er zijn ook stille coupes voor studentjes met ovquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:15 schreef Dibble het volgende:
ga dan in een stilte coupe kutpauper, owh sorry ben vergeten je bent een studentje met OV. Recht
De vrouwen van middelbare leeftijd voor ons. Die meisjes keken me eerst alleen maar heel dom aan alsof ik één of andere vreemde taal sprak.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:16 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Waren het nou de meisjes of de vrouwen van middelbare leeftijd, die vonden dat je het netter moest vragen?
nee over t voordoen hoe t moetquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:17 schreef MrDice het volgende:
Laatste reactie over de auto?
had ik notabene eergister nog, ik kwam de trein inlopen en daar zatten ongeveer 6 bruggertjes, waarvan 1 een ipod met boxen had, dat stond natuurlijk teringhard, en 1 van zijn bitches stond op die muziek te dansen. Ik wou gewoon ff rustig ouwehoeren met men collega's/vrienden die ik tegenkwam, dus ik zeg tegen die gast dat hij zijn muziek wel ff wat zachter kan zetten, krijg ik me toch een grote bek van zo'n bitchquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:11 schreef MrDice het volgende:
Het zal vele medereizigers niet zijn ontgaan. De trend om je mobiele telefoon of mp3 speler vol open te zetten zodat vriendjes / vriendinnetjes kunnen meeluisteren, ongeacht of andere treinreizigers hier last van hebben.
Zo ook weer vanochtend. Zit met een maat van me en twee vrouwen van middelbare leeftijd in een viersits. Naast ons in de andere viersits zitten drie meisjes van rond de 15-16 jaar (afkomst laat ik in het midden). Op een gegeven moment zet één van die mutsen de muziek vol open met de oordoppen om de nek zodat haar vriendinnetjes ook gezellig kunnen meegenieten!
Kijk om me heen en zie al verschillende mensen geïrriteerd kijken, want ja weinig mensen zitten te wachten op r&b met krakende hoge tonen en compleet gebrek aan bass op de vroege ochtend. Maar uiteraard is er niemand die het lef heeft om er iets van te zeggen...
MrDice, stoere internetheld dat ik ben, besluit om er iets van te zeggen. Waarbij ik dus met een handgebaar en op duidelijke toon aangeef dat ze de muziek zachter moeten zetten... zegt dat takkewijf tegenover me opeens de nu al legendarische woorden:
takkewijf: "Mag de muziek misschien wat zachter."
MrDice: "Pardon?"
takkewijf: "Je kunt ook netjes vragen of de muziek wat zachter mag."
MrDice: "Watblief? Volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen..."
takkewijf: "Je kunt het best netjes vragen hoor."
MrDice: "Ja precies. Volgende keer mag je het even voordoen hoe het hoort, of ben je dan ook te schijterig om er iets van te zeggen?"
Klacht + Samenvatting:
1. Kansloze mobiele muziekeenheden die het nodig vinden iedereen lastig te vallen met muziek in de trein.
2. Takkewijven die mij een veeg uit de pan geven terwijl ik tenminste er iets van zeg.
En ja ik weet het, ik reis met het openbaar vervoer. Dus laat de opmerkingen over auto en zo maar achterwege, dat is een hele andere discussie.
swarma spam hoerquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:23 schreef swarmahoer het volgende:
kan een mooie lemming van gemaakt worden
zie ondertitelquote:
Daar geloof ik niks van.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:17 schreef MrDice het volgende:
En nee ik ben geen student + dat we in Friesland geen speciale stiltecoupe hebben.
Dat dan weer wel, ben benieuwd wie er creatief is .quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:23 schreef swarmahoer het volgende:
Misschien heb je gelijk, maar in die trein is niet eens sprake van een 1e klas. Wel hebben we allemaal mooie nieuwe treinen, dus aan comfort geen gebrek.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:29 schreef Jipje het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van.
De intercity's zijn tegenwoordig vrijwel allemaal uitgevoerd met een stiltecoupe. Ook in de 2e klas. Alleen niemand let erop, das een beetje jammer.
Zijn er wel maar niet op de treinen van Arriva.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:17 schreef MrDice het volgende:
En nee ik ben geen student + dat we in Friesland geen speciale stiltecoupe hebben.
ipv.. kunnen maar 4 regelsquote:
ook al was het smiddags en zaten er mooie hoge en lage tonen bij zit ik er uberhoupt niet op te wachtenquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:35 schreef n0r het volgende:
Ik zit ook niet te wachten op r&b zonder krakend hoge tonen en met complete bass op de vroege ochtend.
Nergens meer wat van kunnen zeggen tegenwoordigquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:43 schreef MrDice het volgende:
Het ging dan ook vooral om de beeldvorming . Ik zie zo vaak dat niemand er iets van zegt. Meestal zet ik gewoon mijn eigen mp3-speler aan waarbij ik overigens wel speciale oordoppen heb gehaald welke niet het geluid naar buiten toe stralen. Dan heb ik er geen last van, maar vind het onbegrijpelijk dat iedereen zo passief is.
Maar dan wel reactief als ik er iets van zeg en de woordkeuze staat ze niet aan.
Ja dat is wel het andere extreme uiterste. Nu ben ik als 26 jarige jongen van bijna twee meter niet bang om door een 15 jarige muts te worden gehoekt... maar toch. En als iemand onbewust te hard praat of slechte oordoppen gebruikt dan kun je het netjes vragen. Doelbewust je doppen om de nek hangen verdient gewoon een nekschot, dat is provoceren en overlast veroorzaken.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:46 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Nergens meer wat van kunnen zeggen tegenwoordig
Dit is wel de reden dat er niet altijd meer wat van gezegd wordt denk ik.
Die vrouw dacht waarschijnlijk dat je meer kan bereiken door erg netjes te zijn, maar dat betwijfel ik. Je kan beter stellen dat dat ding nù zachter of uit moèt.
Ik heb wel oordoppen die uitstralen maar heb het geluid gewoon op een fatsoenlijk niveau. moet het nog 60 jaar met deze oren doen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:43 schreef MrDice het volgende:
Het ging dan ook vooral om de beeldvorming . Ik zie zo vaak dat niemand er iets van zegt. Meestal zet ik gewoon mijn eigen mp3-speler aan waarbij ik overigens wel speciale oordoppen heb gehaald welke niet het geluid naar buiten toe stralen. Dan heb ik er geen last van, maar vind het onbegrijpelijk dat iedereen zo passief is.
Maar dan wel reactief als ik er iets van zeg en de woordkeuze staat ze niet aan.
Ik heb idd ook de mazzel dat ik mijn bouw mee heb.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:53 schreef MrDice het volgende:
[..]
Ja dat is wel het andere extreme uiterste. Nu ben ik als 26 jarige jongen van bijna twee meter niet bang om door een 15 jarige muts te worden gehoekt... maar toch. En als iemand onbewust te hard praat of slechte oordoppen gebruikt dan kun je het netjes vragen. Doelbewust je doppen om de nek hangen verdient gewoon een nekschot, dat is provoceren en overlast veroorzaken.
alsof mensen stilzijn in de stilte coupé ik heb het nog nooit meegemaakt.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:15 schreef Dibble het volgende:
ga dan in een stilte coupe kutpauper, owh sorry ben vergeten je bent een studentje met OV. Recht om te klagen heb je nie eens nerd _! Goed toch dat je er een topic over open, zeer moedig!
Ja dat zou een optie kunnen zijn ja, ware het niet dat ik 400 euro per maand netto extra verdien door alleen maar met de trein te reizen in plaats van met de auto. Bovendien vind ik het erg prettig om rustig een krantje te kunnen lezen of met collega's / vrienden / vreemden een praatje te maken.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:57 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
alsof mensen stilzijn in de stilte coupé ik heb het nog nooit meegemaakt.
en verder, koop een auto
twas ook maar sarcasme op het eerste stukje van mijn reactie na dan.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:01 schreef MrDice het volgende:
[..]
Ja dat zou een optie kunnen zijn ja, ware het niet dat ik 400 euro per maand netto extra verdien door alleen maar met de trein te reizen in plaats van met de auto. Bovendien vind ik het erg prettig om rustig een krantje te kunnen lezen of met collega's / vrienden / vreemden een praatje te maken.
Ik heb honger kennelijk, denk dat ik maar wat brood naar binnen ga schrokken anders hap ik zo.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:02 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
twas ook maar sarcasme op het eerste stukje van mijn reactie na dan.
Ik kan je vertellen, mijn bloed kookte. Maar ja om nou een veertigplusser een huf te gaan geven is ook niet echt een teken van goed fatsoen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:52 schreef DANILXL het volgende:
ik word van dit soort mensen ongelofelijk agressief, stelletje teringtokkies
Volgende keer meer smilies, dan begrijp ik het ook. Of een paintquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:11 schreef MrDice het volgende:
Het zal vele medereizigers niet zijn ontgaan. De trend om je mobiele telefoon of mp3 speler vol open te zetten zodat vriendjes / vriendinnetjes kunnen meeluisteren, ongeacht of andere treinreizigers hier last van hebben.
Zo ook weer vanochtend. Zit met een maat van me en twee vrouwen van middelbare leeftijd in een viersits. Naast ons in de andere viersits zitten drie meisjes van rond de 15-16 jaar (afkomst laat ik in het midden). Op een gegeven moment zet één van die mutsen de muziek vol open met de oordoppen om de nek zodat haar vriendinnetjes ook gezellig kunnen meegenieten!
Kijk om me heen en zie al verschillende mensen geïrriteerd kijken, want ja weinig mensen zitten te wachten op r&b met krakende hoge tonen en compleet gebrek aan bass op de vroege ochtend. Maar uiteraard is er niemand die het lef heeft om er iets van te zeggen...
MrDice, stoere internetheld dat ik ben, besluit om er iets van te zeggen. Waarbij ik dus met een handgebaar en op duidelijke toon aangeef dat ze de muziek zachter moeten zetten... zegt dat takkewijf tegenover me opeens de nu al legendarische woorden:
takkewijf: "Mag de muziek misschien wat zachter."
MrDice: "Pardon?"
takkewijf: "Je kunt ook netjes vragen of de muziek wat zachter mag."
MrDice: "Watblief? Volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen..."
takkewijf: "Je kunt het best netjes vragen hoor."
MrDice: "Ja precies. Volgende keer mag je het even voordoen hoe het hoort, of ben je dan ook te schijterig om er iets van te zeggen?"
Klacht + Samenvatting:
1. Kansloze mobiele muziekeenheden die het nodig vinden iedereen lastig te vallen met muziek in de trein.
2. Takkewijven die mij een veeg uit de pan geven terwijl ik tenminste er iets van zeg.
En ja ik weet het, ik reis met het openbaar vervoer. Dus laat de opmerkingen over auto en zo maar achterwege, dat is een hele andere discussie.
Ja maar is die ook gemaakt?quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:23 schreef swarmahoer het volgende:
Geweldige topickick, respectquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |