abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47761741
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:53 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, dat is ff de koppeling in hops die hendel naar achteren trekken laten komen en klaar.
Ehm. Ik weet niet, maar als ik hier in de buurt al die knooppunten langsdender, dan ga ik liever even terug naar zn 5. Kan je nog steeds 120 rijden en je laat andere mensen niet schrikken met debiel remgedrag.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_47761796
ik heb nog nooit een zesbak gereden. is dat eng?
  Moderator woensdag 28 maart 2007 @ 19:58:12 #278
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47761862
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:55 schreef Lennox het volgende:

[..]

Ehm. Ik weet niet, maar als ik hier in de buurt al die knooppunten langsdender, dan ga ik liever even terug naar zn 5. Kan je nog steeds 120 rijden en je laat andere mensen niet schrikken met debiel remgedrag.
Ik ben gezegend met een snelweg in de buurt die tot aan Joure 1 lange rechte streep is
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 28 maart 2007 @ 19:58:59 #279
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47761905
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:56 schreef immortalsean het volgende:
ik heb nog nooit een zesbak gereden. is dat eng?
Ik heb wel het idee dat hij op de voet wat minder snel afremt... maar dat kan aan mij liggen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47761982
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:56 schreef immortalsean het volgende:
ik heb nog nooit een zesbak gereden. is dat eng?
nee, is niks engs aan hoor wel beetje wennen aan het begin, dat je bij 120 nog een keer moet schakelen, terwijl je dat normaal niet hoeft, maar verder weinig verschil vind ik
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:01:18 #281
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_47762008
4 april examens, ik moet het kunnen halen, indien ik mezelf niet opFok! en medeweggebruikers uitscheld (wil ik nog wel es doen als ik rustig rijd en me aan de regels houd en zei niet)
owja en ik moet niet te hard rijden, en moet twee handen aan het stuur houden.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  Moderator woensdag 28 maart 2007 @ 20:02:07 #282
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47762035
Ik erger me inderdaad wel eens aan mensen, maar ik scheld ze niet uitl
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47762076
same here, en ik ben zelf best braaf in het verkeer, ben niet zo'n snelheidsduivel ofzo

maar blegh, baal er echt van dak weer minimaal 2 maanden niet kan rijden nu
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:03:24 #284
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_47762091
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:00 schreef Sylvana het volgende:

[..]

nee, is niks engs aan hoor wel beetje wennen aan het begin, dat je bij 120 nog een keer moet schakelen, terwijl je dat normaal niet hoeft, maar verder weinig verschil vind ik
6-bak is fijn
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_47762092
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:56 schreef immortalsean het volgende:
ik heb nog nooit een zesbak gereden. is dat eng?
Het is comfortabeler op lange afstanden (minder toeren) en daardoor rijdt je wat rustiger & zuiniger. Het heeft ook nog wat met vermogen te maken maar dat is niet zo van toepassing in Nederland. Oftewel helemaal niet eng
Stoer en ruig maar net geen tuig
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:04:01 #286
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_47762107
6 bak in mijn a3'tje is zo geil rijd je 120 en die motor die dwingt je gewoon om gas bij te geven hij smeekt gewoon of je alsjeblieft gas ibj wilt geven.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_47763124
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:53 schreef Lennox het volgende:

[..]

Dan zal je wel geen auto met een 6e versnelling hebben? Bij de 120 schakel ik nog vier keer over hoor.
pi_47763250
Net mijn eerste les gehad van 2 uur. Zonder enige rijervaring begonnen, op een mislukte proefles na (waar uit kwam dat ik in een rijsimulator moest gaan beginnen, maar niets meer van gehoord, haha). Schakelen en koppeling op laten komen ging in het begin moeizaam. Toen mijn instructeur me goed uitlegde hoe ik het beste kon schakelen (niet als een wilde aan die pook raggen, maar rustig naar links/rechts duwen en in 2 keer in z'n versnelling zetten) ging het aardig. Koppeling op laten komen en er wat mee spelen ging ook een stuk beter na een aardig stukje filerijden in het centrum van Utrecht. Heel stuk door Utrecht gereden, centrum, langs het stadion en door een paar wijkjes.

Ging wel aardig, ook al moest er zo nu en dan nog wel ingegrepen en bijgestaan worden. Logisch bij de eerste les, natuurlijk. Al met al ben ik wel tevreden en ging het beter dan verwacht. Volgende keer waarschijnlijk wel de snelweg op.
pi_47765601
Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo,n fan ben van schakelen. Maar het maakt het autorijden wel leuker anders wordt het wel heel erg saai.

Nog wat anders, ik heb les gehad in een diesel. Na het halen van mijn rijbewijs ben ik Benzine gaan rijden. Nu moest ik laatst voor het werk in een diesel ergens naartoe...in de stad sloeg dat ding me constant af....erg genant.
pi_47765767
Heb vanochtend wat zitten kloten in een auto met benzine motor. Die sloeg bij mij juist constant af.
Bij het lessen een diesel, veel makkelijker, koppeling op laten komen en hij begint al te rollen, in tegenstelling tot benzine.
pi_47765914
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:18 schreef 16meter het volgende:
Heb vanochtend wat zitten kloten in een auto met benzine motor. Die sloeg bij mij juist constant af.
Bij het lessen een diesel, veel makkelijker, koppeling op laten komen en hij begint al te rollen, in tegenstelling tot benzine.
Jah idd maar dat was ook bij mij het geval toen ik net Benzine ging rijden.
Wil er mee aangeven hoe snel je went aan diesel of benzine.
pi_47766378
Zolang ik maar moet afrijden in een diesel vind ik het best.
pi_47766694
ik heb alleen maar in benzine-auto's gereden, mn lesauto was op gas, dus das zelfde principe als benzine met opkomen van koppeling en gas geven enzo
pi_47767376
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:04 schreef Rosu het volgende:

[..]

Waarom les je in een automaat?
Ik zie nu pas dat ik een hele discussie over automaat/handbak heb losgemaakt.


Ik heb nu A (5 versnellingen+'overdrive'), BE (beide 5-bak) en C (16 versnellingen), maar omdat een handbak niet verplicht is om voor CE (vrachtauto+aanhanger) zonder beperkingen, rij ik nu in een 8-bak (semi-)automaat Mercedes Actros met oplegger.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_47767447
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:47 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik zie nu pas dat ik een hele discussie over automaat/handbak heb losgemaakt.


Ik heb nu A (5 versnellingen+'overdrive'), BE (beide 5-bak) en C (16 versnellingen), maar omdat een handbak niet verplicht is om voor CE (vrachtauto+aanhanger) zonder beperkingen, rij ik nu in een 8-bak (semi-)automaat Mercedes Actros met oplegger.
En iedereen maar denken dat jij B per se wilde halen in een automaat.
pi_47768035
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:49 schreef 16meter het volgende:

[..]

En iedereen maar denken dat jij B per se wilde halen in een automaat.
Dan hebben ze niet het volledige topic gelezen.
Het zal er een keertje van komen dat lessen in een automaat standaard wordt. Er komen steeds meer standaard automaatversies op nieuwe auto's. Sterker nog, vrachtauto's worden bijna niet meer met een volledige handbak geleverd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:10:02 #297
163902 Turbo_Diesel
Hoe isie nou?¿
pi_47768683
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:40 schreef Renesite het volgende:

[..]

Oh, ik bedoel niet 3000 5000 inderdaad! De meter stond helemaal omhoog

Mijne zegt bij 2000 schakelen.
Zegt de mijne ook. Alleen binnen de bebouwde kom. Alles moet gaan volgens het nieuwe rijden..Gaat allemaal zo traag. Daarom vindt mijn instructeur me wat ongeduldig
Maar een diesel is meestal niet eens vooruit te branden onder de 2000 toeren

Als ik me rijbewijs heb, heb ik dikke schijt aan dat nieuwe rijden..
Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:16:00 #298
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_47769045
Ligt volgens mij een beetje aan wat jijzelf lekker vindt rijden, automaat of handgeschakeld. Ik denk dat lessen in een handgeschakelde auto, later wel in je voordeel werkt: Je hoeft je niet te beperken tot alleen auto's met een automaat. Wel zo handig als je bijvoorbeeld even iemand anders zijn auto nodig hebt...

Maargoed, het is een persoonlijke keuze.

Trouwens: Weet iemand nog een antwoord op mijn vorige verhaal? Ik kan niets vinden in het theorieboek...
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:37 schreef matthendriks het volgende:
- verhaal -
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_47779494
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:37 schreef matthendriks het volgende:
Morgen laatste 2 lesuren voor het examen.. Spannend!

Ik had trouwens nog een vraagje:
Wanneer je op een voorrangskruispunt wilt oversteken - je hebt dus ruimte tussen de wegen in om stil te staan - waar moet je je dan opstellen?
Tegen de wegas, dus gewoon rechtdoor tot de 'tweede kruising'
quote:
Je zou zeggen gewoon rechts, maar je mag ook zo gaan staan dat je de tegenligger kan 'snijden'.
Hele verhaal gaat überhaupt niet door als er al iemand staat, maargoed: Is wel handig om te weten.
In principe blijft het een enkel kruispunt, alleen de ruimte voor het opstellen voor de tweede rijbaan is groter.
quote:
EDIT: Ik bedoel dus dat ik bijvoorbeeld linksaf wil. De voorrangsweg op.
Als je gewoon rechtdoor gaat heb jij - behalve op de voorrangsweg zelf - voorrang.
(Rechtdoorgaand voor afslaand )
Dit geldt nog steeds, Haaientanden betekent het verkeer links en rechts van je voor laten gaan.
Voor de tegenligger geldt dat afslaand verkeer het rechtdoorgaande verkeer op dezelfde weg voor moet laten gaan èn het verkeer dat rechtsaf slaat op dezelfde weg voorrang heeft op het verkeer dat linksaf slaat (dat de korte bocht voor de lange bocht gaat).
Sla jij dus linksaf naar een voorrangsweg met gescheiden rijbanen, dan moet je het verkeer tegenover je voor laten gaan (ongeacht welke richting deze opgaat) èn het verkeer aan beide zijden van de voorrangsweg voor laten gaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_47780828
ben gisteren weer gezakt
kreeg als reden concentratie gebrek
no reason to live but i like it that way
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')