Ik had dit net nog..quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:43 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dat vind ik echt zo fout he. Wat is er nou zo erg aan? Oh oh wat ergerde ik me aan die stressfiguren die mij ALTIJD maar moesten inhalen op de meest gevaarlijke plekken, terwijl ik me netjes aan de maximum snelheid hield. Maar ja, ik ben iig van dat rijschool gezeik af. Lekker alleen de weg op
Stoer manquote:Op donderdag 4 december 2008 16:57 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik had dit net nog..
Rij een tijdje achter een lesauto, die echt continue 45 km reed, na een rontonde (was vlak bij huis) zet ik me auto in ze'n 1 en vol gas erlangs!![]()
Of als je een lesauto ziet stuntelen voor een 'bijzondere verrichting' op een kruispuntje in een woonwijk. Er dan aan komen rijden, doen alsof je dom bent, knipperlicht aan en even wachten. Er gebeurd dan natuurlijk niks, en dan; in ze'n achteruit (vol gas) dan scheur je er langs en hoek je de auto de bocht in!
Ik woon trouwens vlakbij het CBR, dus hier rijden best veel lesautos. Tijdje terug moest ik nog dik op de rem (die instructeur greep ook in bij die lesauto) ik had voorang, en als ik voorrang heb, dan neem ik die ook.![]()
Zo moet je maar doorgaanquote:Op donderdag 4 december 2008 16:57 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik had dit net nog..
Rij een tijdje achter een lesauto, die echt continue 45 km reed, na een rontonde (was vlak bij huis) zet ik me auto in ze'n 1 en vol gas erlangs!![]()
Of als je een lesauto ziet stuntelen voor een 'bijzondere verrichting' op een kruispuntje in een woonwijk. Er dan aan komen rijden, doen alsof je dom bent, knipperlicht aan en even wachten. Er gebeurd dan natuurlijk niks, en dan; in ze'n achteruit (vol gas) dan scheur je er langs en hoek je de auto de bocht in!
Ik woon trouwens vlakbij het CBR, dus hier rijden best veel lesautos. Tijdje terug moest ik nog dik op de rem (die instructeur greep ook in bij die lesauto) ik had voorang, en als ik voorrang heb, dan neem ik die ook.![]()
quote:Op donderdag 4 december 2008 16:57 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik had dit net nog..
HAHAHAHAHAH DAMNNNN wat ben jij kktriestquote:Op donderdag 4 december 2008 16:57 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik had dit net nog..
Voorrang neem je niet, die krijg je...quote:Op donderdag 4 december 2008 16:57 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik had dit net nog..
Ik denk dat je zelf toch ook nog heel wat te leren hebtquote:Op donderdag 4 december 2008 16:57 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik had dit net nog..
Zegt het groentje met zelf pas 7 maanden het rijbewijs in bezitquote:Op donderdag 4 december 2008 16:57 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik had dit net nog..
Ik voel je pijn, Merkiequote:Op donderdag 4 december 2008 14:57 schreef Merkie het volgende:
Gezakt, keek niet ver genoeg vooruit. Ach ja.
Rij ook in Zaandam maar vind het wel meevallen hoor, met hoe kut de stad isquote:Op vrijdag 5 december 2008 00:07 schreef Eyon het volgende:
Heb gisteren weer een les gehad. Nu ook clusteropdrachten. Gaat me toch beter af als "nu rechts", "hier links"... Wat is Zaandam eigenlijk een kut stad.
me2 Morgenochtend om 9 uur ook 2e keer op in Apeldoorn....quote:Op maandag 8 december 2008 17:06 schreef erik90 het volgende:
[..]
Rij ook in Zaandam maar vind het wel meevallen hoor, met hoe kut de stad is
Morgen voor de 2e x op examen..
bananen zijn vet. Heb er 5 gegeten voor mijn examen. Ze hielpen welquote:
mijn rijschool zegt dat je beter een dag kan wachten. Het ligt er aan hoe snel het cbr is.quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:05 schreef erik90 het volgende:
kan je hem vandaag al aanvragen als je geslaagd bent? of moet je dag wachten?
jajajaja, ging echt verbazingwekkend goed. feli jongenquote:Op dinsdag 9 december 2008 11:04 schreef erik90 het volgende:
jeej Geslaagdvoor mij de 2de keer
Ben jij geslaagd MikeLowrey?
jij ook gefeliciteerdquote:Op dinsdag 9 december 2008 12:49 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
jajajaja, ging echt verbazingwekkend goed. feli jongen
Vraag jij hem ook pas morgen aan? Volgens het mailtje kan ik hem nu aanvragen maar volgens de examinator pas morgen.quote:
Ik had vrijdag al naar het gemeentehuis kunnen gaan, maar dan moet ik 6 km fietsen en het gemeentehuis was maar tot 12:30 los en dat kon ik al niet meer halen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 12:27 schreef Clauw het volgende:
ik kon hem diezelfde dag niet aanvragen.
Kost een normaal rij examen 90 euro?? ik betaalde 190 euroquote:Faalangstexamen voor angstige rijexamenkandidaten
Twingly logoTwingly blog zoeken
Jouw blog hier
RIJSWIJK - Mensen die door hun faalangst grote problemen ondervinden bij het afleggen van hun rijexamen, kunnen vanaf 1 januari terecht bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) voor een speciaal faalangstexamen. Dat zei Theo van Rijt, manager examenontwikkeling bij het CBR dinsdag.
Het examen is speciaal ontwikkeld voor mensen die zo angstig zijn tijdens het afrijden dat ze keer op keer zakken. In de huidige situatie kunnen deze mensen pas na vier keer zakken een speciaal examen afleggen. Het faalangstexamen kan in overleg met de rijinstructeur ook de eerste keer dat iemand wil afrijden, worden aangevraagd.
Het nieuwe faalangstexamen duurt 90 minuten, in plaats van de normale 55 minuten, en begint met een uitgebreid gesprek met de examinator. “Het begint met een uitgebreide kennismaking, zodat angstdrempels worden weggenomen”, aldus Van Rijt. ,,Een faalangstige ziet overal bedreigingen, dat kan ook de examinator zijn. Het gesprek is erop gericht mensen op hun gemak te stellen.
Ook kunnen examenkandidaten tijdens het afrijden een time-out aanvragen. Ook de examinator, die speciaal wordt opgeleid om met dit soort kandidaten te werken, kan de auto even aan de kant zetten als hij ziet dat iemand te veel last van zijn angst heeft. Verder is de inhoud van het examen exact hetzelfde als die van het normale rijexamen.
Het CBR begint in januari met een proef met het faalangstexamen, voor maximaal een jaar. In februari worden de eerste examens afgenomen. Er kunnen maximaal tienduizend mensen meedoen. Wat zij gaan betalen is nog onduidelijk. Volgens Van Rijt moet minstens gerekend worden op het dubbele van de normale prijs, die 90 euro bedraagt.
rest gaat naar rijschool, autohuur, instructeur e.d.quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:53 schreef WEST het volgende:
[..]
Kost een normaal rij examen 90 euro?? ik betaalde 190 euro
Een spoedje?quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:40 schreef erik90 het volgende:
heb hem net aangevraagd kon gewoon.. donderdagochtend ophalen!
Wat is dat nou weer voor onzinquote:Op woensdag 10 december 2008 08:28 schreef Jiveje het volgende:
Pff, afgelast door gladheid. Sta je voor niks om 6 uur op en maak je je 2 dagen al nerveus.
Nou ja, gedoseerd gasgeven.quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:24 schreef Merkie het volgende:
Wat is er moeilijk aan gas geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |