Ik had nog nooit auto gereden. Ik moest beginnen in het centrum van nijmegen, tussen allemaal geparkeerde auto's aan weerszijden van de weg. Gewoon meteen met koppeling, richting, etc alles erbij. Na een half uur de snelweg op. Maar het ging goed, gewoon denken "Boeien als er iets gebeurt, m'n instructeur neemt het dan wel over."quote:Op woensdag 2 april 2008 19:48 schreef Lushy het volgende:
Ik heb morgen mijn eerste rijles, en ik sta nu al stijf van de zenuwen![]()
Terwijl die eerste les waarschijnlijk niks voorstelt...een beetje sturen, als ik de verhalen mag geloven.
En ik moet dus straks afrijden in nieuwe stijl...ben benieuwd of dat een beetje te doen is.
Klopt dat gevoel heb ik ook zeker achteraf. In het begin is niet veel lessen niet erg, daarna ben je er snel zat van.quote:Op woensdag 2 april 2008 22:29 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
1 lesje per week, dat zou ik niet volhouden want na 10 dagen, 20 uur rijden, had ik er wel al genoeg van.
Ik ookquote:Op woensdag 2 april 2008 21:39 schreef Nashje het volgende:
[..]
Bereid je maar vast voor. Laatste weken keek ik elke keer tegen het lessen op. Had echt geen zin meer enzo.
En dan komt er opeens een vrachtwagen die gigantisch uitzwenkt, moet je vol in de remmenquote:Op donderdag 3 april 2008 18:45 schreef Lushy het volgende:
Nog 45 minuten!!!![]()
Ik krijg geen hap door mijn strot!
No worries, er staat een L op je dak met een reden en er zit iemand naast je met dezelfde reden. Daarnaast heeft míjn lesauto ook nog eens een sticker achterop met "Sorry, u heeft het ook moeten leren"quote:Op donderdag 3 april 2008 18:45 schreef Lushy het volgende:
Nog 45 minuten!!!![]()
Ik krijg geen hap door mijn strot!
Komt wel goed, maar denk eraan dat je eerst je gas vol inhoudt en dan pas de koppeling in 1 keer loslaat.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:45 schreef Lushy het volgende:
Nog 45 minuten!!!![]()
Ik krijg geen hap door mijn strot!
Neeeejjj!! Wat doe je!quote:Op donderdag 3 april 2008 18:53 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
En dan komt er opeens een vrachtwagen die gigantisch uitzwenkt, moet je vol in de remmen.
Anderhalf uur meteenquote:Op donderdag 3 april 2008 18:56 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Komt wel goed, maar denk eraan dat je eerst je gas vol inhoudt en dan pas de koppeling in 1 keer loslaat.
(garpje)
Hoe lang moet je? Ik hield mijn 1e les mijn voet de hele tijd boven de koppeling hangen zodat ik meteen kon handelen als er iets mis ging, na een uur was m'n enkel zo stijf als wat.
Succes.
Had ik ook niet en ik moest meteen Den Haag centrum in, is ook allemaal goed gegaan. Dus het gaat vast wel lukkenquote:Op donderdag 3 april 2008 19:01 schreef Lushy het volgende:
[..]
Anderhalf uur meteen![]()
En ik heb echt geen enkel, nul komma nul, flauw fucking benul hoe dat werkt met die koppeling, dus dat wordt lachen...
Neh...ik zit mezelf vreselijk op te fokken...blijven ademen
Welnee, je wilt niet weten hoe vaak mijn auto afsloeg en hoe vaak ze aan het stuur zaten in mijn eerste lessen. Nu word ik juist door iedereen gecomplimenteerd omdat ik zo'n goede autobeheersing heb. Komt allemaal goed dusquote:Op donderdag 3 april 2008 21:12 schreef Lushy het volgende:
Nou, het zit erop...
Ik moest meteen rijden, maar alleen sturen. Sturen...sturen...en oh ja, sturen. Bijna de hele les besteed aan sturen. Ik vloog werkelijk alle kanten op![]()
Dit wordt een meerjarenplan hoor
Ach welnee, dat kan je nog niet zeggen aan de hand van één les. Heel veel mensen sturen alleen de eerste les. Ik reed heel rechts, bijna allemaal spiegels eraf enzo. Went vanzelfquote:Op donderdag 3 april 2008 21:12 schreef Lushy het volgende:
Nou, het zit erop...
Ik moest meteen rijden, maar alleen sturen. Sturen...sturen...en oh ja, sturen. Bijna de hele les besteed aan sturen. Ik vloog werkelijk alle kanten op![]()
Dit wordt een meerjarenplan hoor
Het vervelende van internet is dat je ervaringen van anderen leest, die meteen in de eerste les al konden schakelen, gas geven etc. Waardoor je bang bent dat je wel een heeeuuule trage leerling zal zijn of zo.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:17 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ach welnee, dat kan je nog niet zeggen aan de hand van één les. Heel veel mensen sturen alleen de eerste les. Ik reed heel rechts, bijna allemaal spiegels eraf enzo. Went vanzelf.
Lushy, het allerbelangrijkste wat je voor ogen moet houden is dat elk mens uniek is.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:39 schreef Lushy het volgende:
[..]
Het vervelende van internet is dat je ervaringen van anderen leest, die meteen in de eerste les al konden schakelen, gas geven etc. Waardoor je bang bent dat je wel een heeeuuule trage leerling zal zijn of zo.
Maar ik lees nu dus dat meer mensen alleen sturen in de eerste les, dat geeft moed![]()
Volgende week dinsdag en donderdag mag ik weer...ben benieuwd!
Wat Vannelle zegt, en mijn rijinstructeur vertelde toentertijd dat hij het liefst mensen had die nog nooit hadden gereden. Zijn neefje was dus het overmoedige typequote:Op donderdag 3 april 2008 22:39 schreef Lushy het volgende:
[..]
Het vervelende van internet is dat je ervaringen van anderen leest, die meteen in de eerste les al konden schakelen, gas geven etc. Waardoor je bang bent dat je wel een heeeuuule trage leerling zal zijn of zo.
Maar ik lees nu dus dat meer mensen alleen sturen in de eerste les, dat geeft moed![]()
Volgende week dinsdag en donderdag mag ik weer...ben benieuwd!
Bedankt voor deze peptalk....échtquote:Op donderdag 3 april 2008 22:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Lushy, het allerbelangrijkste wat je voor ogen moet houden is dat elk mens uniek is.
Ervaringen die iemand anders heeft gehad betekenen niet dat jij hetzelfde mee gaat maken.
Jij bent nu je eigen traject in gegaan en de ervaringen van anderen zijn nuttig om van te leren, niet om jezelf er mee te vergelijken.
Mensen die in de 1e les al kunnen schakelen hebben ws. óf schakelbrommer gehad, óf eerder gereden of ze hebben iets meer durf/aanleg of het is een andere benadering van de instructeur.
Het kan alle kanten op zie je wel, verschillen kunnen overal aan liggen. Vergelijk jezelf niet met een ander maar trek samen met je instructeur een eigen plan, je bent tenslotte uniek.
Mensen die eerder auto hebben gereden hebben het voordeel dat het gas/koppelingsgevoel er is.
Nadeel is dat ze het misschien verkeerd hebben geleerd of overmoedig worden omdat ze denken dat ze al kunnen autorijden.
Een auto vooruit kunnen krijgen is iets anders dan je in het verkeer te begeven.
Dit kán een voordeel voor jou zijn, hangt van je instelling af.
Vergelijk jezelf niet met anderen maar kijk puur naar jezelf, sta er open voor en het komt allemaal goed!
Dat durf ik nog nietquote:Op vrijdag 4 april 2008 10:28 schreef Nashje het volgende:
Vanmorgen m'n rijbewijs opgehaald, meteen met de auto naar school.
Het geeft wel een kick om zo alleen naar school te mogen rijden.
Als er geen zebrapad staat bij het verlaten van een rotonde hebben de voetgangers geen voorrang. Naar mijn weten moet je fietsers altijd voorlaten bij het verlaten van een rotonde.quote:Op maandag 7 april 2008 10:06 schreef button4ever het volgende:
Ik heb een vraag m.b.t. rotondes. Wie moet je allemaal voor laten gaan als je de rotonde verlaat? Volgens mij moet je alle verkeer voorlaten dus (fietsers én voetgangers) maar begon er vandaag een beetje over te twijfelen... Gekke is dat er bij ons in het dorp een rotonde is waar je als voetganger nooit wordt voorgelaten door verlatend verkeer, terwijl dat dus wel een rotonde is. Dus zou iemand ook antwoord kunnen geven of deze regels op elke rotonde zo gelden?
Alvast hartstikke bedankt!
Als voetganger rechtdoorgaat op een weg waar jij afslaat heeft deze wel voorrang, dus ook bij een rotonde. Als jij de rotonde rechts neemt en een voetganger steekt over heeft deze dus voorrang.quote:Op maandag 7 april 2008 13:02 schreef attieboy het volgende:
Als er geen zebrapad staat bij het verlaten van een rotonde hebben de voetgangers geen voorrang. Naar mijn weten moet je fietsers altijd voorlaten bij het verlaten van een rotonde.
haaaaaaaaaaaaaaaientandenquote:Op maandag 7 april 2008 13:02 schreef attieboy het volgende:
[..]
Als er geen zebrapad staat bij het verlaten van een rotonde hebben de voetgangers geen voorrang. Naar mijn weten moet je fietsers altijd voorlaten bij het verlaten van een rotonde.
Staan er niet altijd. Je hebt zelfs rotondes waarbij je mensen die op de rotonde willen voor moet laten gaan, omdat zij van rechts komen.quote:Op maandag 7 april 2008 17:47 schreef Renesite het volgende:
haaaaaaaaaaaaaaaientanden
Theorieles nemen ookquote:Op maandag 7 april 2008 23:02 schreef Diemietuhriej het volgende:
Theorieles zuigt.
Als je het een beetje interessant vind... maar het meeste leer je van de oefen cdromsquote:Op maandag 7 april 2008 23:08 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ja ach.. zal er heus niet van achteruit gaan.En ik hoef het niet zelf te betalen dusja.
Ik ken mezelf ook goed genoeg dat ik niet met dat boek op mijn schoot dat ga zitten leren dus zo leer ik tenminste nog wat.
Dan geef ik bijna altijd voorrang aan de fietsersquote:Op maandag 7 april 2008 17:56 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Staan er niet altijd. Je hebt zelfs rotondes waarbij je mensen die op de rotonde willen voor moet laten gaan, omdat zij van rechts komen.
Jij bent echt stoer hé!quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb helemaal niet geleerd voor m'n theoriein 1 keer gehaald met 6 fout
![]()
Ja, maar ik heb in principe er ok weinig tijd voor gehad door mijn studie. Maar goed, als je al een aantal rijlessen hebt gehad scheelt dat ook heel veel hoor.quote:
Ik een paar keer wat lezen 3 fout.quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb helemaal niet geleerd voor m'n theoriein 1 keer gehaald met 6 fout
![]()
Maar goed, straks om 10.50 word ik opgehaald en dan om 11.40 weer examen. Dit keer maar ff wat rustiger aan doen en niet proberen om toch door dat ene kleine gaatje te gaan
Snap/geloof ik niet. Misschien als je een brommercertificaat hebt en je hebt wat geluk, maar anders echt niet. Er zijn gewoon zoveel feitjes die je anders echt niet weet.quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb helemaal niet geleerd voor m'n theoriein 1 keer gehaald met 6 fout
![]()
maar wel je theorie in 1 keer zonder te leren!quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:14 schreef Irritatie100 het volgende:
Weer gezaktEerste keer kon ik erin komen, maar nu vond ik het belachelijk. 4 onafhankelijke mensen (2 instructeurs, examinator bij de TTT en de examinator bij m'n eerste examen) vonden dat ik op bepaalde punten te snel reed. De reden waarom ik nu gezakt ben.... ik reed te langzaam
![]()
Was ook het enige punt. Die vent zei: je verkeerstaak voer je wel goed uit. Ik zeg: dat is toch de bedoeling van autorijden? Niet echt een goed antwoord op gehad, maar ja discussieren met zo'n man is toch zinloos. Ik heb gezegd dat ik het onzin vond vanwege die andere 4 mensen en toen zei hij: ja, als je nu gehaast had gereden had je wel geslaagd
![]()
Maar goed, volgende keer is 26 april. 3 keer scheepsrecht hopelijk
Ik had een aantal maanden rijles gehad dat scheelt heel veel. De instructeur vertelt wel eens wat, ik vraag wel eens wat aan hem, je hebt al ervaring met alles. En ik had idd geluk, het was niet een erg lastig examen en ik had het boek 1 keertje doorgelezen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Snap/geloof ik niet. Misschien als je een brommercertificaat hebt en je hebt wat geluk, maar anders echt niet. Er zijn gewoon zoveel feitjes die je anders echt niet weet.
Daarom vind ik die examens ook zo kut. Je kan echt niet meten wat iemand nou écht weet of nietquote:Op dinsdag 8 april 2008 17:32 schreef TC03 het volgende:
Snap/geloof ik niet. Misschien als je een brommercertificaat hebt en je hebt wat geluk, maar anders echt niet. Er zijn gewoon zoveel feitjes die je anders echt niet weet.
Bij mijn eerste les hoefde ik ook alleen te sturen, alleen m'n allereerste bocht was nogal een scherpe, onder een tunnel door.. ik dacht dat een stukje naar rechts draaien wel genoeg was, beetje zoals je stuurt op de fietsquote:Op donderdag 3 april 2008 22:39 schreef Lushy het volgende:
[..]
Het vervelende van internet is dat je ervaringen van anderen leest, die meteen in de eerste les al konden schakelen, gas geven etc. Waardoor je bang bent dat je wel een heeeuuule trage leerling zal zijn of zo.
Maar ik lees nu dus dat meer mensen alleen sturen in de eerste les, dat geeft moed![]()
Volgende week dinsdag en donderdag mag ik weer...ben benieuwd!
Ik ging pas in discussie met hem toen hij al had verteld dat ik gezakt wasquote:Op woensdag 9 april 2008 14:31 schreef Nashje het volgende:
Je moet sowieso niet discussieren met een examinator. Je moet in goede aarde vallen bij hem door aardig te doen, dus alles accepteren wat ie zegt en beetje meelullen. Werkt altijd goed.
Als je met zo iemand in discussie staat sta je al met 1-0 achter.
Werkt perfect jaquote:Op woensdag 9 april 2008 14:31 schreef Nashje het volgende:
Je moet sowieso niet discussieren met een examinator. Je moet in goede aarde vallen bij hem door aardig te doen, dus alles accepteren wat ie zegt en beetje meelullen. Werkt altijd goed.
Als je met zo iemand in discussie staat sta je al met 1-0 achter.
Scherpe bochten op smalle stukken zijn eng idd...vooral omdat je dat inzicht in de breedte van de auto nog niet hebt.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:29 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Bij mijn eerste les hoefde ik ook alleen te sturen, alleen m'n allereerste bocht was nogal een scherpe, onder een tunnel door.. ik dacht dat een stukje naar rechts draaien wel genoeg was, beetje zoals je stuurt op de fietsAuto links naast me moest flink uitwijken
![]()
Hoest gegaan verder?
Waarop? En heb je al een nieuwe datum?quote:Op woensdag 9 april 2008 17:04 schreef Geqxon het volgende:
Aww, gezakt. Jammer, volgende keer beter.
quote:Op woensdag 9 april 2008 17:09 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Waarop? En heb je al een nieuwe datum?
Juni pasquote:Op woensdag 9 april 2008 17:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Straatjes van rechts over het hoofd zien, fietsers inhalen vlak voor een kruispunt..... en mijn oriëntatiepunt totaal niet weten te vinden.
Mijn nieuwe datum zal waarschijnlijk ergens in Juni zijn. De tussentijd ga ik opvullen met wss. motorlessen. Autolessen beginnen zo saai te worden.
Ik heb het ook 13 jaar uitgesteldquote:Op woensdag 9 april 2008 17:03 schreef ZwarteMagika het volgende:
Goed hee![]()
Ik heb het jarenlang voor me uitgeschoven omdat het me doodeng leek, maar vind het juist hartstikke leuk om te doen. M'n TTT is aangevraagd, dus het schiet al op. Straks lekker naar m'n werk crossen
Ik zit idd bij een redelijk grote rijschool ja.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:30 schreef Geqxon het volgende:
Leusden. Op het examen dat ik net had moest ik ongeveer anderhalve maand wachten.
Les jij bij een grote rijschool? Die kunnen ze namelijk inkopen. Zelf zit ik bij een kleine zelfstandige, die zijn daardoor een beetje de lul.
De routes had ik wel geoefend, maar ik haalde twee routes door de war, en ging de verkeerde kant de snelweg op.
Ik kreeg m'n rijbewijs kado voor het slagen van m'n middelbare school.. ben nu 26quote:Op woensdag 9 april 2008 17:30 schreef Lushy het volgende:
[..]
Ik heb het ook 13 jaar uitgesteld![]()
Maar ben ook blij dat ik nu alsnog begonnen ben.
Succes met je TTT binnenkort!!
quote:Op woensdag 9 april 2008 17:40 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Ik kreeg m'n rijbewijs kado voor het slagen van m'n middelbare school.. ben nu 26
Dankje, jij ook met je komende lessen, gaat steeds leuker worden
En terechtquote:Op woensdag 9 april 2008 17:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Straatjes van rechts over het hoofd zien, fietsers inhalen vlak voor een kruispunt..... en mijn oriëntatiepunt totaal niet weten te vinden.
Mijn nieuwe datum zal waarschijnlijk ergens in Juni zijn. De tussentijd ga ik opvullen met wss. motorlessen. Autolessen beginnen zo saai te worden.
Reactiesnelheid is 1 seconde. Ga naar de bieb en zoek daar een boek van Vekabest (ben ik erg tevreden over) of Verjo met oefenexamens. Je kan ook online examens oefenen, maar die zijn meestal wel betaald. Vaak kan je bij de bieb ook cd's lenen met oefenexamens, bijv. van de ANWB, Zebra of Vekabest ofzo. Ook erg fijn. Ik heb nog een zooi oefenexamens van 2007 (zonder gevaarherkenning) van een torrent weten te halen, misschien ook een ideequote:Op woensdag 9 april 2008 19:04 schreef MikeLowrey het volgende:
Tering theorie12 fout
Verdomme kreeg allemaal vragen die ik in mijn boek (ANWB) niet kon vinden.. Zoals gemiddelde reactiesnelheid?? Hoe de fuck kan ik dat weten?
![]()
Iemand een idee waar ik een proefexamen kan maken die beetje op die van het CBR lijkt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |