abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54411981
De 'lessers':

Meld hier:
  • wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
  • wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
  • natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veelgestelde vragen
  • Hoe kies ik een rijschool uit?
    Op deze site kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

• Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

• Wat moet je meenemen naar je TTT?
    Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

• Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
    Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het cbr op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost zo'n 30 euro en contant betalen kan niet.

• Wat moet je meenemen naar je Praktijkexamen?
    Een theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

• Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
    Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

• Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

• Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

• Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

• Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

• Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
    Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

• Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
    NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Gesloten topics:
    1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
    41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76
    77|78|79|80|81|82|83|84|85|86|87|88|89|90|91|92|93|94|95|

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2007:
    - Handschoen (4 januari)
    - Kerdaben (10 januari)
    - Sandertjuh (11 januari)
    - Me_Wesley (16 januari)
    - Drifter__ (16 januari)
    - TheRuud (17 januari)
    - ruudjuh31 (17 januari)
    - pkeijsers (19 januari)
    - FoxHunter (19 januari)
    - Bojaaper (19 januari)
    - Mindlight (22 januari)
    - -beer- (22 januari)
    - den smee E achter B(24 januari)
    - Multiply (24 januari)
    - Sjengdanny (25 januari)
    - Zosk (2 februari)
    - Meki ( 6 Februari )
    - Covie (6 Februari)
    - CySt (12 februari)
    - Marloes (13 februari)
    - MarcoD (14 februari)
    - Skaai (16 februari)
    - DakDuuf (19 februari)
    - Pino_666 (20 februari)
    - pascalheister (21 februari)
    - gothic-blackie (8 maart)
    - BLADEZZ (16 maart)
    - Hadewych (28 maart)
    - PartyAnimal87 (30 maart)
    - PeeJie_ (3 April)
    - Jarkie (11 April)
    - EDMAN- (12 April)
    - Maravilla (16 april)
    - Mathijz (19 april)
    - Johnns (20 april)
    - Alcarin (23 april)
    - Bakayarou (23 april)
    - Rosu (24 april)
    - Xbox_360 (25 april)
    - paulus1709 (28 april)
    - miss_bleu (3 mei)
    - Wisheh! (9 mei)
    - brandsrus (14 mei)
    - Turbo_Diesel (15 mei)
    - Leroytje (15 mei)
    - Simsfan88 (23 mei)
    - Dreetjuh (23 mei)
    - Hoppla (29 mei)
    - Kcin22 (4 juni)
    - Ridocar (9 juni) E achter C
    - Thormodo (14 juni)
    - Game_Error (28 juni)
    - RiKe (4 juli)
    - Remco_h (20 juli)
    - OG-Loco (26 juli)
    - Maxamius (6 augustus)
    - Meddo (21 augustus)
    - ForeverEternalFreak (3 september)
    - Renesite (27 september)
    - Viking84 (9 oktober)
    - Icebliss (10 oktober)
    - AGiath (11 oktober)

Geslaagden Gefeliciteerd!

Aankomende examens:
    13 november: Dynamiet, Sneek, 13:05 (auto B)
    16 november: Sanderrrr, Nijmegen, 09:00 (auto B)
    06 december: lj_lightning, Nijmegen, 08:00 (auto B)
    18 januari: CasB, Gouda, 09:50 (auto B)

Iedereen die de komende tijd moet afrijden of zijn theorie moet halen, succes! Zet hem op!

Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent

[ Bericht 2% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 06-11-2007 20:25:33 ]
  • Bram! Boterham!
    pi_54412026
    nijmegen tijdens de spits altijd leuk
    pi_54412064
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 19:42 schreef Miss_S het volgende:
    nijmegen tijdens de spits altijd leuk [afbeelding]
    Ja en ik heb ook het 'geluk' dat het CBR-kantoor naast een school staat al die ellendige scholieren die op dat moment naar school gaan om je auto heen
    Bram! Boterham!
    pi_54412145
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 19:44 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Ja en ik heb ook het 'geluk' dat het CBR-kantoor naast een school staat al die ellendige scholieren die op dat moment naar school gaan om je auto heen
    ja ik weet het
    maar komt vast goed joh, gewoon goed opletten
    je staat wel vooral stil rond die tijd in nijmegen dus de tijd gaat wel sneller
    pi_54412154
    Ik vind rijden in de spits veel beter te doen dan overdag rijden, als het zeg maar tussen druk en rustig in zit.
    So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
    pi_54412417
    Ik ben sinds 20 oktober aan het lessen, wel interessant. Alleen ff wennen dat je een beetje midden op de weg moet rijden...:)
    Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
    whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
    pi_54412553
    Ik mag 13 november weer afrijden, ben me zelf vergeten tussen het lijstje te zetten. Dat heb ik dus nu direct maar gedaan en direct ff chronologisch neergezet.
      dinsdag 6 november 2007 @ 20:09:07 #8
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_54412592
    Ha, ik sta bij de geslaagden .

@ Dynamiet: je had je de moeite wel kunnen besparen want tegen de tijd dat we bij deeltje 99 zijn heb je je papiertje vast al binnen .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_54412819
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 20:07 schreef dynamiet het volgende:
    Ik mag 13 november weer afrijden, ben me zelf vergeten tussen het lijstje te zetten. Dat heb ik dus nu direct maar gedaan en direct ff chronologisch neergezet.
    Fixed

ik heb stiekem een hoofdplaatje/head/banner weet ik het in elkaar gezet, mocht die storen dan haal ik hem wel weg
    Bram! Boterham!
      Moderator dinsdag 6 november 2007 @ 20:19:45 #10
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_54412897
    Ik heb een modje geschopt voor de OP

Ik stond nogsteeds tussen de lessers !
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
      Moderator dinsdag 6 november 2007 @ 20:20:12 #11
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_54412913
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 20:17 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Fixed

ik heb stiekem een hoofdplaatje/head/banner weet ik het in elkaar gezet, mocht die storen dan haal ik hem wel weg
    Updeet hem dan nog eens met de Wiki Ben er net in bezig geweest
    pi_54412943
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 20:20 schreef Renesite het volgende:

[..]

Updeet hem dan nog eens met de Wiki [afbeelding] Ben er net in bezig geweest
    Oh Moment

[edit]
    Als het goed is moet nu alles kloppen, right?
    Bram! Boterham!
      Moderator dinsdag 6 november 2007 @ 20:39:20 #13
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_54413473
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 20:21 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Oh Moment

[edit]
    Als het goed is moet nu alles kloppen, right?
    Jaga
    pi_54413666
    Nog even een vraagje hier...

Mijn instructeur vertelde me gisteren dat hij niet het examen voor me zou aanvragen als ik niet nog eens 10 uren zou inplannen voordat ik het examen heb. Is dit wel normaal? Stel je denkt dat je klaar bent voor het examen en je wilt het aanvragen, maar de wachttijd is nog een maand voordat je examen mag doen bijvoorbeeld, moet je in die tussentijd dan altijd nog lessen inplannen?

Het is wel zo dat ik er nu nog niet klaar voor ben en dat zegt mijn instructeur ook. Ik weet dus niet of hij me ook zou verplichten nog rijlessen te nemen als in het voorbeeld.
    Tok.
    pi_54414796
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 19:49 schreef Addict89 het volgende:
    Ik vind rijden in de spits veel beter te doen dan overdag rijden, als het zeg maar tussen druk en rustig in zit.
    Ik vind drukte ook niet zo heel erg. Als het druk is dan rijdt iedereen een stuk langzamer en hoef je niet zo erg op te letten. Alleen irritant als ze 40 rijden waar je 80 mag .
    pi_54415699
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 20:47 schreef kip_zonder-kop het volgende:
    Nog even een vraagje hier...

Mijn instructeur vertelde me gisteren dat hij niet het examen voor me zou aanvragen als ik niet nog eens 10 uren zou inplannen voordat ik het examen heb. Is dit wel normaal? Stel je denkt dat je klaar bent voor het examen en je wilt het aanvragen, maar de wachttijd is nog een maand voordat je examen mag doen bijvoorbeeld, moet je in die tussentijd dan altijd nog lessen inplannen?

Het is wel zo dat ik er nu nog niet klaar voor ben en dat zegt mijn instructeur ook. Ik weet dus niet of hij me ook zou verplichten nog rijlessen te nemen als in het voorbeeld.
    Zoals ik het lees wil hij je nog 10 uur laten rijden voor je examen. Je geeft zelf al aan dat je nog niet klaar bent dus is dat niet zo gek.
    Als hij 10 uur wil rijden tot de examenaanvraag wordt het een ander verhaal....
    pi_54420460
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 20:09 schreef Viking84 het volgende:
    Ha, ik sta bij de geslaagden .

@ Dynamiet: je had je de moeite wel kunnen besparen want tegen de tijd dat we bij deeltje 99 zijn heb je je papiertje vast al binnen .
    Ik ga er gewoon voor zorgen dat we dinsdag op deel 99 zitten , maar dinsdag moet ik sowieso tussen de geslaagden zetten.

edit: zie net dat het al is aangepast

[ Bericht 5% gewijzigd door dynamiet op 07-11-2007 01:14:47 ]
      woensdag 7 november 2007 @ 11:58:37 #18
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_54425830
    Oh ik had vanmorgen weer 2 uur les en het loopt toch niet zo lekker... op rotondes vergeet / of pak ik te laat de dode hoek mee en voorsorteren gaat ook wel eens fout. Gelukkig heb ik nog 20 uur les, heb 12 uur les gehad. Het is gewoon puur dat stomme kijken wat ik steeds vergeet, zo frustrerend.

Maar gister reed ik op de Rijksstraatweg in Haarlem en toen reed een lesauto voor me een fietser aan, dat is me gelukkig nog niet gebeurd
    Levenswerk: Berlijn Blog.
      woensdag 7 november 2007 @ 12:02:49 #19
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_54425941
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 11:58 schreef Leinonlein het volgende:
    Oh ik had vanmorgen weer 2 uur les en het loopt toch niet zo lekker... op rotondes vergeet / of pak ik te laat de dode hoek mee en voorsorteren gaat ook wel eens fout. Gelukkig heb ik nog 20 uur les, heb 12 uur les gehad. Het is gewoon puur dat stomme kijken wat ik steeds vergeet, zo frustrerend.
    Had ik ook last van, vooral als ik een bijzondere verrichting had gedaan. Zou ik wegrijden, was m'n koppeling weg. Subtiel signaaltje van m'n instructeur dat ik wat vergeten was .
    quote:
    Maar gister reed ik op de Rijksstraatweg in Haarlem en toen reed een lesauto voor me een fietser aan, dat is me gelukkig nog niet gebeurd
    Oh God, dat is inderdaad wel heel erg... Dan zat die instructeur ook te suffen? Hopelijk viel het een beetje mee?
    Niet meer actief op Fok!
      woensdag 7 november 2007 @ 12:04:59 #20
    164283 Luco
    Buongiorno!
    pi_54425988
    Zal ik mezelf dan ook maar melden...

Net 3 keer mogen lessen, morgen 4e les. Grote probleem is bij mij gewoon m'n rust (En eht over het hoofd zien van mensen bij zebrapaden...). Ik doe alles te gehaast. Hopen dat het morgen beter gaat...
    Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
      woensdag 7 november 2007 @ 12:13:08 #21
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_54426144
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 12:02 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Had ik ook last van, vooral als ik een bijzondere verrichting had gedaan. Zou ik wegrijden, was m'n koppeling weg. Subtiel signaaltje van m'n instructeur dat ik wat vergeten was .
    [..]
    Haha, zo erg, ik kan gewoon niet al die handelingen doen in korte tijd. Ik weet dat ik het weet, maar ik doe het niet, ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan af en toe .
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 12:02 schreef Viking84 het volgende:

Oh God, dat is inderdaad wel heel erg... Dan zat die instructeur ook te suffen? Hopelijk viel het een beetje mee?
    Het viel wel mee hoor, zij remde in eerste instantie af waardoor die fietsers gingen oversteken en toen gaf ze ineens weer gas, was heel raar. Niks aan 't handje gelukkig, maar ik schrok wel even
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_54429633
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 12:04 schreef Luco het volgende:
    Zal ik mezelf dan ook maar melden...

Net 3 keer mogen lessen, morgen 4e les. Grote probleem is bij mij gewoon m'n rust (En eht over het hoofd zien van mensen bij zebrapaden...). Ik doe alles te gehaast. Hopen dat het morgen beter gaat...
    Na 3 lessen zou ik me er maar niet zo druk om maken .
    So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
    pi_54433757
    Morgen weer om 9 uur lessen!
    pi_54433797
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 17:28 schreef timp0e het volgende:
    Morgen weer om 9 uur lessen!
    Succes.

Mijn 2 uur voor vandaag zitten er ook weer op. Eerste uur ging vrij goed, heb de instructeur bijna niet gehoord. Jammer genoeg viel de motor uit net toen we op een superdruk kruispunt stil stonden. Toen ik probeerde te starten viel ´ie weer uit dus ik dacht "wat nou weer?:s" maar na poging 2 reden we gelukkig weg. Even een vluchtige bik op de versnellingskast leerde me dat 'ie dus in z`n 2 i.p.v. 1 stond. Dat was wel erg stom omdat dit me lang niet meer is overkomen.

Het tweede uur ging jammer genoeg zwaar klote. Het regende dus op een gegeven moment maakte de instructeur de opmerking dat ik misschien de ruitenwisser achter aan moest doen. Natuurlijk was ik weer zo dom om allang te zijn vergeten hoe ik dat ook alweer deed dus me concentratie lag bij het zoeken naar de juiste schakelaar.
    Gevolg was dat we per ongeluk op de rijbaan naar rechts terechtkwamen i.p.v. rechtdoor dus reden we zo de snelweg op.

Ook had ik nog een tram over het hoofd gezien (ingreep van de instructeur) en reed ik zo een kruispunt over achter een rij auto`s aan zonder goed te hebben gekeken voor bussen/trams/taxi`s.

Ik vraag me af of de mensen die er nu een stuk of 30-40 lessen hebben opzitten ook nog zulke stomme fouten maken. Of ben ik een apart geval?
    Tok.
    pi_54433886
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 17:30 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Succes.

Mijn 2 uur voor vandaag zitten er ook weer op. Eerste uur ging vrij goed, heb de instructeur bijna niet gehoord. Jammer genoeg viel de motor uit net toen we op een superdruk kruispunt stil stonden. Toen ik probeerde te starten viel ´ie weer uit dus ik dacht "wat nou weer?:s" maar na poging 2 reden we gelukkig weg. Even een vluchtige bik op de versnellingskast leerde me dat 'ie dus in z`n 2 i.p.v. 1 stond. Dat was wel erg stom omdat dit me lang niet meer is overkomen.

Het tweede uur ging jammer genoeg zwaar klote. Het regende dus op een gegeven moment maakte de instructeur de opmerking dat ik misschien de ruitenwisser achter aan moest doen. Natuurlijk was ik weer zo dom om allang te zijn vergeten hoe ik dat ook alweer deed dus me concentratie lag bij het zoeken naar de juiste schakelaar.
    Gevolg was dat we per ongeluk op de rijbaan naar rechts terechtkwamen i.p.v. rechtdoor dus reden we zo de snelweg op.

Ook had ik nog een tram over het hoofd gezien (ingreep van de instructeur) en reed ik zo een kruispunt over achter een rij auto`s aan zonder goed te hebben gekeken voor bussen/trams/taxi`s.

Ik vraag me af of de mensen die er nu een stuk of 30-40 lessen hebben opzitten ook nog zulke stomme fouten maken. Of ben ik een apart geval?
    40 lessen nu voor mij en 3 keer examen, maar ik maak zelf niet zulke fouten

Mijn instructeur en ik vinden ook dat ik al vanaf het begin goed rij behalve tijdens een examen!@#$
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')