abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80876631
Meld hier:
  • Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
  • Hoeveel lessen je hebt gehad.
  • Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
  • Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
  • Wanneer je geslaagd bent.

Eerdere topics van deze reeks:
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27
    28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54
    55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81
    82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106
    107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 |

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2010:
  • GijsMF (8 januari)
  • Janna86 (12 januari)
  • HenkXL (13 januari)
  • Plasterk (14 januari)
  • richbitch (15 januari)
  • Eenskijken (18 januari)
  • Windowmaker (18 januari)
  • Biefstuk (18 januari)
  • Beaudelaire (18 januari)
  • BastiaanL (22 januari)
  • Clannif (25 januari)
  • Jayzbai (26 januari)
  • Bokhorst21 (26 januari)
  • Aardappelbeertje (27 januari)
  • kerkhoffje (28 januari)
  • Cheiron (2 februari)
  • stelus (4 februari)
  • Heroinjunk (10 februari)
  • Bobooo (15 februari)
  • trainfreak (18 februari)
  • Gkhn (23 februari)
  • PWSteal.Ldpinch.D (24 februari)
  • Sjeunie (24 februari)
  • fespo (25 februari)
  • Wokkel1982 (3 maart)
  • GuitarJJ (10 maart)
  • Kevin1Bravo (16 maart)
  • DiabloSam (16 maart)
  • Subbu (19 maart)
  • BlackRhino (25 maart)
  • 2na (30 maart)
  • kaatjejannie (1 april)
  • MellaBella (1 april)
  • Chikita (6 april)
  • Ice-Blue (7 april)
  • Hippos (7 april)
  • FalleNk810i (7 april)
  • Lammmetje (9 april)
  • DiemenZijde (15 april)
  • Hyman (16 april)
  • Spelvout (19 april)
  • Unknown90 (22 april)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes!

De OP is hier terug te vinden.
  • pi_80876654
    Laatste post:
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 16:43 schreef styliste het volgende:

[..]

Ach joh, parkeren moet je toch opnieuw leren met een andere auto. Ik kon perfect achteruit fileparkeren (de rest dan ook echt totaaaaaal niet) maar nu met een andere auto lukt het me voor geen meter meer. Vandaag nog een knap staaltje ik-kan-niet-parkeren laten zien. Ik werd falikant uitgelachen door mijn schoonmoeder. Ach, keer of 8 steken en hij staat..... ongeveer
    Whaha dat had ik eergisteren ook

Het stomme is dat ik hem (tot nu toe) alleen maar vooruit in heb geparkeerd, terwijl ik het achteruit heb geleerd. Maargoed, ik heb pas een weekje m'n rijbewijs dus dan mag dat wel vind ik
      FOK!fotograaf vrijdag 30 april 2010 @ 16:52:18 #3
    145146 Andyy
    pi_80876683
    Examen en TTT zijn gepland
    pi_80876781
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 16:51 schreef Spelvout het volgende:
    Laatste post:
    [..]

Whaha dat had ik eergisteren ook

Het stomme is dat ik hem (tot nu toe) alleen maar vooruit in heb geparkeerd, terwijl ik het achteruit heb geleerd. Maargoed, ik heb pas een weekje m'n rijbewijs dus dan mag dat wel vind ik
    Ik heb al bijna een half jaar mn rijbewijs (besef ik me nu! tijd gaat hard...) maar nog geen auto dus heel veel heb ik nog niet gereden. Vandaag een rit gemaakt van ruim 3 uur aan 1 stuk. Ik voel t wel moet ik zeggen.. En inderdaad, ik heb 1 keer geprobeerd m er achteruit in te krijgen maar van een VW polo naar mitsubishi station is misschien een iets te groot verschil als je net je rijbewijs hebt dus ik knal m er gewoon ergens tussen of steek een keer of 100... vooruit
    pi_80876927
    Mmh, ik heb sinds dat ik mijn rijbewijs in 2007 heb gehaald de eerste bekeuring gekregen

Gecorrigeerd reed ik wel 5 km/h te hard. DUS!! Houd je aan de snelheidslimiet!!
    You dream it, I live it.
    pi_80877215
    Terugvindrijlessen
      vrijdag 30 april 2010 @ 18:37:10 #7
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80879080
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 17:02 schreef Meddo het volgende:
    Mmh, ik heb sinds dat ik mijn rijbewijs in 2007 heb gehaald de eerste bekeuring gekregen

Gecorrigeerd reed ik wel 5 km/h te hard. DUS!! Houd je aan de snelheidslimiet!!
    Haha wel 5km! Stelletje fuckers..Wie zonder zonde is werpe de eerste steen
    So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
    pi_80882277
    Nog 4 dagen voor een gooi naar het roze pasje
    Morgen weer 2 uurtjes
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    pi_80882820
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 20:32 schreef Jac0bus het volgende:
    Morgen weer 2 uurtjes
    Succes! Ik mag zeer binnenkort op voor de bovenste twee lijntjes op het pasje
    You dream it, I live it.
    pi_80885071
    ik wil weer rijles heb gisteren mijn auto van voor naar achteren zo ongeveer opengehaald aan een spatbord van een aanhanger die errug beroerd geparkeerd stond (aanhanger nog half op een vluchtheuvel vlak achter een zebrapad en drukke kruizing....
    Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
    motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
      FOK!fotograaf vrijdag 30 april 2010 @ 21:57:14 #11
    145146 Andyy
    pi_80885990
    Hebben mensen hier bijna-aanrijdingen gehad?
    Ik had het wel een keer.
    Ik reed over een voorrangsweg waar je 70 mocht, reed er opeens een lesauto uit een straatje en stond midden op de weg. Ik gelijk hard remmen en de instructeur de stuur omgooien om 'm te ontwijken
    pi_80886729
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 21:57 schreef Andyy het volgende:
    Ik had het wel een keer.
    Ik reed over een voorrangsweg waar je 70 mocht, reed er opeens een lesauto uit een straatje en stond midden op de weg. Ik gelijk hard remmen en de instructeur de stuur omgooien om 'm te ontwijken
    Ja, opaatjes die je niet voorlaten terwijl je van rechts komt. Keihard remmen, instructeur schrikken. Vraagt ze "waarom deed je dat?". Ik zo van ehmm anders kwam er een botsing. Bleek dat ze me voor de gek hield en ik het uitstekend gedaan had omdat hij me toch niet gezien had. Instructeur wou alleen precies weten waarom ik remde ofzo
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
      vrijdag 30 april 2010 @ 22:49:33 #13
    241461 Unknown90
    The one and only
    pi_80888105
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 20:32 schreef Jac0bus het volgende:
    Morgen weer 2 uurtjes
    Succes!
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 20:44 schreef Meddo het volgende:

[..]

Succes! Ik mag zeer binnenkort op voor de bovenste twee lijntjes op het pasje
    Oehhh... Dat is motor toch? Wil ik uiteindelijk (toekomstplan) ook gaan behalen, heb net mijn rijbewijs, dus momenteel geen geld helaas... Eerst maar eens sparen voor een autootje
      vrijdag 30 april 2010 @ 23:10:24 #14
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80888901
    quote:
    Ik had het wel een keer.
    Jawel, twee keer. Een keer kwam ik van rechts en kreeg ik geen voorrang. De andere kwam met een erg hoge snelheid op me af terwijl ik uit een blinde bocht kwam. Niet slim van hem dus.

Andere keer wou ik een vuilniswagen voorbij maar vergat daarbij eerst naast me te kijken. Mijn instructeur greep in. Was een van me allereerste rijlessen. Zo'n werkersbusje haalde me in want die had geen geduld. Ik heb nu al een hekel aan die dingen

Verder vaak hard de rem in moeten trappen omdat ik weg wou rijden maar er toch nog wat aan kwam, maar die had ik allemaal nog wel op tijd gezien, alleen schrik ik dan wel en moet ik wel snel remmen.
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
    He named this world: Forbidden Paradise
      FOK!fotograaf vrijdag 30 april 2010 @ 23:19:13 #15
    145146 Andyy
    pi_80889286
    Dat is zo hinderlijk ja, al die aso's die je met 180 voorbij scheuren op 50 km wegen terwijl jij je netjes aan de snelheid houdt
    Of bij je gaan kleven
      zaterdag 1 mei 2010 @ 00:21:25 #16
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_80891763
    quote:
    Of bij je gaan kleven
    Kleven is inderdaad vervelend, aantal lessen terug zat er een wit busje te kleven achter me, enige wat ik in m'n binnenspiegel zag was de chauffeur van dat busje .

Overigens merkte ik de vorige les dat ik zelf (onbewust) bijna aan het kleven was. Instructeur vroeg waarom ik zo dicht op m'n voorganger zat. Wist ik eigenlijk niet, zat er 2 seconden vanaf, maar dat is natuurlijk niet verplicht . Hou nu wel wat meer afstand, rijd ook prettiger als degene voor je remt of een afslag neemt.
      FOK!fotograaf zaterdag 1 mei 2010 @ 00:44:03 #17
    145146 Andyy
    pi_80892461
    Nu wil ik soms nogal snel wegrijden bij stoplichten omdat ik eerst altijd overdreven traag weg ging Zit nu wel eens perongeluk gekleefd tegen de voorganger
    Maar dat is irritant ja als je alleen maar koplampen ziet in de achteruitkijkspiegel
      zaterdag 1 mei 2010 @ 02:55:53 #18
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80894247
    Je zou voor de grap zwaar illegaal natuurlijk een knopje op je dashboard moeten monteren die de achterlichten aan laat gaan (terwijl je niet remt). En dat als iemand met 120 km/u bij je zit te kleven :p Dan schrikt die zich wel de tering!

Nah goed nooit doen natuurlijk, daar krijg je ongelukken van, maar af en toe is de gedachte om het te doen wel voldoenend Ik durf nooit zo goed te remmen met achterliggers maar op een gegeven moment moet je wel. Dan hoop ik altijd maar dat die persoon achter mij wakker is.

[ Bericht 0% gewijzigd door twiFight op 01-05-2010 19:21:08 ]
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
    He named this world: Forbidden Paradise
    pi_80897767
    quote:
    Ik had het wel een keer.
    Afgelopen donderdag nog. Gelijkwaardig kruispunt waar ik voorrang had, maar daar dacht die meneer anders over. Keihard op de rem, dus niks aan het handje behalve een hele hoge hartslag

Klevers . Ik houd me altijd aan de snelheid en als je dan op een weg met doorgetrokken streep rijdt dan willen ze nog wel eens in de achterbak kruipen.
    pi_80897775
    Net weer twee uurtjes gelest, ging prima
    Hellingproef is de makkelijkste bijzondere maneuvre, ik hoop dat ze die vragen. Ik moest van mijn instructeur vandaag zelf een hellingproef in z'n achteruit doen(dus met je neus naar beneden op een helling en dan achteruit zonder naar voren te rollen ) en zelfs dat lukte!

Nog een vraag: krijg je vóór je examen nog allemaal vragen over je dashboard/onder de motorkap/banden etc.? Daar kwam mijn instructeur ook nog mee.
      zaterdag 1 mei 2010 @ 12:00:53 #21
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80898092
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 11:46 schreef Jac0bus het volgende:
    Net weer twee uurtjes gelest, ging prima
    Hellingproef is de makkelijkste bijzondere maneuvre, ik hoop dat ze die vragen. Ik moest van mijn instructeur vandaag zelf een hellingproef in z'n achteruit doen(dus met je neus naar beneden op een helling en dan achteruit zonder naar voren te rollen ) en zelfs dat lukte!

Nog een vraag: krijg je vóór je examen nog allemaal vragen over je dashboard/onder de motorkap/banden etc.? Daar kwam mijn instructeur ook nog mee.
    Nou fijn toch dat het zo goed ging!
    Als het goed is krijg je daar wel vragen over ja.Mijn instructeur heeft alles al een keer uitgelegd,en kreeg ook afgelopen maandag bij mn TTT zelfs behoorlijk wat vragen.Over het aanzetten van licht,en de ruitverwarming bijv.
    So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
      zaterdag 1 mei 2010 @ 13:14:58 #22
    250638 Silverstone
    Stunishing..
    pi_80899933
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 11:46 schreef Jac0bus het volgende:

Onder de motorkap hoef je niet meer te weten, dat vragen ze niet meer. Wel kunnen ze dashboard knopjes vragen zoals achteruitverwarming en zo.
    pi_80900318
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 13:14 schreef Silverstone het volgende:

[..]

Onder de motorkap hoef je niet meer te weten, dat vragen ze niet meer. Wel kunnen ze dashboard knopjes vragen zoals achteruitverwarming en zo.
    Mooi zo. Knopjes in de auto doornemen doe ik dinsdagochtend nog even, dan rij ik nog een uurtje warm voordat ik het examen heb om 8 uur. En alles over de banden weet ik nu wel(bandenspanning, profieldiepte, openingen aan de zijkant voor waterafvoer, scheurtjes, groen ventieldopje enzo ).

Komt goed
    pi_80900521
    Ik heb een examendatum en ik ga hem mooi niet zeggen Tegen niemand voorlopig, scheelt weer stress en teleurstellingen .
    Rijles net ging goed, twee keer heeft hij voor me moeten remmen omdat ik toch nog een tikkie te hard op bepaalde punten afknal, en het stroomt allemaal nog niet helemaal door, ik ga eerst bij een kruispunt stilstaan en dan kijken, daar gaan we nu verder aan werken.
    Echt, Arnhem met dat k**punt bij de Rijnhal Eén groot netwerk aan wegen en kruispunten en fietspaden en busbanen en stoplichten en borden en middenbermen . En dan kom ik van de Rijnhal, en dan zegt hij: Volg Elst-Nijmegen. Er staat vlak voor m'n snufferd een bordje met Elst-Nijmegen: pijltje rechtdoor, dus ik kies de baan voor rechtdoor. Nee, dat was een instinker, want helemaal aan de andere kant van het kruispunt staat ook een bordje Elst-Nijmegen, maar dan pijltje naar links Dus de examinator verwacht dat je al gelijk links gaat staan, ook al geeft het bordje recht voor je giegel aan dat je de baan voor rechtdoor moet kiezen. Jaja . Goed, onthouden dus. Maar nu gaan we dus examenroutes rijden en dan leer ik die route uit m'n hoofd, dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling .
    En bij Angeren zo'n akelig k**weggetje de dijk op . Je ziet geen steek, het is nogal steil, en toch doorrollen en goed indraaien etc etc. Man, ik was al lang blij dat de motor niet afsloeg.
    O, en rond verkeerslicht moet ik in de gaten houden, want ik vergeet gewoon dat er nog verkeer van rechtdoor kan komen dat voorrang heeft als ik afsla . Dat is best erg.

En op een gegeven moment reden we in een woonwijk, begint er iets in de auto hard te piepen. Ik schrok me wezenloos, riep gelijk: 'WAT DOE IK??', maar hij moest tanken . Er staat dan ook doodleuk Low Fuel, zo stom dat ik dat niet heb gezien. Zegt de instructeur: 'O, dat piepje geeft aan dat de auto over tien seconden ontplof.'
    'O, over tien seconden pas, dan heb ik nog even.'
    'Precies, gewoon doorrijden.'
    'Maar je zou raar staan te kijken als het echt zo was!'

.
    Tap tap tap
    pi_80900610
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 13:14 schreef Silverstone het volgende:

[..]

O gelukkig, ik ben echt een wijf, ik onthou na tien keer uitleg nog steeds niet wat wat is onder de motorkap, alleen de meest duidelijke dingen.
    Tap tap tap
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')