abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47383727
De 'lessers':

Meld hier:
  • wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
  • wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
  • natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veelgestelde vragen
  • Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

• Wat moet je meenemen naar je TTT?
    Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

• Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
    Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het cbr op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost zo'n 30 euro en contant betalen kan niet.

• Wat moet je meenemen naar je Praktijkexamen?
    Een theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

• Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
    Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

• Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

• Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

• Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

• Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

• Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
    Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

• Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
    NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Gesloten topics:
    1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
    41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76
    77|78|79|80|81|82|83|84

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2007:
    - Handschoen (4 januari)
    - Sandertjuh (11 januari)
    - Me_Wesley (16 januari)
    - Drifter__ (16 januari)
    - TheRuud (17 januari)
    - ruudjuh31 (17 januari)
    - pkeijsers (19 januari)
    - FoxHunter (19 januari)
    - Bojaaper (19 januari)
    - Mindlight (22 januari)
    - -beer- (22 januari)
    - den smee E achter B(24 januari)
    - Sjengdanny (25 januari)
    - Zosk (2 februari)
    - Meki ( 6 Februari )
    - Covie (6 Februari)
    - Marloes (13 februari)
    - MarcoD (14 februari)
    - Skaai (16 februari)
    - DakDuuf (19 februari)
    - Pino_666 (20 februari)
    - pascalheister (21 februari)
    - sweetblackie (8 maart)
    - BLADEZZ (16 maart)
    Geslaagden Gefeliciteerd

Aankomende examens:
    13 maart: Mathijz, Alkmaar, 08:00 (auto)
    28 maart: Hadewych, Drachten, 08.55 (auto)
    28 maart: paulus1709 's-Hertogenbosch (auto)
    30 maart: PartyAnimal87, Harderwijk, 10:45 (auto)
    03 april: PeeJie, Emmeloord, 09:50 (auto)

Iedereen die de komende tijd moet afrijden of zijn theorie moet halen, succes! Zet hem op!

Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent

En daar gaan we weer
  • pi_47383740
    Als je nou ff de OP kopieert
      zaterdag 17 maart 2007 @ 22:55:48 #3
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_47383765
    tvp
    Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
    pi_47383783
    quote:
    Op zaterdag 17 maart 2007 22:54 schreef Crazykill het volgende:
    Als je nou ff de OP kopieert
    ja dat lukt niet in 10 seconden e
    pi_47383815
    Renesite, ja, iedere instructeur/rijschool doet het weer anders, de 1 die wil eerst kijken hoe ver iemand in zijn eentje komt, wat hij al kan, de ander die doet voorzichtig aan en begint op een rustig weggetje en bouwt alles langzaam op, maar dat wil echt niet zeggen dat het ene beter of slechter is Dus heeft gewoon geen zin om jezelf met anderen te vergelijken, word je alleen maar chagrijnig van als je dan wat minder snel bent met alles.
      Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 23:00:05 #6
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47383900
    quote:
    Op zaterdag 17 maart 2007 22:57 schreef Sylvana het volgende:
    Renesite, ja, iedere instructeur/rijschool doet het weer anders, de 1 die wil eerst kijken hoe ver iemand in zijn eentje komt, wat hij al kan, de ander die doet voorzichtig aan en begint op een rustig weggetje en bouwt alles langzaam op, maar dat wil echt niet zeggen dat het ene beter of slechter is Dus heeft gewoon geen zin om jezelf met anderen te vergelijken, word je alleen maar chagrijnig van als je dan wat minder snel bent met alles.
    Nee, juist niet! Ik vind dat wel interessant eigenlijk. Ik ben heus niet zo iemand die jaloers en dan jankend naar bed gaat en met tranen wakker word omdat ik nog niet de snelweg heb gereden *boofuckinghoo*
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
      zaterdag 17 maart 2007 @ 23:04:07 #7
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_47384027
    ik vind het best wel fout om gelijk bij de eerste lessen de snelweg op te gaan. Misschien is het niet zo moeilijk maar ik vind het niet zo slim..Want je gaat al gelijk op hoge snelheden rijden en is je inzicht zeker nog niet goed genoeg.. Ik heb liever eerst rustig rijden, in situaties komen en het kijktechniek/ inzicht verbeteren dan gelijk 120 op de snelweg..
    pi_47384058
    quote:
    Op zaterdag 17 maart 2007 23:00 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nee, juist niet! Ik vind dat wel interessant eigenlijk. Ik ben heus niet zo iemand die jaloers en dan jankend naar bed gaat en met tranen wakker word omdat ik nog niet de snelweg heb gereden *boofuckinghoo*
    oke, zo kwam het nl wel over omdat je wel steeds smilies enzo erbij poste...
      Moderator zaterdag 17 maart 2007 @ 23:07:01 #9
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47384099
    quote:
    Op zaterdag 17 maart 2007 23:05 schreef Sylvana het volgende:

[..]

oke, zo kwam het nl wel over omdat je wel steeds smilies enzo erbij poste...
    Verbazing alom Meer omdat ik als uitleg nog gelijk het terugschakelen moet doen enzo. Als je dat niet weet...
    pi_47384106
    quote:
    Op zaterdag 17 maart 2007 23:04 schreef Turbo_Diesel het volgende:
    ik vind het best wel fout om gelijk bij de eerste lessen de snelweg op te gaan. Misschien is het niet zo moeilijk maar ik vind het niet zo slim..Want je gaat al gelijk op hoge snelheden rijden en is je inzicht zeker nog niet goed genoeg.. Ik heb liever eerst rustig rijden, in situaties komen en het kijktechniek/ inzicht verbeteren dan gelijk 120 op de snelweg..
    Hier ben ik het mee eens. Ik ging na een les of 10-12 de snelweg op, nadat ik al ervaring had met kijktechnieken enzo, de auto wist te beheersen en toch vond ik invoegen en uitvoegen op de snelweg en inschatten wanneer ik kon inhalen nog een lange tijd 1 van de moeilijkste dingen op de snelweg. En zelfs snu vind ik het nog wel es lastig als het heel druk is op de snelweg ofzo
      zaterdag 17 maart 2007 @ 23:10:11 #11
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_47384202
    quote:
    Op zaterdag 17 maart 2007 23:07 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Ik ging na een les of 10-12 de snelweg op, nadat ik al ervaring had met kijktechnieken enzo, de auto wist te beheersen en toch vond ik invoegen en uitvoegen op de snelweg en inschatten wanneer ik kon inhalen nog een lange tijd 1 van de moeilijkste dingen op de snelweg. En zelfs snu vind ik het nog wel es lastig als het heel druk is op de snelweg ofzo
    Idd.. Het inschatten van de afstand tussen jou en de auto die jou inhaalt vond ik een van de moeilijkste...Ik kon allang het linkerrijbaan op en inhalen maar ik schatte het niet goed in en bleef wachten.. En als je dat al moest bij een van je eerste lessen.. dan zou je het denk ik heel moeilijk hebben gehad.. Ook bij het invoegen en uitvoegen
      zaterdag 17 maart 2007 @ 23:18:42 #12
    117895 matthendriks
    Switching reality. And back.
    pi_47384442
    Als je de auto achter je nog in je binnenspiegel ziet kun je gerust inhalen. Zit de auto al in je buitenspiegel dan moet je wachten. Of weer extra gas geven e.d. Maar dat staat niet netjes als je wordt ingehaald.

Zelfde verhaal voor 'terugvoegen' op de rechterrijstrook.
    Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
    pi_47384480
    Ik hoefde niet in te halen hoor, het was een kore ritjen de 80km zones hier in R'dam. Gewoon invoegen, rechterrijbaan blijven en dan weer bij de eerste uitrit eraf.
    pi_47385289
    quote:
    Op zaterdag 17 maart 2007 22:41 schreef Renesite het volgende:

[..]

! Meteen de eerste les?

Mennus
    Ik denk dat als je de auto redelijk onder controle hebt dat 't best kan, ik had al wat geoefend met m'n pa op achterafweggetjes dus kon bijvoorbeeld al blind schakelen. Het zal ook grotendeels afhangen van de instructeur denk ik, die van mij vroeg toen hij aankwam of ik al eens gereden had en toen mocht ik zo van m'n huis wegrijden. Er zijn misschien wel rijscholen die het niet zo erg vinden om een lesje meer te rijden (geld).
      Moderator zondag 18 maart 2007 @ 00:01:40 #15
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47385830
    quote:
    Op zaterdag 17 maart 2007 23:45 schreef Realust het volgende:

[..]

Ik denk dat als je de auto redelijk onder controle hebt dat 't best kan, ik had al wat geoefend met m'n pa op achterafweggetjes dus kon bijvoorbeeld al blind schakelen. Het zal ook grotendeels afhangen van de instructeur denk ik, die van mij vroeg toen hij aankwam of ik al eens gereden had en toen mocht ik zo van m'n huis wegrijden. Er zijn misschien wel rijscholen die het niet zo erg vinden om een lesje meer te rijden (geld).
    Geld boeit me geen snars voor mijn rijbewijs. Maar goed. Je moet mijn instructeur niet hebben als je vertelt dat je al eens gereden hebt. Okay, hij had een jongen op een tractor die in de achteruit de auto van het erf af heeft gereden - maar als je al wat geleerd hebt kan je dat maar slecht afleren.
    pi_47387224
    tvp
    Welkom op FOK!
      zondag 18 maart 2007 @ 01:39:34 #17
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_47388305
    Ben ik weer.
    pi_47391036
    Ik heb mezelf toegevoegd bij aankomende examens! Heeft iemand nog tips voor examen rijden in Nijmegen?
    Stoer en ruig maar net geen tuig
      zondag 18 maart 2007 @ 10:05:27 #19
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_47391094
    Ik heb mezelf ook toegevoegd bij aankomende examens ! een beetje zenuwachtig maar het komt vast wel goed
    Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
      zondag 18 maart 2007 @ 10:17:48 #20
    127421 OG-Loco
    Paper Trail
    pi_47391204
    Meldt.
    So all I gotta say is What Uuuuuuuup
    Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
    pi_47399649
    tvp
    pi_47400676
    Mezelf toegevoegd bij geslaagden, van 10 januari al
    Ik had toen met het examen dezelfde examinator als bij de TTT, en toen we weg wouden gaan kwam er nog een vent bij ons in de auto zitten, bleek de broer van de examinator te zijn die net terug was van vakantie ofzo. Ze hebben de hele weg met elkaar gepraat over de vakantie
    Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
    Where you need improvement: you have smelly dog farts.
    pi_47408578
    Ik heb nu 11 rijlessen gehad en volgens mij gaat het best aardig. Ik vroeg de laaste les aan de instructeur hoeveel tijd er tussen praktijk examen en aanvragen zat, en toen zij hij 6-7 weken . Nu wilde ik ook theorie examen aanvragen, maar ik hoorde dat bijvoorbeeld in Den Bosch wachtijden van 7 weken waren . Ik hoorde dat als je bijv in provincie Gelderland gaat dat je vooraf moet betalen maar dan binnen 2 weken kan ofzo. Iemand hier ervaring mee, ik wil het liefst vanavond nog aanvragen.

Gr. DBX
    pi_47408894
    quote:
    Op zondag 18 maart 2007 19:13 schreef Downburstx het volgende:
    Ik heb nu 11 rijlessen gehad en volgens mij gaat het best aardig. Ik vroeg de laaste les aan de instructeur hoeveel tijd er tussen praktijk examen en aanvragen zat, en toen zij hij 6-7 weken . Nu wilde ik ook theorie examen aanvragen, maar ik hoorde dat bijvoorbeeld in Den Bosch wachtijden van 7 weken waren . Ik hoorde dat als je bijv in provincie Gelderland gaat dat je vooraf moet betalen maar dan binnen 2 weken kan ofzo. Iemand hier ervaring mee, ik wil het liefst vanavond nog aanvragen.

Gr. DBX
    In provincies zoals bijvoorbeeld Gelderland en Flevoland is er een nieuw reserveringssysteem. Je moet online inplannen via CBR en het geld tijdens de reservering overmaken. Bij het oude reserverings systeem hoefde je pas te betalen op de dag zelf. Hierdoor werd het makkelijk om niet op te komen dagen aangezien je toch niet hoefde te betalen. Bij het nieuwe systeem is dit dus verbeterd!

Ik woon zelf naast Nijmegen en ik kon binnen 1 week na de reservering op!

2 fout
    pi_47409387
    Hoe zit het met Rotterdam? Moet je daar ook lang wachten voor theorie?
    pi_47409617
    Theorie-examen kun je op verschillende tijden afleggen in één van de circa dertig theoriecentra van het CBR. Je rijschool kan het examen reserveren. Je kunt dat ook zelf doen: 0900-227 0 227 (¤ 0,15 per minuut). Dit nummer is zeven dagen per week bereikbaar, van 06.00 tot
    24. 00 uur.

Wie vanaf 1 januari 2007 in Overijssel, Gelderland of Flevoland theorie-examen wil doen, kan alléén reserveren via de rijschool of via de reserveringswebsite.

Ik weet niks specifieks over Rotterdam!
    pi_47409816
    Ja dat had ik al gelezen, maar misschien weet iemand hier daar iets over.
    pi_47409969
    Bedankt Hoppla, maar je betaald dus online via I-Deal (geen probleem), maar hoe gaat dat met data die je aangewezen krijgt? Heb je zelf nog invloed of krijg je een datum en als je niet kan ben je je geld kwijt.
    pi_47413452
    Je kan volgens mij 1 week voor het examen het nog wijzigen (correct me if im wrong)
      zondag 18 maart 2007 @ 21:16:06 #30
    127421 OG-Loco
    Paper Trail
    pi_47413502
    Ej! Kan iemand mijn ava even in de OP mikken?
    So all I gotta say is What Uuuuuuuup
    Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
    pi_47413603
    quote:
    Op zondag 18 maart 2007 21:16 schreef OG-Loco het volgende:
    Ej! Kan iemand mijn ava even in de OP mikken?
    dat mag je zelf doen op de wiki, staat ie er volgend topic bij
    pi_47414013
    Kom ik ook weer ff aan. 26 april weer.
    pi_47414512
    quote:
    Op zondag 18 maart 2007 19:34 schreef Crazykill het volgende:
    Hoe zit het met Rotterdam? Moet je daar ook lang wachten voor theorie?
    Een week of 3 is het op dit moment. Je kan er ook voor kiezen om naar Spijkenisse te gaan, dat was toen bij mij voordeliger omdat dat weer een weekje eerder was. Maar kan net zo goed andersom zijn. Je kan trouwens ook dat nummer even bellen, dan geven ze 3 data waarop je je theorie zou kunnen doen. Dan ligt er niks vast maar kan je wel de data even opschrijven.
    pi_47414731
    quote:
    Op zondag 18 maart 2007 21:38 schreef Maravilla het volgende:

[..]

Een week of 3 is het op dit moment. Je kan er ook voor kiezen om naar Spijkenisse te gaan, dat was toen bij mij voordeliger omdat dat weer een weekje eerder was. Maar kan net zo goed andersom zijn. Je kan trouwens ook dat nummer even bellen, dan geven ze 3 data waarop je je theorie zou kunnen doen. Dan ligt er niks vast maar kan je wel de data even opschrijven.
    Ok Thanks, morgen bellen
    pi_47415272
    ah dit topic was ik kwijt
    pi_47419595
    Pff moet deze week om 7:45 rijden
    Dat zijn toch geen tijden
      zondag 18 maart 2007 @ 23:46:09 #37
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_47419631
    Ik ben best wel zenuwachtig! Woensdag heb ik mijn laatste rijles en donderdag examen om 8 uur
    pi_47419637
    quote:
    Op zondag 18 maart 2007 23:46 schreef boem-dikkie het volgende:
    Ik ben best wel zenuwachtig! Woensdag heb ik mijn laatste rijles en donderdag examen om 8 uur
    succes
    Welkom op FOK!
    pi_47425084
    quote:
    succes, laat het maar even weten

Waar moet je op?
      maandag 19 maart 2007 @ 09:11:32 #40
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_47425112
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 09:09 schreef hoppla het volgende:

[..]

succes, laat het maar even weten

Waar moet je op?
    Op ?

Auto in Assen. Ik heb de OP al verandert , maar dat is pas zichtbaar bij een nieuw deel
    pi_47426240
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 09:11 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Op ?

Auto in Assen. Ik heb de OP al verandert , maar dat is pas zichtbaar bij een nieuw deel
    Ja in welke stad je moet rijden
      maandag 19 maart 2007 @ 10:11:01 #42
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_47426299
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 10:09 schreef hoppla het volgende:

[..]

Ja in welke stad je moet rijden
    Assen dus, sta waarschijnlijk de helft van de tijd in de file half Assen is op het moment aan het verbouwen dus bij stoplichten e.d. is het echt ontzettend druk overal.
    pi_47426612
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 10:11 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Assen dus, sta waarschijnlijk de helft van de tijd in de file half Assen is op het moment aan het verbouwen dus bij stoplichten e.d. is het echt ontzettend druk overal.
    Lekker weinig rijden dus
    And you know I might
    Have just flown too far from the floor this time
    Cause they calling me by my name..
    pi_47428737
    het cbr in den bosch gaan de komende maanden echt een k*t streek uithalen met kandidaten.
    bij rosmalen op het knooppunt tussen de A59 en de A2 zijn ze aan het werk daar is de invoeg strook nog geen 100 meter en het is daar altijd kei druk.
    de rijscholen hebben een memo gekregen dat ze daar met grote regelmaat tijdens examens gaan invoegen.
    zaterdag op dat punt geweest en je bent echt afhankelijk van de mede weggebruikers want je kan er zeker niet vrij invoegen
    no reason to live but i like it that way
    pi_47429183
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 11:33 schreef paulus1709 het volgende:
    het cbr in den bosch gaan de komende maanden echt een k*t streek uithalen met kandidaten.
    bij rosmalen op het knooppunt tussen de A59 en de A2 zijn ze aan het werk daar is de invoeg strook nog geen 100 meter en het is daar altijd kei druk.
    de rijscholen hebben een memo gekregen dat ze daar met grote regelmaat tijdens examens gaan invoegen.
    zaterdag op dat punt geweest en je bent echt afhankelijk van de mede weggebruikers want je kan er zeker niet vrij invoegen
    tja, als je je rijbewijs hebt zul je ook in zulke situaties komen, dus niet zo gek dat ze dat dan tijdens examens ook gewoon doen.
    pi_47429187
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 11:33 schreef paulus1709 het volgende:
    Wat een k*utstreek!!11 Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, ze mogen alleen maar dingen die niet in het echt zullen gebeuren toetsen bij het examen
    pi_47429257
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 11:48 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Wat een k*utstreek!!11 Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, ze mogen alleen maar dingen die niet in het echt zullen gebeuren toetsen bij het examen
    Idd, een examen moet maar op een afgelegen parkeerterrein afgenomen worden zodat je geen moeilijke verkeerssituaties kunt tegenkomen en altijd slaagt
    pi_47432145
    het gaat er om dat ervaren bestuurders daar al in de problemen komen dus en kandidaat gaat daar zeker op zijn bek maar meestal krijg je wel een herkansing maar toch zelfs mijn instructeur vond het niet netjes dat ze juist daar naar toe gaan
    pi_47432265
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 13:21 schreef paulus1709 het volgende:
    het gaat er om dat ervaren bestuurders daar al in de problemen komen dus en kandidaat gaat daar zeker op zijn bek maar meestal krijg je wel een herkansing maar toch zelfs mijn instructeur vond het niet netjes dat ze juist daar naar toe gaan
    oefen het dan even met je instructeur!
    pi_47432295
    Ik heb het gehad met de Stichtse Rotonde in Amersfoort toen die werd verbouwd. Was het ook echt een zooitje daar, maar reken maar dat ie gewoon in de examenroute zat hoor. Gaat er om hoe je dan op zo'n situatie reageert, hoeft niet foutloos te zijn, maar je zult toch moeten kunnen anticiperen op niet alledaagse situaties tijdens je examen.

Ik las in de krant dat in 2008 het examen helemaal op de schop gaat en je dan dmv een navigatiesysteem ergens heen moet kunnen rijden, moet kunnen filerijden en zuinig rijden tijdens je examen.
    pi_47432371
    hier het volledige nieuwsbericht:
    quote:
    Nieuw rijexamen vanaf 2008

door Harrie Nijen Twilhaar
    AMSTERDAM - Het praktisch rijexamen gaat vanaf 2008 op de schop. Leerlingen die examen doen krijgen te maken met nieuwe vaardigheden zoals filerijden, zelfstandig met een navigatiesysteem een route afleggen en gevaarherkenning. Bovendien moeten examenkandidaten zuinig kunnen rijden.

Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) experimenteert momenteel met de nieuwe examenonderdelen. Verschillende autorijscholen in ons land zijn bij de proef betrokken die komende zomer wordt geëvalueerd. " Het praktisch rijexamen is toe aan vernieuwingen. Voormalig verkeersminister Karla Peijs wilde korte metten maken met het aantal ongevallen en heeft ons verzocht om het examen aan te passen", aldus CBR-woordvoerder Hans Fontijn.

Het verkeer heeft zich volgens het CBR de laatste jaren behoorlijk ontwikkeld. "Het is drukker en ingewikkelder geworden op de weg. Automobilisten dienen ook meer rekening te houden met extra gevaren zoals plotselinge files", verduidelijkt de CBR-woordvoerder.

Een van de meest in het oog springende veranderingen is het zelfstandig rijden. "Nu wordt er gezegd of een examenkandidaat links of rechts moet afslaan. Vanaf de invoering van het nieuwe rijexamen moeten leerlingen zelfstandiger kunnen rijden. De examinator kan bijvoorbeeld een locatie bepalen waar een kandidaat met behulp van navigatieapparatuur en borden zelfstandig heen moet kunnen rijden." Filerijden wordt ook in het examenpakket opgenomen. "Het draait om filerijden en files vermijden. Kandidaten moeten kunnen anticiperen wanneer ze te maken krijgen met een file. Ze moeten zelfstandig keuzes maken, bijvoorbeeld kiezen voor een andere route."

Verder wordt er volgens Fontijn aandacht geschonken aan de beperkingen van een kandidaat. "Hij of zij moet bijvoorbeeld geconcentreerd blijven rijden, ook al zitten er meerdere mensen in het voertuig." Een ander belangrijk onderdeel is het zuinig rijden.

Het theoretisch examen zal naar verwachting ook volgend jaar worden aangepast.

De Telegraaf
    pi_47432463
    zijn we ook wezen doen ik had gelukkig toen een hoffelijke bestuurder achter me die ff gas terug nam dus ik kon zonder problemen invoegen maar ik moet 's-ochtends op examen en dan heb je van die gestreste klootzakken die je geen centimeter ruimte geven
    pi_47432510
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 13:27 schreef Sylvana het volgende:
    [..]
    hulde
      maandag 19 maart 2007 @ 13:37:31 #54
    117895 matthendriks
    Switching reality. And back.
    pi_47432730
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 13:29 schreef paulus1709 het volgende:
    zijn we ook wezen doen ik had gelukkig toen een hoffelijke bestuurder achter me die ff gas terug nam dus ik kon zonder problemen invoegen maar ik moet 's-ochtends op examen en dan heb je van die gestreste klootzakken die je geen centimeter ruimte geven
    Tell me about it. Vorige keer zat er één achter ons die links over de rotonde ging...
    Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
      maandag 19 maart 2007 @ 13:38:17 #55
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_47432765
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 13:37 schreef matthendriks het volgende:

[..]

Tell me about it. Vorige keer zat er één achter ons die links over de rotonde ging...
    jezus
    pi_47432786
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 13:37 schreef matthendriks het volgende:

[..]

omg, das wel heel erg
    pi_47432810
    als je toch al gezakt bent op dat moment zou ik dat ook gewoon doen
    Welkom op FOK!
    pi_47433138
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 13:27 schreef Sylvana het volgende:
    [..]
    De onderwerpen die in het bericht staan, zijn ook gewoon allemaal behandeld met mijn rijlessen destijds.
    pi_47433220
    Hmm instructeur neemt niet op, probeer het over paar uurtjes nog wel een keer
    pi_47433966
    Nou 19 april poging 2
    pi_47434078
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 14:11 schreef Mathijz het volgende:
    Nou 19 april poging 2
    20 april poging 1 hiero!
    pi_47437427
    ik zie nu dit topic opeens.. Ben vorige week begonnen met mijn motorrijlessen. Auto heb ik al een tijd en nu toch ook maar begonnen voor de motor. Echt heftig
    pi_47440256
    Voor mensen die hun theorie online willen toetsen of leren heb ik nog een gratis site gevonden
      Moderator maandag 19 maart 2007 @ 16:49:01 #64
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47440346
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 10:11 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Assen Er is toch geen verkeersplein in Assen? Daar zakken er in Groningen een hoop op !
    pi_47440920
    quote:
    Hier morgen de laatste en donderdag 2u op. Ik begin me nu ook wel al een beetje zenuwachtig te maken alhoewel ik dat eigenlijk niet moet doen. Mja. Ik hoop dat het morgen een beetje lekker gaat! Dan zie ik 't weer wat zitten Want als ik door de zenuwen nog éxtra fouten ga maken ben ik zéker gezakt (n)

Oh en wat ook heel fijn is dat vorige week 3 vrienden ook geslaagd zijn.. nu moet ik ook
    pi_47442554
    Morgen weer
    pi_47442773
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 17:48 schreef Crazykill het volgende:
    Morgen weer
    Ik ook.
    Poging nr 4.

En ik ga het niet halen.
    pi_47443197
    Succes, en je kan het he
    Wie niet dom is moet slim zijn!
    pi_47443288
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 17:54 schreef diginoob het volgende:

[..]

Ik ook.
    Poging nr 4.

En ik ga het niet halen.
    Ik heb dan pas mn 5e+6e les, geen examen
    Maar succes
    pi_47443525
    Na vorig jaar mijn motorrijbewijs te hebben gehaald moet ik er nu toch echt aan geloven vanwege mijn werk Zaterdag eerste autorijles
      maandag 19 maart 2007 @ 18:20:57 #71
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_47443676
    Klopt het trouwens dat je nu een week moet wachten op je rijbewijs ?
      Moderator maandag 19 maart 2007 @ 18:40:08 #72
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47444309
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 18:20 schreef boem-dikkie het volgende:
    Klopt het trouwens dat je nu een week moet wachten op je rijbewijs ?
    5 werkdagen
      maandag 19 maart 2007 @ 18:45:09 #73
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_47444513
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 18:40 schreef Renesite het volgende:

[..]

5 werkdagen
    pi_47444788
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 18:45 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Als je geluk hebt is die eerder klaar! Zie ik in mijn omgeving..
    pi_47445012
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 16:46 schreef Mathijz het volgende:
    Voor mensen die hun theorie online willen toetsen of leren heb ik nog een gratis site gevonden
    Linkje??
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')