abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57456858

De lessers:
[

[img]http://xs221.xs.to/xs221/07474/alinea.gif\" border=\"0\" width=\"60\" height=\"60\" alt=\"\" /></a> <b>Meld hier:</b> [img]http://xs221.xs.to/xs221/07474/alinea.gif" style="visibility:hidden;" alt="" />
wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
hoeveel lessen je hebt gehad;
hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veel gestelde vragen
Hoe kies ik een rijschool uit?
Op
deze site kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

Waar staat TTT voor?
Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

Wat moet je meenemen naar je TTT?
Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het CBR op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost ¤30,80 en contant betalen kan niet.

Wat moet je meenemen naar je Praktijk-examen?
Je theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

Waar staat BNOR voor?
Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Eerdere topics van deze reeks:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2008:
- Addict89 (3 januari)
- Reki (7 januari)
- Thom123 (8 januari)
- MaddoxX (9 januari)
- lj_lightning (21 januari)
- kurk_droog (25 januari)
- Borkydude (7 februari)
- Urquhart (7 februari)
- Gitanki (11 februari)
- Credence (19 februari)
- Battlefan (6 maart)
- CasB (11 maart)

Geslaagden: Gefeliciteerd!

Aankomende examens:
31 maart: cyberrobin, Utrecht, 14:00 (auto B)
29 mei: timp0e, Rotterdam Zuid, 9.50 (auto B)

Iedereen die de komende tijd theorie- en/of praktijkexamen heeft: Succes!

Ben je ook begonnen met lessen? Dan kun je jouw avatar toevoegen in de OP.
Heb je jouw rijbewijs dit jaar ook in the pocket? Dan kun je jouw naam en de datum toevoegen in de OP.
De OP (openingspost) kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent.

dinsdag 18 maart 2008 @ 18:09:20 #2
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_57457662
Vanmorgen 6e les gehad (1,5 uur). Alleen maar rondjes gereden: autoweg, rotonde, snelweg, autoweg, etc.

Het ging wat minder. Ik heb ineens weer moeite met optrekken. Ik laat de koppeling te snel los en geef te weinig gas, waardoor 'ie afslaat. Maar mijn instructeur is ook een beetje onredelijk. Een keer ramde ik uit frustratie m'n gaspedaal in de bodem van de auto en nog zat 'ie op en neer te wippen: meer gas! meer gas!
pi_57458376
dan heeft hij niet opgelet , want jouw auto gaat echt niet ineens met 100 vooruit als je je gaspedaal in 1 keer tot de bodem intrapt terwijl je nog zijn 1 wegrijd .
pi_57458422
26 maart ga ik voor de derde keer op . Als ik nu zak denk ik er serieus over na om maar te stoppen, heb dat rijbewijs toch niet echt nodig en constant zakken word ik niet erg vrolijk van.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:51:05 #5
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_57458561
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 18:43 schreef zeemonster het volgende:
dan heeft hij niet opgelet , want jouw auto gaat echt niet ineens met 100 vooruit als je je gaspedaal in 1 keer tot de bodem intrapt terwijl je nog zijn 1 wegrijd .
Nee idd, lijkt mij ook niet.
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 18:45 schreef Tegan het volgende:
26 maart ga ik voor de derde keer op . Als ik nu zak denk ik er serieus over na om maar te stoppen, heb dat rijbewijs toch niet echt nodig en constant zakken word ik niet erg vrolijk van.
Zonde van het geld! Niet opgeven!
  dinsdag 18 maart 2008 @ 19:54:13 #6
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_57460045
Gister middag dus afgereden, na 10 minuten zegt die gozer tegen mij "moet je vanmiddag nog werken? Ik: Nee.. Stel je voor als ik weer zak en ik moet lastige klanten of werknemers ofzo gaan afhandelen dat gaat niet goed komen dan! Hij: Nou bel je werk maar op, komt wel goed. Na 10 minuten wist hij al dat ik goed genoeg kon rijden. Hij ging ook steeds relaxter zitten en praten, niets aan de hand. Wel was het zo dat ik een foutje maakte door bijna op een fietspad te gaan rijden.. 3 banen, 1 was tram, daarna was fietspad (breed) en dan pas autoweg (minder breed dan fietspad :tranen:) maar dat loste ik goed op .. voor de rest ging het perfect

CBR:
BNOR

Aanvraagd nu en hopelijk heb ik hem woensdag/donderdag middag

; Wat heb ik voor dit papiertje over gehad, nouja eerst een bedrag van 3200 euro en veel gekut..

3 verschillende rijscholen, 7 andere mensen. 5 examens, 1 TTT, 1 theorie..

1e rijschool, kromkamp / reinders - Aardige man, maar vrouw kreeg kanker dus dan is het al snel afgelopen met rijlessen
2e rijschool, trick&track zoetermeer - Zeer aardige man & vrouw maar ze reden niet in de avond, en ik kan alleen in avond
3e rijschool, vcz (verkeers centrum zoetermeer) - Hun hadden een speciaal iemand voor mij die eigenlijk alleen motor les gaf voor mij in de avond, waar ik nu 5 uur les van heb gehad in een opel astra (diesel, totaal anders omdat de andere benzine was)

in de astra dus ook afgereden (na 5 uurtjes les, best wel goed dus ). ben blij dat ik hem nu eindelijk heb mogen halen

[ Bericht 22% gewijzigd door Jodelaar op 18-03-2008 20:30:36 ]
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_57460608
Had vandaag weer les. Volgens mij had mn instructeur zn dag niet helemaal en dat heb ik geweten. Hij bleek vanochtend een ttt gehad te hebben die heel slecht ging. Ging hij eerst hele verhalen vertellen over de leerlingen van tegenwoordig en dat die zoveel lessen nodig hebben. We zijn veel te gemakzuchtig en we denken niet meer na, blablabla...Daarna ging hij helemaal tegen mij tekeer dat als ik zo doorging ik het nooit zou halen. Ehm.. Sorry, u zei dat ik klaar was voor de ttt en nu ga ik het ineens niet halen?
Maar ja.. uiteindelijk was het meer de manier waarop hij mijn 'zwakke' punten duidelijk maakte. Hij was echt bijna aan het schreeuwen. Als je het normaal zegt ga ik er ook wel aan werken hoor, dan is het ook duidelijk. Hij bleef ook echt maar doorgaan, terwijl ik de vorige les nog zo'n goede leerling was.

Maar goed.. Was vanmiddag te verbouwereerd om er iets over te zeggen, maar kom er donderdag tijdens mn les nog wel even op terug. Dat je nou bij sommige leerlingen moet gaan schreeuwen om iets duidelijk te krijgen wil nog niet zeggen dat dat bij allemaal de manier is.

Hoop dat het aan zijn dag lag anders ga ik misschien nog eens op zoek naar een andere rijschool.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 20:25:09 #8
165624 Jodelaar
pi_57460830
Hoppa! het rijbewijs wordt op dit moment verzonden naar het gemeentehuis, dus kan hem morgenochtend al halen als ik wil!
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_57461415
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:54 schreef Jodelaar het volgende:
CBR:
BNOR

Gefeliciteerd in elk geval!
Geen referral hier.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 21:18:38 #10
165624 Jodelaar
pi_57462211
Bedankt ( ook nog uit het vorige topic, mensen bedankt )
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_57462479
En ik lees weer mee
pi_57467824
Voor de 2e keer een rijexamen gehaald
dit keer voor een 'californian drivers license'

(was een stukje goedkoper ($28) en een stukje makkelijker deze keer)

[ Bericht 19% gewijzigd door Vitamine_C op 19-03-2008 04:06:09 ]
hmmmm....WAT???
  woensdag 19 maart 2008 @ 03:28:43 #13
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_57468707
tvp
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_57469330
23 april mijn TTT
29 mei mijn praktijkexamen, en dan heb ik 32 lessen gehad

pi_57481443
Pff, ik kan echt niet rijden, gaat steeds slechter. Ik ben bang als ik alleen rij, dat ik me gelijk de kist injaag.

Ik merk dat ik zo vaak staar, en dan mis ik dingen.
pi_57497385
Uhm je bent nog aan het lessen??
pi_57503520
Vandaag heb ik eindelijk mijn rijbewijs op kunnen halen (onder schooltijd ). Leuk detail trouwens is dat de afgiftedatum precies hetzelfde is als mijn geboortedatum, alleen het jaar verschilt natuurlijk.

Binnenkort maar eens een Opel Kadett kopen.
Tok.
pi_57506039
Ik heb dinsdag mijn eerste Rijsimulator sessie gehad. Nog twee keer simulator en dan het echte werk!

Mag ik al in de OP? Edit: Al gedaan.

[ Bericht 19% gewijzigd door Alec690 op 20-03-2008 19:40:01 ]
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:19:20 #19
139770 Miasan
Roemer has it
pi_57511610
Lol ik had dit topic wel eerder willen vinden!
Ik ben vorig jaar januari begonnen met lessen, ik heb t/m september ongeveer 25 lessen gehad bij een plattelands rijschooltje. Moest rijden in Assen, is niet leuk daar.
Toen ben ik op kamers gegaan in Leiden ivm studie, en wilde daar een nieuwe rijschool zoeken. Alles ging mis, ook geen rijschool gevonden en ben gestopt met mijn studie.
Nu woon ik weer thuis, en ik ging lessen bij Oosterpoort in Groningen. Na een intake les vonden ze dat ik nog 25 lessen moest nemen.
Nu heb ik 25 lessen gehad bij een toffe instructeur, gisteren examen (nieuwe stijl) gedaan en geslaagd! In één keer. XD ik ben zo trots ik heb mezelf maar meteen even in de OP gezet.

Ik kan echt een zenuwpees zijn, maar ik heb de zenuwen weten te onderdrukken! Mijn tip aan andere zenuwpezen hier:
- Negeer die kerel (of vrouw) die naast je zit, het gaat erom dat je veilig rijdt. Dus daar moet al je aandacht naar toe! Alleen maar daar aan denken!!
- De dagen van te voren: Probeer er niet teveel aan te denken, als je een zenuwaanval voelt opkomen, ook op de dag zelf, ga ruuuuustig ademhalen. Neus in, mond uit en denk alleen aan je ademhaling. Mediteren is de win.
Hoop dat iemand hier iets aan heeft.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_57514881
Nu maar hopen dat ik in dit topic m'n rijbewijs ga halen
In het vorige topic ben ik gezakt, helaas heb ik nog geen nieuwe datum (of misschien wel, maar ik heb ivm tentamens m'n instructeur al een tijd niet gezien). Waarschijnlijk wordt het begin maart.
pi_57516752
Volgend jaar dus?
pi_57516764
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 11:04 schreef amhvj het volgende:
Volgend jaar dus?
ik bedoel natuurlijk april
pi_57534378
Hey mede-lessers, ik lees hier al een tijdje mee en heb maar besloten om te registreren enzo Ik les ongeveer al vanaf half oktober. Ik heb m'n TTT gehaald maar ben op 18 maart gezakt voor mn echte rijexamen ( In de laatste 5 minuten ) Ik mag op 18 april weer op en dan ga ik hem wel ff halen ( hoop ik )
pi_57548599
Aankomende vrijdag op voor m'n rijbewijs . Ben benieuwd. Hoop echt zo hard dat ik het meteen haal. Als ik zak ben ik bang dat ik 'm nooit kan halen.
pi_57550945
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 22:44 schreef Nashje het volgende:
Als ik zak ben ik bang dat ik 'm nooit kan halen.
Stel je niet zo aan.
Als je goed genoeg rijdt slaag je.
Slaag je niet dan moet er wat meer geoefend worden, as simple as that.
Maar om nou te zeggen nooit.................nee. Bah.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')