abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 december 2004 @ 15:35:43 #1
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_24139283
Meld hier:

* wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles.
* wanneer je examen hebt en je mentale steun kan gebruiken.
* of en wanneer je geslaagd bent.
* hoeveel lessen je hebt gehad.
* hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
* natuurlijk ook alles over je motor/brommer rijbewijs en al het andere wat met je rijbewijs te maken heeft.

Geslaagden:

· Apehaar (1 Juni)
· Vom (4 Juni)
· Yaruntje (7 Juni)
· jaspah (7 Juni)
· krullenbol (8 Juni)
· tongytongylickylicky (10 Juni)
· Shadow_Smile (11 Juni) (Motor)
· PCRodent (14 Juni)
· Sjoerd102 (19 Juni)
· blink182gassie (21 juni)
· Lindaisa (22 Juni)
· Fransje (23 juni)
· Sport_Life (24 Juni)
· WWtje (24 Juni)
· Miss_Nexhil (24 juni)
· Afundes (25 Juni)
- JAY-T (30 Juni)
- trie (rijbewijs C, 30 Juni)
· Fidai (1Juli)
· dnzl (5 Juli)
· No-Li-Ta (6 Juli)
· Morpheus2002 (8 Juli)
· Bramiozo (8 Juli)
· pleymo (8 Juli)
· Asskicker (12 Juli)
· Youssef (13 Juli)
· errorken (14 Juli) (motor)
· Devils_Child (14 Juli)
- GangstaX (15 Juli)
- PimD (16 Juli)
- krullenbol (19 Juli)
- Faithy (20 Juli)
- PsychoDude_666 (21 Juli)
- Dezz (21 Juli)
- krullenbol (zus, 23 Juli)
- speezend (26 Juli)
- MewBie (29 Juli)
- vrouwtjetrouw (30 Juli)
- Bak_Beest (30 Juli)
· Akra (19 Augustus)
- Zweefvliegje (14 September)
- Yup (1 November)
- NFSUnderground (24 November)
- kruimel_20 (25 November)
- Tjalle (13 jan)
- flyin-hawk (15 september)
- Poit- (19 mei)
- glossy (5 juni 2003)
- mel723 (22 sep)
- Bartuc (10 September)
- yup (29 sep)
- chillv (13 okt)
- keijz (13 okt)
- chiren (11 November)

Geslaagden in het vorige topic:

NFSUndergroundII (24 November)
kruimel_20 (26 November)
Kimmuts (29 November)
jozef444 A-rijbewijs (30 November)
Steve-O (30 November)
JaFFe (1 december)
tjarie (26 November)
stukovich (8 December)
Kippiej (9 December)
InTrePidIvity (13 December)
ParanoidEv (16 December)
Ridocar (20 December)
Paladijn (21 December)

Oude OP:

Zielig verhaal: doordat mijn voormalige rij-instructeur zijn eigen agenda niet volgde kwam hij eens doodleuk niet opdagen (eerder heeft hij al eens 5 weken lang niets van zich laten horen), terwijl hij me wel ingeplant had voor een tussentijdse toets (dat mocht ook wel, met 30+ lessen). De les ervoor was hij ziek, soit, kan gebeuren.
Echter belt meneer gefrustreerd op 2 dagen voor die tussentijdse toets, dat ik de volgende morgen of de morgen van de tussentijdse toets leuk 2 uren mocht doen, omdat het anders geen zin had. Waarop ik zeg dat heel die tussentijdse toets zo natuurlijk niet doorging. Ik had die vrijdag ervoor 3 uur gefrustreerd zitten wachten, en ik VERTIK het om te bellen als het niet mijn verantwoordelijkheid is. “En dat kan niet, en ik kan daar niet onderuit komen en dit, en dat!” Mjah, sorry Gerrit, maar dat is dus echt NIET mijn probleem. “Dan lijkt het me beter dat je maar een andere rijschool gaat zoeken, Nol…” Ok, makkelijk gezegd, ik had het toch even gehad kwa rijden op dat moment natuurlijk. Daarnaast had ie in mijn laatste les foutief ingegrepen (hij had een drievoudige aankondiging van voorrang niet gezien, en dus ook de 3e weg had ik voorrang, maar hij vond het nodig om op de rem te trappen en te sissen “verkeer van rechts heeft voorrang, Nol” )

Afijn, deels door frustratie, deels door drempelvrees, duurt het nu al een paar maanden voor ik daadwerkelijk op zoek ben gegaan naar een rijschool, maar kan door de bomen het bos niet meer zien onderhand.

Ik zoek dus een rijschool waar ik voor een krappe 5 lessen (gok ik) nog naar binnen kan, welke een redelijke prijs/kwaliteit verhouding voert, waar de omgang bij voorkeur prettig doch professioneel verloopt, en waar ik met enige spoed binnen een korte tijd terecht kan.

[ Bericht 40% gewijzigd door Tjabbo op 22-12-2004 17:41:53 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_24139508
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  woensdag 22 december 2004 @ 15:50:41 #3
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24139511
Topictitel even veranderd, aangezien het vorige topic vol was.

Game on
  woensdag 22 december 2004 @ 15:56:44 #4
12888 Skull-splitter
pi_24139629
quote:
Op woensdag 22 december 2004 15:50 schreef slashme het volgende:
www.goudengids.nl
600 rijscholen waar ik geen ervaring of niets van kan vinden, been there, done that

Rijschool Marchand leek me wel iets, en dan heb je nog Verkeersschool Tilburg, maar dan houdt het kwa kennis bij mij wel op eigenlijk...
pi_24139680
quote:
Op woensdag 22 december 2004 15:56 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

600 rijscholen waar ik geen ervaring of niets van kan vinden, been there, done that
www.vraaggeslaagdevriendenoffamilie.nl
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  woensdag 22 december 2004 @ 16:07:07 #6
12888 Skull-splitter
pi_24139799
quote:
Grapjas
pi_24139951
Maak effe een goede OP Tjabbo op TS

Ik moet morgen op
pi_24140040
ik heb nu bijna 30 lessen gehad en mag op oudjaarsdag mijn kansen gaan wagen om 9.50 Is het bij jullie ook vaak zo dat je instructeur zegt van goed in de straatjes kijken blablabla terwijl je dat al gedaan hebt? Vaak wordt er zo zinloos commentaar gegeven vind ik, jullie ook ervaringen mee?
pi_24140127
Misschien heb je iets aan de onderstaande link want op die site staan de officiële CBR slagingspercentages van rijscholen per examenplaats of per plaats.

http://www.rijschoolgegevens.nl
pi_24140388
quote:
Op woensdag 22 december 2004 16:14 schreef Fwnk het volgende:
Maak effe een goede OP Tjabbo op TS

Ik moet morgen op
Succes
pi_24140761
Gezakt

Toen ik bij het CBR kwam vroeg ik mezelf al af of ik wel op het juiste adres was beland en niet toevallig in een bejaardehuis. Allemaal chagrijnige bejaarde examinatoren daar. Niet al te best voor je zelfvertrouwen, maar ik liet me er niet door ontmoedigen.

Tijdens het rijden:
Zenuwen, examinator kon z'n mond maar niet houden over z'n kerstboompje en hij bleef maar vragen stellen, ik ging dus ongeconcentreerder rijden.
Bij mij zat toch wel de grootste fout in het aarzelen en met zenuwen ga je word dat alleen maar erger

Volgende keer maar van tevoren zeggen dat ik niet te veel wil praten. Zeker weten dat ik dan ga slagen 17 januari mag ik weer
  woensdag 22 december 2004 @ 16:57:03 #12
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24140816
quote:
Op woensdag 22 december 2004 15:35 schreef Skull-splitter het volgende:

Zielig verhaal: doordat mijn voormalige rij-instructeur zijn eigen agenda niet volgde kwam hij eens doodleuk niet opdagen (eerder heeft hij al eens 5 weken lang niets van zich laten horen), terwijl hij me wel ingeplant had voor een tussentijdse toets (dat mocht ook wel, met 30+ lessen). De les ervoor was hij ziek, soit, kan gebeuren.
Echter belt meneer gefrustreerd op 2 dagen voor die tussentijdse toets, dat ik de volgende morgen of de morgen van de tussentijdse toets leuk 2 uren mocht doen, omdat het anders geen zin had. Waarop ik zeg dat heel die tussentijdse toets zo natuurlijk niet doorging. Ik had die vrijdag ervoor 3 uur gefrustreerd zitten wachten, en ik VERTIK het om te bellen als het niet mijn verantwoordelijkheid is. “En dat kan niet, en ik kan daar niet onderuit komen en dit, en dat!” Mjah, sorry Gerrit, maar dat is dus echt NIET mijn probleem. “Dan lijkt het me beter dat je maar een andere rijschool gaat zoeken, Nol…” Ok, makkelijk gezegd, ik had het toch even gehad kwa rijden op dat moment natuurlijk. Daarnaast had ie in mijn laatste les foutief ingegrepen (hij had een drievoudige aankondiging van voorrang niet gezien, en dus ook de 3e weg had ik voorrang, maar hij vond het nodig om op de rem te trappen en te sissen “verkeer van rechts heeft voorrang, Nol” )

Afijn, deels door frustratie, deels door drempelvrees, duurt het nu al een paar maanden voor ik daadwerkelijk op zoek ben gegaan naar een rijschool, maar kan door de bomen het bos niet meer zien onderhand.

Ik zoek dus een rijschool waar ik voor een krappe 5 lessen (gok ik) nog naar binnen kan, welke een redelijke prijs/kwaliteit verhouding voert, waar de omgang bij voorkeur prettig doch professioneel verloopt, en waar ik met enige spoed binnen een korte tijd terecht kan.
Ik ken je probleem
Heb gewoon niets meer van me laten horen toen hij voor de 3e keer niet kwam opdagen.
Gewoon andere gezocht, nou les ik bij de instructeur waar me maten ook bij lessen

Waar les je ? als je in de buurt van alkmaar lest kan ik je helpen...
Era Vulgaris
  woensdag 22 december 2004 @ 16:57:58 #13
12888 Skull-splitter
pi_24140839
quote:
Op woensdag 22 december 2004 16:19 schreef forever_blue het volgende:
ik heb nu bijna 30 lessen gehad en mag op oudjaarsdag mijn kansen gaan wagen om 9.50 Is het bij jullie ook vaak zo dat je instructeur zegt van goed in de straatjes kijken blablabla terwijl je dat al gedaan hebt? Vaak wordt er zo zinloos commentaar gegeven vind ik, jullie ook ervaringen mee?
Zinloos isset het niet, maar evenmin constructief. En als je wel actief gekeken hebt op de goede punten, en je nog dat soort opmerkingen krijgt (zoals ik, 10 lessen lang, keek dan ook zoveel mogelijk vanuit ooghoeken zodat ik zonder veel inspanning toch een zo groot mogelijk gebied kon bekijken) dan doe je er goed aan om eens met je hoofd te draaien
  woensdag 22 december 2004 @ 17:03:27 #14
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24140932
quote:
Op woensdag 22 december 2004 16:54 schreef Dipstaart het volgende:
Gezakt

Toen ik bij het CBR kwam vroeg ik mezelf al af of ik wel op het juiste adres was beland en niet toevallig in een bejaardehuis. Allemaal chagrijnige bejaarde examinatoren daar. Niet al te best voor je zelfvertrouwen, maar ik liet me er niet door ontmoedigen.

Tijdens het rijden:
Zenuwen, examinator kon z'n mond maar niet houden over z'n kerstboompje en hij bleef maar vragen stellen, ik ging dus ongeconcentreerder rijden.
Bij mij zat toch wel de grootste fout in het aarzelen en met zenuwen ga je word dat alleen maar erger

Volgende keer maar van tevoren zeggen dat ik niet te veel wil praten. Zeker weten dat ik dan ga slagen 17 januari mag ik weer
Oefen ff wat meer met je instructeur dan in t praten + rijden, hoe meer je praat tijdens je examen hoe meer vertrouwen de examinator in je krijgt dat je alles onder controle hebt.
Maar wel lullig af en toe dat ie je de oren van t hoofd kletst...
Era Vulgaris
  woensdag 22 december 2004 @ 17:16:44 #15
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24141180
Weet je wat het allerkutste is met autorijden ? niet de snelweg, inhalen, fileparkeren of voorrang verlenen...het is dan wel het ''conflict-vermijdend-rijden'' vlak voor een bocht, in de bebouwde kom, als je zicht ontnomen wordt door geparkeerde auto's rechts van je. Je kunt dan dus helemaal niet zien of er verkeer vanuit de bocht uit de tegenovergestelde richting op je af komt.
Zachtjes rijden dus in zo'n geval, en mocht er dan dus wel een auto vanuit de bocht op je afkomen, in zn achteruit want je kunt de bocht nooit goed inrijden met genoeg ruimte voor de andere auto uit de tegenovergesteld richting...
ik hoop dat jullie dit snappen en hier dan ook heel erg op letten. al valt er eigenlijk niet op te letten want het valt niet te zien
Era Vulgaris
pi_24141190
WAYO

Ben geslaagd
in 1x. Rijbewijs heb ik reeds al op zak
pi_24141872
Wat ik irritant vind, is als je in de stad rijd op een voorrangsweg en dan zegt je instructeur rechtsaf.
Moet je eerst gaan zoeken waar je rechtsaf moet, kan over 100 meter zijn, kan over 500 meter zijn.
Weet inmiddels dat je goed naar vluchtheuvels moet kijken.
Dan afremmen, voor naar het fietspad kijken, achterom kijken naar fietspad, dan straat inkijken en zorgen dat je op je eigen weghelft blijft.
En soms moet je dan in zn 2 rijden en soms in zn 1.

Iemand tips bij deze situatie?
  woensdag 22 december 2004 @ 19:06:44 #18
12888 Skull-splitter
pi_24143192
quote:
Op woensdag 22 december 2004 17:55 schreef mrbombastic het volgende:
Wat ik irritant vind, is als je in de stad rijd op een voorrangsweg en dan zegt je instructeur rechtsaf.
Moet je eerst gaan zoeken waar je rechtsaf moet, kan over 100 meter zijn, kan over 500 meter zijn.
Weet inmiddels dat je goed naar vluchtheuvels moet kijken.
Dan afremmen, voor naar het fietspad kijken, achterom kijken naar fietspad, dan straat inkijken en zorgen dat je op je eigen weghelft blijft.
En soms moet je dan in zn 2 rijden en soms in zn 1.

Iemand tips bij deze situatie?
One step at the time
pi_24143623
Ik doe altijd
Kijken op wat voor weg je rijdt (moet je al weten offcourse)
Binnen Buiten schouder
remmen + Terug (5-2 4-2 3-2, In principe nooit de 1, tenzij er een B7 staat of je moet voorrang verlenen, OF er is slecht zicht))
Kruispunt overkijken (krijg ik voorrang, moet ik voorrang verlenen
Nacontrole
"waar moet ik heen"
+ evt fietspad of ander conflictpunt overkijken

Zo ongeveer, tis beetje lastig uit te leggen

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2004 19:28:58 ]
  woensdag 22 december 2004 @ 19:35:54 #20
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24143887
Zoals ik het geleerrd heb van me instructeur: haaientanden, krappe en middelmatige bochten van ongeveer 90 graden in z'n 2, en alle uitritten in zijn 1 + alle onoverzichtelijke kruispunten ook in zijn 1.

Over het geheel gezien staat de auto veel meer (ruwweg 80%) in zijn 2 dan in zijn 1.
Era Vulgaris
pi_24143994
quote:
Op woensdag 22 december 2004 19:35 schreef Vassili_Z het volgende:
Zoals ik het geleerrd heb van me instructeur: haaientanden, krappe en middelmatige bochten van ongeveer 90 graden in z'n 2, en alle uitritten in zijn 1 + alle onoverzichtelijke kruispunten ook in zijn 1.

Over het geheel gezien staat de auto veel meer (ruwweg 80%) in zijn 2 dan in zijn 1.
  woensdag 22 december 2004 @ 19:42:30 #22
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24144036
quote:
Op woensdag 22 december 2004 19:25 schreef Fwnk het volgende:
Ik doe altijd
Binnen Buiten schouder
remmen + Terug (5-2 4-2 3-2, In principe nooit de 1, tenzij er een B7 staat of je moet voorrang verlenen, OF er is slecht zicht))
Nacontrole
"waar moet ik heen"

Als ik je verder toe mag lichten: B7 staat voor stopbord = verplicht om te stoppen, en als je niet zeker weet of ie in zn 1 of 2 moet >>>> in z'n vrij zetten met de pook tegen het midden-links aanhouden zodat je snel naar de 1 of de 2 toe kunt.
Era Vulgaris
pi_24144095
quote:
Op woensdag 22 december 2004 19:42 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Als ik je verder toe mag lichten: B7 staat voor stopbord = verplicht om te stoppen, en als je niet zeker weet of ie in zn 1 of 2 moet >>>> in z'n vrij zetten met de pook tegen het midden-links aanhouden zodat je snel naar de 1 of de 2 toe kunt.
Je moet toch stoppen, hoe dan ook, dus aanrijden, stoppen, kijken +naar 1, wachten of gelijk door
  woensdag 22 december 2004 @ 20:05:08 #24
12888 Skull-splitter
pi_24144491
quote:
Op woensdag 22 december 2004 19:25 schreef Fwnk het volgende:
Ik doe altijd
Binnen Buiten schouder Auto voorsorteren zodat er geen fietser/scooter meer tussen kan schieten
Nacontrole
"waar moet ik heen"

Althans, das mij aangeleerd
  woensdag 22 december 2004 @ 20:06:52 #25
12888 Skull-splitter
pi_24144540
quote:
Op woensdag 22 december 2004 19:45 schreef Fwnk het volgende:

[..]

Je moet toch stoppen, hoe dan ook, dus aanrijden, stoppen, kijken +naar 1, wachten of gelijk door
Je kunt niet lezen . Je ziet de letters, maar je mist de samenhang. Ik hoop dat je beter rijdt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')