quote:
Nee, ik vind het zelfs irritant. Zo heb je een Daihatsu, dan weer 1 of andere Opel, dan een Opel Corsa en dan weer een Fiat Punto. Mijn eerste rij-instructeur is op staande voet ontslagen wegens het voeren van een wanbeleid begreep ik vanmorgen. De lessen gingen bij hem wel redelijk. Bij mijn tweede rij-instructeur ging alles nagenoeg vlekkeloos. Alleen even wennen aan de Corsa, maar ik vond dat heerlijk rijden. Daarna te horen krijgen dat je lessen niet door gaan omdat hij het te druk heeft is niet fijn, dus maar weer een andere instructeur. Maar die instructeur bevalt me niet met zijn gedrag, daarnaast is de auto niet fijn om in te rijden. Heb dus ook weer contact opgenomen met mijn tweede instructeur omdat ik toch liever bij hem les.
Als dat verder niet gaat, ga ik een andere rijschool zoeken, waarbij ze wel kunnen voldoen aan mijn verwachtingen en eisen. Wil geen stijve hark die alleen maar kritiek levert op je rijgedrag, daar kan ik het gewoon niet mee vinden. Daarnaast zet hij je ontiegelijk onder druk zodra ook maar iets vergeet als het terugschakelen. Ook heeft hij er een handje van om tijdens het rijden even een papiertje voor de binnenspiegel te houden om te vragen wat de kleur is van de opvolgende auto.
Verder heeft een instructeur bij mij nog nooit hoeven ingrijpen wat remmen betreft. Ik rem rustig en geleidelijk, hij wil dat ik het pedaal verder in trap en hij deed dat dus ook een paar keer bij mij. Als ik geleidelijk rem, is dat gewoon relaxter, ik wil niet met een klap stil komen te staan. Ook vind hij volgens mij het milieu belangrijker dan leren auto rijden. Moet opschakelen bij 2000 toeren, anders doet hij het maar.

Dat verschilt gewoon per auto en ik vind dat als ik het nieuwe rijden moet aanleren, dat hij het dan wel goed moet doen. (Tussen 2000 en 3000 toeren dus, niet meteen op 2000 toeren) Eigenlijk teveel kritiek op de kerel waarbij ik vanmorgen les had. Surinamers en autorijles gaat niet samen met een relaxte en nuchtere Nederlander.
Ach ja, van de week maar een vervolgafspraak maken met mijn eerdere instructeur, gaat het gewoon soepeler!