600 rijscholen waar ik geen ervaring of niets van kan vinden, been there, done thatquote:
www.vraaggeslaagdevriendenoffamilie.nlquote:Op woensdag 22 december 2004 15:56 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
600 rijscholen waar ik geen ervaring of niets van kan vinden, been there, done that
Grapjasquote:Op woensdag 22 december 2004 16:00 schreef slashme het volgende:
[..]
www.vraaggeslaagdevriendenoffamilie.nl
Succesquote:Op woensdag 22 december 2004 16:14 schreef Fwnk het volgende:
Maak effe een goede OP Tjabbo op TS
Ik moet morgen op![]()
![]()
Ik ken je probleemquote:Op woensdag 22 december 2004 15:35 schreef Skull-splitter het volgende:
Zielig verhaal: doordat mijn voormalige rij-instructeur zijn eigen agenda niet volgde kwam hij eens doodleuk niet opdagen (eerder heeft hij al eens 5 weken lang niets van zich laten horen), terwijl hij me wel ingeplant had voor een tussentijdse toets (dat mocht ook wel, met 30+ lessen). De les ervoor was hij ziek, soit, kan gebeuren.
Echter belt meneer gefrustreerd op 2 dagen voor die tussentijdse toets, dat ik de volgende morgen of de morgen van de tussentijdse toets leuk 2 uren mocht doen, omdat het anders geen zin had. Waarop ik zeg dat heel die tussentijdse toets zo natuurlijk niet doorging. Ik had die vrijdag ervoor 3 uur gefrustreerd zitten wachten, en ik VERTIK het om te bellen als het niet mijn verantwoordelijkheid is. “En dat kan niet, en ik kan daar niet onderuit komen en dit, en dat!” Mjah, sorry Gerrit, maar dat is dus echt NIET mijn probleem. “Dan lijkt het me beter dat je maar een andere rijschool gaat zoeken, Nol…” Ok, makkelijk gezegd, ik had het toch even gehad kwa rijden op dat moment natuurlijk. Daarnaast had ie in mijn laatste les foutief ingegrepen (hij had een drievoudige aankondiging van voorrang niet gezien, en dus ook de 3e weg had ik voorrang, maar hij vond het nodig om op de rem te trappen en te sissen “verkeer van rechts heeft voorrang, Nol”)
Afijn, deels door frustratie, deels door drempelvrees, duurt het nu al een paar maanden voor ik daadwerkelijk op zoek ben gegaan naar een rijschool, maar kan door de bomen het bos niet meer zien onderhand.
Ik zoek dus een rijschool waar ik voor een krappe 5 lessen (gok ik) nog naar binnen kan, welke een redelijke prijs/kwaliteit verhouding voert, waar de omgang bij voorkeur prettig doch professioneel verloopt, en waar ik met enige spoed binnen een korte tijd terecht kan.
Zinloos isset het niet, maar evenmin constructief. En als je wel actief gekeken hebt op de goede punten, en je nog dat soort opmerkingen krijgt (zoals ik, 10 lessen lang, keek dan ook zoveel mogelijk vanuit ooghoeken zodat ik zonder veel inspanning toch een zo groot mogelijk gebied kon bekijken) dan doe je er goed aan om eens met je hoofd te draaienquote:Op woensdag 22 december 2004 16:19 schreef forever_blue het volgende:
ik heb nu bijna 30 lessen gehad en mag op oudjaarsdag mijn kansen gaan wagen om 9.50Is het bij jullie ook vaak zo dat je instructeur zegt van goed in de straatjes kijken blablabla terwijl je dat al gedaan hebt? Vaak wordt er zo zinloos commentaar gegeven vind ik, jullie ook ervaringen mee?
![]()
Oefen ff wat meer met je instructeur dan in t praten + rijden, hoe meer je praat tijdens je examen hoe meer vertrouwen de examinator in je krijgt dat je alles onder controle hebt.quote:Op woensdag 22 december 2004 16:54 schreef Dipstaart het volgende:
Gezakt![]()
Toen ik bij het CBR kwam vroeg ik mezelf al af of ik wel op het juiste adres was beland en niet toevallig in een bejaardehuis. Allemaal chagrijnige bejaarde examinatoren daar. Niet al te best voor je zelfvertrouwen, maar ik liet me er niet door ontmoedigen.
Tijdens het rijden:
Zenuwen, examinator kon z'n mond maar niet houden over z'n kerstboompje en hij bleef maar vragen stellen, ik ging dus ongeconcentreerder rijden.
Bij mij zat toch wel de grootste fout in het aarzelen en met zenuwen ga je word dat alleen maar erger![]()
Volgende keer maar van tevoren zeggen dat ik niet te veel wil praten. Zeker weten dat ik dan ga slagen17 januari mag ik weer
![]()
One step at the timequote:Op woensdag 22 december 2004 17:55 schreef mrbombastic het volgende:
Wat ik irritant vind, is als je in de stad rijd op een voorrangsweg en dan zegt je instructeur rechtsaf.
Moet je eerst gaan zoeken waar je rechtsaf moet, kan over 100 meter zijn, kan over 500 meter zijn.
Weet inmiddels dat je goed naar vluchtheuvels moet kijken.
Dan afremmen, voor naar het fietspad kijken, achterom kijken naar fietspad, dan straat inkijken en zorgen dat je op je eigen weghelft blijft.
En soms moet je dan in zn 2 rijden en soms in zn 1.
Iemand tips bij deze situatie?
quote:Op woensdag 22 december 2004 19:35 schreef Vassili_Z het volgende:
Zoals ik het geleerrd heb van me instructeur: haaientanden, krappe en middelmatige bochten van ongeveer 90 graden in z'n 2, en alle uitritten in zijn 1 + alle onoverzichtelijke kruispunten ook in zijn 1.
Over het geheel gezien staat de auto veel meer (ruwweg 80%) in zijn 2 dan in zijn 1.
Als ik je verder toe mag lichten: B7 staat voor stopbord = verplicht om te stoppen, en als je niet zeker weet of ie in zn 1 of 2 moet >>>> in z'n vrij zetten met de pook tegen het midden-links aanhouden zodat je snel naar de 1 of de 2 toe kunt.quote:Op woensdag 22 december 2004 19:25 schreef Fwnk het volgende:
Ik doe altijd
Kijken op wat voor weg je rijdt (moet je al weten offcourse)
Binnen Buiten schouder
remmen + Terug (5-2 4-2 3-2, In principe nooit de 1, tenzij er een B7 staat of je moet voorrang verlenen, OF er is slecht zicht))
Kruispunt overkijken (krijg ik voorrang, moet ik voorrang verlenen
Nacontrole
"waar moet ik heen"
+ evt fietspad of ander conflictpunt overkijken
Zo ongeveer, tis beetje lastig uit te leggen
Je moet toch stoppen, hoe dan ook, dus aanrijden, stoppen, kijken +naar 1, wachten of gelijk doorquote:Op woensdag 22 december 2004 19:42 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Als ik je verder toe mag lichten: B7 staat voor stopbord = verplicht om te stoppen, en als je niet zeker weet of ie in zn 1 of 2 moet >>>> in z'n vrij zetten met de pook tegen het midden-links aanhouden zodat je snel naar de 1 of de 2 toe kunt.
Althans, das mij aangeleerdquote:Op woensdag 22 december 2004 19:25 schreef Fwnk het volgende:
Ik doe altijd
Kijken op wat voor weg je rijdt (moet je al weten offcourse)
Binnen Buiten schouder Auto voorsorteren zodat er geen fietser/scooter meer tussen kan schieten
remmen + Terug (5-2 4-2 3-2, In principe nooit de 1, tenzij er een B7 staat of je moet voorrang verlenen, OF er is slecht zicht))
Kruispunt overkijken (krijg ik voorrang, moet ik voorrang verlenen
Nacontrole
"waar moet ik heen"
+ evt fietspad of ander conflictpunt overkijken
Zo ongeveer, tis beetje lastig uit te leggen
Je kunt niet lezenquote:Op woensdag 22 december 2004 19:45 schreef Fwnk het volgende:
[..]
Je moet toch stoppen, hoe dan ook, dus aanrijden, stoppen, kijken +naar 1, wachten of gelijk door
feli dude.quote:Op woensdag 22 december 2004 17:17 schreef UATC het volgende:
WAYO
Ben geslaagd
in 1x. Rijbewijs heb ik reeds al op zak
Kunnen we niet van jouw zeggen met je 5 keerquote:
oefening baart kunstquote:Op woensdag 22 december 2004 20:08 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Kunnen we niet van jouw zeggen met je 5 keer![]()
Ik lees het heel goed, maar als je stopt schakel je niet naar 2quote:Op woensdag 22 december 2004 20:06 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je kunt niet lezen. Je ziet de letters, maar je mist de samenhang. Ik hoop dat je beter rijdt
Is bij mij ook zo.. Van die zinloze dingen..quote:ik heb nu bijna 30 lessen gehad en mag op oudjaarsdag mijn kansen gaan wagen om 9.50 Is het bij jullie ook vaak zo dat je instructeur zegt van goed in de straatjes kijken blablabla terwijl je dat al gedaan hebt? Vaak wordt er zo zinloos commentaar gegeven vind ik, jullie ook ervaringen mee?
Ik woon vlakbij de grens en ik merk het tegenovergestelde. De meeste Belgen kunnen niet rijden.quote:Op woensdag 22 december 2004 21:22 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
oefening baart kunst
Eigenlijk moet men afrijden in Belgie, echt veel beter daar.,...zag eens een TV programma ervan op Canvas, familie, instructeur mag gewoon op de achterbank zitten, je oefent eerst even op een terreintje om er in te komen, etcetcetc
Ik ben juist expres langer gaan doen over het leren kennen van de auto, en kwa schakelen vertrouw ik dus puur op mezelf. Ik rijd feilloos als de instructeur zijn nek maar dichthoudtquote:Op woensdag 22 december 2004 22:21 schreef M_M het volgende:
Daarnet m'n 21e les alweer gehad.. Heb maar betaald voor mn examen, want als 't aan mn instructeur ligt komt het er nooit van volgens mij.. :s de ass
Hij had het eerst over eind december afrijden, toen over begin januari, vervolgens eind, en nu kwam ie met begin februari.. Ik ben zo blij als ik dalijk van die lessen af ben.. Elke keer die rondjes rijden..
"Goed uitkijken", "Let op, zijstraatjes" "gaan we hier rechts" "Gas los, voetgangersoversteekplaats" "En door naar de 5"
Ik kan die dingen echt niet meer horen
[..]
Is bij mij ook zo.. Van die zinloze dingen..
Of opmerkingen dat ik naar zn 4 moet schakelen terwijl ik nog geen 40 rijd, en vervolgens een "oja, je hebt gelijk" te horen krijgen.. Gekke vent hoor..
Daar noem je ook iets, Antwerpen is zelfs voor doorgewinterde rijders gekkenhuis, maar het houdt je scherp en alertquote:Op woensdag 22 december 2004 22:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik woon vlakbij de grens en ik merk het tegenovergestelde. De meeste Belgen kunnen niet rijden.
Wel eens op de ring van Antwerpen geweest?
Één woord: chaos.
Niet vanwege de werkzaamheden, maar gewoon door het onvoorspelbare gedrag van de meeste automobilisten daar.
Gelukkig heb ik dat niet, mijn instructeur zegt zo min mogelijk, alleen als je fouten maakt zegmaarquote:Op woensdag 22 december 2004 22:21 schreef M_M het volgende:
Daarnet m'n 21e les alweer gehad.. Heb maar betaald voor mn examen, want als 't aan mn instructeur ligt komt het er nooit van volgens mij.. :s de ass
Hij had het eerst over eind december afrijden, toen over begin januari, vervolgens eind, en nu kwam ie met begin februari.. Ik ben zo blij als ik dalijk van die lessen af ben.. Elke keer die rondjes rijden..
"Goed uitkijken", "Let op, zijstraatjes" "gaan we hier rechts" "Gas los, voetgangersoversteekplaats" "En door naar de 5"
Ik kan die dingen echt niet meer horen
[..]
Is bij mij ook zo.. Van die zinloze dingen..
Of opmerkingen dat ik naar zn 4 moet schakelen terwijl ik nog geen 40 rijd, en vervolgens een "oja, je hebt gelijk" te horen krijgen.. Gekke vent hoor..
Ja precies, het is ook irritant, maar het zal gewoon bij iedereen wel anders zijn I guess.....quote:Op woensdag 22 december 2004 23:03 schreef Fwnk het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik dat niet, mijn instructeur zegt zo min mogelijk, alleen als je fouten maakt zegmaar
Ingrijpen
uitleggen en evt stoppen
wel veel van geleerd, beter als steeds horen van let hoer op, en hier etc
Yessss....in 1 keer neem ik aan ? (heb kort geheugen sorry)quote:
quote:
Heb ook vandaag weer een les achter de rug.quote:Op vrijdag 24 december 2004 13:20 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[les op andere motor, met wind]
Tips, tsjaquote:Op vrijdag 24 december 2004 09:19 schreef AnnekeM het volgende:
[..]Gefeliciteerd
Je had wel geluk wat de examinator betreftEn hoe kun je nou zonder zenuwen rijden, tips?
Voor mij nog 3 weekjes te gaan![]()
Dat noem ik een nerveuze leerling, een onzekere factor op de weg.quote:
Dat noem ik je ex ff afzeiken op fokquote:Op vrijdag 24 december 2004 18:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat noem ik een nerveuze leerling, een onzekere factor op de weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |