abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47780991
De 'lessers':

Meld hier:
  • wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
  • wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
  • natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veelgestelde vragen
  • Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

• Wat moet je meenemen naar je TTT?
    Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

• Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
    Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het cbr op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost zo'n 30 euro en contant betalen kan niet.

• Wat moet je meenemen naar je Praktijkexamen?
    Een theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

• Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
    Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

• Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

• Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

• Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

• Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

• Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
    Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

• Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
    NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Gesloten topics:
    1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
    41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76
    77|78|79|80|81|82|83|84|85

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2007:
    - Handschoen (4 januari)
    - Kerdaben (10 januari)
    - Sandertjuh (11 januari)
    - Me_Wesley (16 januari)
    - Drifter__ (16 januari)
    - TheRuud (17 januari)
    - ruudjuh31 (17 januari)
    - pkeijsers (19 januari)
    - FoxHunter (19 januari)
    - Bojaaper (19 januari)
    - Mindlight (22 januari)
    - -beer- (22 januari)
    - den smee E achter B(24 januari)
    - Sjengdanny (25 januari)
    - Zosk (2 februari)
    - Meki ( 6 Februari )
    - Covie (6 Februari)
    - Marloes (13 februari)
    - MarcoD (14 februari)
    - Skaai (16 februari)
    - DakDuuf (19 februari)
    - Pino_666 (20 februari)
    - pascalheister (21 februari)
    - sweetblackie (8 maart)
    - BLADEZZ (16 maart)
    Geslaagden Gefeliciteerd

Aankomende examens:
    28 maart: Hadewych, Drachten, 08:55 (auto)
    28 maart: paulus1709, 's-Hertogenbosch (auto)
    30 maart: PartyAnimal87, Harderwijk, 10:45 (auto)
    03 april: PeeJie, Emmeloord, 09:50 (auto)
    16 april: Maravilla, Rotterdam, 14:00 (auto)
    18 april:leroytje, Nijmegen, 8.00 (auto)
    19 april: Mathijz, Alkmaar, 08:00 (auto)
    20 april: Hoppla, Nijmegen (auto)
    23 april: Alcarin, Rotterdam, 08:00 (auto)
    26 april: Tho_Omas, Venlo, 09:50 (auto)
    3 mei: miss_bleu, utrecht, 14:55 (auto)

Iedereen die de komende tijd moet afrijden of zijn theorie moet halen, succes! Zet hem op!

Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent

Ole en weer verder
  • ----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
    pi_47781026
    Zow ik heb net weer rijles gehad.

de 40ste alweer , maargoed ik heb 4 maanden niet gereden (duim gebroken, instructeur op vakantie, en tentamens), ik heb nu weer 7 lessen gehad en ik mag nu 18 april weer op (voor de 3de x:P )
    En nu gaat het goedkomen
    ----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
    pi_47781058
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 09:45 schreef paulus1709 het volgende:
    ben gisteren weer gezakt
    kreeg als reden concentratie gebrek
    pi_47781507
    Nu een les of 22 gehad... Binnenkort maar eens dat examen regelen
    pi_47782146
    Ik sta in de op
    Stoer en ruig maar net geen tuig
      donderdag 29 maart 2007 @ 10:53:51 #6
    117895 matthendriks
    Switching reality. And back.
    pi_47782736
    Net laatste les gehad. Instructeur maakte het express lekker moeilijk Ging wel lekker.
    Mag hier en daar nog wat vlotter rijden, maargoed geen erge dingen...

5 April a.s. gaat het gebeuren!
    Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
    pi_47784500
    tvp
    Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
    pi_47784994
    Zometeen (12.50 uur) weer rijden
    pi_47785573
    FF melden dat ik zojuist geslaagd ben

BNOR examen gehad, was echt goed te doen

weeeeeeeeeeeeeeee

Straks ff langs bij gemeente kijken of ik m kan aanvragen
    pi_47786341
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 12:09 schreef philipnorth het volgende:

weeeeeeeeeeeeeeee

Gefeliciteerd! nog fouten gemaak?
    Stoer en ruig maar net geen tuig
    pi_47788497
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 12:09 schreef philipnorth het volgende:

weeeeeeeeeeeeeeee

gefeliciteerd!!
    ----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
      Redactie Frontpage donderdag 29 maart 2007 @ 13:29:14 #12
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_47788504
    Over een half uurtje de laatste (hoop hoop hoop hoop) les
      donderdag 29 maart 2007 @ 14:31:35 #13
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_47791299
    Het gaat de laatste paar lessen minder goed voor mijn gevoel. Ik moet omdat ik alles heb gehad nu alles zelf doen. Mijn instructeur grijpt ook alleen op het allerlaatste moment.
    Mijn instructeur zegt nu bijvoorbeeld breng me naar de CBR in Den bosch. En ik moet de weg zelf helemaal uitvogelen. Hij zegt ook niet meer kijk links/ recht.. Ik moet zelf alles doen. Pas als we de situatie hebben gehad vraagt ie heb jij wel de fietsers van rechts gezien. Vaak heb ik dat dan niet gezien. Dan kijk ik naar de linkerkant en vergeet ik de rechterkant. Best moeilijk allemaal...Maar hij zegt wel dat mijn inzicht stukken beter wordt.
    Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
      donderdag 29 maart 2007 @ 14:49:29 #14
    64218 philipnorth
    zeg maar Danny
    pi_47792203
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 14:31 schreef Turbo_Diesel het volgende:
    Het gaat de laatste paar lessen minder goed voor mijn gevoel. Ik moet omdat ik alles heb gehad nu alles zelf doen. Mijn instructeur grijpt ook alleen op het allerlaatste moment.
    Mijn instructeur zegt nu bijvoorbeeld breng me naar de CBR in Den bosch. En ik moet de weg zelf helemaal uitvogelen. Hij zegt ook niet meer kijk links/ recht.. Ik moet zelf alles doen. Pas als we de situatie hebben gehad vraagt ie heb jij wel de fietsers van rechts gezien. Vaak heb ik dat dan niet gezien. Dan kijk ik naar de linkerkant en vergeet ik de rechterkant. Best moeilijk allemaal...Maar hij zegt wel dat mijn inzicht stukken beter wordt.
    Dat is wel een goede manier van lessen iig, omdat het examen in de toekomst ook meer die kant op gaat.

Rijbewijs bij gemeente aanvragen ook gefixed, in principe volgende week donderdag ophalen
    pi_47792826
    Sommige bejaarden mogen van mij ook wel weer eens op rijles. Net in de stad vrouwjte voor me al heel onzeker optrekken enzo.....remt ze in 1 keer vol midden op de weg, ik vol op m ,n rem en gaat ze op haar dooie gemakje keren .
    En totaal niet kijken! Tegemoet komende verkeer stond stil en vrouwtje maar keren.

Ik vindt het niet kunnen zo iemand moeten ze tegen zichzelf en andere weggebruikers beschermen
    pi_47793614
    Da's idd irritant!

Ik heb mn pasje vandaag opgehaald

Ff met mn pa een rondje gereden en de rem werkt goed! Sjees eerste keer remmen zat ik bijna tegen de voorruit ff wennen dus! En de richtingaanwijzer is irritant Gaat er vet makkelijk vanaf en heeft ook niet dat ie zeg maar 4x ofzo gaat. Dus als je iemand over de snelweg ziet rijden met 't knipperlicht nog aan

Mja.. tis wel ff wennen hoor! T ging dus met de auto wel een beetje lomp maar mn vader vond verder dat ik goed reed
    pi_47793808
    tvp
    pi_47793821
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 15:19 schreef ArtemisQ het volgende:
    Da's idd irritant!

Ff met mn pa een rondje gereden en de rem werkt goed! Sjees eerste keer remmen zat ik bijna tegen de voorruit ff wennen dus! En de richtingaanwijzer is irritant Gaat er vet makkelijk vanaf en heeft ook niet dat ie zeg maar 4x ofzo gaat. Dus als je iemand over de snelweg ziet rijden met 't knipperlicht nog aan

Mja.. tis wel ff wennen hoor! T ging dus met de auto wel een beetje lomp maar mn vader vond verder dat ik goed reed
    Jipppieeee proficiat!

Ach over een paar weken is het de gewoonste zaak van de wereld, gaat het allemaal vanzelf.
    Wacht maar tot dat je echt alleen gaat rijden, dat vondt ik zelf wel heel spannend!
    pi_47794699
    verkapte TVP, maar dan met inhoud:
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 20:00 schreef Sylvana het volgende:
    nee, is niks engs aan hoor wel beetje wennen aan het begin, dat je bij 120 nog een keer moet schakelen, terwijl je dat normaal niet hoeft, maar verder weinig verschil vind ik
    naja, ik schakel bij 110 pas naar z'n 5 ... moet ik dan al na 10km/u weer opschakelen, of moet je juist eerder van z'n 4 naar 5?
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 21:18 schreef 16meter het volgende:
    Heb vanochtend wat zitten kloten in een auto met benzine motor. Die sloeg bij mij juist constant af.
    Bij het lessen een diesel, veel makkelijker, koppeling op laten komen en hij begint al te rollen, in tegenstelling tot benzine.
    ik weet niet jij voor benzine auto hebt gereden, maar de benzine auto's waar ik in heb gereden, beginnen ook gewoon te rollen als je de koppeling op laat komen ... verschil is alleen dat je met diesel óf de koppeling heel voorzichtig op moet laten komen, óf de koppeling op een bepaald punt even stil moet houden, omdat 'ie anders afslaat.
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 22:10 schreef Turbo_Diesel het volgende:
    Zegt de mijne ook. Alleen binnen de bebouwde kom. Alles moet gaan volgens het nieuwe rijden..Gaat allemaal zo traag. Daarom vindt mijn instructeur me wat ongeduldig
    Maar een diesel is meestal niet eens vooruit te branden onder de 2000 toeren

Als ik me rijbewijs heb, heb ik dikke schijt aan dat nieuwe rijden..
    haha, mijn instructeur was precies het omgekeerde, ik had niet echt behoefte aan ongeduld gedrag ... maar hij zat me juist op te naaien: 30 is zo langzaam, ga 40 rijden ... bij alle maximumsnelheden gewoon 5km/u hoger zitten ... pas lekker laat schakelen ... haal maar in dit gaat te langzaam ... etc. etc. ... geweldige kerel.
      donderdag 29 maart 2007 @ 15:51:10 #20
    69559 61neorej
    Geeft licht in het donker
    pi_47794904
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 15:19 schreef ArtemisQ het volgende:
    Da's idd irritant!

Och, die richtingaanwijzer vergeet ik heel soms ook nog wel eens, meestal kom ik er wel na paar seconde achter door het getik maar toch, en heb nu al bijna een jaar mijn rijbewijs met regelmatig snelweg rijden.
    silence can say more than thousand words
    pi_47794966
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 15:51 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Och, die richtingaanwijzer vergeet ik heel soms ook nog wel eens, meestal kom ik er wel na paar seconde achter door het getik maar toch, en heb nu al bijna een jaar mijn rijbewijs met regelmatig snelweg rijden.
    ik erger me er juist aan dat hij uit zichzelf uitgaat ... zo lastig op een rotonde ... ik zou dat er het liefst uitgesloopt zien ... ik kan heus zelf wel dat lampje uitzetten.
      donderdag 29 maart 2007 @ 16:00:53 #22
    69559 61neorej
    Geeft licht in het donker
    pi_47795267
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 15:52 schreef immortalsean het volgende:

[..]

ik erger me er juist aan dat hij uit zichzelf uitgaat ... zo lastig op een rotonde ... ik zou dat er het liefst uitgesloopt zien ... ik kan heus zelf wel dat lampje uitzetten.
    Dat is idd ook irritant op een rotonde.
    Leer je bij rijles om bij linksaf de richtingaanwijzer naar links aan te zetten gaat die bij het oprijden van de rotonde weer uit. Zet die naar links daarom meestal niet eens aan. (Bij afslaan van de rotonde naar rechts wel altijd)
    Of bij een stoplicht in de rij moet je je wielen bij het wegrijden iets bijdraaien gaat die richtingaanwijzer weer uit.
    silence can say more than thousand words
    pi_47795366
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 16:00 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Dat is idd ook irritant op een rotonde.
    Leer je bij rijles om bij linksaf de richtingaanwijzer naar links aan te zetten gaat die bij het oprijden van de rotonde weer uit. Zet die naar links daarom meestal niet eens aan. (Bij afslaan van de rotonde naar rechts wel altijd)
    Of bij een stoplicht in de rij moet je je wielen bij het wegrijden iets bijdraaien gaat die richtingaanwijzer weer uit.
    als ik later een eigen auto heb, is dat het eerste wat ik eruit sloop.
      Redactie Frontpage donderdag 29 maart 2007 @ 16:50:14 #24
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_47797363
    nog 18 uurtjes
    pi_47797813
    Examendatum praktijk E achter C is bekend: vrijdag 4 mei, 8:00 (lekker vroeg)
    Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')