Nee, juist niet! Ik vind dat wel interessant eigenlijk. Ik ben heus niet zo iemand die jaloers en dan jankend naar bed gaat en met tranen wakker word omdat ikquote:Op zaterdag 17 maart 2007 22:57 schreef Sylvana het volgende:
Renesite, ja, iedere instructeur/rijschool doet het weer anders, de 1 die wil eerst kijken hoe ver iemand in zijn eentje komt, wat hij al kan, de ander die doet voorzichtig aan en begint op een rustig weggetje en bouwt alles langzaam op, maar dat wil echt niet zeggen dat het ene beter of slechter isDus heeft gewoon geen zin om jezelf met anderen te vergelijken, word je alleen maar chagrijnig van als je dan wat minder snel bent met alles.
oke, zo kwam het nl wel over omdat je wel steedsquote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nee, juist niet! Ik vind dat wel interessant eigenlijk. Ik ben heus niet zo iemand die jaloers en dan jankend naar bed gaat en met tranen wakker word omdat iknog niet de snelweg
heb gereden *boofuckinghoo*
Verbazing alomquote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:05 schreef Sylvana het volgende:
[..]
oke, zo kwam het nl wel over omdat je wel steedssmilies enzo erbij poste...
Hier ben ik het mee eens. Ik ging na een les of 10-12 de snelweg op, nadat ik al ervaring had met kijktechnieken enzo, de auto wist te beheersen en toch vond ik invoegen en uitvoegen op de snelweg en inschatten wanneer ik kon inhalen nog een lange tijd 1 van de moeilijkste dingen op de snelweg. En zelfs snu vind ik het nog wel es lastig als het heel druk is op de snelweg ofzoquote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:04 schreef Turbo_Diesel het volgende:
ik vind het best wel fout om gelijk bij de eerste lessen de snelweg op te gaan. Misschien is het niet zo moeilijk maar ik vind het niet zo slim..Want je gaat al gelijk op hoge snelheden rijden en is je inzicht zeker nog niet goed genoeg.. Ik heb liever eerst rustig rijden, in situaties komen en het kijktechniek/ inzicht verbeteren dan gelijk 120 op de snelweg..
Idd.. Het inschatten van de afstand tussen jou en de auto die jou inhaalt vond ik een van de moeilijkste...Ik kon allang het linkerrijbaan op en inhalen maar ik schatte het niet goed in en bleef wachten.. En als je dat al moest bij een van je eerste lessen.. dan zou je het denk ik heel moeilijk hebben gehad.. Ook bij het invoegen en uitvoegenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Ik ging na een les of 10-12 de snelweg op, nadat ik al ervaring had met kijktechnieken enzo, de auto wist te beheersen en toch vond ik invoegen en uitvoegen op de snelweg en inschatten wanneer ik kon inhalen nog een lange tijd 1 van de moeilijkste dingen op de snelweg. En zelfs snu vind ik het nog wel es lastig als het heel druk is op de snelweg ofzo
Ik denk dat als je de auto redelijk onder controle hebt dat 't best kan, ik had al wat geoefend met m'n pa op achterafweggetjes dus kon bijvoorbeeld al blind schakelen. Het zal ook grotendeels afhangen van de instructeur denk ik, die van mij vroeg toen hij aankwam of ik al eens gereden had en toen mocht ik zo van m'n huis wegrijden. Er zijn misschien wel rijscholen die het niet zo erg vinden om een lesje meer te rijden (geld).quote:
Geld boeit me geen snars voor mijn rijbewijs. Maar goed. Je moet mijn instructeur niet hebben als je vertelt dat je al eens gereden hebt. Okay, hij had een jongen op een tractor die in de achteruit de auto van het erf af heeft gereden - maar als je al wat geleerd hebt kan je dat maar slecht afleren.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:45 schreef Realust het volgende:
[..]
Ik denk dat als je de auto redelijk onder controle hebt dat 't best kan, ik had al wat geoefend met m'n pa op achterafweggetjes dus kon bijvoorbeeld al blind schakelen. Het zal ook grotendeels afhangen van de instructeur denk ik, die van mij vroeg toen hij aankwam of ik al eens gereden had en toen mocht ik zo van m'n huis wegrijden. Er zijn misschien wel rijscholen die het niet zo erg vinden om een lesje meer te rijden (geld).
In provincies zoals bijvoorbeeld Gelderland en Flevoland is er een nieuw reserveringssysteem. Je moet online inplannen via CBR en het geld tijdens de reservering overmaken. Bij het oude reserverings systeem hoefde je pas te betalen op de dag zelf. Hierdoor werd het makkelijk om niet op te komen dagen aangezien je toch niet hoefde te betalen. Bij het nieuwe systeem is dit dus verbeterd!quote:Op zondag 18 maart 2007 19:13 schreef Downburstx het volgende:
Ik heb nu 11 rijlessen gehad en volgens mij gaat het best aardig. Ik vroeg de laaste les aan de instructeur hoeveel tijd er tussen praktijk examen en aanvragen zat, en toen zij hij 6-7 weken. Nu wilde ik ook theorie examen aanvragen, maar ik hoorde dat bijvoorbeeld in Den Bosch wachtijden van 7 weken waren
. Ik hoorde dat als je bijv in provincie Gelderland gaat dat je vooraf moet betalen maar dan binnen 2 weken kan ofzo. Iemand hier ervaring mee, ik wil het liefst vanavond nog aanvragen.
Gr. DBX
dat mag je zelf doen op de wiki, staat ie er volgend topic bijquote:Op zondag 18 maart 2007 21:16 schreef OG-Loco het volgende:
Ej! Kan iemand mijn ava even in de OP mikken?
Een week of 3 is het op dit moment.quote:Op zondag 18 maart 2007 19:34 schreef Crazykill het volgende:
Hoe zit het met Rotterdam? Moet je daar ook lang wachten voor theorie?![]()
Ok Thanks, morgen bellenquote:Op zondag 18 maart 2007 21:38 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Een week of 3 is het op dit moment.Je kan er ook voor kiezen om naar Spijkenisse te gaan, dat was toen bij mij voordeliger omdat dat weer een weekje eerder was. Maar kan net zo goed andersom zijn. Je kan trouwens ook dat nummer even bellen, dan geven ze 3 data waarop je je theorie zou kunnen doen.
Dan ligt er niks vast maar kan je wel de data even opschrijven.
succesquote:Op zondag 18 maart 2007 23:46 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik ben best wel zenuwachtig! Woensdag heb ik mijn laatste rijles en donderdag examen om 8 uur![]()
succes, laat het maar even wetenquote:Op zondag 18 maart 2007 23:46 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik ben best wel zenuwachtig! Woensdag heb ik mijn laatste rijles en donderdag examen om 8 uur![]()
Op ?quote:Op maandag 19 maart 2007 09:09 schreef hoppla het volgende:
[..]
succes, laat het maar even weten![]()
Waar moet je op?
Ja in welke stad je moet rijdenquote:Op maandag 19 maart 2007 09:11 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Op ?
Auto in Assen. Ik heb de OP al verandert , maar dat is pas zichtbaar bij een nieuw deel
Assen dus, sta waarschijnlijk de helft van de tijd in de filequote:
Lekker weinig rijden dusquote:Op maandag 19 maart 2007 10:11 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Assen dus, sta waarschijnlijk de helft van de tijd in de filehalf Assen is op het moment aan het verbouwen dus bij stoplichten e.d. is het echt ontzettend druk overal.
tja, als je je rijbewijs hebt zul je ook in zulke situaties komen, dus niet zo gek dat ze dat dan tijdens examens ook gewoon doen.quote:Op maandag 19 maart 2007 11:33 schreef paulus1709 het volgende:
het cbr in den bosch gaan de komende maanden echt een k*t streek uithalen met kandidaten.
bij rosmalen op het knooppunt tussen de A59 en de A2 zijn ze aan het werk daar is de invoeg strook nog geen 100 meter en het is daar altijd kei druk.
de rijscholen hebben een memo gekregen dat ze daar met grote regelmaat tijdens examens gaan invoegen.
zaterdag op dat punt geweest en je bent echt afhankelijk van de mede weggebruikers want je kan er zeker niet vrij invoegen
Wat een k*utstreek!!11 Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, ze mogen alleen maar dingen die niet in het echt zullen gebeuren toetsen bij het examenquote:Op maandag 19 maart 2007 11:33 schreef paulus1709 het volgende:
het cbr in den bosch gaan de komende maanden echt een k*t streek uithalen met kandidaten.
bij rosmalen op het knooppunt tussen de A59 en de A2 zijn ze aan het werk daar is de invoeg strook nog geen 100 meter en het is daar altijd kei druk.
de rijscholen hebben een memo gekregen dat ze daar met grote regelmaat tijdens examens gaan invoegen.
zaterdag op dat punt geweest en je bent echt afhankelijk van de mede weggebruikers want je kan er zeker niet vrij invoegen
Idd, een examen moet maar op een afgelegen parkeerterrein afgenomen worden zodat je geen moeilijke verkeerssituaties kunt tegenkomen en altijd slaagtquote:Op maandag 19 maart 2007 11:48 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Wat een k*utstreek!!11 Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, ze mogen alleen maar dingen die niet in het echt zullen gebeuren toetsen bij het examen![]()
oefen het dan even met je instructeur!quote:Op maandag 19 maart 2007 13:21 schreef paulus1709 het volgende:
het gaat er om dat ervaren bestuurders daar al in de problemen komen dus en kandidaat gaat daar zeker op zijn bek maar meestal krijg je wel een herkansing maar toch zelfs mijn instructeur vond het niet netjes dat ze juist daar naar toe gaan
quote:Nieuw rijexamen vanaf 2008
door Harrie Nijen Twilhaar
AMSTERDAM - Het praktisch rijexamen gaat vanaf 2008 op de schop. Leerlingen die examen doen krijgen te maken met nieuwe vaardigheden zoals filerijden, zelfstandig met een navigatiesysteem een route afleggen en gevaarherkenning. Bovendien moeten examenkandidaten zuinig kunnen rijden.
Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) experimenteert momenteel met de nieuwe examenonderdelen. Verschillende autorijscholen in ons land zijn bij de proef betrokken die komende zomer wordt geëvalueerd. " Het praktisch rijexamen is toe aan vernieuwingen. Voormalig verkeersminister Karla Peijs wilde korte metten maken met het aantal ongevallen en heeft ons verzocht om het examen aan te passen", aldus CBR-woordvoerder Hans Fontijn.
Het verkeer heeft zich volgens het CBR de laatste jaren behoorlijk ontwikkeld. "Het is drukker en ingewikkelder geworden op de weg. Automobilisten dienen ook meer rekening te houden met extra gevaren zoals plotselinge files", verduidelijkt de CBR-woordvoerder.
Een van de meest in het oog springende veranderingen is het zelfstandig rijden. "Nu wordt er gezegd of een examenkandidaat links of rechts moet afslaan. Vanaf de invoering van het nieuwe rijexamen moeten leerlingen zelfstandiger kunnen rijden. De examinator kan bijvoorbeeld een locatie bepalen waar een kandidaat met behulp van navigatieapparatuur en borden zelfstandig heen moet kunnen rijden." Filerijden wordt ook in het examenpakket opgenomen. "Het draait om filerijden en files vermijden. Kandidaten moeten kunnen anticiperen wanneer ze te maken krijgen met een file. Ze moeten zelfstandig keuzes maken, bijvoorbeeld kiezen voor een andere route."
Verder wordt er volgens Fontijn aandacht geschonken aan de beperkingen van een kandidaat. "Hij of zij moet bijvoorbeeld geconcentreerd blijven rijden, ook al zitten er meerdere mensen in het voertuig." Een ander belangrijk onderdeel is het zuinig rijden.
Het theoretisch examen zal naar verwachting ook volgend jaar worden aangepast.
De Telegraaf
Tell me about it. Vorige keer zat er één achter ons die links over de rotonde ging...quote:Op maandag 19 maart 2007 13:29 schreef paulus1709 het volgende:
zijn we ook wezen doen ik had gelukkig toen een hoffelijke bestuurder achter me die ff gas terug nam dus ik kon zonder problemen invoegen maar ik moet 's-ochtends op examen en dan heb je van die gestreste klootzakken die je geen centimeter ruimte geven
jezusquote:Op maandag 19 maart 2007 13:37 schreef matthendriks het volgende:
[..]
Tell me about it. Vorige keer zat er één achter ons die links over de rotonde ging...![]()
omg, das wel heel ergquote:Op maandag 19 maart 2007 13:37 schreef matthendriks het volgende:
[..]
Tell me about it. Vorige keer zat er één achter ons die links over de rotonde ging...![]()
De onderwerpen die in het bericht staan, zijn ook gewoon allemaal behandeld met mijn rijlessen destijds.quote:
Assenquote:Op maandag 19 maart 2007 10:11 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Assen dus, sta waarschijnlijk de helft van de tijd in de filehalf Assen is op het moment aan het verbouwen dus bij stoplichten e.d. is het echt ontzettend druk overal.
Hier morgen de laatste en donderdag 2u op. Ik begin me nu ook wel al een beetje zenuwachtig te maken alhoewel ik dat eigenlijk niet moet doen. Mja. Ik hoop dat het morgen een beetje lekker gaat! Dan zie ik 't weer wat zittenquote:Op zondag 18 maart 2007 23:46 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb dan pas mn 5e+6e les, geen examenquote:Op maandag 19 maart 2007 17:54 schreef diginoob het volgende:
[..]
Ik ook.
Poging nr 4.
En ik ga het niet halen.![]()
5 werkdagenquote:Op maandag 19 maart 2007 18:20 schreef boem-dikkie het volgende:
Klopt het trouwens dat je nu een week moet wachten op je rijbewijs ?
Als je geluk hebt is die eerder klaar! Zie ik in mijn omgeving..quote:
Linkje??quote:Op maandag 19 maart 2007 16:46 schreef Mathijz het volgende:
Voor mensen die hun theorie online willen toetsen of leren heb ik nog een gratis site gevonden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |