abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 april 2008 @ 11:17:04 #101
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_57825009
Mensen die binnekort voor examen op moeten kunnen dat vergeten. Ik ook!

Rij-examen kan pas in oktober
door Harrie Nijen Twilhaar
AMSTERDAM - Mogelijk tienduizenden kandidaten die voor hun praktijkrijexamen op moeten, kunnen dat de komende maanden vergeten.

Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) kampt met grote achterstanden. De wachttijden lopen door gebrek aan examinatoren zelfs op tot eind oktober.

Vorig jaar beloofde het CBR ook al beterschap. Toen liep het met de reserveringen ook al compleet uit de hand. Bovag afdeling rijschoolhouders heeft bevestigd dat er grote problemen zijn op het hoofdkantoor in Rijswijk.

,,Het ontbeert het CBR aan capaciteit en flexibiliteit. Ze zijn een monopolist en dat merk je.” De spanningen onder rijschoolhouders en het CBR lopen hoog op.

Brancheorganisatie Bovag eistte vorig jaar keiharde garanties van het CBR. ,,Daarvan iets niets terecht gekomen. De ellende begint opnieuw”, aldus Bovag-zegsman Paul de Waal.

Verschillende rijschoolhouders klagen steen en been. ,,We moeten nu tot eind oktober wachten”, zegt Willem Groot van Verkeersschool Animo in Haarlem. Zijn collega Ernst Deij in Roosendaal is woedend.

,,Er worden spelletjes gespeeld op het CBR-kantoor in Rijswijk. ,,Alles wordt op de rijscholen afgewenteld omdat wij niet goed kunnen reserveren. Wij zijn niet de schuldigen.”

Vrijdag vindt er op het hoofdkantoor van het CBR spoedoverleg met de Bovag plaats.

De problemen doen zich nagenoeg voor in het hele land. Vooral in de regio Amsterdam, Maastricht, Rotterdam en Roosendaal is er sprake van een grote wachtlijst. Het CBR beschikt over onvoldoende examinatoren.

De directie van het CBR verklaarde vorige week tegenover De Telegraaf dat er vanwege de seizoensinvloeden rond de zomermaanden altijd meer vraag is dan beschikbare capaciteit.

CBR-regiodirecteur Albert Klappe beweerde vorige week nog dat er geen sprake was van achterstand. Hij reageerde op een noodkreet van rijschoolhouders uit Brabant. ,,We kunnen rond juni weer mensen laten afrijden. Rijschoolhouders weten dat ze rond de zomer altijd met veel extra aanvragen zitten.”
pi_57827175
Had ik dus ook met Leiden. Maar ik kan nu over twee weken al terecht in Rijswijk . Maar als je in Leiden af wil rijden kun je dat vergeten tot september/oktober ja :/. Heb ik voor weinig geoefend in die specifieke stad.
pi_57831864
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 10:58 schreef Lushy het volgende:

[..]

Bedankt voor deze peptalk....écht
Graag gedaan.
Hopelijk heb je er iets aan.
pi_57837155
Je moet dus gewoon zo'n rijschool hebben die die examens heeft gehamsterd
pi_57837693
Bij een maat die lest in Rotterdam kon hij in mei afrijden, valt dus wel mee.
Geen referral hier.
  maandag 7 april 2008 @ 10:06:41 #106
99755 button4ever
Go Button Go!!!
pi_57884186
Ik heb een vraag m.b.t. rotondes. Wie moet je allemaal voor laten gaan als je de rotonde verlaat? Volgens mij moet je alle verkeer voorlaten dus (fietsers én voetgangers) maar begon er vandaag een beetje over te twijfelen... Gekke is dat er bij ons in het dorp een rotonde is waar je als voetganger nooit wordt voorgelaten door verlatend verkeer, terwijl dat dus wel een rotonde is. Dus zou iemand ook antwoord kunnen geven of deze regels op elke rotonde zo gelden?

Alvast hartstikke bedankt!
Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is a Mystery
pi_57887565
quote:
Op maandag 7 april 2008 10:06 schreef button4ever het volgende:
Ik heb een vraag m.b.t. rotondes. Wie moet je allemaal voor laten gaan als je de rotonde verlaat? Volgens mij moet je alle verkeer voorlaten dus (fietsers én voetgangers) maar begon er vandaag een beetje over te twijfelen... Gekke is dat er bij ons in het dorp een rotonde is waar je als voetganger nooit wordt voorgelaten door verlatend verkeer, terwijl dat dus wel een rotonde is. Dus zou iemand ook antwoord kunnen geven of deze regels op elke rotonde zo gelden?

Alvast hartstikke bedankt!
Als er geen zebrapad staat bij het verlaten van een rotonde hebben de voetgangers geen voorrang. Naar mijn weten moet je fietsers altijd voorlaten bij het verlaten van een rotonde.
"For his own good, tell Bruce Lee and the Karate Kids that none of us are carrying automatic weapons, cuz here in this country, it don't add inches to ur dick. You get a life sentence for it.."
pi_57888428
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:02 schreef attieboy het volgende:
Als er geen zebrapad staat bij het verlaten van een rotonde hebben de voetgangers geen voorrang. Naar mijn weten moet je fietsers altijd voorlaten bij het verlaten van een rotonde.
Als voetganger rechtdoorgaat op een weg waar jij afslaat heeft deze wel voorrang, dus ook bij een rotonde. Als jij de rotonde rechts neemt en een voetganger steekt over heeft deze dus voorrang.
  Moderator maandag 7 april 2008 @ 17:47:02 #109
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57892844
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:02 schreef attieboy het volgende:

[..]

haaaaaaaaaaaaaaaientanden
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_57893014
quote:
Op maandag 7 april 2008 17:47 schreef Renesite het volgende:
haaaaaaaaaaaaaaaientanden
Staan er niet altijd. Je hebt zelfs rotondes waarbij je mensen die op de rotonde willen voor moet laten gaan, omdat zij van rechts komen.
  maandag 7 april 2008 @ 22:58:22 #111
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_57899868
voorrang geven zuigt
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_57899977
Theorieles zuigt.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_57900027
quote:
Op maandag 7 april 2008 23:02 schreef Diemietuhriej het volgende:
Theorieles zuigt.
Theorieles nemen ook .

Weggegooid geld.
pi_57900117
Ja ach.. zal er heus niet van achteruit gaan. En ik hoef het niet zelf te betalen dusja.

Ik ken mezelf ook goed genoeg dat ik niet met dat boek op mijn schoot dat ga zitten leren dus zo leer ik tenminste nog wat.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  Moderator dinsdag 8 april 2008 @ 07:42:06 #115
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57903375
quote:
Op maandag 7 april 2008 23:08 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ja ach.. zal er heus niet van achteruit gaan. En ik hoef het niet zelf te betalen dusja.

Ik ken mezelf ook goed genoeg dat ik niet met dat boek op mijn schoot dat ga zitten leren dus zo leer ik tenminste nog wat.
Als je het een beetje interessant vind... maar het meeste leer je van de oefen cdroms
quote:
Op maandag 7 april 2008 17:56 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Staan er niet altijd. Je hebt zelfs rotondes waarbij je mensen die op de rotonde willen voor moet laten gaan, omdat zij van rechts komen.
Dan geef ik bijna altijd voorrang aan de fietsers
pi_57905409
Ik heb helemaal niet geleerd voor m'n theorie in 1 keer gehaald met 6 fout

Maar goed, straks om 10.50 word ik opgehaald en dan om 11.40 weer examen. Dit keer maar ff wat rustiger aan doen en niet proberen om toch door dat ene kleine gaatje te gaan
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:18:58 #117
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_57905439
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Jij bent echt stoer hé!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_57905682
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:18 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Jij bent echt stoer hé!
Ja, maar ik heb in principe er ok weinig tijd voor gehad door mijn studie. Maar goed, als je al een aantal rijlessen hebt gehad scheelt dat ook heel veel hoor.
pi_57908518
edit: motortopic is verderop, dacht dat dit zowel auto als motor was..

[ Bericht 84% gewijzigd door MrDrako op 08-04-2008 14:56:14 ]
pi_57911133
Weer gezakt Eerste keer kon ik erin komen, maar nu vond ik het belachelijk. 4 onafhankelijke mensen (2 instructeurs, examinator bij de TTT en de examinator bij m'n eerste examen) vonden dat ik op bepaalde punten te snel reed. De reden waarom ik nu gezakt ben.... ik reed te langzaam

Was ook het enige punt. Die vent zei: je verkeerstaak voer je wel goed uit. Ik zeg: dat is toch de bedoeling van autorijden? Niet echt een goed antwoord op gehad , maar ja discussieren met zo'n man is toch zinloos. Ik heb gezegd dat ik het onzin vond vanwege die andere 4 mensen en toen zei hij: ja, als je nu gehaast had gereden had je wel geslaagd

Maar goed, volgende keer is 26 april. 3 keer scheepsrecht hopelijk
pi_57912327
Ik vind dat altijd zulke butredenen: Je rijdt te (on)zeker, je rijdt hier net iets te langzaam/snel oid... Je rijstijl is echt nog niet superontwikkeld als je afrijdt en zodra je je papiertje heb verandert 'ie toch wel .
  Moderator dinsdag 8 april 2008 @ 17:15:55 #122
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57914021
quote:

Maar goed, straks om 10.50 word ik opgehaald en dan om 11.40 weer examen. Dit keer maar ff wat rustiger aan doen en niet proberen om toch door dat ene kleine gaatje te gaan
Ik een paar keer wat lezen 3 fout.

Kiss my @$$
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:32:12 #123
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_57914336
quote:
Snap/geloof ik niet. Misschien als je een brommercertificaat hebt en je hebt wat geluk, maar anders echt niet. Er zijn gewoon zoveel feitjes die je anders echt niet weet.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:58:36 #124
97934 ASroma
Flamboyant
pi_57914775
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 15:14 schreef Irritatie100 het volgende:
Weer gezakt Eerste keer kon ik erin komen, maar nu vond ik het belachelijk. 4 onafhankelijke mensen (2 instructeurs, examinator bij de TTT en de examinator bij m'n eerste examen) vonden dat ik op bepaalde punten te snel reed. De reden waarom ik nu gezakt ben.... ik reed te langzaam

Was ook het enige punt. Die vent zei: je verkeerstaak voer je wel goed uit. Ik zeg: dat is toch de bedoeling van autorijden? Niet echt een goed antwoord op gehad , maar ja discussieren met zo'n man is toch zinloos. Ik heb gezegd dat ik het onzin vond vanwege die andere 4 mensen en toen zei hij: ja, als je nu gehaast had gereden had je wel geslaagd

Maar goed, volgende keer is 26 april. 3 keer scheepsrecht hopelijk
maar wel je theorie in 1 keer zonder te leren!

pi_57915142
Ik zie dit topic nu pas .

Gisteren m'n eerste rijles gehad (op m'n verjaardag ), ging volgens mij wel redelijk. Begonnen (zoals iedereen geloof ik) met koppeling, schakelen en gas geven, ja, en de spiegels bijstellen .

Heb les bij een rijschoolhouder hier in een dorp verderop (Guus Kolkman voor wie het wil weten ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')