600 rijscholen waar ik geen ervaring of niets van kan vinden, been there, done thatquote:
www.vraaggeslaagdevriendenoffamilie.nlquote:Op woensdag 22 december 2004 15:56 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
600 rijscholen waar ik geen ervaring of niets van kan vinden, been there, done thatom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Grapjasquote:Op woensdag 22 december 2004 16:00 schreef slashme het volgende:
[..]
www.vraaggeslaagdevriendenoffamilie.nl
Succesquote:Op woensdag 22 december 2004 16:14 schreef Fwnk het volgende:
Maak effe een goede OP Tjabbo op TS
Ik moet morgen opom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik ken je probleemquote:Op woensdag 22 december 2004 15:35 schreef Skull-splitter het volgende:
Zielig verhaal: doordat mijn voormalige rij-instructeur zijn eigen agenda niet volgde kwam hij eens doodleuk niet opdagen (eerder heeft hij al eens 5 weken lang niets van zich laten horen), terwijl hij me wel ingeplant had voor een tussentijdse toets (dat mocht ook wel, met 30+ lessen). De les ervoor was hij ziek, soit, kan gebeuren.
Echter belt meneer gefrustreerd op 2 dagen voor die tussentijdse toets, dat ik de volgende morgen of de morgen van de tussentijdse toets leuk 2 uren mocht doen, omdat het anders geen zin had. Waarop ik zeg dat heel die tussentijdse toets zo natuurlijk niet doorging. Ik had die vrijdag ervoor 3 uur gefrustreerd zitten wachten, en ik VERTIK het om te bellen als het niet mijn verantwoordelijkheid is. “En dat kan niet, en ik kan daar niet onderuit komen en dit, en dat!” Mjah, sorry Gerrit, maar dat is dus echt NIET mijn probleem. “Dan lijkt het me beter dat je maar een andere rijschool gaat zoeken, Nol…” Ok, makkelijk gezegd, ik had het toch even gehad kwa rijden op dat moment natuurlijk. Daarnaast had ie in mijn laatste les foutief ingegrepen (hij had een drievoudige aankondiging van voorrang niet gezien, en dus ook de 3e weg had ik voorrang, maar hij vond het nodig om op de rem te trappen en te sissen “verkeer van rechts heeft voorrang, Nol”om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.)Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Afijn, deels door frustratie, deels door drempelvrees, duurt het nu al een paar maanden voor ik daadwerkelijk op zoek ben gegaan naar een rijschool, maar kan door de bomen het bos niet meer zien onderhand.
Ik zoek dus een rijschool waar ik voor een krappe 5 lessen (gok ik) nog naar binnen kan, welke een redelijke prijs/kwaliteit verhouding voert, waar de omgang bij voorkeur prettig doch professioneel verloopt, en waar ik met enige spoed binnen een korte tijd terecht kan.
Zinloos isset het niet, maar evenmin constructief. En als je wel actief gekeken hebt op de goede punten, en je nog dat soort opmerkingen krijgt (zoals ik, 10 lessen lang, keek dan ook zoveel mogelijk vanuit ooghoeken zodat ik zonder veel inspanning toch een zo groot mogelijk gebied kon bekijken) dan doe je er goed aan om eens met je hoofd te draaienquote:Op woensdag 22 december 2004 16:19 schreef forever_blue het volgende:
ik heb nu bijna 30 lessen gehad en mag op oudjaarsdag mijn kansen gaan wagen om 9.50om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Is het bij jullie ook vaak zo dat je instructeur zegt van goed in de straatjes kijken blablabla terwijl je dat al gedaan hebt? Vaak wordt er zo zinloos commentaar gegeven vind ik, jullie ook ervaringen mee?Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Oefen ff wat meer met je instructeur dan in t praten + rijden, hoe meer je praat tijdens je examen hoe meer vertrouwen de examinator in je krijgt dat je alles onder controle hebt.quote:Op woensdag 22 december 2004 16:54 schreef Dipstaart het volgende:
Gezaktom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Toen ik bij het CBR kwam vroeg ik mezelf al af of ik wel op het juiste adres was beland en niet toevallig in een bejaardehuis. Allemaal chagrijnige bejaarde examinatoren daar. Niet al te best voor je zelfvertrouwen, maar ik liet me er niet door ontmoedigen.
Tijdens het rijden:
Zenuwen, examinator kon z'n mond maar niet houden over z'n kerstboompje en hij bleef maar vragen stellen, ik ging dus ongeconcentreerder rijden.
Bij mij zat toch wel de grootste fout in het aarzelen en met zenuwen ga je word dat alleen maar ergerom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Volgende keer maar van tevoren zeggen dat ik niet te veel wil praten. Zeker weten dat ik dan ga slagenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.17 januari mag ik weerJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
One step at the timequote:Op woensdag 22 december 2004 17:55 schreef mrbombastic het volgende:
Wat ik irritant vind, is als je in de stad rijd op een voorrangsweg en dan zegt je instructeur rechtsaf.
Moet je eerst gaan zoeken waar je rechtsaf moet, kan over 100 meter zijn, kan over 500 meter zijn.
Weet inmiddels dat je goed naar vluchtheuvels moet kijken.
Dan afremmen, voor naar het fietspad kijken, achterom kijken naar fietspad, dan straat inkijken en zorgen dat je op je eigen weghelft blijft.
En soms moet je dan in zn 2 rijden en soms in zn 1.
Iemand tips bij deze situatie?
quote:Op woensdag 22 december 2004 19:35 schreef Vassili_Z het volgende:
Zoals ik het geleerrd heb van me instructeur: haaientanden, krappe en middelmatige bochten van ongeveer 90 graden in z'n 2, en alle uitritten in zijn 1 + alle onoverzichtelijke kruispunten ook in zijn 1.
Over het geheel gezien staat de auto veel meer (ruwweg 80%) in zijn 2 dan in zijn 1.
Als ik je verder toe mag lichten: B7 staat voor stopbord = verplicht om te stoppen, en als je niet zeker weet of ie in zn 1 of 2 moet >>>> in z'n vrij zetten met de pook tegen het midden-links aanhouden zodat je snel naar de 1 of de 2 toe kunt.quote:Op woensdag 22 december 2004 19:25 schreef Fwnk het volgende:
Ik doe altijd
Kijken op wat voor weg je rijdt (moet je al weten offcourse)
Binnen Buiten schouder
remmen + Terug (5-2 4-2 3-2, In principe nooit de 1, tenzij er een B7 staat of je moet voorrang verlenen, OF er is slecht zicht))
Kruispunt overkijken (krijg ik voorrang, moet ik voorrang verlenen
Nacontrole
"waar moet ik heen"
+ evt fietspad of ander conflictpunt overkijken
Zo ongeveer, tis beetje lastig uit te leggenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Je moet toch stoppen, hoe dan ook, dus aanrijden, stoppen, kijken +naar 1, wachten of gelijk doorquote:Op woensdag 22 december 2004 19:42 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Als ik je verder toe mag lichten: B7 staat voor stopbord = verplicht om te stoppen, en als je niet zeker weet of ie in zn 1 of 2 moet >>>> in z'n vrij zetten met de pook tegen het midden-links aanhouden zodat je snel naar de 1 of de 2 toe kunt.
Althans, das mij aangeleerdquote:Op woensdag 22 december 2004 19:25 schreef Fwnk het volgende:
Ik doe altijd
Kijken op wat voor weg je rijdt (moet je al weten offcourse)
Binnen Buiten schouder Auto voorsorteren zodat er geen fietser/scooter meer tussen kan schieten
remmen + Terug (5-2 4-2 3-2, In principe nooit de 1, tenzij er een B7 staat of je moet voorrang verlenen, OF er is slecht zicht))
Kruispunt overkijken (krijg ik voorrang, moet ik voorrang verlenen
Nacontrole
"waar moet ik heen"
+ evt fietspad of ander conflictpunt overkijken
Zo ongeveer, tis beetje lastig uit te leggenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Je kunt niet lezenquote:Op woensdag 22 december 2004 19:45 schreef Fwnk het volgende:
[..]
Je moet toch stoppen, hoe dan ook, dus aanrijden, stoppen, kijken +naar 1, wachten of gelijk door
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop