quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 08:06 schreef MichielV het volgende:Morgen! Lees net de reactie van Roel op Radioforum:
[..]
Ik geef het op, ik heb er geen zin meer in het geklaag aan te horen als er een plaat MH is geworden die sommigen niet bevalt. Ik heb nou al zo vaak kunnen roepen dat MH door ons gekozen wordt en dat de gedachte dat er voor betaald zou worden compleet kul is, maar kennelijk vinden enkelen het veel fijner om een blok beton voor het hoofd te houden, de vingers in de oren en heel hard 'LALALALA IK HOOR TOCH NIETS' te roepen.
Vraag dan niets maar ga lekker je eigen gelijk voor jezelf blijven herhalen.
Morgé Veenstra,
Sta je open voor discussie? Het is namelijk ook zo dat er mensen zich dingen afvragen. Dat jij nou toevallig hier regelmatig bent en die vragen gesteld krijgt is één, maar de ontwijkende, vaak niet eenduidige antwoorden zijn voor sommige mensen niet afdoende. Als op jouw reactie dan weer een wedervraag komt, stel jij je afzijdig op of reageert niet eens meer. Dat werkt niet bevoordelijk voor een vraagstelling of discussiepunt.
Het punt van gisteren was de uitlating van Stenders. Welke natuurlijk een puur persoonlijke frustratie kan zijn, maar het zo goed een basis van waarheid kan hebben. Als dat laatste het geval is, dan hebben mensen daar nogal wat vraagtekens bij, welke ze graag beantwoord zouden zien. Toevallig, of helaas, het is maar hoe je het bekijkt, ben jij weer als eerste van 3FM in dit topic. En zodoende krijg jij de prangende vragen gesteld. Jouw antwoorden zullen ongetwijfeld waar zijn, of voor jou beantwoorden wat er gevraagd wordt. Alleen ze laten geen ruimte voor discussie, het zijn afkappingen.
Nou, na al het gemauw in dit topic, over de playlist, playcount van nummers, de MH en wat al dan niet, snap ik heel goed dat je er een beetje moe van wordt. Maar, je hoeft geen antwoord te geven, je hoeft niet een blok te zetten in iets van een discussie zou kunnen zijn of worden, je hoeft je niet aangesproken te voelen, dat hoeft allemaal niet. Je kiest ervoor om wel antwoord te geven, wat men ook waardeert, maar daarmee ga je verder geen gesprek aan, wat men weer minder waardeert.
Dit is Web 2.0, het nieuwe communiceren. Dit is Fok!, iets wat eigenlijk ookal heel veel over een bepaald niveau of insteek van de mens zou kunnen zeggen. Wat wij nu doen; *zeur* *tegen zeur* *zeur* *ik ben het gezeur zat*, dergelijke topics vind je per dozijn op Fok!, dagelijks. Het is een open discussie platform, waar je, misschien weer helaas, gewoon tegen meningen of mensen aanloopt die net iets langer door willen gaan, net iets langer willen krabben om te kijken wat eruit komt. Het is een andere manier van lezen, interpreteren en reageren.
Nou, wat betreft je "vraag dan niets", dat kan. Maar dit topic is voor de user van en over 3FM, waarin dergelijke vragen gesteld mogen, moeten, worden. Net als op de Radioforum. De keus is alleen aan jou in hoeverre jij het je persoonlijk aantrekt, in hoeverre jij antwoord kan en wil geven, in hoeverre jij een discussie aan wil gaan. De mensen hebben geen blok voor hun kop (sommige wel, I grand you that), maar ze willen een vraag - wedervraag. Dit is niet Twitter, waarin losse opmerkingen of meldingen geplaatst worden, het is een discussieplatform.
Nogmaals, we vinden het ontzettend leuk dat je hier bent en meeleest en meepost. Men is er niet op uit om te drammen of te zeuren. We zijn allemaal echt fan van 3FM en leven mee. Net zo goed als dat jij sommige dingen misschien persoonlijk opvat. zo doen de luisteraars dat ook. Dus! Niet weggaan, niet stilvallen, niet nukkig gaan lopen doen, gewoon of iets meer afstand nemen in een, mogelijke, discussie, of alleen maar lekker meeposten over nieuwe platen, leuke nummers of de nieuwe Weeds episode. Er zijn collega's van je die het ontzettend leuk meedoen en niet in de knoop komen met patstellingen.
Een hele fijne dag en tot aan de andere kant van de lijn.
Groetjes,
Onair.