Met deze insteek zou het ook geen punt zijn als ik sporadisch (zeg 1x per jaar) met een touringcar zou mogen rijden, ook al heb ik geen rijbewijs D.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 01:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat je standaard met een auto rijdt, al dan niet handgeschakeld en (een uitzondering daargelaten) sporadisch met een aanhanger.
Er gaan stemmen op voor het Duits model, een rijbewijs automaat halen en een paar uurtjes lesauto-handbak voor een vol rijbewijs Bquote:Overigens hier geen E bij B en een combinatie die zwaarder is, dus helaas mag ik de caravan niet trekken.
Ben blij dat mijn zoon wel handgeschakeld mag rijden, maakt de keuze voor hem wat ruimer als hij een auto zou willen kopen.
Maar dan breng je wel in een keer veel anderen in gevaar natuurlijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met deze insteek zou het ook geen punt zijn als ik sporadisch (zeg 1x per jaar) met een touringcar zou mogen rijden, ook al heb ik geen rijbewijs D.
[..]
Er gaan stemmen op voor het Duits model, een rijbewijs automaat halen en een paar uurtjes lesauto-handbak voor een vol rijbewijs B
Nee, daar is niets over gevraagd. Ik zou overigens prima kunnen autorijden zonder bril, maar ik zie de borden van een afstandje minder scherp, bijvoorbeeld. Dus ik kan ze alleen lezen als ik wat dichterbij ben. Aan de ene kant geeft dat iets meer gevaar, want als je borden sneller kan lezen is het rijden makkelijker. Maar het is ook geen directe ramp.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Heeft de examinator niet terloops gevraagd naar je zicht of de sterkte van je glazen? Het ligt er ook aan hoe je zicht is zonder bril. Kun je zonder bril absoluut niet autorijden, dan zou een aantekening op je rijbewijs moeten staan.
Maar als je al een automaatrijbewijs hebt en daar ervaring mee hebt opgedaan in het verkeer, is het wel anders, voor mij wel iig.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:08 schreef SEMTEX het volgende:
ik had wel meer dan een paar uurtjes nodig voor schakelen/terugschakelen.
Ik zit op ong. les 33. Rijden gaat heel goed, ik moet alleen beter letten op de kijkstructuur bij alle verrichtingen. Ik heb sinds een tijdje de lesfrequentie omhoog gebracht naar twee keer per week (woensdagavond en zaterdaochtend). Dat is intensief, maar is goed geweest voor mijn rijlessen. Soms is dat wel eens vermoeiend na een dag werken en lukt een bepaalde verrichting niet (zoals draaien dmv steken), maar als ik het de volgende les probeer meestal wel. Tijdens die woensdagavonden (is vaak rond half 5 of 6) zit je vaak middenin de spits, wat heel erg leerzaam is, zeker in een stad als Eindhoven.quote:
Ik ken eigenlijk alleen ANWB die dat doet. Of zijn er meer?quote:Op zondag 28 september 2025 12:10 schreef roos94 het volgende:
Ik zit eraan te denken een spoedcursus te nemen, in schakelauto, om in een paar weken van start naar finish te gaan. Heb helemaal geen zin om weer een halfjaar/jaar te gaan lessen. Dus ik heb volgende week een proefles om te kijken.
Een heleboel rijscholen doen ditquote:Op maandag 29 september 2025 10:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk alleen ANWB die dat doet. Of zijn er meer?
Klopt. En dat is ook niet iets van vandaag of gisteren, dat doen ze al heel lang.quote:
Die kans is wel kleiner. Als je veel achter elkaar rijdt dan pik je het makkelijker op. Als je echt een periode (bijna) dagelijks aan het rijden bent dan gaat het echt veel sneller.quote:Op maandag 29 september 2025 10:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk alleen ANWB die dat doet. Of zijn er meer?
Leuk. Veel succes met het theorie examen en met lessen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 01:11 schreef oppiedoppie het volgende:
28 november theorie examen voor rijbewijs C en dan begin ik gelijk met lessen.
Wil het halen, en mijn man ook, omdat we een tiny house willen bouwen op een oplegger.
Ja daar ben je CE voor nodigquote:Op zaterdag 8 november 2025 09:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Leuk. Veel succes met het theorie examen en met lessen.
Maar voor trekker met oplegger moet je toch CE hebben? Of doe je CE dan ook direct zodra je C hebt?
We weten nog niet precies wat we willen. We kregen laatst een magirus deutz aangeboden en daar heb je rijbewijs c voor nodig. En we kennen iemand die in een vrachtwagen woont en we zijn net klaar met het bouwen van ons tiny house en het leek ons leuk om een tiny house on wheels te gaan bouwen. Een dieplader leek ons het meest handig, dan kun je 'boven' slapen. Maar we weten het dus nog niet.quote:Op zaterdag 8 november 2025 09:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Leuk. Veel succes met het theorie examen en met lessen.
Maar voor trekker met oplegger moet je toch CE hebben? Of doe je CE dan ook direct zodra je C hebt?
Deze opmerking verbaasd mij een beetje want heb jij plezier gehad tijdens je examens?quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:40 schreef GwaiLow het volgende:
Spannend, dames! Heel veel succes & plezier!
Ja, absoluut. En ik geloof ook dat je het examen makkelijker haalt terwijl je plezier hebt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Deze opmerking verbaasd mij een beetje want heb jij plezier gehad tijdens je examens?
Goed dat je dat kan. Ik ben niet bloednerveus ofzo maar de spanning zorgt er wel voor dat ik niet echt plezier heb.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:47 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, absoluut. En ik geloof ook dat je het examen makkelijker haalt terwijl je plezier hebt.
Ik heb mezelf daar eigenlijk van jongs af aan al op getraind. Ik ben ooit eens ergens op gezakt omdat ik te gespannen was. Dat vond ik zo enorm onnodig en zonde, dat ik mezelf vanaf dat moment heb getraind om overal van te genieten, zelfs als er prestatiedruk op staat. Vanaf dat moment is het altijd alleen gezonde spanning geweest. Exact de juiste hoeveelheid spanning om goed presteren. Als dat je lukt dan ben je geconcentreerder, alerter, reactietijd wordt sneller, motivatie ligt hoger. Dan voelt het zo: “Ik ben er klaar voor, ik voel spanning, maar ik heb controle.”quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:11 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Goed dat je dat kan. Ik ben niet bloednerveus ofzo maar de spanning zorgt er wel voor dat ik niet echt plezier heb.
Ik presteer(de) ook altijd beter op examens dan ervoor. Heb er ook absoluut geen hekel aan, heb veel zelfvertrouwen en ben altijd goed voorbereid dus haal het toch wel en en ben ook nooit ergens op gezakt.quote:Op zondag 9 november 2025 10:52 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik heb mezelf daar eigenlijk van jongs af aan al op getraind. Ik ben ooit eens ergens op gezakt omdat ik te gespannen was. Dat vond ik zo enorm onnodig en zonde, dat ik mezelf vanaf dat moment heb getraind om overal van te genieten, zelfs als er prestatiedruk op staat. Vanaf dat moment is het altijd alleen gezonde spanning geweest. Exact de juiste hoeveelheid spanning om goed presteren. Als dat je lukt dan ben je geconcentreerder, alerter, reactietijd wordt sneller, motivatie ligt hoger. Dan voelt het zo: “Ik ben er klaar voor, ik voel spanning, maar ik heb controle.”
Ik ben blij dat het mij gelukt is, want hierdoor ben ik nooit meer ergens voor gezakt of ergens voor bezweken door de druk. Het lukt dus ook echt om te genieten tijdens dit soort momenten, al begrijp ik heel goed dat dit sommige mensen raar in de oren klinkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |