abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64524666
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:11 schreef snorfiets het volgende:
Ik moet morgenochtend afrijden
mijn instructeur vertelde mij gister dat ik eens propranolol tegen de zenuwen moet proberen. Dan heb ik vanmiddag nog een les waarbij ik het middel uit kan proberen waarbij mijn instructeur naar de werking bij mij kijkt. Dan krijg ik dus te horen of ik het morgen beter wel of niet kan gebruiken.

Iemand ervaring met propranolol? Is het echt de moeite waard? heeft het geen negatieve invloed op je reactievermogen? Zorgt het er niet voor dat ik morgenavond om 22:00 in slaap neerval zodat ik niet kan feesten??

x
geslaagd ondanks veel stomme foutjes (richting vergeten aan te geven op een redelijk belangrijk punt, van 4 naar 3 ipv 5 op de snelweg, te ver doorrijden bij licht dat op rood sprong en wat kleinere dingetjes)

maar ik heb het dus wel gehaald!

ondanks de propranolol zweette ik me het apezuur (door mn vest heen?!)

en ik kan pas 5 januari mn rijbewijs aanvragen.

x
  woensdag 31 december 2008 @ 10:10:02 #252
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_64524806
Gefeliciteerd!!!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_64524930
quote:
Op woensdag 31 december 2008 10:01 schreef snorfiets het volgende:

[..]

geslaagd ondanks veel stomme foutjes (richting vergeten aan te geven op een redelijk belangrijk punt, van 4 naar 3 ipv 5 op de snelweg, te ver doorrijden bij licht dat op rood sprong en wat kleinere dingetjes)

maar ik heb het dus wel gehaald!

ondanks de propranolol zweette ik me het apezuur (door mn vest heen?!)

en ik kan pas 5 januari mn rijbewijs aanvragen.

x
Gefeliciteerd!

Ik had ook veel kleine foutjes maar was ook geslaagd, terwijl ik altijd verhalen hoor dat je met 1 foutje gezakt bent. Volgens mij is dat gewoon onzin en kijken ze hoe je zekerheid met rijden is.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_64525550
thnx
  woensdag 31 december 2008 @ 12:21:55 #255
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_64528444
Gefeliciteerd snorfiets!
The Police 08-06-2008
pi_64818367
Hi everyone..

Ik ga binnenkort beginnen met mijn rijbewijs, nu rij ik al zo'n 10 jaar af en toe auto.. jaja fout i know..

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het tegenwoordig kost om je rijbewijs te halen. Uitgaande van 8 lessen en examen. Ik denk dat ik aan 8 lessen meer dan genoeg heb
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_64818792
Zoek zelf eens een site van een rijschool bij jou in de buurt op zou ik zeggen, daar kun je alles vinden.
Lesprijzen en examenprijzen verschillen nogal eens per rijschool dus gericht zoeken lijkt mij beter.
Vergeet niet ook naar het theoriegedeelte te kijken in je sommetje.

Succes!
pi_64819113
Ik les voor 41.50 per les en heb voor dit pakket gekozen:

25 lessen 1e praktijkexamen (dit pakket is evt. uit te breiden met een TTT) EUR 1226,-
Children of the night. What music they make.
pi_64819203
Dat valt opzich nog mee, er was toch ergens een site waar je het slagingspercentage kon zien per rijschool ?

Of is dat achterhaalde informatie?
-- Albert Einstein
pi_64820389
Ik heb 26 lessen, incl afrijden en theorie 960 Eerste les is gratis, tien lessen daarna 25 euro en dan 32 euro per uur. Verschilt dus per school.
pi_64822411
Ja ik zat al te kijken op www.rijschoolgegevens.nl en zie inderdaad de grote verschillen tussen de verschillende rijscholen.

Een goed uizoeken, denk toch aan een spoedcursus
-- Albert Einstein
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:18:54 #263
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_64824353
Ik had 35 uur (incl. aansluitend CBR examen, TTT en examengarantie) voor ¤ 1.759,-

Mocht dus nog een keer examen doen op hun kosten, maar moest na het eerste gezakte examen wel de lessen los bij kopen a 43 euro per uur.
pi_64834210
Bij ons is alles een spoedcursus, ook al doe je er 10 weken over of 3
pi_64879324
Eerste rijles achter de rug

Ging lekker .
  zaterdag 10 januari 2009 @ 14:07:57 #266
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_64884612
Ik mag zometeen twee uur achter elkaar. Ik ben eens benieuwd hoe het is om over die sneeuw hier te rijden.
The Police 08-06-2008
pi_64886175
Ik had mijn eerste les 2 uur achterelkaar gelest. Is wel te doen, maar niet als het je eerste rijlessen zijn
Children of the night. What music they make.
pi_64886527
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:40 schreef Nouwk het volgende:
Bij ons is alles een spoedcursus, ook al doe je er 10 weken over of 3
Waar werk jij?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:27:29 #269
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_64892568
Zo, ik ben terug van mijn dubbele les. Op veel plekken geweest waar helemaal niet gestrooid was en waar de sneeuw goed vastgevroren was. Het gaat op zich wel, maar is niet echt prettig om over te rijden, vooral als er nog van die dikke stukken vastgevroren sneeuw liggen. Ik ben nu in Kunrade, Schaesberg, Landgraaf, Heerlen (ook rond de woonboulevard), Simpelveld, Voerendaal en Hoensbroek geweest. Een fietser was vrij onhandig aan het doen: op een vrij drukke weg waar het fietspad prima vrijgemaakt was ging ze niet op dat pad rijden maar op die weg. Ook nog raar aan het kijken dat er zoveel auto's langskwamen. En de stoplichten bij het Grand Hotel in Heerlen moeten ze echt nog eens naar kijken, want het stroomt niet echt lekker door daar.
The Police 08-06-2008
pi_64893101
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:27 schreef YPrue het volgende:
Zo, ik ben terug van mijn dubbele les. Op veel plekken geweest waar helemaal niet gestrooid was en waar de sneeuw goed vastgevroren was. Het gaat op zich wel, maar is niet echt prettig om over te rijden, vooral als er nog van die dikke stukken vastgevroren sneeuw liggen. Ik ben nu in Kunrade, Schaesberg, Landgraaf, Heerlen (ook rond de woonboulevard), Simpelveld, Voerendaal en Hoensbroek geweest. Een fietser was vrij onhandig aan het doen: op een vrij drukke weg waar het fietspad prima vrijgemaakt was ging ze niet op dat pad rijden maar op die weg. Ook nog raar aan het kijken dat er zoveel auto's langskwamen. En de stoplichten bij het Grand Hotel in Heerlen moeten ze echt nog eens naar kijken, want het stroomt niet echt lekker door daar.
Jaja, pas in een auto kom je er achter hoe irritant fietsers wel niet kunnen zijn.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 20:00:22 #271
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_64895625
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:44 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Jaja, pas in een auto kom je er achter hoe irritant fietsers wel niet kunnen zijn.
Ik kwam er toen pas achter hoe slecht je fietsers die zonder verlichting rijden kan zien 's avonds! (ik heb toen direct het licht op mijn fiets laten maken )

Ik heb overigens elke keer blokken van 2 uur gereden, al vanaf het begin. Zelfs een keer een blok van 4 (van 9 tot 1!) maar dat is niet echt aan te raden. Je leert een hoop, maar wat een uitputtingsslag zeg.
pi_64895789
4 uur is te lang vind ik.
Je concentratie wordt minder en je neemt minder op oftewel: je leert minder dan anders.
2 blokken van 2 uur met een fatsoenlijke pauze er tussen kan ik dan wel weer mee leven.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 20:07:24 #273
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_64895873
Ja het was echt te lang, de eerste 2 uren was echt leren, het derde uur was herhalen van wat je kan en het vierde uur zat voornamelijk vol met 'oja dat moet niet zo!" momenten.
pi_64896509
Ik heb ooit eens 3 uur non-stop gereden, en toen ik op een gegeven moment de stoplichten totaal niet zag ben ik gestopt met rijden.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 20:37:02 #275
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_64896832
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:44 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Dat heb ik zoveel mensen horen zeggen, maar ben zelf in de 14 maanden dat ik mijn rijbewijs nu heb nog nooit een irritante fietser tegen gekomen.
pi_64896987
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:37 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Dat heb ik zoveel mensen horen zeggen, maar ben zelf in de 14 maanden dat ik mijn rijbewijs nu heb nog nooit een irritante fietser tegen gekomen.
Nog nooit een fietser door rood zien jagen? Met zijn drie-en naast elkaar zien fietsen? Zomaar over de weg zien schieten omdat ze bedenken opeens naar links te gaan?
  maandag 12 januari 2009 @ 09:43:39 #277
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_64940094
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:41 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Nog nooit een fietser door rood zien jagen? Met zijn drie-en naast elkaar zien fietsen? Zomaar over de weg zien schieten omdat ze bedenken opeens naar links te gaan?
Nope

Iemand een idee of de examens morgen in Nijmegen gewoon doorgaan ondanks het gladde wegdek?
pi_64944340
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:43 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Nope
Dorpeling.
pi_64945353
Vast wel, die examens.. In Zwolle ging het vandaag door. Moest vandaag autotheorie, wist echt niet wat ik er achteraf van denken moest, werd helemaal bang gemaakt door 'foute' en 'goede' antwoorden volgens de buren... Had ik 0 fout Scheelt alweer, vanmiddag en woensdag aan de rijles!
pi_64951253
Vandaag mocht ik afrijden. 24 lessen gehad, ging allemaal prima en had er wel vertrouwen in. Mijn eigen instructeur mocht niet mee (regeltjes) omdat een leerling-rijexaminator mee ging. Vind ik niet erg, maar ik vind wat betreft de regeltjes het wel vreemd dat dan mijn eigen instructeur NIET mee mag? Plek zat. De rit zelf ging naar mijn optiek best goed. Elke keer als je moet afslaan, kijken, kijken, kijken, kijken, etc. Netjes aan snelheid gehouden, Snelweg ging vlekkeloos, af en toe een slordigheidje in de categorie 'daar zak je niet op'. Na de rit gingen beide heren in de auto nog even overleggen zonder de aanwezigheid van mij (30 seconden?!). Daarna na binnen en daar kreeg ik het slechte nieuws te horen dat mijn kijktechniek onvoldoende was terwijl ik gvd bijna constant in me spiegels aan het kijken was en over de schouders wanneer het moest etc. Ik voel me gewoon een beetje genakt want ik was het totaal niet eens met hun en de 3rd-opinion was er dus niet

Wat ik me dus afvraag is, waarom mag je eigen instructeur niet in auto plaatsnemen als de examinator en de leerling-examinator al aanwezig is?

[ Bericht 10% gewijzigd door laurencius op 12-01-2009 15:50:00 ]
pi_64957124
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:21 schreef laurencius het volgende:
Vandaag mocht ik afrijden. 24 lessen gehad, ging allemaal prima en had er wel vertrouwen in. Mijn eigen instructeur mocht niet mee (regeltjes) omdat een leerling-rijexaminator mee ging. Vind ik niet erg, maar ik vind wat betreft de regeltjes het wel vreemd dat dan mijn eigen instructeur NIET mee mag? Plek zat. De rit zelf ging naar mijn optiek best goed. Elke keer als je moet afslaan, kijken, kijken, kijken, kijken, etc. Netjes aan snelheid gehouden, Snelweg ging vlekkeloos, af en toe een slordigheidje in de categorie 'daar zak je niet op'. Na de rit gingen beide heren in de auto nog even overleggen zonder de aanwezigheid van mij (30 seconden?!). Daarna na binnen en daar kreeg ik het slechte nieuws te horen dat mijn kijktechniek onvoldoende was terwijl ik gvd bijna constant in me spiegels aan het kijken was en over de schouders wanneer het moest etc. Ik voel me gewoon een beetje genakt want ik was het totaal niet eens met hun en de 3rd-opinion was er dus niet

Wat ik me dus afvraag is, waarom mag je eigen instructeur niet in auto plaatsnemen als de examinator en de leerling-examinator al aanwezig is?
Waarom een derde mening nodig? Sowieso telt alleen de mening van de examinator en die zal er toch wel verstand van hebben lijkt me
En met 3 man in de auto rondrijden tijdens je examen lijkt me niet echt relax, ik ben ook alleen met de examinator gegaan en vond dat juist wel fijn.
pi_64960075
Examinator laat je heus niet onterecht zakken hoor

Wel balen dat je niet precies weet wat er verkeerd was aan je kijken, heb je normaal wel als je instructeur mee rijd!
  maandag 12 januari 2009 @ 19:18:05 #283
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_64960481
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:34 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Waarom een derde mening nodig? Sowieso telt alleen de mening van de examinator en die zal er toch wel verstand van hebben lijkt me
En met 3 man in de auto rondrijden tijdens je examen lijkt me niet echt relax, ik ben ook alleen met de examinator gegaan en vond dat juist wel fijn.
Nodig is een groot woord, maar het is wel fijn dat je instructeur ook heeft gezien hoe de rit ging zodat het makkelijker napraten is. Zo kreeg ik een bepaald verwijt na mijn 1e examen (gezakt) waar ik het absoluut niet mee eens was. Het was haar woord tegen de mijne en zij is de examinator. Klaar. Mijn instructeur zei toen ook "ja ik was er niet bij..."

(overigens was dat verwijt niet de reden van zakken, dat was een forse terechte ingreep geweest, maar het zat me gewoon dwars dat ze zomaar iets kon zeggen waarvan ik zeker was dat het niet had plaatsgevonden, maar ik was 'maar' de leerling in deze en zij had gelijk)
pi_64960623
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:18 schreef Ireth het volgende:

[..]

Nodig is een groot woord, maar het is wel fijn dat je instructeur ook heeft gezien hoe de rit ging zodat het makkelijker napraten is. Zo kreeg ik een bepaald verwijt na mijn 1e examen (gezakt) waar ik het absoluut niet mee eens was. Het was haar woord tegen de mijne en zij is de examinator. Klaar. Mijn instructeur zei toen ook "ja ik was er niet bij..."

(overigens was dat verwijt niet de reden van zakken, dat was een forse terechte ingreep geweest, maar het zat me gewoon dwars dat ze zomaar iets kon zeggen waarvan ik zeker was dat het niet had plaatsgevonden, maar ik was 'maar' de leerling in deze en zij had gelijk)
Als iets helemaal niet heeft plaatsgevonden is het raar natuurlijk maar meestal zal de examinator die al jaren ervaring heeft toch wel er meer van af weten dan iemand die een paar lessen heeft gehad.
Als je gezakt bent is het handig dat de instructeur mee is geweest dan weet je waar je aan moet werken dat is waar. Maar je zakt niet omdat de instructeur er wel of niet bij was.
  maandag 12 januari 2009 @ 19:23:53 #285
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_64960729
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:21 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Als iets helemaal niet heeft plaatsgevonden is het raar natuurlijk maar meestal zal de examinator die al jaren ervaring heeft toch wel er meer van af weten dan iemand die een paar lessen heeft gehad.
Als je gezakt bent is het handig dat de instructeur mee is geweest dan weet je waar je aan moet werken dat is waar. Maar je zakt niet omdat de instructeur er wel of niet bij was.
Dat dus, helemaal mee eens!
pi_64961529
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:18 schreef Ireth het volgende:

[..]

Dat probeerde ik te suggeren in mijn nog een beetje boze bui Tuurlijk, die examinator verstaat zijn vak vast goed maar over de hele rit gezien had ik gewoon een zeer goed gevoel en ik kon me totaal niet vinden in de hoofdreden van het zakken: onvoldoende kijken/kijktechniek.
pi_64962940
CBR past de praktijkexamens aan per 1 maart. Hier krijg ik waarschijnlijk dan mee te maken... weet nog niet wat ik er van moet vinden.
quote:
12-01-09 - Vernieuwd rijexamen per 1 maart licht aangepast

Per 1 maart wordt het praktijkexamen voor de personenauto, dat op 1 januari 2008 is vernieuwd, aangepast. De zogeheten coördinatiepunten –vaste punten waar de kandidaten zelfstandig heen moeten rijden– worden afgeschaft. Leerlingen leren de routes uit het hoofd. De punten leiden daardoor niet tot het proactieve rijgedrag waarvoor zij vorig jaar zijn ingevoerd. Daarnaast kosten de coördinatiepunten leerlingen die verder van het examengebied afwonen volgens opleiders zes lesuren extra. Variabele oriëntatiepunten zullen daarom per 1 maart het rijden naar de coördinatiepunten vervangen.
(Bron CBR)
http://www.cbr.nl/nieuws.pp?id=162
.
  maandag 12 januari 2009 @ 20:15:32 #288
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_64963200
Ik vond die orientatiepunten wel handig. Zat van alles op de route qua verkeerssituaties en hier hebben ze 3 coordinatiepunten, dus welke je zou krijgen was nog maar de vraag. Ik kreeg toevallig mijn favoriet
pi_64963494
Goed over nagedacht van het CBR, die coördinatiepunten

Je leert zo'n route, je kent de knelpunten en aandachtspunten uit je kop. Zijn allemaal voordelen die je dus hebt en dus een grotere kans hebt om te slagen.
pi_64963964
Ja idd, ik ben ook benieuwd wat ik er nu van moet verwachten, aangezien ik ga afrijden in een stad waar ik absoluut niets ken. Als die mensen dan zeggen goh, rijd naar ... dan zit ik ongetwijfeld van :/
pi_64969007
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:30 schreef Nouwk het volgende:
Ja idd, ik ben ook benieuwd wat ik er nu van moet verwachten, aangezien ik ga afrijden in een stad waar ik absoluut niets ken. Als die mensen dan zeggen goh, rijd naar ... dan zit ik ongetwijfeld van :/
Als ze het juist gaan veranderen om te voorkomen dat mensen al bekend zijn met de route lijkt het me dat ze wel met een navigatiesysteem werken of een clusteropdracht geven.

Lekker handig trouwens, krijg ik over een paar weken bij m'n TTT misschien nog een van die coördinatiepunten 'om voor het echte examen te oefenen' en dan iets heel nieuws op het examen.
pi_64969644
Mijn rijschool werkt niet met Tomtom, dus.. Maar idd, handige overgang.
pi_64973050
Aah dat is klote dat het afgeschaft wordt
pi_64973499
Ik plak 'm maar even hier, is iedereen weer op de hoogte!
quote:
CBR past vernieuwd rijexamen aan
Uitgegeven: 12 januari 2009 13:30
Laatst gewijzigd: 12 januari 2009 14:04

RIJSWIJK - Het op 1 januari vernieuwde rijexamen wordt alweer aangepast. In het nieuwe examen moeten kandidaten zelfstandig een route afleggen tussen zogenoemde vaste coördinatiepunten.
Volgens het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) leren de examenkandidaten de routes uit hun hoofd waardoor geen betrouwbaar beeld ontstaat van het verkeersinzicht.

Het CBR gaat de vaste coördinatiepunten daarom vervangen door variabele. Op de websites van rijscholen staan de coördinatiepunten vaak al vermeld.

Het gaat bijvoorbeeld om kerkgebouwen, een winkelcentrum of een gemeentehuis. Het gebruik van navigatie-apparatuur is daarbij toegestaan.

Variatie

''Per 1 maart kunnen de punten waar een examenkandidaat zelfstandig heen moet rijden, variëren. Zulke variabele oriëntatiepunten kunnen locaties zijn die de leerling kent, zoals een gemeentehuis of een club'', aldus het CBR.

Het gebruik van navigatie-apparatuur bij het rijexamen is sinds 1 januari mogelijk. Volgens het CBR zijn rij-instructeurs en examinatoren positief over de navigatiemogelijkheden, maar zal het gebruik ervan niet worden verplicht. ''Dat zou rijscholen op kosten jagen'', aldus het CBR.
Bron: Nu.nl
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_64976960
Leuk als je afrijdt in een stad waar je niet woont...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:02:34 #296
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_64979307
Mwah, ik woon ook niet in Heerlen, maar ik ben er toch wel vrij goed bekend. Ik vind het niet zo heel erg dat ze die punten afschaffen.
The Police 08-06-2008
pi_64986291
Naja, ik wist mijn coördinatiepunt ook niet te vinden . Toch geslaagd, terwijl ik continue bezig was met het vragen van de weg aan mn examinator...

Gaat gewoon om het totaalplaatje

En nu mag je navigatie gebruiken, dus moeilijk zal het niet zijn!

x
pi_64998771
Ik heb een rijschool zonder navigatie EN ik ben onbekend in de afrijstad.. Dat wordt nog leuk
pi_64999884
Toen ik hoorde dat ze vorig jaar examen gingen doen met vaste coördinatiepunten, zei ik na 2 sec.: Dan heb je voordeel aangezien je dan van tevoren alle voorrang, kruispunten etc. kent.

CBR had er een jaar voor nodig
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:01:46 #300
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_65000476
Zaterdag om 5 voor half 9 weer.

verkapt-ik-ben-mijn-organiser-kwijt-post
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')