abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58155177

De lessers:
[

Meld hier:
› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
› hoeveel lessen je hebt gehad;
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
› of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
› natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veel gestelde vragen
Hoe kies ik een rijschool uit?
Op deze site kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

Waar staat TTT voor?
Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

Wat moet je meenemen naar je TTT?
Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het CBR op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost ¤30,80 en contant betalen kan niet.

Wat moet je meenemen naar je Praktijk-examen?
Je theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

Waar staat BNOR voor?
Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Eerdere topics van deze reeks:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2008:
- Addict89 (3 januari)
- Reki (7 januari)
- Thom123 (8 januari)
- MaddoxX (9 januari)
- lj_lightning (21 januari)
- kurk_droog (25 januari)
- Borkydude (7 februari)
- Urquhart (7 februari)
- Gitanki (11 februari)
- Phaelanx_NL (18 februari)
- Credence (19 februari)
- Battlefan (6 maart)
- CasB (11 maart)
- Miasan (19 maart)

Geslaagden: Gefeliciteerd!

Aankomende examens:
31 maart: cyberrobin, Utrecht, 14:00 (auto B)
9 mei: flowerbomb, Leusden, tijd nog onbekend (auto B)
29 mei: timp0e, Rotterdam Zuid, 9.50 (auto B)

Iedereen die de komende tijd theorie- en/of praktijkexamen heeft: Succes!

Ben je ook begonnen met lessen? Dan kun je jouw avatar toevoegen in de OP.
Heb je jouw rijbewijs dit jaar ook in the pocket? Dan kun je jouw naam en de datum toevoegen in de OP.
De OP (openingspost) kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent.

pi_58155209
Net mijn eerste échte les gehad dan.

Hele fijne instructeur, 1,5 uur lekker gereden. Ging erg goed en aardige woorden van de instructeur hebben mij alvast een top dag bezorgd. Op naar volgende week!
  zaterdag 19 april 2008 @ 15:36:59 #3
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_58159533
TVP
pi_58167921
Morgen weer 2 uurtjes lessen en dan heb ik alweer 22 uurtjes achter de rug.

verkapte tvp
"For his own good, tell Bruce Lee and the Karate Kids that none of us are carrying automatic weapons, cuz here in this country, it don't add inches to ur dick. You get a life sentence for it.."
pi_58186479
tvp

sue me
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_58192566
Toevallig mensen die ervaring hebben met een spoedcursus in almere? Ik word eind juni 18 en wil eigenlijk een spoedcursus volgen zodat ik heel augustus zelfstandig kan rijden en dus flink wat ervaring kan op doen. En ik heb geen zin om maanden te moeten wachten aangezien ik wel iemand ben die redelijk snel iets nieuws kan leren.
Echter er zijn 84 rijscholen in almere volgens die vergelijksite dus hoe moet je ooit weten welke goed is en goede spoedcursussen geeft? Al die websites zijn zo onduidelijk als de pest en ze zeggen natuurlijk allemaal dat ze goed zijn.

Ik zat zelf naar http://www.rijschoolmeijer.nl/ te kijken. 1800 euro voor 40 lessen inclusief examen en met 4 uur per dag rijden. Dus in 10 dagen rijbewijs, lijkt mij ideaal. Maar iemand ervaringen met die rijschool?

[ Bericht 20% gewijzigd door Tsurany op 21-04-2008 13:29:52 ]
  maandag 21 april 2008 @ 15:59:29 #7
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58204679
Net gekeken wanneer ik examen zou kunnen doen voor BE, pas op 4 juni

Ik had gehoopt deze maand al examen te kunnen doen

Iemand enig idee welke rijscholen er in het gooi BE doen? Jan ter Beek heb ik al gehad.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_58213598
Kut CBR, is de theorie examen geval in Lelystad gesloten en mag ik verdomme naar utrecht of amsterdan, in beide gevallen anderhalf uur onderweg zonder vertragingen.
pi_58215118
Hallo! Ik heb me even aangemeld voor dit topic. Ik ben recent ook begonnen met lessen. Ik ben al 21, maar ik moet het zelf betalen dus heb er even voor moeten sparen. Overigens les ik bij een rijschool die aangesloten is bij anwb rijopleiding en megaduur is, 45 euro per uur iemand anders ervaring met anwb? Ik vind wel dat ik goed les krijg hoor, dus ik heb het er voor over, maar toch.

Trouwens, ik heb wat oude topics doorgelezen en zie dat heel veel al afreden na 25 lessen enzo. Nou voel ik me redelijk onzeker na het lezen daarvan, ik heb nu in totaal 21,5 uur gelest (vooral in lessen van 2 uur, en 1,5 uur) en er is nog geen een keer echt sprake geweest van 'misschien is het tijd om een examen aan te vragen'. Ondertussen is mijn instructrice wel heel positief en zegt ze dat ik heel snel leer.
pi_58215175
Ik heb trouwens mijn theorie al (zo snel mogelijk gehaald). Ik ben twee maanden geleden ongeveer begonnen met lessen, heb zo'n 2 lessen per week ongeveer.
pi_58215533
35-40 lessen is nu het gemiddelde, dus dan is 22 uur normaal. Sommigen zijn sneller en anderen langzamer.
pi_58223058
45 euro per uur vind ik niet zo duur hoor, voor de ANWB. Ik ken rijscholen die niet bij de BOVAG noch bij de ANWB of iets anders aangesloten zijn en die 65 euro per uur vragen. Ligt er ook aan of het echt een uur is, of een uur van 50 minuten ofzo .

Ik ben echt bang dat nu ik gezakt ben ik geen nieuwe plek kan krijgen in de buurt om praktijkexamen te doen door die wachtlijsten. Ik wil echt niet zo lang wachten .
pi_58226345
Hoelang is de wachttijd ongeveer om examen te doen? Ik weet dat het verschilt per rijschool, maar gemiddeld? een maand ofzo toch?
pi_58226491
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:09 schreef gliterroze het volgende:
Hoelang is de wachttijd ongeveer om examen te doen? Ik weet dat het verschilt per rijschool, maar gemiddeld? een maand ofzo toch?
Wachttijden konden oplopen tot oktober doordat er zo veel examenplaatsen zijn opgekocht in sommige steden. Ligt er volgens mij dus heel erg aan of je (grote) rijschool examens heeft opgekocht of niet.
pi_58226564
ik heb 4 juni mn theorie examen pas
pi_58226649
Waat dat meen je niet!! Damn.

Ook irritant: bel net om lessen te kopen, is mijn instructrice volgens de rijschool zowat iedere week vol, en heb ik voor de komende 4 weken iedere week slechts 1 uurtje, en 1 week helemaal geen les. Ik geloof dat echt niet hoor, dat 'alle andere uren is ze vol' en ze werkt fulltime volgens mij. Ik heb geen zin om een jaar rijlessen te nemen, ben er liever zo snel mogelijk vanaf, het liefst prop ik 3 lessen van 2 uur in een week..
pi_58226798
2x per week is wel relaxed vind ik zelf al vind ik en uur dan ook wel weer genoeg...
maar omdat het zolang duurt voordat ik theorie kan doen (kon ook een weekje eerder maar dan zit ik in de examens) les ik nu 1x per week een uurtje
pi_58233726
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:17 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Wachttijden konden oplopen tot oktober doordat er zo veel examenplaatsen zijn opgekocht in sommige steden. Ligt er volgens mij dus heel erg aan of je (grote) rijschool examens heeft opgekocht of niet.
Herexamens hebben toch geen wachtlijst...? Of moet je als je eind mei zakt ook gewoon wachten tot oktober voor een herexamen...?

Hier morgen mijn TTT om 9.50 en ik vind het nog steeds rete-spannend!
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:44:14 #19
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58233963
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 19:34 schreef timp0e het volgende:

[..]

Herexamens hebben toch geen wachtlijst...? Of moet je als je eind mei zakt ook gewoon wachten tot oktober voor een herexamen...?

Hier morgen mijn TTT om 9.50 en ik vind het nog steeds rete-spannend!
Een herexamen is niks anders dan een examen dat je voor de 2e(of 3e, 4e, etc.) keer doet.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:19:04 #20
164283 Luco
Buongiorno!
pi_58234744
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:46 schreef -Trinity- het volgende:
45 euro per uur vind ik niet zo duur hoor, voor de ANWB. Ik ken rijscholen die niet bij de BOVAG noch bij de ANWB of iets anders aangesloten zijn en die 65 euro per uur vragen. Ligt er ook aan of het echt een uur is, of een uur van 50 minuten ofzo .

Ik ben echt bang dat nu ik gezakt ben ik geen nieuwe plek kan krijgen in de buurt om praktijkexamen te doen door die wachtlijsten. Ik wil echt niet zo lang wachten .
?? Ik betaalde 32 euro per uur!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_58236660
Vandaag voor het eerst met de koppeling en versnelling gewerkt...zooo dat is lastig in het begin

Maar ik pikte het wel snel op, en hij vond het erg goed voor een eerste keer. Aan het eind hoefde hij bijna niks meer te zeggen, het ging al vanzelf. Gelukkig maar, want de vorige les was een compleet drama....ik ben bijna van een talud afgereden Spiegelen, voorsorteren, een bocht nemen en sturen tegelijk is nou eenmaal lastig Maar we gaan dus wel vooruit! Ik vind het ook steeds leuker worden. Donderdag weer
[X] Gechikt
[ ] Ongeschikt
pi_58240579
zo morgen moet het echt gebeuren mijn 4e keer examen. als ik het dit keer niet haal weet ik het ook niet meer, want zo slecht rijd ik nou ook nie. ik laat jullie nog wel weten hoe het ging !
  woensdag 23 april 2008 @ 10:24:47 #23
164283 Luco
Buongiorno!
pi_58247652
Dan mag je richting het BNOR!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_58249182
Jeuj, ik heb mijn vrijstelling voor bijzondere verrichtingen binnen!
Heb mijn TTT gedaan bij Rotterdam Zuid, en had gelukkig echt een heel aardige vrouwelijke examinator!

Ik heb wel als tip meegekregen dat ik toch soms wat meer vooruit moet kijken en nog meer van tevoren een plan moet maken... majah daar ga ik dan weer mee oefenen voor de rijlessen!
pi_58258892
kut :/ ben dus weer gezakt *zucht* denk dat het toch door de zenuwen moet zijn geweest..normaal kan ik gewoon goed autorijden, zegt ook mij rij-instructeur. maar tja deze keer eigenlijk ook geen ingreep gehad wel wat kleine foutje naar mij gevoel. examinator vond me te gehaast rijden, te hard door de bochten, te snel rijden..wat normaal gesproken gewoon goed gaat nu dus gvd w8en tot juli totdat ik een BNOR examen kan doen. komt door ook nog bij dat mijn theoriecertificaat dan verlopen is..waarom duurt het nou zolang voordat ik een BNOR exmamen kan doen. ><
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')