abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44362804
De 'lessers':

Meld hier:
  • wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
  • wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
  • natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veelgestelde vragen
  • Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

• Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

• Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
    Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het cbr/je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs.

• Wat moet je meenemen naar je TTT?
    Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

• Wat moet je meenemen naar je Praktijkexamen?
    Een theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, een pasfoto, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

• Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

• Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

• Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

• Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
    Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

• Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
    NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Gesloten topics:
    1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|27|28|29|30|31|32|33|34|35
    36|37|38|39|40|41|42|43|44|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64
    65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. [url=http://forum.fok.nl/topic/825297]hier
    te vinden.

Geslaagden 2006:
    - Asmooh (2 januari)
    - Drizzt_DoUrden (2 januari)
    - Metalman (4 januari)
    - Popples (4 januari)
    - SuperBosch (10 januari)
    - RMU (11 januari)
    - bravo (12 januari)
    - garnage-patrick (12 januari)
    - Santjuh (13 januari)
    - Houniet (13 januari)
    - Devilnl (17 januari)
    - Toad (18 januari)
    - GrupoBalança (19 januari)
    - GotC (24 januari)
    - lokkie (24 januari)
    - Dribbel79 (24 januari) Motor
    - den smee (26 januari)
    - XxxPimxxX (26 januari)
    - lambrusco_bianco (27 januari)
    - sungaMsunitraM (31 januari)
    - WesHell (31 januari)
    - Trebweb (6 februari)
    - Jurrio (8 februari)
    - ASroma (9 februari)
    - MatiCe (14 februari)
    - nevetS (14 februari) Motor
    - Vogel87 (15 februari)
    - blup (20 februari)
    - Gronnaephos (21 februari)
    - WorkingClassHero_9 (24 februari)
    - Repeat (1 maart)
    - ALPER (2 maart)
    - reul_lb (7 maart)
    - Maikalo (17 maart)
    - MCH (20 maart)
    - WalkingDisaster (21 maart)
    - dikkedoelie (24 maart)
    - Nuna (31 maart)
    - Minisuisse (6 april)
    - CoolyBoy (7 april)
    - Thomas B (6 april)
    - Knoekie (6 april)
    - Arnout109 (12 april)
    - GSi (18 april)
    - -Jean- (21 april)
    - Randysgz (27 april)
    - Asmodean (2 mei)
    - JosvG (9 mei)
    - Tranqualizer (10 mei)
    - Mirrie1986 (11 mei)
    - Zonnestraaltje (15 mei)
    - TheUnreal (15 mei)
    - Fatality (16 mei)
    - LV (22 mei)
    - Giorgio (22 mei)
    - Mahsun (24 mei)
    - 14.gif (30 mei)
    - Kroen (30 mei)
    - MissyMirjaM (1 juni)
    - qu63 (8 juni) CCV-B Administratie
    - Radjesh (8 juni)
    - Intronic (6 juni)
    - JosvG (13 juni) CCV-B Verkeer
    - TNA (14 juni)
    - captain.lefteye (15 juni)
    - CrazyDaisy85 (26 juni)
    - Robin__ (28 juni)
    - Jorie (29 juni)
    - Demonic(30 juni)
    - JosvG (7 juli) CCV-B Techniek
    - Shirley (11 juli)
    - JosvG (12 juli) CCV-B Administratie
    - Thrilled (13 juli)
    - Jump (18 juli)
    - JNA (18 juli)
    - wetgos (27 juli)
    - FritsFluitketel (4 augustus)
    - GnAgn (4 augustus)
    - Descendant (9 augustus)
    - Korenaga (15 augustus)
    - JosvG (18 augustus) CCV-B Praktijk
    - Lotjeb (22 augustus)
    - Ridocar (29 augustus) CCV-B Verkeer
    - Alwaysthebest (31 augustus)
    - Maxxieh (1 september)
    - Ridocar (4 september) CCV-B Techniek
    - Ridocar (6 september) CCV-B Administratie
    - zijle (7 september)
    - Misterdico (11 september)
    - rena (18 september)
    - FranticDJ (18 september)
    - FritsFlits (18 september)
    - EsDe (18 september)
    - Doekje (19 september)
    - gurlie (21 september)
    - DR878 (25 september)
    - Ms_Furious (26 september)
    - ivetje (26 september)
    - Corleone (27 september)
    - Babbel1 (27 september)
    - Lunar (28 september)
    - Ridocar (29 september) CCV-B Praktijk
    - FranticDJ (3 oktober) Motor
    - MelvinB (3 oktober)
    - Stormqueen (9 oktober)
    - Jenny_ (11 oktober)
    - TweakersOnly (12 oktober)
    - 4gent_Orang3(12 oktober)
    - Robbiej (12 oktober)
    - Noud_ (23 oktober)
    - -Menn0- (24 oktober)
    - karoltje (26 oktober)
    - Smart-Einstein (27 oktober)
    - Stealth-B2 (4 november)
    - BoerK (6 november)
    - Venco (8 november)
    - Hamilton (13 november)
    - Immortalsean (15 november)
    - Yankee_One (16 november)
    - XfriendX (17 november)
    - Frankvbr (20 november)
    - tralalala (27 november)
    - Sylvana ( 28 november)
    - Warrel (12 december)
    - JapieGijs (12 december)
    Geslaagden Gefeliciteerd

Aankomende examens!

11 december: Bartaz, Horn, 14.00 (auto)
    14 december: Johnns, Groningen, 13.05 (auto)
    15 december: Alexxxxx, Leeuwarden, 10:45 (auto)
    20 december: CySt, Leeuwarden, 14:55 (auto 3e examen)
    16 januari: Me_Wesley, Rijswijk, 9:00 (auto)
    17 januari: ruudjuh31, geen idee ( auto)

Iedereen die de komende tijd moet afrijden of zijn theorie moet halen, succes! Zet hem op!

Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent

En daar gaan we weer
  • pi_44362926
    Er lag trouwens alweer een briefje in de lesauto: "Vanaf 1 januari 2007 zijn lessen ¤43,-" Gelukkig hoef ik niet meer..
    pi_44363126
    TeVetPasje

Gefeliciteerd Warrel en JapieGijs
    pi_44363369
    geen idee of dit het goede topic is, maar kan iemand me een goede motivatie geven voor mijn partner: zijn moeder had al 9 jaar geleden gespaard voor zijn lessen, en hij vertikt het gewoon om het te doen. ben ik nou gek of is dat gewoon dom? kan iemand bv een indicatie geven van hoe duur het lessen is, hoe je weet of het een goede school is enzo?
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
    pi_44363400
    shit ben vergeten mezelf toe te voegen voor de aankomende examens
    21 december: bakayarou, (tijd?) (auto)
    pi_44363608

Ik ben ook begonnen met lessen, maar liefst 3 lessen gehad
    Appeltje eitje tot nu toe

en tvp
    pi_44364363
    Na een les of 30 moest ik maar eens op examen. Ik ben niet zo van de zenuwen, dus dat leek mij niet zo'n probleem.

Inmiddels heb ik 3 examens gehad, maar nog steeds geen rijbewijs.
    Vooral de 2e keer was gruwelijk vervelend. Toen reed ik de perfecte rit. (Echt!) Maar ja, had ik net zo'n instructeur die van ver moest komen, te vroeg zijn bed uit moest en een slecht weekend zonder seks had gehad. Denk ik dan maar.
    Always shoot for the moon!
    Even if you miss, you'll land among the stars.
    pi_44364432
    Oke, hier de situatie:

Op mijn medische verklaring zijn alle vragen met Neen beantwoord
    Vanochtend geslaagd (2e x) voor auto
    Voor de rijles merkte de examinator op dat ik een lui oog heb (dit is ook het geval, hier ben ik voor geopereerd toen ik 1 ofzo was). Helaas heeft dit als gevolg dat ik dus mijn medische verklaring verkeerd heb ingevuld. Dit moet verbeterd worden door de medische afdeleing van het cbr?? en ik krijg dan binnen een aantal weken bericht.
    Ik heb niets meegekregen van mijn examinator in de vorm van papierkraam wat ik bij het gemeentehuis mag inleveren voor mijn felbegeerde rijbewijs.... De gozer heeft wel verteld dat ik zowieso geslaagd ben.

Nu is mijn vraag, wat gaat het CBR van mij vragen? moet ik op een oogtest ofzo en waarom heb ik niets meegekregen van die dude, is dit correct of moet ik morgen ff teruggaan en een of ander iets eisen daar??

Met mijn rijinstructeur heb ik nog niet de kans gehad om het hierover te hebben daar hij niet mee was op examen (stagair ging mee).

tnx
    pi_44364505
    12 motorrijlessen gehad, gaat goed
    The most beautiful view is the one I share with you.
    Mijn trots!
    pi_44364604
    quote:
    Op dinsdag 12 december 2006 18:24 schreef ThaBartje het volgende:
    Oke, hier de situatie:

Op mijn medische verklaring zijn alle vragen met Neen beantwoord
    Vanochtend geslaagd (2e x) voor auto
    Voor de rijles merkte de examinator op dat ik een lui oog heb (dit is ook het geval, hier ben ik voor geopereerd toen ik 1 ofzo was). Helaas heeft dit als gevolg dat ik dus mijn medische verklaring verkeerd heb ingevuld.
    Ik kan me herinneren dat je een groot probleem kunt hebben als je die verklaring niet naar waarheid invult en ze komen erachter....dat is strafbaar enzo
    quote:
    Art. 114

Het is verboden voor het verkrijgen van een rijbewijs opzettelijk onjuiste opgaven te doen, onjuiste inlichtingen te verschaffen en onjuiste bewijsstukken en andere bescheiden over te leggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Alcarin op 12-12-2006 18:40:11 ]
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_44364699
    Jippieeee...ik ben 3x gezakt maaaaaar nu doe ik gezellig gratis en halve prijs proeflesjes bij andere rijschooltjes (aanradertje!) want dat is dus veel goedkoper én zo krijg ik kritiek/commentaar/instructies van verschillende mensen die er natuurlijk allemaal een net wat andere kijk op hebben. Aldus.

Hoe zijn jullie ervaringen trouwens met rijscholen die afrijden bij het CBR in Utrecht?

Ik heb tot nog toe bij Bruinsma gelest en ik had het idee dat het wel goed ging en ik ook goed les kreeg; maar ik zak elke keer op het inschatten van situaties/verkeersinzicht bij kruispunten en dat lijkt maar heeeeeel langzaam te verbeteren.
    pi_44364711
    quote:
    Oke, hier de situatie:

...
    Ik weet niet hoe het dan met die medische verklaring etc zit, maar het klopt dat je helemaal niets meer meekrijgt als je bent geslaagd, staat allemaal in de computer van het CBR en daaruit kan het gemeentehuis al je gegevens etc zien, dus iets schriftelijks is niet meer nodig..
    pi_44364719
    quote:
    Op dinsdag 12 december 2006 17:47 schreef simmu het volgende:
    geen idee of dit het goede topic is, maar kan iemand me een goede motivatie geven voor mijn partner: zijn moeder had al 9 jaar geleden gespaard voor zijn lessen, en hij vertikt het gewoon om het te doen. ben ik nou gek of is dat gewoon dom? kan iemand bv een indicatie geven van hoe duur het lessen is, hoe je weet of het een goede school is enzo?
    Tja...dom? Als hij gewoon niet wil rijden, hoeft hij het natuurlijk niet te doen. Maar de kans is groot dat je het op een gegeven moment nodig hebt (andere baan bv), en dan heb je er meestal niet meer de tijd voor. Dus het is wel handig om het gewoon te doen, als het kan. Maar ja, je kunt iemand moeilijk dwingen.

Hoe duur het is hangt af van hoeveel lessen en examens je nodig hebt en bij welke school je gaat lessen. Kan van zo'n 800 tot duizenden euro's zijn.

En goede scholen vind je eigenlijk alleen door mond-tot-mond-reclame. Op sites, prijzen, folders etc. kun je niet oordelen. Een school waar de lessen duurder zijn, kan weer beter lesgeven, zodat je uiteindelijk goedkoper uit bent. Maar een goedkope school kan ook goed zijn. Je weet het gewoon niet.

Oh, nog een kleine motivatie: autorijden is leuk!!
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_44364787
    quote:
    Ik heb niets meegekregen van mijn examinator in de vorm van papierkraam wat ik bij het gemeentehuis mag inleveren voor mijn felbegeerde rijbewijs.... De gozer heeft wel verteld dat ik zowieso geslaagd ben.
    Dat klopt, want alles gaat nu digitaal. Je krijgt niets meer mee, vanwege fraude enzo. Vannacht staat in de computer van je gemeente dat je bent geslaagd, dan kun je hem morgen aanvragen en ligt hij een week later voor je klaar. Geslaagd is geslaagd. Gefeliciteerd overigens! .
    pi_44364789
    morgen nog 2 uur les. en dan is donderdag de grote dag
    you and I ain't done Zeke!
    pi_44365585
    quote:
    Op dinsdag 12 december 2006 17:38 schreef Sylvana het volgende:
    TeVetPasje

Gefeliciteerd Warrel en JapieGijs
    Dankje!!

Oh, en die openingspost Geweldig! Ik hoef nooit meer te lessen!
    I will take the sun in my mouth
    pi_44366240
    Oke, ik heb dus nog contact met rijinstructeur gehad, ik moet morgen ff naar cbr bellen in eindhoven
    maar het blijkt dus dat het als volgt gaat:
    - Examinator voert gegevens in + medische meuk
    - CBR stuurt mij brief met verzoek om bij huis/oog arts een medische verklaring op te halen ontrent die operatie.
    - Ik stuur mijn meuk naar hun toe (eerst halen bij arts)
    - CBR stuurt mij bevestiging dat ik rijbewijs mag halen
    - 1/2 dagen later mag ik naar gemeentehuis
    - 5 dagen mag ik nogmaals naar gemeentehusi voor het ding op te halen
    - 5 dagen en paar minuten kan ik gaan toeren
    pi_44376921
    quote:
    Op dinsdag 12 december 2006 18:22 schreef Sukilove het volgende:
    Na een les of 30 moest ik maar eens op examen. Ik ben niet zo van de zenuwen, dus dat leek mij niet zo'n probleem.

Inmiddels heb ik 3 examens gehad, maar nog steeds geen rijbewijs.
    Vooral de 2e keer was gruwelijk vervelend. Toen reed ik de perfecte rit. (Echt!) Maar ja, had ik net zo'n instructeur die van ver moest komen, te vroeg zijn bed uit moest en een slecht weekend zonder seks had gehad. Denk ik dan maar.
    Waren ze nog eenduidig wat betreft de fouten over alle 3 de examens of sturen zij je elk examen weer met een ander verhaaltje qua fouten naar huis? Is het steeds hetzelfde dan kan je er tenminste op focussen, hebben zij elke keer weer wat anders dan heb je al snel het idee dat ze je lopen te naaien.
    pi_44376932
    tvp
    pi_44376954
    Ik wil ook in de OP, heb praktijk examen auto op 22 Januarie om 14:00
    pi_44377100
    quote:
    Op dinsdag 12 december 2006 23:38 schreef -Beer- het volgende:
    Ik wil ook in de OP, heb praktijk examen auto op 22 Januarie om 14:00
    dat mag je dan zelf invullen op de wiki ( zie OP ) ,sta je er volgende topic bij
    pi_44377365
    quote:
    Op dinsdag 12 december 2006 23:44 schreef Sylvana het volgende:

[..]

dat mag je dan zelf invullen op de wiki ( zie OP ) ,sta je er volgende topic bij
    Ohja, niet goed gekeken.
    pi_44380430
    Ik ga vandaag als reserve voor theorie B
    Hoeveel uurtjes van tevoren moet ik gaan?
    pi_44388114
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 02:00 schreef Drifter__ het volgende:
    Ik ga vandaag als reserve voor theorie B
    Hoeveel uurtjes van tevoren moet ik gaan?
    ligt er aan waar je het doet, in Zwolle was ik er 3 uur van te voren en was er gewoon helemaal geen plek voor reserves Maar meestal is 2 uur van te voren wel genoeg
    pi_44402266
    Woei! Dit topic nog niet eerder gezien.

Ik zit nu op les 38. 17 januari is de grote dag. Spannend! Mijn TTT ging echt catostrofaal, er ging niet veel goed, behalve mijn bijzondere verrichtingen, waardoor ik wel vrijstelling daarvoor heb. Maar ik was wel erg nerveus waardoor ik fouten maakte die ik normaal in de les niet gauw maak. Ben benieuwd hoe dit met het examen gaat.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')