quote:1e x je rijexamen? Succes alvast!
quote:en je hebt vast ook wel al eens gemerkt dat je ruim van te voren ook al gekeken hebt.. en toen ook NIKS boeiends zag voor je acties?Op donderdag 21 oktober 2010 13:56 schreef misslady83 het volgende:
[..]
1e x je rijexamen? Succes alvast!
Gisteren trouwens gezaktHet eerste wat hij zei was: Het was niet goed genoeg...... Ik was echt
Hij kwam in eerste instantie heel aardig over en heel positief enzo, tijdens dat gesprek voelde het echt als een nachtmerrie
Daarna moest ik ook nog bijkomen ben nog aan het herstellen van gister........TTT voor niks geweest alle vrijstellingen weg.....
.
De rit ging best goed op wat kleine dingen na maar er werd ook gezegd dat het niet foutloos hoefde enz.....Misschien de druk dat je alles NU moet laten zien........In ieder geval op mijn uitslagformulier zie ik iets van 1000x kijkgedrag staan. Volgens hem keek ik te snel, dan vraag ik me af hoe lang moet ik in die spiegels kijken, het gaat er toch om dat je waarneemt en dat deed ik ook! Hoe lang moet ik in vredesnaam in die spiegels kijken? En ik zit er wel aan te denken het vet overdreven te doen anders zien ze het blijkbaar niet ofzoEn ook het besluitvaardige gedoe kwam om de hoek kijken, dus moet ik de volgende keer wat agressiever rijden ofzo?
Tips anyone voor de volgende keer
![]()
quote:Herkenbare punten, Je kan je knipperlicht uitdoen bij het uitvoegen van de snelwegen bij de laatste blokmarkering. Om je stuur recht te houden moet je proberen zoveel mogelijk ver vooruit te kijken, kijk en onthoudt goed mogelijk hoe de weg loopt en ga dan spiegelen en richting aangeven bij het invoegen of inhalen. Tis gewoon alleen zoveel mogelijk vervooruit kijken en breed kijken. Het gaat wel goed komen.Op donderdag 21 oktober 2010 14:59 schreef Blistering het volgende:
Net weer rijles gehad.. Les 44 ofzo. Anyway, volgende week Donderdag om 7.50 nog 1 uur les en gelijk daarna TTT. Best wel spannend al!
Dingen waar ik het meeste op moet letten:
- Knipperlicht uitdoen bij het afrijden van de snelweg (:'))
- Stuur recht houden bij het inhalen of invoegen. Vaak stuur ik al naar links terwijl ik kijk![]()
- Gewoon in het algemeen nog beter kijken, op tijd remmen etc.
Maar hopelijk komt het goed
quote:Mijn 2e poging.Op donderdag 21 oktober 2010 13:56 schreef misslady83 het volgende:
[..]
1e x je rijexamen? Succes alvast!
Gisteren trouwens gezaktHet eerste wat hij zei was: Het was niet goed genoeg...... Ik was echt
Hij kwam in eerste instantie heel aardig over en heel positief enzo, tijdens dat gesprek voelde het echt als een nachtmerrie
Daarna moest ik ook nog bijkomen ben nog aan het herstellen van gister........TTT voor niks geweest alle vrijstellingen weg.....
.
De rit ging best goed op wat kleine dingen na maar er werd ook gezegd dat het niet foutloos hoefde enz.....Misschien de druk dat je alles NU moet laten zien........In ieder geval op mijn uitslagformulier zie ik iets van 1000x kijkgedrag staan. Volgens hem keek ik te snel, dan vraag ik me af hoe lang moet ik in die spiegels kijken, het gaat er toch om dat je waarneemt en dat deed ik ook! Hoe lang moet ik in vredesnaam in die spiegels kijken? En ik zit er wel aan te denken het vet overdreven te doen anders zien ze het blijkbaar niet ofzoEn ook het besluitvaardige gedoe kwam om de hoek kijken, dus moet ik de volgende keer wat agressiever rijden ofzo?
Tips anyone voor de volgende keer
![]()
quote:Goedzo! Hartstikke fijnOp woensdag 20 oktober 2010 10:03 schreef koekii het volgende:
Jongens, ik ben eronder uit. Examen staat ingeplant op 1 november. Hopelijk dat de 4e keer mij zegenviert.
quote:Haha, bedankt Purdey, ik zal mijn best doenOp donderdag 21 oktober 2010 16:05 schreef Purdey het volgende:
[..]
Goedzo! Hartstikke fijn![]()
Je bent van rijschool verandert, en dat je instructeur na zo weinig lessen al zo'n stap wil maken, dat zegt een hoop!Je bent blijkbaar een hartstikke goede leerling
Dussss doe je mooiste jurk aan, dat deed ik althans wel
en ga ervoor!
quote:En dat was?Op donderdag 21 oktober 2010 15:34 schreef .ZilveR. het volgende:
[..]
Mijn 2e poging.
MIjn 1e examen was na nog geen 5 minuten voorbij toen ik een hele domme overtreding beging
quote:Wat tof voor je! Netjes gedaan in 28 lesjes. Van harte gefeliciteerd, en succes met alle andere rij examensOp donderdag 21 oktober 2010 19:14 schreef Quadrophenia1 het volgende:
Vandaag gewoon in één keer gehaald.![]()
Om 9.45 werd ik door mijn instructeur opgehaald voor de laatste les. De les ging behoorlijk slecht, met name achteruit rijden en fileparkeren. Om 10.45 mocht ik daadwerkelijk op en gek genoeg had ik helemaal geen last van de zenuwen. Het ging eigenlijk perfect en dat vond de examinator ook. Ritje van een half uur gemaakt en toen kon ik terug naar het CBR rijden.
Uiteindelijk 28 lessen gehad. Theorie 1x, praktijk 1x.
Nu nog het aanhanger-rijbewijs en het rijbewijs voor de vrachtwagen halen.
quote:Thx!Op donderdag 21 oktober 2010 19:32 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wat tof voor je! Netjes gedaan in 28 lesjes. Van harte gefeliciteerd, en succes met alle andere rij examens
quote:Bij Avanti was het wel de gewoonte hé, een uurtje voor je examen worden opgehaald. Ik heb toen wel gereden, maar alleen iemand thuisgebracht. Was wel een aardig ritje overigens, aangezien ik in Rotterdam Oost woon, en dat meisje naar de kop van Zuid moest. Dus ik heb niet echt gelest. Ik had ook gedacht dat ik de eerste leerling zou zijn die dag, en dan had ik zelf meteen naar het CBR willen rijdenOp vrijdag 22 oktober 2010 10:21 schreef koekii het volgende:
Ik zie dat bijna iedereen hier een laatste les neemt voor het afrijden. Ik heb dat de afgelopen 3 examen ook gedaan, een uurtje rijden en dan meteen afrijden.Hebben jullie dan juist geen moeite met het concentreren? Ik bedoel dan niet over concentratie verlies maar ik heb vaak het gevoel dat ik tijdens het laatse les juist al energie in daar stopt en dat ik met het afrijden steeds moeite hebt om met mijn aandacht bij te houden. Ik ga bij mijn komende examen niet een uurtje rijden voor het afrijden.Trouwens, dit is geen advies.
quote:Niets mis mee toch?
quote:Als je gaat inhalen, een obstakel voorbij moet of van baan wisselt dan is de dode hoek zeer belangrijk. Als je niet in je dode hoek kijkt dan raak je vroeg of laat ook een fietser. De examinator zal zeker kijken of je dit doet.Op zondag 24 oktober 2010 15:21 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik moet over twee weken afrijden. Mijn rij-instructeur (overigens met al 30 jaar ervaring) heeft me alleen echt nooit expliciet de dode hoek uitgelegd, terwijl mijn vrienden dit wel allemaal hebben gehad. Bij het afslaan naar rechts kijk ik in de rechter buitenspiegel, vervolgens in binnenspiegel en bij het afslaan weer in de rechter buitenspiegel. Alleen zeggen mijn vrienden dat ik dan ook rechts achter naar de dode hoek moet kijken en zeggen dat ik geheid ga falen als ik dit niet doe.Ik vind het raar, want volgens mijn instructeur gaat het gewoon goed.
quote:Naar rechts afslaan, zoals ik het aangeleerd kreeg, = binnenspiegel, vooruit, rechterzijspiegel, rechter shouder.Op zondag 24 oktober 2010 15:21 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik moet over twee weken afrijden. Mijn rij-instructeur (overigens met al 30 jaar ervaring) heeft me alleen echt nooit expliciet de dode hoek uitgelegd, terwijl mijn vrienden dit wel allemaal hebben gehad. Bij het afslaan naar rechts kijk ik in de rechter buitenspiegel, vervolgens in binnenspiegel en bij het afslaan weer in de rechter buitenspiegel. Alleen zeggen mijn vrienden dat ik dan ook rechts achter naar de dode hoek moet kijken en zeggen dat ik geheid ga falen als ik dit niet doe.Ik vind het raar, want volgens mijn instructeur gaat het gewoon goed.
quote:succesOp zondag 24 oktober 2010 19:28 schreef Megakroelbeestje het volgende:
morgenvroeg om 8:55 heb ik rijexamenhopelijk slaag ik deze keer wel
quote:succes.Op zondag 24 oktober 2010 19:28 schreef Megakroelbeestje het volgende:
morgenvroeg om 8:55 heb ik rijexamenhopelijk slaag ik deze keer wel
quote:Volgens mijn instructeur faal je dan ookOp zondag 24 oktober 2010 15:21 schreef Zuivelkoe het volgende:
quote:Ja een Opel Astra uit 2002 met 60k km op de teller, met alles eropOp zondag 24 oktober 2010 20:46 schreef Danielle_ het volgende:
@ Vragende: Wat goed, al een eigen auto!Dat verhaal van die benzine kan ik me voorstellen, haha.
OT. Ik ben ook bezig, met een oldtimerIk ga van de week de auto bekijken met een vriend, want ik blijf natuurlijk een vrouw en ga dus voor de looks zonder diepgaande kennis haha.
quote:De helft van de mensen die theorie-examen doen zijn volgens mij al 5x gezakt, dus daar hoef je je eigenlijk niet eens voor te schamenOp zondag 24 oktober 2010 20:47 schreef JJdJ1984 het volgende:
Hebben jullie eerst jullie theorie gehaald of tegelijk met het lessen behaald? Wat is slim om te doen? Als je het doet tijdens het lessen neem je wat praktijkervaring mee.. Ik heb in een eerder stadium (jaar of 8 geleden al een les of 15 gehad) en liep toen vast met het niet halen van mijn theorie. Door omstandigheden heb ik toen de boel gelaten voor wat het is maar wil het nu wel weer oppakken. Maar ben weer bang dat het op het theorie gaat hangen.. Was drie maal gezakt met 6 foutToen mocht je er nog maar 5 hebben.
quote:Als het goed is in de meeste gevallen heb jij voor dat je afslaat allang gezien dat er geen kloot aan komt en kan je zo afslaan.. Maar je moet altijd 'kijken'...Op zondag 24 oktober 2010 15:21 schreef Zuivelkoe het volgende:
quote:Gefeliciteerdd!!Op maandag 25 oktober 2010 10:04 schreef Megakroelbeestje het volgende:
Ben vandaag geslaagd voor het rijexamen, driemaal is scheepsrecht.
quote:Gefeliciteerd! Super gedaanOp maandag 25 oktober 2010 10:04 schreef Megakroelbeestje het volgende:
quote:Gefeliciteerd!Op maandag 25 oktober 2010 10:04 schreef Megakroelbeestje het volgende:
quote:theorie examen cd van Vekabest is zeker een aanrader deze is duidelijk en simpel in gebruik.Op maandag 25 oktober 2010 15:45 schreef Vragende het volgende:
Ik had zelf mijn theorie in 1x en misschien 3-4 uur geleerd en 3-4 uur oefenen dus in totaal zo'n 8 uur, had ook geen bromfiets theorie.
Oefenen met Verjo examens is het beste wat je kan doen om je voor te bereiden. De examens zijn vaak nog iets moeilijker dan het echte examen.
quote:609MB?? Kan hem niet vinden op de piratenbaai, maar wel via een andere omweg..Op maandag 25 oktober 2010 16:59 schreef 08gnoT. het volgende:
Gefeliciteerd!
En over die theorie, ik heb verjo op de piratenbaai gezet. zoek maar op verjoo autotheorie, voor degene die geen cd willen kopen
quote:uiteraard, gooi mn auto niet zomaar opzij zonder te kijkenOp maandag 25 oktober 2010 23:41 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik heb er eigenlijk ook nooit direct nut van gezien, ik kijk wel altijd netjes maar ik weet eigenlijk ook niet waarom. Zeker buiten de bebouwde kom waar geen fietspad naast is.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 23:24 schreef BasementDweller het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat precies het nut is van eerst overal kijken en dan pas richting aan te geven? Ik bedoel hier niet op de snelweg, want dan is het logisch om eerst goed te kijken (anders schrikt een bestuurder naast je omdat ie denkt dat je opzij gaat). Maar ik bedoel bijvoorbeeld als je een kruispunt nadert. Het maakt niet uit wat je gaat zien in die spiegels, als je bij dat kruispunt rechtsaf wil dan doe je dat toch wel. En als er iemand naast rechts naast je zou fietsen/rijden dan stel je die er alleen maar van op de hoogte dat je naar rechts gaat bij dat kruispunt.
Ik heb het ook aan mij rij-instructeur gevraagd maar hij wist hier eigenlijk geen goed antwoord op.
quote:Goeie torrent, wat een klote vragen zitten daar tussen zegOp maandag 25 oktober 2010 16:59 schreef 08gnoT. het volgende:
Gefeliciteerd!
En over die theorie, ik heb verjo op de piratenbaai gezet. zoek maar op verjoo autotheorie, voor degene die geen cd willen kopen
quote:Snelweg is het chillst, in zn 5 en gaanOp dinsdag 26 oktober 2010 14:53 schreef karton het volgende:
Heb er nu 9 lessen opzitten en het gaat best lekker.
Moest afgelopen keer vanaf de snelweg naar een kerk toerijden die een paar km verder te zien was. Valt nog best tegen als je alles zelf in de gaten moet houden.
Ik was meer bezig met het kijken naar de kerktoren en m'n spiegels ipv de borden die aangaven naar welk dorp ik moest rijden om bij de kerk uit te komen.
As donderdag voor de eerste keer 's avonds les en we gaan over de snelweg richting Eindhoven via knooppunt Leenderheide en dat dus tijdens de spits.
Ben benieuwd hoe dat zal zijn.
quote:Er bestaan geen moeilijke vragen. Jij bent lerende, en je betaald die man genoeg om vragen te beantwoorden. Ik zag het altijd als 'Het is mijn feestje, dus ik bepaal wat er gebeurt, en wat ik wil en vraag'.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:55 schreef BasementDweller het volgende:
Mijn instructeur vond ook al dat ik zulke moeilijke vragen stel. Dat hield hem wel bij de les.
Maar niemand weet dus een goede reden?
Ik gok dan eigenlijk dat ze dat doen om een consistente kijktechniek aan te leren. Met het idee: als je niet eerst goed kijkt bij kruispunten voordat je richting aangeeft ga je het misschien ook niet doen op de snelweg.
quote:Weet die van jou wel een goed antwoord dan?Op dinsdag 26 oktober 2010 14:11 schreef Vragende het volgende:
[..]
![]()
Als ik jou was zou ik een andere rijinstructeur zoeken
quote:Hij bedoelde ook niet dat ik vervelende vragen stelde, maar juist goeie.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:24 schreef Purdey het volgende:
[..]
Er bestaan geen moeilijke vragen. Jij bent lerende, en je betaald die man genoeg om vragen te beantwoorden. Ik zag het altijd als 'Het is mijn feestje, dus ik bepaal wat er gebeurt, en wat ik wil en vraag'.
Ik denk dat Vannelle je hier het beste antwoord op kan geven, dus kom er maar in
quote:Dat kloptOp dinsdag 26 oktober 2010 16:45 schreef JJdJ1984 het volgende:
Purdey ik zie dat jij in Rotterdam woontWaar heb je rijles gehad? en beviel dat?
quote:Jep dat is hem, aan de beschrijving te zienOp maandag 25 oktober 2010 19:31 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
609MB?? Kan hem niet vinden op de piratenbaai, maar wel via een andere omweg..
quote:Hey wat toevallig! Ik heb morgen ook TTT. Ben nu al nerveusOp woensdag 27 oktober 2010 17:32 schreef Rijstbal het volgende:
Ik ben 2 maanden geleden opnieuw begonnen bij een nieuwe rijschool. Nu bijna 20 lessen gehad.
Morgen mijn TTT. En als ik daar voor slaag gelijk de echte examen boeken. Zou wel mooi zijn als ik dit haal binnen 3 maanden (A)
Had van een vriend gehoord dat ze bij de TTT niet specifiek op gingen letten op je rijgedrag zolang je maar de bijzondere verrichtingen goed doet. Hij ging bijvoorbeeld 60 rijden in de bebouwde kom en was zelfs geslaagd. Niet dat ik dat ga doen :p Iemand nog tips? De bijzondere verrichten zitten bij mij wel goed (denk ik).
quote:Heb ook gelest bij Avanti, beviel wel, maar net als jou aardig wat lessen gehad.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:46 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat kloptIk heb gelest bij Avanti, en dat beviel niet. Teminste, ik heb een leuke tijd gehad, maar ze hebben me schandalig veel lessen laten rijden, en me laten geloven dat ik simpelweg niet kon rijden. Ook Koekii, hier aanwezig in dit topic heeft twee weken geleden Avanti om deze reden verlaten. Zij rijdt nu op mijn advies bij Hers, en zij vind dit een prima rijschool. Als ik nu de keuze nog zou hebben, zou ik zeker voor Hers gaan
quote:Bij welke instructeur reed jij? Je mag het me eventueel ook PM'en hoorOp donderdag 28 oktober 2010 11:29 schreef Chiba het volgende:
[..]
Heb ook gelest bij Avanti, beviel wel, maar net als jou aardig wat lessen gehad.
Maargoe, vergeleken met andere rijscholen is het niet schandalig duur ofzo.
En ben wel in 1x geslaagd
quote:Ja proefles is aangevraagd :-)Op donderdag 28 oktober 2010 23:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Kun je geen proefles aanvragen? Eerste indruk doet al veel
quote:Wanneer heb je je proefles? En bij welke instr.?
quote:Prima tijd, eerste examen?Op vrijdag 29 oktober 2010 10:30 schreef Blistering het volgende:
Net mailtje van CBR gehad, 7 december om 9.50 heb ik praktijk. Mooie tijd dacht ik zo
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 10:55 schreef BasementDweller het volgende:
Maar niemand weet dus een goede reden?
quote:Ik zal een poging doen.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:24 schreef Purdey het volgende:
Ik denk dat Vannelle je hier het beste antwoord op kan geven, dus kom er maar in
quote:UiteraardOp vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
[..]
Ik zal een poging doen.
In het verkeer is communicatie heel belangrijk, zijn we het daar over eens? Je kan communiceren met je claxon, seinen met groot licht, remlichten als je af gaat remmen EN natuurlijk met je richtingaanwijzers.
Die zijn er namelijk om aan al het overig verkeer te laten weten wat je van plan bent te gaan doen.
quote:Ik probeer wat ervaring te delen, hopelijk hebben jullie er wat aan.Op vrijdag 29 oktober 2010 19:00 schreef Purdey het volgende:
Haha, ik zie nu pas hoe ik elke keer weer zeg 'Jaaa, vannelle, kom er maar in!' als wij het niet meer wetenJij bent een beetje het antwoord op al onze vragen lijkt het wel
quote:Ik zal het even heel kort uitleggen zonder voorbeelden:Op vrijdag 29 oktober 2010 19:09 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Uiteraard
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef vannelle het volgende:
Je kijkt vóór je ze aanzet omdat je voor jezelf de situatie moet kennen waar je zometeen mee te maken hebt.
Stukje voorbereiding dus, je kan ook alles uitstellen tot het laatste moment maar zoals je met lessen ongetwijfeld al wel eens gemerkt hebt kan alles tegelijk moeten doen best veel werk zijn.
[\quote]
Je kan ook op tijd kijken en op tijd richting aangeven zonder het precies in die volgorde te doen.
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef vannelle het volgende:
Het verkeer is niks anders dan reageren op situaties.
En hoe leer je die situatie kennen? Door te kijken natuurlijk.
[\quote]
Helemaal mee eens, maar nogmaals het gaat me puur om die volgorde.
Jij wilt je richtingaanwijzer aan gaan zetten omdat je van plan bent om af te slaan, dat verandert ook de situatie van je medeweggebruikers.
[\quote]
Daar kan je ze best van op de hoogte stellen voordat je de hele kijktechniek hebt uitgevoerd.
Waar zitten die anderen dan? Kan ik me niet beter af laten zakken tot achter die fietser voor ik richting aangeef? De fietser kan denken dat de auto die er naast zit en ineens zonder te kijken de richting aanzet hem/haar niet gezien heeft en daardoor flink schrikken.
[\quote]
Dit is dus wat ik zelf ook al noemde. Maar als een fietser opeens naast je rijdt voor een kruispunt dan heb je waarschijnlijk niet goed geanticipeerd. Dit had je dus kunnen voorkomen. En als je er niks aan kan doen dan ga je ook niet wachten met je richtingaanwijzer aanzetten tot het laatste moment. Bovendien snappen die fietsers ook wel dat je dan richting aangeeft voor het kruispunt, en niet om ze opeens de berm in te rijden.
quote:Zucht..... Ik had gehoopt dat je het zonder voorbeeld ook wel zou snappen, theoretisch ben je al een heel eind want je vindt het "leuk en aardig" schrijf je en dat vat ik dan maar positief op.Op vrijdag 29 oktober 2010 19:38 schreef BasementDweller het volgende:
Klinkt theoretisch allemaal leuk en aardig, maar als er geen praktijkvoorbeelden van zijn te geven is het dus niet zo belangrijk.
quote:Ik heb je uitgelegd waarom je 2x moet kijken.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:31 schreef BasementDweller het volgende:
Als je het allebei maar goed doet en op tijd doet, maakt de volgorde niet uit. Ook heb ik niks tegen op 2x kijken, dat heeft er allemaal niks mee te maken. Dus mijn punt ontkracht je niet met jouw voorbeelden.
quote:Hier kan ik me volledig in vinden. Maar ja, voor mij is het nog even een kwestie van het pasje binnenhalen en dan kan ik op mijn eigen manier doenOp vrijdag 29 oktober 2010 23:58 schreef lirpA het volgende:
Sorry, mijn luiheid. Wilde iets te snel mijzelf mengen in een discussie zonder me in te lezen![]()
Het richting aangeven wanneer je iets gaat uitvoeren principe geldt alleen als je iets onverwachts gaat doen, zoals je weer in het verkeer mengen, of van rijstrook verwisselen. Vind ik dan.
In andere situaties ligt het maar net aan je rijstijl. Ik spiegel constant - ben gewend om in het centrum van Amsterdam te rijden, vandaar - en geef dus vaak richting aan zonder daarvoor nog eerst te gaan kijken, omdat ik 9 van de 10 keer weet wat er rijdt. Voor ik afrem of afsla spiegel ik natuurlijk wel.
Als je een aantal kilometers maakt in de auto, merk je vanzelf wat voor jou werkt en wat niet. Zolang je je spiegels maar vaak gebruikt vind ik dan.
quote:En zo is het.Op zaterdag 30 oktober 2010 00:37 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Maar ja, voor mij is het nog even een kwestie van het pasje binnenhalen en dan kan ik op mijn eigen manier doen
quote:Snap je waarom ik gestopt ben?Op zaterdag 30 oktober 2010 11:01 schreef Purdey het volgende:
Zo, en ik dacht dat ik hardleers was en een chronische last van eigenwijsheid had![]()
quote:Misschien reed er wel iemand die snel achter jou langs wou schieten? Of een hulpdienst op de motor die niet veel ruimte nodig heeft?Op zaterdag 30 oktober 2010 11:01 schreef Purdey het volgende:Soms vond het kijken wel vergezocht, bijvoorbeeld in deze situatieschets:
Je rijdt op de uiterst rechterbaan van de snelweg. Op een gegeven moment neem je de afrit. De rechterbaan loopt vrijwel vloeiend over in de uitvoegstrook. Ik zette m'n richting aan en vloeide naar rechts. Wat deed ik fout? Ik deed geen nacontrole voor ik opschoof. Wie zou er naast mij moeten rijden op een niet bestaande rij/vluchtstrook? Er was alleen een rijstrook, die overging in een uitvoegstrook of rechtdoorstrook. Er kón gewoon simpelweg niemand meer naast me rijden.
quote:Valt best mee hoorOp zaterdag 30 oktober 2010 11:01 schreef Purdey het volgende:
Zo, en ik dacht dat ik hardleers was en een chronische last van eigenwijsheid had![]()
quote:Was dat tijdens examen? Zou wel lullig zijn.Op zaterdag 30 oktober 2010 11:01 schreef Purdey het volgende:
Soms vond het kijken wel vergezocht, bijvoorbeeld in deze situatieschets:
Je rijdt op de uiterst rechterbaan van de snelweg. Op een gegeven moment neem je de afrit. De rechterbaan loopt vrijwel vloeiend over in de uitvoegstrook. Ik zette m'n richting aan en vloeide naar rechts. Wat deed ik fout? Ik deed geen nacontrole voor ik opschoof. Wie zou er naast mij moeten rijden op een niet bestaande rij/vluchtstrook? Er was alleen een rijstrook, die overging in een uitvoegstrook of rechtdoorstrook. Er kón gewoon simpelweg niemand meer naast me rijden.
quote:Als die mongool zelf ook uit wil voegen: je zal ze de kost moeten geven........ haast, haast, haast.Op zaterdag 30 oktober 2010 13:35 schreef Rijstbal het volgende:
[..]
Was dat tijdens examen? Zou wel lullig zijn.
Welke mongool gaat nou rechts inhalen vlakvoor een uitvoegstrook.
Steeds beterquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 11:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Snap je waarom ik gestopt ben?
[..]
quote:Geldt dat ook voor mij?Op zaterdag 30 oktober 2010 14:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Steeds beterAlle respect voor instructeurs. Ik zou een leerling op een gegeven moment met zijn/haar hoofd op het stuur slaan waarschijnlijk
![]()
Nou, ik weet niet hoe irritant/eigenwijs/betweterig je bent tijdens rijlessenquote:
Klopt ja. Als je gelijk hebt over X en hij kan er niet meer onderuit is het: ja maar het ging ook eigenlijk om Y.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:48 schreef Purdey het volgende:
Heb ik ook een keer gehad. Ik was er meester in om de discussie aan te gaan. Waardoor elke rijles veranderde in een soort ellelang debat. Maar ook dat was hij een keer zat. Ik begon weer ergens over, en hij zuchtte en zei 'Luister, ik heb gewoon echt geen zin meer om discussie te gaan met je. Als je niks van me aan wil nemen, begrijp ik gewoon niet waarom ik jou nog twee keer per week om kom halen..'
Uiteindelijk is een eigen mening hebben gewoon oké. Je moet assertief in het leven staan, en niet over je heen laten lopen. Het is belangrijk om voor je eigen mening op te komen. Maar bij iemand die er écht verstand van heeft, zoals een instucteur over autorijden, moet je je gewoon inhouden. Die man wint het altijd. Ookal is het geen spel, waar iets te winnen is. Helaas heeft hij al-tijd gelijk. En als een instructeur dat niet heeft, het zijn net mensen immers, zullen ze het zo weten te draaien dat hun alsnog gelijk krijgen
Weet je wat jij moet doen?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:38 schreef BasementDweller het volgende:
Je lijkt wel een rij-instructeur. Die halen er ook altijd dingen bij waar het helemaal niet over gaat.
Als je naar de wc gaat moet je ook eerst poepen voordat je doorspoelt, maar daar gaat het niet over. En nu stop ik met reageren![]()
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:09 schreef Heroinjunk het volgende:
Stronteigenwijs jong. Als je mijn leerling was geweest, had ik je niet meer eens opgehaald.
Ben onlangs gezakt....dus gezien jij ex instructeur bent heb ik een aantal vragenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 10:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
En zo is het.
Ik noemde het rijexamen altijd een toneeluitvoering waarvoor je tijdens het lessen oefent.
Hoe je het ook doet, zo lang het veilig is is het goed. Dat zeg ik als ervaren automobilist.
Als (ex) instructeur zeg ik: speel het spelletje gewoon mee, leer te rijden zoals het cbr graag wil zien. Des te eerder ben je er van af.
Had ik niet erg gevonden als je dan gewoon direct examen had aangevraagdquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:09 schreef Heroinjunk het volgende:
Stronteigenwijs jong. Als je mijn leerling was geweest, had ik je niet meer eens opgehaald.
Nee.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:48 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Had ik niet erg gevonden als je dan gewoon direct examen had aangevraagd.
Ja mijn God, is het zo moeilijk om iets aan te nemen? Het is al 1000000 keer onderbouwd en uitgelegd waarom het zo moet, maar nee, meneer groentje "ik ben nog aan het lessen" denkt het beter te weten dan mensen die al jaren ervaring hebben. Ga lekker ff wijs doen bij je papa ofzo.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:25 schreef Purdey het volgende:
[..]
Stronteigenwijsjong is een prachtig woord in alle vergelijkingen eerder genoemd!
Niks mis met zelfstandig denken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:57 schreef BasementDweller het volgende:
Ik vind dat jullie best wel wat meer begrip mogen hebben voor mijn zelfstandige denken over verkeerssituaties. Sterker nog, meer mensen zouden dat moeten doen. Hoe meer je nadenkt, hoe meer je die kennis in verschillende situaties kan toepassen wat leidt tot alleen maar meer veiligheid.
Nee hoor. Ik vind het trouwens wel knap dat je het niet eens bent met mij, maar wel met vannelle, want die zegt in feite precies hetzelfde als ik. Ik zeg het alleen op een iets andere manier.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:06 schreef BasementDweller het volgende:
O jeetje iemand met een eigen mening die zijn argument verdedigt.
Moet het op een gegeven moment toch maar gaan duidelijk maken op een manier dat het wel tot je doordringt, want blijkbaar heb je inderdaad een grote plaat voor je kop.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:17 schreef BasementDweller het volgende:
Als vannelle daarbij had gezegd dat ik een knuppel met een plaat voor m'n kop was waar ie schijtziek van werd en dat ik maar wijs moest gaan doen bij m'n papa, dan was ik het daar ook niet mee eens geweest. Gek he?
Aangezien ik mezelf een weekje vakantie cadeau heb gedaan, ben ik weer even de voorgaande topics door gaan lezen. Ik heb de nieuwe geslaagden, en die ga ik er nu bij de lijst bij zettenquote:Op vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef Blackviper het volgende:
Wordt die lijst nog wel eens bijgewerkt?
Heb meer gehad aan het lessen met mijn ouders dan aan die Belgische rijscholen. Mijn instructeur wist mij geeneens uit te leggen hoe ik een 2baansrotonde moest rijden.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Niks mis met zelfstandig denken.
Wat er wel mis is: Als je zelfstandig denken leidt tot zelf aangeleerd gedrag is dat niet persé veiliger, misschien wel in jouw ogen maar niet in de werkelijkheid.
Waarom zou er een opleiding tot instructeur zijn als iedereen het zichzelf blijkbaar kan leren?
Of van papa zoals in België? Die het ook weer op zijn eigen manier doet....
Denk nou niet dat je de wijsheid in pacht hebt en neem gewoon eens wat aan van iemand die er voor geleerd heeft en van mensen met veel ervaring.
Als je dat niet wilt: prettige wedstrijd bij je examen.
Begin er onderhand goed ziek van te worden.![]()
Weekje?quote:Op maandag 1 november 2010 11:29 schreef Purdey het volgende:
[..]
Aangezien ik mezelf een weekje vakantie cadeau heb gedaan, ben ik weer even de voorgaande topics door gaan lezen. Ik heb de nieuwe geslaagden, en die ga ik er nu bij de lijst bij zetten
Ik bedoel dat ik nu een week vakantie heb, en eens de moeite heb genomen om alle tussendoor geslaagden sinds september bij te werkenquote:Op maandag 1 november 2010 13:21 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Weekje?
Laatste is van september![]()
In het kader van beter laat dan nooitquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:26 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Ben onlangs gezakt....dus gezien jij ex instructeur bent heb ik een aantal vragen..... Wat wil het CBR PRECIES zien en wat zijn absoluut de cruciale punten om op te letten/uit te voeren om wel te slagen? Soms heb ik het idee dat elk klein puntje aangedragen wordt om het slagen zo moeilijk mogelijk te maken...
Ja afgelopen vrijdag geslaagd.quote:Op maandag 1 november 2010 16:10 schreef misslady83 het volgende:
Nog geslaagden? of de mindere kant van het verhaal: gezakten
?
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 1 november 2010 19:45 schreef Archibaltus het volgende:
[..]
Ja afgelopen vrijdag geslaagd.
Dank je wel.quote:Op maandag 1 november 2010 22:05 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!Waar moest je rijden en hoe ging het?
Hij begint dan altijd erover dat hij naar nog een hoger niveau wil en dit en dat nog beter kan. Maarja, al heb ik 1000 rijlessen gehad, dan zal ik nog steeds fouten maken en zal hij nog steeds zeggen dat bepaalde dingen beter kunnenquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:10 schreef Purdey het volgende:
Mooi dat je TTT goed ging Basement! Heerlijk om eens bevestiging te krijgen van iemand dan je dolenthousiaste () instructeur
Als jij examen wilt rijden, en je TTT ging goed zie ik niet in waarom het niet zou kunnen. Uiteindelijk is het jou feestje, en jou geld. Dus tenzij je instr. echt specifieke redenen heeft om het niet te doen, gewoon doen
Sounds like a plan!quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:55 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hem ga bellen en dan ga zeggen dat ik pas weer lessen wil inplannen als het examen is aangevraagd. Dan neem ik voor het examen nog een paar uurtjes en dan moet het wel lukken denk ik.
AAAH Purdey, heel erg bedankt voor je steun. Maar helaas ik ben gezakt. Echt kut is dat. Ik was er echt klaar voor maar ik ben dus helaas gezakt door te sloom rijden. Echt balen!!!quote:Op maandag 1 november 2010 10:49 schreef Purdey het volgende:
Vandaag moet Koekii ook op voor examen bij haar nieuwe rijschool. Heel veel succes Koek! Hoe laat moet je eigenlijk?
Dat vroeg ik mij ook af.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:45 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Ik moet straks voor de 2e keer mijn theorieexamen doen
Eerste keer 3 foutjes teveel in regels en inzicht, moet deze keer toch wel beter kunnen!
Wie weet trouwens of je gehandicapten ALTIJD voor moet laten gaan? Ik kan het in mijn theorieboek niet zo snel vinden..
Gefeliciteerd, ik heb de 17e TTT en 26 examen, ik hoop dat ik alles in 1x kan halenquote:Op woensdag 3 november 2010 16:43 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Update: zojuist geslaagd voor mijn theorie![]()
16 van de 25 goed in gevaarherkenning
37 van de 40 goed in regels en inzicht
Vorige keer 3 teveel, nu dus lekker geslaagd. Heb nog 6 uur praktijkles en dan examen! Hoop dat ik hem nog dit jaar ga halen!
Gevaarherkenning is ook klote, als ik nu theorie moet doen, zak ik waarschijnlijk gewoonquote:Op donderdag 4 november 2010 10:39 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Laat even weten hoe het gegaan is!
Ik vond gevaarherkenning zooo kut
Absoluut balen! Heb het ook gehad laatst dan voel je je echt...quote:Op woensdag 3 november 2010 09:44 schreef koekii het volgende:
[..]
AAAH Purdey, heel erg bedankt voor je steun. Maar helaas ik ben gezakt. Echt kut is dat. Ik was er echt klaar voor maar ik ben dus helaas gezakt door te sloom rijden. Echt balen!!!![]()
Pauzeer tussendoor even! Dat doet wonderen!quote:Op donderdag 4 november 2010 15:12 schreef Blistering het volgende:
Feli theorie geslaagden.
Ik had net 2 uur les en 1ste uur ging wel redelijk, maar 2de uur (zoals altijd) bout. Op het laatst raakte ik bijna een stoepje waardoor hij moest corrigeren en daarna moest ik rechts afslaan en zag ik een fietser over het hoofd omdat ik met m'n domme kop nog bij dat stoepje ervoor zat. Echt zo kwaad kan ik worden op mezelf dan...
Volgende week 1 uur iig, ben die dubbele uren echt meer dan zat. En ik maar dokken zeker..
In het vorige deel ging het erover: [Centraal] Rijbewijs/Rijlestopic #145 (ergens halverwege, maar ctrl+f doet wonderenquote:Op vrijdag 5 november 2010 10:17 schreef koekii het volgende:
Heeft iemand hier enige evaring met de examen van BNOR? Enige wat ik weet is dat het 50 minuten duurt en dat je een uitgebreide overhoring krijgt over waarom je 5 x gezakt bent.
maandag om 9 uur weerquote:
Ja weet je ik baal er zo vanquote:
Gefeliciteerd Kekaa, hartstikke tof!quote:
hmm ok, maar als ik dat dan doe gaat de auto dan niet "schudden" zegmaar? netzoiets als je hem laat afslaanquote:Op vrijdag 5 november 2010 23:09 schreef BasementDweller het volgende:
Als je vlot wil optrekken dan geef je flink wat gas en laat je de koppeling wat sneller opkomen. Als je genoeg gas geeft slaat ie niet af.
Het is precies hetzelfde als een normaal examen. Misschien dat de examinatoren geforceerd aardiger doen dan bij het CBR.quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:17 schreef koekii het volgende:
Heeft iemand hier enige evaring met de examen van BNOR? Enige wat ik weet is dat het 50 minuten duurt en dat je een uitgebreide overhoring krijgt over waarom je 5 x gezakt bent.
Ik heb ook in een polo gelest, en je kan gasgeven zodra hij begint te rollen. Als je meer ervaring krijgt na meer lessen, gaat dat steeds snellerquote:Op vrijdag 5 november 2010 23:19 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
hmm ok, maar als ik dat dan doe gaat de auto dan niet "schudden" zegmaar? netzoiets als je hem laat afslaan
en het moet niet met piepende banden gebeurendat zou wat zijn voor een 3 cilinder diesel
En dat wordt aangeleerd? Het is de bedoeling dat je een beetje gas geeft terwijl je de koppeling op laat komen. Als je pas gas geeft wanneer je voet van de koppeling is, zijn er toch al zo'n 4 seconden verstreken?quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:05 schreef .Neovo. het volgende:
Maar als ik zie hoe snel iedereen wegrijd bij het stoplicht, dan denk ik zo van: ben ik nou zo langzaam? hoe kan iedereen zo snel wegstuiven bij de stoplichten? Koppeling laten opkomen en gas bijgeven? ik laat dus meestal de koppeling helemaal opkomen totdat de auto begint te rollen. pas als ik de voet van de koppeling af heb geef ik gas.
Ik rij in een vw polo bluemotion diesel. erg rappe auto is het dus niet. ;P
Dat is niet helemaal waar.quote:Op zaterdag 6 november 2010 01:30 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het is precies hetzelfde als een normaal examen. Misschien dat de examinatoren geforceerd aardiger doen dan bij het CBR.
Ik heb er zelf ervaring mee hoor. Je moet inderdaad naar een restaurant en niet naar een CBR-locatie. Je mag inderdaad de auto aan de kant zetten als je dat nodig acht, maar dat is voor veel mensen niet van toepassing. Als je gewoon een goede rit wilt rijden om je roze pasje in ontvangst te nemen, dan is er eigenlijk geen verschil tussen het CBR en het BNOR. Ze zijn even kritisch, de rit duurt ongeveer even lang, je moet dezelfde handelingen verrichten (stukje zelfstandig rijden, bijzondere verrichtingen) en het is niet moeilijker of makkelijker dan een CBR-examen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 08:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar.
Bij een BNOR vertrek je meestal niet vanaf een CBR vestiging maar vanaf een café/restaurant waar eerst een praatje wordt gehouden om je op je gemak te stellen, vandaar ook de "gezellige" locatie.
Tijdens de rit mag je ook zonder uitleg te geven de auto even aan de kant zetten om tot rust te komen mocht het nodig zijn.
De examinatoren zijn niet geforceerd aardig, hoe je daar bij komt is me een raadsel. oké, je typt er "misschien" voor dus die schenk ik je.
Maar daarvoor typ je dat het precies hetzelfde is als een normaal examen is en dat is dus niet waar.
Soms is het beter om niks te zeggen, zeker als je er geen verstand van hebt.
Nou fijn.quote:Op zaterdag 6 november 2010 01:34 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik heb ook in een polo gelest, en je kan gasgeven zodra hij begint te rollen. Als je meer ervaring krijgt na meer lessen, gaat dat steeds sneller![]()
En als je klaar bent met lessen en in een benzineauto gaat rijden, krijg je weer hetzelfde verhaalDuurde bij mij ook een week voor ik daarin echt snel kon wegrijden
Zal je instructeur vast ook wel zeggen, maar: Lang tegenhouden, en gas erbij. Dan slaat hij niet af
Eigenlijk is het het beste om al gas te geven net voordat de koppeling bij het aangrijpingspunt komt, dan ben je het snelste weg.quote:Op zaterdag 6 november 2010 01:34 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik heb ook in een polo gelest, en je kan gasgeven zodra hij begint te rollen.
Juist! Jij snapt 'tquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:00 schreef BasementDweller het volgende:
Even een borrreltje wegtikken en gaan met die banaan
Went snel hoorquote:Op zaterdag 6 november 2010 13:45 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Nou fijn.. heb een paar week geleden een autootje (punto) gekregen die op benzine rijdt.
![]()
Ik zie het wel.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:50 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Went snel hoorAlleen hellingtrekken is even wennen omdat je dan ook weer niet teveel gas moet geven. Het wegrijden gaat de eerste paar keer gewoon niet 100% vloeiend, maar dat is sowieso in een andere auto
Nja, daar leer je wel veel van hoor beter nu dan straks op het examenquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:32 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik zie het wel.
Woensdag weer rijles. kijk ik dan of ik wat sneller wegkan komen. Dan ga ik weer naar leeuwarden, en hopelijk niet weer naar die klote straatjes
Naja, de rijinstructeur zij dat ik het behoorlijk goed deed in leeuwarden. dus dat is weer een pluspuntje.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:35 schreef Straalkachel het volgende:
[..]
Nja, daar leer je wel veel van hoor beter nu dan straks op het examen
haha denk niet dat je moet denken aan zown echt bruin cafe waar andre hazes aanstaat hoorquote:Op zaterdag 6 november 2010 17:56 schreef Purdey het volgende:
Gewoon veel gas geven, het lijkt alsof je op gaat stijgen, maar het werkt wel
Maar bij het BNOR begin je dus in een restaurant/café? Is het schaamteloos als ik zeg dat ik het haast jammer vind dat ik er in een keer vanaf was? Wat lijkt me dat koel zeg, vanuit het café zo je examen doen. Café's boezemen vertrouwen in
Je was wel op tijd wakker voor het examen?quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:32 schreef 08gnoT. het volgende:
Mijn CBR was ook in een caféMet m'n theorie zat ik lekker een half uur in het zonnetje op het terras, heerlijke ontspanning ervoor
Ja, alleen hoorde ik buiten de bel niet dat ze begonnenquote:Op zaterdag 6 november 2010 23:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je was wel op tijd wakker voor het examen?
Wat een toplocatie!quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:26 schreef MelR het volgende:
[..]
haha denk niet dat je moet denken aan zown echt bruin cafe waar andre hazes aanstaat hoormaar gewoon een sportclub, congresgebouw of in mijn geval; De heerlickheijd in Ermelo let vooral even op de foto van het engeltje bij het zwembad
Hahahahaaa, lekker ontspannen!quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:47 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ja, alleen hoorde ik buiten de bel niet dat ze begonnenToen het terras leeg begon te raken had ik wel iets door
Héla, wat is er gebeurd met de 2e keer kijken? (tussen richting aangeven en de V)quote:Op zondag 7 november 2010 15:04 schreef Peter het volgende:
SRV >> Spiegelen, Richting aan geven, Voorsorteren/Verander van rijbaan
Ehm, en over je schouder kijken ??quote:Op zondag 7 november 2010 15:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
Héla, wat is er gebeurd met de 2e keer kijken? (tussen richting aangeven en de V)
Hoort bij spiegelen en kijken vind ik.quote:Op zondag 7 november 2010 15:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ehm, en over je schouder kijken ??dat doe ik ook meestal 2 keer
![]()
Nou vandaag in de herhaling en exact hetzelfde...quote:
Ik begin het haast grappig te vindenquote:
Grappig hoor, iedere keer ¤33,25 aftikkenquote:Op maandag 8 november 2010 17:48 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Ik begin het haast grappig te vinden
Mja dat is minder grappig inderdaad :-)quote:Op maandag 8 november 2010 17:51 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Grappig hoor, iedere keer ¤33,25 aftikken
Het is ook gewoon een kwestie van een beetje geluk hebben met de vragen. Sommige zijn gewoon zó verschrikkelijk vaag! Nu maar hopen dat driemaal scheepsrecht is
Dat kan nu niet meer. Je moet via iDeal betalen of via je rijschool reserveren.quote:Op maandag 8 november 2010 17:55 schreef Peter het volgende:
Ik had het ook bij mijn theorie-examen
Woensdag om 09:00uur 1e poging: 6 fout
gelijk op de reservelijst voor 12:30u: 1 fout
Was gewoon niet goed wakker en had het boek niet goed meer door kunnen lezen..
kloptquote:Op maandag 8 november 2010 17:52 schreef Straalkachel het volgende:
Najaa, je kan wel heel makkelijk de examens de schuld geven maar als je de stof goed kent moet het geen probleem zijn?
Dat komt waarschijnlijk omdat jouw rijschool voor je heeft gereserveerd?quote:Op maandag 8 november 2010 17:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Bij ons kostte het 47,50, ik wist niet dat daar verschil in zat per cbr.
Vind het wel bullshit hoor dat jouw rijschool 14,20 extra bijrekent voor iets wat nog niet 5 min duurt.quote:De kosten van een theorie-examen zijn per 1 januari 2010:
Theorie-examen A, B of AM klassikaal ¤33,25
Toeslag theorie-examen A, B of AM individueel ¤36,70
Toeslag klassikaal theorie-examen andere talen ¤5,20
Theorie-examens kunt u alleen betalen via de on line reservering van het CBR of via de rijschool. De rijschool kan u kosten in rekening brengen voor het reserveren van een examen.
Je bent opgelichtquote:Op maandag 8 november 2010 17:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Bij ons kostte het 47,50, ik wist niet dat daar verschil in zat per cbr.
Het halen van je rijbewijs doe je ook niet uit budgetoverwegingen.. Ik ben in totaal ook 3000,- armer geworden door de heren van Avanti. Dat ze trouwens niet allemaal naar de bahama's vertrokken zijn, een klein wonderquote:Op maandag 8 november 2010 19:03 schreef JJdJ1984 het volgende:
Als ik het maandag niet haal dan zal ik eens kijken. Ik vond 100 euro nogal watAlleen ben ik dat nu ook kwijt...
Klopt en dat weet ik ookquote:Op maandag 8 november 2010 19:05 schreef Purdey het volgende:
[..]
Het halen van je rijbewijs doe je ook niet uit budgetoverwegingen.. Ik ben in totaal ook 3000,- armer geworden door de heren van Avanti. Dat ze trouwens niet allemaal naar de bahama's vertrokken zijn, een klein wonder
Ja, digiD en internetbankieren. Ik was nog heel old fashion, maar heb de hele klerezooi aan moeten vragen om m'n theorie en praktijk te kunnen boekenquote:Op maandag 8 november 2010 19:38 schreef .Neovo. het volgende:
Als je theorie aanvraagt, dan moet je toch beschikken over internetbankieren, ofniet?
Doet er eigenlijk niet aantoe, ik heb het via de rijschool gedaan.
Hier hetzelfde. Mijn ouders leven nog in het stenen tijdperk en willen absoluut niet internetbankieren. Ik heb het dus maar via de rijschool gedaan, de theorie dan. Straks maar zien hoe dat gaat met de praktijk examen. TTT zit in mijn pakket en is dus al betaaldquote:Op maandag 8 november 2010 19:40 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja, digiD en internetbankieren. Ik was nog heel old fashion, maar heb de hele klerezooi aan moeten vragen om m'n theorie en praktijk te kunnen boeken
Internetbankieren is niet echt noodzakelijk dan. Een DigiD is wel verplicht om te hebben voor praktijk. Op die manier kun je de rijschool machtigen om een examen te boeken. DigiD is wel heel makkelijk aan te vragenquote:Op maandag 8 november 2010 19:44 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Mijn ouders leven nog in het stenen tijdperk en willen absoluut niet internetbankieren. Ik heb het dus maar via de rijschool gedaan, de theorie dan. Straks maar zien hoe dat gaat met de praktijk examen. TTT zit in mijn pakket en is dus al betaald.
digid heb ik ook aangevraagd. Volgens mij heb ik de rijschool al bij de 2e les laten machtigen.. woensdag de 11e les alweerquote:Op maandag 8 november 2010 19:50 schreef Purdey het volgende:
[..]
Internetbankieren is niet echt noodzakelijk dan. Een DigiD is wel verplicht om te hebben voor praktijk. Op die manier kun je de rijschool machtigen om een examen te boeken. DigiD is wel heel makkelijk aan te vragen
Dan vraag je het toch even voor jezelf aan? Je bent toch volwassen?quote:Op maandag 8 november 2010 19:44 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Mijn ouders leven nog in het stenen tijdperk en willen absoluut niet internetbankieren. Ik heb het dus maar via de rijschool gedaan, de theorie dan. Straks maar zien hoe dat gaat met de praktijk examen. TTT zit in mijn pakket en is dus al betaald.
Bedankt tongquote:Op maandag 8 november 2010 20:57 schreef 08gnoT. het volgende:
Eerlijk gezegd verbaast het me dan weer niks van die rijschoolZe hadden hem ook zelf ingepland tijdens m'n tweede rijles, ik wist niet eens dat het zelf ook kon toen.
En koekii, je gaat het gewoon halen hoor! Ik duim voor je, het heeft voor jou ook wel lang genoeg geduurd nu
Waarom was jij dan gezakt? Je zakt toch niet op rare acties van anderen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:41 schreef maarten66 het volgende:
Vanochtend mijn eerste keer praktijkexamen gehad. Ik had al een TTT gehad dus ik maakte me niet zo heel veel zorgen over het examen. Voordat ik het examen had nog een rondje gereden, het ging echt totaal vlekkeloos en de doorstroming van het verkeer was ook goed te doen.
Een uurtje later stap ik met de examitor in de auto en echt alles staat vast. De examinator vertelt er ook nog doodleuk bij dat het voor het eerst dit jaar was dat het zo vast stond, bemoedigend zeg! Mensen halen vreemde toeren uit tijdens die drukte :| Dankuwel medeweggebruikers voor het begrip hebben voor een L'tje op een dak, not.
Over twee weken precies een nieuwe poging, hopelijk is het dan wat rustiger
nergens voor nodig. Gewoon rustig aan doen en desnoods handelingen hardop in gedachten zeggen mocht dat helpen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:53 schreef Rijstbal het volgende:
Wat rot voor jullie zeg![]()
Nu wordt ik zelf maar zenuwachtiger als ik dit lees
Ik volg nu ook een versneld traject bij ANWB en het bevalt me vrij goedquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:43 schreef HeetBoven het volgende: Planning is volgende maand beginnen met lessen. Wil wel voor een wat versneld programma gaan, omdat ik dus al leservaring + mijn motorrijbewijs heb nu. Hou jullie op de hoogte en ben benieuwd naar de verhalen hier.
Als 1 van de 2 voldoende is, is het goed. Als je goed kijkt en het vooral veilig laat gebeuren, hoeft hij niet 100% perfect te staanquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:33 schreef Straalkachel het volgende:
[..]
Ik volg nu ook een versneld traject bij ANWB en het bevalt me vrij goed19okt begonnen en heb 17e TTT en 26e praktijkexamen. Ik heb nog een vraag voor diegene die praktijkexamen al hebben gedaan, hoe bevalt de bijzondere manoeuvres? letten ze daar streng op?
Bij mijn TTT vonden ze het prima dat ik een keertje moest steken ook al had het eigenlijk makkelijk in 1x gekund, viel dus wel mee. Ik las ook een keer dat iemand tijdens de omkeeropdracht een kliko had omgereden, en die was ook nog geslaagdquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:33 schreef Straalkachel het volgende:
[..]
Ik volg nu ook een versneld traject bij ANWB en het bevalt me vrij goed19okt begonnen en heb 17e TTT en 26e praktijkexamen. Ik heb nog een vraag voor diegene die praktijkexamen al hebben gedaan, hoe bevalt de bijzondere manoeuvres? letten ze daar streng op?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |