abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63329750

De lessers:

Meld hier:
› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
› hoeveel lessen je hebt gehad;
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
› of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
› natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veel gestelde vragen
Hoe kies ik een rijschool uit?
Op deze site kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

Waar staat TTT voor?
Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

Wat moet je meenemen naar je TTT?
Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het CBR op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost ¤30,80 en contant betalen kan niet.

Wat moet je meenemen naar je Praktijk-examen?
Je theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

Waar staat BNOR voor?
Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Eerdere topics van deze reeks:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2008:
- Addict89 (3 januari)
- Reki (7 januari)
- Thom123 (8 januari)
- MaddoxX (9 januari)
- lj_lightning (21 januari)
- kurk_droog (25 januari)
- Borkydude (7 februari)
- Urquhart (7 februari)
- Gitanki (11 februari)
- Phaelanx_NL (18 februari)
- Credence (19 februari)
- Battlefan (6 maart)
- CasB (11 maart)
- Miasan (19 maart)
- Doagere (13 mei)
- sheonlydreams86 (13 mei)
- Liebe (29 mei)
- Breaker.Faker (29 mei)
- timp0e (29 mei)
- godigita (6 juni)
- -Trinity- (11 juni)
- Flowerbomb (19 juni)
- qu63 (BE) (20 juni)
- TommyGun (14 juli)

Geslaagden: Gefeliciteerd!

Aankomende examens:

Iedereen die de komende tijd theorie- en/of praktijkexamen heeft: Succes!

Ben je ook begonnen met lessen? Dan kun je jouw avatar toevoegen in de OP.
Heb je jouw rijbewijs dit jaar ook in the pocket? Dan kun je jouw naam en de datum toevoegen in de OP.
De OP (openingspost) kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent.

.
pi_63329788
Weet niet of het de bedoeling is dat degene met de laatste post een nieuw topic maakt, maar heb het maar gedaan.
Als het niet de bedoeling is hoor ik het wel!
.
pi_63329869
Ik begin ga binnenkort hieraan beginnen
TVP!
pi_63330086
Nee hoor Pizzabodem, juist superfijn dat je een nieuwe hebt gemaakt!

Ik herhaal nog even m'n post uit het vorige topic

Pfew.. van het weekend voor het eerst alleen in de auto gezeten, toch wel erg spannend hoor! Eerst even m'n (kleine) broertje meegenomen omdat die de auto kende en het toch wel even fijn was er nog iemand naast te hebben En even de route gereden die ik later op de dag zou gaan rijden omdat ik ergens heen ging. In het begin even flink wennen aan de auto, maar dat ging toen ik alleen reed alweer beter. Bij het alleen rijden moest ik wel echt letten op dat ik gewoon ging rijden en een beetje vertrouwen had en niet ging panieken, maar toen het goed ging kwam dat vertrouwen ook wat meer.

Ben ook op autozoektocht geweest en .... heb een autootje gekocht! Ook daarin even een stukje proefgereden (geen stuurbekrachtiging, pfew!), maar grootste deel heeft m'n vader proefgereden, die kan toch wat beter inschatten.

Naja, wel spannend allemaal hoor! Dat stuk dat ik heb gereden kende ik vrij goed, maar als ik m'n autootje op ga halen moet ik een stuk rijden dat ik helemaaaaal niet ken en dus óf achter m'n papa aan tijden, óf met de tomtom gaan rijden (ook nog nooit gedaan..), dus dat wordt ook wel weer een drempel(tje). Maargoed, ik moet gewoon lekker gaan rijden en ervaring op gaan doen en dan komt het vast wel goed!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_63330484
tvp
Children of the night. What music they make.
pi_63331387
Naamah, je bent dus geslaagd? Gefeliciteerd! Misschien herinner je mij nog van het vorig topic (kon die cbr mail niet openen ;p). Ik heb mijn rijbewijs iig nog steeeeeeds niet (1 december voor tweede keer afryden).

Maar een auto zonder stuurbekrachtiging!?
pi_63331536
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:43 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Naamah, je bent dus geslaagd? Gefeliciteerd! Misschien herinner je mij nog van het vorig topic (kon die cbr mail niet openen ;p). Ik heb mijn rijbewijs iig nog steeeeeeds niet (1 december voor tweede keer afryden).

Maar een auto zonder stuurbekrachtiging!?
Oja! Ik kreeg dat uitslagformulier later zelf en die kon ik wel openen... Is het bij jou nog gelukt uiteindelijk? Had trouwens in het vorige topic nog wel gepost dat ik geslaagd was + verslagje van het examen..

En ja.. een auto zonder stuurbekrachtiging.. Krijg je armspieren van :) En hij heeft niet hele brede banden, dus zou wel moeten gaan. Heb beetje geprobeerd bochtje achteruit en vooruit in een vak rijden en dat ging op zich wel, vooral even wennen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 19 november 2008 @ 18:40:33 #8
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_63352167
Zonder stuurbekrachtiging is het kut uitparkeren duurt echt zo lang voordat je je wielen weer goed hebt staan als je stuurbekrachtiging gewend bent! whaha
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  woensdag 19 november 2008 @ 20:06:50 #9
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_63354825
Heb 7 lessen gehad, laatste 2 lessen gingen niet bepaald lekker Kwam hopelijk omdat ik er 2 weken tussenuit ben geweest. Ik rem vaak veel te laat omdat ik 1 jaar scooter heb gereden, waar je eigenlijk kan doen wat je wil en met een auto dat een stuk moeilijker gaat. Ga morgen weer, hopelijk gaat het morgen wel goed Ik ga voor m'n gevoel gewoon erg wattig rijden, hopelijk gaat het dan wat beter
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_63357069
Ik heb eindelijk de stap gezet. Ga donderdag weer opnieuw mijn theorie halen.

De geschiedenis: juli 2007- maart 2008 gelest, drie keer gezakt, theorie laten verlopen.
  donderdag 20 november 2008 @ 07:17:17 #11
98259 mstr
Een jonge God!
pi_63365237
Om half 8 weer lessen
  donderdag 20 november 2008 @ 09:23:04 #12
182728 honda1990
pi_63366440
Vanmorgen om kwart voor 8 weer gelest, ging eindelijk weer eens wat beter Het liep gewoon wat lekkerder
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:06:47 #13
98259 mstr
Een jonge God!
pi_63367313
Zo, tweede les, beetje spiegelen, terugschakelen voor een scherpe bocht etc.
  donderdag 20 november 2008 @ 11:01:10 #14
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_63368726
Vandaag de vijfde les, kijken waar ik nu weer naartoe moet. Vorige keer hellingproef gedaan (met en zonder handrem) en veel in van die 30 km-zones gereden met van die onoverzichtelijke stukken (van die heggen die je zicht belemmeren enzo).
The Police 08-06-2008
pi_63371017
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:01 schreef YPrue het volgende:
Vandaag de vijfde les, kijken waar ik nu weer naartoe moet. Vorige keer hellingproef gedaan (met en zonder handrem) en veel in van die 30 km-zones gereden met van die onoverzichtelijke stukken (van die heggen die je zicht belemmeren enzo).
Hellingproef met handrem is naadje. Gelukkig is de hellingproef officiëel uit het examen gehaald, vind ik persoonlijk de irritantse verrichting, met handrem.
pi_63378603
Zijn er hier mensen die op het examen hebben gereden met een navigatiesysteem? Gebeurt dit veel?
.
  donderdag 20 november 2008 @ 17:33:56 #17
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_63379270
Volgens mijn rij-instructeur heeft hij vaker clusteropdrachten gehad met examens dan rijden met een navigatiesysteem tot nu toe.
The Police 08-06-2008
pi_63388203
quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:01 schreef Pizzabodem het volgende:
Zijn er hier mensen die op het examen hebben gereden met een navigatiesysteem? Gebeurt dit veel?
Ik mocht mijn examen nog via het oude systeem doen, maar de TTT heb ik wel moeten rijden met het navigatiesysteem.
  donderdag 20 november 2008 @ 22:44:22 #19
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_63389147
ik heb beide moeten doen.
Eerst cluster met op het eind een bijzondere verrichting en na het inparkeren moest ik met het navigatiesysteem verder rijden naar het CBR
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_63391144
pfff, morgen om 11 uur rijles, totaal geen zin in. Mijn rij-instructeur is echt een zijkstraal die nooit eens iets positiefs kan zeggen. Heb 24 lessen gehad, en ik hoop em toch echt snel te hebben. Als ik morgen geen rijles had, was ik nu in de kroeg
I am the Milkman! My milk is delicious!
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:26:00 #21
182728 honda1990
pi_63397790
Je mag mij er tussen zetten in de OP

› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
Ik ben begin november denk ik begonnen
› hoeveel lessen je hebt gehad;
Ik heb op dit moment ongeveer 7 lessen gehad
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
Ik weet niet precies hoe vaak, routine opbouwen
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
Daar denk ik nog niet over na, duurt nog even
› of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
› natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.
pi_63400358
tvp
pi_63406276
Vandaag geslaagd , zo .. ME HAPPY BIG TIME Ik ben er van af
pi_63407877
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:26 schreef honda1990 het volgende:
Je mag mij er tussen zetten in de OP
Kan ik niet doen. Kan de post niet meer wijzigen . Je kan wel de laatste kleine lettertjes van de OP lezen, je kan er zelf voor zorgen dat je in de volgende OP komt.

Gefeliciteerd Hangzak
.
pi_63408518
nice hangzak gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')