als je in de bocht gas geeft wordt de centrifugaalkracht hogerquote:laatste vraag vorige topic
Yo.. het is gelukt
Heb gebeld naar gewoon een reserveringsnummer van een andere provincie.
Heb het netnummer ingevuld en kreeg een plaats voor aanstaande donderdag al toegewezen .
Het is wel om 9:00 in Hoogeveen (geen flauw idee waar dat is).
Paar vragen die ik had:
Als je in een bocht gas geeft, wat gebeurt er dan met de centrifugeschaal?
Iemand van 21, hoeveel alcohol mag die in zn bloed hebben?
En nog een paar vage vragen..
quote:Alcohol
Rijden onder invloed valt niet onder maatregel beginnend bestuurder. Wel worden beginnend bestuurders eerder naar de EMA-cursus gestuurd (al bij 0,8‰ in plaats van 1,3‰). Overigens, jongeren die met een slok op een motorvoertuig besturen, lopen vanaf 1 januari 2006 de kans om al met 0,2 promille alcohol tegen de lamp te lopen. De Tweede Kamer besloot onlangs dat de alcohollimiet voor alle beginnende bestuurders (iedereen die minder dan vijf jaar een rijbewijs heeft) van 0,5 naar 0,2 promille moet. Dit is ingegaan op 1 januari 2006.
Ik heb hier nog zo'n boekje liggen van rijopleiding in stappen, daarin staat per verkeerssituatie wat je moet doen. Maar ik denk niet dat dat zomaar op internet staat. Zijn er specifieke situaties die je wilt weten dan of meer in het algemeen?quote:Op maandag 2 juli 2007 20:56 schreef Heerlijkheid het volgende:
Is er ook een site met informatie over wat je per verkeerssituatie moet doen... Ik bedoel: een bocht is kijken, richting aangeven, remmen, terugschakelen, voorsorteren, etcetera... maar is er ook een site waar je dat kan lezen? Thx
Van de FPquote:Langere wachttijd voor rijexamen
Gepost door Robin (Robin2130) - Bron: Elsevier
Gepubliceerd: dinsdag 3 juli 2007 @ 19:37
Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) meldt dat de wachttijd voor het afleggen van een rijexamen weer is gestegen. De wachttijd was van januari tot april dit jaar bijna verdubbeld naar bijna 9 weken. Een examenkandidaat moet nu gemiddeld zo’n twaalf weken wachten voordat hij examen kan doen. De stijging komt volgens het bureau onder meer door de aantrekkende economie.
Sinds april zet het CBR meer examinatoren in. “Wij hebben verschillende gepensioneerde examinatoren zo ver weten te krijgen om weer aan de slag te gaan. Ook zijn we bezig met werven”, aldus de woordvoerder van het CBR. Tegenwoordig worden ook op de zaterdagen examens afgenomen. “Maar de situatie is nog steeds niet rooskleurig”.
De woordvoerder hoopt dat de drukte vanwege de vakantieperiode wat af neemt. Het CBR vraagt ook aan de rijscholen niet meer leerlingen aan te melden voor een examen dan noodzakelijk. Het CBR trok in april aan de bel over de langere wachttijden. Volgens een woordvoerder waren er in die tijd meer aanmeldingen van leerlingen die ouder zijn dan 19 jaar. “Waarschijnlijk hadden zij op hun achttiende geen geld voor het halen van een rijbewijs”
Dit is niet de eerste keer dat het CBR een piek krijgt te verwerken door de huidige economische omstandigheden. “Rond de jaren tachtig hebben we dit ook weleens meegemaakt” zegt de woordvoerder. “Op basis van die ervaring hadden we de huidige piek pas over een jaar verwacht”
rotonde + bocht... zijn die teksten lang?quote:Op maandag 2 juli 2007 22:47 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Ik heb hier nog zo'n boekje liggen van rijopleiding in stappen, daarin staat per verkeerssituatie wat je moet doen. Maar ik denk niet dat dat zomaar op internet staat. Zijn er specifieke situaties die je wilt weten dan of meer in het algemeen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |