Nee idd, lijkt mij ook niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:43 schreef zeemonster het volgende:
dan heeft hij niet opgelet , want jouw auto gaat echt niet ineens met 100 vooruit als je je gaspedaal in 1 keer tot de bodem intrapt terwijl je nog zijn 1 wegrijd.
Zonde van het geld! Niet opgeven!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:45 schreef Tegan het volgende:
26 maart ga ik voor de derde keer op. Als ik nu zak denk ik er serieus over na om maar te stoppen, heb dat rijbewijs toch niet echt nodig en constant zakken word ik niet erg vrolijk van.
Stel je niet zo aan.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:44 schreef Nashje het volgende:
Als ik zak ben ik bang dat ik 'm nooit kan halen.
Maak je geen zorgen. Alle lessen voor mijn derde examen gingen zwaar slecht maar het examen zelf ging netjes.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:33 schreef Tegan het volgende:
Morgen op voor de derde keer. Denk dat het hem niet wordt. Teveel dingen gaan altijd niet zo mooi. Soms ben ik gewoon zo relaxed in de auto dat dingen me niet snel genoeg opvallen. Gas loslaten voor auto's die me naderen terwijl ik voorrang heb enzo.
Das balen zeg...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:05 schreef tride het volgende:
kom ik vanochtend om acht uur bij CBR, gaat het niet door. donderdag nieuwe poging!
Ownedquote:Op woensdag 26 maart 2008 09:45 schreef n00000b het volgende:
Geslaagd na de 4e keer! ZOMG PRO!!!111ONE
quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:29 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Das balen zeg...
Ik ken iemand die werd gewoon helemaal niet opgehaald, de rijschool was het vergeten
Dank je!quote:
Hellingproef niet zozeer (eitje overigens), maar fileparkeren had wel wat eerder gemogen denk ik.quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:14 schreef TC03 het volgende:
Is het gek als je na 17 lessen nog nooit hebt geoefend op een hellingproef of fileparkeren?
Wat mijn instructeur altijd zei was contact houden met het verkeer, ook al komt er bij een kruispunt bijvoorbeeld veel verkeer aan. Goed vooruitkijken, zodat eerder kan inschatten/ anticiperen wat je kan doen (voor je besluitvaardigheid) of juist niet.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:39 schreef Liebe het volgende:
Ik ben nu ook al een tijdje bezig, sinds 13 december.
43 uur les gehad (volle uren gewoon he), theorie al binnen, tussentijdse toets afgelopen woensdag gehaald. Dus wel vrijstelling op m'n examsn.
Maar ik kan men aandacht niet goed verdelen zegmaar, ben niet besluitvaardig genoeg en reageer te langzaam. Denk dat het nog wel een tijdje duurt dus voordat ik opmag. Heeft er iemand tips voor me
Dat is mooi klote ja. Maar je kunt dus niet eerder afrijden als je je TTT laat schieten?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:56 schreef -Trinity- het volgende:
Mijn instructeur denkt dat ik niet zo veel lessen meer nodig heb en hij wilde mijn TTT gaan aanvragen, blijkt er een enorme wachttijd te zijn in Leiden voor het afrijden: ik zou er pas in september kunnen afrijden! Dus nu overwegen we om in Rijswijk af te rijden, maar daar heb je wel trams enzo
. Ik ken inmiddels in Leiden de examenroutes en valkuilen een beetje, moet ik nu helemaal naar Rijswijk
.
Beetje bummed dus, tegelijkertijd wel blij dat het rijden zo goed gaat...
Mischien doe ik dat morgen ook wel, maar dan moet ik nog vroeger opquote:Op zondag 30 maart 2008 23:05 schreef Nashje het volgende:
Ooh ik heb vrijdag meteen nieuwe foto's laten maken. Zei dat het voor me rijbewijs was. Eén gemaakt waar ik serieus op stond en één met kleine glimlach. Heb die glimlach gekozen en op het gemeentehuis was alles goed.
Dat had je instructeur toch veel eerder kunnen weten? Maar ach, als je kan rijden kan je rijden, of dat nou in Leiden of Rijswijk is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:56 schreef -Trinity- het volgende:
Mijn instructeur denkt dat ik niet zo veel lessen meer nodig heb en hij wilde mijn TTT gaan aanvragen, blijkt er een enorme wachttijd te zijn in Leiden voor het afrijden: ik zou er pas in september kunnen afrijden!
Halfjaar wachttijd wtfquote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:56 schreef -Trinity- het volgende:
Mijn instructeur denkt dat ik niet zo veel lessen meer nodig heb en hij wilde mijn TTT gaan aanvragen, blijkt er een enorme wachttijd te zijn in Leiden voor het afrijden: ik zou er pas in september kunnen afrijden! Dus nu overwegen we om in Rijswijk af te rijden, maar daar heb je wel trams enzo
. Ik ken inmiddels in Leiden de examenroutes en valkuilen een beetje, moet ik nu helemaal naar Rijswijk
.
Beetje bummed dus, tegelijkertijd wel blij dat het rijden zo goed gaat...
hehe ik heb echt hele lelleke pasfoto's (dubbelop dusquote:Op zondag 30 maart 2008 23:05 schreef Nashje het volgende:
Ooh ik heb vrijdag meteen nieuwe foto's laten maken. Zei dat het voor me rijbewijs was. Eén gemaakt waar ik serieus op stond en één met kleine glimlach. Heb die glimlach gekozen en op het gemeentehuis was alles goed.
Mja, we gaan nu waarschijnlijk voor Rijswijk, alleen ik ken de routes/valkuilen daar niet en ze hebben daar trams, maar dat zal wel goedkomenquote:Op maandag 31 maart 2008 15:02 schreef Addict89 het volgende:
Dat had je instructeur toch veel eerder kunnen weten? Maar ach, als je kan rijden kan je rijden, of dat nou in Leiden of Rijswijk is.
Ik haal onze avatars wel wegquote:Op woensdag 2 april 2008 08:56 schreef Maravilla het volgende:
Ai, ik sta nog steeds in de OP terwijl ik m'n rijbewijs inmiddels bijna een jaar heb. Nog 2 weekjes voor het eerste jubileum.
Bij mijn eerste les zijn we naar een industrie tereintje gereden. Daar mocht ik achter het stuur, proberen weg te rijden en een paar bochtjes maken over dat terein. Duurde niet lang, daarna wel zelf naar huis gereden (met zijn hulp welteverstaan mbt de koppeling). Dat was toen wel een goede les... en daarna volgenden nog 40 mindere uurtjes..quote:Op woensdag 2 april 2008 19:48 schreef Lushy het volgende:
Ik heb morgen mijn eerste rijles, en ik sta nu al stijf van de zenuwen![]()
Terwijl die eerste les waarschijnlijk niks voorstelt...een beetje sturen, als ik de verhalen mag geloven.
En ik moet dus straks afrijden in nieuwe stijl...ben benieuwd of dat een beetje te doen is.
Die mindere uurtjes ja...daar zie ik tegenopquote:Op woensdag 2 april 2008 19:59 schreef Grulez het volgende:
[..]
Bij mijn eerste les zijn we naar een industrie tereintje gereden. Daar mocht ik achter het stuur, proberen weg te rijden en een paar bochtjes maken over dat terein. Duurde niet lang, daarna wel zelf naar huis gereden (met zijn hulp welteverstaan mbt de koppeling). Dat was toen wel een goede les... en daarna volgenden nog 40 mindere uurtjes..
Komt allemaal wel goed, ik was ook erg nerveus maar heb binnen 3 maanden alles in 1 keer gehaald.quote:Op woensdag 2 april 2008 20:16 schreef Lushy het volgende:
[..]
Die mindere uurtjes ja...daar zie ik tegenop
Bereid je maar vast voor. Laatste weken keek ik elke keer tegen het lessen op. Had echt geen zin meer enzo. Maar daar moet je gewoon doorheen. Doorzetten en niet opgeven.quote:Op woensdag 2 april 2008 20:16 schreef Lushy het volgende:
[..]
Die mindere uurtjes ja...daar zie ik tegenop
Als ik het over twee weken ook haal haal ik het ook binnen 3 maanden, sure hope so! Heb helemaal niet veel lessen vergeleken met anderenquote:Op woensdag 2 april 2008 20:25 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Komt allemaal wel goed, ik was ook erg nerveus maar heb binnen 3 maanden alles in 1 keer gehaald.
Ik had nog nooit auto gereden. Ik moest beginnen in het centrum van nijmegen, tussen allemaal geparkeerde auto's aan weerszijden van de weg. Gewoon meteen met koppeling, richting, etc alles erbij. Na een half uur de snelweg op. Maar het ging goed, gewoon denken "Boeien als er iets gebeurt, m'n instructeur neemt het dan wel over."quote:Op woensdag 2 april 2008 19:48 schreef Lushy het volgende:
Ik heb morgen mijn eerste rijles, en ik sta nu al stijf van de zenuwen![]()
Terwijl die eerste les waarschijnlijk niks voorstelt...een beetje sturen, als ik de verhalen mag geloven.
En ik moet dus straks afrijden in nieuwe stijl...ben benieuwd of dat een beetje te doen is.
Klopt dat gevoel heb ik ook zeker achteraf. In het begin is niet veel lessen niet erg, daarna ben je er snel zat van.quote:Op woensdag 2 april 2008 22:29 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
1 lesje per week, dat zou ik niet volhouden want na 10 dagen, 20 uur rijden, had ik er wel al genoeg van.
Ik ookquote:Op woensdag 2 april 2008 21:39 schreef Nashje het volgende:
[..]
Bereid je maar vast voor. Laatste weken keek ik elke keer tegen het lessen op. Had echt geen zin meer enzo.
En dan komt er opeens een vrachtwagen die gigantisch uitzwenkt, moet je vol in de remmenquote:Op donderdag 3 april 2008 18:45 schreef Lushy het volgende:
Nog 45 minuten!!!![]()
Ik krijg geen hap door mijn strot!
No worries, er staat een L op je dak met een reden en er zit iemand naast je met dezelfde reden. Daarnaast heeft míjn lesauto ook nog eens een sticker achterop met "Sorry, u heeft het ook moeten leren"quote:Op donderdag 3 april 2008 18:45 schreef Lushy het volgende:
Nog 45 minuten!!!![]()
Komt wel goed, maar denk eraan dat je eerst je gas vol inhoudt en dan pas de koppeling in 1 keer loslaat.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:45 schreef Lushy het volgende:
Nog 45 minuten!!!![]()
Neeeejjj!! Wat doe je!quote:Op donderdag 3 april 2008 18:53 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
En dan komt er opeens een vrachtwagen die gigantisch uitzwenkt, moet je vol in de remmen.
Anderhalf uur meteenquote:Op donderdag 3 april 2008 18:56 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Komt wel goed, maar denk eraan dat je eerst je gas vol inhoudt en dan pas de koppeling in 1 keer loslaat.
(garpje)
Hoe lang moet je? Ik hield mijn 1e les mijn voet de hele tijd boven de koppeling hangen zodat ik meteen kon handelen als er iets mis ging, na een uur was m'n enkel zo stijf als wat.
Succes.
Had ik ook niet en ik moest meteen Den Haag centrum in, is ook allemaal goed gegaan. Dus het gaat vast wel lukkenquote:Op donderdag 3 april 2008 19:01 schreef Lushy het volgende:
[..]
Anderhalf uur meteen![]()
En ik heb echt geen enkel, nul komma nul, flauw fucking benul hoe dat werkt met die koppeling, dus dat wordt lachen...
Neh...ik zit mezelf vreselijk op te fokken...blijven ademen
Welnee, je wilt niet weten hoe vaak mijn auto afsloeg en hoe vaak ze aan het stuur zaten in mijn eerste lessen. Nu word ik juist door iedereen gecomplimenteerd omdat ik zo'n goede autobeheersing heb. Komt allemaal goed dusquote:Op donderdag 3 april 2008 21:12 schreef Lushy het volgende:
Nou, het zit erop...
Ik moest meteen rijden, maar alleen sturen. Sturen...sturen...en oh ja, sturen. Bijna de hele les besteed aan sturen. Ik vloog werkelijk alle kanten op![]()
Dit wordt een meerjarenplan hoor
Ach welnee, dat kan je nog niet zeggen aan de hand van één les. Heel veel mensen sturen alleen de eerste les. Ik reed heel rechts, bijna allemaal spiegels eraf enzo. Went vanzelfquote:Op donderdag 3 april 2008 21:12 schreef Lushy het volgende:
Nou, het zit erop...
Ik moest meteen rijden, maar alleen sturen. Sturen...sturen...en oh ja, sturen. Bijna de hele les besteed aan sturen. Ik vloog werkelijk alle kanten op![]()
Dit wordt een meerjarenplan hoor
Het vervelende van internet is dat je ervaringen van anderen leest, die meteen in de eerste les al konden schakelen, gas geven etc. Waardoor je bang bent dat je wel een heeeuuule trage leerling zal zijn of zo.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:17 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ach welnee, dat kan je nog niet zeggen aan de hand van één les. Heel veel mensen sturen alleen de eerste les. Ik reed heel rechts, bijna allemaal spiegels eraf enzo. Went vanzelf.
Lushy, het allerbelangrijkste wat je voor ogen moet houden is dat elk mens uniek is.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:39 schreef Lushy het volgende:
[..]
Het vervelende van internet is dat je ervaringen van anderen leest, die meteen in de eerste les al konden schakelen, gas geven etc. Waardoor je bang bent dat je wel een heeeuuule trage leerling zal zijn of zo.
Maar ik lees nu dus dat meer mensen alleen sturen in de eerste les, dat geeft moed![]()
Volgende week dinsdag en donderdag mag ik weer...ben benieuwd!
Wat Vannelle zegt, en mijn rijinstructeur vertelde toentertijd dat hij het liefst mensen had die nog nooit hadden gereden. Zijn neefje was dus het overmoedige typequote:Op donderdag 3 april 2008 22:39 schreef Lushy het volgende:
[..]
Het vervelende van internet is dat je ervaringen van anderen leest, die meteen in de eerste les al konden schakelen, gas geven etc. Waardoor je bang bent dat je wel een heeeuuule trage leerling zal zijn of zo.
Maar ik lees nu dus dat meer mensen alleen sturen in de eerste les, dat geeft moed![]()
Volgende week dinsdag en donderdag mag ik weer...ben benieuwd!
Bedankt voor deze peptalk....échtquote:Op donderdag 3 april 2008 22:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Lushy, het allerbelangrijkste wat je voor ogen moet houden is dat elk mens uniek is.
Ervaringen die iemand anders heeft gehad betekenen niet dat jij hetzelfde mee gaat maken.
Jij bent nu je eigen traject in gegaan en de ervaringen van anderen zijn nuttig om van te leren, niet om jezelf er mee te vergelijken.
Mensen die in de 1e les al kunnen schakelen hebben ws. óf schakelbrommer gehad, óf eerder gereden of ze hebben iets meer durf/aanleg of het is een andere benadering van de instructeur.
Het kan alle kanten op zie je wel, verschillen kunnen overal aan liggen. Vergelijk jezelf niet met een ander maar trek samen met je instructeur een eigen plan, je bent tenslotte uniek.
Mensen die eerder auto hebben gereden hebben het voordeel dat het gas/koppelingsgevoel er is.
Nadeel is dat ze het misschien verkeerd hebben geleerd of overmoedig worden omdat ze denken dat ze al kunnen autorijden.
Een auto vooruit kunnen krijgen is iets anders dan je in het verkeer te begeven.
Dit kán een voordeel voor jou zijn, hangt van je instelling af.
Vergelijk jezelf niet met anderen maar kijk puur naar jezelf, sta er open voor en het komt allemaal goed!
Dat durf ik nog nietquote:Op vrijdag 4 april 2008 10:28 schreef Nashje het volgende:
Vanmorgen m'n rijbewijs opgehaald, meteen met de auto naar school.
Het geeft wel een kick om zo alleen naar school te mogen rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |