Nee, juist niet! Ik vind dat wel interessant eigenlijk. Ik ben heus niet zo iemand die jaloers en dan jankend naar bed gaat en met tranen wakker word omdat ikquote:Op zaterdag 17 maart 2007 22:57 schreef Sylvana het volgende:
Renesite, ja, iedere instructeur/rijschool doet het weer anders, de 1 die wil eerst kijken hoe ver iemand in zijn eentje komt, wat hij al kan, de ander die doet voorzichtig aan en begint op een rustig weggetje en bouwt alles langzaam op, maar dat wil echt niet zeggen dat het ene beter of slechter isDus heeft gewoon geen zin om jezelf met anderen te vergelijken, word je alleen maar chagrijnig van als je dan wat minder snel bent met alles.
oke, zo kwam het nl wel over omdat je wel steedsquote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nee, juist niet! Ik vind dat wel interessant eigenlijk. Ik ben heus niet zo iemand die jaloers en dan jankend naar bed gaat en met tranen wakker word omdat iknog niet de snelweg
heb gereden *boofuckinghoo*
Verbazing alomquote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:05 schreef Sylvana het volgende:
[..]
oke, zo kwam het nl wel over omdat je wel steedssmilies enzo erbij poste...
Hier ben ik het mee eens. Ik ging na een les of 10-12 de snelweg op, nadat ik al ervaring had met kijktechnieken enzo, de auto wist te beheersen en toch vond ik invoegen en uitvoegen op de snelweg en inschatten wanneer ik kon inhalen nog een lange tijd 1 van de moeilijkste dingen op de snelweg. En zelfs snu vind ik het nog wel es lastig als het heel druk is op de snelweg ofzoquote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:04 schreef Turbo_Diesel het volgende:
ik vind het best wel fout om gelijk bij de eerste lessen de snelweg op te gaan. Misschien is het niet zo moeilijk maar ik vind het niet zo slim..Want je gaat al gelijk op hoge snelheden rijden en is je inzicht zeker nog niet goed genoeg.. Ik heb liever eerst rustig rijden, in situaties komen en het kijktechniek/ inzicht verbeteren dan gelijk 120 op de snelweg..
Idd.. Het inschatten van de afstand tussen jou en de auto die jou inhaalt vond ik een van de moeilijkste...Ik kon allang het linkerrijbaan op en inhalen maar ik schatte het niet goed in en bleef wachten.. En als je dat al moest bij een van je eerste lessen.. dan zou je het denk ik heel moeilijk hebben gehad.. Ook bij het invoegen en uitvoegenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Ik ging na een les of 10-12 de snelweg op, nadat ik al ervaring had met kijktechnieken enzo, de auto wist te beheersen en toch vond ik invoegen en uitvoegen op de snelweg en inschatten wanneer ik kon inhalen nog een lange tijd 1 van de moeilijkste dingen op de snelweg. En zelfs snu vind ik het nog wel es lastig als het heel druk is op de snelweg ofzo
Ik denk dat als je de auto redelijk onder controle hebt dat 't best kan, ik had al wat geoefend met m'n pa op achterafweggetjes dus kon bijvoorbeeld al blind schakelen. Het zal ook grotendeels afhangen van de instructeur denk ik, die van mij vroeg toen hij aankwam of ik al eens gereden had en toen mocht ik zo van m'n huis wegrijden. Er zijn misschien wel rijscholen die het niet zo erg vinden om een lesje meer te rijden (geld).quote:
Geld boeit me geen snars voor mijn rijbewijs. Maar goed. Je moet mijn instructeur niet hebben als je vertelt dat je al eens gereden hebt. Okay, hij had een jongen op een tractor die in de achteruit de auto van het erf af heeft gereden - maar als je al wat geleerd hebt kan je dat maar slecht afleren.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:45 schreef Realust het volgende:
[..]
Ik denk dat als je de auto redelijk onder controle hebt dat 't best kan, ik had al wat geoefend met m'n pa op achterafweggetjes dus kon bijvoorbeeld al blind schakelen. Het zal ook grotendeels afhangen van de instructeur denk ik, die van mij vroeg toen hij aankwam of ik al eens gereden had en toen mocht ik zo van m'n huis wegrijden. Er zijn misschien wel rijscholen die het niet zo erg vinden om een lesje meer te rijden (geld).
In provincies zoals bijvoorbeeld Gelderland en Flevoland is er een nieuw reserveringssysteem. Je moet online inplannen via CBR en het geld tijdens de reservering overmaken. Bij het oude reserverings systeem hoefde je pas te betalen op de dag zelf. Hierdoor werd het makkelijk om niet op te komen dagen aangezien je toch niet hoefde te betalen. Bij het nieuwe systeem is dit dus verbeterd!quote:Op zondag 18 maart 2007 19:13 schreef Downburstx het volgende:
Ik heb nu 11 rijlessen gehad en volgens mij gaat het best aardig. Ik vroeg de laaste les aan de instructeur hoeveel tijd er tussen praktijk examen en aanvragen zat, en toen zij hij 6-7 weken. Nu wilde ik ook theorie examen aanvragen, maar ik hoorde dat bijvoorbeeld in Den Bosch wachtijden van 7 weken waren
. Ik hoorde dat als je bijv in provincie Gelderland gaat dat je vooraf moet betalen maar dan binnen 2 weken kan ofzo. Iemand hier ervaring mee, ik wil het liefst vanavond nog aanvragen.
Gr. DBX
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |