Met deze insteek zou het ook geen punt zijn als ik sporadisch (zeg 1x per jaar) met een touringcar zou mogen rijden, ook al heb ik geen rijbewijs D.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 01:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat je standaard met een auto rijdt, al dan niet handgeschakeld en (een uitzondering daargelaten) sporadisch met een aanhanger.
Er gaan stemmen op voor het Duits model, een rijbewijs automaat halen en een paar uurtjes lesauto-handbak voor een vol rijbewijs Bquote:Overigens hier geen E bij B en een combinatie die zwaarder is, dus helaas mag ik de caravan niet trekken.
Ben blij dat mijn zoon wel handgeschakeld mag rijden, maakt de keuze voor hem wat ruimer als hij een auto zou willen kopen.
Maar dan breng je wel in een keer veel anderen in gevaar natuurlijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met deze insteek zou het ook geen punt zijn als ik sporadisch (zeg 1x per jaar) met een touringcar zou mogen rijden, ook al heb ik geen rijbewijs D.
[..]
Er gaan stemmen op voor het Duits model, een rijbewijs automaat halen en een paar uurtjes lesauto-handbak voor een vol rijbewijs B
Nee, daar is niets over gevraagd. Ik zou overigens prima kunnen autorijden zonder bril, maar ik zie de borden van een afstandje minder scherp, bijvoorbeeld. Dus ik kan ze alleen lezen als ik wat dichterbij ben. Aan de ene kant geeft dat iets meer gevaar, want als je borden sneller kan lezen is het rijden makkelijker. Maar het is ook geen directe ramp.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Heeft de examinator niet terloops gevraagd naar je zicht of de sterkte van je glazen? Het ligt er ook aan hoe je zicht is zonder bril. Kun je zonder bril absoluut niet autorijden, dan zou een aantekening op je rijbewijs moeten staan.
Maar als je al een automaatrijbewijs hebt en daar ervaring mee hebt opgedaan in het verkeer, is het wel anders, voor mij wel iig.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:08 schreef SEMTEX het volgende:
ik had wel meer dan een paar uurtjes nodig voor schakelen/terugschakelen.
Ik zit op ong. les 33. Rijden gaat heel goed, ik moet alleen beter letten op de kijkstructuur bij alle verrichtingen. Ik heb sinds een tijdje de lesfrequentie omhoog gebracht naar twee keer per week (woensdagavond en zaterdaochtend). Dat is intensief, maar is goed geweest voor mijn rijlessen. Soms is dat wel eens vermoeiend na een dag werken en lukt een bepaalde verrichting niet (zoals draaien dmv steken), maar als ik het de volgende les probeer meestal wel. Tijdens die woensdagavonden (is vaak rond half 5 of 6) zit je vaak middenin de spits, wat heel erg leerzaam is, zeker in een stad als Eindhoven.quote:
Ik ken eigenlijk alleen ANWB die dat doet. Of zijn er meer?quote:Op zondag 28 september 2025 12:10 schreef roos94 het volgende:
Ik zit eraan te denken een spoedcursus te nemen, in schakelauto, om in een paar weken van start naar finish te gaan. Heb helemaal geen zin om weer een halfjaar/jaar te gaan lessen. Dus ik heb volgende week een proefles om te kijken.
Een heleboel rijscholen doen ditquote:Op maandag 29 september 2025 10:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk alleen ANWB die dat doet. Of zijn er meer?
Klopt. En dat is ook niet iets van vandaag of gisteren, dat doen ze al heel lang.quote:
Die kans is wel kleiner. Als je veel achter elkaar rijdt dan pik je het makkelijker op. Als je echt een periode (bijna) dagelijks aan het rijden bent dan gaat het echt veel sneller.quote:Op maandag 29 september 2025 10:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk alleen ANWB die dat doet. Of zijn er meer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |