Jij denkt werkelijk dat ze Di-Rect een goede band vinden?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:44 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet het geval is hoor, de enige sponsoring komt volgens mij uit de prijsvragen en de zogenoemde wekelijkse 'plug' (gratis singles).
Ik geloof er niet in dat de keuze voor de megahit beïnvloed wordt door platenmaatschappijen. Waarom zouden ze dat uberhaupt doen?
Nederlands product krijgt natuurlijk voorrang. Ook bij 3FM hebben ze te maken met een bepaald format.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:48 schreef Toad het volgende:
Ik denk dat de DJ's echt zelf de MH kiezen. Bij de P.O. speelt de commercie veel minder een rol. Dat wil niet zeggen dat ik niet denk dat er voor gelobbyd wordt voor bepaalde platen. Maar de DJ's die ook bij 3FM zitten zijn veel te eigenwijs om zich door een platenmaatschappij te laten beinvloeden.
Het is nu eenmaal een Nederlandse zender, dus Nederlandse artiesten zullen af en toe extra worden gepromoot. Dat vind ik helemaal niet zo erg. En het blijft een popzender hè. Daar wordt een bandje als Di-rect ook onder verstaan.
Het is ook niet mijn keuze, maar blijkbaar is dat toch wel zo....quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:50 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat ze Di-Rect een goede band vinden?
Een band die wel een steuntje in de rug kan gebruiken en ze daarom steunen d.m.v. MH
Dat vind ik nou juist zo jammer aan 3FMquote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:48 schreef Toad het volgende:
.. dus Nederlandse artiesten zullen af en toe extra worden gepromoot.
Da's nu eenmaal de taak van de Publieke Omroep. Ook op de TV-zenders zie je dat. De commercieelen hebben véél meer aangekochte buitenlandse series, terwijl de NPO heel erg veel zelf maakt (vaak wel naar aanleiding van een aangekocht buitenlands format).quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:54 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Dat vind ik nou juist zo jammer aan 3FMHet lijkt wel alsof Nederlandse artiesten niet zo hard hoeven
te werken om airplay te krijgen, en dat gaat ten koste van artiesten die wel goed zijn.
Ik luister muziek die ik goed vind, en niet omdat ze toevallig uit Nederland komen.
Het valt toch ook wel mee. Voor het grootste deel wordt er muziek gedraaid uit het buitenland. Ik weet niet precies het format, maar ik vermoed dat het 70/30 is. In Nederland weken artiesten volgens mij keihard om voet aan de grond te kijken. Heel veel bandjes lukt dat niet. En degene die het verdienen doorgaans wel. Ik vind dat bijv. een band als Within Temptation of een bijv. zangeres als Ilse DeLange echt niet onderdoet voor buitenlands product. Het niveau ligt toch vrij hoog.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:54 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Dat vind ik nou juist zo jammer aan 3FMHet lijkt wel alsof Nederlandse artiesten niet zo hard hoeven
te werken om airplay te krijgen, en dat gaat ten koste van artiesten die wel goed zijn.
Ik luister muziek die ik goed vind, en niet omdat ze toevallig uit Nederland komen.
Wel raar dat ze 'samen' tot Di-Rect als MH komen, maar afzonderlijk hoor je niemand zeggen dat Di-Rect nou zo'n goede band is. En héééél toevallig is het een week later Di-Rect week en geven ze kaartjes weg.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:52 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Het is ook niet mijn keuze, maar blijkbaar is dat toch wel zo....
Smaken verschillen zullen we maar zeggen.
Ook geen goede reden imho.quote:Gerard is nu helemaal weg van de heruitgave van In The Morning, maar wij hier vinden er dan (zoals gewoonlijk overigens) weer weinig aan. En zo gebeurd dat dus vaker.
Je hoeft 'm vooraf echt niet te kennen hoor, na een week komt ie toch wel je strot uit. Uitzonderingen daargelaten, maar het is voor iedere plaat een overdosisquote:Trouwens, als ze elke week een onbekend nummer gaan draaien in elk programma heb je het risico dat luisteraars gaan wegzappen omdat ze 'de muziek niet kennen'. Voor de duidelijkheid: wij zijn GEEN gemiddelde luisteraars, dus dat kan je niet echt vergelijken.
Op zich is het ook niet erg, maar dan moeten ze daar gewoon voor uitkomen. Nu doen ze net of het goede muziek is terwijl en maar weinig kan tippen aan de muziek die wereldwijd populair is.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:57 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Da's nu eenmaal de taak van de Publieke Omroep. Ook op de TV-zenders zie je dat. De commercieelen hebben véél meer aangekochte buitenlandse series, terwijl de NPO heel erg veel zelf maakt (vaak wel naar aanleiding van een aangekocht buitenlands format).
70/30 is best veel als je kijkt wat een klein landje Nederland is, zeker muzikaal gezien.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:00 schreef Toad het volgende:
[..]
Het valt toch ook wel mee. Voor het grootste deel wordt er muziek gedraaid uit het buitenland. Ik weet niet precies het format, maar ik vermoed dat het 70/30 is. In Nederland weken artiesten volgens mij keihard om voet aan de grond te kijken. Heel veel bandjes lukt dat niet. En degene die het verdienen doorgaans wel. Ik vind dat bijv. een band als Within Temptation of een bijv. zangeres als Ilse DeLange echt niet onderdoet voor buitenlands product. Het niveau ligt toch vrij hoog.
Zeg nou zelf, als ze het aankondigen met "Ja, we vinden het zelf ook niet super, maar we draaien het omdat het Nederlands product is" denk ik dat je ze niet langer serieus neemt hoor...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:03 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Op zich is het ook niet erg, maar dan moeten ze daar gewoon voor uitkomen. Nu doen ze net of het goede muziek is terwijl en maar weinig kan tippen aan de muziek die wereldwijd populair is.
Zo hoeft het dan ook nietquote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:05 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Zeg nou zelf, als ze het aankondigen met "Ja, we vinden het zelf ook niet super, maar we draaien het omdat het Nederlands product is" denk ik dat je ze niet langer serieus neemt hoor...
Dan vind je waarschijnlijk weer dat ze raar doen, omdat ze het ondanks dat ze het niet super vinden dan toch kiezen...
Is toch door de luisteraars samengesteld.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:08 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Zo hoeft het dan ook niet
Maar bijv. de hemelse 100
De beste 100 albums aller tijden roepen ze, en daar staat dan bijna de helft Nederlands in, en bijv. Ilse de Lange 4 keer
kom op, dan zet je je als radiozender gewoon voor lul hoor
En die konden kiezen uit alle albums aller tijdenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:09 schreef Toad het volgende:
De hemelse 100 is samengesteld door de luisteraars, niet door 3FM...
We hadden je al bijna verbannen naar het MIDNR-topic...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:16 schreef D.Rose het volgende:
Zo, nu weer genoeg geklaagd, het blijft toch mijn favoriete zender he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |