Ehm. Ik weet niet, maar als ik hier in de buurt al die knooppunten langsdender, dan ga ik liever even terug naar zn 5. Kan je nog steeds 120 rijden en je laat andere mensen niet schrikken met debiel remgedrag.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:53 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, dat is ff de koppeling in hops die hendel naar achteren trekken laten komen en klaar.
Ik ben gezegend met een snelweg in de buurt die tot aan Joure 1 lange rechte streep isquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:55 schreef Lennox het volgende:
[..]
Ehm. Ik weet niet, maar als ik hier in de buurt al die knooppunten langsdender, dan ga ik liever even terug naar zn 5. Kan je nog steeds 120 rijden en je laat andere mensen niet schrikken met debiel remgedrag.
Ik heb wel het idee dat hij op de voet wat minder snel afremt... maar dat kan aan mij liggenquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:56 schreef immortalsean het volgende:
ik heb nog nooit een zesbak gereden. is dat eng?
nee, is niks engs aan hoorquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:56 schreef immortalsean het volgende:
ik heb nog nooit een zesbak gereden. is dat eng?
6-bak is fijnquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:00 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nee, is niks engs aan hoorwel beetje wennen aan het begin, dat je bij 120 nog een keer moet schakelen, terwijl je dat normaal niet hoeft, maar verder weinig verschil vind ik
Het is comfortabeler op lange afstanden (minder toeren) en daardoor rijdt je wat rustiger & zuiniger. Het heeft ook nog wat met vermogen te maken maar dat is niet zo van toepassing in Nederland. Oftewel helemaal niet engquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:56 schreef immortalsean het volgende:
ik heb nog nooit een zesbak gereden. is dat eng?
quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:53 schreef Lennox het volgende:
[..]
Dan zal je wel geen auto met een 6e versnelling hebben? Bij de 120 schakel ik nog vier keer over hoor.
Jah idd maar dat was ook bij mij het geval toen ik net Benzine ging rijden.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:18 schreef 16meter het volgende:
Heb vanochtend wat zitten kloten in een auto met benzine motor. Die sloeg bij mij juist constant af.
Bij het lessen een diesel, veel makkelijker, koppeling op laten komen en hij begint al te rollen, in tegenstelling tot benzine.
Ik zie nu pas dat ik een hele discussie over automaat/handbak heb losgemaakt.quote:
En iedereen maar denken dat jij B per se wilde halen in een automaat.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:47 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat ik een hele discussie over automaat/handbak heb losgemaakt.
![]()
Ik heb nu A (5 versnellingen+'overdrive'), BE (beide 5-bak) en C (16 versnellingen), maar omdat een handbak niet verplicht is om voor CE (vrachtauto+aanhanger) zonder beperkingen, rij ik nu in een 8-bak (semi-)automaat Mercedes Actros met oplegger.
Dan hebben ze niet het volledige topic gelezen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:49 schreef 16meter het volgende:
[..]
En iedereen maar denken dat jij B per se wilde halen in een automaat.![]()
Zegt de mijne ook. Alleen binnen de bebouwde kom. Alles moet gaan volgens het nieuwe rijden..Gaat allemaal zo traag. Daarom vindt mijn instructeur me wat ongeduldigquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Oh, ik bedoel niet 30005000 inderdaad! De meter stond helemaal omhoog
![]()
Mijne zegt bij 2000 schakelen.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:37 schreef matthendriks het volgende:
- verhaal -
Tegen de wegas, dus gewoon rechtdoor tot de 'tweede kruising'quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:37 schreef matthendriks het volgende:
Morgen laatste 2 lesuren voor het examen.. Spannend!
Ik had trouwens nog een vraagje:
Wanneer je op een voorrangskruispunt wilt oversteken - je hebt dus ruimte tussen de wegen in om stil te staan - waar moet je je dan opstellen?
In principe blijft het een enkel kruispunt, alleen de ruimte voor het opstellen voor de tweede rijbaan is groter.quote:Je zou zeggen gewoon rechts, maar je mag ook zo gaan staan dat je de tegenligger kan 'snijden'.
Hele verhaal gaat überhaupt niet door als er al iemand staat, maargoed: Is wel handig om te weten.
Dit geldt nog steeds, Haaientanden betekent het verkeer links en rechts van je voor laten gaan.quote:EDIT: Ik bedoel dus dat ik bijvoorbeeld linksaf wil. De voorrangsweg op.
Als je gewoon rechtdoor gaat heb jij - behalve op de voorrangsweg zelf - voorrang.
(Rechtdoorgaand voor afslaand)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |