, inderdaad dit artikel....: http://www.volkskrant.nl/(...)-inkomensgroep.dhtml
En daar ontbrak dus een stukje van. (Selectief quoten noemen we dat)
NB: Lees jij de linkjes wel die je plaatst??? Tellen was ook al niet je sterkste kant zag ik net aan het eind van het vorige topic.![]()
Hee..... Heb jij geen gedeeldesmartishalvesmartsite te runnen?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:27 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
alarm: leentokkies ontwijken het onderwerp.
Of het verder daalt, is m.i. niet de vraag. De vraag is hoe de prijs daalt. Dit kabinet is niet stabiel, en het hangt af van de politiek of de lucht er versneld of langzaam uit wordt gehaald, dus je kunt er niks over zeggen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:31 schreef Stokstaart het volgende:
Wat is volgens jullie kenners nu de prognose voor de komende pak em beet 5 jaar?
Nog verder dalen of is het dieptepunt nu wel bereikt.
De betreffende post van jou bevatte alleen een link. Je melde niets dus er viel niets te onderbouwen, dat weet je net zo goed als ik. 3werf zuchtquote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:13 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Dus als je met bronnen onderbouwt, noem jij dat spam. Zucht. Zucht. Zucht.
Dat 'm.i.' mag je best wat benadrukken hoor....quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:33 schreef droom_econoom8 het volgende:
Of het verder daalt, is m.i. niet de vraag.
Onderwerp was dat al het spaargeld bij de BB is. En jij post een stuk over inkomen. Wie ontwijkt het onderwerp?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:27 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Ken je die van die man met dat bord spinazie? Hij had dat bord voor zijn kop en die spinazie in zijn oor, en merkte niet dat een ander vond dat die er wel wat mee zei.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:35 schreef Sjabba het volgende:
[..]
De betreffende post van jou bevatte alleen een link. Je melde niets dus er viel niets te onderbouwen, dat weet je net zo goed als ik. 3werf zucht
Het bleek om een aanbieder voor mobiele telefonie te gaanquote:”Ik wil nergens aan vastzitten
Niet aan de plek waar ik vandaan kom
Aan werk, hobby’s of een vriendje
Ik kan gaan waar ik wil
En bepaal zelf waar ik in geloof
Ik zit niet vast aan Nederland
En hou helemaal niet van hokjes
Ik ben vrij om mijn eigen weg te kiezen
Ik zit niet vast aan wie ik wil zijn
Wie ik ben, bepaal ik helemaal zelf
En ook of dat morgen anders is
Ik heb geen verplichtingen
Ik ben Ben en ik
Ben verlost”
Ja logisch. Met een beetje inkomen zit je tegenwoordig als huurder zo vast als een huis.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:43 schreef droom_econoom8 het volgende:
Terwijl ik bovenstaande typ, dacht ik een reclame voor huren te horen:
[..]
Het bleek om een aanbieder voor mobiele telefonie te gaan
zoals gesteld, betreft het een artikel vanuit de volkskrant, Daarnaast geeft het informatie over inkomen en rijkdom. Het wordt alleen niet duidelijk in hoeverre er aflossingen in spaarproducten staan tegenover hypotheekschulden. De oudjes zijn wellicht rijk, maar hebben ook de grotere schulden doordat ze de grotere huizen hebben. (dit is overigens een aanname waar ik dus informatie voor zocht om hem te bewijzen of ontkrachten)quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:10 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat CBS artikel ongelofelijk duidelijk.
Leentokkies ontwijken de realiteitquote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:27 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Tuurlijk...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:49 schreef snabbi het volgende:
[..]
De oudjes zijn wellicht rijk, maar hebben ook de grotere schulden doordat ze de grotere huizen hebben.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:49 schreef snabbi het volgende:
[..]
zoals gesteld, betreft het een artikel vanuit de volkskrant, Daarnaast geeft het informatie over inkomen en rijkdom. Het wordt alleen niet duidelijk in hoeverre er aflossingen in spaarproducten staan tegenover hypotheekschulden. De oudjes zijn wellicht rijk, maar hebben ook de grotere schulden doordat ze de grotere huizen hebben. (dit is overigens een aanname waar ik dus informatie voor zocht om hem te bewijzen of ontkrachten)
http://www.volkskrant.nl/(...)-inkomensgroep.dhtml
Wat zeepbel bedoelt is dat oudere mensen nog wat overwaarde op hun jaaaaaaren geleden gekochte huis hebbenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |