abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2007 @ 19:08:06 #1
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_51067335
De 'lessers':

• wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
  • wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
  • natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veelgestelde vragen
  • Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

• Wat moet je meenemen naar je TTT?
    Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

• Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
    Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het cbr op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost zo'n 30 euro en contant betalen kan niet.

• Wat moet je meenemen naar je Praktijkexamen?
    Een theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

• Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
    Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

• Hoe kies ik een rijschool uit?
    Op deze kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

• Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

• Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

• Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

• Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

• Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
    Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

• Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
    NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Gesloten topics:
    1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
    41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76
    77|78|79|80|81|82|83|84|85|86|87|88|89|90|92

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2007:
    - Handschoen (4 januari)
    - Kerdaben (10 januari)
    - Sandertjuh (11 januari)
    - Me_Wesley (16 januari)
    - Drifter__ (16 januari)
    - TheRuud (17 januari)
    - ruudjuh31 (17 januari)
    - pkeijsers (19 januari)
    - FoxHunter (19 januari)
    - Bojaaper (19 januari)
    - Mindlight (22 januari)
    - -beer- (22 januari)
    - den smee E achter B(24 januari)
    - Multiply (24 januari)
    - Sjengdanny (25 januari)
    - Zosk (2 februari)
    - Meki ( 6 Februari )
    - Covie (6 Februari)
    - CySt (12 februari)
    - Marloes (13 februari)
    - MarcoD (14 februari)
    - Skaai (16 februari)
    - DakDuuf (19 februari)
    - Pino_666 (20 februari)
    - pascalheister (21 februari)
    - gothic-blackie (8 maart)
    - BLADEZZ (16 maart)
    - Hadewych (28 maart)
    - PartyAnimal87 (30 maart)
    - PeeJie_ (3 April)
    - Jarkie (11 April)
    - EDMAN- (12 April)
    - Maravilla (16 april)
    - Mathijz (19 april)
    - Johnns (20 april)
    - Alcarin (23 april)
    - Bakayarou (23 april)
    - Rosu (24 april)
    - Xbox_360 (25 april)
    - paulus1709 (28 april)
    - miss_bleu (3 mei)
    - Wisheh! (9 mei)
    - brandsrus (14 mei)
    - Turbo_Diesel (15 mei)
    - Leroytje (15 mei)
    - Simsfan88 (23 mei)
    - Dreetjuh (23 mei)
    - Hoppla (29 mei)
    - Kcin22 (4 juni)
    - Ridocar (9 juni) E achter C
    - Thormodo (14 juni)
    - Game_Error (28 juni)

Geslaagden Gefeliciteerd!

Aankomende examens:
    5 juni: Maatie, Rijswijk, 8:55 (auto)
    6 juni: Crazykill, Rotterdam, 14:55 (auto)
    4 juli: Peacetaker, Leiden, 14:00 (auto)
    17 juli: Dynamiet, Sneek 10.45 (auto)
    13 augustus: imago, Rijswijk [tijd volgt] (auto)
    21 augustus: Meddo, Lichtenvoorde, 8:55 (auto)
    31 augustus: RobKel, Nijmegen, 14:00 (auto)

Iedereen die de komende tijd moet afrijden of zijn theorie moet halen, succes! Zet hem op!

Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent

Weer lekker verder met lessen

[ Bericht 2% gewijzigd door nattermann op 02-07-2007 19:30:45 ]
  • Tics van je petten.
      maandag 2 juli 2007 @ 19:09:54 #2
    22700 F1908
    MASTERDETECTIVE
    pi_51067422
    .
    852002IWASTHERE
    pi_51068126
    nevermind
    pi_51068588
    maar weer een tvptje dan
    pi_51070419
    even een tvp
    suck my asshole taco bender
    pi_51070653
    quote:
    laatste vraag vorige topic
    Yo.. het is gelukt

Heb gebeld naar gewoon een reserveringsnummer van een andere provincie.
    Heb het netnummer ingevuld en kreeg een plaats voor aanstaande donderdag al toegewezen .
    Het is wel om 9:00 in Hoogeveen (geen flauw idee waar dat is).

Paar vragen die ik had:

Als je in een bocht gas geeft, wat gebeurt er dan met de centrifugeschaal?

Iemand van 21, hoeveel alcohol mag die in zn bloed hebben?

En nog een paar vage vragen..
    als je in de bocht gas geeft wordt de centrifugaalkracht hoger

en je vraag over alcohol, of je 21 bent maakt niks uit, (al heb je dan je rijbewijs niet 5 jaar) t gaat om beginnende bestuurders
    quote:
    Alcohol
    Rijden onder invloed valt niet onder maatregel beginnend bestuurder. Wel worden beginnend bestuurders eerder naar de EMA-cursus gestuurd (al bij 0,8‰ in plaats van 1,3‰). Overigens, jongeren die met een slok op een motorvoertuig besturen, lopen vanaf 1 januari 2006 de kans om al met 0,2 promille alcohol tegen de lamp te lopen. De Tweede Kamer besloot onlangs dat de alcohollimiet voor alle beginnende bestuurders (iedereen die minder dan vijf jaar een rijbewijs heeft) van 0,5 naar 0,2 promille moet. Dit is ingegaan op 1 januari 2006.
    suck my asshole taco bender
      maandag 2 juli 2007 @ 20:28:35 #7
    129528 peacetaker
    i was born mad!
    pi_51070661
    nog 2 dagen en dan afrijden
    pi_51071546
    Regio Midden Limburg (Weert, Roermond) is lastig om examen te doen, ik heb inmiddels mijn rijgewijs (sinds anderhalf jaar), en ik wilde nu het aanhangerbewijs halen. Ik heb begin juni gebeld en kon pas begin september terecht! Dat is een wachttijd van 3 maanden. Belachelijk vind ik zelf, ook mensen die nu zakken moeten vaak zo lang wachten, als ze tenminste bij de kleinere rijscholen zitten.

Grotere rijscholen kopen die van tevoren in waardoor je eigenlijk de kleinere uit de markt drukt. Ik zou zeggen leidt nog een aantal van die examinatoren op!
      maandag 2 juli 2007 @ 20:56:18 #9
    10086 Heerlijkheid
    gebiedt mij te zeggen
    pi_51071729
    Is er ook een site met informatie over wat je per verkeerssituatie moet doen... Ik bedoel: een bocht is kijken, richting aangeven, remmen, terugschakelen, voorsorteren, etcetera... maar is er ook een site waar je dat kan lezen? Thx
    pi_51071990
    Over 2 weekjes afrijden
      maandag 2 juli 2007 @ 22:47:42 #11
    164101 Thormodo
    Nu inclusief tweede aap!
    pi_51076951
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 20:56 schreef Heerlijkheid het volgende:
    Is er ook een site met informatie over wat je per verkeerssituatie moet doen... Ik bedoel: een bocht is kijken, richting aangeven, remmen, terugschakelen, voorsorteren, etcetera... maar is er ook een site waar je dat kan lezen? Thx
    Ik heb hier nog zo'n boekje liggen van rijopleiding in stappen, daarin staat per verkeerssituatie wat je moet doen. Maar ik denk niet dat dat zomaar op internet staat. Zijn er specifieke situaties die je wilt weten dan of meer in het algemeen?

@Plots, die voorbeelden zijn vrij eenvoudige vragen hoor, die je makkelijk had kunnen beantwoorden als je een beetje fatsoenlijk had geleerd, zulke dingen staan namelijk letterlijk in een theorieboekje...

[ Bericht 2% gewijzigd door Thormodo op 02-07-2007 22:59:31 ]
      Moderator maandag 2 juli 2007 @ 22:54:48 #12
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_51077241
    Nog 2 á 3 lessen tot afrijden
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_51080857
    Argh, de ene dag gaat snelweg goed en dan kruispunten slecht. Dan snelweg weer perfect en kruispunten niet zo goed. Vandaag weer een paar foutjes gemaakt. En dat terwijl het 2 weekjes terug nog perfect ging. Nog een paar lesjes dus vanaf nu moet het gewoon perfect gaan. Al die kleine foutjes wegwerken.
    pi_51082580
    alles ging goed vandaag alleen na 1,5 uur was de concentratie een beetje weg... morgen laatste uurtje en donderdag 1 uur examen... ben benieuwd
    Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
    swarma spam hoer
    Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
    Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 16:54:40 #15
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_51098797
    Zo, over dik een uur weer 2 uurtjes lessen
    Tics van je petten.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 19:37:30 #16
    129528 peacetaker
    i was born mad!
    pi_51104368
    morgenmiddag tussen 14:00 en 15:00 iedereen binnen blijven in regio Leiden...
    ik moet afrijden
    pi_51104543
    quote:
    Langere wachttijd voor rijexamen
    Gepost door Robin (Robin2130) - Bron: Elsevier
    Gepubliceerd: dinsdag 3 juli 2007 @ 19:37
    Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) meldt dat de wachttijd voor het afleggen van een rijexamen weer is gestegen. De wachttijd was van januari tot april dit jaar bijna verdubbeld naar bijna 9 weken. Een examenkandidaat moet nu gemiddeld zo’n twaalf weken wachten voordat hij examen kan doen. De stijging komt volgens het bureau onder meer door de aantrekkende economie.

Sinds april zet het CBR meer examinatoren in. “Wij hebben verschillende gepensioneerde examinatoren zo ver weten te krijgen om weer aan de slag te gaan. Ook zijn we bezig met werven”, aldus de woordvoerder van het CBR. Tegenwoordig worden ook op de zaterdagen examens afgenomen. “Maar de situatie is nog steeds niet rooskleurig”.

De woordvoerder hoopt dat de drukte vanwege de vakantieperiode wat af neemt. Het CBR vraagt ook aan de rijscholen niet meer leerlingen aan te melden voor een examen dan noodzakelijk. Het CBR trok in april aan de bel over de langere wachttijden. Volgens een woordvoerder waren er in die tijd meer aanmeldingen van leerlingen die ouder zijn dan 19 jaar. “Waarschijnlijk hadden zij op hun achttiende geen geld voor het halen van een rijbewijs”

Dit is niet de eerste keer dat het CBR een piek krijgt te verwerken door de huidige economische omstandigheden. “Rond de jaren tachtig hebben we dit ook weleens meegemaakt” zegt de woordvoerder. “Op basis van die ervaring hadden we de huidige piek pas over een jaar verwacht”
    Van de FP
      Moderator dinsdag 3 juli 2007 @ 21:25:10 #18
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_51108677
    Al bekend !!!
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_51109093
    teeveepee

nog n maandje tot mn examen
    pi_51112402
    Morgen weer, hagenezen opgepast!
      woensdag 4 juli 2007 @ 00:13:20 #21
    10086 Heerlijkheid
    gebiedt mij te zeggen
    pi_51115384
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 22:47 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Ik heb hier nog zo'n boekje liggen van rijopleiding in stappen, daarin staat per verkeerssituatie wat je moet doen. Maar ik denk niet dat dat zomaar op internet staat. Zijn er specifieke situaties die je wilt weten dan of meer in het algemeen?
    rotonde + bocht... zijn die teksten lang?
      woensdag 4 juli 2007 @ 00:20:35 #22
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_51115545
    Zo, ging echt beroerd slecht vandaag.

Toen ik weg reed ging het al mis, zag een auto van rechts over het hoofd waardoor mijn instructeur moest ingrijpen.
    Vanalles ging mis, schakelen liep niet lekker (op momenten waar je terug moet schakelen naar de 1 laat ik hem regelmatig in zn 2 staan, waardoor hij ontzettend langzaam wegtrekt ), ik vergeet nog stééds die verdomde nacontrole

Mijn instructeur zegt dat ik wel goed over situaties nadenk, maar geen actie onderneem. Blijkbaar heb ik te weinig vrouwelijke hormonen ofzo
    Hij ziet me nadenken over bv het terugschakelen van 3 naar 2 (reden een bochtige weg op, pittig bergje). Ik had hem dus in zn 3 staan, en keek notabene nog naar de pook of ik hem niet terug moest schakelen naar de 2, maar deed dit niet. Moet eerder actie ondernemen, hij zei: de eerste ingeving is meestal ook de beste beslissing die je kunt nemen, doe dit dus ook.

Meer mensen hier last van?

Heb nog 8 lesuren tot mijn TTT, hoop dat ik die nacontrole dan niet steeds vergeet en de wagen zelf beter onder controle heb..
    Tics van je petten.
    pi_51116825
    Oja de nacontrole he.. Is dat nou weer binnenspiegel, buitenspiegel, over schouder? Of alleen over schouder? Want bij mn eerste instructrice heb ik geleerd dat:
    Binnenspiegel, buitenspiegel, over schouder
    richting geven
    Binnenspiegel, buitenspiegel, over schouder (nacontrole).

Maar deze instructeur zegt

Binnenspiegel, buitenspiegel, over schouder
    richting
    over schouder (nacontrole)....

http://www.rijexamendoejezo.nl/ervaringen.htm
    En hier staat ook alleen over schouder kijken is nacontrole.
      woensdag 4 juli 2007 @ 01:29:45 #24
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_51116952
    Die van mij zegt:

- Binnenspiegel, buitenspiegel, over schouder.
    - Vervolgens richting
    - Nog een keer over schouder (nacontrole)
    En dan de bocht pas nemen. Die laatste stap vergeet ik steeds, toch al ruim 12 lessen lang (sinds we aan het spiegelen zijn).
    Tics van je petten.
    pi_51117001
    ^ natterman is correct
    en die dingen die misgaan gaan meestal na een paar lesjes wel over omdat je t stukje bij beetje doorkrijgt
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')