Oja! Ik kreeg dat uitslagformulier later zelf en die kon ik wel openen... Is het bij jou nog gelukt uiteindelijk? Had trouwens in het vorige topic nog wel gepost dat ik geslaagd was + verslagje van het examen..quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:43 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Naamah, je bent dus geslaagd? Gefeliciteerd! Misschien herinner je mij nog van het vorig topic (kon die cbr mail niet openen ;p). Ik heb mijn rijbewijs iig nog steeeeeeds niet (1 december voor tweede keer afryden).
Maar een auto zonder stuurbekrachtiging!?
Hellingproef met handrem is naadje. Gelukkig is de hellingproef officiëel uit het examen gehaald, vind ik persoonlijk de irritantse verrichting, met handrem.quote:Op donderdag 20 november 2008 11:01 schreef YPrue het volgende:
Vandaag de vijfde les, kijken waar ik nu weer naartoe moet. Vorige keer hellingproef gedaan (met en zonder handrem) en veel in van die 30 km-zones gereden met van die onoverzichtelijke stukken (van die heggen die je zicht belemmeren enzo).
Ik mocht mijn examen nog via het oude systeem doen, maar de TTT heb ik wel moeten rijden met het navigatiesysteem.quote:Op donderdag 20 november 2008 17:01 schreef Pizzabodem het volgende:
Zijn er hier mensen die op het examen hebben gereden met een navigatiesysteem? Gebeurt dit veel?
Kan ik niet doen. Kan de post niet meer wijzigenquote:Op vrijdag 21 november 2008 10:26 schreef honda1990 het volgende:
Je mag mij er tussen zetten in de OP
Ik meld mij! 16 december is de dag. Voel mij tijdens de lessen vertrouwt en het gaat goed, nu hopen dat het ook lukt op het examenquote:Op dinsdag 18 november 2008 21:56 schreef Pizzabodem het volgende:
[ afbeelding ] Meld hier: [ afbeelding ]
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
Yep! Was de enige dat waarop mijn instructeur les kon geven i.v.m. mijn werkrooster. De pipo heeft namelijk alle leerlingen van mijn eerdere rij-instructeur over genomen.quote:
Mijn instructeur heeft het boekje niet verder bijgewerkt dan opschakelen naar zijn 2. Na 4 maanden rijles kan ik toch wel wat meerquote:Op dinsdag 25 november 2008 11:01 schreef pinquit het volgende:
Ik heb straks mijn 20e les ofzo.
de laatste 6 lessen heb ik op papier bijna geen vooruitgang geboekthet gaat wel steeds beter, maar in mn boekje staan steeds geen nieuwe kruisjes
nu snap ik wel dat herhaling de beste leerdinges is enzo, maar is dat nu normaal?
heb een hele tijd gestressd gereden, daar ben ik nu gelukkig van af. dus het gaat wel elke keer een stapje beter! maar omdat ik die kruisjes niet krijg voel ik me heel slechtik stel me gewoon aan dus.
Dat is toch niet handig? Meestal heb je 1 vaste instructeur en 1 vaste auto.quote:Op donderdag 27 november 2008 20:04 schreef Eyon het volgende:
Ik had vandaag voor de 4e keer een andere auto. Ditmaal een Fiat Punto. Als je eenmaal een Opel Corsa (nieuw model) gewend bent, ga je ineens achteruit met een Punto. In de Punto had ik dan ook te weinig bewegingsruimte en kon het voertuig dus niet goed onder controle houden, helaas. Ik ga weer terug naar de instructeur van zondag, met de Corsa. Rijdt een stuk fijner.
Ik heb overigens nog geen kruisjes, komt omdat ik steeds bij iemand anders rij.
Verschillende instructeurs is wel handig, zodat je niet aan 1 persoon went want een examinator is ook een ander persoon. Steeds een andere auto lijkt me wel irritant, ik vond het zelfs wennen toen ik in de auto van een andere instructeur moest rijden, terwijl het gewoon hetzelfde model was.quote:Op donderdag 27 november 2008 21:07 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Dat is toch niet handig? Meestal heb je 1 vaste instructeur en 1 vaste auto.
Nee, ik vind het zelfs irritant. Zo heb je een Daihatsu, dan weer 1 of andere Opel, dan een Opel Corsa en dan weer een Fiat Punto. Mijn eerste rij-instructeur is op staande voet ontslagen wegens het voeren van een wanbeleid begreep ik vanmorgen. De lessen gingen bij hem wel redelijk. Bij mijn tweede rij-instructeur ging alles nagenoeg vlekkeloos. Alleen even wennen aan de Corsa, maar ik vond dat heerlijk rijden. Daarna te horen krijgen dat je lessen niet door gaan omdat hij het te druk heeft is niet fijn, dus maar weer een andere instructeur. Maar die instructeur bevalt me niet met zijn gedrag, daarnaast is de auto niet fijn om in te rijden. Heb dus ook weer contact opgenomen met mijn tweede instructeur omdat ik toch liever bij hem les.quote:Op donderdag 27 november 2008 21:07 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Dat is toch niet handig? Meestal heb je 1 vaste instructeur en 1 vaste auto.
klinkt bekend inderdaad, ook altijd van die lui die de lesser moeten inhalenquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:29 schreef YPrue het volgende:
Gefeliciteerd Clauw!![]()
Gisteren weer een rijles gehad, en ik kwam veel van die lui tegen die echt vlak voor mij nog even snel de weg op redenMijn rij-instructeur drukte meteen op de toeter
En ook best veel mensen die je gewoon niet de rotonde op laten rijden, daar zaten we ons ook al aan te ergeren.
Nog niet max. op je meter hoorquote:Op zaterdag 29 november 2008 00:35 schreef YPrue het volgende:
Inderdaad, en dan rij ik meestal al de maximumsnelheid.
Amsterdam? Stapvoets zeker?quote:Op zaterdag 29 november 2008 10:28 schreef Noshiba het volgende:
gister 400km gereden in m'n eigen stad alleen
13 uur. In Amsterdam. Heb er zin in, maar dan met name in het (hopelijke) slagenquote:
Ik ook morgen, om 9 uur. Heel veel succes gewenst, ben zelf extreem zenuwachtig xD.quote:Op zondag 30 november 2008 18:39 schreef Zhenar het volgende:
Ik heb morgen rijexamen!!!![]()
![]()
![]()
Ben nu al behoorlijk nerveus
Wederzijds!quote:Op zondag 30 november 2008 20:12 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik ook morgen, om 9 uur. Heel veel succes gewenst, ben zelf extreem zenuwachtig xD.
http://www2.examencentrum.nl/theorie-examen/auto.phpquote:Op zondag 30 november 2008 21:10 schreef pinquit het volgende:
ik krijg mezelf elke keer niet zover om aan die theorie te gaan beginnen![]()
heb al wel wat samenvattingen geschreven, maar ik heb steeds geen zin
iemand tips?
quote:Op zondag 30 november 2008 18:39 schreef Zhenar het volgende:
Ik heb morgen rijexamen!!!![]()
![]()
![]()
Ben nu al behoorlijk nerveus
Geef es snelcursus hoe je dat doet met de zenuwen?quote:Op zondag 30 november 2008 20:18 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Mijn zenuwen zijn alweer wat bedaard. Maar die komen morgenochtend vast wel weer terug. Ach, geeft ook wel een rush
Ik heb (heel lame) op google maps een paar mogelijke probleempunten bekekenquote:Op maandag 1 december 2008 00:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
[..]
Geef es snelcursus hoe je dat doet met de zenuwen?
Veel mensen kunnen daar iets aan hebben.
Gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 1 december 2008 10:26 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
GESLAAGD!
Het was heel even twijfelachtig. We gingen zitten en mijn examinator zei:
"Je moet gewoon veel zekerder zijn, als je voor een andere auto kan, DOE dat dan ook"
Dus ik baalde als een stekker, zegt ie ineens:
"Maar je kan goed autorijden dus gefeliciteerd"
Ben echt superblij
Ja, dat van dat praten zegt mijn instructeur ook; ga ik zeker doen.quote:Op maandag 1 december 2008 10:34 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Succes Zhenar, je moet vooral met je examinator praten, dan helpt echt. Heb iets van 10 minuten over sinterklaasgedichtjes gepraat, lol.
Heb je vrijstelling voor je bijzondere verrichtingen?
Netjes, ik had geen vrijstelling. Moest inparkeren en bochtje achteruit doen. Raakte bij het inparkeren de stoeprand, en stond niet optimaal. Kon namelijk ergens anders veel makkelijker parkeren, maar ik deed het natuurlijk The Hard Wayquote:
Vrijstelling heb ik idd
Ah balen, eerste keer?quote:Op maandag 1 december 2008 14:44 schreef Zhenar het volgende:
GEZAKT!![]()
![]()
!!!
Echt een Ride from Hell was het
Ja, was eerste keer.quote:Op maandag 1 december 2008 16:16 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Ah balen, eerste keer?
Wat is er gebeurt?
quote:Op maandag 1 december 2008 12:05 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Had meer het idee dat ik gewoon een rondje aan het rijden was met een vriend i.p.v. dat ik examen aan het doen was. Maar ja je moet doen wat je zelf het beste vindt.
Wel debiel dat de examinator die navigatie aanzet en vervolgens tegenstrijdige opdrachten geeftquote:Op maandag 1 december 2008 17:44 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ja, was eerste keer.
Het begon super: lekker door de stad touren, een babbeltje maken onderweg. Toen moest de navigatie aan, wat in het begin prima ging, totdat de instructeur het opeens niet eens was met de navigatieroute en dus tegenstrijdige opdrachten begon te geven. Echt super irrirant als de navigatie de hele tijd roept dat je naar links moet en de examinator zegt naar rechts. Maar dat leidde nog niet tot fouten; wel tot veel zenuwen. Op de snelweg maakte ik me al klaar om af te slaan (volgens de navigatie) en de examinator weer: "Nee, niet doen! Dan komen we helemaal verkeerd uit". Dat was allemaal niet zo heel dramatisch, maar ik liet me er wel door afleiden (wat ik overigens als geheel mijn fout zie, want je moet natuurlijk gewoon je aandacht op de weg houden), waardoor ik in de knel kwam met het invoegende verkeer en de examinator voor mij ging remmen.
Daar was het eigenlijk al gedaan; vlak daarna nog wat moeite bij het weven (maar dat kwam wel direct door de navigatie) en nog een keer vol op de rem gaan staan toen ik het stoplicht dat ik passeerde op oranje zag springen - ik weet ook echt niet waarom ik dat deed, maar het was wel met de bewuste gedachte van "ik moet nu niet ook nog door oranje heen rijden, dan zijn de rapen helemaal gaar"![]()
Maar uiteindelijk was het met name dat gebeuren op de snelweg dat 'em de das omdeed. Dus daar ga ik nog even fijn op oefenen![]()
En volgende keer hopelijk geen navigatie opdracht meer
Bedoel je tijdens lessen of heb jij al je rijbewijs?quote:Op maandag 1 december 2008 20:08 schreef Merkie het volgende:
Ik spreek altijd voor mezelf van tevoren een bepaald punt bij een stoplicht af en als ik die passeer ga ik sowieso niet meer remmen voor oranje.
Ja, dat tomtom gedoe was irritant, maar ik had er gewoon mee om moeten kunnen gaan. Volgende keer beterquote:Op maandag 1 december 2008 20:08 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wel debiel dat de examinator die navigatie aanzet en vervolgens tegenstrijdige opdrachten geeft. Natuurlijk moet je wel je aandacht erbij kunnen houden, maar toch.
Daarnaast vind ik dat keihard remmen toen het stoplicht op oranje sprong wel een beetje dom. Ik spreek altijd voor mezelf van tevoren een bepaald punt bij een stoplicht af en als ik die passeer ga ik sowieso niet meer remmen voor oranje. Hoef je die denkstap niet meer te maken als het stoplicht op oranje springt, vind ik wel prettig.
Ik hoop het ookquote:Op maandag 1 december 2008 22:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
@Zhenar:
Jammer dat je gezakt bent. Ik kan me goed voorstellen hoe het voelt om de eerste keer te zakken. tweede keer gaat het je vast lukken, als je dat stomme tomtom gezeik niet hebt.
Dat vind ik echt zo fout he. Wat is er nou zo erg aan? Oh oh wat ergerde ik me aan die stressfiguren die mij ALTIJD maar moesten inhalen op de meest gevaarlijke plekken, terwijl ik me netjes aan de maximum snelheid hield. Maar ja, ik ben iig van dat rijschool gezeik af. Lekker alleen de weg opquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:18 schreef Doagere het volgende:
Het lijkt voor mij alweer zo lang geleden dat ik mijn rijbewijs haalde., maar hem mijn rijbewijs pas 7 maand.
Waar ik me tegenwoordig aan erger zijn lesauto's, vooral bij stoplichten etc, het langzame optrekken.
Inderdaad irritant. Voel mezelf vooral 'opgelaten' als je op een 80 km/h weg een stoplicht nadert en dan ineens 50 km/h moet gaan rijden. Niemand doet dat, maar als lesauto moet je echt netjes helemaal afzakken naar 50, ook al is het groen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:43 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dat vind ik echt zo fout he. Wat is er nou zo erg aan? Oh oh wat ergerde ik me aan die stressfiguren die mij ALTIJD maar moesten inhalen op de meest gevaarlijke plekken, terwijl ik me netjes aan de maximum snelheid hield. Maar ja, ik ben iig van dat rijschool gezeik af. Lekker alleen de weg op
Inderdaad, daar heb ik er ook al een paar van gehad.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:43 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dat vind ik echt zo fout he. Wat is er nou zo erg aan? Oh oh wat ergerde ik me aan die stressfiguren die mij ALTIJD maar moesten inhalen op de meest gevaarlijke plekken, terwijl ik me netjes aan de maximum snelheid hield. Maar ja, ik ben iig van dat rijschool gezeik af. Lekker alleen de weg op
Sinds ik mijn rijbewijs heb vind ik het eigenlijk ook wel lekker om net even iets harder te rijden (120 waar je 100 mag, 140 waar je 120 mag)quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:28 schreef YPrue het volgende:
[..]
Inderdaad, daar heb ik er ook al een paar van gehad.Net alsof zij nooit hebben moeten leren rijden, kom op zeg. En dan halen ze je heel overdreven in, en dan zie je ze een paar seconden later precies voor je bij het stoplicht. Wat schiet je daarmee op denk ik dan?
Dat zeg je nu. Wacht maar over een tijdje dan erger je je er ook aan. Nu irriteert het me vreselijk als het 10sec duurt voordat ze wegrijden bij het stoplicht of langzamer rijden dan de maxsnelheid of straatje keren doen voor je neus.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:43 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik ga ook niet toeteren of bumperkleven, maar het irriteert me toch even. Tenzij het een mooi meisje isquote:Op dinsdag 2 december 2008 23:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ja maar jij hebt het ook moeten doen. Het kan misschien irritant zijn, maar een beetje relativeren kan geen kwaad.
Geen last van gehad.quote:Op woensdag 3 december 2008 21:54 schreef Pizzabodem het volgende:
Zo, 2e les gehad. Eerste les was alleen sturen en gas geven, nu ook moeten koppelen, schakelen en remmen. Ineen keer alles dus. Heb de motor wel een paar keer af laten slaan, geschakeld met koppeling niet diep genoeg ingetrapt... Hadden jullie dit ook?
Heb ik ook wel eens gehad ja tijdens het lessen.quote:Op woensdag 3 december 2008 21:54 schreef Pizzabodem het volgende:
Zo, 2e les gehad. Eerste les was alleen sturen en gas geven, nu ook moeten koppelen, schakelen en remmen. Ineen keer alles dus. Heb de motor wel een paar keer af laten slaan, geschakeld met koppeling niet diep genoeg ingetrapt... Hadden jullie dit ook?
Ik had dit net nog..quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:43 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Stoer manquote:Op donderdag 4 december 2008 16:57 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik had dit net nog..
Rij een tijdje achter een lesauto, die echt continue 45 km reed, na een rontonde (was vlak bij huis) zet ik me auto in ze'n 1 en vol gas erlangs!![]()
Of als je een lesauto ziet stuntelen voor een 'bijzondere verrichting' op een kruispuntje in een woonwijk. Er dan aan komen rijden, doen alsof je dom bent, knipperlicht aan en even wachten. Er gebeurd dan natuurlijk niks, en dan; in ze'n achteruit (vol gas) dan scheur je er langs en hoek je de auto de bocht in!
Ik woon trouwens vlakbij het CBR, dus hier rijden best veel lesautos. Tijdje terug moest ik nog dik op de rem (die instructeur greep ook in bij die lesauto) ik had voorang, en als ik voorrang heb, dan neem ik die ook.![]()
Zo moet je maar doorgaanquote:Op donderdag 4 december 2008 16:57 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik had dit net nog..
Rij een tijdje achter een lesauto, die echt continue 45 km reed, na een rontonde (was vlak bij huis) zet ik me auto in ze'n 1 en vol gas erlangs!![]()
Of als je een lesauto ziet stuntelen voor een 'bijzondere verrichting' op een kruispuntje in een woonwijk. Er dan aan komen rijden, doen alsof je dom bent, knipperlicht aan en even wachten. Er gebeurd dan natuurlijk niks, en dan; in ze'n achteruit (vol gas) dan scheur je er langs en hoek je de auto de bocht in!
Ik woon trouwens vlakbij het CBR, dus hier rijden best veel lesautos. Tijdje terug moest ik nog dik op de rem (die instructeur greep ook in bij die lesauto) ik had voorang, en als ik voorrang heb, dan neem ik die ook.![]()
quote:Op donderdag 4 december 2008 16:57 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik had dit net nog..
HAHAHAHAHAH DAMNNNN wat ben jij kktriestquote:Op donderdag 4 december 2008 16:57 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik had dit net nog..
Voorrang neem je niet, die krijg je...quote:Op donderdag 4 december 2008 16:57 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik had dit net nog..
Ik denk dat je zelf toch ook nog heel wat te leren hebtquote:Op donderdag 4 december 2008 16:57 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik had dit net nog..
Zegt het groentje met zelf pas 7 maanden het rijbewijs in bezitquote:Op donderdag 4 december 2008 16:57 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik had dit net nog..
Ik voel je pijn, Merkiequote:Op donderdag 4 december 2008 14:57 schreef Merkie het volgende:
Gezakt, keek niet ver genoeg vooruit. Ach ja.
Rij ook in Zaandam maar vind het wel meevallen hoor, met hoe kut de stad isquote:Op vrijdag 5 december 2008 00:07 schreef Eyon het volgende:
Heb gisteren weer een les gehad. Nu ook clusteropdrachten. Gaat me toch beter af als "nu rechts", "hier links"... Wat is Zaandam eigenlijk een kut stad.
me2 Morgenochtend om 9 uur ook 2e keer op in Apeldoorn....quote:Op maandag 8 december 2008 17:06 schreef erik90 het volgende:
[..]
Rij ook in Zaandam maar vind het wel meevallen hoor, met hoe kut de stad is
Morgen voor de 2e x op examen..
bananen zijn vet. Heb er 5 gegeten voor mijn examen. Ze hielpen welquote:
mijn rijschool zegt dat je beter een dag kan wachten. Het ligt er aan hoe snel het cbr is.quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:05 schreef erik90 het volgende:
kan je hem vandaag al aanvragen als je geslaagd bent? of moet je dag wachten?
jajajaja, ging echt verbazingwekkend goed. feli jongenquote:Op dinsdag 9 december 2008 11:04 schreef erik90 het volgende:
jeej Geslaagdvoor mij de 2de keer
Ben jij geslaagd MikeLowrey?
jij ook gefeliciteerdquote:Op dinsdag 9 december 2008 12:49 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
jajajaja, ging echt verbazingwekkend goed. feli jongen
Vraag jij hem ook pas morgen aan? Volgens het mailtje kan ik hem nu aanvragen maar volgens de examinator pas morgen.quote:
Ik had vrijdag al naar het gemeentehuis kunnen gaan, maar dan moet ik 6 km fietsen en het gemeentehuis was maar tot 12:30 los en dat kon ik al niet meer halen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 12:27 schreef Clauw het volgende:
ik kon hem diezelfde dag niet aanvragen.
Kost een normaal rij examen 90 euro?? ik betaalde 190 euroquote:Faalangstexamen voor angstige rijexamenkandidaten
Twingly logoTwingly blog zoeken
Jouw blog hier
RIJSWIJK - Mensen die door hun faalangst grote problemen ondervinden bij het afleggen van hun rijexamen, kunnen vanaf 1 januari terecht bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) voor een speciaal faalangstexamen. Dat zei Theo van Rijt, manager examenontwikkeling bij het CBR dinsdag.
Het examen is speciaal ontwikkeld voor mensen die zo angstig zijn tijdens het afrijden dat ze keer op keer zakken. In de huidige situatie kunnen deze mensen pas na vier keer zakken een speciaal examen afleggen. Het faalangstexamen kan in overleg met de rijinstructeur ook de eerste keer dat iemand wil afrijden, worden aangevraagd.
Het nieuwe faalangstexamen duurt 90 minuten, in plaats van de normale 55 minuten, en begint met een uitgebreid gesprek met de examinator. “Het begint met een uitgebreide kennismaking, zodat angstdrempels worden weggenomen”, aldus Van Rijt. ,,Een faalangstige ziet overal bedreigingen, dat kan ook de examinator zijn. Het gesprek is erop gericht mensen op hun gemak te stellen.
Ook kunnen examenkandidaten tijdens het afrijden een time-out aanvragen. Ook de examinator, die speciaal wordt opgeleid om met dit soort kandidaten te werken, kan de auto even aan de kant zetten als hij ziet dat iemand te veel last van zijn angst heeft. Verder is de inhoud van het examen exact hetzelfde als die van het normale rijexamen.
Het CBR begint in januari met een proef met het faalangstexamen, voor maximaal een jaar. In februari worden de eerste examens afgenomen. Er kunnen maximaal tienduizend mensen meedoen. Wat zij gaan betalen is nog onduidelijk. Volgens Van Rijt moet minstens gerekend worden op het dubbele van de normale prijs, die 90 euro bedraagt.
rest gaat naar rijschool, autohuur, instructeur e.d.quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:53 schreef WEST het volgende:
[..]
Kost een normaal rij examen 90 euro?? ik betaalde 190 euro
Een spoedje?quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:40 schreef erik90 het volgende:
heb hem net aangevraagd kon gewoon.. donderdagochtend ophalen!
Wat is dat nou weer voor onzinquote:Op woensdag 10 december 2008 08:28 schreef Jiveje het volgende:
Pff, afgelast door gladheid. Sta je voor niks om 6 uur op en maak je je 2 dagen al nerveus.
Nou ja, gedoseerd gasgeven.quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:24 schreef Merkie het volgende:
Wat is er moeilijk aan gas geven?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 10 december 2008 15:13 schreef MaxC het volgende:![]()
![]()
Jaaa, geslaagd. 1e keer![]()
't ging niet helemaal super, liet 2 keer de motor afslaan en de knipper vergeten omlaag te doen maar gelukkig zag de (verdere moeilijke) instructeur dat ook als zenuwen![]()
Heerlijk dit, wat een opluchting
Daarmee schept ze onduidelijkheid.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:07 schreef wc-eend het volgende:
ze af remt (niet stopt) bij een kruispunt omdat er een auto komt, ook al heeft ze voorrang
Dat van die busbaan snap ik niet, daar heb je als automobilist niks te zoeken.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:07 schreef wc-eend het volgende:
en ze rijdt niet over de busbaan (want dat mag niet) terwijl de rijinstructeur aangaf dat dit eigenlijk wel moest achteraf...
Ik denk eerder dat de conclusie is geweest dat ze te voorzichtig en onzeker reed.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:07 schreef wc-eend het volgende:
Conclusie... ze reed te netjes/keurig..
WTF?
Jah we hadden zelf ook al bedacht dat het zoiets zou zijn maar ik snap dan niet waarom ze zoiets niet gewoon zeggen.. nu krijg je een beetje van.. ja je doet alles goed maar toch ook weer niet..quote:Op donderdag 11 december 2008 18:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Daarmee schept ze onduidelijkheid.
Op een voorrangsweg rem je niet af voor kruisingen, je blijft natuurlijk wél goed kijken.
Je vrouw remde af, die andere bestuurder kan dan denken dat ze van plan is hem voor te laten.....zie je het voor je?
[..]
Dat van die busbaan snap ik niet, daar heb je als automobilist niks te zoeken.
Waarom dat volgens haar instructeur wel zou moeten vraag ik me echt af.
[..]
Ik denk eerder dat de conclusie is geweest dat ze te voorzichtig en onzeker reed.
Jammer, maar volgende keer beter!
THEY HATIN'quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:22 schreef Papi.Chulo het volgende:
THEY SEE ME ROLLINNNNNNNN
Dinsdag ook mijn examen, vandaag laatste les gehad. Ging wel goed, moet op het examen alleen minder gaan twijfelenquote:Op vrijdag 12 december 2008 09:19 schreef Sirmixalot het volgende:
Aankomende dinsdag heb ik mijn exame
Mijn tussentijdsetoets ging echt heel goed, dus heel veel zorgen maak ik me er niet over.
Heb intussen 31 lessen gehad, vandaag dus mijn laatste les en aankomende dinsdag dus om 8 uur mijn examen.
Jaquote:Op vrijdag 12 december 2008 13:10 schreef Sirmixalot het volgende:
Nou ook heel veel succes dan!
Zal wel goed komen toch?
Ik reed wel gewoon 's avonds, soms zelfs op zondag.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:45 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb maandag en dinsdag les om 8 uur 's morgens, lekker vroeg. Mijn instructeur rijdt niet 's avonds, komt dat meer voor?
quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:45 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb maandag en dinsdag les om 8 uur 's morgens, lekker vroeg. Mijn instructeur rijdt niet 's avonds, komt dat meer voor?
Ik had ook vaak 's ochtends les, voordat ik naar m'n werk ging. Mijn instructeur was 's avonds buschauffeur, dus hij moest wel overdag lesgeven.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:45 schreef DeHovenier het volgende:
Stoer manquote:Op maandag 15 december 2008 15:45 schreef Nouwk het volgende:
5 januari beginnen met lessen, maar ik rijd al auto dus denk wel dat het goed komt binnen afzienbare tijdMeisje op mijn werk heeft als doel (eind oktober begonnen) om hem voor juni te hebben.. zonder eerder gezakt te zijn
Dat is toch niet mijn bedoeling, hoop hem eind maart zeker te hebben. 12 januari theorie, nu nog even hopen dat mijn Vuze de autotheoriecd binnen haalt..
Als het kruispunt goed te overzien is moet je ook niet remmen. Dat van die busbaan snap ik niet helemaal, daarvoor moet je de situatie kennen denk ik.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:07 schreef wc-eend het volgende:
Mijn vrouw is vandaag voor de tweede keer gezakt..
De reden is omdat zij 75 rijd waar 80 max is, ze af remt (niet stopt) bij een kruispunt omdat er een auto komt, ook al heeft ze voorrang en ze rijdt niet over de busbaan (want dat mag niet) terwijl de rijinstructeur aangaf dat dit eigenlijk wel moest achteraf...
Conclusie... ze reed te netjes/keurig..
WTF?
Dat heeft niets met stoer zijn te maken anders, ik heb mezelf alleen een doelstelling gesteld dat ik geen 8 maand over mijn rijbewijs ga doen :/ Wie wil dat nou vrijwillig, mij lijkt het juist logischer om hem zo snel mogelijk willen te halen...quote:
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 16 december 2008 10:48 schreef Sirmixalot het volgende:
Ik heb het ook mijn eerste keer gehaald![]()
![]()
Was super druk op de weg vanmorgen waar ik moest rijden, was er al bang voor haha.
Maar uiteindelijk is toch nog alles goedgekomen![]()
Eindelijk klaar met die kutlessen enzo. Heb met 35 lessen mijn rozepasje binnengehaald.
Idd, ik had er 3 weken over gedaan en toen was ik al blij dat het erop zat. Ken mensen die er 1 jaar of langer over doen, dat zou ik dus eeeeeeeeecht niet willen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:17 schreef Nouwk het volgende:
[..]
Dat heeft niets met stoer zijn te maken anders, ik heb mezelf alleen een doelstelling gesteld dat ik geen 8 maand over mijn rijbewijs ga doen :/ Wie wil dat nou vrijwillig, mij lijkt het juist logischer om hem zo snel mogelijk willen te halen...![]()
[..]
GefeliciteerdVeel plezier op de weg ^^ Al autoplannen of papa/mama oid?
Ja ik heb een mooi 306'je op het oog. Denk wel dat die binnenkort voor de deur staat.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:17 schreef Nouwk het volgende:
[..]
Dat heeft niets met stoer zijn te maken anders, ik heb mezelf alleen een doelstelling gesteld dat ik geen 8 maand over mijn rijbewijs ga doen :/ Wie wil dat nou vrijwillig, mij lijkt het juist logischer om hem zo snel mogelijk willen te halen...![]()
[..]
GefeliciteerdVeel plezier op de weg ^^ Al autoplannen of papa/mama oid?
Je kan ook langzaam rijden in z'n 2. De eerste versnelling moet je eigenlijk alleen gebruiken bij het wegrijden uit stilstand.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:27 schreef cappp het volgende:
JAAAA! Ik ben ook geslaagd1e keer
![]()
Een fout gemaakt door een onoverzichtelijk kruispunt op te rijden in zijn 2, kwam een auto aan. De examinator remde, maar ik was eerderDe auto sloeg helaas wel af
Dit was dan ook de enige fout en de rest van de lastigere kruispunten deed ik gewoon in zijn 1. Alles was goed, zelfs de bijzondere verrichtingen. Aan het eind van de rit geeft de examinator mij een hand en ik sta hem een beetje verdwaald aan te kijken. "ja, je bent echt geslaagd."
![]()
Maar bij een onoverzichtelijk kruispunt kun je het beste even stoppen zodat je overzicht op de situatie hebt en dan doorrijden, dus dan zou je hem in de 1 moeten zetten.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:29 schreef CasB het volgende:
[..]
Je kan ook langzaam rijden in z'n 2. De eerste versnelling moet je eigenlijk alleen gebruiken bij het wegrijden uit stilstand.
Mijn ouders willen hun auto ook niet aan me uitlenen als ik mijn papiertje heb. Maar ik ga geen auto kopen want ik heb er geen nodigquote:Op dinsdag 16 december 2008 14:42 schreef Nouwk het volgende:
@Sanderrrr, nou inderdaad, zo bedoelde ik het ook. 3 weken is wel snel, wat goed!Ik wil ook echt niet pas eind volgend jaar mijn rijbewijs hebben, ten eerste raak ik persoonlijk zo niet echt gemotiveerd, ik ga er juist nu echt voor om die doelstelling te halen, dan wordt het alleen maar leuker..
@Capppp, gefeliciteerdGelukkig dat je eerder was, dat scheelt weer mooi een keertje moeten
![]()
@ Sirmixalot, succes.. Ach, wees blij dat je al een auto hebt om in te rijden, ik ken iemand die mag van zijn ouders absoluut niet in hun auto ijden en die moet nu dus heeeel hard sparen
Bij ons krijg je eerst eenuurslessen (5 stuks ofzo) en daarna 2 lessen achter elkaar.. Als je dat twee keer per week doet heb je dus een TTT bij ons in 8 weken, na 2 maandjes dus. Krijg jij 'losse' lessen dan? Bij ons moeten we wel naar Zwolle dus moeten we wel 2 uur rijden.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:14 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Mijn ouders willen hun auto ook niet aan me uitlenen als ik mijn papiertje heb. Maar ik ga geen auto kopen want ik heb er geen nodig
Volgens de planning van m'n rijschool 'moet' ik een TTT/examendoen op de 33e les, maar ik heb gemiddeld 2 lessen per week. Gaat niet erg hard zo
Zwolle is echt een kut stad om te rijden.., gelukkig had ik examen in Meppel. In Zwolle heb je die kut rotondes waar fietsers voorrang hebben.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:05 schreef Nouwk het volgende:
[..]
Bij ons krijg je eerst eenuurslessen (5 stuks ofzo) en daarna 2 lessen achter elkaar.. Als je dat twee keer per week doet heb je dus een TTT bij ons in 8 weken, na 2 maandjes dus. Krijg jij 'losse' lessen dan? Bij ons moeten we wel naar Zwolle dus moeten we wel 2 uur rijden.
Ach is ook niet echt belangrijk......quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:37 schreef hangzak het volgende:
Ik betrap mijzelf er wel soms op dat het over de schouder kijken overgeslagen wordt en vrij lax ben in het kijken waar het kan
Emmeloord is vrij makkelijk te rijden. Zwolle moet je gewoon heel goed oppassen voor fietsers.... ik spreek uit ervaringquote:Op dinsdag 16 december 2008 21:49 schreef Nouwk het volgende:
Mja je kunt hier kiezen tussen Zwolle en Emmeloord, Emmeloord schijnt makkelijker te zijn maar ik ga toch maar liever voor Zwolle, dan kan je het ook en ben daar iets bekender!
Dat ligt zover ik weet rond de 35 uur. Maar goed daar moet je niet naar kijken, het gaat erom dat jij kunt autorijden.quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:51 schreef pinquit het volgende:
ik mag weer rijden vandaag.
wat is hier t gemiddeld aantal lessen bij t examen?
Verschilt ook nogal als je lest in hartje Amsterdam of in de weilanden van Tietruksteradeel.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:11 schreef Papi.Chulo het volgende:
Ik heb geloof ik 29 lessen gehad en in 1x geslaagd, en mijn instructeur zei inderdaad dat het gemiddelde ong. bij de 40 lag.
Dat noem jij drukquote:Op dinsdag 16 december 2008 23:21 schreef Nouwk het volgende:
HahaIk heb nu 2 jaar schakelbrommer gereden en ook niet bepaald rustig, dus gelukkig ben ik dat wel een beetje gewend, aangezien ik in de binnenstad woon (:')) waar allemaal kleine steegjes e.d. zijn en mensen de verkeersregels niet altijd kennen.. Ben wel benieuwd hoe het zelf rijden in Zwolle is, zit er vaak genoeg bij in. Het is hiervandaan een kleine 20 minuutjes rijden trouwens, meestal na 5 'basis'lessen waar je leert schakelen, gevoel te krijgen met de auto/koppeling e.d. ga je naar Zwolle/Emmeloord. Hoop dat ik er snel heen mag om te wennen aan het toch wat drukkere verkeer, hier is het vooral voorbijschietende mensjes!
Ben ik niet met je eens. Als je alleen lest in de weilanden van Tietruksteradeel zul je toch ooit een keer de stad in moeten (sowieso voor je examen). Daarnaast is Amsterdam voor mensen die er niet woonachtig zijn natuurlijk veel moeilijker om te rijden. Ik neem aan dat jij in Amsterdam woont, dus ja dan ken je de situatie zo af en toe wel. Ook is het niet zo dat de verkeerssituatie in Amsterdam extreem chaotisch is ofzo, het enige waar je op moet letten zijn trams en overstekende fietsers/voetgangers.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:12 schreef oldschoolf00l het volgende:
[..]
Verschilt ook nogal als je lest in hartje Amsterdam of in de weilanden van Tietruksteradeel.
Dinsdag praktijk gehad, dinsdag rijbewijs aangevraag en ik heb hem vandaag al binnenquote:Op dinsdag 16 december 2008 14:42 schreef Nouwk het volgende:
@Sanderrrr, nou inderdaad, zo bedoelde ik het ook. 3 weken is wel snel, wat goed!Ik wil ook echt niet pas eind volgend jaar mijn rijbewijs hebben, ten eerste raak ik persoonlijk zo niet echt gemotiveerd, ik ga er juist nu echt voor om die doelstelling te halen, dan wordt het alleen maar leuker..
@Capppp, gefeliciteerdGelukkig dat je eerder was, dat scheelt weer mooi een keertje moeten
![]()
@ Sirmixalot, succes.. Ach, wees blij dat je al een auto hebt om in te rijden, ik ken iemand die mag van zijn ouders absoluut niet in hun auto ijden en die moet nu dus heeeel hard sparen
Gemeente Nederweertquote:Op donderdag 18 december 2008 12:14 schreef Nouwk het volgende:
Welk gemeentehuis werk jijDat is zeker zon spoedprocedure, daar moet de gewone burger wel wat extra voor neertellen
Ik heb wel eens met Bruinsma tijdens de les op een kruispunt gestaan met 5 andere lesauto's waarvan 4 ook van Bruinsmaquote:Op donderdag 18 december 2008 12:19 schreef YPrue het volgende:
Net weer rijles gehad, nu weer een andere leraar, de vader van diegene die nu de rijschool heeft. Erg aardige man, heeft 55 jaar rijles gegeven en valt nu wel eens in als zijn zoon niet kan.
Meteen ook naar de favoriete hellingproef-plek van schijnbaar alle rijscholen hier in de buurt gereden, de Oliemolenstraat in Heerlen. Kwamen er nog een stuk of 3 rijles-auto's voorbij.En ook het keren op de weg weer gehad.
Ondertussen vroeg hij me vanalles over verkeerssituaties en verkeersborden ('mag je hier rechts', 'wie heeft hier voorrang', 'wat betekent dat bord' enz.).
Volgens mij krijgt de gemeente de gegevens al meteen binnen, maar moet je examinator het handmatig invoeren op de computer. Ik kon hem na een treinreis van 20 minuten van het CBR naar m'n gemeentehuis meteen aanvragen.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:09 schreef Sirmixalot het volgende:
Ja mij werd bij het CBR ook vertelt de dag erna. Maar ik had het al nagevraagd bij de gemeente en die krijgen meestal 2 uur na je uitslag de gegevens al binnen. Dusja je kunt het eigenlijk gewoon dezelfde dag wel aanvragen.
Vergeet ook de bussen niet. Ik ken een situatie (Haarlemmerplein voor de Amsterdammers onder ons) waar de auto`s tegelijk met de bussen groen licht krijgen. De bus gaat rechtdoor over de tramrails dat naast de rijweg ligt wat betekent dat als een automobilist linksaf gaat de bus voorrang heeft.quote:Op donderdag 18 december 2008 01:08 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Als je alleen lest in de weilanden van Tietruksteradeel zul je toch ooit een keer de stad in moeten (sowieso voor je examen). Daarnaast is Amsterdam voor mensen die er niet woonachtig zijn natuurlijk veel moeilijker om te rijden. Ik neem aan dat jij in Amsterdam woont, dus ja dan ken je de situatie zo af en toe wel. Ook is het niet zo dat de verkeerssituatie in Amsterdam extreem chaotisch is ofzo, het enige waar je op moet letten zijn trams en overstekende fietsers/voetgangers.
Ik had die ook, gewoon dat boek doorgelezen en een paar oefenexamens gemaakt, en vooral de foute vragen dan doorkijken wáárom je ze fout doet, en dan moet het meer dan voldoende zijn. Dat is gewoon alles wat je moet weten dus als je dat weet dan weet je gewoon allesquote:Op vrijdag 19 december 2008 21:07 schreef Pizzabodem het volgende:
Hoe leren jullie trouwens de theorie? Ik heb zo'n boek van Vekabest en een cd met 10 oefen-examens. Is dit voldoende, of is het slim om ook online te oefenen?
Failquote:Op donderdag 4 december 2008 16:57 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik had dit net nog..
Dat kreeg ik al gelijk de eerste les!quote:Op maandag 22 december 2008 22:08 schreef DeHovenier het volgende:
Morgen m'n 5e les, leren schakelen. Veel zal ik er niet van bakken denk ik
Geloof me, niet alle chauffeurs hebben zin om die rem in te trappen. Nu kom ik er regelmatig met de 22 langs en is de ergste situatie toch echt rond het Centraal Station. Zeker met de N/Z-lijn werkzaamheden.quote:Op donderdag 18 december 2008 20:33 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Vergeet ook de bussen niet. Ik ken een situatie (Haarlemmerplein voor de Amsterdammers onder ons) waar de auto`s tegelijk met de bussen groen licht krijgen. De bus gaat rechtdoor over de tramrails dat naast de rijweg ligt wat betekent dat als een automobilist linksaf gaat de bus voorrang heeft.
Vlak voor het verkeerslicht ligt er echter een brug waar de bus vandaan komt. Sommige chauffeurs racen gewoon die brug over om vervolgens keihard op de rem te trappen omdat jij als automobilist nooit die bus aan had zien kunnen komen, zelfs niet als je voor het afslaan goed in de linkerspiegel had gekeken
Gelukkig maar dat de meeste buschauffeurs het wel goed kunnen en de auto`s dus ook gewoon voorrang geven, ook al hebben zij die niet.
Tijdens mijn rijlessen heb ik ook midden in Amsterdam gelest. Ik bedenk me toch echt wel even drie keer als ik ooit met de auto naar het centrum wil rijden, de rijinstructeur heeft toch geregeld de rem in moeten trappen voor een fietser die weer eens door het rode licht reed.
Gefeli!quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:35 schreef Frankii het volgende:
Geslaagd voor theorie-examen! (in 1 keer)
Euh, gemeentelijk terrein?quote:Op vrijdag 26 december 2008 01:27 schreef Geqxon het volgende:
Vraag voor iemand die net de theorie geleerd heeft: Mag je in de bebouwde kom je auto op een willekeurig grasveld zetten? Telt dat als een stoep?
Lijkt me niet, fout parkeren, gemeentelijk groen. Het zal wel ergens in een gemeentelijke verordening staan. Het is aan de parkeerplizie van je gemeente om dat te beslissen.quote:Op vrijdag 26 december 2008 01:29 schreef Geqxon het volgende:
Een lokaal trapveldje. Maar het komt voor mij goed uit daar te parkeren.
Zou je er voor mij op willen letten of die mensen nou echt minder streng zijn oid?!quote:
Ik ben blind aan mijn linkerkant, maar ik heb na medisch onderzoek geen extra spiegel te hoeven nemen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 00:55 schreef Frankii het volgende:
Om 13:30 eerste keer theorie-examen... ben echt heel benieuwd.
Kheb net 10 toetsen zitten maken en geen een keer gezakt, max 3 fouten... moet goed komen lijkt me.
Ik laat het weten, wens me succes
Ik heb trouwens het syndroom van Duane, wat inhoudt dat ik mijn linker oog niet naar links kan draaien. Hierdoor moet ik misschien een extra spiegel in de auto voor mijn dode hoek. Als ik mijn hoofd naar links draai zie ik namelijk dubbel, aangezien mijn rechteroog wel naar links draait en mn linkeroog niet... Een 'Eigen Verklaring' moeten halen voor 20 euro, en moet daarmee naar de huisarts, 25 euro, om te testen of ik echt extra spiegels nodig heb.
Ik heb bij mijn 2e examen (geen BNOR dus) ook een timeout gekregen. De zenuwen sloegen onderweg ineens zo toe dat het zweet over mijn rug gutste en ik gewoon over het stuur glee met mijn handen. Even aan de kant gezet, paar minuten diep in en uit geademt en toen weer verder gegaan. Je moet de mazzel hebben qua instructeur hoor, maar soms zijn het net echte mensenquote:Op zondag 28 december 2008 14:54 schreef Nouwk het volgende:
Met BNOR krijg je langer de tijd en je mag onbeperkt aantal keren BNOR-en. Je kunt volgens mij ook even een time-out aanvragen om even te ontstressen.
Ik ben zonder navigatiesysteem nieuwe stijl afgereden...quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:24 schreef Elwood1802 het volgende:
Lest iedereen nou tegenwoordig met zo'n tomtom of is dat niet verplicht?
Veel te late reactie, maar ik heb het ook genomen. Als het niet te laat is: neem propranolol. HEt is ongeveer vier uurtjes werkzaam en het hele trillen en zweten van zenuwen was bij mij compleet weg.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:11 schreef snorfiets het volgende:
Ik moet morgenochtend afrijden
mijn instructeur vertelde mij gister dat ik eens propranolol tegen de zenuwen moet proberen. Dan heb ik vanmiddag nog een les waarbij ik het middel uit kan proberen waarbij mijn instructeur naar de werking bij mij kijkt. Dan krijg ik dus te horen of ik het morgen beter wel of niet kan gebruiken.
Iemand ervaring met propranolol? Is het echt de moeite waard? heeft het geen negatieve invloed op je reactievermogen? Zorgt het er niet voor dat ik morgenavond om 22:00 in slaap neerval zodat ik niet kan feesten??
x
Misschien moet ik die maar eens proberen, flinke dosis valeriaan had 0 effectquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:56 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Veel te late reactie, maar ik heb het ook genomen. Als het niet te laat is: neem propranolol. HEt is ongeveer vier uurtjes werkzaam en het hele trillen en zweten van zenuwen was bij mij compleet weg.
geslaagd ondanks veel stomme foutjes (richting vergeten aan te geven op een redelijk belangrijk punt, van 4 naar 3 ipv 5 op de snelweg, te ver doorrijden bij licht dat op rood sprong en wat kleinere dingetjes)quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:11 schreef snorfiets het volgende:
Ik moet morgenochtend afrijden
mijn instructeur vertelde mij gister dat ik eens propranolol tegen de zenuwen moet proberen. Dan heb ik vanmiddag nog een les waarbij ik het middel uit kan proberen waarbij mijn instructeur naar de werking bij mij kijkt. Dan krijg ik dus te horen of ik het morgen beter wel of niet kan gebruiken.
Iemand ervaring met propranolol? Is het echt de moeite waard? heeft het geen negatieve invloed op je reactievermogen? Zorgt het er niet voor dat ik morgenavond om 22:00 in slaap neerval zodat ik niet kan feesten??
x
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 31 december 2008 10:01 schreef snorfiets het volgende:
[..]
geslaagd ondanks veel stomme foutjes (richting vergeten aan te geven op een redelijk belangrijk punt, van 4 naar 3 ipv 5 op de snelweg, te ver doorrijden bij licht dat op rood sprong en wat kleinere dingetjes)
maar ik heb het dus wel gehaald!
ondanks de propranolol zweette ik me het apezuur (door mn vest heen?!)
en ik kan pas 5 januari mn rijbewijs aanvragen.
x
Waar werk jij?quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:40 schreef Nouwk het volgende:
Bij ons is alles een spoedcursus, ook al doe je er 10 weken over of 3
Jaja, pas in een auto kom je er achter hoe irritant fietsers wel niet kunnen zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:27 schreef YPrue het volgende:
Zo, ik ben terug van mijn dubbele les. Op veel plekken geweest waar helemaal niet gestrooid was en waar de sneeuw goed vastgevroren was. Het gaat op zich wel, maar is niet echt prettig om over te rijden, vooral als er nog van die dikke stukken vastgevroren sneeuw liggen. Ik ben nu in Kunrade, Schaesberg, Landgraaf, Heerlen (ook rond de woonboulevard), Simpelveld, Voerendaal en Hoensbroek geweest. Een fietser was vrij onhandig aan het doen: op een vrij drukke weg waar het fietspad prima vrijgemaakt was ging ze niet op dat pad rijden maar op die weg. Ook nog raar aan het kijken dat er zoveel auto's langskwamen.En de stoplichten bij het Grand Hotel in Heerlen moeten ze echt nog eens naar kijken, want het stroomt niet echt lekker door daar.
Ik kwam er toen pas achter hoe slecht je fietsers die zonder verlichting rijden kan zien 's avonds! (ik heb toen direct het licht op mijn fiets laten makenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jaja, pas in een auto kom je er achter hoe irritant fietsers wel niet kunnen zijn.
Dat heb ik zoveel mensen horen zeggen, maar ben zelf in de 14 maanden dat ik mijn rijbewijs nu heb nog nooit een irritante fietser tegen gekomen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jaja, pas in een auto kom je er achter hoe irritant fietsers wel niet kunnen zijn.
Nog nooit een fietser door rood zien jagen? Met zijn drie-en naast elkaar zien fietsen? Zomaar over de weg zien schieten omdat ze bedenken opeens naar links te gaan?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:37 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Dat heb ik zoveel mensen horen zeggen, maar ben zelf in de 14 maanden dat ik mijn rijbewijs nu heb nog nooit een irritante fietser tegen gekomen.
Nopequote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nog nooit een fietser door rood zien jagen? Met zijn drie-en naast elkaar zien fietsen? Zomaar over de weg zien schieten omdat ze bedenken opeens naar links te gaan?
Waarom een derde mening nodig? Sowieso telt alleen de mening van de examinator en die zal er toch wel verstand van hebben lijkt mequote:Op maandag 12 januari 2009 15:21 schreef laurencius het volgende:
Vandaag mocht ik afrijden. 24 lessen gehad, ging allemaal prima en had er wel vertrouwen in. Mijn eigen instructeur mocht niet mee (regeltjes) omdat een leerling-rijexaminator mee ging. Vind ik niet erg, maar ik vind wat betreft de regeltjes het wel vreemd dat dan mijn eigen instructeur NIET mee mag? Plek zat. De rit zelf ging naar mijn optiek best goed. Elke keer als je moet afslaan, kijken, kijken, kijken, kijken, etc. Netjes aan snelheid gehouden, Snelweg ging vlekkeloos, af en toe een slordigheidje in de categorie 'daar zak je niet op'. Na de rit gingen beide heren in de auto nog even overleggen zonder de aanwezigheid van mij (30 seconden?!). Daarna na binnen en daar kreeg ik het slechte nieuws te horen dat mijn kijktechniek onvoldoende was terwijl ik gvd bijna constant in me spiegels aan het kijken was en over de schouders wanneer het moest etc. Ik voel me gewoon een beetje genakt want ik was het totaal niet eens met hun en de 3rd-opinion was er dus niet
Wat ik me dus afvraag is, waarom mag je eigen instructeur niet in auto plaatsnemen als de examinator en de leerling-examinator al aanwezig is?
Nodig is een groot woord, maar het is wel fijn dat je instructeur ook heeft gezien hoe de rit ging zodat het makkelijker napraten is. Zo kreeg ik een bepaald verwijt na mijn 1e examen (gezakt) waar ik het absoluut niet mee eens was. Het was haar woord tegen de mijne en zij is de examinator. Klaar. Mijn instructeur zei toen ook "ja ik was er niet bij..."quote:Op maandag 12 januari 2009 17:34 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Waarom een derde mening nodig? Sowieso telt alleen de mening van de examinator en die zal er toch wel verstand van hebben lijkt me
En met 3 man in de auto rondrijden tijdens je examen lijkt me niet echt relax, ik ben ook alleen met de examinator gegaan en vond dat juist wel fijn.
Als iets helemaal niet heeft plaatsgevonden is het raar natuurlijk maar meestal zal de examinator die al jaren ervaring heeft toch wel er meer van af weten dan iemand die een paar lessen heeft gehad.quote:Op maandag 12 januari 2009 19:18 schreef Ireth het volgende:
[..]
Nodig is een groot woord, maar het is wel fijn dat je instructeur ook heeft gezien hoe de rit ging zodat het makkelijker napraten is. Zo kreeg ik een bepaald verwijt na mijn 1e examen (gezakt) waar ik het absoluut niet mee eens was. Het was haar woord tegen de mijne en zij is de examinator. Klaar. Mijn instructeur zei toen ook "ja ik was er niet bij..."
(overigens was dat verwijt niet de reden van zakken, dat was een forse terechte ingreep geweest, maar het zat me gewoon dwars dat ze zomaar iets kon zeggen waarvan ik zeker was dat het niet had plaatsgevonden, maar ik was 'maar' de leerling in deze en zij had gelijk)
Dat dus, helemaal mee eens!quote:Op maandag 12 januari 2009 19:21 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Als iets helemaal niet heeft plaatsgevonden is het raar natuurlijk maar meestal zal de examinator die al jaren ervaring heeft toch wel er meer van af weten dan iemand die een paar lessen heeft gehad.
Als je gezakt bent is het handig dat de instructeur mee is geweest dan weet je waar je aan moet werken dat is waar. Maar je zakt niet omdat de instructeur er wel of niet bij was.
Dat probeerde ik te suggeren in mijn nog een beetje boze buiquote:Op maandag 12 januari 2009 19:18 schreef Ireth het volgende:
[..]
Nodig is een groot woord, maar het is wel fijn dat je instructeur ook heeft gezien hoe de rit ging zodat het makkelijker napraten is. Zo kreeg ik een bepaald verwijt na mijn 1e examen (gezakt) waar ik het absoluut niet mee eens was. Het was haar woord tegen de mijne en zij is de examinator. Klaar. Mijn instructeur zei toen ook "ja ik was er niet bij..."
(overigens was dat verwijt niet de reden van zakken, dat was een forse terechte ingreep geweest, maar het zat me gewoon dwars dat ze zomaar iets kon zeggen waarvan ik zeker was dat het niet had plaatsgevonden, maar ik was 'maar' de leerling in deze en zij had gelijk)
(Bron CBR)quote:12-01-09 - Vernieuwd rijexamen per 1 maart licht aangepast
Per 1 maart wordt het praktijkexamen voor de personenauto, dat op 1 januari 2008 is vernieuwd, aangepast. De zogeheten coördinatiepunten –vaste punten waar de kandidaten zelfstandig heen moeten rijden– worden afgeschaft. Leerlingen leren de routes uit het hoofd. De punten leiden daardoor niet tot het proactieve rijgedrag waarvoor zij vorig jaar zijn ingevoerd. Daarnaast kosten de coördinatiepunten leerlingen die verder van het examengebied afwonen volgens opleiders zes lesuren extra. Variabele oriëntatiepunten zullen daarom per 1 maart het rijden naar de coördinatiepunten vervangen.
Als ze het juist gaan veranderen om te voorkomen dat mensen al bekend zijn met de route lijkt het me dat ze wel met een navigatiesysteem werken of een clusteropdracht geven.quote:Op maandag 12 januari 2009 20:30 schreef Nouwk het volgende:
Ja idd, ik ben ook benieuwd wat ik er nu van moet verwachten, aangezien ik ga afrijden in een stad waar ik absoluut niets ken. Als die mensen dan zeggen goh, rijd naar ... dan zit ik ongetwijfeld van :/
Bron: Nu.nlquote:CBR past vernieuwd rijexamen aan
Uitgegeven: 12 januari 2009 13:30
Laatst gewijzigd: 12 januari 2009 14:04
RIJSWIJK - Het op 1 januari vernieuwde rijexamen wordt alweer aangepast. In het nieuwe examen moeten kandidaten zelfstandig een route afleggen tussen zogenoemde vaste coördinatiepunten.
Volgens het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) leren de examenkandidaten de routes uit hun hoofd waardoor geen betrouwbaar beeld ontstaat van het verkeersinzicht.
Het CBR gaat de vaste coördinatiepunten daarom vervangen door variabele. Op de websites van rijscholen staan de coördinatiepunten vaak al vermeld.
Het gaat bijvoorbeeld om kerkgebouwen, een winkelcentrum of een gemeentehuis. Het gebruik van navigatie-apparatuur is daarbij toegestaan.
Variatie
''Per 1 maart kunnen de punten waar een examenkandidaat zelfstandig heen moet rijden, variëren. Zulke variabele oriëntatiepunten kunnen locaties zijn die de leerling kent, zoals een gemeentehuis of een club'', aldus het CBR.
Het gebruik van navigatie-apparatuur bij het rijexamen is sinds 1 januari mogelijk. Volgens het CBR zijn rij-instructeurs en examinatoren positief over de navigatiemogelijkheden, maar zal het gebruik ervan niet worden verplicht. ''Dat zou rijscholen op kosten jagen'', aldus het CBR.
Stel nou dat je van plan bent om na het halen van je rijbewijs een navigatiesysteem aan te schaffen, dan zou je het ook nu al kunnen doen, zodat je er mee kan lessen en kan afrijden. Had ik in elk geval gedaan als ik nu nog zou moeten afrijden. Maarja.. om alleen daarvoor een systeem te kopen is natuurlijk veel te duur. Verwacht wel dat rijscholen langzaamaan toch ook allemaal met navigatie gaan rijden. De rijschool waar ik bij reed was daar wel mee bezig, maar omdat het een hele grote rijschool was is het een hele aanschaf en dat kost (veel) tijd.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:09 schreef Nouwk het volgende:
Ik heb een rijschool zonder navigatie EN ik ben onbekend in de afrijstad.. Dat wordt nog leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |